לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 14-04-2009, 11:00
  קליפס קליפס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.11.07
הודעות: 195
תע"ש מפתחת גירסה חשמלית ל"האמר"

http://www.globes.co.il/news/articl...441435&fid=3220


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://images.globes.co.il/Images/NewGlobes/bomba200x150/Hummer-Humvee_Military_200.jpg]
התעשייה הצבאית מפתחת גירסה חשמלית להאמר

הרכב החשמלי יעיל במיוחד למשימות צבאיות, שדורשות פעילות שקטה. הוא מתאפיין גם בבלאי נמוך, בעמידות גבוהה, בפליטה נקייה ובביצועים גבוהים
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://images.globes.co.il/Images/NewGlobes/Misc_2/icon_Bullet_4x4_Black.gif]
הרכב אמור לנוע במהירויות של מעל 120 קמ"ש ולהאיץ בזריזות


07/04/2009, 16:20
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.globes.co.il/serve/images/convert_author.gif]
דובי בן גדליהו‏
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://images.globes.co.il/images/site/iconsMarkArticle_ON.gif]


התעשייה הצבאית (תע"ש) מפתחת גירסה חשמלית להאמר. הגרסה מפותחת על ידי חטיבת סלבין של תע"ש העוסקת בין השאר בפיתוח רכב קרבי משוריין ובהשבחת כלים קרביים קיימים. ההאמר החשמלי הישראלי משלב מנוע חשמלי רב עוצמה הפועל על סוללות בשילוב עם מנוע דיזל שפועל בתור גנרטור ומטעין את הסוללות במידת הצורך. השילוב מאריך את טווח הנסיעה האפקטיבי מטווח עשרות קילומטרים על כוח חשמלי בלבד ליותר מ-450 קילומטר על מיכל סולר יחיד.

הרכב החשמלי יעיל במיוחד למשימות צבאיות, שדורשות פעילות שקטה. הוא מתאפיין גם בבלאי נמוך, בעמידות גבוהה, בפליטה נקייה ובביצועים גבוהים. הרכב אמור לנוע במהירויות של מעל 120 קמ"ש ולהאיץ בזריזות. השימוש בגנרטור לטעינה עצמאית אמור להעניק לו אוטונומיה בתנועה ללא צורך בתשתית טעינה מיוחדת.

בתע"ש מעריכים כי הפרויקט הוא בעל פוטנציאל להשביח 200 אלף האמרים צבאיים, שנמצאים לקראת סוף תקופת השירות ברחבי העולם. לאחרונה פורסם כי צה"ל בוחן להצטייד בכלי רכב חשמליים והיברידיים מסוגים שונים. יצוין כי גם צבא היבשה האמריקני מריץ כיום מכרז ארוך טווח לפיתוח ואספקה של כלי רכב שונים בעלי הנעה חשמלית והיברידית, המיועדים לשדה הקרב העתידי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 14-04-2009, 14:19
  קליפס קליפס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.11.07
הודעות: 195
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי metooshelah שמתחילה ב "אני חושב שיעבור [u]הרבה[/u]..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי metooshelah
אני חושב שיעבור הרבה זמן עד שנראה טנק חשמלי. אתה צריך מנוע שיצליח להניע כמה עשרות טונות במהירות (יחסית) ושיוכל להתמודד עם דרישות העבירות של טנק. מה גם, שתצטרך להוסיף לו מנוע טעינה.


נראה לי שמה שחסר לך זו הבנה בסיסית של יכולות המנוע החשמלי.

מנוע חשמלי חזק הרבה יותר ממנוע בנזין, ניצולת האנרגיה עומדת על כ-80% בחשמלי לעומתכ-30% במנועי השריפה הפנימית, המומנט הרבה יותר גבוה ולכן במקרים רבים של מנוע חשמלי אין צורך בתיבת הילוכים...

והפינאלה לסיום: מנוע קטר של רכבת הוא מנוע חשמלי שמוזן ע"י גנרטור דיזל, רק כך מצליח הקטר להפיק כוח שמספיק לסחיבת רכבת.

אז יש מספיק כוח למנוע חשמלי?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 14-04-2009, 12:37
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי agent_amos שמתחילה ב "כן אה..."

לא, לא מספיק. למנוע חשמלי יש יתרון גדול, והאמר זו פלטפורמה זמינה בכספי סיוע שכרגע אין לה תחלופה - שלא לדבר על כך שלכלי יכולת העמסה מתאימה למשקל של מערכת סוללות כזו.
לגבי מהירות - כל כלי רכב שנוסע מעל 80 קמ"ש בשטח הוא מסוכן.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 14-04-2009, 14:05
  LP. LP. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.03.05
הודעות: 239
שלח הודעה דרך ICQ אל LP. שלח הודעה דרך MSN אל LP.
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי agent_amos שמתחילה ב "בגלל זה קבעו הגבלות תעבורה"

120 קמ"ש היא מהירות גבוהה, מסוכנת בכל רכב ותלוי גם מי נוהג, זה שההאמר מוגבל בצבא לנסיעה של גג 65 קמ"ש (או 70 לA1) זה כי צה"ל מחמיר, חיילים שמשתוללים עם ההאמר וגורמים להתהפכויות זה עקב נהיגה לא זהירה ואף רשלנית, האמר הוא אחד הרכבים היציבים ביותר תודות למרכז כובד נמוך ובסיס גלגלים רחב, הוא מתפעל די ביעילות מהירויות של אפילו 120 ו- 140 קמ"ש, במהירויות כאלו רכבי כביש, למעט רכבי כביש 4X4 בחיים לא יהיו יציבים כמו האמר, בשטח ובכביש.
נכון, יש לו מנוע גדול של 6.5 ליטר והמון כוח, אבל הכוח הזה בא לידי ביטוי בעיקר בכושר נשיאת משקל ובשטחים טכניים. כיום בקורסי נהיגה מבצעית מלמדים על האמר כפלטפורמת לימוד לא רק בגלל הזמינות אלא בעיקר כי ההאמר הוא רכב סלחן מאוד, סופות ולנדרוברים למיניהם היו מתהפכים מזמן ממצבים שהאמר יכול להישאר יציב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 14-04-2009, 14:52
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי LP. שמתחילה ב "120 קמ"ש היא מהירות גבוהה,..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי LP.
120 קמ"ש היא מהירות גבוהה, מסוכנת בכל רכב ותלוי גם מי נוהג...הוא מתפעל די ביעילות מהירויות של אפילו 120 ו- 140 קמ"ש, במהירויות כאלו רכבי כביש, למעט רכבי כביש 4X4 בחיים לא יהיו יציבים כמו האמר, בשטח ובכביש.
אתה מקשיב יותר מדי לפרופגנדה של "אור ירוק". 120 ו-140 הן מהירויות מסוכנות וגבוהות לסוסיתא, קונטסה ורנו 4.
היום כל רכב משפחתי הוא בעל אחיזת כביש טובה משל מכוניות הספורט של השנים ההן, וב-120, גם פיז'ו 205 ישנה עם צמיגים סבירים תהיה יציבה ובטוחה יותר בסיבובים מאשר האמר.
הנתון המספרי היחיד שהצלחתי לאתר לגבי אחיזת כביש של האמר הוא ג'י לטראלי של 0.3 כשמכוניות ספורטיביות "עממיות" עושות היום 0.7, מכוניות ספורט פרופר עוברות את ה-1.0 ומכוניות אקזוטיות מגרדות אפילו את ה-1.5g.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 14-04-2009, 15:28
  אומי 5 אומי 5 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.05
הודעות: 990
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי LP. שמתחילה ב "120 קמ"ש היא מהירות גבוהה,..."

אשמח לדעת על איזה נסיון ומחקרים אתה מבסס את העובדות הנחרצות שאתה מציג פה.

120 ו140 לא מסוכנות בהרבה מ100 או 90 , מה שמסוכן זה צמיגים שלא מנופחים, נהגים לא מרוכזים, תשתיות גרועות , וחוסר תרבות מוטורית .

בלא מעט מדינות בעולם נוסעים הרבה יותר מהר מכאן , ואין להם יותר הרוגים , להיפך .

לגבי יציבות ההאמר, האמר הוא בעל מתלים נפרדים, עם מערכת הינע סופי שמגביהה את המרכב עוד קצת ביחס לגלגלים , הוא מאוד יציב בשפצ"ים , לא רע במהירויות נמוכות , ולא משהו בכלל ברגע ששני גלגלים באוויר.

הוא הרבה פחות יציב בכביש במאה קמ"ש מכל רכב סטנדרטי , כולל לא מעט רכבים בני 20 ויותר.

אבל בצה"ל במקום ללמד לנהוג ולהסביר מה ההבדל בין יציבות של שפ"צ ליציבות של סיבוב משופע שלילית, מגבילים ל65 .
_____________________________________
לפעמים חרבון זה כמו קרב , אתה חוזר עם חוויות שאף אחד לא רוצה לשמוע .


נערך לאחרונה ע"י אומי 5 בתאריך 14-04-2009 בשעה 15:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 14-04-2009, 15:58
  LP. LP. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.03.05
הודעות: 239
שלח הודעה דרך ICQ אל LP. שלח הודעה דרך MSN אל LP.
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי אומי 5 שמתחילה ב "אשמח לדעת על איזה נסיון..."

אני יודע את הנתונים כי אני מפקד של קורס שמכשיר לוחמים לנהגים מבצעיים, בין היתר על האמרים.
לרכב 4X4 קבוע תהיה אחיזת כביש יותר טובה מרכב 2X4, זו פשוט עובדה.
אני נוהג בהאמר (סיור) על בסיס יומיומי עקב תפקידי, אני אומר את הכל מנסיון.
למה מהירות 120 קמ"ש מסוכנת יותר? בכביש חלק כביכול כלום לא מפריע לך, אצלינו (ביה"ס לנהיגה מבצעית) מלמדים נהיגת שטח על בסיס טכניקת קריאת שטח, לקרוב ולרחוק, העין שלנו מותאמת לקלוט קריאה שכזו עד מהירות מסויימת, אצל בני אדם כהיותם ציידים- מלקטים כהגדרה המהירות המירבית עד לא מזמן לא עלתה על 20 קמ"ש בערך של ריצה, העין שלנו לא מורגלת לקרוא את הקרקע במהירות כזו וכדי להרגיל אותה לכזו מהירות צריך המון אימונים וניסיון, מה שאין לאף נהג ממוצע אלא אם העיסוק שלך הוא נהג ראלי/ מירוצים.
להאט ממהירות של 90 יקח פחות זמן מאשר להאט מ 120, כמו כן נהיגת שטח במהירות 65 קמ"ש יותר בטוחה ממהירות 120 קמ"ש, על אלו צה"ל מתבסס בהגבלותיו, ללא קשר האם זה נכון או לא או האם זה צודק ומבצעי כביכול.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 14-04-2009, 17:38
  אומי 5 אומי 5 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.05
הודעות: 990
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי LP. שמתחילה ב "אני יודע את הנתונים כי אני..."

אם תקח שני רכבים זהים כשאחד מצויד בהנעה בשני סרנים והשני בסרן אחד , ולשניהם אותו רדיוס סיבוב , הרכב בעל ההנעה בשני סרנים יהיה יציב יותר .

לעומת זאת אם תיקח האמר מול רכב פרטי כלשהו ברמה סבירה בעל הנעה בסרן אחד , הרכב הפרטי יהיה יציב יותר .

זה שאתה מדריך נהיגה ( עברתי את הקורס לפי כמעט שבע שנים) זה בהחלט אמור להגיד שאתה מכיר טוב את ההאמר , אבל צר לי , הטענה שהוא יותר יציב על הכביש מרכב פרטי 2X4 לא נכונה במיוחד אם ההאמר עמוס.

מרכז הכובד של רכב פרטי נמצא בערך בגובה כניסת הציריה להינעים הסופיים בהאמר.

ברור שהאטה מ90 תהייה מהירה יותר , וגם ההאטה מ30 תהייה מהירה יותר מאשר מ90 , השאלה היא מה הגבול, אני טוען ( ואני מבסס את הטענה על טענות של גדולים ממני בעולם הרכב ) ש 65 קמ"ש בכביש זו מהירות מסוכנת , כי אתה לא זורם עם התנועה הנסיעה מתארכת ללא צורך, ואתה נרדם משיעמום ( ולראיה גם בקורס לא נסענו 70 ...) .

לרכב משא/שטח בינוני כמו האמר עם נהג ממוצא על כביש סביר 90 זה בהחלט מהירות הגיונית , עם נהג קצת יותר מיומן יש מקומות שאפשר להצפין ל120 וגם יותר .
_____________________________________
לפעמים חרבון זה כמו קרב , אתה חוזר עם חוויות שאף אחד לא רוצה לשמוע .


נערך לאחרונה ע"י אומי 5 בתאריך 14-04-2009 בשעה 17:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 14-04-2009, 20:08
  LP. LP. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.03.05
הודעות: 239
שלח הודעה דרך ICQ אל LP. שלח הודעה דרך MSN אל LP.
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי אומי 5 שמתחילה ב "אם תקח שני רכבים זהים כשאחד..."

קח את הרכב הפרטי ותבצע איתו העברות משקל על כביש כדוגמאת התחמקות מהירה ממכשול, או סלאלום מהיר, תעשה אותו דבר עם האמר לא עמוס, הרכב הפרטי יתחיל לנתק גלגלים מהכביש לפני שההאמר יעשה זאת.
לגבי המהירות, אני מסכים איתך, בקורס החניכים נדרשים לא לעבור את מהירות ה-65 קמ"ש וזה משפיע עליהם מאוד בכביש, הרוב מגיע למצב של התעפצות על ההגה, במיוחד בשדרות העצים המשעממות שבקרבת צאלים. בשטח לעומת זאת נדרשת קריאת שטח אינטנסיבית לקרוב ולרחוק, חניך מתחיל על האמר לא יצליח לנהוג מהר מידי תו"כ שהוא קורא שטח, מדריך מנוסה יצליח להגיע למהירות 90- 100 בשבילי עפר תוך שהוא קורא שטח אבל הסיכויים שמכשול יפתיע אותך כמובן גדולים.
לפני כשנה במהלך הכנת סגל של אחד המדורים אצלינו קרתה התהפכות של מדריך עם האמר שלא תיפעל נכון מכשול בשטח, מפקד מל"י מיד הוציא הנחיה שאין לעבור מהירות 25 מייל בשטח (40 קמ"ש) עם האמר, אני לא חושב שהוא הבין כל כך את גורמי ההתהפכות אבל צה"ל כמו שהוא עובד קודם כל מחמיר תקנות ואחר כך חושב, 65 בהחלט לא מהירות מוצדקת על הכביש בכל אופן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 14-04-2009, 14:07
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי agent_amos שמתחילה ב "בגלל זה קבעו הגבלות תעבורה"

מצד שני - כשצריך לברוח מירי, מרגמות או מה לא - אתה רוצה מהר. מאוד.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 14-04-2009, 14:45
  קליפס קליפס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.11.07
הודעות: 195
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "זה מה שהבנתי מזה "ההאמר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי shruki
זה מה שהבנתי מזה "ההאמר החשמלי הישראלי משלב מנוע חשמלי רב עוצמה הפועל על סוללות בשילוב עם מנוע דיזל שפועל בתור גנרטור ומטעין את הסוללות במידת הצורך. השילוב מאריך את טווח הנסיעה האפקטיבי מטווח עשרות קילומטרים על כוח חשמלי בלבד ליותר מ-450 קילומטר על מיכל סולר יחיד".


אז הבנת ממש לא נכון.

ברכב היברידי יש שילוב של 2 מנועים, חשמלי ובנזין, כאשר המנוע החשמלי הוא קטן ושולי שמניע את הרכב כעזרה למנוע הבנזין העיקרי ולמעט במצבים של תחילת נסיעה ונסיעה איטית ולזמן קצר מאוד, הוא אינו מסוגל להסיע את הרכב לבדו.

כאן המדובר על מנוע חשמלי עיקרי ובלעדי, שאך ורק הוא יניע את הרכב.
מנוע הבנזין ישמש בשעת הצורך להטענת הסוללות במקרה של מרחק מנקודת טעינה, ובשום מקרה לא להנעת הרכב.

הבדל גדול מאוד בין הטויוטה ההיברידית לפיתוח דלעיל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 14-04-2009, 19:15
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,040
לא חסכוני ולא נעליים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי קליפס שמתחילה ב "תע"ש מפתחת גירסה חשמלית ל"האמר""

מנוע חשמלי זה יפה, אבל חשמל הוא לא מקור אנרגייה.
הכלי מונע בדיזל (מנוע שריפה פנימית בעל ניצולת נמוכה יחסית)
המניע גנרטור
הטוען מצברים (כבדים)
המניעים מנוע חשמלי
המסיע את הרכב.

אז מה היתרון?
ברכב פרטי היתרונות הם 1. טעינה חוזרת בהאטה 2. הפעלה חשמלית בתחומים שמנוע הבנזין מזהם הרבה (מהירות נמוכה והאצה חזקה)
ברכב צבאי, 1. יכולת נסיעה שקטה לטווח קצר 2. יכולת עמידה ממושכת בתצפית על מצברים בלבד.

בכול מקרה מדובר בצעצוע יקר מאוד. נסו, רק כדי להתחיל להסב כלי אחד, לרכוש אלפיים בטריות סלולרי חדשות.

נ"ב לפתיל למעלה
המנוע החשמלי עצמו אכן קטן וחזק ממנוע הדיזל באותה עוצמה, המערכת כולה זה כבר סיפור אחר.
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 14-04-2009, 21:30
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "לא רק בתע"ש"

אני לא בטוח עד כמה הפרוייקט יהיה יקר מול למשל, פיתוח כלים אחרים לצורך העניין. הרי הטכנולוגיה כבר בשלה וקיימת דיי בנרחב בשוק האזרחי אפילו, וזמינה כלכלית גם לאזרח הפשוט. הרי לא ממציאים פה את הגלגל שוב, רק משלבים 2 פלטפורמות שנוסו והוכחו כיעילות ועובדות - ביחד. כמובן שהפרוייקט לא יהיה זול, אבל אני חושב ש"יקר מאוד" זה לא בדיוק הדרך הכי נכונה לתאר אותו.
אגב, אם זה מוזיל את עלות הנסיעות בצה"ל לטווח הרחוק, ומרחיק אותנו יותר ויותר מתלות בדלק מאובני (ותלות במדינות ערב) - הרי זה משובח. כולי תקווה שבעתיד לא נזדקק כלל וכלל לדלק כזה, ואולי הצבא (וגם האזרחים) יניעו את רכביהם במימן (כמו ההונדה FCX CLARITY).

אגב, למי שזרק את האפשרות להניע טנקים בצורה זאת - טנק עושה רעש גדול לא רק בגלל המנוע האימתני שלו - לא לשכוח שהרבה לפני שאתה רואה טנק מתקרב אליך, אתה שומע טוב מאוד את הזחל שלו...
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 15-04-2009, 19:02
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,040
לצערנו אין בכך אמת (אזהרה, אין קשר לצבא ובטחון)
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי רגב06 שמתחילה ב "אולי תזרוק איזו עצם לגבי..."

הדרך בא חברות הנפט עוצרות פיתוח היא באמצעות נפט זול.
כל הפיתוחים הקיימים יקרים יותר גם בעלות לק"מ ובעיקר בהשקעה הראשונית.

במחיר הדלק הנוכחי (50 עד 80 דולר לחבית) אפילו קניית רכב היברידי אינה משתלמת.

בעניין הבטריות הבעייה היא כפולה. ראשית מחיר שנית צפיפות אנרגייה. עד שלא תעשה קפיצת מדרגה רצינית בצפיפות האנרגייה נהייה חייבים רכב היברידי או החלפת סוללות (אגסי למשל).

מימן: לחלוטין מדע בדיוני ב 20 שנה הקרובות. קודם כל צריך הרבה אנרגיה כדי ליצר מימן, הנצילות האנרגטית וגזי החממה תלויים בעיקר במקור האנרגיה. שנית, קשה ויקר להוביל מימן. מעבר לכך תאי הדלק עדיין לא אמינים כמו מנוע השריפה הפנימית הישן והמוכר. (אני נוסע ברכב מימני ניסיוני רוב הזמן בלי כל בעייה אבל האוטובוסים שנכנסו לשרות נתקעים כל הזמן).

גז טבעי: נהדר אבל אין מספיק, עדיף ליצר איתו חשמל בתחנת כוח. דליפות, אפילו קטנות, של גז יוצרות מכפיל של גזי חממה ולכן עדיף מערכת לא ניידת.

ביודיזל: (שמן של ציפס) רעיון נהדר, אבל אין כל כך הרבה ממנו.

דלק צמחי (תירס, קנה סוכר וכו') לא ברור שהאנרגייה המופקת עלה על המושקעת. מעלה את מחירי המזון בעולם. מחכים לפריצה מדעית ליצירת דלק מצלולוזה (החומר הירוק עלים וכו)


אלו היו 60 שניות פסימיות משהו על טכנולגיות להורדת השימוש בדלק פוסילי...
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 19-04-2009, 08:06
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,040
אכן מושג מעניין אך קצת מעורפל במעבר מהגאולוגיה לכלכלה
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "מושג מעניין בתחום הוא Peak..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
מושג מעניין בתחום הוא Peak oil- הנקודה בה קצב הפקת הנפט מגיע לשיא, ולאחריה הוא מתחיל לרדת; מנקודה זו- בהנחה שהביקוש יציב או עולה- המחירים עולים מאוד, גם אם יש עוד הרבה נפט במאגרים.

http://en.wikipedia.org/wiki/Peak_oil


שתי נקודות למחשבה על היצע וביקוש.
כשמחיר הדלק יעלה הביקוש ירד. לא ניכנס לנושא הגמישות לטווח הקצר והארוך, אבל בפשטות שהמחיר יעלה עניי העולם יוותרו על האוטו ועשירי העולם יסעו פחות. הנחת הביקוש היציב או העולה אינה הגיונית כלכלית ולכן המחיר לא יעלה בחדות מעלה.
שנית, שהמחיר עולה קצב ההפקה המקסימלי עולה (כי כדאי להפיק דלק ממאגרים ובאמצעים שקודם לכן היא לא כלכליים). מעבר לכך, כמות הדלק עולה מכיוון שבמחירים מסויימים כדאי להפיקו אפילו מפחם ופחם לצערנו יש הרבה. שוב המחיר לא יזנק רחוק.

לכם הרעיון שיום יבוא ומחיר הנפט יעלה כל כך שלא נוכל אפילו למכור את האוטו הוא פשוט מופרך. בטווח הארוך (לא תופעות ספקולטיוויות כפי שראינו בשנתיים האחרונות או השפעות קרטל קצרות טווח) מחיר הדלק יעלה לאט ובהדרגה.

טעינת מכוניות בלילה ומקורות אנרגייה מתחדשים, רעיון נכון אך במידה ורכב כזה יטען פעם נוספת במהלך היום מחשמל המופק בשעת שיא יצאנו בהפסד.

האמר חשמלי (או מכונית ספורט חשמלית דוגמת הטסלה) רעיון נהדר רק שמחיר הבטריות מופרך לגמריי. אולי כאן המקום להזכיר מושג נוסף LCA Life-Cycle Assessment כאשר מחשבים את החסכון באנרגייה או בפליטת מזהמים של רכב מסויים כדאי להוסיף לחישבו את תהליך היצור והגריטה של הרכב. במקרה של האמר עם בטריות למשל מובטחני שהסיכום הסופי אינו כו חיובי כהבטחות היצרן.

החור השחור של טכנולוגיה וצריכת דלק
שנדע לעשות רכב חשמלי זול (הוזלת מחיר המגנטים הטבעיים) ולבנות בטריות בעלות תוכלת חיים ארוכה וצפיפות אנרגייה גבוהה אז.....
אנחנו נקנה את המכוניות האלו ונורי
ד את צריכת הדלק
מחירו ירד
והעולם השלישי יקנה יותר ממנו וישרוף יותר.
ולכן כמעט כל פתרון טכנולוגי שיהיה יקר יותר ממנוע השריפה הפנימית נידון לכשלון בכל הנוגע להפחתת ההתחממות הגלובלית.
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 21-04-2009, 10:24
  runhigh runhigh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.09
הודעות: 172
לגבי בעיית טעינת המצברים-יש פתרון חדש
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "לצערנו אין בכך אמת (אזהרה, אין קשר לצבא ובטחון)"

באונברסטת MIT בארהב- פותח שינוי לסוללות -הוספת תרכובת מסוימת-שגורמת לסוללה להיטען במהירות מדהימה: למשל-סוללת טלפון נייד תוך 10 שניות, ומצבר למכונית במקום 6-8 שעות תוך 15 דקות. וזה מהפךךךךך...כי אם חושבים על זה-מנוע הדיזל יעבוד אולי רבע שעה לפרקים של כמה שעות. כתבה זאת פורסמה המעריב-יש לי את הקישור לכל המעונין.
טכנולוגיה זאת תכנס לשוק תוך 3 שנים- כרגע עסוקים במסירת הפטנט ליצרנים.
לכן עתיד מכונית חשמלית הוא יותר ורוד מאי פעם- זה ישבית את הפורויקט של אגסי- לא יהיה צורך בתחנות החלפת מצברים. מנוע קטן ויעיל יטעין את המצברים -ותוך 15 דקות המצברים מלאים....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #78  
ישן 19-04-2009, 10:46
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 77 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "מצד שני, מה תעשה עם רכב חשמלי..."

מספר דברים:
1) יש שיפור מתמיד בצפיפות האנרגיה של הסוללות. הסוללות של היום הרבה יותר טובות מהסוללות של פעם.
2) ככל הנראה, ישראל כבר נמצאת בפיגור בפיתוח טכנלוגיות מנועים חשמליות. אם רוצים להדביק את הפער יש להתחיל עכשיו.
3) הייתרון הגדול של מכוניות חשמליות על מכוניות לא חשמליות הוא, שהחשמליות יכולות לקבל את החשמל ממספר גדול של מקורות, ולא רק דיזל בעל איכות מוגדרת. גנרטורים, תאים סולריים, ובעתיד גם מיקרו גל.
4) ייתרון רביעי של מכוניות חשמליות: הרבה הרבה פחות חלקים, פחות חלקים נעים ולכן פחות תחזוקה.
כל נושא ההילוכים נעלם. הכל אלקטרוני. או הבלמים גם שגם הם פחות מורכבים מאלו המסורתיים.
5) בהתאם לבחירת הסוללות, גם המשקל הכולל של הרכב יכול לרדת מאוד, וזה לבדו מהווה חיסכון.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #80  
ישן 19-04-2009, 11:02
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "לא חסכוני ולא נעליים"

ההגיון הצבאי מאחורי צי רכב חשמלי / היברידי הוא לוגיסטיקה. ולא השקטה (אם כי תופעת לוואי מבורכת) ולא איכות סביבה ולא התארגנות לעולם ללא דלק.

חיסכון של 10% בצריכת הדלק הופך לחיסכון גדול הרבה יותר בלוגיסטיקה של העברת הדלק קדימה.
גם מיכליות צריכות דלק, אבטחה, ליווי, גיבוי, כ"א וכד'...

ייתכן, וכלי רכב חשמליים בנסיעות מנהלתיות לא קרביות, יוכלו לגרור עגלה מאחוריהם שעליהן מורכב גנרטור דיזל או לוח תאים סולריים. עם העגלה היא עגלה אחידה, חסל סדר ריבוי דלקים, ריבוי חלפים, ריבוי מנועים, ריבוי שמנים, ריבוי טכנאים... עוד חיסכון.

ועוד הערה לדיון באשכול:
דלק פחמימני תמיד יהיה האמצעי הנוח ביותר לאחסן ולהוביל אנרגיה זמינה. לא קיים פיתרון טוב יותר.
ביום שייגמר הנפט המאובן, נפט ייחדל לשמש כמקור אנרגיה, וייצורו יעשה באמצעים ביולוגים (צמחים, עצות) או סינטטים (מגז פחמי או מסינגז). במחירי הנפט הנוכחיים תהליכים אלו אינם כלכליים. אולם כייגמר הנפט הניתן לניצול הם יהפכו למרכזיים.

גם גרמניה הנאצית בשלהי המלחמה, וגם דרא"פ כשהייתה תחת סנקציות, ייצרו דלק סינטטי כי לא היתה להן ברירה אחרת.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #81  
ישן 18-04-2009, 16:51
  FiReBall מנהל FiReBall אינו מחובר  
מנהל צו"ב
 
חבר מתאריך: 02.05.02
הודעות: 7,828
Facebook profile Follow me...
פול גז בניוטרל?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי קליפס שמתחילה ב "תע"ש מפתחת גירסה חשמלית ל"האמר""

Hybrid Hummer Promises 100 Miles per Gallon

The Hummer is the poster child of excess consumption and inefficiency, but a Utah company is converting the much-maligned SUVs into a range-extended electric vehicle good for 100 mpg and a range of 40 miles.
Raser Technologies will unveil the Raser H3 on Monday in Detroit. It promises a 90 mph top speed, off-road capability and a lithium ion-battery you can recharge in as little as three hours. What's more, the company says the drivetrain can be installed in other trucks and it hopes to have 2,000 converted vehicles on the road by the end of next year.
(...)
"We've taken the worst environmental offender on the road and made it greener than a Prius," David West, the company's vice president of marketing, told Wired.com. "It truly is incredible to see and hear a Hummer that truly hums."


http://blog.wired.com/cars/2009/04/behold-americas.html
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
"הדואג לימים זורע חיטה, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים."

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה עקוב אחרינו! תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה Facebook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #90  
ישן 21-04-2009, 18:00
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 88 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "גאונות רכב הנוסע ללא שימוש באנרגייה."

טל - יש להפריד בין כמה סוגי זיהום.
זיהום אויר מקומי (בתחנת כוח), זיהום אויר אזורי (נגרם על ידי כלל הרכבים המזהמים) וזיהום הקשור בייצור (למשל במקרה של סוללות - בעיקר זיהום קרקע וייצור של חומר מזהם).

זיהום אויר אזורי הוא הזיהום המסוכן ביותר והשפעותיו גלובליות (אפקט חממה, פגיעה באוזון וכו'). זיהום אויר מקומי בכמויות גדולות גם הוא מסוכן אבל ניתן להילחם בו ביעילות רבה יותר (החלפת תחנות כוח פחמיות בתחנות כוח מבוססות גז המזהמות פחות ושימוש בפילטרים ושיטות אחרות לצמצום היזהום באתר הייצור - מדובר בהשקעות לא מבוטלות אבל הן השקעות של המדינה ולא של התושבים באופן אישי). זיהום בייצור לא יוצר לרוב זיהום אויר על כל המשתמע מכך. הוא עשוי לזהם מים תת קרקעיים וליצור צרות נוספות אבל בשורה התחתונה (וזה אולי לא יפה לומר - אם המים התת קרקעיים בסין מזוהמים, זה לא ממש מזיז לי - אם יש פגיעה כלל עולמית באוזון כולנו ניפגע).

נ.ב. טל - אשמח לשוחח איתך באופן פרטי בהזדמנות.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #93  
ישן 21-04-2009, 18:58
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 92 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "אפשר גם לצאת מנקודת הנחה שיצור החשמל יבוצע באמצעות היתוך קר"

טל אתה סתם מתווכח.
נכון שכיום חלק גדול מייצור החשמל בארץ הוא פחמי. יחד עם זאת דברים צפויים להשתנות בכמה מישורים:
1. כבר כיום ישנן טכנולוגיות להפחתה משמעותית של זיהום פחמי בתחנות הכוח. לא מעט קבוצות עובדות על כליאה של זיהום פחמי בטכנולוגיות שונות ובכל מקרה אתה חייב להסכים שהיעילות של תחנת כוח גבוהה משמעותית מהיעילות של מנוע פעימה ברכב שלך. אם תחליף את המנוע ברכב במנוע חשמלי או אפילו היברידי ותיתן לתחנת הכוח לייצר את האנרגיה תצמצם את הזיהום הכללי הן מכוח צמצום צריכת האנרגיה הכללית (תחנות כוח יעילות יותר, מנוע חשמלי יעיל יותר) והן מכוח העברתו למוקדים בהם ניתן לשלוט ביתר קלות (קל יותר להחליף תחנת כוח מזהמת בכזאת שמזהמת פחות מאשר את כל המכוניות על הכביש).

2. מעבר לשימוש בגז - כן זאת לא יקרה מחר אבל התגלו מרבצי גז וסביר שבתוך כ-5 שנים נתחיל לראות שימוש בלפחות אחד מהם. זה לא יעלים את התחנות הפחמיות אבל זה יצמצם את הזיהום שלהן.

3. אנרגיה מתחדשת - כן אתה תגיד חלום רחוק - יכול להיות. אבל ישראל נתברכה בשמש וכיום על כל גג יש דוד שמש (לרוב יותר מאחד). שוחחתי עם לא מעט מומחים בתחום בשנים האחרונות והמסקנה של רובם (ושלי) היא שהפיתרון הוא לא בתחנות כוח סולאריות בדרום (למרות שגם כאלו יקומו יש להניח בשנים הקרובות) אלא בדחיפה אקטיבית מצד הממשלה של חשמל סולארי למפעלים וחברות ובסופו של דבר גם לגג של כל אחד מאיתנו. זה יעלה הרבה (אבל מחירי האנרגיה הסולארית יורדים בהתמדה למרות שטרם הגיעו לרף הכלכליות - בטח לא בארץ).

הינה אפשרות - הקמת תחנת כוח פחמית חדשה אשר דרושה כאויר לנשימה (משחק מילים מעניין) לצורך התגברות על משבר האנרגיה בו אנחנו נמצאים (הביקוש וההיצע היום בפיקים של הקיץ והחורף בישראל כמעט זהים וסביר שהביקוש יעלה על ההיצע אם לא נעשה כלום כבר בתקופה הקרובה ונידרש לצעדים דרסטיים). תחנת כוח פחמית גדולה עולה בין מאות מליונים לכמה מילארדי ש"ח. מדוע לא לוותר על הקמת התחנה ולסבסד באופן חזק מאד רכישת לוחות סולאריים לתעשיה (להם מה לעשות יש יותר שטחי גג מלציבור הרחב באופן יחסי). החיסכון בטווח הארוך הוא עצום בכל קנה מידה. אנחנו מקדמים את התעשיה הירוקה בישראל (אפשר להוציא מכרזים עם העדפה לחברות ישראליות), מקצצים בייצור גזי חממה (בעיקרון יש היום מדינות שאמורות לשלם לנו על כך כסף ממש - יש יוזמות כאלו בעולם), סביר שבטווח הארוך זה יחסוך בהוצאות בריאות של המדינה (מחלות ריאה וסרטן מעלות את האישפוזים בבתי חולים וכו').

אגב עוד יתרון הקשור לפורום צו"ב - אנחנו מבזרים מאד את תשתית ייצור החשמל של ישראל ומונעים אפשרות של התקפה על מתקני ייצור החשמל (סתם בונוס נחמד).

כמובן שבמדינה המושחתת שלנו זה לא יקרה לעולם - אבל תודה שזה רעיון ששווה לשקול אותו (אה כן ולא נהיה תלויים בפחם ובחירים המשתנים שלו - גם אם הוא מגיע מארה"ב).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #95  
ישן 21-04-2009, 19:20
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 94 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "אין כאן אי הסכמה"

אני אכן עוסק בחזית הטכנולוגיה אבל להכניס למשל מסננים טובים לארובות של תחנות הכוח הפחמיות בארץ זה בעיקר עניין כלכלי לא? איזה בעיה אחרת יש כאן?

עזוב את עניין ההאמר - סתם הבאתי אותו כי ראיתי בוא נדבר על רכב חשמלי והיברידי נטען באופן כללי.

חשמל ירוק לא יחליף בעתיד הקרוב או הבינוני את החשמל מתחנות כוח פחמיות ו/או גז (כאמור גז עדיף ואני לא רואה סיבה שישראל לא תעבור לשימוש מסיבי בגז כבר בעשור הקרוב - כן הוא מזהם אבל הרבה פחות - אשמח אם תיתן מספרים כי אני לא מכיר באופן מדוייק). יחד עם זאת הוא יכול להוות מגביר כוח רציני.

לא התייחסת כלל הלהצעה שלי - אני הייתי שמח לשמוע בדיקת כדאיות אמיתית שלה ממישהו שמכיר את הבעיות השונות (ויש לא מעט) הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט הטכנולוגי. אם היא אפשרית על הנייר אולי שווה לנסות להביא אותה לפני השרים להגנת הסביבה והתשתיות החדשים.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #96  
ישן 21-04-2009, 19:38
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,040
מגבלות הטכנולוגיה
בתגובה להודעה מספר 95 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "אני אכן עוסק בחזית הטכנולוגיה..."

האנרגייה המופקת על גג מפעל תהיה יקרה מידי לתחרות כלכלית ולא מספקת (כי שטח הגג לא מספיק). כנ"ל גג הבית לא מספיק או גג הרכב.

מסננים לתחנת כוח פחמיות. הלוואי וזה היה כל כך פשוט.
אנחנו לא מנסים לסנן חלקיקים אלא למנוע את ה CO להשתחרר לאטמוספריה. יש טכנולוגיות לעשות זאת (יקרות), אבל עדיין בכלל לא ברור מה לעשות ב CO המצטבר. (להזריק חזרה לאדמה, לצבור במעמקי הים וכו').

גז טבעי במקום פחם. כדאי ונכון וחשוב. אני לא מכיר את החישובים והכמויות אך זה רק פתרון זמני והיתרון לגבי הפחתת גזי החממה אינו רב.

לגבי ההודעה שלך על חלוקה בין זיהום מקומי לאזורי וכו', החלוקה המסורתית היא בהתאם לסוגי המזהמים והאזור המושפע.

לגבי גז טבעי ותחבורה. דליפות קטנות של גז טבעי מזיקות הרבה יותר מגזי הפליטה (בשווי ערך CO) ולכן אכן עדיף לעבוד על מערכים נייחים של טורבינות חשמל ולא בתחבורה.
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #97  
ישן 21-04-2009, 20:40
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 96 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "מגבלות הטכנולוגיה"

האנרגיה המופקת מגג מפעל יקרה כיום כי הלוחות יקרים. הרי אין עלות (כמעט) תחזוקה ואין עלות "ייצור חשמל" (אתה לא צריך לספק פחם/דלק/גז). אם אתה מסבסד חד פעמית את עלות הלוחות עבור גופים מסחריים שלהם שטחי גג גדולים (ויש להרבה חברות הרבה מאד "נדל"ן גג") אפשר לחסוך כמות עצומה של חשמל. כאמור אני רוצה מישהו שיעשה את החישוב המדוייק פה - כאמור תזכור שתחנת כוח פחמית עולה מאות מליונים רבים אם לא יותר - זה טוב להרבה מאד ק"מר של לוחות סולאריים - ואתה לא חייב לממן אותם לתעשייה באופן מלא רק לסבסד אותם ברמה כזאת שיהיה מאד כדאי לתעשיה לקנות אותם במקום לרכוש חשמל במחיר רגיל (אפשר למשל להעלות את מחיר החשמל לתעשיה ממקורות אחרים במקביל - סתם רעיון).

בוא נשאל על מסננים - האם יש היום מסננים טובים (אין סיבה לנשום את הזבל שיוצא מהארובות)?

בקשר לעניין הCO אני מכיר את הנושא הייתה כתבה יפה בSA לפני כמה חודשים שנכתבה על ידי שניים מהמומחים הגדולים בעולם לתחום. הם הציגו שם את הרעיונות להזרקה וכו' לתוך האדמה - אני שואל אחרת - האם אי אפשר לשמור את הגז במיכלים תת קרקעיים בתחנת הכוח ולנצל אותם איכשהו (אני מניח למשל שאפשר למצוא חיידקים שניזונים מהם או משהו דומה - נדמה לי שאפילו קראתי משהו בנושא).

לגבי הזיהום - מה בדיוק מעניין אותך זיהום קרקע בסין?
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #98  
ישן 21-04-2009, 21:11
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,040
בהחלט אפשרי, רק מעט יותר מורכב.
בתגובה להודעה מספר 97 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "האנרגיה המופקת מגג מפעל יקרה..."

1. מחיר הלוחות הסולאריים משקף את האנרגייה שהושקעה ביצור, כדאי לחשב את התועלת לאחר ניכוי אנרגיה זאת (וכנ"ל לגבי זיהום בסין, אני מניח שהסינים יתחילו בשלב כל שהוא להשקיע בפרוק הבטריות הישנות, שוב אנרגיה).
2. כמות האנרגיה המופקת יורדת עם הזמן, לאחרונה חלה התפתחות טכנולוגית המאפשרת לוחות דקים יותר ובעלי תוחלת חיים ארוכה יותר. עדיין מדובר בהשקעה רב פעמית כל 10 עד 20 שנה.
3. וביום מעונן מה נעשה? נשלח את הפועלים הביתה? תחנות כח פחמיות יאלצו לעבוד על ריק (לפחות חלקית) על מנת לשמר יכולת ליום מעונן. ככול שכמות האנרגיה הסולרית תגדל בעיית האמינות תגדל.

לסיכום אני בעד סובסידיה ממשלתית והגדלת השימוש בתאים סולאריים כמו גם באנרגית רוח, אך בטכנולוגיות הקיימות ובגלל הצורך במערכת אמינה הם יספקו רק חלק הקטן מסך צריכת האנרגייה.

מסננים בתחנות הכוח (שוב לא ממש התחום שלי): עד כמה שידוע לי הסינון יעיל למדי. ברוב העולם המערבי תושבי המטרופולין מורעלים בעיקר מפליטות מתחבורה וכמעט ולא מפליטות של תחנות כוח. בישראל עשן הארבות במישור החוף יוצר זיהום בעיקר בירדן ומעט בגב ההר.
הטמעת CO, "עובדים על זה" אך כל הפתרונות מאוד רחוקים מישום.
_____________________________________
טל


נערך לאחרונה ע"י Tal53 בתאריך 21-04-2009 בשעה 21:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #99  
ישן 21-04-2009, 21:36
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 98 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "בהחלט אפשרי, רק מעט יותר מורכב."

אני מניח שבאופן עקרוני ניתן לייצר את הלוחות במפעלים שהחשמל להם הוא ממקור בר מחזור.
בכלל אני קצת מופתע שאתה טוען שהייצור כזה בזבזני בחשמל - אני הנחתי שהבעיה היא עלות הסיליקון כחומר גלם (סיליקון טהור) ולא האנרגיה המושקעת בייצור.

לגבי הסוללות בסין - אם הם יגיעו מוקדם למסקנה שהם לא רוצים להתעורר יום אחד ולגלות שכל מי התהום שלהם מזוהמים יעשו חכם וישקיעו בהטמנה או במחזור של הסוללות באופן שלא יגרום לכך - הטכנולוגיות קיימות זה הכל עניין של כסף (הרבה עכשיו או המון אח"כ בניקוי מי התהום).

לגבי עניין האנרגיה - האנרגיה השימושית לנו ברוב המקרים היא חשמל - נכון במכוניות זה דלק (כיום - ונקווה שישתנה לחשמל בקרוב) אבל בבתים שלנו ובחלק גדול מהמפעלים זה חשמל. כדאי לזכור גם שחשמל מבוזר יאפשר לצמצם את ההפסדים הכרוכים בהובלת החשמל על פני עשרות ומאות קילומטרים של חוטי נחושת ברחבי הארץ מתחנות הכוח הגדולות.

מה שתמיד הפתיע אותי הוא שאין לנו דרך לשמור כמויות גדולות של חשמל. האם אין לחברת החשמל גנרטורים המאפשרים לייצר כמויות חשמל בשעות השפל ולאגור אותם לשעות השיא?

נ.ב. משהו שלא לוקחים בחשבון כמעט אף פעם בדיונים האלו וקראתי לא מזמן - טכנולוגיית הסוללות הנוכחית מבוססת על ליתיום (איון/פולימר וכו'). ליתיום מרוכז הוא די נדיר. למעשה כל כך נדיר בצורה שימושית עד שמסתבר שחצי מעתודות הליתיום העולמיות נמצאות במדינה אחת בלבד - בוליבה. הדבר גורם לתלות רעה מאד באספקת המשאב הזה אשר עלול בעוד כמה שנים להיות "הנפט" הבא (כן הוא לא מקור אנרגיה כמו נפט אבל אם כל מכונית תצטרך לכלול כמה עשרות קילוגרמים טובים של ליתיום בסוללות כמות הליתיום שמפיקה בוליביה תצטרך לגדול וכבר היום הם מתקשים לספק את הצריכה שהולכת לסוללות של מחשבים ופלפונים...).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #101  
ישן 21-04-2009, 21:54
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 98 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "בהחלט אפשרי, רק מעט יותר מורכב."

רציתי להביא לך לכאן את הכתבה שהיתה היום בחדשות (ערוץ 10 או 2, לא זוכר) על ישוב שלם במרכז הארץ שעבר לאנרגיה סולרית לחלוטין (זה מה שהובן מהכתבה, אבל אני דיי בספק אם זה נכון). המומחים שריאיינו בכתבה מאוניברסיטת בן גוריון שפיתחו את התהליך, הסבירו שלהערכתם בעוד שנה כל אחד יוכל להרכיב מערכת דומה על גג ביתו בעלות של 15K דולר.
לא מצאתי את הכתבה לצערי, אז אם היא תצוץ בזמן הקרוב אביא לכאן קישור אליה.
מה גם, חברת החשמל מתחייבת לקנות רזרבות של חשמל ממתקנים כאלה. אני יודע שיש מפעלים בארץ שיש להם תחנות כוח (כמו מפעלי ים המלח), והם מוכרים לחברת החשמל רזרבות במידת הצורך.
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #102  
ישן 21-04-2009, 22:09
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 101 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "רציתי להביא לך לכאן את הכתבה..."

פרה פרה:
טל - אין לנו היום שום אמצעים אחרים לשמירת כמויות גדולות של אנרגיה למשך מספר שעות פרט לשתי השיטות שציינת? האמת שאף פעם לא חקרתי את הנושא הספציפי לעומק אבל הוא נשמע מרתק.

סיליקון טהור (זה המשמש בייצור צ'יפים ולוחות פוטוולטאים) הוא יקר. הבסיס כידוע הוא חול (שיש כמו ... על שפת הים). הפיכת החול לסיליקון טהור ברמה של אחוזים גבוהים מאד הוא התהליך היקר - השאלה למה הוא יקר - כי הוא צורך הרבה אנרגיה? (אני מהמר שלא) לדעתי הוא יקר כי הוא מצריך מכשור מתקדם ויקר ופסי ייצור גדולים ויקרים.

אפק - 15K דולר הוא בגבול התחתון של העלות שבה אפשר להתקין כבר היום מערכת סולארית על הגג. אני השתעשעתי ברעיון של התקנה אצלי בבית. אחרי שדיברתי עם כמה חברות ועשיתי כמה חישובים הגעתי למסקנה שאפילו לאחר שנחקק החוק האחרון בכנסת בנושא המחייב את חברת החשמל לקנות מהצרכן קוט"ש בעלות של כ-2 ש"ח (לעומת 0.5 ש"ח שבו היא מוכרת לנו חשמל) עדיין מדובר בסיפור לא כדאי כלכלית (לצערי יש לומר). כל עוד המדינה לא תבין שיש לה אינטרס לסבסד באופן חזק את עלות הלוחות לשימוש מסחרי (ואולי גם פרטי בהמשך) - דבר הקורה לדעתי בקליפורניה ואולי במקומות נוספים בעולם, העסק לא באמת יזוז לשום מקום.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #103  
ישן 21-04-2009, 22:24
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,040
התחלנו מעט לחזור על עצמנו
בתגובה להודעה מספר 102 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "פרה פרה: טל - אין לנו היום..."

מכשור מתקדם ויקר פסי יצור יקרים ועובדים יקרים הם שווי ערך לאנרגייה. לא ניכס להמרות המדויקות אך זאת גישה מקובלת בתחום.

יש הרבה אפשרויות לשימור אנרגיה, יצור מימן הוא דוגמה נוספת. בכול המקרים מדובר על תהליכים צורכי אנרגייה המפחיתים משמעותית את יעילות המערכת.
מצד אחת יש דפוס צריכה של שעות שיא עם פיק חד מאוד ומצד שני יש מערכות יצור קשיחות (תחנות כח גדולות) או מערכות לא אמינות (שמש ורוח).

חלק גדול מאוד מהארגייה מתבזבז בגלל פערים אלו.

לא בטוח שכדאי למדינה לרוץ ולסבסד מערכות סולאריות. מאוד יתכן ועדיף לסבסד טכנולוגיות חוסכות אנרגיה (לדוגמה זיגוג כפול, איטום בתים, תאורה חסכונית, תחבורה ציבורית) במקום טכנולוגיות יקרות ליצור אנרגיה.
_____________________________________
טל


נערך לאחרונה ע"י Tal53 בתאריך 21-04-2009 בשעה 22:27.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #104  
ישן 21-04-2009, 22:47
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 103 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "התחלנו מעט לחזור על עצמנו"

אני לא מסכים שיש זהות מוחלטת בין פסי ייצור ועובדים לאנרגיה - פסי ייצור ועובדים לא מזהמים ולעומת זאת צורות אנרגיה מסויימות (דלק/פחם) כן. כלומר יכול להיות שפסי הייצור יהיו יקרים אבל זה לא אומר בהכרח שהם מזהמים. בתכלס אם היה מספיק כסף ומקום בעולם היה אפשר להעביר את רוב תשתית האנרגיה לכזאת שאיננה מזהמת - פשוט מדובר על הוצאות כלכליות מטורפות.

כמה בזבוז אנרגטי יש בתהליך הייצור של המימן (אלקטרוליזה הוא תהליך דורשני מאד באנרגיה מצד שני גם מימן הוא אנרגטי מאד...)?

יש שני זרמים - יש את הזרם התומך בצמצום הצריכה, חיסכון ושיפור יעילות ומולו יש את הזרם שהמצדד בפיתוח שיטות חדשות להגברת הייצור של אנרגיה. אני מצדד חזק של הזרם השני. אני נגד הגבלות מכל סוג - חלונות כפולים זה נחמד מאד (יש לי כאלו בבית) אבל אם קר לי אני אדליק מזגן וכשהאכלוסיה גדולה ומתפתחת דרישות האנרגיה יגדלו איתה ואין מה לעשות.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #108  
ישן 21-04-2009, 23:15
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 107 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "הבעיה הכי גדולה זה צפיפות..."

טל - האמת...אתה כן הראשון להאשים אותי "בקיבעון טכנולוגי" ולומר את האמת זאת הפעם הראשונה שאני שומע את המונח בהקשר הזה - אז אני דווקא שמח שהאשמת אותי - למדתי משהו.

איזון הוא תמיד שם המשחק מן הסתם. יחד עם זאת ראוי להטות את האיזון לכיוון בו נשקיע יותר בייצור אנרגיה (לא מזהמת) מאשר בחיסכון בייצור האנרגיה שכן מזהמת - זאת דעתי בכל אופן ואם אני מכיר קצת את המנטליות האמריקנית (לעומת האירופית) זאת תהיה גם הגישה שלהם בסופו של דבר (הם יעדיפו האמר היברידי מאשר מיני מינור על בנזין חסכוני).

לגבי המימן הכוונה הייתה לא למימן כדלק (סיפור מאד מאד מסובך מבחינת תשתית) אלא מימן כאמצעי לאגירת אנרגיה בשעות השפל במטרה לעשות בה שימוש בתוך תחנת הכוח בשעות השיא (ולכן השאלה שלי על בזבוז האנרגיה בתהליך הלוך ושוב של ייצור ושימוש במימן).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #109  
ישן 21-04-2009, 23:35
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,040
אולי באנגלית האשימו אותך בtechnological fix?
בתגובה להודעה מספר 108 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "טל - האמת...אתה כן הראשון..."

אם לא, אתה חייב לצאת לרעות קצת באזור מדעי החברה. בית הספר למדע המדינה, אנשי מדיניות ואיכות הסביבה וכדומה :-)

"פילוסופית הבית" שלי (פילוסופית של המדעים) טוענת שהשהייה בחברת אנשי מדעיי החברה שינתה את תפיסת עולמה.

לגבי צבירת אנרגייה. עיקר המחקר המוכר לי מתמקד דווקא בשינוי הביקוש ובצבירת אנרגייה ב"קטן".

למשל הכנסת "אוגרי קור" למקררים הביתים כך שכמעט ולא יפעלו בשעות היום אך יצברו קור בשעות הלילה.
רמה העירונית שאיבת מים (לשימוש ביתי והשקייה) או בארה"ב שאיבת שפכים בשעות השפל.

אני אישית לא מכיר טכנולוגיות מהפכניות בתחום צבירת האנרגייה בקנה מידה גדול.

לגבי גאוטרמית - אפשרי באופן מוגבל באזורים גאולוגיים פעילים, לא בישראל.
לגבי גלים / גאות ושפל - אפשרי באופן מוגבל באוסטרלייה, אפריקה ועוד כמה חופים ארוכים ונידחים.
_____________________________________
טל


נערך לאחרונה ע"י Tal53 בתאריך 21-04-2009 בשעה 23:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #113  
ישן 23-04-2009, 09:51
  hwgeek hwgeek אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.06.07
הודעות: 190
בתגובה להודעה מספר 112 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "חייבים סוללות גדולות, אחרת מה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי efekt
חייבים סוללות גדולות, אחרת מה ההגיון בלעשות את הרכב חשמלי, אם הוא לא יסע על חשמל מהסוללות במשך רוב הזמן? אם הסוללות לא יהיו גדולות, הרי המטען בהם יגמר במהרה וגנרטור הבנזין יכנס לפעולה לעיתים תכופות מאוד, וכל המטרה ברכב כזה היא שהגנרטור יעבוד לעיתים רחוקות...


אבל בכל מיקרה- החשמל שיש בסוללות מקורן בגנרטור- מה זה משנה אם יפעל באופן רציף או לא רציף

הכוונה שלי היא:
במצב שבו יש לו סוללות :
שהסוללות טעונות הגנרטור מופסק, ואם הסוללות נחלשות אז הגנרטור ניכנס לפעולה במלא העצמה כדי להטעין את הסוללות וגם ליצר מספיק חשמל למנוע של הרכב.

במצב של חוסר סוללות גדולות:

כשאין סוללות גדולות האוגרות מספיק חשמל לנסיעות ארוכות ללא הגנרטור אז הגנרטור פועל כל הזמן אך! הוא לא פועל במלוא העצמה- אדם שנוסע ב20 קמ"ש אז הגנרטור עובד בסל"ד מאוד נמוך כדי לייצר מספיק חשמל למהירות הזו ושהרכב מאיץ זה ביגלל שהגנרטור יכנס לפעולה בעצמה מלאה וייצר מספיק חשמל לפי דרישת המנוע.
לרכב כזה יהיה סוללה קטנה יחסית( בסדר גודל של מצבר) שכל תפקידו יהיה לספק חשמל לזמן קצר למערכות חיוניות ולאגירת אנרגיה של הבלימה והספקת חשמל במצב שבו הרכב עומד אז הגנרטור לא פועל והסוללה מספקת חשמל למערכות ברכב ומפעילה למשל את המזגן ( כמו במכוניות עצור וסע!)

שאני יבין- ברכבות הפועלות על גנרטור דיזל ומייצרות חשמל ונוסעות על מנוע חשמלי- יש להן סוללות??

נערך לאחרונה ע"י hwgeek בתאריך 23-04-2009 בשעה 09:53.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:52

הדף נוצר ב 0.19 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר