לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 07-07-2009, 18:51
  FiReBall מנהל FiReBall אינו מחובר  
מנהל צו"ב
 
חבר מתאריך: 02.05.02
הודעות: 7,828
Facebook profile Follow me...
חיל האוויר קיבל ארבעה מטוסי "עפרוני" חדשים

מאת: רמי שני, מערכת וואלה! חדשות
יום שלישי, 7 ביולי 2009, 19:35
בית הספר לטיסה של חייל האוויר קלט היום (שלישי) ארבעה מטוסי עפרוני מתוך 20 שבהם אמור ביה"ס להצטייד בשבועות הקרובים. המטוסים הגיעו לאחר טיסה של שבוע מארה"ב. מדובר במטוס המצוייד במנוע "טורבו פרופ" המשמש להדרכת טיסה בבתי ספר רבים בעולם. מפקד חיל האוויר עידו נחושתן אמר שמדובר בקפיצת מדרגה משמעותית של יכולת ההדרכה של החייל. "המטוס הזה מצעיד את ביה"ס לשנות ה-2000 ויאפשר הדרכה טובה יותר לפרחי הטיס", אמר. את המטוסים הטיס צוות אמריקאי.

http://news.walla.co.il/?w=/22/1516161
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
"הדואג לימים זורע חיטה, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים."

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה עקוב אחרינו! תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה Facebook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 07-07-2009, 22:18
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי avinoam549 שמתחילה ב "העפרוני"

אבינועם היקר,
במוצאי שבת פירסמת שמטוסי העפרוני כבר נחתו בישראל.
כהוכחה לכך נתת קישור לעמוד הראשי של אתר מרחב אווירי ולא אל העמוד שאתה מפנה אליו היום. כמובן שהמטוסים לא נחתו בישראל ביום שבת וגם לא ביום ראשון או שני.
גולשים יודעי דבר ואני בינהם ידעו על הגעת העפרוני היום וידעו על חסיון הפירסום, "אמברגו" עד לאחר הנחיתה. אמברגו שאותו אתה הפרת ושאותו אסור לנו להפר.
אתה בעצמך הסרת את הידיעה מהעמוד הראשי של מרחב אווירי ובכך הפכת את הלינק שנתת כאן לסתמי ומיותר. יותר מכך, אתה בעצמך כתבת:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי avinoam549
כנראה שהוטעיתי (וגם התלהבות יתר)
והדיווח שכתבתי מבוסס על דיווחי ספוטרים שראו את המטוסים האלה לאורך נתיב הטיסה.אבדוק למי שייכים המטוסים.
לא היתה כאן שם כוונה לרדת לרמה עיתונאית מסויימת או ל"פארסה"

לאור כל זאת, ובעיקר לאור הפרת האמברגו, לא ראיתי לנכון להשאיר את האשכול גלוי. כפי שגם אתה מחקת את הידיעה מאתר מרחב אווירי.
האשכול שמור אצלי ואם תרצה אציף אותו לכאן בחזרה. אני לא מאמין שהוא יוסיף לך כבוד.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 08-07-2009, 09:52
  avinoam549 avinoam549 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.09.04
הודעות: 815
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי טרמין שמתחילה ב "אפשר שתרגיעו?, לפחות לא באשכול הזה בבקשה"

חברים.
אני ארגיע את ההתרגשות לגבי הדיווח שהיה במוצ"ש ב"מרחב אוירי" לגבי הגעת המטוסים.
כמו שכתבו כאן,אכן מיהרתי לפרסם לגבי הגעת המטוסים לפני שהיו בידי כל הנתונים,ולפני קבלת אישור לידיעה.
המידע שבידי לא היה שלם,אבל לא שינה את העובדה שהמטוסים היו בדרך,ואנחנו הראשונים שפירסמנו זאת,בליווי תמונות.
בדיעבד,יכול להיות שלא היתי צריך לפרסם זאת,ולהשאיר את הסקופ לאחרים.
מסקנות:
אני אמשיך בתחום המחקר ההיסטורי,ובפירסום מחקרים,מאמרים וכתבות בתחום זה.אני אשאיר את האקטואליה לשותפי באתר.
האתר ממשיך להתעדכן כמעט בכל יום,אתם מוזמנים .
אין לי שום ויכוח עם אלו שהגיבו במוצ"ש,והמבין יבין.
ושאפו לאלו שהצליחו להגיע לטקס וצילמו.
וברכות לחיל האויר לרגל הגעת המטוסים החדשים,המראות ונחיתות בטוחות.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 09-07-2009, 11:39
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
מעט פרטים
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "נטישה ויחס גלישה ?"

לגבי הפלטה - המטוס מצוייד בכסאות חודרי חופה (אתה יכול לראות את הפורצנים על חלקו העליון של המושב, ואת "החלשת" החופה מעליהם).

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לגבי ערך הגלישה - ככל הזכור לי - לצוקית ערך גלישה של 1:22 (כבר קרה שלצוקית כבה מנוע מעל רצועת עזה והטייס הצליח לדאות לנחיתה בחצרים).

לגבי העפרוני - הפרופיל שלו הוא PIL15M825 בשורש הכנף ו-PIL12M850 בקצה (עפ"י ג'יינס). אין נתונים לגבי ערך גלישה של המטוס.

אני מניח שהמידע קיים לגבי הצוקית עקב פיתוחה מדאון, בעוד שהעפרוני לא התחיל את דרכו ככזה, ולכן זה נתון פחות רלוונטי.

טווח מירבי כ-1500 ק"מ (נתונים של PC-9)
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 09-07-2009 בשעה 12:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 09-07-2009, 13:20
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "מעט פרטים"

החופה עצמה מפוצצת ע"י מטען פירוטכני לפני הנטישה עצמה. (הוא נראה בחוט דק הנמתח לאורך החופה מעל ראשי הטייסים).

תפקיד החודרנים הוא לוודא שהאיזור הנמצא ישירות מעל הטייס נקי מחלקי חופה שלא נשברו במהלך הפיצוץ.

החודרנים הללו לא נועדו לחדור את החופה לבדם. (הדבר לא אפשרי גם ככה).
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 10-07-2009, 11:14
צלמית המשתמש של xnir
  xnir xnir אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.11.02
הודעות: 5,277
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "החופה עצמה מפוצצת ע"י מטען..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי גיל חזקיה
החופה עצמה מפוצצת ע"י מטען פירוטכני לפני הנטישה עצמה. (הוא נראה בחוט דק הנמתח לאורך החופה מעל ראשי הטייסים).

תפקיד החודרנים הוא לוודא שהאיזור הנמצא ישירות מעל הטייס נקי מחלקי חופה שלא נשברו במהלך הפיצוץ.

החודרנים הללו לא נועדו לחדור את החופה לבדם. (הדבר לא אפשרי גם ככה).


כלומר החופה עצמה/המסגרת נשארת במטוס... הקשת לא קצת קרובה מידי לרגלי הטייס?...
אני מניח שזה עובד מבלי לפגוע בטייס הנוטש, אך מזכיר קצת את סיפורי הטייסים שהשאירו ברכיים בקשת החופה.(כמדומני החלפת הכסא פתרה את הבעיה)

ניר
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 10-07-2009, 13:07
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
ישנם סוגים שונים של מערכות נטישה
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "החופה לא אמורה להתנתק ולעוף..."

לקריאה מלאה ראה כאן: http://en.wikipedia.org/wiki/Ejection_seat

והנה החלק הרלוונטי (ההדגשות שלי):

Non-standard egress systems include Downward Track (used for some crew positions in bomber aircraft, including the B-52 Stratofortress), Canopy Destruct (CD) and Through-Canopy Penetration (TCP), Drag Extraction, Encapsulated Seat, and even Crew Capsule.

Early models of the F-104 Starfighter were equipped with a Downward Track ejection seat due to the hazard of the T-tail. In order to make this work, the pilot was equipped with "spurs" which were attached to cables that would pull the legs inward so the pilot could be ejected. Following this development, a number of other egress systems began using leg retractors as a way to prevent injuries to flailing legs, and to provide a more stable center of gravity. Some models of the F-104 were equipped with upward-ejecting seats.

Similarly, two of the six ejection seats on the B-52 Stratofortress fire downward, through hatch openings on the bottom of the aircraft; the downward hatches are released from the aircraft by a thruster that unlocks the hatch, while gravity and wind remove the hatch and arm the seat. The four seats on the forward upper deck (two of them, EWO and Gunner, facing the rear of the airplane) fire upwards as usual. Note that any such downward-firing system is of no use on or near the ground unless the aircraft is upside-down at the time of the ejection.

Aircraft designed for low-level use sometimes have ejection seats which fire through the canopy, as waiting for the canopy to be ejected is too slow. Many aircraft types (e.g., the BAe Hawk and the Harrier line of aircraft) use Canopy Destruct systems, which have an explosive cord (MDC - Miniature Detonation Cord or FLSC - Flexible Linear Shaped Charge) embedded within the acrylic plastic of the canopy. The MDC is initiated when the eject handle is pulled, and shatters the canopy over the seat a few milliseconds before the seat is launched.

Through-Canopy Penetration is similar to Canopy Destruct, but a sharp spike on the top of the seat, known as the "shell tooth," strikes the underside of the canopy and shatters it. The A-10 Thunderbolt II is equipped with canopy breakers on either side of its headrest in the event that the canopy fails to jettison. In ground emergencies, a ground crewman or pilot can use a breaker knife attached to the inside of the canopy to shatter the transparency. The A-6 Intruder and EA-6 Prowler seats are capable of ejecting through the canopy, with canopy jettison a separate option if there is enough time.

CD and TCP systems cannot be used with canopies made of flexible materials, such as the Lexan polycarbonate canopy used on the F-16.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 08-07-2009, 00:56
צלמית המשתמש של עידו403
  משתמש זכר עידו403 מנהל עידו403 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.04
הודעות: 27,888
לא
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי dudi.vaknin שמתחילה ב "למה, כי אני שואל שאלות שאינן..."

כי אתה שואל שאלות שנשאלו בעבר לא פעם ולא פעמיים (ולפעמים אפילו עשרות פעמים).
זה מיותר, זה פוגע בפורום, וזה מעצבן.
בדיוק לשם כך קיימת מערכת החיפוש של האתר, ואם אתה ניתקל בבעיות בתיפעולה, פנה לאדמינים. אנחנו, חברי הפורום, לא צריכים לסבול מכך ולהפנות אותך פעמיים בשבוע לאשכולות ישנים עם התשובות לשאלות שלך.

אגב, העניין של להזהיר לפני חסימה הוא נטו עבורך. זוהי הזדמנות נוספת לתקן את הרושם השלילי שאתה משאיר עלינו.
מה עדיף, שאני אחסום בלי להזהיר מראש?

קח את התגובות שלי באשכול לתשומת לבך, משום שאני לא מתכוון לחזור עליהן.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
לעולם אשא דגלך בגאווה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 08-07-2009, 06:22
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי dudi.vaknin שמתחילה ב "למה, כי אני שואל שאלות שאינן..."

לי כבר נמאס.
דודי.
אתה כנראה מאד חמודי.
ואולי בחייך שמחוץ לפורום חיוך מצליח לפצות על ההצקה. פה זה לא עובד.
אתה חוזר ומציק עם אותה שאלה למרות שכבר קיבלת תשובה. קוראים לזה נודניק.
מסבירים לך שתוכל בקלות לאתר את התשובה באמצעות חיפוש בפורום היות והשאלה שלך זכתה להסברים ברורים ומפורטם. לא רק זה, נותנם לך הסבר קצר, ברור וממצה. לך זה לא מספיק, אתה שואל שוב ומסיט את האשכול לכיוון לא רצוי ומנפח אאותו עם תגובות מיותרות ובלתי קשורות שמפריעות לשאר הגולשים לקרוא אותו.
אם אני סובל ממך, גם שאר הגולשים סובלים.
זכית פה לעשרות אזהרות מהמנהלים.
כל גולש אחר נחסם אחרי אזהרה אחת.
בעקבות ההצקות שלך מהלילה חסמתי אותך מכתיבה בפורום לשבועיים הבאים.
בשבועיים שלא תוכל לכתוב את השאלות שלך כתגובה, אני מניח שעל כל שאלה שתהיה לך תצטרך למצוא תשובה בדרך אחרת... אולי באמצעות חיפוש.
אם תחזור ותמשיך להציק לגולשים תחסם לתקופה ארוכה יותר.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 08-07-2009, 05:28
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
הדרכה על מטוס טורבופרופ בעידן הסילון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי FiReBall שמתחילה ב "חיל האוויר קיבל ארבעה מטוסי "עפרוני" חדשים"

מזל טוב לחיל האוויר על המטוס החדש, ברור לי שהמטוס חסכוני לתפעול לעומת הצוקית הסילונית ושתא הטייס ומערכות המטוס מתקדמות הרבה יותר ומספקות לחניך סביבה עדכנית יותר להתנסות בה, אבל כל הזמן מציקה לי השאלה האם בעידן הסילון לא כדאי לבצע את ההדרכות על מטוסי אימון סילוניים כמו ההוק לדוגמא, כך שהחניך במגמת הקרב לא ייחשף לאתגרים שבהטסת מטוס סילון רק בשלב המתקדם של הקורס ואולי רק בשלב מאוחר יתגלו בעיות הטסה, סיבולת ועוד המתגלות אצל החניך במטוסי סילון שניתן היה לעלות עליהן בשלבים מוקדמים יותר.
אני לא איש חיל האוויר אבל זה נשמע הגינוי שיש מאפיינים שונים בצורה מהותית בין שני סוגי המטוסים בעיקר עבור חניך שמתנסה לראשונה בהטסת מטוסים.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 08-07-2009 בשעה 05:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #76  
ישן 08-07-2009, 10:55
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
בתגובה להודעה מספר 75 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "כל כמה שהבנתי, לאימוני קרב יש..."

ציטוט:
כל כמה שהבנתי, לאימוני קרב יש את הסקייהוק. לאימוני תעופה והדרכות בסיסיות יותר יש את העפרוני

זה ידוע לי וזו בדיוק השאלה שלי, האם המעבר מהעפרוני לעיט שהיה מטוס קרב מבצעי לא חד מדי, מבחינת מורכבות ההפעלה של המטוס, הלחצים שהחניך יתמודד עמם ועוד.

כלומר האם המעבר מעפרוני לעיט לא חד יותר מהמעבר מצוקית לעיט.
ברור לי מן הסתם שהנושא נבדק ע"י אנשי חה"א אבל יכול להיות שהמעבר אכן חד יותר בין העפרוני לעיט אבל בצורה שעדיין נסבלת ע"י חה"א.

ציטוט:
אותי מעניין, אם חלק ממטוסי הטורבו פרופ יהיו חמושים. אם ח"א יזמין מטוסי טקסן לסיורים קרביים בגבולות השלום ובעיו"ש.

מאוד לא סביר.
1. יש רק 25 מטוסים כאלו שאמורים לשרת את צרכי ההביס"ט
2.יש מטוסי סיור ייעודיים לכך עם מכשור מתאים למשימות סיור במתארים שונים
3. יש מל"טים
4.אני לא חושב שהטקסן בגרסתו הנוכחית יכול לשאת חימוש מלכתחילה.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #79  
ישן 08-07-2009, 13:01
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
טוב שבאת
בתגובה להודעה מספר 78 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "נגד סוברו מבריחים וניסאן..."

שוב חזרת עם התיאוריות המופרכות שלך ותיאוריית הבט"ש המעופף.

שתי נקודות להסביר למה אתה טועה:
א. ההסבה של הפוגות למטוסי תקיפה קלים בששת הימים נבעה עקב מצוקה אמיתית וחשש שלא ישארו מטוסים. זה לא המצב היום. אז היו בחיל פחות מ-200 מטוסי קרב ו-0 מסק"ר בתשע טייסות קרב פעילות, היום יש מעל שלוש מאות ב-16 טייסות קרב פעילות ושלוש טייסות מסק"ר.
ב. הסבה, ואפילו חלקית, של העפרוני לגרסה חמושה של בט"ש תחייב:
1. הכשרת קאדר טייסים מאומן לנושא (מי ? המדריכים ? הם הרי הצ"ח בטייסות מבצעיות אחרות)
2. הקצאת שעות אימון, חימוש ומסגרת של טייסת תקיפה בנפרד מטייסת ראשוני. שני אלה עולים הרבה
כסף, הרבה יותר מאשר משימה נוספת לטייסת מסק"ר.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #80  
ישן 08-07-2009, 13:41
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 79 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "טוב שבאת"

סיור בט"ש איננו "משימה" אלא פעולה מתמשכת, קבועה שיש להקצות לה משאבים אמצעים והוראות פתיחה באש מתאימות. אם מתחשק לך לסגור את הגבול למעבר של זנות, מהגרים לא חוקיים, נשק, מחבלים, סמים, אתה צריך להשקיע בטייסות הנוספות הדרושות לכך. כי המצב הקיים הוא לא טוב, ובסוף הוא יתפוצץ לנו בפנים: אם איזה פיגוע מיקוח גדול נוסח משגב עם או מעלות או גל של אלימות פלילית על רקע סמים. גם נרקומנים המכים למוות קשישים, או אפילו את הוריהם הזקנים קשור לגמרי לסמים מסיני (בלי לדבר על רג'ר ולבנון). אי אפשר להפריז בחשיבות של גבול אטום.

כן, אני חוזר לזה מפני שזו הדרך היחידה שלי להשפיע, לייצר דעת קהל, להשריש עיקרון שאני מאמין בו. (אני עובד גם על הדרכים האחרות, היותר סבירות).

לפי ידיעה שהתפרסמה לא מזמן (מצטער שאני לא יכול לבדוק את ערכה), טייסות המסק"רים עמוסות במשימות והשחיקה גוברת, בייחוד לאחר עופרת יצוקה. בדומה לצנחנים או לטנקים, הם נועדו למלחמה ולא בט"ש. אפצ'י נולד כדי לפרק 16 טנקים ומספר נגמ"שים ולא לצוד טויוטה קסאמים או למשימות שיטור בעיו"ש. זה הבזבוז. דומה שהברירה הופכת להיות או חידוש מלאי המסוקים, או פתיחת טייסות מסק"רים חדשות. או, כפי שאני מציע, פתיחת טייסות יעודיות לבט"ש. "חיל האויר של מג"ב והמשטרה". זה באמת רעיון כ"כ קיצוני?

אני כבר לא יודע מה יותר זול: מל"ט, מסוק משטרה חמוש (נניח אנפה או דפנדר) או מטוס סיור טורבו-פרופ חמוש.
אני יודע שצריך כמה מאלה, עם תורת הפעלה מעשית ולא כסת"חיסטית. לחסוך את הבט"שיות וגדודי חיילי האב"כ, שלב ב' ואחרים שמסכנים עצמם בהתקלויות, אין להם את האימונים או המשמעת להילחם חזרה. אבל שום חוליה לא יכולה להתגונן או להסתתר מכלי אוירי חמוש.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #81  
ישן 08-07-2009, 14:18
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
בתגובה להודעה מספר 80 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "סיור בט"ש איננו "משימה" אלא..."

הפעלת מל"טים למשימות בט"ש, כולל משימות בט"ש חמושות זולה בהרבה מהפעלת מטוס אימון מאויש בין היתר מהסיבות המאוד נכונות לדעתי שעמישגב כתב וגם משום ששעת טיסה של מל"ט נמוכה בהרבה מזו של מטוס מאויש.
בנוסף מל"ט יכול להשאר באוויר פרקי זמן ארוכים מאוד ללא תלות בעייפות הצוות וכמובן שאין סיכון לבני אדם בעת ביצוע המשימה.

בדיוק מסיבות אלו הרבה מדינות בעולם כבר הבינו זאת ומשקיעות כספים רבים בפיתוח דגמי מל"טים חמושים אשר הקונצנזוס לגביהם הוא שהם יתפסו חלק הולך וגדל בפעילותם של חילות אוויר בכל העולם.

טייסות המסק"רים לא מיועדות למשימות בט"ש אלא לפעילות ממוקדת, נכון שהאפאצ'י נוצר ככלי נ"ט במקור אבל גם האמריקאים הבינו מהר מאוד שהוא יעיל מאוד גם למתארי לחימה עירונית וכנגד מטרות נקודתיות.

בנוסף מבחינה מבצעית מטוסי טורבו פרופ טסים נמוך יותר ובמהירות נמוכה יותר ועל כן פגיעים יותר לכל מה שהפלשתיניאם ישלפו מהארסנל הענק שנקרא רצועת עזה- שלא לדבר על לבנון.
לדעתי אין מקום למטוסים כאלו בזירה המזרח תיכונית

זה בזבוז להכשיר צוותי אוויר, להחזיק מערך טכני ולהוציא מטוסים מפעילות בביס"ט למשימה מאוד ספציפית ונקודתית.

ההתעקשות שלך על מטוס מאויש ייעודי לבט"ש דווקא בתקופה בה המל"ט מגיע לבגרות לא ברורה
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 08-07-2009 בשעה 14:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #82  
ישן 08-07-2009, 15:37
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 81 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "הפעלת מל"טים למשימות בט"ש,..."

לא ברור לי שמל"ט יכול למלא את כל התפקידים של מטוס סיור.
לא ברור לי שמל"ט יכול להנמיך טוס ולתמרן בקלות.
לא ברור לי שמל"ט הוא עצמאי. גם אם מל"ט מגלה סובארו מבריחים, הוא צריך להכווין סיורים.
לא ברור לי שמל"ט יכול לכוון זרקור, להפעיל מגפון או רמקול או להפעיל מקלע
לא ברור לי שמל"ט יותר זול ממטוס סיור כשזה מגיע לבט"ש. (לגבי ציד חוליות בלבנון אין לנו וויכוח. גם לא לגבי עזה או הים הפתוח).

מבין שלוש (ארבע) האפשרויות:
מל"ט
מסוק משטרה חמוש
מטוס סיור חמוש
אולטרה-לייט (???).

כי טייסת חדשה של משהו כלשהו, צריך בכל מקרה אם יש נחישות לסגור את הגבול.
עדיין לא שוכנעתי שמל"ט הוא הפתרון הכי זול. אשמח אם יאירו את עייני עם עובדות שלא ידועות לי עד כה.
ואני די בטוח, תקנו אותי אם אני טועה, בט"שית מעופפת יכולה להחליף הרבה מאוד סיורים מארבים ובט"שיות וכוח אדם רב בגבולות השלום.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #84  
ישן 09-07-2009, 12:13
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 83 שנכתבה על ידי noamlaw שמתחילה ב "אתה טועה. נתקן אותך כמו..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי noamlaw
אתה טועה. נתקן אותך כמו שרצית.
חפש על מטוס הפייפר שוהרם ביום כיפור בגזרה הצפונית לשם מודיעין והופל.
חפש אפילו את הפוגות של ששת הימים שהופעלו במצב קרבי - לא מומלץ בכלל.
והמטוס הנחמד הזה שנראה כי כיף יהיה לטוס בו - [למה אין ידית גם מאחור - החופה משותפת?] לא יכול להתמודד עם טק"א כמו הסטינגר או הסטרלה או תותחי 20 ממ או 37 ממ או דשקות.
אז תיקנו אותך עכשיו?


איזה נ"מ יש למבריחים? ממתי מחבלים סוחבים מק"כ 14.5 מ"מ על הגב?
למשטרה יש 6 מסוקי אנפה, הם לא צריכים לפחד לדעתך, מסטינגרים ומקלעים כבדים אגב סיוריהם?

יש סיכון נמוך, יש סיכון סביר ויש סיכון בלתי נמנע.
סיכונים בלתי נמנעים אפשר להקטין רק עד גבול מסויים על ידי התאמה טובה יותר של המשימה ליכולות.
סיכון הנ"מ מצד מחבלים בגבולות שלום, הוא כמעט לא קיים, ואני לא מציע להפעיל מטוסים אלו במקומות אחרים.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #86  
ישן 09-07-2009, 20:41
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
אתה ממשיך להפגין בורות
בתגובה להודעה מספר 84 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "[QUOTE=noamlaw]אתה טועה. נתקן..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Gilgamesh
איזה נ"מ יש למבריחים? ממתי מחבלים סוחבים מק"כ 14.5 מ"מ על הגב?
למשטרה יש 6 מסוקי אנפה, הם לא צריכים לפחד לדעתך, מסטינגרים ומקלעים כבדים אגב סיוריהם?

.


למשטרה יש מסוקי סייפן (בל 206), חמישה כמדומני, ומסוקי סייפנית (בל206L), שניים כמדומני.
אנפות, בל 212, אין לה וגם אין לה צורך בכאלה.

חוץ מזה, מבריח שמגיע מעבר לגבול יכול להביא איתו סטינגר או סטרלה בתיק הגב או על הגמל. הסבירות שטיל כזה או מק"כ יהיו בתוך המדינה, מה לעשות, יותר נמוכה., כי פה השליטה הקרקעית בהכרח טובה יותר ממה שיש מעבר לגבול (ובטח גם על זה תתחיל להתווכח ...)
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #87  
ישן 10-07-2009, 12:07
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 86 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "אתה ממשיך להפגין בורות"

א. לפחות בוויכוח הזה, ממש לא חשוב לי ההבדל בין בל 206 לבל 212. לא מזיז לי ההבדל "אנפה" ל"סייפן".

ב. אני זוכר כתבת טלוויזיה מלפני אולי שנתיים שם דיברו על 6 מסוקי משטרה. אם אתה יודע אחרת, ואם המידע שלך נכון, אז תודה על התיקון. שוב, הנתון המדוייק חשוב לי פחות מהעיקרון. והעיקרון הוא שלמרות "איום הנ"מ האינסופי" מצד הסטרלות האיומות, מסוקי משטרה טסים גם באיזורים פחות נחמדים.

ג. בגלל החשש מסטרלות לא מפסיקים לטוס באויר. איום טרור סטרלות קיים בכל מקום בעולם, ובכל שדה תעופה שהוא. לראיה: הטיסה מומבסה.
איום הטילים לא נתפס כזניח לגמרי בתעשיית התחבורה האוירית. בניגוד גמור לאופן שאתם מנסים להציג את זה. קל וחומר סיורים צבאיים. אתם מפריזים באיום הסטרלות, והאיראנים לא מייצרים סטינגרים.

ד. את ה"תיקון" שלך על מק"כים על הגב, תפנה לנועם ולא אליי.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה


נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 10-07-2009 בשעה 12:20.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #88  
ישן 09-07-2009, 15:34
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
בתגובה להודעה מספר 82 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "לא ברור לי שמל"ט יכול למלא את..."

ציטוט:
לא ברור לי שמל"ט יכול למלא את כל התפקידים של מטוס סיור

לאמריקאים זה ברור בעירק ובאפגניסטן ולמדינות רבות נוספות שמפעילות מל"טים למטרות סיור באופן קבוע-זה במקור תפקידו של המל"ט/מזל"ט

ציטוט:
לא ברור לי שמל"ט יכול להנמיך טוס ולתמרן בקלות

הוא צריך להנמיך? תפקידו של מטוס סיור הוא לזהות את האיום ובמקרה הצורך להכווין כוחות אליו, בכל מקרה מל"טים כיום משמידים מטרות גם מגובה רב ובדיוק רב.

ציטוט:
לא ברור לי שמל"ט הוא עצמאי. גם אם מל"ט מגלה סובארו מבריחים, הוא צריך להכווין סיורים

לא הבנתי מה זה עצמאי, מל"ט נשלט מרחוק וכל מקרה מל"טים בכל העולם מכווינים כוחות ומשמשים ככלי שליטה ובקרה מרכזי על אירועים וגזרות-גם בישראל.

ציטוט:
לא ברור לי שמל"ט יכול לכוון זרקור, להפעיל מגפון או רמקול או להפעיל מקלע
מל"ט זה לא מסוק, ואם אתה רוצה יכולת הכוונת כוחות כפי שכתבת בסעיף הקודם אז לא צריך את היכולות של מסוק משטרתי.
זיהוי של מטרות באופן וודאי מתבצע בד"כ מהקרקע לא מהמטוס, בטח ובטח באזור כמו גבולות שלא כל פעילות בו היא פח"עית.

ציטוט:
כי טייסת חדשה של משהו כלשהו, צריך בכל מקרה

זה תמיד נכון, השאלה של מה של מטוס איטי הטס בגובה נמוך ומגבל מאוד למשימות סיור (שמל"ט יכול לבצע את תפקידו) או למטוס רב משימתי שיכול לבצע מגוון רחב של משימות?

ציטוט:
לא ברור לי שמל"ט יותר זול ממטוס סיור כשזה מגיע לבט"ש

זה ברור וזה המניע העיקרי לתנופת הפיתוח בתחום זה.
מל"ט לא מכיל אנשים + ציודם ולכן כם לא צריך להכיל את כל הציוד שאמור לתמוך בבני אדם אבל לא תורם כלום למשימה עצמה ישירות כמו מערכת חמצן, מושבים/כסא מפלט, ממשק בבני אדם (תא טייס) ועוד ועוד. כתוצאה מכך הוא קל יותר באופן מהותי ממטוס מאויש בגודל מקביל, אווירודינמי יותר ועל כן חסכוני יותר בדלק ובעל טווח ארוך יותר.
בנוסף בד"כ הוא גם זול יותר לבניה עקב היעדר כל המערכות התומכות בבני אדם (כמה עולים כסאות מפלט, חופה, תע"ל, תצוגת תא טייס, מערכות חמצן ועוד ועוד?)-זה בדוק.

ציטוט:
אם יש נחישות לסגור את הגבול
- אז יבנו גדר סוף סוף בגבול מצרים לדוגמא!
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #104  
ישן 08-07-2009, 07:41
  אלון5560 אלון5560 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.08
הודעות: 771
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי FiReBall שמתחילה ב "חיל האוויר קיבל ארבעה מטוסי "עפרוני" חדשים"

נפרדים מהצוקית – החל עידן העפרוני


חיה"א נפרד ממטוס האימונים הישן בטקס מרגש בחצרים. מטוס העידן החדש: העפרוני

אורי בינדר | 7/7/2009 21:49
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.nrg.co.il/images/nrg/include/img/article_toolbar_comment.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/include/img/article_toolbar_write.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/include/img/article_toolbar_send.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]







[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/archive/465x349/1/071/853.jpg]

צילום: דובר צה''ל

בבסיס חיל האוויר בחצרים נפרדו היום (ג') בטקס מרגש ממטוס האימונים הסילוני צוקית והכניסו לשימוש את מטוס העפרוני. בטקס, שכלל מטס אווירי הוצג באופן רשמי העפרוני, המוגדר מטוס ההדרכה של העידן החדש. ביצועיו של מטוס העפרוני עולים על אלה של הצוקית. העפרוני מוגדר מטוס טורבו-פרופ חד-מנועי דו-מושבי, המסוגל לטוס בתנאי מזג אוויר קשים. יש לו כיסא מפלט והוא נחשב למטוס בטיחותי ומתקדם ביחס לצוקית. יחד עם המטוס החדש מגיעה מערכת הדמיה איכותית ומודרני, והמטוס נחשב זול לאחזקה. חברת אלביט תתחזק את המטוס, בפיקוח חיל האוויר. חיל האוויר רכש 20 מטוסי עפרוני, כולל מערכות תחקור חדשניות מתוצרת חברת ראדא. את התמיכה הלוגיסטית של המטוס תבצע חברת L3-COM/Vertex.

מקור המאמר:
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/...&loc=7&tmp=6605
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #116  
ישן 08-07-2009, 11:45
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
תוספות ותיקונים
בתגובה להודעה מספר 114 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "רישוי אמריקאי אזרחי"

נכון להפריד בין שני הדברים - בין הרישוי האמריקאי (N-whatever) לבין ה"סיווג" כ-Experimental.

עד כמה שאני מכיר:

הרישוי האמריקאי לא מבוצע לצורך העברה בלבד. הרישוי האמריקאי נדרש כדי שהמטוס יטוס בארה"ב.
ובטוחני שכל אחד מהמטוסים שנחת בארץ גם טס, לפחות טיסה אחת, בארה"ב (תראו לי טייס, אמיץ ככל שיהיה, שיהיה מוכן לקחת מטוס חצי עולם מבלי שהמטוס "ראה אוויר" אף לא פעם אחת... ).
אני לא מצוי בנבכי החוקים האמריקאיים, אבל מכיוון שהמטוס מיוצר בארה"ב ונדרש לעמוד בתקנות ה-FAA ולעבור סדרת טיסות ניסוי בהתאם לחוקי ה-FAA - הוא גם מקבל רישוי אמריקאי (לא משנה שהמטוס מיועד למדינה זרה - יצרן אמריקאי נדרש לעמוד בתקנות אמריקאיות מסויימות בייצור מטוס, לפני שהוא רשאי להעביר אותו ללקוח).
עד כאן לגבי הרישוי ומספרו של המטוס כ- N-משהו.

במאמר מוסגר: חה"א ממספר את המטוס לפי הגדרות שלו ו"חוקיות" אחרת וכפי שניתן לראות בתמונות, על המטוסים מופיעים כרגע גם הרישוי האמריקאי וגם הספרור הישראלי (ולכל התוהים, בואו לא נרחיב לגבי שיטת הספרור של המטוסים בחה"א...).

לגבי ה"סיווג" כ-Experimental:
הזיהוי הזה מקל מאוד על היצרן בהעברת המטוסים לארץ. הוא כמובן מחייב צוות מנוסה בהתאם, אך מאפשר גמישות רבה יחסית בהקשר של חוקי התעופה הבינלאומיים (טיסה בנתיבים חריגים ובגבהים חריגים). ייתכן שיש עוד שיקולים / חוקים שמחייבים את הסימון של המטוסים ככאלה.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #128  
ישן 09-07-2009, 10:16
צלמית המשתמש של עידו403
  משתמש זכר עידו403 מנהל עידו403 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.04
הודעות: 27,888
קריאת התגובה שלך העלתה חיוך על פניי
בתגובה להודעה מספר 127 שנכתבה על ידי tal44 שמתחילה ב "מעניין.....שגשלתי הבוקר באתר..."

1. הלנת על כך שאתר חיל האויר לא עודכן בעקבות הגעת הערפוני לארץ. לטענתך, מפעילי האתר נרדמו "בשמירה". double_o הראה לך שהאתר דווקא כאן עודכן.
2. התלוננת על כך שהידיעה אומנם מופיעה באתר, אבל חבל שהיא לא נמצאת גם בעמוד הראשי. אני העליתי לכאן צילום מסך של העמוד הראשי באתר, שם הידיעה היא החדשה הראשונה.
3. אתה כועס על השאלה שלי האם לא הגיע הזמן להפסיק להתלונן ולהשמיץ, אך שורה לפני כן אתה כותב בציניות: "טוב שנזכרו לעדכן על זה באתר".

תוספת בעריכה (לאחר שערכת את תגובתך) :
http://www.iaf.org.il/Templates/Homepage/Homepage.aspx
המבזק הראשון בחדשות חיל האויר. אני מקווה שאתה לא חושב שיש כאן קנוניה נגד המחשב האישי שלך...
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
לעולם אשא דגלך בגאווה


נערך לאחרונה ע"י עידו403 בתאריך 09-07-2009 בשעה 10:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #137  
ישן 08-07-2009, 16:41
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
כמה דברים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי FiReBall שמתחילה ב "חיל האוויר קיבל ארבעה מטוסי "עפרוני" חדשים"

א. אם יש טעויות - מותר להעיר ולתקן. לפי מיטב ידיעתי - המהות בהחלט נכונה, ויתכנו טעויות בפרטי הנתיב - אך זה, כנתיב טיסה, דינאמי גם כך ומושפע מגורמים רבים (מזג אוויר, שביתות במערך הבקרה היווני או טעויות בנתיב כמו הפניית מטוסים עם ישראליים אל תוך המרחב האווירי של שכנותינו הידידותיות פחות - כל אלו ארועים שקרו השבוע!)

ב. הכיתוב EXPERMENTAL מופיע בהנחיית ה-FAA על מטוסים בקבוצות הבאות:
  • מטוסי ניסוי ומחקר
  • מטוסים שנועדו להוכיח תצורה (אבות טיפוס שונים) או שונים בתצורתם מהתצורה שזכתה לרישוי רשמי
  • מטוסים שנועדו להדרכה וסימולציה (למשל מטוס גולפסטרים II של נאס"א שנועד לאמן טייסים בפרופיל טיסה של מעבורת החלל
  • מטוסים שנועדו לתצוגות ומופעים אוויריים
  • מטוסי מרוץ
  • מטוס הדגמה שנועד לקדם מכירות
  • מטוס מבנייה עצמית (ייצור ובנייה עצמית)
  • מטוס מהרכבה עצמית (קיט יוצר ע"י יצרן מטוסים וההרכבה הסופית - ע"י הלקוח)
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 02:41

הדף נוצר ב 0.24 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר