לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 25-11-2009, 13:53
  BigSmoke BigSmoke אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.03.09
הודעות: 1,754
רשת ב': הממשלה צפויה להשקיע 20 מיל' שקל בפסטיבל סרטים בינ"ל באילת בהפקת חברו של רה"מ

המדינה הביעה נכונות עקרונית להשקיע עשרים מיליון שקלים בהקמת פסטיבל סרטים בינלאומי חדש באילת, שיפעל בנוסף לפסטיבלים הקיימים כבר בירושלים ובחיפה. כך נחשף היום (רביעי) בתכנית "הכל דיבורים" ברשת ב'. לפי הדיווח, ליוזמה שותפים המפיק ואיש העסקים יורם גלובוס, ידידו הקרוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והמוזיקאי קובי אושרת.

אושרת דיבר היום בתוכנית, ואמר כי חמישה משרדי ממשלה צפויים להשקיע במיזם, ביניהם משרדי החוץ, התרבות, התעשייה התיירות ופיתוח הנגב והגליל. כמו כן, אמר אושרת כי לפי הצפי הם יגייסו סכום דומה מחסויות ומתרומות. הכוונה היא שהפסטיבל יתחיל לפעול בסתיו בעוד שנה, לאחר שמספר מלונות בעיר יכשירו אולמות הקרנה בהם יוכל הפסטיבל להשתמש. באילת קיים כיום רק בית קולנוע אחד, בבעלותו של יורם גלובוס עצמו.

פסטיבלי הקולנוע הבינלאומיים הפועלים כבר בחיפה ובירושלים מקבלים סיוע ממשלתי שאינו עולה על 750,000 שקל. המנהלת והמייסדת של פסטיבל הסרטים בחיפה פנינה בלייר אמרה בתוכנית כי רק לאחר שנתיים של פעילות יכול פסטיבל לפנות לקבלת סיוע ממשלתי. בלייר ביקרה את החלטת משרדי הממשלה ואמר כי "אין עודף תקציב במדינת ישראל, ומוטב להשקיע יותר בפסטיבלים הקיימים על מנת לשמור על איכותם".

http://news.walla.co.il/?w=/3/1613825
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 25-11-2009, 15:14
  משתמש זכר פלמינג פלמינג אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.09
הודעות: 5,552
אכן, שיעור האבטלה באילת אינו מהגבוהים בארץ.
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי BigSmoke שמתחילה ב "גם ב750,000 ש"ח, כמו בחיפה..."

אילת כידוע מספקת מקום עבודה לרבים מהפליטים והשוהים הבלתי חוקיים המגיעים מאפריקה, די להסתובב בבית מלון ממוצע כדי להווכח עד כמה התופעה חרגה מעל ומעבר לפרופורציות.
מדובר בכוח עבודה שיהיה מוכן לעשות כל עבודה ובכל מחיר מכיוון שאינו פועל תחת תאגיד וחוקי הסתדרות.
לכולם נוח מהסידור הזה, לענף המלונאות הקולט כוח עבודה זול, מתפשר ונוח לתפעול ומהצד האחר הממשלה, שמעלימה עיין במכוון, העיר רחוקה, בעצם סוף העולם מבחינת ישראל ולשם אינם מגיעים חוקים דרקוניים ביחס לגירוש.

רגליהם של תושבים מקומיים רבים נדחקו מענף המלונאות בשל כך ואם מדובר על אבטלה צריך להתייחס לבתי אב יהודיים [משום מה נתוני הסטטיסטיקה הללו לא צפים].
כל מיזם שיכול לגרום לכוח עבודה איכותי יותר להיקלט בשוק העבודה צריך להתקבל בברכה.
צריך לזכור שאילת אינה חיפה או ירושלים או כל עיר אחרת הקרובה למרכז ולאפשרויות עבודה רבות יותר מאשר אילת.

הנקודה הבעייתית בנושא היא הזיקה בין ביבי לבין גלובוס, למען הגילוי הנאות צריך לבדוק אם אישורים כאלה מתקבלים כמו שצריך ולא "מתחת לשולחן" האופייני להון-שלטון בישראל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 25-11-2009, 15:19
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
אין לי מושג עד כמה גלובס הוא חבר קרוב לביבי. לא זכור לי תאור חברות קרובה שכזו מהעבר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי BigSmoke שמתחילה ב "רשת ב': הממשלה צפויה להשקיע 20 מיל' שקל בפסטיבל סרטים בינ"ל באילת בהפקת חברו של רה"מ"

אני מניח שהוא לא קרוב לביבי כמסר לאולמרט, כרבין לאקירוב או כפרס לחצי עולם...

מכרז כמובן צריך להיות בכל פרוייקט ממשלתי ויפה עשתה התקשורת על שיצאה בבקורת נוקבת כפי שעשתה כאשר נמסר פרוייקט תיירות אלפיים העצום לידיים המתאימות ביותר שהיו אז בסביבה בתחום פיתוח התיירות.

עם זאת, חוששני כי מה שמטריד את 'אמני' הקולנע הישראלים במקרה זה הוא לא בזבוז המשאבים אלא החשש שמא לא יוצאו כספי משלם המיסים על סרטים חדורי שנאה [עצמית? הם לא באמת רואים עצמם כחלק מ'עצמנו'..] ופן לא נזכה לחזות בעוד תסריט מקורי על כובש ישראלי אכזר החוטף פעוטה פלשתינית כדי למוכרה לחברו המנתחל המושחת והמכוער המתכנן להקים מפעל אשר ימכור מצות לצה"ל. במהלך הסרט נקלע הכובש לדילמה שכן הוא נזקק להשתלת ציפורן ונקרע בין הרצון לעמוד בחוזה האספקה למתנחל לבין הצורך בצפורן תותבת. הסרט אילו נוצר היה מוכתר כמובן בפרסים רבים ע"י צאצאי אלה שעשו דברים דומים ליהודים והיו בחלקם שמחים לשוב ולעשותם והיה מצויין בהחלטת השופטים כי זהו הסרט הישראלי הראשון המגיע לידי זכיה בפרס למרות שאין בו אונס של ערביה ע"י קצין בכיר.
_____________________________________
http://www.youtube.com/watch?v=RTf09_AuwrE&noembed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 25-11-2009, 15:35
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,222
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "אין לי מושג עד כמה גלובס הוא חבר קרוב לביבי. לא זכור לי תאור חברות קרובה שכזו מהעבר"

לא מתאים לך ישראלה, ההודעה הזו שלך היתה מזה מיותרת ולא הוגנת.

ראשית התלונות לא באו, לפחות לפי הכתבה בקישור, מיוצרים אלא ממנהלת פסטיבל מתחרה. אני מניח שאתה יודע כמה עזה (ולעיתים מלוכלכת) התחרות בין הפסטיבלים השונים ובמיוחד כשמדובר בקופה הציבורית המדולדלת.

שנית התאור בהודעתך מתאים אולי לסדרות טלויזיה מפוקפקות בטורקיה או לשקרן בכרי אבל למיטב זכרוני שלושת הסרטים הישראלים הידועים והמצליחים ביותר בשנים האחרונות, בופור, וואלס עם באשיר ולבנון לא דומים להבנתי לסטראוטיפ השמאלני שהצגת. (גלוי נאות, לא ראיתי אף אחד משלושת הסרטים שהזכרתי והדעה המובעת פה מבוססת על תגובות שקראתי בין השאר בפורום הזה שלמיטב שיפוטי דווקא לא נגוע בשמאלניות יתרה)
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 25-11-2009, 19:08
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
יתכן ובכרי הוא רק 'סמן שמאלי' אך רבים הם ההולכים בכיוון.
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי hamora שמתחילה ב "לא מתאים לך ישראלה, ההודעה..."

הכעס שלי אינו כלפי קיומם של פסטיבל חיפה או הסינימטק התל אביבי אלא כלפי הקולנוע הישראלי שאני תופס אותם כמייצגים אותו.

כאשר אומנות רותמת עצמה למטרה פוליטית נקודתית ונתרמת חזרה בכבוד ובכסף מחוץ - היא כבר לא אומנות אלא תעמולה.

הסיבה בגינה סרטי ה'יורים+בוכים' אהובים כל כך על השופטים הארופאים היא שכך הם אוהבים לדמיין את היהודים היושבים בציון כיורים ללא סיבה וכבכיינים הראויים לעונשם. אני חושב שמגיע לצופה מעט יותר מדיון על מינון היורים-בוכים.

אפשר היה ליצור סרטים דרמטים על משפחת מתיישבים אמיצה המתיישבת בלב השומרון ועומדת בהתנכלויות בלתי פוסקות של הערבים, בפני עיוותי צדק של מערכות החוק ומשלמת קורבן בחיי אדם תוך העלאת שפע של דילמות אנושיות ורגעים סוחטי דמע.

אפשר היה ליצור סרט על לבטיו של חייל הנאלץ לגרש את בני משפחתו מביתם ועל יסוריו לפני ואחרי ואולי גם על אהבתו לבת המקום.


אפשר היה ליצור סרט על ילד פלשתינאי הנופל בשבי תעמולת השנאה שעמו מטפטף לו והופך לרוצח קטן עד שהוא מבין כי הוא כלי בידי המערכת הפלשתינית המושחתת.

אפשר לעשות גם סתם סרטים על אהבה, קליטת עלייה, חברות במבחן , נעורים, פשע והומור. יתכן כי הסרטים הללו אפילו היו זוכים להצלחה גדולה יותר בקרב הקהל הישראלי אבל לא היה לתסריט שלהם סכוי לקבל סקירה ארוכה במדורי התרבות של וואלה או ליגוע בבלוטות הטעם של השופטים בברלין.

מנהל פסטיבל או סינימטק שיקדם סרטים שכאלה או שהיה מעלה את מינון במעלה היה משלם מחיר כבד בבראנז'ה השלטת בתחום.

כל זמן שהארופאים ממנים - אן לי בעיה עם כך. אבל כשמצפים ממדינתי לממן את מכונת התעמולה המייצגת פחות מ3% מהציבור הישראלי - אני כועס.

אני רואה את המיזם כנסיון להעביר את המשקל מעט לרגל השניה. יתכן מאוד שהסרטים בשלב הראשון יהיו דומים אבל אם בעל הבית יתחלף יתכן והרוח תנשוב גם לכיוונים אחרים. מותר לי ללכת לסרט ישראלי ולצחוק מלוא פי גם בלי פלשתינאי מקופח וגנרל ישראלי שמן ודכאוני באמצע. אני סבור כי זהו בדיוק גם מקור זעקת הקוזק הנגזל של וואללה.

הבעיה היחידה הינה שאלת המכרז ואם היה נערך כזה - קשה לי לחשוב שלמישהו היה נימוק אמיתי נגד זכיית גלובוס ואושרת
_____________________________________
http://www.youtube.com/watch?v=RTf09_AuwrE&noembed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 25-11-2009, 23:50
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,222
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "יתכן ובכרי הוא רק 'סמן שמאלי' אך רבים הם ההולכים בכיוון."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי .ישראלה היפהפיה
הכעס שלי אינו כלפי קיומם של פסטיבל חיפה או הסינימטק התל אביבי אלא כלפי הקולנוע הישראלי שאני תופס אותם כמייצגים אותו.

כאשר אומנות רותמת עצמה למטרה פוליטית נקודתית ונתרמת חזרה בכבוד ובכסף מחוץ - היא כבר לא אומנות אלא תעמולה.

אנחנו יכולים להתוכח פה עד כלות הימים מתי אמנות הופכת לתעמולה והאמת, נידמה לי שאני מסוגל להתווכח על זה גם עם עצמי אבל על נקודה אחת אני בכל זאת רוצה לעמוד, זה לדעתי לגיטימי ואפילו הכרחי לאמנות לעסוק בפוליטיקה (למרות שאישית אני מעולם לא ערבתי את העניין שלי בפוליטיקה בעבודה האמנותית שלי שנוטה דווקה לכיוונים מתוקים ודי תמימים).
ציטוט:
במקור נכתב על ידי .ישראלה היפהפיה
הסיבה בגינה סרטי ה'יורים+בוכים' אהובים כל כך על השופטים הארופאים היא שכך הם אוהבים לדמיין את היהודים היושבים בציון כיורים ללא סיבה וכבכיינים הראויים לעונשם. אני חושב שמגיע לצופה מעט יותר מדיון על מינון היורים-בוכים.

לדעתי אתה טועה פה מכיוון שהחיבה לסרטי "יורים ובוכים" לא בלעדית לסרטים ישראלים. מתי בפעם האחרונה ראית סרט מערבי שעסק במלחמה מבלי לבכות או לבקר?

צייד הצבאים, אפוקליפסה עכשיו, נתיב התהילה, פול מטאל ג'אקט, להציל את טוראי ראיין, הקו האדום הדק, הגשר על נהר קוואי, פלאטון, אף אחד מהסרטים הללו אינו עוסק בישראל וכולם בכיניים למדי.

זה נובע מהתפישה (הנכונה לדעתי) שללא קשר לנסיבות מלחמה היא טרגדיה ושבריא יותר להדגיש את הכאב מאשר את ההרואיות שבה.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי .ישראלה היפהפיה
אפשר היה ליצור סרטים דרמטים על משפחת מתיישבים אמיצה המתיישבת בלב השומרון ועומדת בהתנכלויות בלתי פוסקות של הערבים, בפני עיוותי צדק של מערכות החוק ומשלמת קורבן בחיי אדם תוך העלאת שפע של דילמות אנושיות ורגעים סוחטי דמע.

יהיה קשה מאוד כיום ליצור סרט על חבורת מתיישבים אמריקאית בשלהי המאה התשע-עשרה הנאבקת על הישרדותה בערבה מבלי להתייחס לטרגדיה של האינדיאנים (רוצה לומר, שוב, הבעיה לא יחודית לישראל).
ציטוט:
במקור נכתב על ידי .ישראלה היפהפיה
אפשר היה ליצור סרט על לבטיו של חייל הנאלץ לגרש את בני משפחתו מביתם ועל יסוריו לפני ואחרי ואולי גם על אהבתו לבת המקום.

האמת ישראלה, זה לעניות דעתי רעיון מצויין לסרט ואם זה יעשה כראוי סרט כזה ועוד איך יכול להצליח בפסטיבלים בינ"ל.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי .ישראלה היפהפיה
אפשר היה ליצור סרט על ילד פלשתינאי הנופל בשבי תעמולת השנאה שעמו מטפטף לו והופך לרוצח קטן עד שהוא מבין כי הוא כלי בידי המערכת הפלשתינית המושחתת.

גם זה רעיון מצויין אבל! לא לישראלים. אם ישראלי יעשה סרט כזה זה ייחשב ובצדק לתעמולה ואפילו זולה למדי (תנסה לעבד את הרעיון שלך בגירסה ישראלית ותחשוב על עיבוד פלשתינאי). את הסרט הזה ראוי שיעשה במאי פלשתינאי (אמיץ מאוד שיאלץ לבקש מקלט מדיני בשוודיה וניתוח לשינוי הפנים).

פה המקום לציין שלמרות שלא ראיתי את וואלס הרי שדבר אחד שפולמן אמר הרשים אותי בהחלט. פולמן כשנישאל מדוע סרטו אינו מציג את זוית הראיה הערבית ענה (פחות או יותר מזכרון, אולי אני לא מדייק לחלוטין) שנכון שהסרט שלו מציג רק את זוית הראיה הישראלית ושהוא מודע לכך שיש גם זוית ערבית לסיפור אבל שזה לא התפקיד שלו להציג אותה והצגה כזו תהיה צבועה משהו. אחד המדדים לאיכות של עבודת אמנות היא רמת הכנות של היוצר (והנה לך התחלת הבידול בין אמנות לבין תעמולה או סתם אמנות מסחרית כמו כרזות ופרסומות) ובמדד הזה התשובה של פולמן מקבלת אצלי ציון גבוה.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי .ישראלה היפהפיה
אפשר לעשות גם סתם סרטים על אהבה, קליטת עלייה, חברות במבחן , נעורים, פשע והומור. יתכן כי הסרטים הללו אפילו היו זוכים להצלחה גדולה יותר בקרב הקהל הישראלי אבל לא היה לתסריט שלהם סכוי לקבל סקירה ארוכה במדורי התרבות של וואלה או ליגוע בבלוטות הטעם של השופטים בברלין.

וזו ישראלה ב-ד-י-ו-ק הסיבה למה לא ראיתי אפילו את וואלס שכאיש אנימציה הייתי אמור לראות. בכל פעם ששואלים אותי אני נותן את אותה התשובה, שהישראלים בחיי היום יום לא מתעסקים כל הזמן ב"סכסוך" אלא חיים כמו כל אחד אחר, עם דאגות למשפחה ופרנסה וההנאות הקטנות והאכזבות שהחיים מספקים לכולנו בשפע ונמאס לי שכל יוצר ישראלי חייב לעסוק ב"סכסוך". אני הייתי רוצה לראות יותר סרטים שעוסקים בחיי היום יום של הישראלים ומציגים אותנו בדיוק כמו שאנחנו, לא כובשים אימתניים ולא עדת פילוסופים בכיינים אלא אנשים, לא פחות ולא יותר. האם לא בשביל זה הוקמה מדינת ישראל מלחתחילה?
ציטוט:
במקור נכתב על ידי .ישראלה היפהפיה
מנהל פסטיבל או סינימטק שיקדם סרטים שכאלה או שהיה מעלה את מינון במעלה היה משלם מחיר כבד בבראנז'ה השלטת בתחום.

כל זמן שהארופאים ממנים - אן לי בעיה עם כך. אבל כשמצפים ממדינתי לממן את מכונת התעמולה המייצגת פחות מ3% מהציבור הישראלי - אני כועס.

זה קצת מים טובענים פה. אתה יכול להחליט שאתה לא נותן כסף לאומנות ואתה יכול להחליט שאתה כן נותן אבל רצוי מאוד שלא תחליט שאתה נותן אבל אומר לאמנים מה לעשות. זה יהיה קצת בבחינת גם לאכול את הדגים המסריחים, גם לקבל מכות וגם להיות מגורש מהעיר או, במילים אחרות, גם תשים כספי ציבור, גם תקבל סרטים מחורבנים וגם כולם יאשימו אותך בבזיון.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי .ישראלה היפהפיה
אני רואה את המיזם כנסיון להעביר את המשקל מעט לרגל השניה. יתכן מאוד שהסרטים בשלב הראשון יהיו דומים אבל אם בעל הבית יתחלף יתכן והרוח תנשוב גם לכיוונים אחרים. מותר לי ללכת לסרט ישראלי ולצחוק מלוא פי גם בלי פלשתינאי מקופח וגנרל ישראלי שמן ודכאוני באמצע. אני סבור כי זהו בדיוק גם מקור זעקת הקוזק הנגזל של וואללה.

הבעיה היחידה הינה שאלת המכרז ואם היה נערך כזה - קשה לי לחשוב שלמישהו היה נימוק אמיתי נגד זכיית גלובוס ואושרת

בשביל לקבל את מה שאתה רוצה אתה צריך לפנות לא למדינה אלא ליוצרים. אני מאמין שניתן גם לייצר אמנות פוליטית ימנית מוצלחת למרות שזה לא קל והתוצאה לא בהכרח תשביע את רצון כל אנשי הימין.
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 26-11-2009, 07:12
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
גם אם טענותיך משכנעות מי יותר ומי פחות אחת לאחת הרי שקיימת בעיה עם התוצאה הסופית
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי hamora שמתחילה ב "[QUOTE=.ישראלה היפהפיה]הכעס..."

לפיה קולנוע ישראלי ייצג כמעט לעולם את הנרטיב הפלשתיני ולכל הפחות של השמאל הקיצון ויציג את הישראלי כקורבן ואת הימני/דתי/מתנחל כסטראוטיפ. אפילו בסרטים בלתי מלחמתיים מבחינה לעיתים העין במס השפתיים שחייב להעלות הסרט לסדיקת זכות הקיום שלנו כאן.

וייטנאם רחוקה מאמריקה וסרטי וייטנאם רחוקים בזמן מהמלחמה והסרטים עשויים היטב מעבר למסר הראשוני של 'אנחנו הבמאים בצד ילדי הפרחים' והליגה בה הם שיחקו מרשימה כליגה פתוחה הרבה יותר מזו הישראלית. כמובן שגם שם ראוי לשאול להיכן נעלם אומץ ליבם של רוב היוצרים בהגיעם לשאלה 'מה קרה לבני הברית אחרי שהלכנו'...

לגבי סרטי מלחמת העולם השניה - הרי שאין לצופה בהם לרגע פקפוק מי הטוב ומי הרע וכי במלחמה ההיא היו טובים והיו רעים. הרקע הוא ברור ועל גביו ניתן לעסוק בניואנסים ובלבטיו של הלוחם הפשוט.

בסרטים 'הישראלים' הרקע הוא אנרטי במקרה הטוב ואנטי ישראלי במקרה השגרתי. שום פיגוע טרור רצחני כלפי אזרחים או מטח קטיושות על גני ילדים ברקע ואפס נחישות של יהודים הנלחמים על קיומם כאן כי זהו פשוט ביתם שעליו קמו אויביהם. זו התממות של היוצר לומר כי 'הפלשתינים צריכים לשקף ולבקר את הצד שלהם' מתוך ידיעה כי הדבר לא נעשה ולא יעשה. וכשהדבר לא נעשה הרי כל מה שיוותר הם סרטי הזוועה הפלשתינים והשתיקה או ההסכמה שבשתיקה של סרטי הזרם 'המרכזי' הישראלים אשר יחדיו יהפכו את הבדיה הפלשתינית ל'מציאות'.

נשאלת השאלה האם החופש של האמן להטיף מקביל לזכותו של האמן לחבור לחבריו ולמנוע את אותו חופש מאמנים שחושבים אחרת ממנו. שנינו אנשים טובים ולכן נענה על כך בשלילה אך המציאות היא שונה. בכל מקרה אם אמנות זה סוג של תעמולה אני חפץ כי ממשלתי תממן במיסי גם קצת תעמולה משלי.

לגבי משפחת המתיישבים האמריקאית והאינדיאנים - אני מניח שאתה צודק אך הדבר מעיד בעיקר על כח שלטונה הנוקשה של אותה חבורה 'ליברלית' גם באמריקה של היום. האומנם היו הטרגדיה של האינדיאנים והחיכוך עימם מרכזיים כל כך בחיי רוב או כלל המתיישבים? מזעזע לחשוב על כך שב'בית קטן בערבה' אילו צולם כיום היו נאלצים לשבץ בכל פרק שלושה אינדיאנים הבוכים כי אינגלס לקח את אדמתם ואחת לשבועיים היו תוקפים את לורה יסורי מצפון על כך שג'ק נשך נער אינדיאני אשר בסה"כ צעד באדמה השייכת לסבא של סבא שלו. אצלנו הרקע ההיסטורי פשוט כמובן יותר שכן 'שבנו' ולא 'פלשנו' ובעיקר מאחר ובמקרים רבים ההסטוריה של הפרא האציל בסביבה מתחילה לפני 150-200 שנים [כלומר אחרי פלישת משפחת אינגלס לחיי האינדיאנים] ובעיקר מאחר והפרא המקומי רחוק מלהיות אציל.

זו תמימות לחשוב כי האמנות חופשית לכל. אפילו תמימות גדולה מזו של פליאה אלבק אשר סברה כי פוליטיזציה ברורה של משרד המשפטים משמעה כי גם לה מותר לבטא את דעתה. מחסום התקציב, מחסום הבראנז'ה, מחסום החשיפה התקשורתית - כולם ניצבים בדרכו של מי שירצה לבטא אמנות של קיום ולא כזו של תעוב עצמי או הלבנת הרשע.

המשוואה: הומניות=פצפיזם=ליברליזם=אמנות נקטעה זה מכבר. אמנים שרתו נאמנה את שתי אימפריות הרשע הגדולות של המאה העשרים, מה שמלמדנו שאפילו אמנים טועים או פשוט מתיישרים עם זרם הטועים...

רוצה מישהו להמר על כספו או על כספי האיחוד וליצור עוד סרט תעמולה שבלוני שלא יראה ע"י יותר מחבר יושבי סינימטקים רגע אחרי ששבו מההפגנה בבלעין אבל יעניק לו סכוי לזכות בפרס 'זיקית הזהב' - יצור כאוות נפשו. אם הוא רוצה את כספי משלם המיסים עליו לפחות לענות ביושר על השאלה כיצד זה מייצג הקולנוע הישראלי מזה שלושה עשורים קול אחד וכיצד זה בחר האמן הקולנועי הישראלי, הליברלי ואוהב האדם דווקא בקול הזועק 'אללה הוא אכבר?'
_____________________________________
http://www.youtube.com/watch?v=RTf09_AuwrE&noembed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 25-11-2009, 21:06
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
צר לי, אבל מתוך 3 הסרטים שכתבת עליהם - שניים הם שמאל מובהק, והשלישי שמאל מובלע...
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי hamora שמתחילה ב "לא מתאים לך ישראלה, ההודעה..."

ואלס עם באשיר הוא סרט טוב מבחינה קולנועית, והמסר שלו אמנם פאציפיסטי, אבל לא בהקשר של
"תראו כמה אנחנו מפלצות". שני הסרטים האחרים מציגים קו של שמאל, שמנותק מהמציאות וכל מטרתו
העברת אג'נדה. בופור הוא עיבוד מיועד-לחו"ל של ספר ישראלי מצויין, שמנותק מכל ביטוי פוליטי, והפיכתו
למסמך פוליטי ציני (במטרתו לקצור הצלחה בינ"ל). הספר, שמסתיים בהמשך הישיר של הבריחה מלבנון
(במלחמה שפתחו בה הפלסטינים, 4 חודשים אחרי הנסיגה), ובתחזית שעוד נשוב ללבנון ועוד יהיו בה
חטיפות והרוגים - שונה לגמרי מהסרט, שמסתיים בנסיגה מלבנון ב2000, ובאושר הגדול על כך ש"אמא,
אנחנו בבית".
העובדה היא שבישראל, סרטים מאוגנים מתקשים לקבל תקצוב וסיוע ממשלתי. הקרנות הממשלתיות
שמחליטות למי יוענקו תקציבים, מאויישות בתומכי מחמד בכרי וחבר מרעיו. אנא מצא לי סרט אחד
שעוסק בשטחים, שאינו מציג את המתיישבים כחארות...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 26-11-2009, 03:01
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
אין לך מה להודות לאורי על החשיפה לסרט מהגרועים שנעשו בישראל
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי hamora שמתחילה ב "קודם כל תודה על האינפורמציה...."

קרקס פלסטינה הוא באמת סרט איום ונורא, גם אם המסר הפוליטי שלו לא היה מגוחך. מה לעשות שמדובר בבימאי עלוב במיוחד שהצליח לייצר קודם לכן סרט זבל מזוקק בשם "האיטלקים באים" שהציג את המשבר בתנועה הקיבוצית באותו עומק שהציג את הסיכסוך היהודי-ערבי ב"קרקס פלסטינה" ושנקודת האור היחידה בו היא הופעת האורח של שרון רג'ואני.
לעומת זאת, על ואלס עם באשיר אני בהחלט ממליץ. מבחינה קולנועית זהו סרט יוצא מהכלל ובאופן נדיר זהו סרט אנטי-מלחמתי אמיתי ולא סרט אקשן-רמבו-הרואיזם-אבל מלחמה זה דבר נורא נוסח הוליווד. יש לי בעיה עם המסר שמתקבל מהסרט ביחס לישראל ולצה"ל אצל מי שרגיל לסרטים נוסח פלאטון וטוראי ראיין (שם החיילים האמריקאים הם חצי סופרמנים ששויים בכח ההרגיה שלהם לעשרה גרמנים או עשרים ויטנאמים ולעזאזל המנציאות ההיסטורית) אבל זה סרט מדהים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 26-11-2009, 06:26
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,222
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "אין לך מה להודות לאורי על החשיפה לסרט מהגרועים שנעשו בישראל"

LOL

דווקא יש לי מה להודות לו שהרי ה"המלצה" שלו לא מתבססת על איכות הסרט אלא על מענה לשאלה ספצפית שלי.

אין לי ספק שאני אראה את וולס לבסוף ולו מתוך מחויבות המקצועית. אגב, אסטטית לא כל כך אהבתי את השילוב של דמויות שטוחות עם קונטור שחור על גבי רקעים תלת מימדיים שמרונדרים בסגנון לא כל כך עיקבי אבל בינתיים שמעתי מאנשים שאני מכבד מאוד את דעתם האסטטית שהסרט דווקא כן עובד גם במישור הזה.

בהתחשב בעובדה שיחסי ההרג בויאטנאם עמדו על 55,000 הרוגים אמריקאים לעומת משהו בין מליון לשני מליון ויאטנאמים הרי שתיאורטית החייל האמריקאי הרג כשלושים ויאטנאמים לפני שניפגע ונפל (בסדר, בסדר, אני יודע שזה לא ככה באמת) אבל אני סקרן למה אתה מתכוון עם הבעיה שיש לך במסר שהסרט מעביר ביחס לצה"ל ולישראל.

אני דיי אוהב סרטי מלחמה, מה לעשות אבל הדרמה, ההרס, כלי המשחית וכו' מצתלמים נהדר ואין הרבה מראות מרשימים יותר מתורים של אניות מערכה מפליגות לקרב (מראה למעשה העולם לא כל כך חזה בו מאז קרב יוטלנד במלה"ע הראשונה) אבל אישית סרט המלחמה שהרשים אותי יותר מכל היה שבילי התהילה (1957) של סטנלי קובריק שסביר מאוד להניח שראית אבל אם לא אז אני ממליץ בחום.

לא סרט מלחמה אבל סרט אנימציה פוליטי עכשוי שהרשים אותי מאוד היה פרספוליס של מרג'אן סטראפי האירנית (לשעבר) שאמנם הפסיד את אוסקר האנימציה בשנה תחרותית במיוחד לראטטוי המצוין של פיקסר אבל לדעתי היה צריך להיות הסרט הזוכה באותה השנה. למותר לציין שהקורא מחמוד אחמדינאג'אד חולק עלי בעניין הזה.
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 27-11-2009, 16:43
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,222
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Au79 שמתחילה ב "דווקא בהקשר האסתטי היה כדאי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Au79
דווקא בהקשר האסתטי היה כדאי לשמוע את דוד פולונסקי (הארט דירקטור) ולהבין כמה מהסרט הוא תוצאה של
אילוצים וכמה של בחירות אסתטיות אמיתיות.
הוא הרצה אצלנו בשנה שעברה וההרצאה הייתה מעניינת (וגם נגעה רק בצד המקצועי ולא הפוליטי).

אתה צודק ואני בהחלט מקנא בך שזכית לשמוע הרצאה כזו (למרות שאין לי ספק שאתה היית שמח מאוד לשמוע כמה מההרצאות שאני זכיתי לשמוע פה מאנשים כמו ריצ'רד ווליאמס, בראד בירד, ניק פארק ואחרים).

האמת, הייתי שמח מאוד אם היית מפרט קצת על מה הוא אמר כי זה באמת מעניין אותי וגם בהחלט הגיע הזמן שאני אראה את הסרט. אני מקבל כל הזמן במתנה את כל ה"For Your Considerations" די וי דיס אבל בדיוק הייתי בארץ כשחילקו את וואלס ואיכשהו פיספסתי אותו.

ואפרופו פוליטיקה זה היה מעניין מאוד בהרצאה של בירד על האינקרדיבלס איך המראיין ניסה כל הזמן למשוך אותו לפוליטיקה (שמאלית) ואיך בירד שהוא איש מאוד מאוד חכם התנער באלגנטיות וללא כל מאמץ מהנסיון להדביק הצהרה פוליטית כנגד ממשל בוש והמלחמה בעירק לסרט שלו. נידמה לי שישראלה ואורי (שהיה אולי מוצא גם עניין בבירד מכיון שהוא ביים כמה אפיזודות בסימפסונים) היו נהנים מהאספקט הזה של ההרצאה לא פחות ממך וממני.
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006


נערך לאחרונה ע"י hamora בתאריך 27-11-2009 בשעה 16:50.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 28-11-2009, 17:44
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
האמת היא שעולם היצירה הממוחשבת קצת זר לי. לא בטוח שהייתי נהנה ממצגת על טכניקת עבודה
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי hamora שמתחילה ב "[QUOTE=Au79]דווקא בהקשר..."

בכל אופן, תודה על ההזמנה [שאני בטוח שהבן שלי היה שמח מאוד ליישם שכן הוא מגלה חיבה רבה לאנימציה ומחשוב].

איני מחבב סרטים עצובים ורגעים קולנועיים נוגים או מהורהרים. אשמח לבהות שעות בסימפסון ואפילו בבאגס באני ובפופאי, מיקי, דונלד וחבריהם הזכורים לטוב אבל לא בבמבי.

אם נשוב למה שכתבתי לך בפסקה שלמעלה - מעניין / עצוב לתאר כיצד היו נראות חלק מן הסדרות הקלסיות בעידן הPC או מה שאני רואה כפסאודו ליברליזם. האם היה מותר לארצ'י להתבדח? האם לורה ומרי יכלו ליישב את הערבה בלי יסורי מצפון? אפילו בארצנו - מה הסכוי שהיינו זוכים לדמוע בנורית, לצטט את חגיגה בסנוקר ואפילו להתמוגג מסלאח שבתי ומתעלת בלאומליך?
_____________________________________
http://www.youtube.com/watch?v=RTf09_AuwrE&noembed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 28-11-2009, 17:14
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
אני ממש לא מומחה באנימציה
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי hamora שמתחילה ב "LOL דווקא יש לי מה להודות לו..."

אבל אישתי קצת מבינה בתחום ושנינו התרשמנו מאוד לחיוב. בעיני, היה משהו מאוד ריאליסטי באנימציה, בלי להיגרר לרמה שבה כבר לא ברור שמדובר באנימציה. לא בטוח שאני מצליח להבהיר למנ אני מתכוון...
אגב, הspeciel features ב-DVD כוללים לא מעט הסברים על אופן עשיית הסרט וגם ראיון קצר ואפקטיבי עם פולמן.
הבעיה שלי עם המסר היא שרוב הקהל המערבי לא היה מעולם במדים ובוודאי לא במלחמה ןמה שהוא מכיר מתבסס בעיקר על סרטים הוליוודיים או מושפעי הוליווד שבהם הגיבור/ים הם מעין חיילי על -מקצוענים נועזים ומוסריים (על כל חייל "רע" יהיה כמובן חיייל "טוב" והרושם הכללי יהיה חיובי). אם אתה רוצה מקבילה ישראלית, חשוב על שתי אצבעות מצידון, שהוא סרט מצוין בפני עצמו.
החייל הישראלי מצטייר בוואלס עם בשיר כשלומיאל היסטרי שעושה במכנסיים במפגש מול כל אויב אמיתי או מדומה והורג אזרחים כלאחר יד או מתוך פחדנות. כמובן שלי ולך ברור שמדובר בשטויות אבל אנחנו יודעים משהו על הוויית המלחמה. לצופה הממוצע הלא ישראלי זה מתחבר מצוין עם הדיווחים על "עופרת יצוקה" (למשל) ובשורה התחתונה משאיר תחושה בעיתית. בוודאי לא אוהדת. אבל זו כמובן רק דעתי.
אגב, גם אני מאוד אוהב סרטי מלחמה. אחד המעטים שלא ראיתי הוא "שבילי התהילה". למרבה האירוניה לא מכבר השאלתי אותו מהספריה אבל לא מצאתי זמן לצפות בו...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 25-11-2009, 15:36
  משתמש זכר פלמינג פלמינג אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.09
הודעות: 5,552
צריך להתייחס לא רק לתכנים
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "אין לי מושג עד כמה גלובס הוא חבר קרוב לביבי. לא זכור לי תאור חברות קרובה שכזו מהעבר"

כל מה שכתבת נכון בהחלט, אבל שום מועצת סרטים לא תצליח לשנות את הפורמט של ה"יורים בוכים" וגם אם ישוגר סרט ישראלי לטימבאקטו או לטונגה , יהיו אלה סרטים של מתבכיינים למיניהם.

אילת זקוקה לפרויקטים כאלה שיחזירו את הקהל האיכותי לעיר ולא נופשונים בבתי מלון שמצהלות הילדים היחפים בלילה וכל אותם "אחים" למיניהם שמתמסרים בצעקות אחרי חצות בין החדרים [מי שהיה לאחרונה בבתי מלון באילת ו"זכה" לאירוח המפוקפק של וועדי עובדים ונופשונים נוסח בודרום , בורגוס ווארנה, יודע בדיוק למה הכוונה].

אולי תנופה כזו תביא איתה לא רק סרטי הבכיינות שלנו, אלא גם סרטים איכותיים מארצות אחרות.

אבל כל זה אינו פוסל את ההליך המקובל של מרכז וכו'.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:25

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר