יש שמועות שהפרישה של עומר אדם היא לא סתם במקרה או בגלל שהוא עבד על ההפקה.
אלא שההפקה ידעה על גילו הצעיר, אבל בכל זאת הכניסה אותו לתכנית כי ידעה שהוא יהיה מתמודד חזק
ואני חושבת לעצמי: עם כל הגימיקים שהיו בעונה הזאת (הבן של שימי תבורי, האישה שלא רואה טוב, אחים תאומים שנכנסו יחד לנבחרת)
לא הספיק להפקה, שהיא הייתה צריכה גם את עומר אדם כדי לעשות סיפור גדול - שהוא בכאילו - בשביל רייטינג?
מה אתם אומרים..?
אולי אתם תוכלו לפתור את התעלומה...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי RoTeM <\3 שמתחילה ב "לאלה מביניכם שרואים כוכב נולד"
קצת מכל דבר...
א. זה אמיתי כי בכל זאת יש תקנון והפרה שלו תחשוף את טדי הפקות
לתביעות משפטיות ע"י כל הצעירים שבאו לאודישנים ונפסלו בגלל גילם הצעיר.
ב. זה גימיק, זה ברור שעומר לא רצה לפרוש, אלא "הופרש" (אולי עם כל מיני הבטחות לחוזים עתידיים
כדי להמתיק את המצב), לרייטינג זה יכול לעשות רק טוב, ובהפקה יודעים את זה.
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי רומק שמתחילה ב "וג'-אין שום קשר בין האשכול הנ"ל לפורום מוזיקה"
אמנם זו תוכנית טלוויזיה, אבל כל כולה עוסקת במוזיקה - וכעת בוא נזכר באיזה פורום אנחנו.
זה בהחלט המקום המתאים ולא בפורום ההוא...
ואם בשניהם? מה הנורא?
לפי שיטתך, כל הופעה שנראה בטלוויזיה, שיר או משהו אחר שהתלהבנו ממנו מוזיקאלית לא קשור לכאן, הרי זו תוכנית טלוויזה.
זו גישה מקוממת לחלוטין, במיוחד כשהיא מגיעה ממך.
גם ככה הפורום הזה גוסס -יכולתם את כל הנושא העירני הזה, שהוא פרופר מוזיקה, לשים פה ולהכיר כך את הפורום לגולשים נוספים.
התוכנית פחות מדגישה את המוזיקה (וגם שאומנים מתארחים זה לא יגרום לי לשנות את דעתי)
ויותר את האנשים שיהיה קל לזכור: (העיוורת,הנערה,התאומים, הרוסי וכו')
הדגש יותר עליהם ופחות על המוזיקה
מעטים המקרים שהיו ביצועים שדיברו עליהם חודשים בהקשר המוזיקלי
לגבי השורה האחרונה שלך-קצת סבלנות
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי רומק שמתחילה ב "אני רואה בזה תוכנית בידור :)"
העיוורת וחבריה אינם מעניינים אותי כלל, מה גם שאין לי ממש מושג מיהם, אולי אם היה לי מושג היה מעניין אותי...ולא הם הנקודה.
הצצתי באשכול שלכם, הרי רוב רובו הוא לדעתכם, מי שר יפה או לא, את מי אהבתם ואת מי לא, מי מדייק ומי לא, מי אינו ראוי להישאר וכן הלאה...
מענניין את מי אתם "מנתחים" שם, את השופטים?
עוד לא ראיתי באשכול ההוא ביקורת ראויה ומקצועית מבחינת ההיבט הטלוויזיוני...
אנא ממך, בלי פגיעה באינטליגנציה של חלק מהקוראים.
אתם מתרכזים בביצועים של המשתתפים...ואם זכרוני אינו מטעני...הם שרים. איזו הפתעה...
כמעט כל תוכנית אתה יכול להגדיר כתוכנית בידור ואז לחלק לתתי נושאים. הבעיה היא אחרת...ולא היותה תוכנית בידור, אחרת לא היית קופץ כאן עם ההערה הזו, היית משאיר פה עוד עיניין. אמנם הפותחת החמודה באמת נגעה בעיניין של ההפקה, אבל התוכנית כולה הייתה אמורה להיות "מנותחת" בפורום הזה גם אם יש כאלו שיטענו שזו "ירידה ברמה" (אני לא יודע מאיזו רמה יורדים, כשיש כמעט אפס פעילות) וגם אם יש כאלו שיעקמו את האף כי זה לא סיגנונם (כמוני, למשל) .זה פורום מוזיקה וזה היה המקום להכיל את התוכנית ואת כל הסגנונות.
הפורום הזה כנראה נועד להיות לוח מודעות של מצעדים משמימים ונושאים שמעניינים חמישה איש בקושי. סבלנות - לי יש. אבל אני מהחמישה בקושי. אחרים? - הייתי כבר מתבייש לבקש מהם להמתין בסבלנות.
_____________________________________
החתימה תוצרת לאנס (יד ראשונה)
נערך לאחרונה ע"י שומר סוד בתאריך 06-08-2009 בשעה 13:09.
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי שומר סוד שמתחילה ב "אתה חייב לפתור את הדיסוננס הקיים בך בנושא."
דווקא ניתוח כללי של התוכנית צריך להתבצע בפורום קולנוע וטלוויזיה
בפורום מוזיקה בהחלט אפשר ורצוי להתייחס להבט המוזיקלי
דעות על השירים,הביצועים וכו'.
מכיוון שפותחת האשכול לא נגעה בהבט המוזיקלי אלא בהתנהלות ההפקה הרי שזה מתאים יותר לקולנוע וטלוויזיה
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי רומק שמתחילה ב "וג'-אין שום קשר בין האשכול הנ"ל לפורום מוזיקה"
אוקיי אולי באמת לא נגעתי בקטע המוזיקלי,
אבל מבחינתי עומר אדם הוא זמר גדול - אהבתי כמעט כל ביצוע שלו והוא ועוד מעטים עשו את העונה לטעמי,
לא הרגשתי צורך לציין את זה כי לדעתי הוא טוב וזהו [ואולי פה טעיתי].
באמת הייתי צריכה לשים לב למה שאמרת שעדיף לפתוח אשכול בעניין הזה בפורום טלויזיה
אבל חשבתי שבגלל שזאת התוכנית "כוכב נולד" זה דווקא כן יתאים לפורום הזה בדיוק כמו ששומר סוד כבר אמר.
בכל מקרה...מצטערת
ממ..שלושת הביצועים של עומר שהכי אהבתי הם לשירים:
מרלן של זוהר ארגוב, אבא של שלומי שבת
ואוהב אותך כל הלילה של קובי פרץ ואישתר (שהוא שר יחד עם ולדי)
2009 גם ידועה בתור 'שנת החפלה', שכל המוזיקה המזרחית והסלסולים זה מה שהכי אוהבים השנה בישראל...
והקול שלו, חוץ מזה שהוא מדהים לדעתי, יושב טוב בז'אנר הזה וזה מה שעושה אותו בגדול
מבחינה מוזיקלית עומר, ראם, פאולה ורוני הכי אהובים עליי...דעתכם?
גם ולדי לא רע
זמר אמיתי זה זמר שיודע להתאים את עצמו לסגנונות שונים וולדי בהחלט עונה על ההגדרה הזאת
מיי פיינגולד נשמעת כמו אורית שחף מהיהודים
"גזר הדין" שלה יהיה ביום שני כשהיא תשיר איתם
אם תעשה את זה טוב יהיה לה סיכוי לא רע להגיע לגמר
רוני זאת בעיה-רואים עליה שהיא משתדלת אבל לדעתי היא נשמעת כמו זמרת בטקס כלשהו בבית ספר
היא מתאמצת יותר מידי להעביר רגש במקום להיות טבעית
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי RoTeM <\3 שמתחילה ב "לאלה מביניכם שרואים כוכב נולד"
לדעתי אין מצב שעומר אדם פרש.. אחרי שהגיע לשלב זה,אלא הוציאו אותו מהתחרות עקב גילו הצעיר
בן אדם שכבר מגיע לשלב כזה ויודע שהסיכוים שלו טובים מאוד להגיע לגמר לא היה פורש.!
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי GreenBerret שמתחילה ב "רק בקשה קטנה.
קראו למתמודדים..."
קבל את התנצלותי הכנה על חלקי.
מעבר לזה עלית על הנקודה, שהכי מכעיסה אותי וזה הזלזול הזה.
אם תחפש באשכולות עתיקים, תגלה ויכוח עתיק יומין בנושא.
אני לא מאלו שרואים כוכב נולד ולא מאלו שממש מצליחים להתחבר, אבל הזלזול והצביעות פה ובכלל ביחס לתוכנית מצליחים לקומם אותי כל פעם מחדש. שוכחים שבאמת מדובר באנשים מאחורי כל הקשקשקת הזו, את הביקורת על ההפקה השליכו על המתמודדים, שאני מאמין בלב שלם, שכל מטרתם לשיר, להתגלות ולהצליח.
את מורן מזוז אני לא מכיר, לא שמעתי את שמה ולא שמעתי את שירתה. ההתייחסות שלי לא הייתה אליה ספציפית, אלא באופן כללי להדגיש נקודה בתגובה ל... ואני מצר על כך.
אתה מוזמן להציג אותה ואת כל חבריה על הדרך, אולי סוף סוף אשלים איזה פער השכלתי-בידורי
אני באמת מאחל לה הצלחה בזכות כישרונה ולא בזכות מום כזה או אחר, שהמוזיקה וכל המתקשר יהיו הגורמים ויהיו אלו הנשפטים, ושהתוכנית תהווה עבורה נקודת זינוק מועילה.
אם זאת תחרות זמר אז שתהיה תחרות זמר
לא צריך לעשות מניפולציה על הצופים,לחשוף אותם לסיפורים אישיים ובכך לגרום להם להצביע מתוך רחמים.
במקרה של מורן מזוז בלי קשר יש לה קול מדהים אבל אם היא לא תגיע לגמר אז יזכרו אותה כעיוורת או ככבדת הראיה שהשתתפה ולא כמתמודדת שעשתה ביצוע מדהים לשיר XXX
כנ"ל דניאל תבורי שיזכרו אותו בזכות הבן של..
נקודת השפל של התוכנית הייתה העונה השלישית שבה היו אנשים פחות מוכשרים משני העונות הראשונות.
בעונה הרביעית כבר נעשתה פנייה לבוגרי להקות צבאיות כדי למקצע קצת את העסק.
ועדיין, אם התוכנית מתיימרת להיות תחרות זמר שמגלה כוכבים
אז תגובות באודישנים כמו "זה לא מקצועי מספיק" לא צריכים להיות כי הרי המטרה זה לחשוף חובבנים
כי מקצוענים יכולים להצליח גם בלי זה
את האנטי העמוק שאתה מקפיד לכתוב מול החיבור הקבוע שלך לתוכנית, שמעיד בדיוק ההפך.
אתה בא בטענות לכל העולם ואשתו וגם לכלב שהם מגדלים, אבל שוכח את המקום הקטן שלך בשרשרת הזו.
זו הפעם הראשונה לי להתקל בפורום הספציפי שלנו, באשכול הנוכחי להתייחסות שלך למוזיקה ולמבצעים עצמם. אתה נגד המניפולציות, אבל מעצים אותן בכל הכח, כי זה העיקר הפך להיות בשיחה. אני הרי למשל, את הכינוי "העיוורת" למדתי ממך, הרי לא טרחת לציין את השמות, ישר הלכת על מה שאתה אנטי ומינפת...אתה זה שצופה במשך שנים , מקטר וממשיך. כי כנראה השד לא מי יודע מה רע.
רומק היקר, אנחנו בשנות העשר של האלף החדש. שנות השמונים (שלא אהבתי גם כשהייתי ילד בתוך שנות השמונים) של המאה הקודמת מהאלף הקודם כבר עברו מהעולם. אתה מוזמן להצטרף אלינו לאלף הנוכחי
כוכב נולד, להבנתי, לא מתיימרת להיות פסטיבל זמר או תחרות זמר. זו כולה תחרות כישרונות מצומצמת, שאמורה למקצע את מי שהם בחרו בצורה מאד בסיסית ושיטחית. זו תוכנית בידור מוזיקאלית עם קאברים. כולה זה. נקודה.
לא נראה לי שהם יעשו משהו שבאמת ירצה אותך. ננעלת וזרקת את המפתח לים. שנה קודמת שפכתם קיטונות רותחין שהם עושים גירסאות כיסויים ולא יוצרים בעצמם, הביאו לכם יוצרים, אפילו בחור זכה עם שיר שכתב והלחין..מי רץ לכעוס ולכתוב במקום אחר ולבכות כי בר און הפך למשורר הלאומי בציניות מכוערת? מי ביכה שהילדות יודעות מי זה בר און אבל לא מכירות את זך חיטמן וכדומה? אתה!
לא ידעתי שהתוכנית אמורה ללמד אותם שירה והכנה לבגרות בספרות. הבחור יצר משהו - הצליח לזכות, גם לזה לא הצלחת לפרגן. ומילא היית מבקר את היצירה שזה לגיטימי בהחלט.
אז מה כן ירצה אותך? לא נחזור לשנות השמונים
תעשה פה כוכב נולד משלך, אולי אז נרגע
ויאללה דיי, בסוף עוד תהיה ברוגז איתי
(תודה שעדיף פה מאשר בפרטי, שם אני ממש רשע )
ארשום פה (ואתה מוזמן לבדוק אותי שנה הבאה אם אני עקבי :))
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי שומר סוד שמתחילה ב "כבר כתבתי לך, אתה חייב לפתור את הדיסוננס הזה"
להמשיך באודישנים במתכונתם אבל כמו שמידי עונה הם עושים מסלול נוסף (פעם 30+,פעם להקות)
להחליט מראש שיתקבלו בוגרים במסגרת זמר מסויימת (להקה צבאית,אקדמיה למוזיקה) וגם אנשים מהשורה שאין להם נסיון
יכול להיות שההבדלים יצרו יתרון אבל מצד שני הם ימקצעו גם את החובבנים ככל שהם מתקדמים בשלבים.
לגבי השיפוט הייתי מחלק ל3
שופטי השואו שהם השופטים הרגילים בעונה- 30% מהקולות שלהם
שופט אורח שהוא למשל יהיה אומן בערב מחווה כפי שהיה עם עידן רייכל וכו'- 30% מהקולות
והשאר הצבעות SMS
בגמר שופטים-50%, 12 נקודות שיפוט שיעניקו נקודות במתכונת אירווזיונית או פסטיבל זמר-20% וSMS שיהוו 30%
בנוסף הייתי מנסה לאזן בין יצירה מקורית ובין קאבר
(ויצירה מקורית לא חייב להיות שיר שהמבצע כתב והלחין אלא אפילו אמן מהשורה הראשונה שכתב ואותו מבצע יבצע בפעם הראשונה בכלל את השיר)
סה"כ אני חושב שזה גם אינטרס של התוכנית כי ראינו-העונות שבהם היו המשתתפים המוכשרים יותר הן העונות המוצלחות יותר.
בגדול השלמתי כבר עם עניין הקאברים
עדיין קצת לא נעים לי שממהרים לעשות קאבר לשיר שהושמע לראשונה ברדיו לפני פחות משנה אבל שכבר עוברות 7 עונות אז מתרגלים
לגבי המבצע המקורי-אפשר להחזיר את אסף אשתר שירביץ תורה
יש לו תוכנית ברשת ג' בצהרים שבה הוא מספר סיפורים פיקנטיים על נכסי צאן הברזל בזמר העברי.
בשעשועון "לא נפסיק לשיר" שממנו התוכנית צמחה הוא השתתף ועשה את זה גם שם
ולדעתי זה יכול להיות ערך מוסף
בעעעע, רשמתי תגובה ממש ארוכה ולחצתי על "אחורה" בדפדפן בטעות.
טוב אז תמצית.
אישית, לא נעלבתי בשביל מורן מזוז. הציק לי בעין שהזכרתם את ה"מאפיין" בלי להזכיר את השם.
אני נוטה להסכים עם שומר סוד בקשר למה שאמר פה קודם. גם אם לא מדברים רק על הפן המוזיקלי, מקומו של אשכול כזה הוא עדיין בפורום הזה. בכל זאת, התוכנית רובה לא מתעסקת בפן המוזיקלי.
ורומק, אני אישית הפנמתי באיזשהו שלב שההפקה חייבת להחזיק את המשבצות ה"נראית טוב", ה"ילדה רעה", ה"ילד טוב מבית טוב", ה"נער עיירות מצוקה" וכו' וכו' (חלק מהמתמודדים מודעים לכך) מסיבה אחת פשוטה, אי אפשר להחזיק את כל התוכנית וכל ההשקעה (הכספית) על זמר בלבד, זה לא מספיק בארץ. זה אולי עובד לאמריקאים (למרות שגם שם לא חוסכים בסיפורים האישיים).
בקשר לאודישנים. זו אומנם התערבות של ההפקה. אבל היא עדיין צריכה לבחור מתמודדים עם מספיק פוטנציאל ומספיק מרווח שיפור כדי להגיע לרמה של גמר בחודשיים, זה עדיין לא פשוט.
בכל מקרה, ברגע שהפנמתי את זה, היה לי הרבה יותר קל פשוט לשבת ולצפות בתוכנית.
מה גם שלדעתי, לצופה הממוצע לא כל כך אכפת מהביצוע המוזיקלי. הם אולי חושבים שאכפת להם אבל הם מושפעים מכל כך הרבה דברים אחרים. למשל, באף מאמר/כתבה שראיתי על כוכב נולד (לא שראיתי הרבה) לא ראיתי התייחסות כזו גדולה ללהקה שעומדת מאחורי המתמודדים האלו. איך שהם מגבים אותם בשידור חי עם כל הפשלות שלהם, איך שהם מבצעים להם עיבודים מסובכים בקלילות ואיך שהם מעבדים הרבה דברים כאילו יש "מנצח" אחר על הלהקה.
ולגבי מורן מזוז. בהסתכלות אובייקטיבית אני חושב שאין לה סיכוי טוב להגיע לגמר. היא תצטרך לשרוד את דרכה לשם כי היא לא הפגינה יכולת לבצע ביצועים "קטנים", כאלו שהם לא של שירי גמר וכשהרישמה מצטמצמת ביצועים בינוניים הולכים ומתבלטים. אולם, אם היא תגיע לגמר, אני חושב שיש לה סיכוי טוב, בגלל היכולת שלה לבצע ביצועיים גדולים וסוחפים.
ובכל מקרה, בגלל שהייתם נחמדים וקראתם את כל מה שכתבתי.
נערך לאחרונה ע"י GreenBerret בתאריך 16-08-2009 בשעה 17:06.
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי GreenBerret שמתחילה ב "בעעעע, רשמתי תגובה ממש ארוכה..."
אני לא אתפלא אם נכון לעכשיו שמענו רק 70% אחוז ממה שהיא נתנה
יכול להיות שהבעיה שלי מהתוכנית זה שאני מקובע בשנות ה80 ששם היו עמדות שידור הפזורים גיאוגרפית ששקלול הקולות שלהם קבע את זהות המנצח
ופה? פה אפשר להצביע בSMS 10 פעמים
אז נצביע להוא שנראה טוב כדי שנמשיך לראות אותו גם מחר 9 פעמים וזאת ששרה מהמם תקבל קול אחד
וזאת התוצאה
אם ההצבעות היו אובייקטיביות אני מניח שהייתה פחות ביקורת
כי אז מי שהגיע לו מבחינת שואו ושירה היה נשאר ולא זה שהתברך ביופי על פני כשרון
אני עדיין חושב שמורן וולדי חייבים להיות בגמר
מורן לא יכולה לרקוד ולתת שואו כמו וולדי אבל הקול שלה מחפה על זה
בגלל זה אני כצופה בתחרות שמתיימרת להיות תחרות זמר רוצה שלגמר יגיעו אנשים שהכשרון שלהם הוביל אותם לשם ולא ילדות בנות 12 שמזילות ריר
כמוני כמוך.
אישית בכוכב נולד 4 מאוד הצטערתי שמאיה רוטמן לא לקחה את הגמר. למרות שז'קו לא כל כך גרוע. אני חושב שהיא הרבה יותר מוזיקלית.
אבל שוב, באיזשהו שלב הבנתי שהתוכנית היא לא על זמר/שירה אלא מושפעת מהמון גורמים אחרים, כמו בחיים האמיתיים. יש המון זמרים שאלמלא השואו שלהם/ערך מוסף, הם לא היו מצליחים כל כך.
זה לאו דווקא אומר שכוכב נולד הוא המקור לדברים האלו. כוכב נולד פשוט מוצא אותם, ומהר. בלי שייקח להם שנים למצוא את הסוכן המושלם בשבילם שיידע להבליט את הערך המוסף שלהם (שלא תמיד קשור לכישרון במוזיקה פרופר).
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי GreenBerret שמתחילה ב "רק בקשה קטנה.
קראו למתמודדים..."
המטרה של הכינויים האלה הייתה להדגיש את הגימיק ההפקתי שנעשה סביב המשתתפים בתוכנית וחוסר ההתייחסות ליכולות השירה שלהם, לא על מנת לפגוע בהם - אני בטוחה שגם מורן מזוז וגם דניאל תבורי הם שני אנשים מדהימים בפני עצמם
ולכן, אפילו שיש משהו בדבריך ,
אין שום סיבה לראות בכך פגיעה בהם..זו לא הייתה וזו עדיין לא הכוונה.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי RoTeM <\3 שמתחילה ב "לאלה מביניכם שרואים כוכב נולד"
בידיעות הייתה התייחסות דווקא מפן אחר: מה על כל הכסף שצופים הוציאו בשליחת SMS עבור אותו מתמודד, שנפסל לאחר מכן? קשה לי לקנות את העובדה שההפקה לא ידעה. לדעתי, פשוט 'עבדו' על הצופים.
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי metooshelah שמתחילה ב "בידיעות הייתה התייחסות דווקא..."
ובכל מקרה אני תולה בה את האחריות. מחובתה לעמוד בנהלים שקבעה, אם הם לא בודקים תעודה מזהה (קשה לי להאמין שהם לא בודקים) ומאמתים את זהות המשתתף - שישלמו את המחיר.
אם הנער הציג תעודה מזוייפת - כבר סיפור אחר.
ואם הכל סוג של תרגיל פרסומי - זה כל כך נמוך שאין לי אפילו יכולת לציין בכמה נמוך מתחת לקו האדום.
ואחרי שהעלו את הסוגיה בדבר המיסרונים בידיעות, היו גם פתרונים, הייתה התייחסות של ההפקה?
אם מדובר במשהו שיטתי ולא בצירוף מקרים אז כנראה שעוד לפני הגמר נוכל לדעת מי יזכה :)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי RoTeM <\3 שמתחילה ב "לאלה מביניכם שרואים כוכב נולד"
(קראתי את זה איפשהו, בדקתי והופתעתי מהממצאים)
הזוכה בכל העונות הוא זה שהאות הראשונה בשמו הנמוכה ביותר.
כ"נ1:
נינט טייב
שי גבסו
שירי מיימון
נ-האות הנמוכה=נינט זכתה
כ"נ2
הראל מויאל
הראל סקעת
עדי כהן
ה-האות הנמוכה=הראל זכה. מבין השניים מ-האות הנמוכה=הראל מויאל זכה
כ"נ3
יהודה סעדו
מיכאל קירקילן
שיר ביטון
י-האות הנמוכה=יהודה סעדו זכה
כ"נ4
ג'קו אייזנברג
מאיה רוטמן
רפאל מירילא
ג-האות הנמוכה=ג'קו אייזנברג זכה
כ"נ5
בועז מעודה
מרינה מקסימיליאן בלומין
שלומי בראל
ב-האות הנמוכה=בועז מעודה זכה
כ"נ6
ישראל בראון
כרמל אקרמן
לי בירן
י-האות הנמוכה=ישראל בראון זכה