|
31-07-2009, 12:22
|
|
|
|
חבר מתאריך: 16.09.06
הודעות: 4,878
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי מצפון
פשעי מלחמה זו אמנם הגדרה בומבסטית שמחייבת כינוס של מספר שופטים בהאג.
יפה לכם להסתתר מאחורי הבומבסטיות של ההגדרה בשביל להחליש אותה.
פשעוני מלחמה קטנטנים זו הגדרה טובה יותר ?
זה שלא התכנס בית המשפט בהאג על כל חייל שקרע במכות קטין שזרק עליו אבן (או קילל אותו, יותר נכון את הוריו) לא מכשיר את ההתנהגות. בתי המשפט אכן לא קורסים תחת עומס התביעות הקטנטנות הללו, אבל המעשים נעשו ואוכלוסיה גדולה ביותר שרובה חפה מפשע סבלה ועדיין סובלת מהתנהגות זו.
לאוכלוסיה אחרת שרובה מתרכז בתל אביב (או לפחות שם הם יכולים להרים ראש) יש רגישות לנושא הזה ולאורך שנים ובעקביות מתרעמת כנגד התופעות האלה.
|
פשע זה פשע, ויש לו הגדרה משפטית.
אתה לא יכול לטעון שאני עבריין מכיוון שאני ביצעתי "רציחונת".
או שתרשיע אותי ברצח, או שאתה אשם בהוצאת דיבה. אין להיות "חצי בהריון".
אם קיים חוק שעברתי עליו - אני עבריין. אם לא קיים חוק כזה, או שלא הורשעתי בעבירה על החוק - אני לא עבריין.
מה שאתה עושה בהגדרה המעוותת של "פושעוני מלחמה" שהמצאת כאן זו הרשעה ללא משפט.
וזה ד"א כן פשע מלחמה.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי מצפון
כולם (לא ממש אבל נניח) מסכימים שישראל פעלה באופן שגוי במהלך השליטה בשטחים אבל לא היתה ברירה.
|
אני לא מכיר מדינה שכולם חושבים שלא ביצעה החלטה שגויה מתישהו לאורך הדרך.
כל הכבוד - הגדרת אותנו כחלק מהתרבות האנושית.
וד"א - הייתי בחטמ"ר יהודה, בניימין ועציון הרבה יותר ממה שאי פעם רציתי. יש לי הרבה ביקורת על הצבא והמתנחלים שם. אבל הביקורת הזו לא עיוורה אותי - את העובדות אני מכיר.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי מצפון
אם לא היתה ברירה (ואת זה אני יכול לקבל באופן כלשהו) אז אין ברירה וחייבים להכיר בתופעת הרוגטקות למינהן, גם אם לצורך הפרספקטיבה ומיקום המרכז והנורמה בין קיצוני השמאל לקיצוני הימין. אולי אותו חייל שבצע את פשע המלחמה הקטנטן שלו עשה זאת מתוך מצוקה נפשית תוך כדי שהותו בגזרות המדוברות אבל גם הועיל ואפילו מנע פגיעה במדינה ולמעשה קיים את הגדרת הצבא ההגנה לישראל.
|
ישנה ברירה האם לבצע פשעי מלחמה או לא - ואנחנו לקחנו את הדרך שאנחנו חשבנו שהיא נכונה - לא ביצענו פשעי מלחמה.
ואין דבר כזה "פשע מלחמה קטנטן". בדיוק כמו שאין "רצח קטנטן" או "אונס קטנטן". רוצח הוא רוצח, אנס הוא אנס ופושע מלחמה הא פושע מלחמה, ועם כולם צריך למצות את מלוא חומרת הדין, הכל בהנחה והם הורשעו כמובן.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי מצפון
המצב מורכב ועדין ובעל המון פינות.
המברשת שצובעת את המציאות רחבה ביותר וכאשר צריכים למחוק בעיה נקודתית (הגנה נקודתית כנגד מפגע) מוחקים גם הרבה חפים מפשע מאחר ואין יכולות פינצטה כאשר נמצאים תחת אש.
סיימתי להתפלסף אבל הנקודה שאני מנסה להעביר היא שאין שחור ולבן, ואם שחור הוא למעשה כל הצבעים, אז ללא כל הצבעים הוא לא היה שחור.
|
אין מצב פשוט, ואם היית דן ב"האם מעשה כזה או אחר הוא טוב או רע" היית צודק ואני הייתי מצדיק אותך.
אבל אתה לא שואל האם להכניס למיידה האבנים מכות זה נכון (זה לא נכון, הוא צריך לעמוד למשפט ולקבל עונש) או צודק (זה מאוד צודק. הוא סיכן את חיי אותו חייל כשזרק בלוק לעברו לפני רגע. כמה עצמות שבורות זה בהחלט "מידה כנגד מידה").
אתה שואל האם מעשה כזה או אחר הוא חוקי או לא - והתשובה ברורה - אם אין הרשעה, אין עבירה על החוק, ולכן לא יכולה להיות עבריינות.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי מצפון
סגידה לצבא ומדים קיימת בישראל ולרבים אין את היכולת להסתכל מבחוץ על עצמם ולבקר את עצמם. אפשר שוב להגיד שאין ברירה וחייבים ליחצ"ן את הצבא בשביל לשמור על עצמנו. אני מסכים חלקית אבל בשאר החלקים מתנגד. סוג של אבסורד קיומי, אבל קיים.
|
אין לי מושג על מה אתה מדבר.
אולי תוכל להגדיר לי בבקשה מהם אותם מאפיינים של "סגידה למדים"? מה היא כוללת? כיצד ניתן לאבחן אותה?
כי אני יכול לתת לך הגדרות מבחינות טובות מאוד לסגידה לווישנו, לבודהה, לישו, למוחמד, לאלוהי ישראל, לקאלי ולרבים אחרים.
אין לי מושג מהן ההגדרות המבחינות ל"סגידה למדים".
ציטוט:
במקור נכתב על ידי מצפון
אתה רצית ללכת להתעמת עם הרוגטקאים עד זב דם, והרצון שלך לגיטימי לא פחות מרצונם של הרוגטקאים לא לראות אותך על מדים בפתח המקום שלהם.
|
אני מאבחן פה תופעה חברתית שהיא איום קיומי על המשך קיומה של מדינתי, ועל עצם חיי וחיי ילדי בעתיד הלא רחוק (עשרות שנים).
אני אעשה, ואטיף לעשות, כל דבר שביכולתי במסגרת החוק ע"מ לשמר את קיומה של מדינתי ואת קיומי שלי, כולל שימוש באלימות, ואם אמצעים אלו לא יספיקו, אני, על דעת עצמי, תוך הטפה לאחרים לא ללכת בדרכי, אשתמש גם בדרכים לא חוקיות ע"מ לשמר את קיומה של מדינתי ואת קיומי שלי.
עד כדי כך פשוט.
חושב שזה לא נכון או לא צודק? זכותך.
אתה מגן על קבוצת אוכלוסיה שלמרות שהיא נהנת מפרותיה של המדינה שלנו, היא חותרת תחתיה בצורה הרסנית שמהווה איום קיומי, עקב העובדה שהיא פועלת ליצירת דה-לגיטימציה לשרות הצבאי שהוא הכרחי לשרידות המדינה.
איך אתה חי עם זה?
נ.ב. - החוק הבינ"ל לא כולל רשמית את הפלסטינאים, מכיוון שהם לא חתומים על אף אחת מהאמנות.
אבל מכיוון שאלו אמנות "מנהגיות" מקובלות ומוסכמות על העולם המערבי, אנחנו עדיין מחילים אותם עליהם.
למרות זאת יש לשים לב למספר סעיפים המוגדרים בצורה די ברורה:
Convention (IV) relative to the Protection of Civilian Persons in Time of War. Geneva, 12 August 1949.
Art. 5 Where in the territory of a Party to the conflict, the latter is satisfied that an individual protected person is definitely suspected of or engaged in activities hostile to the security of the State, such individual person shall not be entitled to claim such rights and privileges under the present Convention as would, if exercised in the favour of such individual person, be prejudicial to the security of such State.
Where in occupied territory an individual protected person is detained as a spy or saboteur, or as a person under definite suspicion of activity hostile to the security of the Occupying Power, such person shall, in those cases where absolute military security so requires, be regarded as having forfeited rights of communication under the present Convention.
החלק הראשון של סעיף 5 באמנת ג'נבה הרביעית קובע במפורש שאדם המוגן ע"פ האמנה, החשוד, או המבצע, פעולות עויינות כנגד ביטחון המדינה, לא יוכל לטעון שסעיפי האמנה מגנים עליו.
אותו כנ"ל לגבי מי שמוגדר כמרגל או מחבל. באשר להגדרה של מרגל - זה כבר מגיע...
Annex to the Convention
REGULATIONS RESPECTING THE LAWS AND CUSTOMS OF WAR ON LAND
SECTION I
ON BELLIGERENTS
CHAPTER I
The Qualifications of Belligerents
Article 1.
......
To have a fixed distinctive emblem recognizable at a distance;
.....
CHAPTER II
Spies
Art. 29.
A person can only be considered a spy when, acting clandestinely or on false pretences, he obtains or endeavours to obtain information in the zone of operations of a belligerent, with the intention of communicating it to the hostile party.
באמנה זו, שהיא חלק אינהרנטי ממה שמכונה "החוק הבינ"ל" נידונים כל ההגבלות באשר ללחימה ביבשה.
בפרק 1 סעיף 1 מוגדרים פרוש התנאים ע"מ שאדם יוגדר כזכאי להגנת החוק הבינ"ל.
אחד מהם הוא שהוא ישא עליו סימני זיהוי "קבועים ומובחנים" שיזהו את שיוכו לכוח הלוחם של אחד הצדדים.
כידוע לך הפלסטינאים לא עושים זאת, ולכן הם מוגדרים כ"לוחמים בלתי חוקיים". כלומר הם לא נהנים מהגנת החוק הבינ"ל.
בפרק 2 סעיף 29 מוגדר מה זה "מרגל" - כל אדם שאוסף מידע על צד אחד במסווה או תחת תואנת שווא במטרה להעביר אותו לצד השני. תחת הגדרה זו נופל כל "רועה עיזים" בן 13 שמתצפת על הסיורים של צה"ל בשביל לאסוף מל"מ.
דינם של מרגלים ע"פ האמנות המקובלות הוא מוות.
אז לא רק שהפלסטינאים לא מקיימים את האמנות ולא מחוייבים אליהם, הם גם מפרים אותן בצורה כזו שאם הם היו מוגנים על ידיהן - הגנה זו הייתה מוסרת ע"י אותה אמנה עצמה.
ועדיין אני מחכה לראות הרשעה של ישראל בפשעי מלחמה.
לאבי יש תאוריה שאני שונא להודות שיש בה הרבה מן האמת.
אם היינו מפסיקים להיות יותר צדיקים מהאפיפיור - ופועלים ע"פ החוק היבש - אוכלוסיית הפלסטינאים הייתה מצטמצמת בכ-50%.
אבל אנחנו בחרנו להיות מוסריים.
ועדיין קיים מי מבנינו שזורק האשמות לא מבוססות ופוגע בעצם הקיום שלנו פה.
_____________________________________
A nation is a society united by delusions about its ancestry and by common hatred of its neighbors - William Ralph
מדינת ישראל תיבחן לא בעושר, לא בצבא ולא בטכניקה, אלא בדמותה המוסרית ובערכייה האנושיים - בן-גוריון
Give a man fire, and he will be warm for a day. Set a man on fire, and he will be worm for the rest of his life...
|
|