לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 09-04-2005, 20:07
  WeBit WeBit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי גיא השמן שמתחילה ב "שמותיו של אלוהים (?)"

שלום,
ע"ב שמות האלוקים(ואני אבקש שתכתוב אלוקים ולא "א-לוהים") הם למעשה השם המפורש.
השם הוא שם קבלי עתיק, ומי שאומר אותו - יכול לשלוט על הטבע, ליצור יש מאין, להרוס, ממש כוח אלוקי.
ומפה הסגנון שהרג משה את המצרי וכו' וכו'...
השם המפורש(ע"ב השמות) נאמר בבית המקדש בברכת הכוהנים(ולא כפי שנאמר היום, בשם אדנות בלבד), כמו-כן, השם המפורש היה כתוב על קודש-הקודשים.
מי שהיה יוצא מהמקדש שכח את השם, ולכן אנשים מעטים כתבו את השם שנאמר על ידם, והפחידו אנשים רבים, או שעשו יש מאין לא רצוי.
בעקבות כך, נאלצו החכמים להטיל גזרה על השם המפורש, ומאז - גם אם אתה יודע את השם המפורש ותגיד אותו - לא תצליח לעשות איתו דבר.
הדרך היחידה להשתמש בו היא ע"י התנהגות נאותה, וקיום מצוות באופן מלא.
*זהירות*:
ברגע שאתה אומר את השם המפורש(אם אתה בכלל יודע מהו), לא יקרה דבר(בדורנו, רק 2 אנשים יכולים להגיד את השם המפורש ו"להשתלט" על הטבע), אך החטא יהיה גדול מנשוא.
החטא הוא כמו עונשם של כל המצוות גם יחד, אז זהירות.
נדירים אמרו את השם, ונענשו במקום.(יש 3-4 סיפורים על תנאים אפילו, שאמרו את השם המפורש, ונענשו על כך שהם השתמשו בו על הצלתם או הצלת מספר אנשים בלבד.)
אני מקווה שהסברתי היטב את המושג(ע"ב שמות\השם המפורש),והזהרתי אותך כראוי.
המשך יום(לילה?) נעים.
חזרה לפורום
  #4  
ישן 01-05-2005, 21:12
  WeBit WeBit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי אנאRF שמתחילה ב "אתה מוכן להסביר קצת..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אנאRF
אתה מוכן להסביר קצת יותר...

למה אסור להגיד א-לוהים (בלי המקף) ?
ואיזה שם אסור להגיד? תבלבל את הסדר או משהו שאני אבין בבקשה..
תודה.

לא כדאי להגיד "א-לוהים"(עם מקף או בלעדיו, עם מקף לפחות הפרדתי את השם), זה משחרר דברים מסויימים(לא אפרט כאן, זה מפורט בקבלה בלבד.)
יש צופן מסויים, בעל 72 חלקים(שבכל חלק מסתתר שם אחר של ה') - שכשאומרים אותו יחד וברצף, האדם האומר מקבל שליטה בטבע - והוא מה שמכונה - "עושה ניסים" או משהו בסגנון.
האדם האומר, יכול לשלוט בטבע ללא כל התערבות הבורא, ולכן האדם העושה את זה נענש (אף פעם לא במקום, אבל העונש כ"כ ברור לאדם, שהוא מבין מיד שזה עונשו, ואם לא - יקבל עונש גדול בהרבה)...
שום בילבול סדר, אסור לכתוב את השם הזה באופן גלוי או מפורש.
הוא אמור להופיע בקודש הקודשים בלבד.(בכתיבה)
מקווה שפירטתי קצת יותר.
חזרה לפורום
  #5  
ישן 04-05-2005, 11:17
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
לא מתכוון לשבור את המילה שלך בכוונה תחילה אך:
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי WeBit שמתחילה ב "[QUOTE=אנאRF]אתה מוכן להסביר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי WeBit
לא כדאי להגיד "א-לוהים"(עם מקף או בלעדיו, עם מקף לפחות הפרדתי את השם), זה משחרר דברים מסויימים(לא אפרט כאן, זה מפורט בקבלה בלבד.)
יש צופן מסויים, בעל 72 חלקים(שבכל חלק מסתתר שם אחר של ה') - שכשאומרים אותו יחד וברצף, האדם האומר מקבל שליטה בטבע - והוא מה שמכונה - "עושה ניסים" או משהו בסגנון.
האדם האומר, יכול לשלוט בטבע ללא כל התערבות הבורא, ולכן האדם העושה את זה נענש (אף פעם לא במקום, אבל העונש כ"כ ברור לאדם, שהוא מבין מיד שזה עונשו, ואם לא - יקבל עונש גדול בהרבה)...
שום בילבול סדר, אסור לכתוב את השם הזה באופן גלוי או מפורש.
הוא אמור להופיע בקודש הקודשים בלבד.(בכתיבה)
מקווה שפירטתי קצת יותר.


אישית שמעתי דברים אחרים בנוגע להיתר אמירת חלק משמותיו של הקב"ה
ישנם גם הבדלים בקשר למה מותר לומר או למחוק בקשר ללחשוב לא שמעתי שום דבר האוסר.
האם כל מה שאמרת מגובה במשהו כתוב או שחלק מהדברים נובעים מחששותיך האישיים?

דוגמא קטנה:
את השם אלוקים מותר לומר דרך לימוד כנ"ל לגבי שם שד-י.
בקשר לאמירה:
את השם י-ה-ו-ה אסור לומר
את שם א-ד-נ-י כנ"ל
את שם י-ה יש להזהר מלומר אך זה פחות חמור מהשניים הקודמים.

כמובן שלכל דבר יש גבול-
מסופר על שניים שנפגשו בבלינד דייט לצורך שידוך.
הבחור שואל "איך קוראים לך ומהיכן את?"
הבחורה עונה "הללוקה - מירושלים ואיך לך?"
הבחור קולט עם מי יש לו עסק ואומר:
"יקוטיקל מנהריקה"!

לא בטוח ששם ע"ב (הנוצר מהפסוקים ויסע ויבוא ויט) הוא הנקרא השם המפורש -
נדמה לי שלפי הגר"א שם מ"ה הוא השם המפורש
_____________________________________

חזרה לפורום
  #6  
ישן 04-05-2005, 16:24
  WeBit WeBit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "לא מתכוון לשבור את המילה שלך בכוונה תחילה אך:"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ck5760
אישית שמעתי דברים אחרים בנוגע להיתר אמירת חלק משמותיו של הקב"ה
ישנם גם הבדלים בקשר למה מותר לומר או למחוק בקשר ללחשוב לא שמעתי שום דבר האוסר.
האם כל מה שאמרת מגובה במשהו כתוב או שחלק מהדברים נובעים מחששותיך האישיים?

דוגמא קטנה:
את השם אלוקים מותר לומר דרך לימוד כנ"ל לגבי שם שד-י.
בקשר לאמירה:
את השם י-ה-ו-ה אסור לומר
את שם א-ד-נ-י כנ"ל
את שם י-ה יש להזהר מלומר אך זה פחות חמור מהשניים הקודמים.

כמובן שלכל דבר יש גבול-
מסופר על שניים שנפגשו בבלינד דייט לצורך שידוך.
הבחור שואל "איך קוראים לך ומהיכן את?"
הבחורה עונה "הללוקה - מירושלים ואיך לך?"
הבחור קולט עם מי יש לו עסק ואומר:
"יקוטיקל מנהריקה"!

לא בטוח ששם ע"ב (הנוצר מהפסוקים ויסע ויבוא ויט) הוא הנקרא השם המפורש -
נדמה לי שלפי הגר"א שם מ"ה הוא השם המפורש

לא דיברתי על לחשוב כלחשוב..
התכוונתי להגיד שם אחר ואז לחשוב על השם האמיתי...
כלומר, אפילו להגיד: "דני" ולחשוב שאמרתי את השם המפורש...
(מגובה בזוהר..)
א-ד-נ-י מותר להגיד, בתנאי שהברכה\אמירה היא בכוונה שלמה ומותרת מדרבנן\תורה...
דווקא לפי מה שקראתי, השם י-ה, הוא הרבה יותר בעייתי מאמירת א-ד-נ-י...
אני לא יודע מה הסימוכין של הגר"א בנוגע לקבלה.
מה שאני כן יודע, שבקבלה מובא את השם המפורש באופן מופשט כשם המפורש מהפרשות הנ"ל, וגם האר"י תומך בזה וגם הרמב"ן...
חזרה לפורום
  #16  
ישן 14-08-2011, 01:23
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי שמתחילה ב "רצוי שלא תתלה את בורותך..."

אני מבקש משניכם לשמור על תרבות דיון.
אנא קראו את דבר המנהל.


אני אישית מחזיק בדעותיו של הרמב״ם, וכן, הוא שולל לחלוטין את הדברים.
לא הייתי קורא לשיטתו "פירוש פשטני", להפך, יותר "פשטני" זה לחשוב על מושגים כ־"שם בן י״ב/מ״ב/ע״ב/וכו׳ אותיות" כשמות רגילים
העומק לדעתי הוא דווקא בהתייחסות אליהם כאל צירופי מילים שמבטאים רעיון כלשהו.
אמנם אין כאן קשר לעבודת אלילים, אך הרמב״ם בעצמו לא חס בלשונו על המקבלים את הדברים "כפשוטם", ובמיוחד לא על אלו שמייחסים לשמות סגולות מיסטיות.


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 14-08-2011 בשעה 01:25.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:23

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר