לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #19  
ישן 16-04-2009, 22:58
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 4,992
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "שכחת להזכיר שגם 222 אבד."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי גיל חזקיה
שכחת להזכיר שגם 222 אבד.

אכן לא שמתי לב מאחר והדבר לא רשום אצלי. התאונה שלו קרתה לאחר שעבר לטייסת הפטישים.
את הפרטים שאבתי כרגע מהאתר של mr_doron:
http://idfaf.110mb.com/Phantom/PhantomMain.html
ולפותח האשכול, הנה עוד מקום שניתן ממנו לאסוף פרטים על הפלות של הקורנסים.

עריכה: המענה של אמיר שגב ניתן במקביל לעריכה שביצעתי בתשובה זו אחרי שביקשתי לעדכן אותי בדבר התאונה המדוברת. המשכתי לחפש באתר שסיפקתי כרגע, ראיתי את הנתונים וערכתי את ההודעה ומסתבר שלא הייתי צריך "לטרוח". תודה אמיר. כמו שאמרתי (למטה), מזל שלא חסרים ידענים כמוכם (מזל שלא שכחתי את הנפילה של ה 181, אחרת הייתם יכולים לבוא אלי בטענות מוצדקות, או סתם למלמל בליבכם: סנילי...).

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 16-04-2009 בשעה 23:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 16-04-2009, 22:48
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 4,992
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי mr_doron שמתחילה ב "בטוח 151, היו לו 5 הפלות -..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי mr_doron
בטוח 151, היו לו 5 הפלות - חמשת מסוקי ה-מי-8 של אגוזי. הוא אבד ב-12.10.
גם ל-122 (לאחר מכן 222) היו 5 הפלות.
היו זוג מטוסים 150 ו-151 צלמים כפי שציינת אך הם חזרו לארצם לפני בוא 150 ו-151 חדשים.
תודה יערי על המידע של 181 - כמה הפלות היו לו בדיוק.


אתה צודק לגבי ה151 (אכן 5 הפלות).
לעומת זאת אתה גם צודק לגבי ה 122 שגם לו היו 5 הפלות. שלושה מתוכן היו ע"י שאקי ורגב בש"ת אופיר בתחילת המלחמה.
ל 181 היו 4 הפלות. כולן ע"י נחומי ויבין מאותו אירוע. שני הצוותים זכו בעיטור המופת.
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7...%A8%D7%99%D7%9D

מסתבר שצריך גם לדעת לספור נכון. מצטער.
איזה מזל שישנם כאן כאלה המרכזים את המידע החשוב

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 16-04-2009 בשעה 23:05.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 17-04-2009, 17:11
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "לפי אביהו בן-נון לא היה ולא..."

אז אביהו בן נון טועה. (איך אתה רוצה שהוא יזכור דברים שקרו לפני 40 שנה?)

בקיצור,היו 2 מטוסים,שהיו כאן בין אוגוסט 70 עד מרץ 71,עד שהצלמים היעודיים נכנסו לשירות.
אתה צודק שהוסבו שני קורנסים "רגילים" לתצורת צילום,אך זה היה לצורך תיגבור מערך הצילום הקיים.

אתה רוצה גם להתווכח עם תמונות?
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 19-04-2009, 14:56
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "עדיין הספר לא הגיע אלי אפשר..."

אני לא מעלה משהו לרשת שחלות עליו מגבלות של זכויות יוצרים.

תתעזר בסבלנות,בסוף הכל מגיע.

כיגיע בסופו של דבר,אל תתפלא שיש עליו רק התייחסות שולית.
אחרי הכל הספר עוסק בקורנסי F-4E ולא בקורנסי צילום.
בחציו השני של הספר שאמור להתפרסם תיהיה התייחסות מקיפה למטוסים הללו,עם תמונות נוספות.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 19-04-2009 בשעה 15:04.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 19-04-2009, 16:02
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "עדיין הספר לא הגיע אלי אפשר..."

ותראה מה מצאתי!

http://www.aeroflight.co.uk/waf/aa-...f/types/f-4.htm

תגלגל עד הסוף.
אתה מוזמן להריץ חיפוש בגוגל של מספר הזנב+Israel
ותראה מה תקבל.

חשבו בהתחלה שהמטוסים הושאלו לאיראן,אך התבדו עד מהרה.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 19-04-2009 בשעה 16:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 19-04-2009, 16:28
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,959
בלי להיכנס לויכוח מי צודק
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "ותראה מה מצאתי! ..."

יש שם סתירות פנימיות: מחד כתוב על הסבה של ארבעה שבלולים, אבל בהמשך המשפט כתוב על שלושה (69-7575 אינו שבלול, מה שכתוב שם הוא טעות).
חוץ מזה, קורנס 183 (כץ ז"ל ופוגל יבדל"א) לא היה שבלול כמו שאפשר להבין שם, הרי יש תמונות של כל השלושה לאחר הפלת מטוס זה. מעבר לזה, השבלולים אמנם טסו רוב זמנם ב-199 אבל סיימו את שרותם ב-201.

גם מעיון ברשימת הקורנסים הרגילים אנו למדים שהיא אינה שלמה - קורנס 306, של אבירם/ארד, מופיע שם כ"חי וקיים" כאשר אבד באוקטובר 1986.
טעות נוספת - הקורנס של גליק ולשם ז"ל (מאי 1991) לא היה 680, לא היו ב-107 קורנס 2000. 680 אבד ב-201 במועד אחר (אני מתכוון ל-680 אחרי השדרוג, היינו 280 המקורי ולא ל-680 המקורי שאבד ביוה"כ).
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv


נערך לאחרונה ע"י amirsgv בתאריך 19-04-2009 בשעה 16:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 16-05-2012, 13:35
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 66 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "תמונה מעניינת של קורנס שבלול חמוש בסיידוויינדר במנשא שחובר דווקא למסילת הספארו"

בטח שיש תמונות נוספות.
בספר של Airdoc והחוברת של Isradecal זה רק מה שיש לי בשליפה.
ובטוח שיש עוד.

אתה צודק אבל שאנחנו היחידים שהשתמשנו באופן התלייה הזה - ולא רק בשבלולים.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #69  
ישן 16-05-2012, 20:03
  OINT OINT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.06
הודעות: 398
גם בקורנס רגיל טסו בתצורה הזו
בתגובה להודעה מספר 68 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "גם בקורנס רגיל?"

קודם כל, בשבלול אין (ולא היה - לפחות מרגע שהוסב לשבלול) - מכ"ם, כך שטילי לביד\מבזק (ספארו בשמם הלועזי) לא יכלו להיתלות עליו מלכתחילה. בקורנסים הרגילים בוטלה הכשירות לנשיאת טילי מכ"ם אי-שם בשנות השמונים ונקודות התליה הללו הוסבו לתליית טילי חום ולמנשאים שונים.

פרט לכך, שבלולים טסו בטיסות רבות (בגובה רב במיוחד) כאשר הם חלקים כמעט לגמרי (במיוחד בכנפיים). כך שתחנות התליה העיקריות בשורש הכנפיים פורקו מהם לפני הטיסות. אני מנחש שהתמונה הזו צולמה בגיחה ארוכת טווח במיוחד בנתיב הלוך, ובנקודה מסויימת ייתכן שהבידונים הושלכו.

מה שעוד מעניין בתמונה הוא שבמרחק לא רב משמאל לראם, ישנו ראם נוסף המתדלק קורנס נוסף.

נערך לאחרונה ע"י OINT בתאריך 16-05-2012 בשעה 20:08.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #70  
ישן 16-05-2012, 21:03
  oferet oferet מחובר עכשיו  
 
חבר מתאריך: 22.01.10
הודעות: 283
השימוש בתחנה הזאת בקורנס רגיל היה די נפוץ
בתגובה להודעה מספר 69 שנכתבה על ידי OINT שמתחילה ב "גם בקורנס רגיל טסו בתצורה הזו"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי OINT
בקורנסים הרגילים בוטלה הכשירות לנשיאת טילי מכ"ם אי-שם בשנות השמונים ונקודות התליה הללו הוסבו לתליית טילי חום ולמנשאים שונים.


בקורנס רגיל וגם 2000 בשנים 87-91 זכורה לי תצורה לכוננות זרעית שבה המטוס חמוש בסיידוינדר בנקודת הלביד הימנית קדמית, בפוד שלדג בנקודת הלביד השמאלית קדמית. בנוסף נקודות כנפיים 2,8 היו עם שתי פצצות זרעית קטנות כל אחת ובנקודות כנפיים חיצוניות 1,9 היתה גם כן תצורה א-סימטרית עם מיכל דלק נתיק בצד אחד ופצצת זרעית יחידה (יותר גדולה מאלו שב 2,8) בתחנה הנגדית.
יהיה נחמד לראות תמונות או דגם בתצורה זאת. כמובן שהיתרון במקרה זה היה לאפשר נשיאת יותר פצצות בשאר התחנות.

נ.ב. כל המידע כבר פורסם בעבר ולא חידשתי כלום מבחינת ב"מ.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 17-05-2012, 00:12
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 76 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "יפה!"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי strong1
עריכה: עד שפבלשתי הנה בא גיל והוסיף בעצמו את האשכול הנ"ל


מתבקשת הבהרה.

ניתן היה לשאת גם זוג טילים על מתאמים בשתי התחנות הקדמיות בו"ז.
אגב את מנשאי הפיתון 3 של הקורנסים נתלו גם על הבזים בתחנות של המיכלים הנתיקים.
מה גם לא הבנתי כיצד הערתו של FOX קשורה למה שרשמת.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 17-05-2012 בשעה 00:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #79  
ישן 19-04-2009, 16:35
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 78 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "מכיר את כל מה שיש באינטרנט..."

טוב

אני רואה שלא ייצא מהדיון הזה שום דבר.

יש אנשים המסרבים להפנים את העובדה שהם טועים.

נו טוב..
ניסיתי.

כל טוב.

אגב,הנה תמונה של ה 69-0369 בשירות חא"א.
תחליט בעצמך איזה תת דגם הוא...


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img205.imageshack.us/img205/7862/rf4czr9036938trs.jpg]
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 19-04-2009 בשעה 16:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #82  
ישן 19-04-2009, 19:37
  Raanan Weiss Raanan Weiss אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.07.08
הודעות: 11
צילומים של קורנסים RF-4C
בתגובה להודעה מספר 81 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "אין הוכחות בדיוק כמו שאין..."

עמוס, אתה יכול להמשיך להתווכח עם העובדות ולהגיד שאביהו זוכר ככה או אחרת. את העובדות אי אפשר לשנות. טייסת הפטישים הפעילה תחילה שני מטוסים שהסבה לצרכי צילום (17 ו-39). הטייסת קיבלה בהשאלה שני מטוסי קורנס RF-4C מחיל האויר האמריקאי אשר קיבלו את המספרים 150 ו-151 שנקראו "החמישימים". את המטוסים הם קיבלו באוגוסט 1970. בספטמבר עברו שני המטוסים המוסבים, 17 ו-39, לטייסת "האחת" וכך לשתי הטייסות היה כשירות צילום. בתחילת פברואר 1971 הגיעו מטוסי הצילום הראשונים מדגם RF-4E לטייסת העטלף (194 ו-196). טייסת הפטישים קלטה את ה-195 ו-191. עם הכרזת שתי הטייסות כמבצעיות על ה-RF-4E הוחזרו שני מטוסי ה-RF-4C.
מצ"ב שתי תמונות של ה-151 כפי שצולם ב-6.2.1971 ברמת דוד. ניתן לראות שהמטוס נצבע בצבעי ההסוואה הישראלים כדי לא למשוך תשומת לב מיותרת וכמו כן ניתן לראות בתמונה בה נראה המטוס מלפנים את פיילון החימוש פנימי המחודד. המטוסים אלה שפת ההתקפה של הפיילונים היתה ישרה ולא מעוגלת כמו בשאר הקורנסים.
עמוס, אני לא מבין למה אתה מכריז הכרזות בשם אשר רוט ומאיר אמיתי שטוענים שלא היו מטוסים כאלה בחיל האויר. מאיר אמיתי כותב הכל בספר טייסת העטלף שיצא לפני מספר שנים - ציטוט "... בטייסת 69, שקלטה באוגוסט 1970 שני מטוסי קורנס לצילום מסוג RF-4C (מספרי זנב 50 ו-51 - החמישימים). המטוסים הושאלו מחיל האויר האמריקאי עד לקבלת מטוסי ה-RF-4E". עוד ציטוט מהספר " לאחר ששתי הטייסות הוכרזו מבצעיות לצילום בקטרנסי RF-4E, הוחזרו לארצות הברית החמישימים המושאלים והקורנסים המוסבים בטייסת 201 חדלו לצלם".
דיברתי גם עם אשר רוט אחר הצהריים והוא טוען שלא אמר לך דברים כאלה אלא כתב לך במייל שהוא לא ראה ולא מכיר תמונות של המטוסים הנ"ל אבל טוען שדיבר עם מאיר אמיתי שטען באוזניו את אותן דברים שכתב עליהם בספר של טייסת העטלף.
בקיצור כל האימרות הגורפות שלך והתעקשות שלך למרות שגיל חזקיה מסביר לך בנמרצות ובעיקביות שאתה טועה היו לחינם.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #83  
ישן 19-04-2009, 20:08
  משתמש זכר Flying-Wing Flying-Wing אינו מחובר  
עמוס דור,מומחה ומתעד של חיל האוויר הישראלי
 
חבר מתאריך: 20.07.05
הודעות: 3,214
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 82 שנכתבה על ידי Raanan Weiss שמתחילה ב "צילומים של קורנסים RF-4C"

שלום רענן,

זה עתה קיבלתי את המייל של אשר רוט והנה היא:
שלום עמוס
שמעתי על סיפור המושאלים בעבר
אך עד היום לא מצאתי הוכחות ותמונות על כך
בברכה
אשר
אין שם תמונות,אך מאיר אמיתי אכן מציין
ששני המטוסים המושאלים שירתו בטייסת 69
ממחצית 1970 ועד הגעת הצלמים ב1971
כמו כן, בספר של רענן וייס על הקורנס יש תמונה
של צלם מס' 151 עם סמל טייסת 69

אשר

יש לי את ספר הטייסת ואכן קראתי את כל הנאמר, אך בשיחה שהיתה לי עם מאיר אמיתי לפני מספר שנים לאחר שאמרתי לו שאביהו טוען שלא היו כאלה טען שזו כנראה טעות.
התמונה שלך מוכיחה את המטוס, אך אני לא מבין מדוע כל המעורבים בעניין מכחישים עניין זה בכל תוקף.
אני לא מנסה חלילה להקניט או לפגוע במיומנותך במקרה זה אני פשוט מעוניין לדעת את הנכון.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
http://www.iafe.net
הגלריה שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #84  
ישן 19-04-2009, 20:34
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 83 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "שלום רענן, זה עתה קיבלתי את..."

למה מכחישים?

אולי כי הם עדיין שומרים על הפרדיגמה החשאית שאפפה את המטוסים הללו,(ואת מערך קורנסי הצילום כולו) ואין הם ממענים לנדב מידע משיקולים אלו?
אולי הם לא מודעים שהצנזורה אישרה לפרסמם? (למרות שהעניין היה ידוע גם לחוקרים זרים שחקרו את הנושא מהפרספקטיבה האמריקאית).

אולי זיכרונם בגד בהם בגלל שעבר זמן רב מאז, ושהמטוסים היו בארץ חודשים ספורים בלבד?

אולי בגלל שהם ממדרים אותך ולא מספרים לך את כל הסיפור בכוונה מאי אלו שיקולים?

הנכון במקרה הזה הוא ברור.
היו מטוסים כאלו בארץ וזהו.

קיבלתי אישרור לכך גם מטייסים אמריקאים שטסו בטייסת האירופאית שממנה המטוסים הללו נמשכו טרם הגיעם לישראל.
הייתה סברה שהם היו מיועדים לאיראן (בגלל שגם לאיראן הושאלו באותה עת קורנסי צילום,אם כי מתת דגם אחר),אך עם הזמן התברר שהמטוסים הללו היו מיועדים לישראל.
אגב,את סכמת ההסוואה צבעו עוד באירופה.(דמיונה לסכמה האיראנית יצר את הבילבול שנוצר תחילה באשר ליעד המיועד של המטוסים)

התמונות שרענן פירסם עתה נתנו את הגושפנקה הסופית לדיון הזה.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 19-04-2009 בשעה 20:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #88  
ישן 19-04-2009, 20:49
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 83 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "שלום רענן, זה עתה קיבלתי את..."

עמוס, אתה בעצמך פירסמת פה פעם על מפקד חי"א לשעבר שראיינת וגילית שהוא אינו זוכר כלל את העובדות, למרות שהוא פיקד ישירות על הארוע שאודותיו ראיינת אותו.
הזיכרון בוגד ובד"כ אנחנו זוכרים את מה שאנחנו רוצים לזכור או את מה שמזכירים לנו ולא את מה שקרה.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #93  
ישן 20-04-2009, 13:41
  eyal_am eyal_am אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.09.08
הודעות: 64
חבל על הויכוח....
בתגובה להודעה מספר 92 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "הזיכרון כבר לא מה שהיה פעם"

אני חוזר על ההודעה הקודמת שלי בנושא -

שני מטוסי הצילום 50 ו 51 הגיעו ארצה במבצע שנקרא Night Light (חפשו בגוגל ותראו).

אני גדלתי בבסיס רמת דוד בשנות ה 70 כי אבי שירת שם מספר שנים בתפקידים שונים כולל סגן מפקד הבסיס למשך כשנה.

לאחר מספר שנים במפגשים שונים עם טייסים וחברים אחרים שלו שבהם בתור ילד הצגתי דגמים שונים שבניתי במסגרת מועדון בוני הדגמים, ביניהם של קורנסי צילום, אחד מהם שהיה טייס ב 69 אמר לי שהיו שני קורנסי צילום אמריקאים בטייסת (וזה נאמר לי לפני כ 20 שנה), ומאז אני זוכר את זה.

אולי עכשיו אני אהפוך את זה לפרויקט ואשיג צילומים שלהם כדי שנוכל לסגור את הנושא הזה סופית. (למי שעדיין יש ספק..)

איל
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #114  
ישן 19-04-2009, 09:55
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 4,992
בתגובה להודעה מספר 113 שנכתבה על ידי avinoam549 שמתחילה ב "נכון,לא תמיד הכתוב על לוח..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי avinoam549
נכון,לא תמיד הכתוב על לוח ההפלות תואם.
אנחנו,ב-"מרחב אוירי" ,נוטים להסתמך ברוב המקרים על הכתוב על לוח ההפלות,שכן זהו "לוח הצדק" של הטייסת,וזהו המקור.
למרות זאת,ובמקרים לא מעטים,כפי שנכחנו לדעת בראיונות,נוטים טייסים לשייך לעצמם הפלות,שהוחלט בהנהלה שהם משותפות או הפלות של הטייסת.כל טייס שהפיל מטוס בקרב אויר,מקבל תעודה על ההפלה.איני יודע מה קורה במקרה שההפלה מוכרזת כהפלת טייסת,או שמטוס האוייב נפל לבד כתוצאה מאיבוד שליטה,טיסה נמוכה מידי,חוסר דלק,נטישת טייס מבוהל וכו'


לא ניתקלתי בתעודה שהטייסת מקבלת במקרה שההפלה מוכרזת כהפלת טייסת (אני מניח שאם היתה כזו היא היתה מועברת אלי ממפקד הטייסת כדי שתוכנס לאלבום הטייסת).
ולגבי "או שמטוס האוייב נפל לבד כתוצאה מאיבוד שליטה,טיסה נמוכה מידי,חוסר דלק,נטישת טייס מבוהל וכו'" הרי שאם הוכר לטייסת כארוע שנגרם בעקבות מהלכים של הטייסת, ההפלה תאושר. אם יש ספק, אזי לא יהיה אישור. דוגמא: בקרב אויר הראשון של אבירי הזנב הכתום נפלו שני מטוסי אוייב (בלי ששוגר טיל ובלי שנורתה יריה אחת). לא ניתן אישור למטוס השני למרות שהוא נפל במהלך ובאיזור הקרב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 15:55

הדף נוצר ב 0.73 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר