11-09-2009, 11:20
|
|
|
חבר מתאריך: 14.03.07
הודעות: 4,361
|
|
הפגם הוא מערכתי.
גם אם בתי משפט יכבידו את ידם על עבריינים, איפה תכלא אותם? לשב"ס אין מספיק מקום בבתי הסוהר.
הפיתרון צריך להגיע מהממשלה בכל מה שנוגע לשיחרור תקציבים ורפורמות ארגוניות במשרדים תחת אחריותה- בט"פ, משפטים, עבודה ורווחה אבל גם מהכנסת שצריכה לערוך רפורמה מקיפה בחוקי העונשין ויותר חשוב בכל מה שנוגע לסדר דין פלילי. דווקא מבחינת דיני ראיות אני חושב שהחוק הישראלי הוא טוב. הבעיה אצלנו היא הפרוצודורה.
אני אתן לך דוגמא קלאסית לרפורמה שהיו צריכים לעשות לפני מישים שנה שהיא גם חוקית אבל גם מערכתית: אסמכתות לכליאה- כידוע, סמכות המעצר נתונה לכל שוטר, אולם החלטה על כליאה (לזרוק אותו לתא בלשון העם) היא בידי קצין משטרה בלבד. למה? כי פקודת הפרוצודורה הפלילית תורגמה מילולית מהחוק הבריטי ושם כתוב- police officer. כידוע, התרגום ל- police officer הוא שוטר, אולם מי שתרגם, תרגם זאת לקצין משטרה. המצב שנוצר הוא שלעיתים קרובות מדי בייחוד במשרות ערב, לילה וסופי שבוע, חוקר עם ניסיון של 20 שנה צריך לחפש קצין תורן על מנת שיחתום לו על אסמכתא לכליאה. הבעיה היא שלרוב הקצין הזה בכלל לא שייך לאח"ק ואין לו מושג בחקירות.
השינוי המבני החשוב ביותר מבחינת מ"י הוא שינוי המסגרת מסמי צבאית עם יותר מדי דרגות ביניים, למבנה ארגוני אזרחי דוגמת הפרקליטות או (ירחם השם) מח"ש.
אבל מה- זה שינוי לשנים ושר לביטחון פנים בישראל, מעבר לעובדה שבד"כ הוא בכלל אל רוצה להיות כזה, רואה מקסימום שנתיים קדימה.
_____________________________________
|