15-08-2009, 19:15
|
מנהל צו"ב
|
|
חבר מתאריך: 02.05.02
הודעות: 7,828
|
|
|
"רב-קו" תוצרת צה"ל
יום חמישי, כ"ג באב התשס"ט, 13 באוגוסט 2009, 14:59
תעודות החוגר יוחלפו בשנה הבאה בכרטיסי נסיעה אלקטרוניים דמויי "רב-קו".
טרם נקבעו השפעות המהלך על מספר הנסיעות בשבוע ועל נסיעות חיילים בחופשה
יובל עופר
צה"ל מצטרף למהפכה בתחום התחבורה הציבורית: תעודות החוגר החדשות, שיונפקו למשרתים עד סוף 2010, יפעלו גם בתור כרטיסי נסיעה אלקטרוניים לאוטובוס, בדומה לאלו המונפקים בימים אלה לאזרחים (כרטיסי "רב-קו").
התעודות החדשות, שיונפקו כחלק מפרויקט "כרטוס חכם", יכילו שבב אלקטרוני שיאפשר שידור וקליטת נתונים מ-14 חברות התחבורה הציבורית הפועלות בארץ. בנוסף, הן יאפשרו למרכז ההובלה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה לפקח על מסלולו של כל חייל ולגשת לפרטיו האישיים, לפרופיל תפקידו ולמידע נוסף אודותיו. כלל הנתונים ישמשו לצורכי בקרה והתייעלות בעת סיכום עלויות הנסיעה של החיילים בתחבורה הציבורית.
כחלק מהגדרת מדיניות השימוש בכרטיסים, בוחנים בימים אלה בצה"ל סוגיות הנוגעות למספר הנסיעות השבועיות ולנסיעות של חיילים בחופשה. מדיניות השימוש תיקבע בסופו של דבר על-ידי המטה הכללי. ניסוי ראשון לשימוש בכרטיס הנסיעה יצא לדרך בתחילת חודש אוגוסט והוא יימשך כשלושה עד שישה חודשים. הניסוי יבחן את תפקוד הכרטיס החדש בחברות האוטובוסים "דן" ו"קווים", בהשתתפות כ-500 חיילים המשרתים במחנה הקריה ובתל השומר.
לחיילים יונפק "רב-קו" מיוחד, שיסומן כמשתתף בניסוי, והם יתבקשו להעבירו בעת העלייה לאוטובוסים של החברות. בשלב זה לא ייטענו הכרטיסים בסכומי כסף, ולא יוגבל מספר הנסיעות בתחבורה הציבורית.
"הסכום אותו משלם הצבא עבור נסיעות החיילים נאמד במאות מיליוני שקלים בשנה", סיפרה רמ"ד תחבורה ציבורית במרכז ההובלה, רס"ן דנה כהן-צור. "באמצעות הנפקת כרטיסי נסיעה אלקטרוניים למשרתים נוכל לעקוב במדויק אחר הוצאותינו, ואף לשלם בעבור כל נסיעה ולא באופן כולל, כפי שנעשה עד היום", הוסיפה.
בתוך כך, עורך מרכז ההובלה בימים אלה סקר שמטרתו לבדוק את מספר החיילים שנוסעים באוטובוסים מדי יום. תוצאות הסקר יקבעו האם יחדש צה"ל את הסכמי התשלום הנוכחיים עם חברות התחבורה הציבורית או שיבקש לשנות את התנאים. "ייתכן שנגלה כי יש ביכולתנו לחסוך מיליוני שקלים בשנה", ציינו במרכז ההובלה.
http://dover.idf.il/IDF/News_Channe.../09/30/3005.htm
|