לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה --לשאלות בנושאי טלוויזיות, מערכות קולנוע ביתי, הגברה וסאונד - אנא פנו לפורום אודיו וקולנוע ביתי -- www.fresh.co.il/f=103 תגיות פורום: פורום אלקטרוניקה - פורום חשמל - שאלות בנושאי אלקטרוניקה - תכנון מעגלים - מעגלים מודפסים - פיתוח אלקטרוני - תכנון PCB - בקרים למנועים - תאורת לדים - תכנון דימר - מודינג - Arduino - מיקרו בקרים - שליטה על תאורה - שלט רחוק - משדר FM - תאורת LED - פתרון שאלות בחשמל - אלקטרוניקה תקבילית חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > חשמל ואלקטרוניקה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 19-06-2009, 14:36
  Elim Elim אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.10.07
הודעות: 2,500
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי dragonuv5 שמתחילה ב "מה זאת אומרת התנגדות טורית..."

אין שני מקורות מתח.
יש מקור מתח אחד, עם התנגדות טורית מסויימת (התא הסולרי), ויש עומס (הסוללה בזמן טעינה) שגם לה יש התנגדות טורית.
בסוללת עופרת בזמן טעינה, המתח לא צריך להיות גבוה מ 14V. כאשר תא אחד או יותר בסוללה חלשים, זה מתבטא בעלית ההתנגדות הטורית של התא, כלומר - נניח שלסוללה תקינה יש התנגדות טורית של 0.05 אום, ומתח מקסימלי של 13.8V, אזי בטעינה של 4A אתה תמדוד 14V (כשהסוללה טעונה לגמרי), ואם תפסיק את הטעינה - תמדוד 13.8V.
בסוללה לא תקינה, נניח שההתנגדות עלתה ל 10 אוהם. במצב זה זרם טעינה של 0.5A יתבטא במתח של 5V על ההתנגדות הטורית, ורק 11V על התאים (וכך אתה מודד 16V). אם תפסיק את הטעינה ותמדוד מתח על הסוללה - תוכל לראות כמה התפתח על התאים.
יתכן שכמה מחזורי טעינה/פריקה יצילו את הסוללה, אם כי היא לא תתפקד כסוללה חדשה.
_____________________________________
Elim

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 20-06-2009, 14:38
  Elim Elim אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.10.07
הודעות: 2,500
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי dragonuv5 שמתחילה ב "על מה אתה מתכוון שאתה אומר..."

כן, לטעון ולפרוק.
הבעיה בטעינה היא ההתנגדות הפנימית הגבוהה, שגם מגבילה את זרם הטעינה, וגם גורמת למתח גבוה על הדקי הסוללה בזמן הטעינה.
הטעינה האופטימלית היא בזרם של 0.1 עד 0.2 מהקיבול (לסוללה של 4AH - טעינה ב 400 עד 800 מיליאמפר). אם יש לך ספק עם הגבלת זרם - כוון אותו לזרם הרצוי, עם מתח מקסימלי, וחבר לסוללה. אם לא - קח ספק של 16 עד 19V עם נגד טורי.
בטעינה בזרם קבוע - טען במשך 6 עד 12 שעות (לפי זרם הטעינה - 0.2 או 0.1 בהתאמה). בטעינה מספק ונגד - נתק את הטעינה כל כמה שעות ובדוק מתח על הסוללה (כדקה לאחר הניתוק). אם המתח באיזור 12.6V, הסוללה מספיק טעונה.
המשמעות של סוללה חלשה היא בכך שלאחר טעינה היא תיפרק מהר יותר מסוללה חדשה (קיבול נמוך יותר), וגם יקח לה יותר זמן להיטען.
רק לידיעה - סוללת 12V עם 1.3AH עולה כ 40 ש"ח:
http://www.aristock.co.il/products/99307
_____________________________________
Elim

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:44

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר