לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #51  
ישן 19-07-2009, 19:01
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
Henri Coanda
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "בעניין המנוע - כן"

מדען רומני שגילה את הנטייה של זורמים (נוזלים וגזים) להיצמד ולעקוב אחר צורתם של משטחים שהם נתקלים בהם בעת תנועתם (כמו שקורה לדוגמא כאשר מצמידים את צידה הקמור של כפית לזרם מים מהברז). זה ממש על קצה המזלג, מי שמעוניין ביותר מידע מוזמן להריץ חיפוש על coanda effect או אפקט קואנדה בגוגל, הפורום הזה או בפורום תעופה אזרחית.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.discoverhover.org/infoinstructors/images/spoon.jpg]


מהאתר הזה:
http://www.discoverhover.org/infoinstructors/guide8.htm

לעינינינו, בטיסה רגילה, האוויר הקר, זה שלא נשרף בתא השריפה של המנוע (מנוע טורבו-מניפה), היה נשרף בתאי-שריפה נוספים מצידי המנוע וכך הפך את ה Aiquillion לאחד המטוסים הראשונים שצויידו במבער אחורי. איך זה קשור לאפקט קואנדה? כנף ה- Aiquillion הייתה מצויידת במשטחים נעים משני צדדיה (גם מצידה העליון וגם התחתון). כאשר היה צורך, אותו זרם אוויר שלא נשרף בתא השריפה של המנוע הוסט לעבר המשטחים הנעים של הכנף, לפי הצורך. כאשר היה צורך בתוספת עילוי להמראות קצרות (STOL), היו פותחים רק את המשטחים מצידה התחתון של הכנף. פעולה זו הסיטה מטה את זרם האוויר, וכך נוצר כוח עילוי נוסף (מדף אווירודינמי). בעת הצורך בנחיתות קצרות, היו משתמשים גם בפתחים מצידה העליון של הכנף. פעולה זו גרמה לזרם האוויר לשמש כמהפך דחף.

מטוסים אחרים שעושים שימוש באפקט קואנדה הם אבות-הטיפוס YC-14 ו YC-15 של בואינג ולוקהיד-מרטין בהתאמה, C-17, AN-72\74 ועוד.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 19-07-2009 בשעה 19:06.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 20-07-2009, 11:04
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,157
טוב, הגיע הזמן לסכם, ותודה לכל המשתתפים!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "חידת זהוי תעופתית (...ושוב, לא אתפלא אם תחזיק רק רבע שעה...)"





ה- N-20 נועד להחליף את מטוסי הקרב הישנים בחיל האוויר השוויצרי, ולהעביר אותו מדור הבוכנה לדור הסילון. המטוס היה חדשני מאד לתקופתו, וכמו הקטלס האמריקאי, בן זמנו, הושפע מתכנונים גרמניים, בעיקר של אראדו ומסרשמיט. בעוד שהאמריקאים רכשו את הידע ע"י איסוף שיטתי של חומר ומדענים מגרמניה, הרי שהשוויצרים מעולם לא פרסמו מה וכיצד הגיע אליהם.

המטוס היה בעל מנת מימדים נמוכה, חסר זנב, וכפועל יוצא סבל מבעיות יציבות ומצורך בגלגל חרטום ארוך מאד לשם יצירת זווית התקפה גבוהה בהמראה ונחיתה. כדי לשמור על טווח ראיה סביר במצב כזה, היה תא הטייס ממוקם קדימה ועם חרטום קטן ולא חד.

הוא הונע בארבעה מנועים, אך גם עם אלה סבל ממחסור חמור באנרגיה. המנועים היו מנועי ממבה בריטיים, שבאופן חריג למדי עברו הסבה ממנוע טורבופרופ, למנוע מניפה בעל יחס עקיפה נמוך. היות והדחף גם בצורה זו לא היה מספק, המשיכו השוויצרים ושיפרו את המנוע ע"י התקנת צורה חדשנית של בעירה אחורית. בעוד שבמנועים אחרים, נהוג להזריק דלק לצינור הפליטה אחרי הטורבינה, כאן בחרו להזריק דלק לאוויר הדחוס שאחרי המניפה! זה נקרא PLENUM CHAMBER BURNING, והוא נדיר מאד כיוון שזה דורש פתרונות להתחממות המנוע, לבעיית הזדקרות המניפה, להגנת מבנה המטוס מפני החום, ועוד. למעשה אני מכיר רק עוד מנוע אחד שבו נוסה הדבר (ונזנח!) וזה בדגם ניסיוני של מנוע הפגסוס הבריטי שנועד לדגם על קולי (שלא נבנה) של ההרייר.

חידוש אחר במטוס היה תא טייס ששימש כקפסולה סגורה, הנפלטת בשלמותה עם הטייס, ומגינה עליו בפני הבדלים בלחצי אוויר, וכן תוכננה לנחיתה רכה ביבשה ובים. התא תוכנן לצוף במים ולשמש להצלת הטייס בכל מזג אוויר, בכל מצב של קרקע או מים, ובכל טמפרטורה. שוב – המצאה שהקדימה את זמנה, ונוסתה בפעם הבאה במטוסים כגון F-111, אך לא נכנסה לשימוש.

בכל כני הנסע הורכבו גלגלים כפולים, במטרה לאפשר תפעול המטוס משדות לא מרוצפים. המטוס הגיע לשלב של אבטיפוס, ונעשו מבחני הסעה, ויש האומרים שאף התרומם קצת, אך הפרויקט נקטע ע"י אנשי הכספים, שעשו חשבון שבאותו הזמן לא היה סביר להמשיך לממן פרויקט שיניב אולי מטוס טוב, אך יקר מאד, חדשני עם ריסק גבוה לבעיות, אי יכולת לייצא אותו בגלל הניטרליות של המדינה, סדרת ייצור קטנה יחסית, וזמינות של מטוסים חדשים "מן המדף".

...וכך נגזר על עוד פרויקט מאד מבטיח, להיגנז, עד כדי כך שמעטים בלבד יודעים עליו.



ואני תוהה – מה היה אם היה טס? ומה אם לא היו מבטלים פרויקטים מבטיחים אחרים כגול ARROW הקנאדי, וה- TSR2 הבריטי?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 20-07-2009, 12:18
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,157
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי liorif שמתחילה ב "אבל לא בדיוק הבנתי כיצד המוסקיטו שייך לכל העניין הזה?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי liorif
כמו כן, אם אני לא טועה, הקונספט של הקפסולת חירום קיים או היה קיים בשימוש מבצעי במטוס
ה B1-B


לגבי המוסקיטו - כבר כתבתי לעיל שזה המוסקיטו היחידי שנחת שלם בשוויץ ב- 1942, עקב תקלת מנוע. המדיניות שלהם, כמדינה נייטראלית, הייתה להחרים כל ציוד צבאי זר שנכנס לתחומי המדינה. היות והשוויצרים לא ידועים כעם בזבזני, הם שיפצו את המטוס, ועשו בו שימוש משך שנים רבות כמטוס ניסוי. התמונה שהבאתי בתחילת החידה הייתה של המוסקיטו שאליו חובר קטע הכנף הפנימי של ה- N-20, יחד עם המנוע הפנימי על מיכלוליו, וכן מיכל דלק נתיק עם דלק עבורו. היה צורך בכך היות ולא היתה להם מנהרת רוח מתאימה לניסוי המנוע בתנאי אמת של מהירות וגובה.

אכן ב- B1-A דובר (ונוסה) על תא מילוט לצוות, אך זה נזנח עקב הסירבול והמשקל, מה עוד שעם הפסקת הפרוייק, ואחר כך החייאתו כמטוס תת קולי - נעלם הצורך המבצעי באמצעי מילוט הפועל עד מאך 2.2.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 20-07-2009, 17:09
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "טוב, הגיע הזמן לסכם, ותודה לכל המשתתפים!"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DZZ


חידוש אחר במטוס היה תא טייס ששימש כקפסולה סגורה, הנפלטת בשלמותה עם הטייס, ומגינה עליו בפני הבדלים בלחצי אוויר, וכן תוכננה לנחיתה רכה ביבשה ובים. התא תוכנן לצוף במים ולשמש להצלת הטייס בכל מזג אוויר, בכל מצב של קרקע או מים, ובכל טמפרטורה. שוב – המצאה שהקדימה את זמנה, ונוסתה בפעם הבאה במטוסים כגון F-111, אך לא נכנסה לשימוש.


לא מדוייק.

קפסולת המילוט על ה F-111 קיימת עליו עד היום,ואף נעשה בה שימוש מבצעי במלחמת ויאטנם,במהלך הפריסה הראשונה והשנוייה במחלוקת של המטוס. (Combat Lancer).
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 20-07-2009, 18:54
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "מעניין"

כן

F-111A 66-0017 אבד מעל לאוס בעקבות תקלה במערכת ההיגוי המשועבדת למכ"ם עקיבת הקרקע.
הצוות נטש בגובה נמוך מאוד,מעל שטח לאוס,כשהרוח החזקה שנשבה באותה עת סחפה אותם אל מעבר לגבול אל שטח תאילנד.

זו הייתה האבידה השנייה של המטוס תוך יומיים, בעוד ש 17 יום לאחר מכן אבד מטוס שלישי-חצי מכלל הסד"כ המקורי שנפרס. (לא כולל שני מטוסים נוספים שהתווספו כפיצוי על האבידות).
האבידה השנייה היא גם היחידה בא הצוות הצליח לנטוש ולשרוד.

לפרטים נוספים,ראה את הכתבה שהתפרסמה על Combat Lancer,ברבעון 21 IAPR Vol
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 20-07-2009 בשעה 18:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:28

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר