לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 07-11-2009, 13:29
  אלון5560 אלון5560 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.08
הודעות: 771
החלום של בואינג לא ממריא

זה היה אמור להיות מטוס העתיד. עם גוף העשוי מסיבי פחם, חיסכון משמעותי בדלק ותפוסה גדולה יותר - הבטיחו בבואינג ש-787 "דרימליינר" ישנה את פני התעופה. אך אז התחילו התקלות: לוח הזמנים כבר בפיגור של שנתיים, התקציב בחריגה של 4 מיליארד דולר והספקים לא יודעים איך להתמודד עם שיטת הייצור החדשה. כנראה שלא נזכה לטוס בו בקרוב


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/channels/nplogos/LATimes.gif]

וו. ג'יי הניגן | 7/11/2009 9:45
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.nrg.co.il/images/nrg/include/img/article_toolbar_comment.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.nrg.co.il/images/nrg/include/img/article_toolbar_print.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/include/img/article_toolbar_write.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/include/img/article_toolbar_send.gif]

כאשר חשפה בואינג את תוכניתה לבנות את 787 "דרימליינר", היא הכתירה אותו כ"מהפכני". יצרנית המטוסים האמריקאית דיברה אז על "מטוס העתיד", שיכיל שינוי טכנולוגי משמעותי בייצור המטוס ובאופן פעולתו, וייתן מענה שונה ל"מטוס העתיד" של המתחרה איירבאס - ה-A380.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images//archive/300x225/1/110/704.jpg]

מטוס בואינג בלומברג


בעוד שבאיירבאס הלכו על הגודל, בבואינג הלכו על מהפכנות טכנולוגית. אך מעטות המהפכות שיוצאות לדרך ללא מאבקים.

ה-787 - שמבטיח הרכב ייחודי של חומרי גוף המטוס, תחזוקה קלה יותר, תפוסה גדולה יותר וחיסכון משמעות בדלק - כבר מפגר בשנתיים לעומת לוח הזמנים המקורי שהוצב לו, ולפי ההערכות, הוא עולה לבואינג 4 מיליארד דולר יותר מכפי שתכננה להשקיע בפיתוחו. לדברי אנליסטים, המטוס הבעייתי עיכב פרויקטים אחרים של בואינג וגם גרם לכמה ספקים להיקלע לבעיות פיננסיות קשות.

אחד הספקים העיקריים, ווט תעשיות תעופה, העריך תחילה כי ישקיע בפרויקט 250 מיליון דולר ברכישת כלים ומכונות לבניית חלקי המטוס. אך נכון לחודש יולי, ההוצאות של ווט תפחו ל-600 מיליון דולר. בעקבות זאת נאלצה החברה למכור לבואינג את המפעל שלה להרכבת גוף המטוס. "הדרישות הפיננסיות של תוכנית 787 היו מעל ומעבר למה שהמאזנים שלנו יכלו לספוג", מסרה הדוברת של ווט.

ההחלטה של בואינג לרכוש את המפעל - החלטה שאמורה היתה לאפשר לה שליטה רבה יותר על חלק כה מרכזי במטוס - מבטאת שינוי משמעותי במדיניות החברה ושופכת אור על הבעיות הרבות שעלולת לצוץ כשמייצרים מטוס שלא רק עושה שימוש בחומרים חדשים ומהפכניים - אלא גם מורכב בצורה שונה עד מאוד.
הפרעות בהליך הפיתוח
הדגם 787 הוא מטוס הנוסעים הגדול הראשון שיותר ממחציתו עשויה מתרכובות של חומרים ‏(סיבי פחם משולבים באפוקסי‏) במקום מלוחות אלומיניום.

חלקיו העיקריים מיוצרים ברחבי העולם ולאחר מכן מובלים באוניות לאוורט שבמדינת וושינגטון, שם מרכיבים אותם בתוך 3 ימים בלבד - בהשוואה לחודש הנדרש להרכבה בדרכי הייצור המסורתיות.

"אין מה לעשות, כשאתה עוסק בחומרים חדשים ובשיטות חדשות - ברור שיצוצו הפרעות בתהליך הפיתוח",

אומר ריצ'רד אבולפיה, אנליסט תעופה בטיל גרופ קורפ, חברת מחקר שבסיסה במדינת וירג'יניה. בואינג סירבה להגיב לכתבה הזו, אולם מסרה כי עיכובים הם תוצאה בלתי נמנעת כשמפתחים מטוס בשיטת ייצור חדשה.

נכון לעכשיו לא נראה שהנוסעים ייהנו מחוויית הטיסה בדרימליינר בקרוב. לפי התוכנית המקורית, המטוס היה אמור להטיס את הנוסעים הראשונים עוד במאי 2008, אולם לדברי בואינג, טיסת הבכורה לא תצא לפועל לפני אמצע השנה הבאה.
פחות תחזוקה
העיכוב הדרמטי בהשקת ה-787 פוגע בספקים וביצרני החלקים שלו ברחבי העולם - מדרום קליפורניה, דרך איטליה ורוסיה ועד יפן. ישנם כ-50 ספקים כאלה במדינת קליפורניה לבדה. "החברות האלה עדיין לא קיבלו את כספן, מפני שבואינג עדיין לא סיפקה את המטוס הראשון", אומר סקוט המילטון, יועץ לתעשיית התעופה והמנהל של ליהם קו שבמדינת וושינגטון.



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/archive/300x225/1/110/703.jpg]

מטוס בואינג בלומברג


הספקים והיצרנים עצמם סירבו לשוחח על מצבם הפיננסי הקשה, מתוך חשש לפגיעה בקשריהם עם בואינג. אולם האנליסטים יודעים לומר כי הם לקחו על עצמם במקרה זה סיכונים גדולים במיוחד, בהשוואה לייצור של מטוסים אחרים. למשל, ספקים מרכזיים הסכימו לשלם מראש עבור עבודה ורכישת כלים.

לפי החישוב שלהם, הסיכון אמור היה להיות כדאי מפני ש-787 נחשב בעיני רבים למטוס העתיד, שצפוי לשרת נוסעים עוד עשרות שנים. אולם כעת הספקים כורעים תחת נטל ההוצאות שהולכות ותופחות, ובחלק מהמקרים ההוצאות כבר הוכפלו לעומת התקציב המקורי.

זה המקום לומר שלמרות העיכוב, רוב אנשי התעשייה מאמינים כי ברגע שה-787 ימריא סוף סוף, הוא אכן ישנה את כללי המשחק בתחום התעופה. המנוע החדש שפותח עבור המטוס אמור לשרוף 20% פחות דלק בהשוואה למטוסים בגודל דומה והוא יוכל להטיס 250 נוסעים, בהשוואה ל-150 בלבד במטוס הפופולרי ביותר של בואינג, ה-737.

הוא יכלול קוק-פיט משוכלל במיוחד ויצריך פחות עבודות תחזוקה משום שהוא מורכב מפחות חלקים, והשחיקה שלהם תהיה פחותה. מחירו של ה-787 אמנם עומד על 160 מיליון דולר - אך הוא אמור לחסוך כ-30% מהוצאות התחזוקה הרגילות.

הכל טוב ויפה על הנייר, אך הבעיה היא בשטח: השלמת המטוס כבר נדחתה 5 פעמים מאז אוקטובר 2007. חלק ניכר מהבעיות צצו בגלל שיטת הייצור החדשנית: לפני ה-787, הספקים ייצרו חלקים לפי שרטוטים שנמסרו להם על ידי בואינג.

אולם ב-787 האחריות לעיצוב ולקבלת האישורים מהרגולטורים הועברה לספקים. אלה גם התקשו להתמודד עם מגוון השפות והתרבויות המעורבות בייצור: בעוד שהכנפיים, למשל, מיוצרות ביפן, חלקים מגוף המטוס מיוצרים באיטליה.
83 ביטולים
"אם זה מנחם אותם, בואינג לא לבד", אומר טום קפטיין, מנהל מחלקת התעופה בפירמת רואי החשבון דלויט, "חריגה בהוצאות ועיכובים הם אופייניים מאוד לתעשיית התעופה". לדברי קפטיין, מצד אחד מחלקות השיווק והמכירות בתעשייה לוחצות על המהנדסים לחסוך בעלויות - ומצד שני המהנדסים מנסים לקצר את לוחות הזמנים. "זה מציב את יצרניות המטוסים במצב מסוכן, כשלא הכל מתנהל לפי התוכניות", הוא אומר.

לדבריו, הסופר-ג'מבו A380 של איירבוס נתקל בבעיות פיתוח דומות. "לוחות הזמנים כה דחוסים, שהם פשוט בונים על כך ששום דבר לא ישתבש בדרך", אומר קפטיין, "אבל היות שאין שום מקום לגמישות - אין סיכוי שהדברים לא ישתבשו".



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/archive/300x225/1/110/702.jpg]

בואינג בלומברג


פיטר ארמנט, אנליסט תעופה בברודפוינט אמטק מקונטיקט, ביקורתי יותר כלפי בואינג. "הם חרגו בצורה מטורפת מהעלות המקורית של הפרויקט", הוא אומר - ומזכיר שהחריגה מגיעה ל-4 מיליארד דולר. ארמנט מציין כי בואינג הפנתה משאבים הנדסיים רבים עבור פרויקט 787, והדבר בא על חשבון פרויקטים אחרים שלה.

בשבוע שעבר, למשל, הודיעה בואינג כי תספוג הפסד של מיליארד דולר בעקבות עיכובים בייצור הגרסה החדשה של מטוס התובלה 747. לדברי ארמנט, מדובר בתוצאה ישירה של פרויקט הדרימליינר: "עבודתם של מהנדסים רבים שעבדו על 747 הופסקה על מנת שיסייעו לפתור בעיות שצצו בפרויקט 787", הוא אומר.

אילו הכל היה מתנהל כמתוכנן, בשלב זה בואינג כבר היתה מייצרת שני מטוסי 787 מדי שבוע. אלא שכעת החברה מקווה כי תוכל לבצע את טיסת הניסוי הראשונה שלה עד סוף השנה הנוכחית. אם היא תעמוד בלוח הזמנים החדש, המטוס הראשון יימסר ללקוח הראשון - חברת התעופה היפנית אל-ניפון איירווייס - עד הרבעון האחרון של 2010.

בין כל העיכובים והמשבר העולמי, בואינג כבר ספגה 83 ביטולים מחברות תעופה שהזמינו את הדרימליינר. אולם עדיין נותרה בידיה רשימה יפה של הזמנות - 840 במספר - ולדברי אבולפיה, הדבר מבטא את הפוטנציאל הגדול של ה-787. "המטוס הזה בהחלט עשוי להיות מהפכני", הוא אומר, "אבל אנו עדיין ממתינים לראות אם הוא יוכל לבצע את כל מה שהבטיחו לנו".

http://www.nrg.co.il/online/16/ART1...&loc=2&tmp=3808
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:51

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר