לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה - ברוכים הבאים לפורום מוטוריקה ורכב, אנא קראו את כללי הפורום - חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > מוטוריקה ורכב
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 01-11-2009, 09:49
  משתמש זכר LinkBomber LinkBomber אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.03.02
הודעות: 400
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "אסור לנסוע ברכב אוטומטי..."

כמו שאמר Itzik4x6zh, ההסבר שאליו קישרת עקרונית נכון רק אם אחרי שאתה משלב לניוטרל, אתה גם מכבה את המנוע. במצב כזה, משאבת השמן אכן לא פועלת ועלול להגרם נזק לתיבה. אבל אם אתה סתם בעת נסיעה משלב לניוטרל (וכמובן לא לוחץ על הגז, כי אחרת אתה יכול לגרום נזק למנוע עקב RPM גבוה), בד"כ לא צריכה להיות שום בעיה. חשוב לציין את ה-"בדרך כלל", כי שמעתי שיש מכוניות מסויימות ששם, מסיבות לא ממש ברורות, היצרן לא ממליץ על מהלך כזה. לדוגמא, במכוניות הAWD של סובארו. יכול להיות שחלקים מסויימים של מערכת הAWD כן זקוקים לחיבור של הגיר, אבל את זה אני לא יודע. אולי מישהו יודע יותר טוב ממני.

למרות זאת, כשאתה משלב מניוטרל בחזרה לדרייב בזמן שהרכב נע במהירות, נזק בהחלט עלול להגרם (לא באופן מיידי, אבל לאורך זמן), כיוון שמתבצע שילוב והRPM עולים (ואז יורדים) במהירות. לא יודע עד כמה זה באמת מזיק לאורך זמן, אבל קיים עומס יתר על כל החלקים המכניים כשדבר כזה קורה.


בקשר לשאלה השניה: התשובה בד"כ היא - לא. חיסכון דלק ע"י נסיעה ממושכת בניוטרל (לדוגמא, בירידות ארוכות) הוא לרוב מיתוס מהימים שבהם מכוניות השתמשו בקרבורטור על מנת לספק למנוע את תערובת הדלק\אוויר שלו. במקרה הזה באמת קיים חיסכון דלק (למרות שלא חושב שהוא גדול), כיוון שהקרבורטור ממשיך לשאוב דלק כל עוד הגלגלים מסתובבים.

אם יש לך אוטו שלא לפני איזה 20 שנים או משהו כזה, סביר להניח שהוא משתמש בהזרקת דלק אלקטרונית. במקרה הזה, כשאתה במצב "דרייב" ודוושת הגז לא לחוצה, מחשב ההזרקה יפחית או (בהרבה רכבים יחסית חדשים) לגמרי יכבה את הזרקת הדלק למנוע, כיוון שסיבוב גלגלי הרכב מספיק כדי שהמנוע ימשיך לפעול. כשאתה מחליף לניוטרל, הזרקת הדלק חייבת להיות פעולה באופן קבוע כדי שהמנוע יפעל ברמת הסרק שלו לפחות.

אגב, לנסוע (במיוחד בירידות) בניוטרל זה רעיון לא כ"כ טוב גם מבחינה בטיחותית. כאשר אתה בדרייב, המנוע עוזר לך לשלוט על המהירות ומונע מהבלמים חימום יתר.

שילוב לניוטרל כאשר הרכב עומד זמן מסויים, למשל באור אדום, זה כבר עניין שהוא יותר נתון לדיון. עקרונית, כניראה שניתן לחסוך קצת בדלק במצב כזה, למרות שהחיסכון הוא די זניח בד"כ. יש כאלה שאומרים שהעומס על חלקי התיבה כתוצאה מהזזת הידית הלוך וחזור לא שווה את המאמץ. אחרים גם אומרים שזה לא בטיחותי, כיוון שאם משהו חריג קורה הנהג לא יכול להגיב במהירות אם יש צורך להזיז את האוטו. אני אישית דווקא עושה את זה לפעמים (מחליף לניוטרל באור אדום) ושם את בלם היד סתם כדי לתת לרגל שלי קצת לנוח מללחוץ על דוושת הבלם אבל להגיד את האמת, אני לא חושב שאני חוסך משהו עם זה.
_____________________________________
סרטוני הנהיגה שלי

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.fresh.co.il/scripts/birthday.php?date=29/04/1987]

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:35

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר