לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה --לשאלות בנושאי טלוויזיות, מערכות קולנוע ביתי, הגברה וסאונד - אנא פנו לפורום אודיו וקולנוע ביתי -- www.fresh.co.il/f=103 תגיות פורום: פורום אלקטרוניקה - פורום חשמל - שאלות בנושאי אלקטרוניקה - תכנון מעגלים - מעגלים מודפסים - פיתוח אלקטרוני - תכנון PCB - בקרים למנועים - תאורת לדים - תכנון דימר - מודינג - Arduino - מיקרו בקרים - שליטה על תאורה - שלט רחוק - משדר FM - תאורת LED - פתרון שאלות בחשמל - אלקטרוניקה תקבילית חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > חשמל ואלקטרוניקה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 03-11-2009, 19:17
צלמית המשתמש של Senda R
  Senda R Senda R אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.04
הודעות: 4,408
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי מרק10 שמתחילה ב "על איזה אופנוע מדובר ? האם יש..."

האופנוע הוא אופנוע שטח 250 סמק 2 פעימות.
אין סכימה וגם את מערכת החשמל כולה אני הרכבתי.
בעיקרון יש את סליל שנותן מתח משתנה בין 5-20V תלוי בגז , משם הכל מגיע למייצב מתח על האופנוע ומשם יוצא לכל המכלולים ( אור אחורי שעובד על לדים, אור קדמי שעובר על הליגון 12V וצפצפה)
האור האחורי לא עושה בעייה כי הלדים מחזיקים גם 17 V הבעיה היא האור הקדמי שנשרף במכת גז.
הסברה שלי היא שהלך המייצב \או שהמייצב מעולם לא ייצב משהו.
אני רוצה לבנות מעגל ייצוב מתח ל12 V (מה שיספיק גם למנורה הקדמית וגם ללדים) שמתח הכניסה הוא בין 5-20 V .
האם עם גוף קירור ראוי, הרכיב LM7812 יעבוד כראוי ולא ישרף?

תודה.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 03-11-2009, 19:56
  מרק10 מרק10 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.08.09
הודעות: 1,313
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי Senda R שמתחילה ב "האופנוע הוא אופנוע שטח 250..."

1. לפני שאתה נכנס להרפתקה של בניית מייצב מתח למה שלא תחליף את מייצב המתח שמותקן באופנוע ?

2. בכדי שנורות הלוגן יפיקו עוצמת אור הנדרשת לפי התקינה ותוכל לעבור טסט ללא בעיה המתח הנדרש הינו לפחות 13.2-13.6 וולט למיטב זיכרוני בכדי שתקבל עוצמת אור מתאימה.

מתח של 12 וולט יוריד את עוצמת התאורה בצורה דראסטית לכן כדאי לשקול שימוש במייצב מתח מתכוונן כמו LM317.

מהי צריכת הזרם של סה"כ רכיבי החשמל באופנוע בכדי לבחור מייצב מתח מתאים. ?

תעשה שיקלול של כול הצרכנים כגון:

אור דרך/מעבר,ווינקרים,אור אחורי,מערכת הצתה,מערכת שמע במידה וקיימת.
_____________________________________
טרנזיסטור


נערך לאחרונה ע"י מרק10 בתאריך 03-11-2009 בשעה 20:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 04-11-2009, 07:05
צלמית המשתמש של Senda R
  Senda R Senda R אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.04
הודעות: 4,408
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי מרק10 שמתחילה ב "קשה לי לעזור לך באופן ייסודי..."

אין לי איך לחבר סקופ לאופנוע לראות את הגל אבל לפי הידע שלי זה מפיק גל סינוסאידלי.
ולכן משהו לא מסתדר לי פה.
כי אם אני מחבר את הלדים הפוך אז הם לא נדלקים.

האם הגיוני שיש גם רכיב שהופך את המתח לחצאי גלים חיובים? (אני זוכר שעושים את זה עם דיודה לא? - יש בשנאי AC-DC סילים להקטנות הגל, דיודות ליישור הגל למעלה וקבל ליישור קווי)

ו-ELIM, תודה על העזרה, האם לפי מה שאתה טוען מייצב כמו שאני רוצה לקנות לא יספיק ויתחמם?
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.


נערך לאחרונה ע"י Senda R בתאריך 04-11-2009 בשעה 07:09.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 03-11-2009, 23:58
  Elim Elim אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.10.07
הודעות: 2,500
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Senda R שמתחילה ב "אכן ציינתי כך. חוצמזה יש לי..."

קצת הסבר:
מערך הסלילים באופנוע מפיק מתח חילופין, לרוב תלת פאזי, בתדירות ועוצמה שגדלים עם הסל"ד.
המיצב כולל גם דיודות ישור. יש שני סוגי יצוב נפוצים:
1. מערך סלילים עם מגנט קבוע, שבו מקצרים את הסלילים ע"י SCR כשהמתח שלהם עולה על המותר.
2. מערך סלילים עם סליל מיגנוט נוסף, שבו מקטינים או מנתקים את זרם המיגנוט כדי להוציא מתח נמוך יותר.

יש עוד סוגים וסוגי חיבורים ולכן לפני מתן תשובה, צריך להבין מה סוג הדינמו/אלטרנטור שיש לך. תיאור החיבורים בין הסלילים למייצב יכול לעזור. בכל מקרה - לא מדובר בסתם מייצב לינארי כי ההספק (והחום) שיתפתח עליו יהיה עצום (עד כפול 10 מההספק הניצרך).

דוגמה ל 2:
http://www.electrosport.com/technic...stration-03.gif
_____________________________________
Elim

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 13-11-2009, 01:05
צלמית המשתמש של Senda R
  Senda R Senda R אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.04
הודעות: 4,408
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Senda R שמתחילה ב "ייצוב מתח חילופין של אופנוע"

עובד

בניתי מייצב ל12V עם מייצב ל12- (כי אצלי זה מחובר הפוך) עם 2 קבלים של 1 מיקרו ו2 מיקרו.
על המייצב שמתי גוף קירור הלחמתי הכל על לוח ושמתי בתוך קופסא קטנה והרכבתי על האופנוע.
עובד נפלא.
עלות - 10 שקל (אלא אם כן מחשיבים את ה2 מייצבים ששרפתי בתהליך , מה לעשות עבר זמן מאז התעסקתי באלקטרוניקה תקבילית) .

חוצמזה ראיתי שאנשים שאלות לגביי יצוב של לדוגמא 12V אבל עם זרם מעל 1A ..
אז סתם שתדעו שפשוט קיים כזה רכיב לא צריך לשים 2 מייצבים במקביל.
יש ל2A ו3A במחיר של כמה שקלים בודדים.

תודה לעוזרים!
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:34

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר