לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 14-10-2009, 20:16
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
ואללה
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי eyal_am שמתחילה ב "כן אין בעיה עם זה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי eyal_am
אני מכיר עוד כמה אנשי צ"א שהנם נווטי קרב במקור ושהתקדמו לתפקידים בכירים בח"א.

פשוט עושים הסבה ומטיסים את המטוס כטייס, זה לא דבר מסובך לנווט קרב לעשות את ההסבה הזו - בייחוד לאנשים עם הרבה שעות טיסה.

דבר מעניין - יצא לי לראות נווט קרב שהתקדם לתפקידים בכירים ולפני כמה שנים כשהיה אל"מ והיה סגן מפקד בסיס הוא ענד כנפי טייס ולא נווט על המדים....


מאיפה אתה יודע ש"זה לא מסובך" לעשות הסבה מנווט לטייס ? היית נווט, טייס או מדריך טיסה ? למיטב ידיעתי, בכל המקרים בהם הוסבו בעבר נווטים לטייסים, הם עשו דרך תקופה מסויימת בביס"ט, ולא כולם התאימו לכך. זה שיש למישהו "הרבה שעות טיסה" בוודאי עוזר (אויראות זה גם כישור נרכש) אבל לא הופך את זה ל-peace of cake.

לגבי כנפי טיסה - החל מ-1997 או 1998, כל אנשי צוות האויר בחיל עונדים כנפי טייס של טייס - טייסים, נווטים ומכוננים.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 14-10-2009, 22:54
  eyal_am eyal_am אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.09.08
הודעות: 69
לכל המגיבים החכמים והמתחכמים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי OINT שמתחילה ב "ביקור רמ"ט חה"א ברמת דוד"

אני מת על ההגדרות של "אחד שמכיר מקרוב..." ו"אחד שיודע"...

אני לא נוהג סתם לרשום דברים בלי שאני באמת מכיר מקרוב. אני לא אגולל את ההיסטוריה שלי ושל משפחתי, אבל נולדתי בבסיס ח"א רמת דוד למישהו שבמקרה היה סגן מפקד הבסיס וגדלתי שם ובעוד בסיס.

וכן אני מכיר כמה וכמה אנשי צ"א שהיו נווטי קרב והסמיכו אותם לטיסה על מטוס כזה או אחר. רק לידיעת אלו ש "יודעים" - נווטי קרב בכירים שמקבלים פיקוד על טייסת טיסה ברובם לא חוזרים לביס"ט ל"השלמת טייס", אלא עושים זאת במסגרות כנפיות או אחרות.
וכן זה ממש לא סיפור לנווט קרב מנוסה לעבור הסמכה לטייס - אני יודע זאת כי אני מכיר באופן אישי שניים שעשו את זה תוך כדי מעבר למטוסים שונים (מקורנס לבז ולנץ), והם לא עברו בביס"ט בשביל זה ועשו את זה "תוך כדי עבודה".

לגבי לוקר - אני לא מכיר אותו באופן אישי, אבל אני די בטוח שהוא מטיס לבד ושהוא "הוסמך כטייס" בח"א.

לגבי הכנפיים הצדק עמכם.

נערך לאחרונה ע"י eyal_am בתאריך 14-10-2009 בשעה 23:06.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 14-10-2009, 23:04
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
נווטים כמפקדי טייסות
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי eyal_am שמתחילה ב "לכל המגיבים החכמים והמתחכמים"

המקרים שהותרו לפרסום עד היום, של נווטים כמפקדי טייסות, הם שניים בלבד: סא"ל אילן כמפקד טייסת הראם "הבינלאומית", ולוקר כמפקד "אבירי הזנב הכתום". אני לא מתייחס למקרים נוספים.
הסטטיסטיקה של נווטים כמפקדי טייסות קרב, בכל מקרה, היא אפסית - ולכן על מה אתה מדבר ?

היו בעבר נווטי קרב, בודדים, שחזרו לביס"ט. חלקם עברו (הידוע מכולם הוא בועז נהוראי ז"ל שאף התקדם לסמ"ט). במערך המסוקים הוסבו נווטים לאחר ביטול הנווט במסע"ר. בתובלה אני פחות מכיר, עולה לי בזיכרון מקרה אחד (דווקא של מכונן אם איני טועה).
אם אתה מדבר על הסמכה של נווט כמו לוקר להטיס, למשל, מטוס קל כנפי (ססנה, פשוט, חופית) זה נשמע מאוד הגיוני. לקחת נווט מנוסה ולעשות ממנו טייס מתחיל כאשר הוא כבר בתפקיד פיקודי (שם היכולת הטיסתית אינה חזות הכל) נשמע לי כמו בזבוז זמן.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 14-10-2009, 23:21
  eyal_am eyal_am אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.09.08
הודעות: 69
יפה שהדגשת את "שהותרו לפרסום"...
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "נווטים כמפקדי טייסות"

אינני מתכוון להתנגח פה עם אנשים בכל מיני דיונים בתיאוריה. אני מספר לך ממקור ראשון את מה שאני יודע בתחום. אני לא קורא כל היום "ביטאון ח"א " או ספרים כאלו ואחרים, אלא מסתמך על חיי והיכרותי עם עולם ח"א ואנשי צ"א שאני מכיר.

תקרא שוב פעם את מה שכתבתי.

המטרה העיקרית בהכשרה של מעבר מנווט לטייס בתפקיד בכיר כמו מפקד טייסת הנו האפשרות להוביל, להוות מקור סמכות ולפקד - ולא להיות טייס הקרב בעל היכולת הטיסתית הטובה ביותר.

נווט מנוסה הוא ממש לא "טייס מתחיל". יש לא מעט מקרים שנווטים מטיסים מטוסים תוך סיוע לטייס ולפעמים החלפתו במקרים כמו איבוד הכרה, אובדן התמצאות, פגיעה וכו'.

דוגמא קטנה: רון ארד קיבל "רישום לזכות" כאשר בתרגול קרב הצליח להוציא את הקורנס שטס בו ממצב מסוכן כאשר הטייס נכנס ל "ורטיגו" ולא זיהה המצב שהוא נמצא בו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 14-10-2009, 23:28
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
אתה מסיק מהיוצא מהכלל אל הכלל
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי eyal_am שמתחילה ב "יפה שהדגשת את "שהותרו לפרסום"..."

מדיניות ח"א בהכשרה של נווטים בטיסה ידעה טלטלות שונות - הכשירו פחות, הכשירו יותר, לפעמים מדיניות טייסת, לפעמים רחבה יותר.
עם זאת, אם לוקר כנווט פיקד על טייסת, הרי למה להכשירו כטייס ? הוא יכול להיות נווט מוביל במטוס המוביל, כמפקד המשימה - למה הוא צריך להיות גם הטייס ? לפי מה שאתה אומר זו הכשרה מחוייבת המציאות, ולא כך היא. לפקד ולהוות סמכות אתה יכול להיות גם נווט, מבלי להיות מפקד המטוס.

לגבי התרה לפרסום או לא, בוא לא נגזים. זה לא שחצי ממפקדי טייסות ח"א הם נווטים, גם לא רבע וגם לא פחות ...
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 15-10-2009, 09:13
  eyal_am eyal_am אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.09.08
הודעות: 69
אין שום בעיה
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "תראה, עכשיו יש בעיה"

כמו שכתבתי קודם, אין בכוונתי להתחיל ולריב כאן עם אנשים אשר אני סמוך ובטוח כי אף אחד מהם אינו בוגר ההסבות הנ"ל בחייל וכולם "ידענים גדולים" ומומחים שמקורותיהם ועובדותיהם נגזרות מכתבות / ויקיפדיה / ביטאון ח"א וכו'.

כמי שגדל בבסיסי קרב בשנות ה 70 וה 80 לאבא שעשה את דרכו הארוכה בחיל ויצא לי להיפגש לא פעם ולא פעמיים עם אנשי צ"א ולשמוע מהם ממקור ראשון על חוויות אישיות בנושאי טיסות, הסבות ועוד הרבה דברים - אני כותב את הדברים כאן ממקור ראשון.

YHS - אני לא נעלב כאן מאף אחד כי אני לא עוסק בתיאוריות ובטח שלא רב עם "מומחים" - שאגב אם מישהו כאן מגדיר את עצמו ככזה - אשמח אם תבססו את הערותיכם בנושא "ההסמכה" לטייס על אנשים שאתם מכירים באופן אישי וששוחחתם עימם על זה.
ולא - אינני מעוניין שתתקן את "שגיאותי". תודה.

לחלופין הצעה - הביאו לפורום מישהו שעשה את ההסבה הנ"ל, תשאלו אותו על התהליך ותלמדו

יום טוב,

איל
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 15-10-2009, 09:46
  eyal_am eyal_am אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.09.08
הודעות: 69
אין שום תחרות
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "אני לא אוהב את התחרות"

כמו שכתבתי אני לא מתחרה עם אף אחד בנושא, וכותב רק מה שאני יודע או ששמעתי ממקור ראשון.
אני מבקר כאן המון בפורום אבל כמעט ולא מגיב - בדיוק ע"מ למנוע תחרויות מסוג זה.

אני מכבד מאוד את מה שאנשים כותבים, אבל כשאני רואה דעות נחרצות של "מומחים" בנושאים שאני בטוח שהם לא התנסו בהם, אז אני מגיב.

ובנושא האמור לעיל (שאני לא מתיימר להיות מומחה בו כיוון שאינני נווט קרב שהוסמך כטייס, אלא מכיר כאלו שכן), כמו שאמרתי הצעתי לפנות למישהו שכן עשה את המסלול הנ"ל - אם אתה מאוד מעוניין אתן לך בפרטי שמות של 2 נווטי קרב שהוסמכו להטיס מטוסי קרב והתקדמו לתפקידים בכירים בח"א (ולא תמצא אותם בויקיפדיה או בגוגל) - תוכל לשאול אותם על חוויותיהם בנושא.

יום טוב

איל
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 15-10-2009, 10:09
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי eyal_am שמתחילה ב "אין שום תחרות"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי eyal_am
כמו שכתבתי אני לא מתחרה עם אף אחד בנושא, וכותב רק מה שאני יודע או ששמעתי ממקור ראשון.
אני מבקר כאן המון בפורום אבל כמעט ולא מגיב - בדיוק ע"מ למנוע תחרויות מסוג זה.

אני מכבד מאוד את מה שאנשים כותבים, אבל כשאני רואה דעות נחרצות של "מומחים" בנושאים שאני בטוח שהם לא התנסו בהם, אז אני מגיב.

ובנושא האמור לעיל (שאני לא מתיימר להיות מומחה בו כיוון שאינני נווט קרב שהוסמך כטייס, אלא מכיר כאלו שכן), כמו שאמרתי הצעתי לפנות למישהו שכן עשה את המסלול הנ"ל - אם אתה מאוד מעוניין אתן לך בפרטי שמות של 2 נווטי קרב שהוסמכו להטיס מטוסי קרב והתקדמו לתפקידים בכירים בח"א (ולא תמצא אותם בויקיפדיה או בגוגל) - תוכל לשאול אותם על חוויותיהם בנושא.

יום טוב

איל

שלח גם לי בבקשה,
אינני חושב שאתה חלילה מנפיץ, פשוט נראה לי שהיתה אי הבנה בנושא מאחד הצדדים.
אני אבדוק זאת שבוע הבא.
בכל מקרה- לוקר לא מוסמך להטיס אף מטוס קרב בחיל האויר, לגבי השמות האחרים- שלח את השמות ונבדוק, אולי נלמד משהו חדש.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 15-10-2009, 12:28
  eyal_am eyal_am אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.09.08
הודעות: 69
אני כותב כך לא כדי להעליב
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "לא אמשיך"

חס וחלילה אף אחד. אני כותב "מומחים" לא מתוך זלזול או חוסר הערכה, כמו שכתבתי בהודעות הקודמות מישהו שכותב בנושא מסוים צריך להיות פתוח לשמוע תגובות של אנשים אחרים.

אני יכול להעיד רק על עצמי ועל ניסיוני בתחומים שאני מבין בהם ועוסק בהם, ולעולם לא אביע את דעתי באופן כ"כ נחרץ אם לא הייתי בתפקיד או במקום של משהו שקרה. כמו כן לעולם לא ביטלתי בהינף יד דברים שנאמרו פה, כי לעולם אינך יודע מי כותב ומה הרקורד שלו.

מה שקורה כאן הוא תופעת "עליהום" של גולשים שהנם מומחים לנושאי ח"א, וצ"א ויודעים הכל ומרשים לעצמם לתקוף אנשים שמגיבים באופן פראי בביטויים כמו "דברי הבל" ועוד.

אני בטוח שאף אחד מהמגיבים פה אינו איש צ"א שעשה הסבה מנווטות לטייס, ולא שמע ממקור ראשון על כאלו.

דוגמא קטנה: באתר "מרחב אווירי" שבו גם אני מבקר לפעמים ישנן המון טעויות ברשימות המטוסים שם - החל ממספרי חא"א ותאימותם למספרי ח"א ולפעמים בהיסטוריה של המטוס עצמו. אז אני לא קופץ כל פעם בפורום כשיש עדכון וכותב: "למה אתם כותבים שטויות? תבדקו את עצמכם".

אין בכוונתי להגיב יותר לדיון הזה, כי זה פשוט מתדרד לתהום.
אני מציע למנהלים לנעול אותו - זה פשוט הופך לאישי ומכוער.

איל

נערך לאחרונה ע"י eyal_am בתאריך 15-10-2009 בשעה 12:34.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 15-10-2009, 13:25
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי חנית רפאים שמתחילה ב "אכן מדי פעם נכתבים פה דברי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי חנית רפאים
אכן מדי פעם נכתבים פה דברי הבל לא בדוקים או מחושבים.
אם כשתא"ל לוקר היה מפקד טייסת קורנס עשה זאת כנווט ולא כטייס ולכן גם לא הוביל כמוביל ומפקד גיחות מבצעיות מעולם- מדוע שכעת בתפקיד מטה יש להסמיכו כטייס????
הרי אין זו הסמכה מהירה, זולה ונכונה לחיל האוויר. לא כל נווט קרב שהנחית בחייו מטוס הופך בכך לטייס קרב!

נכנסתי ל"אשכול" זה באיחור (מתנצל) והנה כמה עובדות והבהרות.
אתחיל בציטוט לעיל. לוקר בהחלט הוביל. אפילו הרבה לפני שהיה מפקד טייסת. במלחמת לבנון השניה אף התפרסמה גיחה אחת כזו עקב תקיפה על כוחותינו. אני מניח שאתה מחליף את המונחים של "מוביל" (הדבר באחריות שני אנשי הצוות. גם הנווט עובר סידרת הכשרות להיות מוביל ובהמשך אף מוביל בכיר) לבין "מפקד המטוס" (שהוא באחריות ובסמכות הטייס גם אם הוא סגן בדרגתו וטס יחד עם לוקר).
אמשיך בנושא הסבת נווטים לטיס. אתייחס רק למטוסי קרב. בשעתו, כאשר נדרשו יותר טייסים (ופחות מידי המשיכו לחתום קבע) נוצרה יוזמה כזו. יש לא מעט נווטים שעשו זאת. אני מכיר את מרביתם (חלקם טייסי אל על וארקיע כיום). היה אף נווט מוביל בכיר (אינני רוצה לחשוף את שמו כי אינני יודע אם הוא מעוניין בכך), לוחם מהולל ומעוטר, שלאחר סיום ההסבה (כולל החלפת הכנפיים בטקס הסיום) והגעה לטייסת קרב, הבין שעדיף לו לחזור לתפקידו הקודם וזה מה שהוא עשה (כולל החלפת הכנפיים על המדים).
לוקר ודאי לא עבר את ההסבה ואני מסכים עם כל אלו שכתבו כאן שלא מוכרת הסבה שלא דרך קורס טיס, ולו משום הבזבוז האדיר בשעות הטיסה לצורך ההסבה בין שתי האפשרויות. כמו כן, הגיוני היה שאם מישהו היה מבצע זאת לראשונה, כבר היינו שומעים על כך.

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 15-10-2009 בשעה 13:27.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 15-10-2009, 19:30
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=חנית רפאים]אכן מדי פעם..."

רק נבהיר, מכיוון שאמיל לא כתב זאת בעצמו:
יש נוהל בביס"ט שמבהיר בצורה מאוד ברורה איך כמה ולמה ניתן לבצע הסבות "מקצועיות".
תיאורטית, טייס קרב יכול לעשות הסבה למכונן במטוס תובלה.
כמו שאמר YHS - זה אומר לחזור לביס"ט, ולעבור את החלקים הרלוונטיים בקורס.

אמיל יכול לספר לך על די נווטים בעלי ותק כזה או אחר שגם הקפה הם לא יודעים לעשות כמו שצריך, כי הם לא מתעסקים בזה כטייסים... אז כן יש לנווטים יתרון מובנה, אבל בסוף יש סיבה למה הם לא טייסים.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 15-10-2009, 23:29
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "שאלה שאלתית"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי amirsgv
מצב היפוטתי בו מפקד טייסת קרב הוא נווט, והוא מוביל רביעיה לתקיפה. בתא הקדמי יושב טייס בדרגת סרן-רס"ן, אולי אפילו אחד הסמ"טים. בנקודה מסויימת צריך להגיע להחלטה, בגלל תנאים מסוימים, האם ממשיכים או לא. מי יקבל את ההחלטה, הטייס המוביל או מפקד הטייסת כנווט מוביל ?

בוא נבהיר, במערך הקרב יש בהחלט נווט מוביל כפי שהוסבר. אבל הטייס המוביל הוא הסמכות העליונה במבנה שהוא מוביל ולא משנה מי הנווט בבק סיט שלו.
כמובן שאם מפקד הטייסת יושב לך בבק סיט והוא אומר משהו כדאי להקשיב..אבל לא חובה להסכים או לקבל.
מפקדי הטייסות והסמ"טים שהם נווטים יודעים זאת היטב, לא מכיר בעיות שהיו בעניין. צריך לזכור שהטייס המוביל שהם טסים איתו מנוסה בדיוק כמוהם ולפעמים יותר אם הוא מוביל רביעיה, גם אם הוא לא מפקד טייסת.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 12-11-2009, 21:43
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
תגובה
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "הגיוני"

אכן נראה שטלמור ואולי גם סברון הם נווטים שהקדימו את ארז לדרגת התא"ל. המקור לטעות דרך אגב היא בכתבה שגויה בבטאון ישן, המציינת שארז כיהן כמב"ס פלמחים לפני טלמור שבפועל המצב היה הפוך (מה שנקרא "רצפה עקומה").

אמיר אתה בטוח שבכתבה בבטאון מ 1983 מדובר על עודד ארז ולא על עמוס עמיר? מצויין שם איזה תפקיד נשא? שים לב שארז עצמו מציין שלא המשיך לתפקיד מטה נוסף. בהנחה שהחליף את עמוס לפידות כרלמד"ן ב 1977/8, אזי נראה שהשתחרר מהצבא ב 1980/81. קיימת אפשרות לקדנציה נוספת בתפקיד פרישה מובהק כלשהו כמו נספח ח"א בארה"ב, מבקר מערכת הבטחון וכו' אבל נושאי תפקידים כאלו מעטו להתראיין בזמנו לבטאון.

מה שכן, על פי האזכור הבא במסמך יפה שהכין עמוס נראה שעודד ארז היה הנווט הראשון שמילא תפקיד סמ"ט טיסה בח"א.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לגבי התא"ל הראשון בח"א שלא היה טייס לדעתי זה דווקא רלצ"ד באותם השנים חיים ירון. אם אני זוכר נכון לזרסון התחיל את כהונתו עדיין כרמ"ח בדרגת אל"מ ורק כעבור שנה שנתיים הפך לראש להק וקיבל דרגת תא"ל. כללית, נראה שדרגת התא"ל בח"א הפכה לנפוצה רק אחרי מלחמת יוה"כ, שבה חלק מראשי הלהקים (מחלקות) ומב"סי בח"א 6 ו 8 היו עדיין אל"מים. נדמה שעד 1971 היה בח"א תא"ל אחד (בני פלד ואחריו דוד עברי), וזאת למרות שהדרגה אושרה בצה"ל 3 שנים לפני כן.

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 12-11-2009 בשעה 22:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:02

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר