לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 14-09-2009, 10:04
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
לא רק "יכול להיות"
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי dani90 שמתחילה ב "יש יתרון לכאן וחיסרון לכאן -..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי dani90
יש יתרון לכאן וחיסרון לכאן - בכל זאת הרבי אמר שמי שיעלה אליו ויגיד התיקון מובטח לו חיים טובים..

יכול להיות שזה היה תקף לתקופת הגלות...

ממה ששמעתי בשיעור זה ודאי היה תקף (אם אכן היה דבר כזה, מה שלא כל כך ברור) רק בתקופת הגלות.

עכשיו לא רק שאין היתר לצאת לחו"ל בכלל (למעט 3 סיבות שהן כמדומני נשיאת אישה, פרנסה ועוד סיבה (שהיום כבר לא תקפה)- לימוד תורה כאשר בחו"ל מרכזי התורה יותר גדולים שם) אלא על אחת כמה וכמה בראש השנה, זה כמו לעשות פסח בפירמידות במצרים.

אתה רןצה לעשות ראש השנה ליד קברי צדיקים?
חסר לך צדיקים בארץ? - לך למערת המכפלה.
_____________________________________

חזרה לפורום
  #5  
ישן 14-09-2009, 10:11
צלמית המשתמש של זיו
  זיו זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "נושא כאוב ועצוב"

אבל בסופו של דבר יש איזו תועלת רוחנית מהעניין. כזו שכנראה לא היו מגיעים אליה בארץ. לא במערת המכפלה ולא בכותל. זה לא נחשב בעינך? זה לא מה שחשוב בעצם בראש השנה?

ראש השנה עיקרו אינו לשמוח עם האשה והילדים, אלא להמליך את הקב"ה למלך. אם אדם מתפלל טוב יותר במקום מסויים, עדיף לו שיסע לשם. ועזוב את האיסור ההלכתי. יש מספיק מתירים לעניין. אפילו רבך הרב קוק זצ"ל כתב
ציטוט:
"אולי י"ל שעל קברי אבותיו ורבותיו, אף שהם קטנים במעלה נגד צדיקי אה"ק הקבורים שם, מ"מ אולי מתוך דקריבא דעתייהו יותר לגבי', א"כ יותר ירבו בתפילה, נמצא שיש בזה מצוה יותר גדולה.
וכן, אני מודע לכך שזה חלק מקטע שמסקנתו הפוכה, עדיין נראה שלא שלל זאת לגמרי, ולכן לא כדאי להניא כאלו שזה בוודאי יביא להם תועלת.
_____________________________________
..


נערך לאחרונה ע"י זיו בתאריך 14-09-2009 בשעה 10:18.
חזרה לפורום
  #8  
ישן 14-09-2009, 11:16
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
זה כן יותר גרוע
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "אישית, לא יודע. אני צריך..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי זיו
אישית, לא יודע. אני צריך לנסות פעם את העניין של התועלת הרוחנית, (ואני לא מדבר על נסיעה לאומן, אני ממש לא בקטע) ואז כנראה אוכל להשוות ולומר מה עדיף. מימון צאצאי רוצחים... אין לי מה לומר על זה. ברור לי ולך שזה לא העיקר בנסיעה. אנו מממנים רוצחים וצאצאי רוצחים בדרכים רבות אחרות, כך שזה לא גרוע יותר.

כאשר מממנים בצורה ישירה (תשלום עבור לינה) את צאצאי הרוצחים שחלקם אף בעצמו אנטישמי כמו שיעידו אירועים אנטישמיים שהתרחשו שם לא מזמן
http://koluman.co.il/news_read.php?id=36&cat_id=8
מזת'ומרת "לא העיקר בנסיעה" - האם משום שזה לא העיקר זה אומר שאין להכניס זאת לשיקולים?
על אותו עיקרון - האם כאשר אתה בא לקנות שוקולד בסופר אתה קונה נוטלה (כי הוא טעים)?
אני לא!
_____________________________________

חזרה לפורום
  #10  
ישן 14-09-2009, 12:26
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
אבל יקירי
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "אוקיי, זה שיקול. אבל לא מה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי זיו
אוקיי, זה שיקול. אבל לא מה שימנע את הנסיעה. השהות והמימון הם עניין טכני שלא קשור במישרין למטרה הסופית. אם נניח שיש מישהו שזה ממש מטריד אותו, הוא תמיד יכול להסתנן בלי ויזה, ללכת ברגל בדרכים,לגור באוהל ביער, להביא איתו אוכל ומשקה וכו'. כמובן שאיש לא יעשה את זה, אבל אפשרות הבחירה קיימת. משמע, מי שנוסע לא ממש אכפת לו את מי הוא מממן, ומצידו הוא גם קונה מוצרים מגרמניה מבחירה חופשית.
הבהרתי את הנקודה נראה לי.

אנחנו לא עוסקים כאן במי ש"לא אכפת לו". אלא דווקא באנשים ערכיים שנוסעים לצורך "התעלות רוחנית".
ואני מאמין שמי שכותב או קורא דברים בפורום הזה הוא אדם כזה, ורק לאנשים כאלה כיוונתי כמו שפותח האשכול עשה.
_____________________________________

חזרה לפורום
  #15  
ישן 14-09-2009, 18:43
צלמית המשתמש של זיו
  זיו זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "אין כאן שום הכפשה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ck5760
אם יש כאן חסיד ברסלב המסוגל להסביר בצורה הגיונית מדוע הוא נוסע לאומן בראש השנה וכיצד זה מסתדר עם ההלכה - אהלן וסהלן.
להצדיק מראש ולמצוא תירוצים מדוע הדבר הזה נכון עם תשובה כמו "זה לא יתכן שהם טועים משום שהמון אנשים עושים זאת" - את זה אני לא מוכן לעשות.

זו אמונה, אל תחפש בזה הגיון. סיבה?
ציטוט:
בימי חייו היו נוהגים החסידים להתקהל אצל רבי נחמן בשלושה תאריכים : ראש השנה, שבת חנוכה וחג השבועות. בשנים האחרונות חסידים מחזירים עטרה ליושנה ומגיעים אף בתאריכים הללו לקברו שבעיירה האוקראינית. אך למרות כל זאת אין ספק שהתאריך החשוב ביותר הוא ראש השנה, רבי נחמן הכריז שביום זה יש לו כוח "לתקן ולעזור לכל אדם יהיה איך שיהיה..."
אתה יכול להתווכח עם סיבה כזאת?

ואת פינת ההלכה כמדומני שסגרנו.

הציטוט מכאן http://www.jewishsearch.com/print/article_414.html
_____________________________________
..

חזרה לפורום
  #18  
ישן 15-09-2009, 11:07
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
לא זה מה שאתה אומר
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "מה שאתה אומר בעצם זה שחסידים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי זיו
מה שאתה אומר בעצם זה שחסידים שמאמינים ברבם זה "אידיאל נוצרי"?

אגב, אתה טוען שציבור גדול טועה. אותו ציבור בוודאי טוען שאתה טועה. תסביר אתה למה טענתך עדיפה.

שאמרתי.
מה שאמרתי (ובעצם זה לא אני אלא ריה"ל בכוזרי) שהמושג אמונה ביהדות איננו "אמונה עיוורת" אלא בדיוק הפוך - היהדות מעודדת לבדוק כל דבר.
בנצרות לעומת זאת - להאמין ללא סיבה זה האידאל.

אם ציבור גדול עושה משהו שמתנגש עם ההלכה - חובה על אותו ציבור להצדיק את מעשיו.
לא משום שיש הרבה אנשים שעושים כך - זו ההלכה.
לדוגמא - אם ציבור מסויים היה מחליט לחלל שבת וטוען שהוא עושה זאת לשם התעלות רוחנית. האם גם אז היית טוען מה שטענת?
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י ck5760 בתאריך 15-09-2009 בשעה 11:12.
חזרה לפורום
  #19  
ישן 15-09-2009, 14:18
צלמית המשתמש של זיו
  זיו זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "לא זה מה שאתה אומר"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ck5760
שאמרתי.
מה שאמרתי (ובעצם זה לא אני אלא ריה"ל בכוזרי) שהמושג אמונה ביהדות איננו "אמונה עיוורת" אלא בדיוק הפוך - היהדות מעודדת לבדוק כל דבר.
בנצרות לעומת זאת - להאמין ללא סיבה זה האידאל.
אם ציבור גדול עושה משהו שמתנגש עם ההלכה - חובה על אותו ציבור להצדיק את מעשיו.
לא משום שיש הרבה אנשים שעושים כך - זו ההלכה.
לדוגמא - אם ציבור מסויים היה מחליט לחלל שבת וטוען שהוא עושה זאת לשם התעלות רוחנית. האם גם אז היית טוען מה שטענת?

ממה-נפשך; אם אתה אומר שהם מאמינים ללא סיבה הגיונית, הרי שזה "אידיאל" (כדבריך), ומשהו פסול. (ואת זה אתה טוען שלא אמרת. משמע: ) אם יש להם כן סיבה הגיונית להאמין ברבם, הרי שהם חייבים ללכת בעקבות כל מה שיגיד. וכן, גם לפקוד את הציון שלו בראש השנה.

בנוסף לזה, זה לא מתנגש עם ההלכה, כי יש להם מספיק פוסקים שהתירו זאת.
_____________________________________
..


נערך לאחרונה ע"י זיו בתאריך 15-09-2009 בשעה 14:21.
חזרה לפורום
  #20  
ישן 15-09-2009, 23:39
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
האמת המצערת היא
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "[QUOTE=ck5760]שאמרתי. מה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי זיו
ממה-נפשך; אם אתה אומר שהם מאמינים ללא סיבה הגיונית, הרי שזה "אידיאל" (כדבריך), ומשהו פסול. (ואת זה אתה טוען שלא אמרת. משמע: ) אם יש להם כן סיבה הגיונית להאמין ברבם, הרי שהם חייבים ללכת בעקבות כל מה שיגיד. וכן, גם לפקוד את הציון שלו בראש השנה.

בנוסף לזה, זה לא מתנגש עם ההלכה, כי יש להם מספיק פוסקים שהתירו זאת.

שאפילו כלל לא בטוח שזה מה שרבם התכוון כאשר אמר זאת (אלא הוא התיחס לתקופת הגלות בלבד).
בנוסף כמדומני שרבי נחמן אמר שאפשר לזרוק את כל מה שכתב לפני שהיה בארץ ישראל ולשמור רק את מה שכתב אח"כ.

הפוסקים שלהם התירו ולכן זה לא מתנגש עם ההלכה?
זה דומה להצהרה ש100 רבנים פסקו שהרב'ה הוא המשיח (רק שכחו לציין שרובם או כמדומני כולם הם חסידי חב"ד).
_____________________________________

חזרה לפורום
  #21  
ישן 16-09-2009, 09:48
צלמית המשתמש של זיו
  זיו זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "האמת המצערת היא"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ck5760
שאפילו כלל לא בטוח שזה מה שרבם התכוון כאשר אמר זאת (אלא הוא התיחס לתקופת הגלות בלבד).
בנוסף כמדומני שרבי נחמן אמר שאפשר לזרוק את כל מה שכתב לפני שהיה בארץ ישראל ולשמור רק את מה שכתב אח"כ.
הפוסקים שלהם התירו ולכן זה לא מתנגש עם ההלכה?
זה דומה להצהרה ש100 רבנים פסקו שהרב'ה הוא המשיח (רק שכחו לציין שרובם או כמדומני כולם הם חסידי חב"ד).

אני בטוח שהם בקיאים בתורת רבם יותר ממך, ויודעים מה אמר או לא אמר. בנוגע לתקופת הגלות - ממש לא בא לי להכנס לויכוח הזה איתך שוב - רוב חסידי ברסלב חושבים שהגלות טרם תמה. יתכן שלדעתך ולדעת רבותיך כן, אבל שוב. לא ברור דעת מי עדיפה.
ציטוט מאיזה מאמר שמצאתי:
ציטוט:
בזמן האחרון ישנה התעוררות מיוחדת לנסוע לאומן בכדי לחדש שם את חיבת הארץ. הרוצים לנסוע לאומן מסתמכים על הבטחת רבי נחמן - הבטחה מפורשת (ויש אומרים שאמר זאת בשבועה) שמי שיבוא על ציונו ויגיד את עשרת פרקי תהילים שהם "התיקון הכללי" וייתן פרוטה לצדקה הוא ירפא אותו. (ברוחניות?)
אם בא אדם, אפילו רב חשוב, ורוצה למנוע אותך מלנסוע לציונו הקדוש באומן, תשאל אותו: האם אתה מרפא אותי? האם אתה מביא לי תחליף? רבי נחמן הבטיח לרפא אותי. אם אתה גם מבטיח לי כך - אז אולי זה שיקול. אך אם אתה לא בטוח שיש באפשרותך להביא לי את הריפוי..

אני מניח שמישהו שמאמין ברבי נחמן בלב שלם, אין לו ברירה אחרת מאשר לנסוע לשם, או לא להיות שלם עם עצמו.

הפוסקים שהתירו הם לא דווקא "שלהם", אלא פוסקים רבים המקובלים על כל כלל ישראל. ולא הבנתי מה קשורה ההצהרה של 100 הרבנים. אתה רוצה להוכיח שהרבה רבנים יכולים לטעות? אז אולי כל הרבנים הציוניים טועים? אתה פוסל בקלות כל מי שלא מתאים לדרך שלך. הנה אפילו פה:
ציטוט:
"רק שכחו לציין שרובם או כמדומני כולם הם חסידי חב"ד"
אתה רומז שעצם זה שהם חסידי חב"ד, כבר מספיק כדי לפסול אותם על הסף.

אתה בעצמך טוען שכל אחד צריך להשמע לעצת רבו בלבד, והלכה לומדים מרב ולא מספרים. אז הנה, יש להם רבנים, והם נשמעים להוראותיהם.


ציטוט מכאן http://mayanottours.co.il/?action=showobject&sn=2_1363
_____________________________________
..


נערך לאחרונה ע"י זיו בתאריך 16-09-2009 בשעה 10:02.
חזרה לפורום
  #23  
ישן 16-09-2009, 11:14
צלמית המשתמש של זיו
  זיו זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "זה שהגלות תמה הוכיח מישהו שחי לפני תנועת החסידות."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ck5760
והוא המהר"ל.
וכל ההשחתה של התווים הרבים לא הוכיחה הלכתית את ההיתר שמצאו לעצמם מי שנוסע לאומן (לא רק בראש השנה אלא בכלל כל השנה).
לומר "לא יתכן שהם טועים משום שהם יותר חכמים/יותר רבים" זו לא הוכחה אלא סתם ניפנופי ידים.

שוב, לא רוצה להכנס לעניין ויכוח הגלות עכשיו. תקבל את זה שיש אחרים שהם ורבותיהם טוענים שהגלות לא תמה.

אני לא מחפש לך הוכחה הלכתית להתר לנסוע, כי כבר יש כזאת. אתה רוצה רשימת פוסקים כאן שהתירו?

ואת המשפט "לא יתכן שהם טועים משום שהם יותר חכמים/יותר רבים" לא אמרתי. אמרתי שאתה (ואלו שאתה מסתמך עליהם כמובן) טוען אחרת, וזה מקובל. מה שיפה ביהדות זה שזה לא סותר זה את זה. "אלו ואלו דברי אלוקים חיים" , וכן, למרות שהמסקנות הפוכות, פסיקותיהם של כל הרבנים צודקות.
_____________________________________
..


נערך לאחרונה ע"י זיו בתאריך 16-09-2009 בשעה 11:17.
חזרה לפורום
  #24  
ישן 16-09-2009, 13:20
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
מדוע לא המשכת את הציטוט?
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "[QUOTE=ck5760]והוא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי זיו
שוב, לא רוצה להכנס לעניין ויכוח הגלות עכשיו. תקבל את זה שיש אחרים שהם ורבותיהם טוענים שהגלות לא תמה.

אני לא מחפש לך הוכחה הלכתית להתר לנסוע, כי כבר יש כזאת. אתה רוצה רשימת פוסקים כאן שהתירו?

ואת המשפט "לא יתכן שהם טועים משום שהם יותר חכמים/יותר רבים" לא אמרתי. אמרתי שאתה (ואלו שאתה מסתמך עליהם כמובן) טוען אחרת, וזה מקובל. מה שיפה ביהדות זה שזה לא סותר זה את זה. "אלו ואלו דברי אלוקים חיים" , וכן, למרות שהמסקנות הפוכות, פסיקותיהם של כל הרבנים צודקות.

והלכה כבית הלל!
כלומר יש הכרעה בהלכה.
ואפרופו אם בהכרעה חפצת:
http://www.yeshiva.org.il/midrash/Shiur.asp?id=4024
_____________________________________

חזרה לפורום
  #26  
ישן 16-09-2009, 22:27
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
קודם כל מחיאות כפיים - סוף סוף תשובה עניינית
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב ""הכרעה", שוב - לדעתך. הנה..."

עכשיו:
בתגובה הקודמת שהבאתי (הקישור) הוא מציין את ההיתר (המסוייג) של השדי חמד וגם את החולקים על מה שלא כלל בסייג:

ציטוט:
הרמב"ם אוסר את היציאה מא"י, פרט לארבע סיבות. "אסור לצאת מארץ ישראל לעולם, אלא ללמוד תורה או לישא אשה או להציל מן העכו"ם ויחזור לארץ. וכן יוצא הוא לסחורה" (הל' מלכים, פ"ה ה"ט). מה מקורו של הרמב"ם להיתרים אלו? מקורו בע"ז (דף יג ע"א). ואם מותר שם לכהן, כן מותר הוא לכל ישראל. אבל ברור שאסור לצאת מא"י לכל מטרה אחרת (אלא אם כן לצורך רפואי, כי פקוח נפש דוחה כל התורה. וכן לכאורה מותר לצאת כדי ללמד תורה לאחרים, או לגבות כסף עבור מוסדות התורה, כי אלו נכללו בלימוד תורה הנ"ל).

וכבר נשאלה שאלה, האם מותר לצאת לחו"ל כדי לפקוד קברות הצדיקים, ולהתפלל לידם? ענה על כך "שדי חמד" (תחילת "אסיפת דינים", ערך ארץ ישראל) להתיר בשם מחבר "שדה הארץ". אבל סייג את דבריו: "ומיהו דוקא כשאינו מתבטל באותם הימים [בהם נוסע לחו"ל] מעבודת ה' בשום מצוה וכו'. ובפרט אם חכם הוא [ו]מתבטל מלימודו, לא יפה עושים" עכ"ל. והוסיף עליו מחבר "שדי חמד":
"ובאמת דבריו נכונים וכו'. ובפרט אם תורתו אומנותו וכו' קרוב הוא להפסד מלשכר וכו' כי אי אפשר שילמד בדרך כמו שלומד בביתו. אבל לכל העם, חיובא רמיא להשתדל להשתטח על קברי הצדיקים, כי זכות גדול הוא" עכ"ל "שדי חמד".

והנה בפרט זה להתיר למי שאינו קבוע בלימוד תורה, חולק עליו הראי"ה קוק (בשו"ת משפט כהן, סי' קמז):
"צ"ע טובא, דנהי שמצינו בכלב שהשתטח על קברי אבות וכו' [אבל] עיקר הקדושה של הצדיקים הראשונים, למי כל חמדת ישראל? הלא היא בארצנו הקדושה! ולמה לון לאהדורי על קברי חו"ל? וכו' ומכ"ש שצדיקים בא"י הלא המה הגבורים אשר מעולם שאין דוגמתם. ואיך ייתכן לומר שתהיה מצוה לצאת עבור זה לחו"ל? ועל עיקר המצוה לא ידענא, דמצינו רק שהיא תועלת שע"י כן הצדיקים מבקשים עליו רחמים. אבל מצוה מנא ליה?"

עכ"ל הרב אברהם קוק. ומדבריו יוצא שכיון שאיננה מצוה, כיצד אפשר להתיר עבור כן היציאה לחו"ל? וסיוע לדברי הרב קוק מצאנו ב"פתחי תשובה" (לשו"ע יו"ד סי' שע"ב ס"ק ב) "אבל להשתטח על דברי צדיקים, לא מצינו בזה [בחז"ל] מצוה ידועה או כבוד חכמים" עכ"ל.
_____________________________________

חזרה לפורום
  #27  
ישן 16-09-2009, 22:46
צלמית המשתמש של זיו
  זיו זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "קודם כל מחיאות כפיים - סוף סוף תשובה עניינית"

כן, קראתי את זה עוד לפני שהבאת את הלינק בפעם הראשונה. ללא ספק, יש חולקים עליו. עדיין, מי שרוצה לצאת יכול להסתמך על ההתר הזה.

כן, אני יכול להתווכח איתך גם על הסייגים (יש בכלל מישהו כיום שיכול להצהיר שתורתו אומנותו? ברמה שהוא לא קורא עיתון כי זה ביטול תורה? יחידי סגולה בלבד)

כמובן שישנה כאן מחלוקת עמוקה יותר, האם יש טעם בהשתטחות על קברי צדיקים או לא, שזה הבדל עצום בין גישת החסידים לגישת המתנגדים. צר לי שנראה שהרב קוק אימץ את שיטת המתנגדים. אגב כיום - כשכבר עברה מן העולם ההתנגדות האמיתית לחסידות - ניתן למצוא מבני הזרם הליטאי במירון (!) אמנם רק בל"ג בעומר, אבל זה באמת דבר מדהים. נשמעו גם שמועות על כך שמתישהו, באמצע חשוון פוקדים מאות מאלו בית קברות בפאתי בני-ברק, ואפילו אומרים תהילים ומבקשים בקשות...
_____________________________________
..

חזרה לפורום
  #35  
ישן 20-09-2009, 23:42
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
במקרה יצא לי להסתכל על הדיון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי elvis1977 שמתחילה ב "נסיעה טובה ומועילה לטסים לציון של רבי נחמן מברסלב זצ"ל באומן"

קודם כל אשריכם-דיון לשם שמיים תמיד טוב!
אולי אנסה להוסיף עוד קצת:
הגמרא מביאה סיפור שממחיש לנו מה יכול לגרום צער של אישה:
"רב רחומי הוה שכיח קמיה דרבא במחוזא הוה רגיל דהוה אתי לביתיה כל מעלי יומא דכיפורי, יומא חד משכיה שמעתא הוה מסכיא דביתהו השתא אתי, השתא אתי. לא אתא. חלש דעתה אחית דמעתא מעינא, הוה יתיב באגרא אפחית איגרא מתותיה ונח נפשיה"
תרגום חופשי:רב רחומי בא פעם בשנה הביתה מרבא בעיר מחוזא בערב יום כיפור,שנה אחת משך אותו הלימוד ולא בא,בינתיים אישתו חיכתה לו בכיליון עיניים ובגלל הצער שלה הוא מת (אל תתפסו אותי על המילה אין לי כוח לתרגם מילה מילה)
רוב פוסקים סבורים שאין לעלות לאומן,התשובה שזיו הביא של הרב ארז קצת לא נספרת לאור היותו חסיד ברסלב מובהק....רוב פוסקים נייטרלים שבחנו את הסוגיה פסקו לאסור,ודאי במחיר פירוד משפחתי,ודאי במחיר לאסוף צדקה בשביל זה,ואנו אין לנו אלא פוסקי דורנו שליט"א ונעשה ככל אשר יורונו
כמו כן יש איסור חמור על יציאה מא"י,וראיתי שהבאתם דברי הרב זצ"ל שהשיג על השדי חמד גבי יציאה חו"ל לקברי צדיקים....ומי שיקרא בכתבי הרב זצ"ל ויבין מה זה א"י לא ירצה לזוז ממנה מילימטר,כל הדר בה כמי שיש לו אלוה,שרוי בלא עוון,תפילות ודאי מתקבלות כאן יותר מכל מקום אחר,ובכל זאת נראה שלמתירים יש על מי לסמוך בדוחק
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:17

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר