לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 05-08-2009, 17:25
צלמית המשתמש של Taurus84
  משתמש זכר Taurus84 Taurus84 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.10.08
הודעות: 4,268
שדרוג אפשרי של כל צי מסוקי ה"פתן" ל"שרף"

ציטוט:
Israel, Boeing negotiate Apache Longbow upgrade
By Arie Egozi

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://adserver.adtech.de/adserv%7C3.0%7C289%7C1061237%7C0%7C277%7CADTECH;loc=300;key=key1+key2+key3+key4;grp=%5Bgroup%5D]


The Israeli air force plans to upgrade its entire fleet of Boeing AH-64A Apache attack helicopters to the manufacturer's enhanced Longbow configuration.

Its decision follows an analysis of the more capable AH-64D's participation during Operation "Cast Lead", launched late last year against Hamas militants in the Gaza strip.

Israel's D-model Apaches played a major role in the campaign, by supporting ground forces and suppressing sources of enemy fire. The aircraft also performed so-called "search and kill" missions aimed at preventing the launch of rockets towards Israeli territory.

The air force operates 17 new or remanufactured AH-64Ds, according to Flightglobal's HeliCAS database, with the type referred to as the "Saraf" in Israeli service.



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.flightglobal.com/assets/getAsset.aspx?ItemID=30289]
© Israel Sun/Rex Features

The Israeli air force received its first AH-64Ds in April 2005

Israel had also considered buying more new Apaches, but recently opted to instead upgrade its legacy AH-64As to the Longbow configuration. Its air force has an active fleet of 30 of the aircraft, according to HeliCAS.

"The upgrade will give us the capability of the Longbow faster, and we need it in the earliest point in time," says an air force source.

Negotiations are under way with Boeing, which last year urged international operators including Israel and Greece to commit to the Block II/Longbow standard before the US Army stops supporting the A-model Apache.



http://www.flightglobal.com/article...ow-upgrade.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 05-08-2009, 20:34
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 9,636
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Xenir שמתחילה ב "תמיד ליהיות מוכנים לקרב - לקח..."

ציטוט:
תמיד ליהיות מוכנים לקרב - לקח ממלחמת לבנון השנייה .


דווקא אז דובר שמסוקי הקרב איכזבו ולא תרמו משמעותית ללחימה.

ציטוט:
מסוקי הקרב (מסק"ר) ביצעו כשישית מגיחות הקרב במלחמת הטילים. תחילתו של רעיון

המסק"ר הוא בשלהי מלחמת וייטנאם, ובצבאות רבים הם הפכו לאבן יסוד בכוח האמור

להכריע את קרב היבשה. המלחמה האחרונה מהווה חוליה נוספת בשרשרת ארוכה של

מלחמות (שתחילתה במלחמת המפרץ הראשונה, המשכה בקוסובו, וסיומה במלחמת עיראק

ב 2003- ובמלחמת הטילים בלבנון), שמערך מסוקי הקרב לא הצליח למלא בהן שום תפקיד

משמעותי.

שוב התברר כי פגיעותם הגבוהה לאש נגדית הופכת את השימוש בהם ללא

אפקטיבי.

כדי להימנע מחולשה זו הופעלו המסוקים בלבנון בדרך כלל בגובה רב יחסית, ואכן טקטיקה

זו הוכיחה את עצמה בכך שלא נפגעו מסוקי קרב בזמן השהייה מעל שטח אויב.







(יצחק בן ישראל, "מלחמת הטילים הראשונה", http://spirit.tau.ac.il/government/...kBIMissiles.pdf, עמ' 42


נערך לאחרונה ע"י קרן-אור בתאריך 05-08-2009 בשעה 20:44.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 06-06-2011, 14:20
  Cu1 Cu1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.03.11
הודעות: 2,962
מצטער לאכזב אותך עולה 40 מליון דולר A10 לפי חישובים אינפלציונים :-)
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "אני הייתי הולך על A-10"

אבל באותה רוח , אולי אפשר לקחת ססנה 172 RG (שיהיה קצת יותר כח למנוע) לצייד אותו בשני מקלעים בדלתות (או אולי מיניגן אחד) ומתחת לתא מטען כוורת רקטות , ככה נקבל מטוס זול חמוש שיכול להתמודד עם מרבית האיומים של ישראל והכי חשוב יש הרבה ססנות משומשות למכירה בארץ ובעולם וככה לא נהייה תלויים בסיוע האמרקאי , (אם נשאר קצת מקום אולי אפשר לשים גם איזה מערכת ל"א ישראלית).
גרסא נוספת של המטוס יכולה לשאת את הגרסא המוקטנת של הנאטילוס שמחבאים מאיתנו בשביל לא לפגוע ברפאל. אותה גירסא שמשמידה טילים לכל הטווחים, רקטות, קאסמים ולווינים (לצערי לא טוקבקסטים) וכל זאת ב 10 דולר לפגיעה עם אין סוף חימוש.
אם משהוא מודאג מטווח הטיסה , זה לא בעייה , אפשר לשים שני ג'ריקנים 20 ליטר במושב האחורי ולחבר למכל דלק עם צינור. מקסימום אפשר לקחת מטוס ערבה ולהפוך אותו למטוס תידלוק , או לחלופין להנחית אותו לתדלוק על שלש נוסעות המטוסים שישראל בונה במספנות בנמל יפו.

ובזה סיכמתי איזה 20 אשכולות פה :-)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 06-06-2011, 14:38
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,749
זהו שאני התכוונתי ל F-16 סופה..
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי Lion_of_Zion שמתחילה ב "F16 C\D עולה כ-19 מיליון דולר"

כתבו שם שכל שדרוג של מסוק (יחידה אחת), עלותו עשרות מילוני דולרים (שדרוג - לא תיקון אחרי התרסקות או נזק רציני אחר - לא יכול לעלות אף פעם יותר מחצי מחירו של מסוק חדש "עם ניילונים") אז זה עורר אצלי תהיה...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 06-06-2011, 18:54
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,972
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי Lion_of_Zion שמתחילה ב "עם כבר מחזירים מטוסים ישנים לשימוש מבצעי אז אני הייתי בוחר להרחיב את מערך הסקייהוק"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Lion_of_Zion
לא צריך להקים מחדש מערך תחזוקה(עדיין יש בהם שימוש בהצה"ל),אבל אני לא חושב שלצה"ל יש איזו שהיא בעייה עם מחסור במטוסים לתקיפת מטרות קרקעיות בטח שלא בעצימות הלחימה הנוכחית ומסוקים באים לבצע תפקידים שונים כמו מתן סיוע לחי"ר למשל.


וואלה ... יש לך מושג מה גדלו של מערך התחזוקה של העייט ? מי מתפעל את התחזוקה ? מה המשמעות להחזיר לשירות מטוסים כ"כ ישנים, שהחדשים בהם (אלו שעדיין בשירות) יוצרו בתחילת שנות ה-70' ? על בסיס מה הניתוח המבריק הזה ?
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 06-06-2011, 16:59
צלמית המשתמש של Lion_of_Zion
  Lion_of_Zion Lion_of_Zion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.11
הודעות: 625
האם אפשר להניח שיש סיכוי כלשהו שהאפצ'י D יחליף את כל מסוקי הקוברה
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי pack leader שמתחילה ב "שניינו יודעים את התשובה"

ללא הקטנה של גודל המערך הנוכחי?קחו בחשבון שהעלות של לונגבאו יכולה להגיע לקרוב ל40 מיליון (מחיר דגם הA הוא 20 מיליון והשדרוג לD עולה כ18 מיליון)המחיר כנראה קטן כאשר מזמינים את מסוק מדגם D ישירות מהמפעל ולא משדרגים מאוחר יותר,לרכוש כ90 מסוקים בעלות כה גבוה(להסב 34 ולהלחליף 54 ) זה לא מחוץ לליגה שלנו?אולי שווה לבדוק את האלטרנטיבות?
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.


נערך לאחרונה ע"י Lion_of_Zion בתאריך 06-06-2011 בשעה 17:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 06-06-2011, 18:58
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,972
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי gron שמתחילה ב "מטוסי הסקייהוק כבר 40 שנה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי gron
מטוסי הסקייהוק כבר 40 שנה בשירות. הם כבר ישנים, בזירת הלחימה של היום הם לא יהיו מספקים.
חסרונם הבולט הוא מהירותם. מה שכן הגיוני הוא להפוך אותם למטוסי צילום.
.


יש לך מושג מה הדרישות ממטוס צילום ? האם אתה מודע לכך שהעייט הוא המטוס בעל הטווח הנמוך ביותר ממטוסי הקרב בשירות היום והאיטי ביותר (ובפער משמעותי) ? האם אתה מודע לכך שזה בדיוק ההפך ממה שנדרש ממטוס צילום ? האם אתה מודע לכך שיכולת הנשיאה שלו של מצלמות היא חיצונית בלבד בניגוד לקורנס ע"ה או למטוסים אחרים שכיום בשירות ?
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 06-06-2011, 21:55
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,972
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי gron שמתחילה ב "1) עדיף להכשיר את הסקיהוק..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי gron
1) עדיף להכשיר את הסקיהוק יעלה פחות מאשר להכשיר מטוסים שלא טסו 7 שנים, והחלקים שלהם הפכו לחלקי חילוף.
רוב הסקייהוקים לא טסו שבע שנים, חלקם אף יותר
2) אני לא בעד מטוס צילום יש מזל"טים. אבל העלתי אפשרות של אם כבר...
אתה יודע מה זה צילום מגובה רב ? מגובה נמוך ? אתה מכיר היסטוריה של צילום בח"א ?
3) מטוסי צילום והסקיהוק הם יותר מהירים וטווחם יותר גדול מהמזל"טים. ויש להם אפשרות יותר גדולה להגן על עצמם.
מה זה "מטוסי צילום והסקייהוק" ? רוב מטוסי הצילום, בטח בח"א, הם מטוסי קרב מוסבים.
אבל שוב העלתי אפשרות של עם כבר.


תעלה אפשרויות חופשי ... הנייר (או במקרה זה הפורום) סובל הכל. כולה אינטרנט ...
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 07-06-2011, 10:09
  Cu1 Cu1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.03.11
הודעות: 2,962
אולי אפשר לקנות חזרה את כל הכפירים שמכרנו למדינות דרום אמריקה (ואולי גם את הנשרים)
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אתה עדיין לא מבין שרומזים לך..."

זה עונה על כל הסעיפים :
1. מטוס תוצרת הארץ
2. מטוסים שטסים גם היום.
3. זול.

יאלה , אני מתחיל בעצומה להחזרת הכפירים במקום F35 , קצת פטריוטיות לא תזיק לנו.

מטוסי קו ראשון יהיו הכפירים. מטוסי קו שני הססנות החמושות (וכמה דגמים עם הנאולטיוס המעופף)
לא מבין למה לזרוק כסף על מסוקים חדשים ועל F35 מנופחים. מקסימום אפשר לצבוע את הכפירים בכחול כמו השמיים ואז הם ישודרגו לדור חמישי מבחנת החמקנות שלהם או שאפשר ליצור תול של להתחבא מאחורי מטוסים גדולים (נניח 747).

והבעייה שעוד פעם יהיו כאלה שיקחו אותי ברצינות בשירשור הזה ....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 07-06-2011, 10:40
  Cu1 Cu1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.03.11
הודעות: 2,962
כל שרשור שמדבר על קניית מטוסים חדשים או שדרוג כל שהוא ישר גורר אחריו את התגובות הבאות
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "כשהתחלתי לקרוא את מה שכתבת,..."

1. למה לא קונים מטוסים רוסיים במקום , זה יותר זול ומי בכלל צריך סיוע מהאמרקאים.
2. למה לא מפתחים מטוס ישראלי - בחודשים האחרונים קצת פחות פופולרי אבל מתחיל לחזור בגדול.
3. אין בכלל איום לחיל האוויר באזור - אפשר לקחת מטוס אזרחי בינוני לשים עליו כמה תותחים ואולי רקטה או שתיים וזה מספיק.
4. למה לא משפצים מטוסים ישנים ומשתמשים בהם במקום לבזבז על מטוסים חדשים - נהייה מאוד טרנדי בייחוד באשכולות על F35.
5. וכמובן האהוב עלי ביותר - למה זורקים כסף על מטוסים ולא משקעים במקום זה בחינוך ובבריאות , או בצורה הידועה , במחיר של F35 אחד אפשר לבנות 100 בתי חולים , לבנות 30 אונבריסטאות חדשות ולהוריד את המס ב 30 אחוז (לפחות)
6. ורייאנט ידוע של 5 , זה למה משקעים רק במטוסים ולא קונים בדולר סיוע תוצרת הארץ , איזה נמר אחד או שניים או לחלופין חליפת רוח

וכל פעם אני רואה איך החברה המומחים של הפורום (ובלי מרכאות) מתאמצים ומסבירים פעם אחרי פעם , נותנים דוגמאות ולא מתייאשים , רק לדעת ששוב בשירשור הבא יקפוץ איזה משהוא תורן עם הצעות דומות.

אז אני בעד קמפיין הסנסנות החמושות , עם גירקן 20 ליטר מכל צד מחובר עם צינור פלסטיק למכלי הדלק שאפשר לזרוק אחרי שמשתמשים מהחלון הקידימי של הססנה (מכלים נתיקים)

חג שמח !
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 07-06-2011, 22:35
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,972
תשובה חלקית
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי grish22 שמתחילה ב "אני לא אומר שצריך להשמיש את..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי grish22
אני לא אומר שצריך להשמיש את הפאנטום,סקיי-הוק או כל כלי טיס ישן אחר כי אני קורא כאן מספיק בכדי להבין שזה לא משתלם,אך אשאל בכ"ז:
כלים ישנים שנמצאים באחסון לא נשמרים כך שבעת הצורך (מקרי חירום וכו') ישר ניתן יהיה להפעילם?
הם לא "משומרים" בזמן אחסנתם?

עוד דיברו כאן על "עייפות חומרים",בלאי והתיישנות טבעיים בכלי טייס:
מה השיטות המקובלות להתמודדות עם הבעיה כשהיא כבר בשלב מתקדם,חלקי חילוף?


ביחס לכלים באחסנה - היו תקופות בעבר (למיטב ידיעתי לא כיום) בהם כלים נשמרו באחסנה יבשה, שיטת איחסון בה הכלי אוחסן במעין "שרוול" פלסטי אטום, וההחזרה שלו לכשירות הייתה יחסית מהירה. רוב הכלים שמאוחסנים היום נשמרים תחת כיפת השמיים. נכון שבעובדה הם נשמרים יחסית יפה, אולם עדיין להחזירם לכשירות זה תהליך שלוקח זמן: למלא את כל הנוזלים (שמנים, דלקים), לבצע בדיקות חיוניות, להחליף צמיגים, ועוד ועוד פעולות שמבוצעות בתדירות זו או אחרת אבל לא כלי שעומד מאוחסן במשך שנים.
מעבר לכך, לכלים שיצאו מהשרות (כמו קורנס למשל) אין כוח אדם זמין להפעלה לא צוותי אוויר מיומנים ולא צוותי קרקע. חלק מהאנשים השתחררו, חלק הפסיקו לטוס, חלק הוסבו לכלי טייס אחרים (זה רלוונטי גם לצוות הקרקע כמובן, למעט הנושא של הפסקת טיסה ...). מזה שבע שנים שהכלים הללו לא בשירות, כך שגם אם יש בנמצא כח אדם יש להכשירו שנית במאמץ רב. בקיצור - מאוד מאוד לא סביר.

לגבי עייפות חומר, במוצאי החג יבוא נחמיה שהוא מומחה גדול יותר בנושא, אבל למיטב הבנתי יש כאן שתי אפשרויות: אם החלק הוא בר החלפה מחליפים אותו. אם מדובר על חלק שאינו בר החלפה כמו חלק מחציצי הגוף למשל, הפתרון הוא השבתת כלי הטייס. זה קרה בצוקיות לא מועטות, אני חושב שגם בנצים.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 08-06-2011, 19:52
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "תשובה חלקית"

טיפול בנזקי התעייפות ובלאי שירות למבנה מטוס מבוצע בכמה אופנים:
1. החלפת רכיבים. לא בהכרח הפתרון הפשוט כי מבנה מרכזי קשה עד בלתי אפשרי להחליף.
2. החלפה של חלק מהרכיב - מה שמשום מה מכונה "השתלת גדם" - חותכים חלק מפיטינג סדוק, למשל (זה הגדם האמיתי...), ומשתילים במקומו חלק חדש באותה צורה שמתחבר לשאר הרכיב באמצעות קשיחים/דבקים על מנת להעביר הלאה את המאמצים.
3. טיפול מונע - גם אם כבר קיים סדק - לרוב "עיבוד קר" של הרכיב. למשל - הרחבת קדחים שמתחילים להסדק ודחיסה של המתכת באיזור הקדח על מנת לחזק אותו.
4. תיקון/חיזוק - הוספת טלאים מסוגים שונים ומשונים לחלקי מבנה סדוקים, ריתוך של איזורים כאלה ועוד כל מיני אופציות דומות.

כל זה נכון למבנה מטוס מתכתי. מבנה מחומרים מרוכבים ניתן לטיפול בצורה קלה יותר בדרך כלל, אז הוא פחות מעניין.
הטיפולים האלה רלוונטיים גם לחלק מבנה מרכזי וגם למשני.

עוד מידע אפשר למצוא בגוגל תחת חיפוש כגון "aircraft structural repair".
מדריך מעניין על תיקוני מבנה - מהמסד ועד לטפחות:
http://www.joespiper.com/Site/Aviat...frameRepair.pdf

פריטים אחרים מצריכים לרוב שיפוץ מלא או החלפה - רכיבי מנוע, מערכות דלק וכו'.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 04-07-2011, 11:46
  FiReBall מנהל FiReBall אינו מחובר  
מנהל צו"ב
 
חבר מתאריך: 02.05.02
הודעות: 7,828
Facebook profile Follow me...
אכזבה לחיל האוויר: לא ניתן להסב עוד "פתנים" ל- "שרף
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "שדרוג אפשרי של כל צי מסוקי ה"פתן" ל"שרף""

התכנית להסבת המסוקים לא תוכל להתממש משום שפס היצור בארצות הברית הועבר כבר לייצור מסוקי "אפ'צ'י סימן 3" בלבד. חיל האוויר ישקול חלופות אחרות לחידוש צי מסוקי הקרב

מערכת IsraelDefense
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.israeldefense.co.il/_Pics/pixel.gif]

4/7/2011


חיל האוויר לא יוכל לשדרג את מערך מסוקי ה"פתן" שלו (אפא'צי A) למסוקי "שרף" (אפאצ'י D), כך עולה מהמגעים בין חיל האוויר ובין יצרנית המסוק, חברת בואינג, בתקופה האחרונה. הסיבה: פס הייצור של המסוק הוסב כולו לייצור מסוקי אפאצ'י מדגם חדש לחלוטין (אפאצ'י סימן 3) לטובת הצבא האמריקאי.

הכוונה לשדרג מסוקי אפ'צי מדגם "פתן" ל"שרף" הייתה אמורה להיות חלק מן התכנית הרב שנתית של חיל האוויר, שמובאת לאישור המטה הכללי במסגרת התכנית הרב שנתית לצה"ל כולו לחומש שבין השנים 2012-2016 (תכנית "חלמיש"), ומפקד חיל האוויר אף התייחס אליה בראיון מיוחד שפורסם עימו בגיליון האחרון של ישראל דיפנס.

מסוקי ה"אפאצ'י" הראשונים (דגם A) נקלטו בחיל האוויר במהלך שנות ה-90. במשך השנים שודרגו כל המסוקים ומספר מסוקי "פתן" אף עברו שדרוג ל"שרף"- כלומר הפכו להיות מסוקים מדגם אפאצ'י "לונג בואו" (דגם D). בנוסף, חיל האוויר רכש מחברת בואינג 8 מסוקי אפאצ'י לונג בואו חדישים, היישר מפס הייצור, כך שכיום חלק ניכר ממערך מסוקי האפאצ'י שיך למערך מסוקי ה"שרף".

כיום נמצאים בארצות הברית שלושה מוסקי "פתן" (אפאצ'י A) בתהליך הסבה ל"שרף", שיסתיים בשנה הבאה. השדרוג של מסוקים אלה החל כבר לפני כשנה. בין מסוק ה"פתן" לשרף" יש הבדל תהומי: ה"שרף" הוא מסוק הנושא מכ"מ עצמאי, שמסוגל לפעול באופן אוטונומי ולתקוף 16 מטרות שונות. במקביל, במסוק מותקנות מערכות שונות מתוצרת התעשיות הבטחוניות, שמאפשרות לו יכולות ייחודיות.

בחיל האוויר קיבלו את ההחלטה העקרונית להחליף את ה"פתנים" האחרונים למסוקי "שרף" גם לאור העובדה שבעולם לא נותרו כמעט מסוקי "פתן" הטסים באופן מבצעי. כמעט כל מטוסי ה"אפאצ'י" הפעילים מבצעית הם מדגם "לונג בואו". למעשה, רק ישראל ויוון עדיין מחזיקות "פתנים" בשירות מבצעי, מה שהופך את האחזקה של מסוקים אלה למורכבת, שכן צפוי כי יהיה קשה יותר ויותר להשיג עבורם חלקי חילוף.

בחיל האוויר שקלו לשלוח במסגרת התר"ש מסוקים נוספים לשדורג, אלא שבינתיים התקבלה הודעה מ"בואינג" כי פס הייצור הוסב כבר כולו לטובת ייצור "אפ'צ'י סימן 3" ולא ניתן לקלוט בו עוד מסוקי "פתן" לטובת שדרוגם ל"שרף".

"בלוק 3" של האפאצ'י כולל מערכת הנעה חדשה, להבים וממסרים חדשים, שמקנים לו יכולת נשיאה ותמרון משופרים בנוסף לשיפורים טכנולוגיים נוספים. בזמן שבצה"ל משכו במשך שנים את ההחלטה על הסבת ה"פתנים" שעוד נותרו במערך ל"שרף", מסוקי האפא'צי סימן 3 שישמשו את צבא ארצות הברית יהיו מבוססים ברובם על "שרפים" שיעברו שדרוג ולא על פלטפורמות חדשות.

לא ניתן להסב מסוקי "פתן" ל"אפאצ'י סימן 3" אלא רק מסוקי "שרף", ולכן לחיל האוויר נותרו שתי ברירות עיקריות בקשר לצי מסוקי האפאצ'י: או שחלקו ימשיך להתבסס על מסוקי ה"פתן" המיושנים עוד שנים רבות, או להתחיל תהליך הדגרתי של הצטיידות ב"אפאצ'י" סימן 3 שייוצרו במיוחד עבורו, תוך הוצאה הדרגתית של ה"פתנים" מן השירות.



http://www.israeldefense.co.il/?Cat...3&ArticleID=567




הכל בחיים זה עניין של טיימינג
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
"הדואג לימים זורע חיטה, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים."

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה עקוב אחרינו! תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה Facebook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #71  
ישן 05-07-2011, 12:54
צלמית המשתמש של Lion_of_Zion
  Lion_of_Zion Lion_of_Zion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.11
הודעות: 625
אני חושב שכעט הצפעים נכנסים לדיון ויש לי כמה שאלות לגביהם
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "שדרוג אפשרי של כל צי מסוקי ה"פתן" ל"שרף""

מדברים על עייפות השלדה וזה לא מסתדר לי,בחה"א טסים מטוסי F-15 ישנים בהרבה האם הם לא מושפעים מהשחיקה הזאת?ואם מטוס שטס בגובה רב יותר בהרבה ומבצע תמרונים חדים יותר לא אמור להיות מושפע יותר מעייפות החומר?מישהו הזכיר פה את שיש גבול לשדרוגים שניתן לבצע על המסוקים הללו אבל איזה שידרוגים ביצוע עליהם?אני לא רומז שמדובר במסוקים חדישים אבל עליינו להחליט עם באמת מצינו את עניין השידרוג ולחשוב על תפקידים חדשים שהקוברות יוכלו לבצע.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #80  
ישן 19-10-2012, 01:21
  FiReBall מנהל FiReBall אינו מחובר  
מנהל צו"ב
 
חבר מתאריך: 02.05.02
הודעות: 7,828
Facebook profile Follow me...
משודרגים: מסוקי ה"שרף" נחתו בישראל פורסם בתאריך
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "שדרוג אפשרי של כל צי מסוקי ה"פתן" ל"שרף""

18.10.2012

לפני כשנתיים עזבו את בסיס רמון שלושה מסוקי "פתן" (אפאצ'י). היום הם חזרו אליו הישר ממפעל "בואינג" שבארצות הברית אחרי שהוסבו למסוקי "שרף" (אפאצ'י לונגבאו). "היום קיבלנו לידינו את שלושת המסוקים המתקדמים ביותר בחיל" שיר גולן | צילום: ליאור קסנר
לאירועי הבוקר בבסיס רמון נערכו אנשי הבסיס וטייסת "הצרעה" זמן רב. לא פחות משנתיים של ציפייה, שהגיעו לשיאן בשלושת ימי הטיסה הארוכים שבסופם נחת הבוקר על מסלול הבסיס מטוס "אנטונוב" ענק מימדים, כשבתוכו מסוקי "שרף" (AH-64D) נוספים לשורות החיל.
כשמסוקי ה"שרף" עזבו את בסיס רמון לפני כשנתיים, הם היו עדיין מסוקי "פתן" (AH-64A). לאחר פירוק והרכבה מחדש הם זכו במערכות חדשות, ביניהן גם מערכות ישראליות, שהותקנו במפעלי חברת "בואינג" בארה"ב. כעת, לאחר הגעתם לארץ, הם יעברו מספר שינויים אחרונים ותוך זמן קצר יחזרו לטיסה.
"פרויקט מסוקי ה'שרף' חשוב מאוד לחברה", אמר אבי ברבר, סגן מנכ"ל חברת "בואינג". "אנחנו יודעים שחיל-האוויר מפעיל את המסוקים במקומות ובפעילויות החשובים ביותר לביטחון המדינה. התצורה הישראלית של המסוק היא המתקדמת בעולם מהבחינה אוויונית והופכת אותו לרלוונטי בשדה הקרב העתידי".

אחרוני האפאצ'ים
מסוקי ה"שרף" החדשים הם ככל הנראה האחרונים שיצטרפו לשורותיה של טייסת "הצרעה", ובין האחרונים שמיוצרים בעולם. "בארצות הברית מוצאים את מסוקי ה'שרף' משימוש ומשודרגים לגרסה חדשה יותר של מסוקי האפאצ'י", הסביר רס"ן גל, קצין הפרויקט בלהק-ציוד. "הייתה לנו הזדמנות להסב את הפתנים הוותיקים זמן קצר לפני שפס הייצור ייסגר לגמרי".
בטייסת אחזה התרגשות רבה לקראת הצטרפותם של המסוקים, שיגדילו את יכולותיה. "על מנת להצליח מבחינה מבצעית צריך אמצעים. היום קיבלנו לידינו את שלושת המסוקים המתקדמים ביותר בחיל", אמר בגאווה סא"ל דרור, מפקד טייסת "הצרעה". "אנחנו מקווים לממש את הציפיות ולהצליח במשימתנו - לשמור על בטחון מדינת ישראל".




http://www.iaf.org.il/4387-39708-he/IAF.aspx
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
"הדואג לימים זורע חיטה, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים."

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה עקוב אחרינו! תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה Facebook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #88  
ישן 22-10-2012, 18:42
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 9,253
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "שדרוג אפשרי של כל צי מסוקי ה"פתן" ל"שרף""

כתבה באתר חיה"א
לפני כשנתיים עזבו את בסיס רמון שלושה מסוקי "פתן" (אפאצ'י). היום הם חזרו אליו הישר ממפעל "בואינג" שבארצות הברית אחרי שהוסבו למסוקי "שרף" (אפאצ'י לונגבאו).
"היום קיבלנו לידינו את שלושת המסוקים המתקדמים ביותר בחיל"
http://www.iaf.org.il/4387-39708-he/IAF.aspx

הלכו פתן חזרו שרף (צילומים: אתר חיה"א)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אגלב לכם סוד - לאחד הגולשים יש תמונות של המסוקים כפתנים המועמסים על מטוס התובלה בדרך לארה"ב.
הוא מנסה להשיג אישור פירסום ממי שצילם אותם...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #95  
ישן 04-06-2013, 00:21
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,095
מסוק הקרב הטוב בעולם: אפאצ'י, מבט מבפנים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "שדרוג אפשרי של כל צי מסוקי ה"פתן" ל"שרף""

באופן נדיר, חיל האוויר פתח את שערי טייסת "הצרעה" ואפשר לפז"ם להיכנס למסוקי השרף (אפאצ'י), שנחשבים לטובים בעולם. הצצה מיוחדת למערכות הנשק המתקדמות, ההיסטוריה המפוארת של הטייסת והיכולות שלא קיימות בשום מסוק אחר

http://www.mako.co.il/pzm-units/air...0&pId=271455134

לאחר היכרות עם העבר של הטייסת אני מתיישב לריאיון עם סא"ל דרור, מפקד הטייסת. סא"ל דרור שירת שנים ארוכות כטייס מסק"רים, תחילה על הקוברה ולאחר מכן עבר הסבה בארה"ב למסוקי השרף ואף הספיק לפקד על טייסת "מגני המערב" שפועלת עם חיל הים. בין לבין הספיק גם להיות מדריך בבית הספר לטיסה וללמוד בבין תחומי.

בשוטף אנחנו מתאמנים כל הזמן למשל עם אוגמ"ר 80 או עם הכוחות שברצועת עזה, גבול סיני, ברמה ואפילו בבקעה. וכשיש אירוע אתה מיד שם, כאשר לכל גזרה יש אירוע שונה. זה יכול להיות כוח שירו עליו ואתה צריך לעזור לו באש. בלבנון למשל כשהייתה את השריפה של גולני (בסלוקי) אז מסוקי הקרב הכווינו את הכוחות לאן ללכת וסייעו. בשירת הצפצפה (אסון השייטת) גם הכווינו מסוקי סער לחילוץ וגם ייצרו אש. בעצם היכולת שלנו מאוד רחבה גם בייצור אש גם לבנות תמונה וגם לייצר קשר עם התא שליטה כשאתה בונה לו תמונה ומעביר מידע כשאף אחד עוד לא יודע מה קורה ומחבר את כל הגורמים. באירוע של עין נטפים הראשונים שהגיעו היו מסוקי הקרב שגם נתנו אש וגם העבירו מידע חשוב לאחור, מי נפגע ומה צריך. אנחנו יודעים להביא את המידע בזכות אמצעי תצפית טובים מאוד שיש על המסוק".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #104  
ישן 07-08-2020, 21:10
צלמית המשתמש של ArmouredDov_D9
  ArmouredDov_D9 ArmouredDov_D9 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.10.03
הודעות: 10,589
שדרוג או רכישה של הדור החדש של האפאצ'י - AH-64E גארדיאן
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "שדרוג אפשרי של כל צי מסוקי ה"פתן" ל"שרף""

בעשורים האחרונים איבד חיל האוויר הישראלי מספר מסוקי "פתן" ו"שרף" בתאונות אוויר ועם הוצאת הקוברות מהשירות, מערך המסק"ר קטן באופן ניכר. זה נכון שבהרבה תפקידים, כולל תקיפה, המסק"רים מוחלפים בכטב"מים, אבל האם זה אומר שעידן המסק"ר מתקרב לקיצו?

שאלה 1: האם כטב"מים, כולל כטב"מי תקיפה, יכולים להחליף את מסוקי הקרב ברוב התפקידים?
שאלה 2: האם חיל האוויר הישראלי צריך לשדרג או להרחיב את מערך המסק"ר?
שאלה 3: האם חיל האוויר הישראלי צריך לשדרג את מסוקי האפאצ'י לדגם AH-64E גארדיאן או לרכוש מסוקי AH-64 למערך המסק"ר? דגם E חזק יותר (מנוע עוצמתי יותר), יעיל יותר (זמן שהייה ארוך יותר באוויר), מתקדם יותר ובעל יכולות לשלוט בכטב"מים ולשגר חימוש מתקדם, כולל טילי ספייק.

תמונות של ה-AH-64E Guardian:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ArmouredDov_D9
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ארץ ישראל לעם ישראל - הציונות תנצח!
דף ה-D9 של MathKnight


נערך לאחרונה ע"י ArmouredDov_D9 בתאריך 07-08-2020 בשעה 21:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #106  
ישן 08-08-2020, 02:12
  vitaman vitaman אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.01.09
הודעות: 1,330
בתגובה להודעה מספר 104 שנכתבה על ידי ArmouredDov_D9 שמתחילה ב "שדרוג או רכישה של הדור החדש של האפאצ'י - AH-64E גארדיאן"

"אל"מ ג' חושף כי בשנה האחרונה עלתה בחיל האוויר מחשבה להיפרד ממסוקי הקרב. הדבר נבחן לעומק, הוא מספר, והמסקנות היו הפוכות: לא רק שאין להיפרד ממסוקי התקיפה, יש להרחיב את השימוש בהם. "מבחינת הראייה קדימה, רוצים להתחדש ולהתפתח. עשינו הערכת מצב על רקע התהליכים ושאלנו אם אנחנו עדיין צריכים מסוקי קרב. וההבנה הייתה חד־משמעית, שהיום ובעשור הקרוב אין להם תחליף".איך היית מגדיר את היכולות הייחודיות של מסוקי הקרב?
"לסייע ולראות בעיניים שלך את השטח, להרגיש אותו, אין לזה תחליף. זה ממש לא אותו דבר עם מטוס. פה זה לוחם שמסייע ללוחם. בגלל היכולות הייחודיות של המסוקים שמסוגלים לטוס נמוך מאוד, יכולות הפגיעה נקודתיות מאוד. גם במב"ם, שזה עיקר הפעילות בעת האחרונה. לא הכול מתפרסם, אבל בשנתיים האחרונות טייסת המסק"רים (מסוקי קרב) פעלה בהיקף חסר תקדים. הפיצוצים של התקיפות נראים אחרת, אבל ההשפעה מאוד משמעותית"."

https://www.makorrishon.co.il/news/251977/
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:02

הדף נוצר ב 0.86 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2020 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר