לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 27-04-2009, 01:17
צלמית המשתמש של amit2
  משתמשת נקבה amit2 amit2 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.08.07
הודעות: 782
מי אחראי לתוכן לימודי הסטוריה של א"י ? ! ?

קיבלתי מייל ממשהו שהכרתי לפני שנים, אבל לא שמרנו על קשר רצוף.
(אני מרגישה צורך לכתוב קצת רקע)
לפני כשנה הוא התקשר - נדמה לי שלאחל “פסח שמח” (לפי התאריכים),
ושאל אם יוכל לשלוח לי מיילים. הסכמתי. מדובר באדם לא טיפש ולא מטרידן...
ומאותו יום - מידי יום ביומו - מגיעים ממנו מיילים.
ידעתי שיש לו דעות שמאלניות - כמו לעוד כמה אנשים משותפים שאנחנו מכירים -
אבל כמובן שלא הפריע לי - כל אחד רואה דברים בדרכו שלו.
פוליטיקה לא התחום שלי למצוא עניין בחברים - תמיד יש דברים אחרים...

אני לא רוצה להסחף לרכלנות,
אבל אם אורי חושב ששלומיזם זה דת - לדעתי זו מחלה.
והאדם הזה לדעתי הוא המקרה הכי קשה של מחלת הנפש !!!
(שמעתי את זה מכמה מחבריו - שהם כאמור שמאלנים - חלקם מוכרים -
אבל זה מקרה למחקר מעמיק ביותר.)

אז אני משתמשת בפסקה האחרונה כתירוץ להעלות את הסיפור כאן -
הוא מבקש שאשאל ישראלים צעירים,שסיימו לימודים ב 10 שנים האחרונות,
“האם זה נכון, או האם לממצאים של ‘ההסטוריונים החדשים’ השפעה חשובה
על לימוד ההסטוריה של ישראל, בניגוד למה שלימדו בשנים עברו.”

היה לו דיון עם חברים - שטענו שתכנית הלימודים בהסטוריה של ישראל -
כפי שמלמדים תלמידים בבתי ספר בישראל כיום - חוברה ע”י בני מוריס,אילן פפה ואבי שליים -
שמבטאת את הממצאים שלהם אודות מלחמת העצמאות של ישראל וימיה הראשונים.

זה לא נראה/ מתקבל על דעתו - כי הם נחשבים לבוגדים, או לפחות לשונאי ישראל בעיני חלק גדול של ישראלים.


מקווה שתרגמתי ברור את השאלה -
אם אקבל כאן תשובה - אודה מאוד.
בעצמי לא הייתי עונה לו - גם אם הייתי יודעת בבטחה את התשובה.
אשמח להשכיל מכם -ואולי להעביר לו תשובה.

כשאני אכתוב לו - אני אתן לו על הראש כך -
שהוא יצטער על כל אחד מכמעט 1000 מיילים ששלח לי בשנה האחרונה.

והנה המקור :


Hi,

This came up in a discussion with friends - they claim that now the Israeli history curriculum as taught to pupils in Israeli schools was composed by Benny Morris Ilan Pappe and Avi Shlaim to reflect their findings about Israel's war of independence and early years.
This did not sound at all plausible to me, as far as I know they are considered as traitors or at least 'Israel haters' by a large segment of Israelis.

Do you know or can ask younger Israelis (who finished school say in the last 10 years), or parents of such, if this is true or if the findings of "The New Historians" had a substantial effect on the teaching of Israeli history, as opposed to what was taught in earlier years?

Toda raba


,
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 27-04-2009, 20:47
  ציבי ציבי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.03
הודעות: 1,606
אף אחד מאלה שמנית אינו כותב ספרי היסטוריה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי amit2 שמתחילה ב "מי אחראי לתוכן לימודי הסטוריה של א"י ? ! ?"

לחטיבה העליונה.
כיום יש למורי ההיסטוריה בחט"ע כתה י' יש בחירה באחד מארבעה ספרים, מהוצאות שונות.
הוצ' לילך הכותבים פרופ' משה בר הלל וגב. שולה ענבר
הוצ' רכס, הכותבים פרופ' אייל נווה וד"ר נעמי ורד.
הוצ' מרכז שז"ר, הכותבים פרופ' אליעזר דומקה, חנה אורבך וצפריר גולדברג.
עוד ספר אחד שאיני זוכר את פרטיו.
בכל מקרה, את שלשת הפוסט ציונים שמנית לא מלמדים וטוב שכך.
במספר ספרים מעלים את סיפור "הנכבה" כנרטיב פלשתיני, אבל לא עוסקים בכך.
אני יודע, כמורה בעצמי, כי מספר מורים אוהבים לטפטף לתלמידיהם רעיונות שונים שלקוחים מהעוךם הפוסט ציוני, אולם הם מעטים, וגם התלמידים אינם אוהבים זאת. (זה אולי דווקא בעיה-שבתלמידים אין פתיחות, אבל שוב, אלו רק ילדים בני 15-17).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 27-04-2009, 20:56
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
עצם ההתייחסות לנכבה בספרי לימוד, היא תופעה בעייתית
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי ציבי שמתחילה ב "אף אחד מאלה שמנית אינו כותב ספרי היסטוריה"

תלמידי תיכון לא צריכים לעסוק ב"נראטיבים" (האמת היא שגם בתואר ראשון לא צריכים לעסוק בכך, או
בתואר שני או בתואר שלישי - כל העיסוק הפוסט-מודרני בשטויות הללו, הוא עוד מאפיין של התופעה
העצובה של הפוליטיזציה של האקדמיה). תלמידי תיכון צריכים ללמוד עובדות.
אין בעייה שבספרי לימוד יציינו שבעקבות אי-קבלת החלטת החלוקה בידי ערביי א"י (הם עוד לא ידעו שהם
פלסטינים אז...), הם פתחו במלחמה לא מאורגנת נגד היישוב היהודי, ספגו מפלה קשה שבעקבותיה
מאות אלפים מהם הפכו לפליטים. כמה עשורים מאוחר יותר, הם כינו את האסון שקרה להם בשם "נכבה"
(ואת מלחמת ששת הימים, שהגדילה את מספר הפליטים, הם כינו בשם "נכסה", שפירושה אסון שחזר
על עצמו).
להתחיל לספר על שטויות מהסוג שההסטוריוגרפיה הפלסטינית התחילה להמציא, ה-ר-ב-ה שנים אחרי
ההתרחשויות עצמן, זה לא לימוד הסטוריה, אלא עוד פרק בהלכות אינדוקטרינציה שמעבירים ילדים
מסכנים בשיעוריהם בבתיה"ס בישראל (לצד שירת מחמוד דרויש, מפות עם קווים ירוקים, ושאר ירקות...).

אגב, אני לא מכיר את כל השמות השזכרת, אבל גם אייל נווה וגם נעמי וורד הם גורמים מזוהים
פוליטית באופן מובהק, בכל מה שנוגע לעיסוקם ב"נראטיבים" ושאר ירקות. וורד מעורבת באיזה
פרוייקט לעוס של הגוף הפוליטי המתכנה בשם היומרני "המכון הישראלי לדמוקרטיה" (שכ"כ תומך
בדמוקרטיה בארץ, עד שהוא מוכן לקבל כספים מממשלות זרות...), שמטרתו לדון בשאלה החינוכית
"של מי הארץ", במסגרת של "מפגשי נוער יהודי ונוער ערבי", שבהם הנוער הערבי מאשים את
היהודים בכל צרות העולם, והנוער היהודי מרכין ראשו ומודה באשמה (כאשר ניתן לזכות אותם מתוקף
היותם קטינים - אבל הורים וסביהם - פושעי הכיבוש אחד אחד...).


לימוד ההסטוריה צריך לצאת מידי הפוליטיקאים. מאז שאפשרו "ספרי לימוד חדשים", גם רמת התוכן
ירדה - וגם הדיוק שלו ירד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 27-04-2009, 22:19
צלמית המשתמש של cre666
  cre666 cre666 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.06
הודעות: 4,878
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "עצם ההתייחסות לנכבה בספרי לימוד, היא תופעה בעייתית"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ori
תלמידי תיכון לא צריכים לעסוק ב"נראטיבים" (האמת היא שגם בתואר ראשון לא צריכים לעסוק בכך, או
בתואר שני או בתואר שלישי - כל העיסוק הפוסט-מודרני בשטויות הללו, הוא עוד מאפיין של התופעה
העצובה של הפוליטיזציה של האקדמיה). תלמידי תיכון צריכים ללמוד עובדות.
אין בעייה שבספרי לימוד יציינו שבעקבות אי-קבלת החלטת החלוקה בידי ערביי א"י (הם עוד לא ידעו שהם
פלסטינים אז...), הם פתחו במלחמה לא מאורגנת נגד היישוב היהודי, ספגו מפלה קשה שבעקבותיה
מאות אלפים מהם הפכו לפליטים. כמה עשורים מאוחר יותר, הם כינו את האסון שקרה להם בשם "נכבה"
(ואת מלחמת ששת הימים, שהגדילה את מספר הפליטים, הם כינו בשם "נכסה", שפירושה אסון שחזר
על עצמו).
להתחיל לספר על שטויות מהסוג שההסטוריוגרפיה הפלסטינית התחילה להמציא, ה-ר-ב-ה שנים אחרי
ההתרחשויות עצמן, זה לא לימוד הסטוריה, אלא עוד פרק בהלכות אינדוקטרינציה שמעבירים ילדים
מסכנים בשיעוריהם בבתיה"ס בישראל (לצד שירת מחמוד דרויש, מפות עם קווים ירוקים, ושאר ירקות...).

וואו. אני שמח לראות שלפחות לגבי חלק מקווי היסוד אנחנו יכולים להסכים.
אני מאוד מסכים עם מה שאתה אומר, אבל הייתי מסייג דברים אלו בנקודה אחת.
יש טעם לדעתי להראות את הדעות של צדדים שונים בסכסוך, אבל אך ורק לאחר לימוד העובדות, ותוך כדי עימות הטענות (של כלל הצדדים) עם העובדות.
זה יכול לתת הרבה "תחמושת" בשיחות עם זרים.
אין דבר יותר גרוע להסברה מאירופאי שנתקל בישראלי שלא יודע להסביר את הכשלים בנראטיב הפלסטיני.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהA nation is a society united by delusions about its ancestry and by common hatred of its neighbors - William Ralph
מדינת ישראל תיבחן לא בעושר, לא בצבא ולא בטכניקה, אלא בדמותה המוסרית ובערכייה האנושיים - בן-גוריון
Give a man fire, and he will be warm for a day. Set a man on fire, and he will be worm for the rest of his life...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 28-04-2009, 11:15
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
תראה, אני בעד ללמד דעות של כל הצדדים, העניין הוא שצריך להבדיל בין דעות לעובדות
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי cre666 שמתחילה ב "[QUOTE=ori]תלמידי תיכון לא..."

שיטת ה"נראטיבים" קובעת ש-ה-כ-ל זה דעות, וזה פשוט לא נכון. אנחנו לומדים ש"הציונים טוענים ש..."
ו"הפלסטינים טוענים ש...", כאילו מדובר בשתי עמדות שאי אפשר לשפוט מי מהן היא הנכונה.
האמת היא שקל מאוד לשפוט מי מהעמדות היא הנכונה. צריך ללמוד מה הצד השני טוען ומה הוא חושב,
גם כשזה לא נכון, כי זה חלק מהבנת הצד השני - אבל אני לא בטוח שזה יכול להיעשות ברמת התיכון,
בטח לא ברמת ההוראה הקיימת...
אני מאמין שלימוד הסטוריה צריך להיות פשוט ולעניין, ולא לנסות להתחיל לסבך תלמידים עם כל מיני
שטויות כפי שעשו עוד לפני שהגיעו הגאונים החדשים והחליטו שספרי ההסטוריה צריכים להיות דרכם של
הפוסט ציונים להשפעה על הנוער.

אירופאי שנתקל בישראלי שלא יודע להסביר את הכשלים בנראטיב הפלסטיני, זה לא בעייה גדולה
בתכלס - כי רוב האירופאים שעוסקים בנו, לא יודעים כלום על אף אחד מהנראטיבים, אלא רק מאולפים
לומר שאנחנו אשמים. אירופאי שעוסק בנו, יכול לדון עם גדולי החוקרים הציוניים, ועדיין לסיים דבריו
ב"אתם כובשים ולא לגיטימיים" - שכן לא האמת מעניינת אותו, אלא ההשלכות שלה לגביו.

ישראל היא הכלי המוצלח ביותר של האירופאים לסלק מעצמם את תחושות האשמה שלהם לגבי
הקולוניאליזם, ולא פחות מכך, לגבי השואה. העובדה שהמקום היחיד בעולם שבו אוכלוסייה אירופאית
לבנה, עדיין שולטת על אוכלוסייה ילידית גדולה, זה ישראל; והעובדה שניצולי השואה בנו מדינה אגב
מלחמה שבמסגרתה הפכו מאות אלפים מהצד השני לפליטים - הם שני נתונים עובדתיים שהופכים
את הביקורת על ישראל, לכאלה שמשקיטים את המצפון האירופאי הלא-נקי.
בכך שהם מתנפלים על ה"כיבוש הישראלי" (זה שנמצא במרחק יריקה מגוש דן...), הם מדחיקים את
זוועות קונגו, מוזמביק, אלג'יריה ושאר מושבות שעברו "שלטון אירופאי נאור", והופכים עצמם ל"פוסט
קולוניאליסטים נאורים".
הרבה יותר "נאור" להיות בעד הפלסטינים, גם אצל אירופאים שיודעים את האמת - והרוב בכלל לא
מתעניין בה, אלא באיך הוא נתפש כשהוא מבטא עמדה כזו או אחרת (ולהיות נגדנו זה IN...).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 28-04-2009, 19:16
צלמית המשתמש של cre666
  cre666 cre666 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.06
הודעות: 4,878
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "תראה, אני בעד ללמד דעות של כל הצדדים, העניין הוא שצריך להבדיל בין דעות לעובדות"

באופן עקרוני אני מסכים איתך, אבל אני לא יכול שלא לתהות...
מה גרם לך פתאום לחשוב שעידן של קולוניאליזם בין עם X לעם Y , שהתקיים לפני מעל חמישים שנה רלוונטי למציאות היום בין עם V לעם W בחלק אחר לחלוטין של העולם,
בעוד לא מזמן אתה טענת שטבח של עם ראשון בעם שני לא קשור לחלוטין לטבח שנערך ע"י העם השני בעם הראשון פחות מעשרים שנה לפני כן, באותו מקום בדיוק.

יש לי בעיה מהותית עם העקביות של הטיעונים שלך.
במיוחד עם הנחרצות שלהם, לאור העובדה שהלוגיקה שבבסיסם סותרת את עצמה מדיון אחד לשני.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהA nation is a society united by delusions about its ancestry and by common hatred of its neighbors - William Ralph
מדינת ישראל תיבחן לא בעושר, לא בצבא ולא בטכניקה, אלא בדמותה המוסרית ובערכייה האנושיים - בן-גוריון
Give a man fire, and he will be warm for a day. Set a man on fire, and he will be worm for the rest of his life...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 28-04-2009, 21:03
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
אני מצטער לקרוא על בעיותיך...
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי cre666 שמתחילה ב "באופן עקרוני אני מסכים איתך,..."

העובדה שהבאת אך ורק טיעונים חסרי רלוונטיות מתקופות אחרות, לא הופך את כ-ל הדוגמאות
ההסטוריות לחסרות רלוונטיות. למשל, דוגמאות על מלחמתו המפורסמת של חמורבי בפולשים הצ'צ'ניים,
שבה השתמש בקבובות בוץ ריחניות, אינה מסייעת לנו ללמוד כיצד הצליחו מטוסי חיל האוויר הישראלי
לחסל את מערך הטק"א הסורי בלבנון ב1982, למרות שבשני המקרים מדובר במלחמות...
אני אכתוב זאת בפעם ה301, ללא בדל של תקווה שתבין: רלוונטיוּת היא מה שהופך שימוש בדוגמא
הסטורית, לבעל משמעות. כאשר אין שום דרך להסיק מתקופה אחת למשנהה, בגלל שכל המציאות שונה. אתה חושב שאם משהו קרה אי פעם בעבר, אז ברור שאפשר להסיק ממנו גם לגבי ההווה
(במקרים מסויימים חשבת כך גם על מאורעות שכלל לא קרו בעבר, אבל מילא...).

הדוגמאות שלך דומות עד זהות למקרה שהבאתי (אל תתאמץ לבדוק - חמורבי חי "קצת" לפני הצ'צ'נים,
ואין תיעוד לשימוש שלו בקבובות בוץ - גם לא מזהן הריחני...), וזה כל ההבדל.

אתה הבאת דוגמאות קולוניאליסטיות ככאלה שניתן ללמוד לגבי אזורינו, בעוד שאני עסקתי בקולוניאליזם,
כאפולוגטיקה אירופאית, שגורמת להם להפוך אותנו לשק חבטות - באמצעות האשמתנו בדבר זה.

אני שמח שהפעם אתה מתווכח בלי לבצע זילות למעשי ג'נוסייד, ולעת-עתה ללא כל איומים בולשביקיים
על חייהם של אלה שמעזים להרים גבה אל מול הטיעונים הלא מדוייקים שלך. מי ייתן ותתמיד בכך גם
בעתיד, "בדרך כזו או אחרת". מצד שני, רק עכשיו התחלת להפוך את הדיון לאישי...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 28-04-2009, 21:34
צלמית המשתמש של cre666
  cre666 cre666 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.06
הודעות: 4,878
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "אני מצטער לקרוא על בעיותיך..."

ואתה שוב חוזר לטקטיקה של לצעוק כמה שיותר תוך התעלמות מוחלטת מהטיעון שהונח.

אני אחזור על הדוגמא הבוטה ביותר ביתר פרוט:
אתה טענת שאין שום קשר בין הטבח ברואנדה של 94, לניסיון ההפיכה ברואנדה (שיצא מבורונדי) ב 1990 ולמקרי הטבח בבורונדי ב 88, 72, 69 ו- 59.

הטיעון העיקרי שלך היה שאי אפשר להסיק מהעבר על ההווה בגלל חוסר רלוונטיות ולכן "לטעון שהטבח ברואנדה הוא תגובה למעשי טבח בבורונדי שאירעו שנים קודם לכן, זה אפילו לא התחלה של סילוף."

והיום אתה הולך מאות שנים אחורה ע"מ להצדיק את הטענה שלך.


אז את מי אתה מנסה לבלבל עם זרם המילים הארוך הזה?
את עצמך?
כי היתר פה יודעים להפריד בין טיעון מהותי לרצף הצהרות לא מגובות.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהA nation is a society united by delusions about its ancestry and by common hatred of its neighbors - William Ralph
מדינת ישראל תיבחן לא בעושר, לא בצבא ולא בטכניקה, אלא בדמותה המוסרית ובערכייה האנושיים - בן-גוריון
Give a man fire, and he will be warm for a day. Set a man on fire, and he will be worm for the rest of his life...


נערך לאחרונה ע"י cre666 בתאריך 28-04-2009 בשעה 21:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 28-04-2009, 22:19
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
סילופים הם רעיון גרוע, במיוחד כשהם נעשים באופן כ"כ שקוף...
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי cre666 שמתחילה ב "ואתה שוב חוזר לטקטיקה של..."

אני טענתי לגבי הדוגמאות הלא רלוונטיות שלך בקשר אלינו (למשל, המריחות שלך על ספרד, הולנד,
בלגיה, מרוקו ושאר ירקות ואי-דיוקים - שנועדו להוות מבחינתך, תקדימים שאפשר ללמוד מהם לגבינו).

לסיפור רואנדה הגענו בהקשר אחר לגמרי, למרות שגם בו הפגנת את יכולתך המדהימה להמציא הסברים רטרואקטיביים למציאות, ללא קשר לחוסר ההגיון שיש בהסברים הללו (שאותו פירטתי בהרחבה באותו
אשכול, שקראת להרוג אותי ואת החושבים כמוני - למען השלום, כמובן...) ואחרי שהפגנת בורות וסיפרת
שהטוטסי טבחו בהוטו, כאשר המציאות הייתה הפוכה כמובן, ולחפש סיבות מדוע ביצעו ההוטו ג'נוסייד
חולני בטוטסי, ולשם כך עברת מדינות (חיברת בין בורונדי לרואנדה, למרות שאני חושד שאתה פשוט לא
יודע שזה שתי מדינות שונות, ולא שיבוש שם של אותה מדינה - אחרי הכל, בשתיהן גרים הוטו וטוטסטי
וידוע שכל ה"הוטואים" וכל ה"טוטסיים" מגיבים במדינה א' על מה שנעשה במדינה ב' 20 שנה קודם
לכן...), ועשית השוואות מצוצות מהאצבע למהפכה הצרפתית...

אני לא יודע מה עושים היתר, אבל אני חושב שהשיטה שלך של מריחת אי-דיוקים לכל הכיוונים, כדי
להציג טיעון חסר הגיון בסיסי, היא דבר מתיש למדי. אותי הצלחת לייאש. אני מטיל ספק גדול בכך
שאי-פעם תצליח להבין מה משמעות המושג "רלוונטי", שכן אתה, כשלומיסט מושבע, מאמין בלעיסת
ופליטת סיסמאות. אני לא "עסקתי בנושא מלפני מאות שנים" כאן, אלא הסברתי את העויינות האירופית
כלפינו כמשהו שקשור אליהם עצמם. אתה, שהצלחת לשכנע את עצמך שמלחמות קולוניאליסטיות
הן המודל שממנו יש ללמוד, הצלחת להתבלבל ולהבין מדבריי כאילו אני חושב שיש לנו מה ללמוד
מהתקופה הקולוניאליסטית. אני לא יכול לכעוס עליך בהקשר הזה. אנשים דתיים התקשו תמיד לפענח
טקסטים חילוניים. אני רק יכול לשבח אותך על הודעה שנייה ברציפות ללא גילויי הבנה לג'נוסייד
(למרות שכבר יש שחיקה, ואני חושש שאנחנו מתקרבים לחזרה על אותם גילויי הבנה...), וללא קריאה
לרצח (בשם השלום, כמובן) של מי שחושבים אחרת ממך...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 27-04-2009, 22:35
צלמית המשתמש של amit2
  משתמשת נקבה amit2 amit2 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.08.07
הודעות: 782
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "עצם ההתייחסות לנכבה בספרי לימוד, היא תופעה בעייתית"

תודה ציבי ואורי.
לדעתי, מי שאמר לו שהשלישייה הזו חיברה את תכנית הלימודים,
מין הסתם היה ציני או התבדח - והצנון הזה לא הבין...
ואולי הוא רצה לראות את התגובה שלי...


על פפה כולם שמעו והשניים האחרים - שמעתי את השמות והדעות כללית.
לא מעניין אותי לשמוע יותר מזה - כי הם לא ישכנעו אותי ממילא.
עברתי עם העכבר על השמות שלהם - ואני חושבת שזה מספיק להבין את הרעיון הכללי:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


*** אולי אענה לו על השאלה, ובאותה הזדמנות אבקש ממנו להוציא אותי מ A list שלו.
כאמור, שנה של מיילים אנטי ישראלים, שכללו בעיקר אוסף כתבות נאצה על ישראל מעיתון הארץ.
"פנינים" מאתרים כמו "גוש שלום" או הגיגים של יהודים בארץ ובחו"ל שתכלית חייהם לנגח את ישראל.
הכותרות במיילים הספיקו לרמז על התוכן, ורק לעיתים נדירות התפתתי לקרוא את התוכן.

עצוב שיש אנשים כה ממורמרים ומלאי טינה - והם במעגלים מזינים אחד את השני ברעיונות שלהם.
הבעייה היא שהם שולחים מכתבים לאנשי ציבור בעולם. -
מעניין אם אובמה קורא את המיילים שהם שולחים לו, ואת העצות ל"tough Love" ביחס לישראל, שאורי אבנרי שלח לו...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 28-04-2009, 10:51
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
רק עכשיו שמתי לב שבני מוריס גם מופיע ברשימה, ולגביו צריך לתת הערות מקלות...:)
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי amit2 שמתחילה ב "תודה ציבי ואורי. לדעתי, מי..."

בני מוריס החל דרכו לצד תופעות טבע כמו אבי שליים, אילן פפה, תום שגב ואחרים, וכתב את ספריו
העוסקים בהווצרות בעיית הפליטים, תוך שימוש בשפה שגרמה לכך שהספר תורגם לערבית והפך להיט.
התפרצות מלחמת אוסלו בספטמבר 2000 הביאה אצלו לשינוי תפיסה מוחלט, והוא הבין שבכ"ז המפלצות
הציוניות הן לא הבאד גאי בסיפור. מאותו רגע ואילך הוא עשה צעד אמיץ בטירוף - הוא שבר חזרה לתוך
הקונצנזוס הציוני, והוא כיום מגן בלהט על ישראל ועמדותיה - ואגב, גם המחקר ההסטורי שלו (שתמיד
כלל איסוף חומר ברמה גבוהה - הבעייה הייתה בפרשנות הפוסט-ציונית של המקורות) השתנה, וכיום הוא
מאוזן למדי, ורציני (להשוות בין ספרו "קרבנות", לבין ספריו הקודמים, זה כאילו שני חוקרים כתבו
אותם...).
אבי שליים הוא ישראלי שעזב את הארץ, ואין טעם להכביר עליו מלים. יש לו ספרים מעניינים - אבל שנאתו
לישראל כה גדולה, שכל התייחסות שלו אליה, היא לא אמינה בכל הנוגע לניתוח (הוא תמיד ייחס לנו
זדון...). עם זאת, כאשר דברים לא נוגעים בנו, ספריו מעמיקים, ותמיד ממוסמכים היטב. ספרו האחרון,
על המלך חסין מירדן, הוא דוגמא קלאסית: ספר שאוהד את המלך, עד שזה נוגע ליחסיו הטובים של המלך
עם ישראל...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 28-04-2009, 09:55
  ציבי ציבי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.03
הודעות: 1,606
לימוד היסטוריה הוא פוליטיקה. הא בהא תליה
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "עצם ההתייחסות לנכבה בספרי לימוד, היא תופעה בעייתית"

התפתחות הלאומיות באירופה היא שהביאה ללימוד ההיסטוריה.
ההיסטוריה צריכה לתמוך בפוליטיקה, אחרת אין לזה מקום בתוכנית הלימודים.
מי ששולט קובע את ההיסטוריה שילמדו הילדים.
בכ מקרה, אין סיפור היסטורי בלי נרטיב.
אנו מלמדים בישראל את הנרטיב הציוני, משום שאנו מאמינים בו. למשל, כל שנה יורד מתכנית הלימודים הפרק שמדבר על ה"בונד". זאת, למרות שהוא מצוי בספר הלימוד. הסיבה - ראה הכתוב לעי"ל.
באשר לדמות הכותבים.
הספרים עברו בדיקה של קומייסרים רבים במשרד החינוך, כולל השר (בעניין נוה - השרה ליבני).
בכל מקרה, אני רוצה לסכם את דברי.
אין מלמדים בישראל שום נראטיב שלא אושר ע"י הקונגרס הציוני. אליבא דאני, טוב שכך. ובזאת הסגרתי את העדפתי הפוליטית מדעית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 28-04-2009, 10:42
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
אני מניח שהתכוונת ללבנת ולא ללבני. כל ה"קומיסרים" הללו הם לא הבעייה...
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי ציבי שמתחילה ב "לימוד היסטוריה הוא פוליטיקה. הא בהא תליה"

...שכן הם ב-א-מ-ת רשאים להביע עמדות פוליטיות - הם נבחרו בגלל עמדותיהם. הבעייה היא הפקידונים,
שהם אלה שמנהלים בפועל את המערכת. שר יכול לקבוע אסטרטגיות כאלה ואחרות, אבל הוא לא יכול
לרדת לרמת המה נלמד בשטח (או אשכרה לוודא שבאמת מיישמים את הוראותיו).
לכתוב ש"הסטוריה היא נראטיב", זו גישה רלטוויסטית קלאסית, שסובלת מכל החסרונות של הפוסט
מודרניזם. לא, יש דברים שאינם יחסיים אלא מוחלטים, והעובדה שלא מלמדים על ה"בונד", אבל כן
מלמדים על הנכבה, רק מראה שלא ה"נראטיב הציוני", הוא זה שנלמד, אלא הנראטיב ה"פוסט ציוני", זה
שמתנגד לבונד - אבל מפגין איזון מכובד בין היהודים לערבים. זה החל הרבה לפני יולי תמיר, והרבה
לפני לימור לבנת. כבר כשאני הייתי בתיכון, כאשר השרים היו אלוני רובינשטיין הייתה אינדוקטרינציה
אוסלואידית לתוך חומר הלימוד (כשהייתי בי"ב ב1996, אולצנו "לכתוב מכתב לחבר פלסטיני ולספר לו על
תהליך השלום" במסגרת הבגרות בהבעה...), אבל אין ספק שהמצב החמיר מאז, כיוון שרועננו ספרי
הלימוד (אני שהתמשתי בספרים שהוריי זיהו חלק מהם, למשל בפיזיקה...) ע"י כל מיני נכבדים כמו נווה.

לימוד הסטוריה בתיכון צריך להתבסס על אירועים אמיתיים, ולא על ספקלוציות ונסיונות נואשים להיראות
"נאור" (במובן השלומיסטי של המילה). אין מקום לפוליטיקה בהוראת הסטוריה. זה אפשרי, ואפילו
היה קיים, במובן מסויים, בעבר. החדירה של אנשי "אקדמיה" (במובן המודרני של המילה - שלומיסטים
עם תעודות...) לתוך הגופים המקצועיים המחליטים על רענון חומרי הלימוד, הוא חמור ביותר, והמזל
הגדול הוא שרמת ההוראה של המקצוע היא בדר"כ כ"כ נמוכה - שתלמידים בין כה וכה לא זוכרים מה בלבלו
להם את המוח על הנכבה, ועל כן לא מושפעים מהשטויות שניסו להאכיל אותם בנושא זה...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 29-04-2009, 21:57
  ציבי ציבי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.03
הודעות: 1,606
יש מספר בעיות בלימוד ההיסטוריה בארץ. איני בטוח שאתה
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "לא מכיר את מורך, אבל בבית ספר, לימוד הסטוריה הוא שינון. היה, הווה ויהיה"

הצבעת עליהם במדויק.
1. באשר לרמת המורים - כדי ללמד בתיכון צריך תואר ראשון. נכון שבדרך כלל אין פסיכומטרי גבוה, אבל חלק גדול ממורי ההיסטוריה הם בסביבות גיל 50. (אין כאן טעות) ובתקופה שהם למדו באוניברסיטה עדיין לא נדרש מבחן פסיכומטרי.
2. רמת המורים להיסטוריה אינה נופלת מרמת המורים ללשון, מתימטיקה ואנגלית (שם בכלל יש שבר). גם בצה"ל לא כל מ"מ הוא עילוי וגם לא בכל מערכת אחרת. בכדי לשדרג מעמדו של בית ספר נדרשים לא יותר ממספר מורים משכמם ומעלה, משהו כמו 5% . כל היתר ייסחבו במעלה.
3. רמת הלימודים הכללית בא"י היא במגמת ירידה. מערכת החינוך עומדת בפני מספר דרישות סותרות שאין דרך לגשר ביניהן (לפחות לא מצאו עד היום). א. כל ילד שנולד בא"י צריך לסיים את לימודי התיכון עם תעודת בגרות. ב. כל שנה צריך ביה"ס להוכיח שיותר תלמידים אצלו היו זכאים לבגרות. ג. אסור, או קשה ביותר, לסלק תלמיד מפריע מן הכיתה. ד. חייבים לקבל לתיכון כמעט כל תלמיד. עד לפני 20 שנה לתיכון התקבל רק בוגר עממי שרמת ציוניו הייתה 85 ומעלה. היום התיכונים חייבים לקבל מציון 55 בחטיבה (וכמובן להחיל עליהם את חוקי משרד החינוך בקשר להגשה לבגרות).
4. כתוצאה מהאילוצים ספרי הלימוד בהיסטוריה נראים יותר כקומיקס. צילומים איורים ציורים ומעט טכסט.
5. בגלל "האינטגרציה", אין אפשרות להתקדם ולפתח חשיבה. לכן, ההתמקדות היא בשינון בע"פ ופיתוח יכולת הקאה בבחינה.
6. בכדי להוסיף מכאוב על מכה, משרד החינוך עכשיו מפתח את רעיון "החשיבה הגבוהה". משמע, 40% מן השאלות במבחן צריכות לנגוע ביכולת החשיבה הגבוהה של התלמידים. זאת, כזכור כשיש בכיתה תלמידים עם רמת יכולת נמוכה ביותר. ("הם יסתפקו ב 60" מסבירים במשרד החינוך).
7. כיוון שרמת הלימודים רדודה, קוצצו פרקים רבים בחומר הלימוד וגם התלמידים הטובים מבינים שלא צריך להתאמץ. ככלל, כמעט ולא מכינים שיעורי בית ואין כמעט סנקציות.
אבל, תמיד אפשר להאשים את המורים - זה הכי קל וגם נשמע מאוד גזעי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 30-04-2009, 00:04
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
רוב המורות והמורים להסטוריה הם לא בני 50, אלא מתקופה שבה הפסיכו' קיים ושריר...
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי ציבי שמתחילה ב "יש מספר בעיות בלימוד ההיסטוריה בארץ. איני בטוח שאתה"

מעבר לכך, הקבלה לחוגי הלימוד של הפקולטה למדעי הרוח הייתה קלה בהרבה מפקולטות אחרות מאז
ותמיד. מה שקובע את תנאי הקבלה לפקולטות (וקבע תמיד), זה חוק היסוד של כלכלת השוק: האיזון
בין היצע לביקוש. חוגי הלימוד במדעי הרוח נחשבים מסיבות ברורות, לפחות מעשיים, היות ואין תעודת
מקצוע בסוף הלימודים, מה שהופך אותם לפחות מבוקשים - מה שמוריד את דרישות הקבלה אליהם. זה
לא היה קיים רק מאז שהומצא הפסיכו' - הפסיכו' רק משקף תופעה קיימת זו...

לא טענתי שרמת המורים להסטוריה נמוכה יותר מרמת שאר המורים. כל תחום ההוראה סובל מרמה
נמוכה להחריד. אני מפקפק מאוד בכך ש95% של מורים גרועים יהפכו לטובים, בגלל שיהיו 5% מורים
טובים. זה מקצוע אינדיווידואלי ואין סיבה בעולם שאיקס שמלמד את י"א 3 יהיה מורה טוב יותר, רק בגלל
שוואי, שמלמד את י"א 2, הוא מורה נפלא...

כל הסיבות שכתבת, העוסקות ברמת התלמידים, יכלו להיות נכונות, אלמלא הסתבר, שתלמיד ממוצע
כיום מחזיק ידע מגוון לאין שיעור מכפי שהחזיקו בני גילו בעבר (ידע נרכש ממקורות חיצוניים, כמובן,
ולא מביה"ס...).

לא חשבתי ואני לא חושב שצריך להאשים את המורים. אנשים עושים כמיטב יכולתם בתנאים נוראיים
של שכר נמוך. אשמה המערכת שמתגמלת בצורה כזו שמבטיחה שלמקצוע מגיעים בדר"כ כאלה שלא
הייתה להם כל ברירה אחרת...
המורים עושים מה שהם יכולים בתנאים קשים, ואין לבוא אליהם בטענות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 01-05-2009, 19:10
  ציבי ציבי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.03
הודעות: 1,606
ובכל זאת, אני טוען אחרת ממך
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "רוב המורות והמורים להסטוריה הם לא בני 50, אלא מתקופה שבה הפסיכו' קיים ושריר..."

א. בעניין הביקוש לחוגים אוניברסיטאים. רמת הדרישות האקדמית תואמת את הביקוש. לדוגמה, דרישות הקבלה לחוגים לפיסיקה שווים לדרישות לחוגים במדעי הרוח. עד לפני 20 שנה זה לא היה כך. ההסבר, אין ביקוש רב לחוגים לפיסיקה לכן הם מקבלים בעלי נתונים נמוכים יותר.
ב. איני יודע מאין הקביעה "רמת המורים נמוכה". למה בדיוק השווית? מרבית המורים בא"י חייבים בתעודת הוראה ממשלתית, אותה לא מקבלים בדואר תמורת "חופן דולרים". קביעת המבחנים תואמת את הדרישות של משרד החינוך. שוק המורים הוא שוק לכל דבר, עם היצע וביקוש. יש ביקוש למורים, מורידים את הדרישות. מצטמצם הביקוש למורים, מעלים את הדרישות. בדיוק מה שקרה בשוק ההיי טק.
ג. קאדר של מורים טובים סוחב אחריו את כל בית הספר. התאור שלך אינו מדויק משום שגם אם המורה Y אינו טוב מספיק, יש מי שמעיר לו, יש מי שמכין את התוכניות ומאלץ אותו לפעול על פי אמות המידה של בית הספר. גם במכון ויצמן, בו כולם חוקרים מן המעלה הראשונה, יש כאלה שמתבלטים.
ד. מסכים שאין לבוא בטענות למורים, אולם לא מן הסיבה שהצגת: הכסף. לדעתי, התסכול והתוצאות הנמוכות הן תוצאה של חוסר בסמכויות למורה ומנהל בית הספר יחד עם מדיניות ממשלתית פופווליסטית שמעדיפה לראות את בית הספר מוסד שלמריה על ילדים מאשר מוסד לחינוך הנוער.

נאום המורה המתוסכל
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 01-05-2009, 20:40
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
"תעודת הוראה ממשלתית" זה כמו תו תקן - מעידה על עמידה בסטנדרטים שנקבעו שרירותית
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי ציבי שמתחילה ב "ובכל זאת, אני טוען אחרת ממך"

טענתי עוד קודם שרמת הדרישות לקבלה לחוגים אקדמיים נקבעת עפ"י הביקוש, ואני שמח שאתה
מסכים עימי. ההבדל בין פיזיקה לבין החוגים בפקולטה למדעי הרוח הוא כמובן ברמת הקושי - כוווווווולם
יכולים להתקבל ללימודים בחוגים בפקולטה למדעי הרוח וכוווווווווולם יכולים להתקבל לחוג לפיזיקה - אבל
רק מעטים יכולים ל-ס-י-י-ם את הלימודים בחוג לפיזיקה, בעוד שכוווווווווווווווולם יכולים לסיים את הלימודים
בחוג למדעי הרוח. הסיבה לביקוש נמוך ללימודים בחוגים למדעי הרוח היא העובדה שאינם פרקטיים
בכל הנוגע למציאת עבודה אחרי סיום הלימודים, בעוד בפיזיקה הסיבה הראשית לביקוש הנמוך היא
הידיעה בתואר ראשון אינו מספיק - והלימודים קשים למדי...
שוק המורים הוא אכן שוק - ולכן הרמה נמוכה. כאשר השכר נמוך, הביקוש יורד, והרמה יורדת. המורים
לא אשמים בכך. אשמה בכך הממשלה שיצרה מצב שבו הוראה מוגדרת מראש כמשכורת שנייה ברוב
משקי הבית שיש בהם מורה...
גם אם תעיר עד מחרתיים למורה מחורבן, זה לא יהפוך אותו ליודע ובקיא בתחום שאותו הוא מלמד.
אני למדתי אצל מורה להסטוריה עם ותק של 20 שנה שטענה בנחרצות שהיינריך היינה כתב את
משפטו המפורסם על כך שבמקום שבו שורפים ספרים, שם ישרפו אנשים - ב-ת-ג-ו-ב-ה לאירוע שריפת
הספרים שארגן יוזף גבלס ב1933 היינה מת 67 שנים מוקדם יותר. הגברת הזו הגישה לבגרויות הרבה
לפני שנכנסתי לכיתה א' - ועד כמה שאני יודע, היא ע-ד-י-י-ן עושה זאת. לא משנה כמה מורים מופלאים
ילמדו לצידה, הבורות שלה לא תתפוגג.
מורה עומד לבדו מול כיתה. או שהוא יודע את החומר שהוא מלמד, או שהוא לא יודע. או שהוא יודע
איך להעביר את החומר, או שהוא לא יודע.

סמכויות למורים לא יעלו ולא יורידו. אני למדתי בכיתה ממושמעת למדי, שלמורים לא היה צורך מיוחד
להתמודד עם ברדים מיוחדים, והדבר לא שינה כלום.
מי שרוצה לשנות את המערכת, צריך ליזום מהפכה בהוראה, ולשינוי השיטה באופן מוחלט. השכר
צריך להשתנות, ודרישות הקבלה לתחום צריכות להתהפך.
אני מכיר ה-ר-ב-ה אנשים שהפכו להיות מורים, ובחרו להוסיף שנה רביעית לתואר הראשון לצורך
קבלת תעודת הוראה, רק בגלל שידעו שלא יוכלו לעסוק בשום דבר אחר - ומכיוון שהדרישות בתחום
היו כ"כ נמוכות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 02-05-2009, 06:50
  ציבי ציבי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.03
הודעות: 1,606
נסיונך האישי הוא חשוב, אולם אין בו די לעשות הכללות.
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב ""תעודת הוראה ממשלתית" זה כמו תו תקן - מעידה על עמידה בסטנדרטים שנקבעו שרירותית"

כאדם שנמצא במערכת אני מציג את דעתי שלי ודעתם של עשרות מורים חברים קרובים. בעוד שאתה כתבת את רשמיך שלך, אני העליתי את התפיסה המצרפית של לפחות מאה מורים.
דוגמאות לטיפשות וטיפשים תמצא בכל תחום. חוסר יכולת לפטר חסרי בינה יש בעוד ענפים. מזלך הרע הוא שנתקלת במורה ותיקה וטיפשה. היא אינה מעידה על הכלל.
אם תעקוב אחר הרוחות בחוגי המורים (רוב האזרחים אינם מעוניינים בכך) תמצא שמרבית הדיונים (לא רוצה לומר בודאות, כולם) הם סביב חוסר הסמכויות, בעיות משמעת בלתי נתנות לפתרון והתסכול מכך שהמערכת דורשת להביא את כולם לבגרות.
לידיעתך, השכר אמנם לא משובח, אבל המורים חיים טוב.
מורה שעובד/ת משרה מלאה יכול לחזור לבית עם כ 4000 ש"ח נטו. העבודה מתאימה מאוד לנשים שמעוניינות לטפל בילדיהם הן בגלל השעות והן בגיין החופשים.
לידיעתך, אני עובד עם שני גברים שלקחו על עצמם את התפקיד המגדרי הנשי, לטפל בבית ובילדים, ונשותיהם, המרויחות טוב מהם, קיבלו את התפקיד המגדרי הגברי של מפרנס ראשון.
בכל מקרה, אני רוצה לחזור על הסיפא של דברי, עניין השכר אינו עולה כמעט בדיונים בין המורים. הנושא הכואב, שגם מוציא רבים מן המערכת הוא מדיניות חינוך ממשלתית בלתי אפשרית ומחסור בסמכויות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 02-05-2009, 19:07
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
ניסיוני האישי הוא אכן בסה"כ ניסיון האישי של- אבל הבאתי אותו כהמחשה לתופעה רחבה בהרבה
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי ציבי שמתחילה ב "נסיונך האישי הוא חשוב, אולם אין בו די לעשות הכללות."

אני יודע שעניין השכר הוא לא הדבר החשוב בשיח הבין-מורתי - והסיבה לכך היא מה שכבר טענתי קודם,
שמדובר במצב שבו השכר הנמוך בצירוף השעות הנוחות, הפכו את המקצוע לאידיאלי כמשכורת שנייה
בבית עם שני מפרנסים. מצב זה גרם לכך שרוב אלה שיכולים להגיע למשכורות גבוהות יותר - מראש
לא מנסים להגיע למקצוע הזה, וכבר נגזלו ממנו הטובים ביותר, והוא נשאר עם (וכאן אני מכליל) נשים
שציוניהן בבגרות/פסיכו' לא אפשרו להן קבלה למקצועות שמאפשרות קריירה אמיתית, ולכן בחרו להיות
מפרנסות שניות, ולעבוד במקצוע שהקבלה אליו קלה להפליא, והגם השכר בו נמוך, שעות העבודה נוחות.

להרבה המורים נוח שרמת השכר היא לא גבוהה - שכן ברגע שרמת השכר תעלה, ויווצר ביקוש למקצוע,
חלק לא מבוטל מהם ייפלטו מהמערכת. הם מודעים לכך שהם בין כה מהווים רק משכורת שנייה, ו5000
ברוטו זה עדיף על 0 (במידה ושכר המורים הוכפל - ואותו מורה נשלח לביתו...).

סמכויות המורים אינן הבעייה בכל הנוגע לרמת החינוך. הם בעייה בכל הנוגע לתנאי העבודה של המורים.
אין ספק שהרבה יותר קל לעבוד כשלמורה יש יכולת להפחיד תלמידים ולאלצם לשתוק, אבל רמת
ההוראה לא תלוייה בזה, כיוון שמלכתחילה אלה שנמצאים במקצוע הגיעו אליו ברובם כברירת מחדל,
וברובם אינם מתאימים ללימוד.

אני שב ומציין - את הכל ניתן לשנות באמצעות מהלך מהיר של שינוי סדרי עדיפויות שיגרום לכך
שלהיות מורה יהפוך להיות מקצוע שאנשים ב-ו-ח-ר-י-ם לעסוק בו, גם כשהם מחפשים קריירה. לשם
כך צריך לטפל בעניין השכר. אני לא מצפה שהדרישה לכך תבוא מתוך המערכת - שכן הם מודעים
לכך שמהפכה בתחום השכר תגרום באופן מהיר מאוד לתחלופה עצומה בכוח האדם, כאשר אנשים
איכותיים יותר יגיעו מבחוץ.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 03-05-2009, 16:49
  ציבי ציבי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.03
הודעות: 1,606
מאוד לא נוח לי עם הקביעות הפסקניות שלך
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "ניסיוני האישי הוא אכן בסה"כ ניסיון האישי של- אבל הבאתי אותו כהמחשה לתופעה רחבה בהרבה"

למשל
"סמכויות המורים אינן הבעייה בכל הנוגע לרמת החינוך. הם בעייה בכל הנוגע לתנאי העבודה של המורים.
אין ספק שהרבה יותר קל לעבוד כשלמורה יש יכולת להפחיד תלמידים ולאלצם לשתוק, אבל רמת
ההוראה לא תלוייה בזה",
בלא סמכות אין הנהגה ואין הובלה. רמת החינוך תלויה בסמכות שיש למורה לשלוט בכיתה. דע לך, די בשני תלמידים "קשים" בכיתה כדי שיכולת הלימוד של הכיתה כולה תהיה בשפל. אני באמת מאמין עכשיו, יותר מקודם, כי אין לך שום ידע בנושא הפדגוגיה וכל הויכוח בינינו מדרדר לפינג פונג של מלים.

ועוד דבר מקומם כתבת
נשים
שציוניהן בבגרות/פסיכו' לא אפשרו להן קבלה למקצועות שמאפשרות קריירה אמיתית, ולכן בחרו להיות
מפרנסות שניות, ולעבוד במקצוע שהקבלה אליו קלה להפליא, והגם השכר בו נמוך, שעות העבודה נוחות.
פשוט אינך מכיר את המציאות. אתה יכול למצוא היום במערכת החינוך מצליחנים שרואים במקצוע יעוד, קציני צבא שיצאו לפנסיה וגם נשים שהיו במסלולי קריירה אמיתית, שמאסו בקריירה האמיתית ועברו לאתגר האמיתי, חינוך נוער.
בחדר המורים באחד מבתי הספר בהם אני עובד אני מכיר אישית שתי נשים עורכות דין בהשכלתן שעזבו את הקריירה האמיתית והלכו ללמד, לקריירה המתאימה לתפיסתם האדיאולוגית.
ארגון המורים (ולא רוצה להיכנס לויכוח עד כמה הוא באמת מייצג את המורים), מפרסם עיתון אנטרנטי "קו לחינוך". במטותא ממך, נסה לקרוא כמה גליונות שלו. ממנו תלמד מה באמת מפריע למורים ומאיזה איכות המורים.
הטלת הדופי הסיטונית שלך בכלל המורים והטענות בדבר המשוואה שכר יביא מורים טובים היא בעייתית.
א. מה תעשה שהעלאת השכר תביא במקום מורים טובים דווקא מורים תאבי בצע, שיצטרפו לקדר ההוראה מסיבות כלכליות ולא מתוך אהבת ההוראה והתלמידים?
ב. בכמה לדעתך צריך להעלות את שכר המורים כדי שיהיה אטרקטיבי דיו למשוך "אנשים מתאימים"? האם שכר הייטק למורים הוא בכלל אפשרי?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 04-05-2009, 01:59
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
די מצחיק לתת קביעות פסקניות - כשמעליהן כותרת שאומרת שלא נוח לך עם הפסקנות שלי...
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי ציבי שמתחילה ב "מאוד לא נוח לי עם הקביעות הפסקניות שלך"

אין לי מושג מה מגדיר לדעתך "ידע בפדגוגיה", אבל אם לדעתך הוא נגזרת של תעודת הוראה שמקבלת
כל צעירה עם 425 בפסיכו' שסיימה מכללה להוראה, אזי באמת שלא נדרש הרבה בשביל להיות מוגדר
כבעל ידע כזה...
אני מבין את הרצון של מורים לחפש אשמים לרמת הציונים הנמוכה של תלמידיהם, שלא קשור בהם-עצמם
וברמת הידע וההוראה הנמוכים שלהם, ולכן כל הרעש סביב "העדר הסמכותיות". אין ספק שעבודתו של
המורה תהיה נעימה בהרבה אם לא יפריעו לו בשיעורים והוא יוכל להעניש ביד קשה את מי שמפריע לו,
אבל בפועל זה לא יוסיף למורה גרם אחד של ידע בתחומו (ב"פדגוגיה", לעומת זאת, הוא יישאר מומחה
בעל שם עולמי...) או יכולת להעביר ידע זה.
במערכת החינוך אפשר למצוא מצליחני על, אשפי בורסה, גאוני פיזיקה, טייסי קרב, לוחמי עילית, וכולם
יחד מהווים שבר אחוז מכלל כוח האדם בהוראה - שרובו-ככולו מורכב ממי שלא יכלו ללמוד שום
דבר אחר. על כל בעל פסיכו' 750 - יש חמישים עם 450...
מערכת החינוך בישראל קרסה, לא בגלל שהמורים אינם בעלי מוטיבציה - אלא בגלל שתנאי השכר
הביאו לתחום בעיקר את חסרי היכולת, שמצאו בתחום יופי של ג'וב עבור משכורת שניייה...

העלאת השכר אולי תביא "מורים תאבי בצע", אבל בעקבות ל"תאוות הבצע" תתלווה גם יכולת "קצת"
יותר גבוהה מזו שהורגלנו בה עד כה, שכן הדרישות לקבלה למקצוע יעלו, ברגע שיהפוך לאטרקטיבי
גם למי שרוצה קריירה (שתי עורכות הדין שפגשת כנראה נשואות למישהו שנושא בעול פרנסת
הבית...). ענף ההיי טק מוצף ב"תאבי בצע", וניכר שהענף לא ממש סובל מזה...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 28-04-2009, 11:26
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
האם הוא גר בארץ?בכל מקרה - ולא לגופו של עניין - מנהג עשיתי לי לפני לא מעט שנים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי amit2 שמתחילה ב "מי אחראי לתוכן לימודי הסטוריה של א"י ? ! ?"

בראש ובראשונה "לשווק" את הישראלים כאנשים "נורמאליים" ודומים לבני האדם האחרים במערב: זה מסר פשוט, אבל חשוב הרבה יותר מאשר עיסוק דקדקני בשלל נושאים שישראלים חושבים שחשוב להעביר אותם במגע עם מי שלא חי כאן.

תשובה ראוייה, ומתונה, לאדם ששואל שאלות כאלה אמורה דווקא להיות:

הישראלים אינם חושבים את אילן פפה לבוגד, משום שהישראלים ברובם לא ממש מכירים אותו. לישראלים ישנן דאגות רבות, כגון מצב שוק העבודה, קרנות הפנסיה שלהם, אפשרויות קריסת משק החשמל עקב הוצאות אנרגיה גדולות, אלימות במערכת החינוך ושאר ירקות. רוב הישראלים אינם מעסיקים עצמם ב"היסטוריונים חדשים" ומה שיש להם להגיד, ובעיקר מסיבות מאוד נורמאליות.

ובכל מקרה: אילן פפה, ורוב עמיתיו אינם היסטוריונים המשיחים על פי תומם, ותוך כדי כך "מעצבנים" את הישראלים, אלא בעקרם אנשי שוליים באקדמיה ש"לעצבן" - אם להשתמש במילים פשוטות - זו לא רק טקטיקה שלהם, אלא בעצם שאלת המחקר המנחה אותם. ראוי לו למי שרוצה לפתח שיח רציני עם, ועל הישראלים, שיעסוק בעיקר ולא ב"פריק שואו" של החברה הישראלית, בדיוק כפי שמי שבא ללמוד על החברה היפאנית ראוי שלא יתחיל עם שאלות על נושאים כמו הרחת תחתוני ילדות קטנות.

עם גישה כמו הנ"ל התוצאות טובות מאוד, שלא לדבר על כך שהרושם הנוצר הוא מתון, מיושב וטבעי. זיכרי! "דובר" המשלב ברהיטות הצגה מתונה של מציאות מורכבת וגם משעממת, עם תובנות עמוקות פה ושם, בסופו של דבר נראה יותר אמין מאשר זה המתנהג כמו "פריצ'ר" בכנסיה טלוויזיונית. לא פעם שמעתי ממשלחות של "ספארי פוליטי" שביקרו בארץ, ובאותו היום שמעו דובר ערבי בבית לחם וגם דובר יהודי בTheme Park המכונה "נווה שלום", כי בעוד שערבי הציג את הצד שלו באופן שיכול לגרום אי נוחות, אולם טבעי והגיוני, הדובר מ"נווה שלום" התעלה עליו תמיד בוולגריות והקיצוניות, ונשמע היה כמו מטיף דתי. כאשר היהודי יותר קיצוני מהערבי, אפילו שמאלנים שרופים מסאן פרנסיסקו מבינים שמשהו מסריח ולא אמין.

כמובן שחשוב להאמין בכל זה, אבל אני אישית אכן מאמין שהישראלים הם אנשים נורמאליים השבויים בתדמית של "עם החי על חרבו ומצוי בריקוד טנגו של דיבוק עם האוייב/שכן הערבי". חשוב מאוד להציג פן אחר, לפיו הישראלים מתמודדים (בהצלחה או לא) עם לא מעט בעיות אחרות, ולמען האמת חלקן הגדול כלל לא קשור בערבים, גם אם הן חמורות למדי. חשוב להנמיך את מידת הרייטינג שה"סיכסוך" מקבל משום שכבר בשלב הזה ברור זו מפלצת בירוקרטית שצריכה לקיים את עצמה, ולא פעם עולה חשד ברור כי שום התקדמות חיובית בנושא לא תוכל להתבצע, משום ששורה ארוכה של אנשים וגופים יאבדו את מקור פרנסתם/תחביבם העיקרי.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 28-04-2009, 18:20
צלמית המשתמש של amit2
  משתמשת נקבה amit2 amit2 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.08.07
הודעות: 782
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "האם הוא גר בארץ?בכל מקרה - ולא לגופו של עניין - מנהג עשיתי לי לפני לא מעט שנים"

שוב, תודות על התשובות. מאוד מעריכה את הסבלנות שיש לכם להסביר.

הוא לא גר בארץ. הוא גר באחד המקומות שאהובים עלי (מחוץ לארץ) -
צפונית לניו יורק - על גדות ההדסון.
בשבת האחרונה אפילו טיילנו ליד הבית שלו - ולא יצרתי איתו שום קשר -
הוא דוקא היה שמח אם היינו...

מזל שהמחלה שלו הדביקה רק חוג מסויים - כנראה שאני מחוסנת יחסית.
אני לא עונה לו - לא רק בגלל שלא תמיד יודעת את התשובות -
אלה משום שהוא חלק מאותם אנשים מעצבנים.
הוא אמנם לא מהאקדמיה - אבל אינטלגנט למדי עם בעיות משלו.

אין שום טעם לענות לו כי זו תכלית הקיום שלו -
אפילו היום - יום הזיכרון - כבר שלח כמה מיילים : כתבה מהגדה השמאלית ומהניו יורק טיימס... והיום רק התחיל.

מהפורום כאן למדתי דברים, שלמשל בליל הסדר היתה לי תשובה כשעלה עניין “החיילים שהרגו בעזה בשביל הכיף”.
היה לי מה להגיד על הפנימייה הקד”צ ששם התחיל הסיפור,
וגם על עיתון הארץ שעכשו בידיים גרמניות... (היו גם ניצולי שואה בליל הסדר).
זה היה עם משפחה ולא עם מי שעליו פתחתי את האשכול -
אז מצד אחד היה לי קל יותר, מצד שני ה”ילדים” שם מאוד מעורבים פוליטית -
הילדה סיימה תואר שני במשפטים באונ’ Duke והיתה פעילה באירגונים חברתיים -
ועכשו הילד כנראה ילמד שם - (חזר מסיור בברקלי - אבל לא התלהב... )

בשבועות הקרובים אני אפילו יותר אצטרך את העזרה שלכם.
g.l.s.h - אני אשתדל להשתמש בעצות שלך - אבל אני לא כ”כ פוליטיקאית/דוברת...
אני אעבוד עם יהודים טובים שהיו רוצים לשמוע דברים טובים על ישראל -
בין אם הדעות שלהם משמאל או מימין.
אבל יהיה לי אתגר מהצוות -
אני כבר יודעת על שני אנטי ישראלים שאצטרך לשבת איתם לשולחן שלוש פעמים ביום: ארוחת בוקר צהריים וערב...
והאורחים “יצטרכו” לשמוע אותם - כי הם חלק מהבידור (entertainment) .

כרגיל, מצטערת שאני מסיתה את הנושא, אבל רציתי לתת קצת רקע לזה שאבלבל במוח בקרוב.

אפתח אשכול נפרד בנושא, ובינתיים אשתמש במה שלומדת מכם.


יום עצמאות שמח,

עמית

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 28-04-2009, 20:54
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
כנראה שקצת שכחת אבל בארץ אף אחד 'לא אחראי' לכלום..
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי amit2 שמתחילה ב "שוב, תודות על התשובות. מאוד..."

כלומר, יש בודאי 5 ועדות פריטטיות אד הוק המקיימות דיונים קונסקרוקטיווים ודלקרטיבים שלא לומר אלטרנטיבים ומעבירות את הצעותיהם לממונה על ניתוח ממצאי ועדות, כינוסים וניתוח מערכות מידע באגף הספרות שבמדור החינוך שבמשרד החינוך שעובר על כל הממצאים וממיין את הראוי לעלות בפני מועצת קובעי מדיניות לימוד ההיסטוריה במיחלק המקצועות ההומנים אשר מתכנסות אחת ל3 חודשים בשנה מעוברת בכל עשור שלישי ומכריעות באופן חד האם להעביר את הנתונים לדיון מכריע במליאת מועצת חכמי הפדגוגיה... אבל בינתיים, כל מורה נותן את הטון שלו אם מישהו בכלל מצליח לשמוע אותו בלי שירים את הקול.

ועצה קטנה אך ציונית וגאה. אם את באמת רוצה להפטר מהטורדן - צרי עימו קשר וספרי לו שכרגע שבתם מטיול מדליק במקסיקו ושבכל הזמן בו שהיתם במקסיקו סיטי ובמיוחד בסיור הארכיטקטוני בביה"ח החדש שבעיר - חשבת עליו ואת ממש חייבת להפגש עימו ולדון עימו בנושא פפה וטד כ"ץ רק שאת קצת מצוננת אבל בטח זה לא יהיה אכפת לו.

מובטחת לך דממת אלחוט מכיוונו ל6 חודשים לפחות...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 30-04-2009, 08:20
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
בהצלחה - תמיד חשוב לזכור שאת מייצגת "איש שטח"
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי amit2 שמתחילה ב "שוב, תודות על התשובות. מאוד..."

בעוד שחלק נכבד מאלה שממול (כמו גם מן התומכים העיוורים, אבל לא עניינו בלתקוף אותם) הם תאורטיקנים שהפער בין הידענות המופלגת שלהם בפרטי פרטים הבאים מן המילה הכתובה (או המקוונת, או המוסרטת ביוטיוב בסרט תעמולה) ובין המציאות בפועל היא עצומה כל כך, שלמעשה צדקת הדרך שלך נגזרת מעצם העובדה שאת תחת מתקפת הכפשות שקרית לחלוטין. "הסברה", חשוב להפנים, אינה משחק כדורסל שבזמן ידוע ומוגבל השופט שורק בו "סיום משחק" ואז ברור מי ניצח, ומי הפסיד – זו השקפתם של המטומטמים הרבים המראים התעניינות ב"סכסוך" או במדינה היהודית, ברמה של מציצנות חולנית. עבורי, ועבורך, זו לא יותר מאשר פואטיקה מאולתרת של מציאות אמיתית לחלוטין, ולכן חשוב להבין כי בדיוק כפי שאין "משחק מוגבל בזמן", כך גם אין לשאוף לנוק אאוט, משום ששאיפה כזאת רק מכניסה אותך לפינה הרצויה מבחינת המכפיש: נציג הקולוניאליזם הציוני-קפיטליסטי, המזוייף, כפוי מלמעלה ובאופן כללי "נטע זר": שריד אחרון לחוות העבדים של רודזיה או דרום קרוליינה של טרום 1865: המכפיש שבוי בהזיות דמיוניות כמו בסרט הוליוודי, ואסור לשחק במגרש שלו – במקום זאת יש לגרור אותו באלגנטיות למגרש החיים האמיתי, המשעמם אבל המציאותי: זה המגרש שבו ישראלים די מלומדים עובדים בשביל 8$ לשעה בעבודות שבשבילן האמריקאי, או הבריטי, "מייבאים" פועלים זרים, המגרש שבו הישראלי בוגר 5 יחידות מתמטיקה מתגייס שבועיים אחרי הבגרות האחרונה להיות טען/קשר בטנק, בעוד בארה"ב את זה עושה איזה "רד נק" מחור בדרום שבו אין עבודה בכלל, או בן של מהגרים היספאניים, המגרש שבו הישראלי שלכאורה הוא ציוני זר וכובש, חי במדינה עם 50% מס אמת, בבית דירות ישן וצפוף ועם מכונית בת 6 שנים בחניה, בזמן שאם הוא באמת ירצה יוכל בקלות לקבל חוזה עבודה מסודר בארה"ב או אוסטרליה. כישראלי אני בן למדינה שבה המציאות חיה מול פניך, ולכן אני בעצם גאה בכך שבמבט כללי אני שומר על צלם אנוש באקלים שבו האמריקאי או הבריטי העירוניים כבר מזמן היו אומרים "פאקינג ניוק דם" (ואני יודע על מה אני מדבר משום ששמעתי אישית את שני המינים הללו מדברים, כ"א בתורו אחרי מתקפות הטרור בשנות ה-2000). אין מדינה ללא בעיות, אבל כשאני מסתכל על איך מתמודדים במערב בפועל עם הבעיות הללו, אני די גאה באיפה אני נמצא: חשוב מאוד להבהיר בנימוס עניינים אלה, גם במחיר של עלבון הצד השני. לא מדובר על איתור "שעיר לעזאזל" אחר, אלא על הצגת מציאות, ובכלל בלי לגעת ממש בצד הערבי (שבן השיחה שלך, בתת המודע יותר או פחות, ממילא מחשיב אותם לחיות נטולות בינה מוסרית, גם אם לא נותן לנו הנחות בשל כך).



יש תמיד לקחת בחשבון כי תפקידו של "המסביר" הוא לעורר מחשבות וסקרנות בריאה אצל הצד השני, לא להפיל לקרשים את תודעתו הקיימת, את רוצה לתת לו את התחושה כי מי, ומה שהוא האמין בו לפני כן, היא מכונת תעמולה פרסומית משומנת, ולכן יעילה – בדיוק כמו התאגידים המוכרים והשנואים. זה לא תמיד יעבוד, אבל יעבוד טוב יותר מרוב שיטות ההסברה שאני מכיר אצל ישראלים. אני לא רוצה לתת לו מנה מרוכזת של 45 דקות ציונות: אני חושב שיש מספיק דברים חיוביים (אוניברסאלית) בישראל שגלויים לעין, בשבילו לגלות לבד אחרי שאעורר את סקרנותו. מה שאני רוצה זה שני דברים עיקריים:



א. לעורר אותו להבין כי מכונת התעמולה הפרו ערבית הנה תאגיד פרסומי לכל דבר: שיבין שאולי אני ילד עירוני שלא יודע מה עובד עם איזה ערבי זקן במחסום דותן, אבל זה שמדבר אליו באנגלית מושלמת שם את הכפיה שלו על הצוואר רק שניה לפני ההרצאה, ושמנת ההסברה שהוא נותן היא מצגת פרסומית משומנת קודם כל. אני רוצה שתמיד יחשוב ביקורתית כשהוא שומע תעמולה כזאת, גם אם היא באה מפרי עטם של אנשים כבודים, יהודים, ישראלים לשעבר, כתבי BBC או ערבים שנולדו במערב. שיבין שמכונת התעמולה, ובכלל ה"סכסוך", הוא עסק עצום וחשוב, ומזין את עצמו, ושרבים מאוד (דיפלומטים, כתבים, מרצים, אנשי אקדמיה ו"פעילים") צריכים את קיומו משום שהוא מאפשר להם חיים חסרי דאגות בעולם לא מציאותי שבו אין הם חשופים לביקורת, או בכלל לסכנות מקצוע.



ב. שיבין שעם כל הכבוד לערבים, ישראל קיימת גם במגוון תחומים אחרים (שהערבים עושים מהם תועלת, אולם לא מעורבים בהם לשלילה או לחיוב). יישות קולוניאליסטית הרי אינה קיימת ללא שכבת העבדים שתחתיה, אלא היא שכבת תקיפים מקומיים, ומשפחותיהם, החיים בחוות או כפרים מבוצרים. חשוב מאוד להדגיש קיום ישראלי, ונגזר מכך גם בעיות, קיים ופתרונות, שהערבים כיישות פוליטית לא קשורים בהם. בישראל ערבי יכול להיות ראש מחלקת פיתוח במפעל בתפן, אבל לא לדבר תחת הכובע של "ערבי בישראל". זה היה המצב עד לפני 15 שנה, ואני אוהב לציין שככל שכל העולם ואחותו "דוחפים" את כולם באגרסיביות לכוון של "שלום ופתרון צודק", כך האדם, או היחידה החברתית הקטנה מאבדים לחלוטין כל מרחב תמרון ונכלאים באלימות בנישה המוקצית להם ("ערבי", "מתנחל", "ישראלי עירוני") ללא שום אפשרות להגדיר עצמם כראות עיניהם: תהליך ברור של רגרסיה חברתית ופוליטית שהמערב אמור לייצג בדיוק את ההיפך ממנה. ככל שהערב לחוץ "לשחרר את פסצטין", כך אותם "פלצטינים" הופכים יותר ויותר לעבדים ובני ערובה של "הסכסוך". בכלל התייחסותו של המערב למזה"ת הנה בלתי מוסרית בעליל, לפי הסטנדרט המערבי, עניין המודגש יפה מאוד ביחס השגור לישראל המדבר עליה כגוף מגובש ונוקשה – התייחסות למדינה של 7 מליון איש שלא מסכימים על כלום כמעט כאל ייצור אחד. לעולם לא שומעים על הישראלים, כקבוצת אנשים חופשיים שישנה להם הזכות לבחור ולהיבחר. בגישה בלתי מוסרית זו המערב משדר בבירור כי אינו מכבד את זכותם של אנשים שאינם מערביים לחופש פרלמנטרי, ולכן "מועל בתפקידו" כמחלק המוסר של העולם. מסר זה אחרון חשוב להדגיש אותו, משום שהוא גם נכון לחלוטין, ובו בזמן ההבחנה בקיומו חומקת מעיני דעת הקהל.



בכל מקרה בהצלחה.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:40

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר