במקור נכתב על ידי מצפון
במקור נכתב על ידי מצפון
במקור נכתב על ידי סוכן שקט
אני דתי ואני גר בפריז
נולדתי בארץ וחייתי שם עד 2002
קראתי אהתגובות ברובן ורציתי גם להגיב
1. 80 אחןז מיהודי ישראל לא אוכלים חמץ בפסח מהיכן המספר הזה ? בסדר האחרון שאני קראתי המספרים היו יותר לכיוון 60/40 ולא משנה כרגע מי הרב, אין מיעוט בכל אופן
המספר הזה הופיע כמה פעמים ע"י מכוני סקרים גם 40/60 קראתי פעם באיזה סקר, שנינו קראנו פעם באיזה סקר......אין לי מה להתווכח בנושא
2. 20 אחוז זה מיעוט
3. ישנם חילונים כאן בפריז שלא זועקים מרה מדוע בקריסטמס "חג המולד" החנוית סגורות האם החנויות סגורות על פי חוק ? או מבחירת הסוחרים ? אם על פי חוק, יש טעם בעובדה הזו, אם לא על פי חוק, העובדה לא רלבנטית. בישראל מי שפועל בשבת הוא עבריין.כן על פי חוק ולאלו שיש להם רשיון לפתוח בימי א חייבי לסגור ביום אחר בשבוע אצלנו יש חוק ימי מנוחה שזה דומה, אבל מסורס ולא מופעל כמו שצריך, עובדים יכולים לעבוד שישה ימים בשבוע כאשר שבת אחד מהם. מהביקורים הרבים שלי בצרפת, אינני זוכר שביום א' משהו חיוני היה סגור, כולל דיסניוורלד, בולנז'רים למינהם, מכולות וכו' כן וכשאני רוצה לקנות בורג או פילטר לברז אני צריך לצאת מחוץ לעיר. אולי אין כאן חוקים מעצבנים כל כך אבל ישנם ,כמובן אין מה להשוות את צרפת לישראל.
4. דת מסורת איננה כפייה כשאופיה של המדינה יונק ממנה כמו בצרפת שהיא מדינה חילונית אבל בעלת אופי נוצרי והחנויות סגורות בכל החגים הנוצריים
וכשהחג הוא חג לאומי החנויות פתוחות חלקית שוב השאלה האם על פי חוק וכאן מתחיל/מסתיים הויכוח. כמו בסעיף הקודם, עם וולונטריות או מסורת שאיננה מעוגנת בחוק אין לי שום בעיה.כן תשובה ממצה. שוב, ממיטב זכרוני מביקורים בצרפת, העיר לא סגורה ומסוגרת כמו רחובות ישראל בשבתות.ממיטב זכרונךאיזה חנויות פתוחות בכריסטמס ולמיטב זכרוני תל אביב אינה סגורה ומסוגרת בשבת וחג
5. בתל אביב ניסו להפעיל תחבורה ציבורית בשבת אבל הקווים לא היו רווחיים מול תשובה כזו קשה להתוכח, מה עוד שהמספר המצומצם של קווי מוניות השרות בתל אביב תומך בטענה שלך. מצד שני ממתי הנסיון הזה ? מהם המספרים המדויקים ? מה הכוונה לא רווחי ? מפסיד ? או לא מרוויח מספיק ? בשביל לקבל רשיון לתחבורה ציבורית צריכים גם לתת, וזה אומר לתת שירות לא בהכרח רווחי לתושבים הנוסעים ל/באזורים מרוחקים ודלילי אוכלוסיה.אני לא חברת דן ואין לי מספרים מדוייקים אבל לא רווחי זאת אומרת שאין מספיק אנשים למלאות אוטובוסים זאת תשובה לא רצינית. חלק מהתנאים לתחבורה ציבורית הוא הפעלת קווים לא רווחים לתושבי פריפריות. אי אפשר לפוצץ את קו 55, 66, 61, 62 למשל של דן ולעשות עליהם מיליונים, ולהגיד שקו 70 או 50 אינם רווחים. אם אינך יודע את התשובה המלאה, אינך יכול להשתמש בנתון זה כדי להותכח עליו. יש תקנות וחוזים, ולא כל קו צריך להיות רווחי באותה רמת רווחיות.בלי רווח אין אפשרות לשלם לנהגים ואם אנשים מעדיפים רכב פרטי או לא לזוז כלל מהבית זבש"ם
כי רב האנשים או במיטותיהם או ברכבם הפרטי
6. בפריז ישנה תחבורה ציבורית בלילה ובימי ראשון כל 15 עד 30 דק
אבל בדת הנוצרית אין שום בעייה לסוע ביום א, גם בדת היהודית אין שום בעיה לסע ביום שבת. עובדה שאני מצליח. האיסור הוא חוקתי ועל כך התרעומת. אני לא מוכן להיות עבריין כאשר אני מבצע מעשים שהם אישיים ופרטיים ואינם פוגעים בשלום הציבור כל עוד שלום הציבור לא אומר אי נסיעה בשבת, ואז זו כפייה. לוגיקה פשוטההדת היהודית אוסרת על נסיעה בשבת רק ליהודי אין בעיה עם זה לא הבנתי כל כך. הדת היהודית אוסרת על נסיעה בשבת ? האם בנוסעי ברכבי בשבת אני עובר על החוק ? תהיה ברור יותר, או לא.הדת היהודית הוא לא החוק בדיוק כמו שהדת הנוצרית איננה חוק אבל המדינה מושפעת ממנה
ובלילה פעם ב 30 דק זה רווחי בעיר של 7 מליון תושבים אוטובוס פעם בשעה בשבת, בלילה, שמאגד בתוכו מספר קווים ופוסח על חלק מהתחנות זה גם טוב. תן לסבתא שגרה בבת ים אפשרות לסע לאכול ארוחת שישי אצל בניה/נכדיה הגרים בכפר סבא באוטובוס/רכבת ולחזור הביתה בסביבות 22:00. אלו אינן שעת לילה אלא ערב. ואם הקו בשבת יתחיל מאוחר יות רויגמר מוקדם יותר זה גם בסדר. אבל זה לא הכל או כלום.בארץ זה לא רווחי עוד תשובה ממצה וההסבר שלי למעלה. אתה משתמש בנתון לצורך ויכוח, לפחות תדע להסביר אותו, אחרת הוא לא תקף.אם זה היה רווחי כמו בחיפה אגד או דן כבר היו מפעילים קווים כאלה
כפיה דתית ברבנות?
פה בצרפת חובה להתחתן בעירייה אבל אם אתה יהודי ומעונין שהילדים שלך יהיו בבית ספר יהודי
אתה תתחתן גם ברבנות המקומית זאת כפייה דתית? אבל רוב היהודים פה אינם דתיים ובכל אופן מתחתנים ברבנות
וזו לא מדינת ישראל
יהודי שגר במדינת היהודים ומעונין שהצבא שלו יגן על יהודים ושיהודי ירגיש בה כמו בבית לא יכל להתנגד לזה שמכירת או אכילת חמץ בפסח בפרהסיה פוגעת בצביון של מדינתו יכול גם יכול ובשביל זה אני נלחם ולפעמים גם מת בהגנה על ארצי. אני לא נלחם בשביל החמץ בפסח. אני נלחם בשביל שאתה, אני, ההוא, וגם אלה שאני לא מכיר, יוכלו לחיות בשקט. חלק מלחיות בשקט זה לאכול מה שאני מתי שאני רוצה (בתוך ביתי OK ? לא טענתי שאני מעונין לאכול פיתה עם חזיר ושרימפס על הספסל השלישי בשדרה. חמץ בפסח קחמים עם קמח ושמרים תאפה ובתיאבון אולי גם חשמל אפעיל עם מנואלה, ואש אדליק עם אבן צור ? נראה לך הגיוני לדרוש דבר כזה ?זה רק אם איןצ לך מקפיא כמו לכל אדם מודרני
אני לא מצליח להבין מה רוצה חילוני גמור מאחיו הדתיים שרק בגלל שכתוב בתורתנו שארץ כנען לבני ישראל באנו לארץ ישראל והקמנו מדינה מה רוצה ? שאי קיום מצוות לא תחשב עבירה על חוקי המדינה. לגבי באנו לארץ לישראל והקמנו מדינה, התנועה היתה חילונית, ולא דתית. את מה שכתוב בתורתנו פירשו אנשים מעשיים חילוניים, אתה מנכס לעצמך את מדינת ישראל כיהודי דתי ומוציא מחוץ לגדר את החילונים ? שלמעשה בנו בכלל את המדינה והגדר ?אני לא מנכס לי את מדינת ישראל הייתי מעדיף לראות אותה חילונית לגמרי בלי צפירות בלי שיגידו לי לומר הלל ביום העצמאות בלי שיקראו לה ישראל
ואני לא גר בה לא גר בה אבל מבקר את אלה שגרים בה ? נחמד. ומה הקשר בין חילונית לגמרי לבין צפירות ? ויום הצעמאות ? אתה מנסה לרמוז משהו ?לרמוז? אני אומר לך שמדינת ישראל איננה שלי
ואם לא מסתדר לכם באו לחו"ל תהיו ככל הגוים ושלום על ישראל שלום על ישראל במובן "הלך על ישראל" ? או במובן ישראל היא מדינת הלכה, ומי שלא יהודי דתי אין לו מה לחפש בישראל ?למה להגזים מי שלא בה לו להיות יהודי בארצו שיהיה גוי בארצם
אולי ישלחו פקחים לבדוק האם אני נימול ? איזו מין תשובה זו ? אלא אם אתה תומך בהפיכת מדינת ישראל למדינת הלכה. כמו אירן לא ?להיפך אני מעדיף שתהפוך למדינה חילונית לגמרי ושיקראו לה שוויץ ותאכל חמץ בפסח בכיכר העיר ותהנה מהחיים ותתן לכת הדתיים אוטונומיה במאה שערים ובבני ברק
חוץ מזה אני לא מבין בכלל למה קראו לה ישראל ישר^אל אל זה אלןהים והוא לא קיים בשביל אלו שהקימו אותה
|