לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 02-06-2009, 00:18
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
היעלמות טיסת אייר-פראנס 447, 1/6/09

בלי להכביר במילים, מובן שמדובר באסון אווירי מהחמורים שראינו בשנים האחרונות.
כל הכתוב כאן מבוסס על מה שפורסם בתקשורת ולכן יש לקחת הכל בעירבון מוגבל, מה גם שרוב פרטים עדיין לוטים בערפל.

עיקר הממצאים הראשוניים עפ"י הפרסומים בתקשורת, בתוספת מעט הסברים והרחבות לכל המעוניין:

מטוס Airbus A330-203 של החברה Air-France בטיסה מס' 447, בדרכו מריו דה-ז'ניירו (ברזיל) לפריז "נעלם" (הסבר למרכאות הכפולות - מיד) מעל האוקיינוס האטלנטי.
על המטוס 12 אנשי צוות ו-216 נוסעים, סה"כ 228 איש.
המטוס המריא סביב השעה 7 בערב (שעון מקומי) מריו.

עפ"י אתר לא רשמי, אלו הנתונים האחרונים שידועים לגבי הטיסה (כל הזמנים ב-UTC):

- 01:33 - קשר רדיו אחרון, דיווח על מיקום בנקודה INTOL וזמן משוער לנקודה TASIL - בשעה 02:20.
הנקודה INTOL ממוקמת כ-600 ק"מ בתוך האוקיינוס, צפון-מזרחה מחופה המזרחי ביותר של ברזיל. הנקודה TASIL ממוקמת במרחק נוסף של עוד כ-600 ק"מ צפון-מזרחה.
יש לציין שתחנת הבקרה עימה היה המטוס בקשר בחולפו את הנקודה INTOL, ממוקמת על אריכפלג הממוקם כ-350 ק"מ בתוך האוקיינוס, מול חופי ברזיל ולכן בנקודה זו היה תחת כיסוי מכ"מי.
בנקודה זו נתוני המכ"מ הראו על שיוט בגובה '35,000 ובמהירות של כ-450 קשר. נתונים נורמליים.

- 01:48 - כ-15 דקות לאחר הדיווח ב-INTOL, יצא המטוס מכיסוי המכ"מ של אותה התחנה (כצפוי בנתיב כזה).

- 02:00~ - לא ברור על בסיס מה בדיוק ההשערה, אך נאמר שככל הנראה המטוס נכנס למזג-אוויר קשה, מלווה בחתחותים קשים. בהחלט סביר להניח שההשערה מבוססת על נתוני מזג האוויר הידועים לאותו האיזור לאותו הזמן; ייתכן גם שמטוסים נוספים באיזור דיווחו על מזג אוויר קשה; ובכל מקרה - מדובר באיזור טרופי, עננות פעילה ו"אלימה" וסופות רעמים הן נפוצות מאוד.

- 02:14 - מתקבלת מהמטוס הודעה אוטומטית במרכז/י השליטה, שעיקרה אובדן דיחוס ותקלה חשמלית.

- 05:33 - תחילת חיפושים ע"י הרשויות הברזיליות.

כמה הארות שלי:

* "נעלם" במרכאות כפולות, כיוון שהמטוס כבר לא היה בכיסוי מכ"מ בזמן שבו נשלחה ההודעה על התקלה.
* מטוסים החוצים את האוקיינוס האטלנטי יוצאים מבקרת מכ"מ בשלב מסויים ואת רוב חציית האוקיינוס עושים ללא מכ"מ ש"מסתכל" עליהם. בלי להכנס לפרטים מיותרים, השיטה מבוססת על נתיב ידוע מראש ושאושר מראש ע"י תחנת הבקרה האחרונה ש"משחררת" את המטוס לחצות; המטוס שומר את הנתיב, הגובה והמהירות שאושרו לו, ובנקודות מוסכמות מראש הוא מבצע "דיווח עיוור" על מיקומו, גובהו, מהירותו וכיו"ב, בקשר ארוך-טווח (High Frequency). תחנת הבקרה ש"בצד השני" של האוקיינוס יודעת על הזמן המשוער להגעתו של המטוס לתחום הפיקוח שלה, באותו הנתיב שאושר למטוס, ואיתה יוצר המטוס קשר בסיום החצייה.
* ההודעה האוטומטית הנשלחה מהמטוס - בחלק מהדיווחים נכתב שמדובר רק בתקלה חשמלית, ובחלקם דווח גם על אובדן דיחוס. יש לציין ששני סוגי התקלות, אם הן חמורות "מספיק", עשויות להסביר מדוע לא התקבל שום דיווח מהצוות (אם אכן לא התקבל שום דיווח).
* נושא ההודעה האוטומטית אינו מוכר לי, כנראה מדובר ב-Feature כלשהו של המטוס הנ"ל. ייתכן שיוכלו אחרים להאיר את עינינו.

כמה קישורים:

http://hosted.ap.org/dynamic/storie...EMPLATE=DEFAULT

סרטון מאותו האתר: http://video.ap.org/?t=By%20Section...vs_brazil_plane

http://aviation-safety.net/database...p?id=20090601-0
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein


נערך לאחרונה ע"י haboob בתאריך 02-06-2009 בשעה 00:24.
חזרה לפורום
  #5  
ישן 04-06-2009, 15:54
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,641
יש (כנראה) עדות ראייה של מטוס אחר...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי haboob שמתחילה ב "היעלמות טיסת אייר-פראנס 447, 1/6/09"

טייס של חברת AIR COMET (חברת תעופה ספרדית), אשר היה באיזור דיווח בטיסה מלימה לליסבון.
סיפר שראה מרחוק אור חזר מאוד אשר נראה נופל בצורה אנכית ומתפרק ל-6 חלקים.
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:27

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר