לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 30-11-2009, 17:48
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,239
כתבה חברת הייעוץ מקינזי: "מערך התחזוקה בצה"ל היעיל בעולם"

נו, כשאחרים אומרים! אולי יש דברים בגו.
לגבי הכחולים, יתכן, אך גם שבחים לירוקים! ואוו:
ציטוט:
איך הפך מערך התחזוקה בצה"ל ליעיל בעולם07:00 | 30.11.2009 מירב ארלוזורוב ניתן להניח כי הדנ"א של חברת ייעוץ אסטרטגי, הבאה להציע תוכנית התייעלות, אינו לשבח. אם המצב ראוי לשבח, אז אין מה לייעל, וזהו מסר שלחברת הייעוץ בוודאי אין אינטרס לקדם. לנוכח זאת, אי אפשר היה שלא להתפלא על ההודאה שיצאה מפיה של חברת הייעוץ האסטרטגית הבינלאומית מקינזי - שסיימה בשבוע שעבר הכנת תוכנית התייעלות לצה"ל.

אחרי שבמקינזי גמרו להראות כיצד עלות הבינוי במערכת הביטחון כפולה מזו שבשוק האזרחי, ואחרי שהעלו שאלות נוקבות כמו איך צה"ל הוא הקניין הכי גדול בישראל אבל אינו מסוגל למקסם יתרונות לגודל במערכת הרכש שלו - הגיעו במקינזי להצגת מערכת התחזוקה בצה"ל. צה"ל, הם קבעו, הוא ארגון "שיש בו נוהלי עבודה ברמה בינלאומית. בחיל האוויר, למעשה, הרמה היא אפילו מהטובות בעולם - וזה נכון גם לגבי ניתוח תקלות, גם לגבי ניהול האחזקה וגם לגבי מערכות המידע התומכות במערכת התחזוקה". למעשה, במקינזי הציגו מדד עולמי לגבי סדנאות אחזקה, מדד שלפיו היעילות המיטבית של סדנה היא 60% זמן עבודה נטו של הטכנאים בסדנה. "זהו מדד שנחשב לגבוה מאוד", אמרו בחברה. "בצה"ל - שלוש מתוך 12 סדנאות שנבדקו עלו מעליו". שש סדנאות נוספות היו קרובות מאוד למדד.

מדוע דווקא בתחום התחזוקה צה"ל הוא מצטיין עולמי? הסבר אחד הוא שמדובר בפעילות הנעשית רק בתוך הצבא, בלי ממשק בין הצבא למשרד הביטחון, שבדרך כלל מביא לסרבול ולפגיעה ביעילות. הסבר אחר הוא שהתחזוקה קשורה קשר הדוק לכוחות המבצעיים - טכנאי שיטעה בתחזוקת מטוס אף-16 יגרום מיידית לתאונה - ולכן עם השנים נוצרה תרבות עבודה קפדנית. בכל מקרה, מתברר שיש מקום לטפיחה עצמית על הכנף, וכשארגון ישראלי באמת רוצה - הוא יכול להיות הטוב בעולם.

</SPAN>

http://www.themarker.com/tmc/articl...ml&from=haaretz
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 30-11-2009, 21:02
  Elad E Elad E אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.05
הודעות: 2,074
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי 2liviu שמתחילה ב "חברת הייעוץ מקינזי: "מערך התחזוקה בצה"ל היעיל בעולם""

איפה ניתן להתרשם מהשבחים שניתנו לירוקים?

קצת מוזר שחברת הייעוץ לא מצאה באבליואציה שלה שום נקודה לשיפור במערך התחזוקה. יכול להיות שהם ראו מול מה הם עומדים והחליטו שעדיף לא להכנס לפרוייקט הזה או שבצה"ל פשוט החביאו את קצין ההובלות שמגיע לבסיס שלוש פעמים בשבוע למרות שהוא מקבל משכורת של רמ"פ א', את נגדת התחזוקה שאמונה על בקרת איכות בתקן מלפני שני עשורים שמגיעה רק לארבע שעות כל יום ומקבלת משכורת עתק בגלל ותק ברמ"פ א' ותואר בשקר כלשהו, את המחסן הטכני שאין בו אפילו חצי ממה שצריך בשביל לזווד את הכלים של היחידה באופרטיבי כי לרע"ן לוגיסטיקה לא אכפת או כי השאילו את הציוד ליחידה אחרת שהיתה צריכה אותו בתור קומבינה אישית בין מפ"מים.

הכל מקרים אמיתיים אם לא הייתי ברור מספיק.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 13-06-2010, 07:29
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "מסכים. את הכסף שחוסכים על..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
מסכים.

את הכסף שחוסכים על ידי אי הוצאת משלחות "גדולות ומנופחות" מצה"ל לחו"ל משלמים אחר כך עם ריבית והצמדה. צאו ובדקו כמה אנשים מוציאות חברות אזרחיות כלכליות לצרכי רכש או ייצוא וכמה צה"ל..

השאלה החא האם המשלחת גדולה ומנופחת...ולטעמי, מעבר לקיצוץ קטן שאפשר לארגן כמעט בכל מקום שתשלח אליו את מקינזי (ואני לא מתכוון דווקא לצה"ל) אי אפשר לקצץ באמת את משלחת הרכש...עדיין ישארו שם המון אנשים.. יש עבודה לעשות, יש מיליוני פריטים לשלוח לארץ בשנה...הקיצוץ המדובר יחסוך 0 אחוז מתקציב המדינה...מה שמניע את הביקורת ספציפית על המשלחת זו קנאה וצרות עין, והאמת, גם אני מקנא בחברה שם שעושים עבודה לא קשה במיוחד וגרים בניו יורק..אבל מה? אני גם רואה את התוצרת ויודע שזה עסק מסובך הפריטים הללו לא יגיעו לארץ בטלפתיה..
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 13-06-2010, 18:07
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
מבט מקורב יותר על המשלחת....
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=NehemiaG]מסכים. את..."

כתבת:
"...אי אפשר לקצץ באמת את משלחת הרכש...עדיין ישארו שם המון אנשים.. יש עבודה לעשות, יש מיליוני פריטים לשלוח לארץ בשנה...הקיצוץ המדובר יחסוך 0 אחוז מתקציב המדינה...מה שמניע את הביקורת ספציפית על המשלחת זו קנאה וצרות עין, והאמת, גם אני מקנא בחברה שם שעושים עבודה לא קשה במיוחד וגרים בניו יורק..אבל מה? אני גם רואה את התוצרת ויודע שזה עסק מסובך הפריטים הללו לא יגיעו לארץ בטלפתיה.."


קבעת קביעות חד משמעיות ואני תוהה אם אתה מכיר את המערכת שם לעומקה. יוצא ואני מכיר היטב את הגוף הזה שנים רבות.


ראשון - אחרון: מה פרוש "...עושים עבודה לא קשה..." ? - האנשים שם ככלל עובדים באופן רציני, שעות על גבי שעות, חלקם אף משתמש ב"שכל עצמי" ולא רק בהוצאה לפועל של פקודות והנחיות הנשלחות אליהן מהארץ. לעצם עבודתם בניו-יורק העיר משמעות כמו זהה לכל אדם אחר המתגורר שם. שוני שלאחר שעות העבודה, בין תעסוקה דומה בתל-אביב לבין ניו-יורק קיים, אולם אין לו שום קשר לעצם ההשקעה בעבודה, או לאפשרות לצימצום במספר האנשים וחסכון בכסף רב בשל כך. גם לקינאה גרידא אותה הזכרת אין כאן שום משמעות לנושא....

"...מיליוני פריטים...": אני לא יודע מניין שאבת את סדר הגודל הזה, אולם הוא גם חסר משמעות של ממש. קניין הרוכש 50 סוגי ברגים מחברה מסוימת, אינו בהכרח משקיע מאמץ גדול בהרבה מרכישת 10 ברגים. "המאמץ" העיקרי יתבטא בדרך כלל בהיבט החוזי מול היצרן, במעקב אחרי אספקות, ובסידורי התשלום הנלווים.
רשימת ה"ברגים" בדוגמה שלעיל, תגיע מרוכזת מהגוף הדורש בארץ, מסודרת ומקוטלגת -מוכנה ל"ביצוע". כך למעשה כל פריט הנדרש לרכש - קטן כגדול. המשלחת אינה מחליטה מה נרכש ללא הכוונה ואישור מהארץ.

לעניין הצימצומים - בעיקרון קיימים שם שלושה סוגי עובדים:
  • שליחים
  • עובדים מקומיים (כמו עורכי דין מקומיים למשל)
  • עמ"י - עובדים מקומיים ישראלים - סטודנטים ישראליםהשוהים שם ללימודים למספר שנים
ברבות הזמן נוצר מצב לפיו מרבית ה"עמ'י" הינם סטודנטים ישראלים מקומיים שהם ברובם קרובים או בני משפחה של... או בעלי "המלצות אישיות" מבכירים בארץ. במצב נפאטי שכזה נוצרו תקנים מיוחדים וסידורי עבודה שאני לא בטוח עד כמה אנשי מקינזי ירדו או אף יכלו לרדת לעומקם....

גם השליחות עצמה הינה בבחינת מתנה בקבוצה הראשונה. גם כאן יש מקום לצמצומים.

רצוי להזכיר גם כי תנאי העסקתם של השליחים עולים בשעור רב על תנאי העסקת עמ"י. ואלה הראשונים יקרים מאד למדינה. מדובר לא רק במשכורות נכבדות אלא גם בתנאי מחייה והחזרי הוצאות דיור, חינוך, גילום רכב להם ולמשפחותיהם, נסיעות לארץ ועוד.

ניו יורק הינה עיר יקרה מאד. מגורים וחיי משפחה של שליחים בעיר, ואף מיקום המשלחת עצמה במרכז מנהטן הינם עסק יקר ביותר! העברת המשרדים למקום מרוחק יותר (ועדיין מרכזי) כגון ניו-גרסי או לונג איילנד, רק העברה כזאת היתה חוסכת כספים רבים. מבחינת הקשר עם הספקים, אין שום תועלת מוספת במיקום המשלחת במרכז העיר היקרה הזאת. לגמרי לא.

כשמדובר בעבודה תקינה וחסכונית, גם של טיפול באלפי פריטים, האפשרות שמנגד אינה טלפאטיה !!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 13-06-2010, 19:06
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "מבט מקורב יותר על המשלחת...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מיקיטל
ניו יורק הינה עיר יקרה מאד. מגורים וחיי משפחה של שליחים בעיר, ואף מיקום המשלחת עצמה במרכז מנהטן הינם עסק יקר ביותר! העברת המשרדים למקום מרוחק יותר (ועדיין מרכזי) כגון ניו-גרסי או לונג איילנד, רק העברה כזאת היתה חוסכת כספים רבים. מבחינת הקשר עם הספקים, אין שום תועלת מוספת במיקום המשלחת במרכז העיר היקרה הזאת. לגמרי לא.

נשמע הגיוני ופשוט להפליא - האם אי פעם הועלתה הצעה כזו לגורמים הנכונים (על ידיך או ע"י מישהו אחר), ואם כן מה היתה התשובה? איך ניתן לתרץ דבר כזה? הרי מניו-ג'רזי למרכז מנהטן ניתן להגיע כיום תוך חצי שעה בערך ברכבות התחתיות, וממילא אין סיבה של ממש למשרד כזה לשבת במנהטן עצמה (זה לא שהם צריכים להיות ממוקמים במרכז העיר כדי למשוך קהל מהרחוב).
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 13-06-2010, 20:57
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
התשובה היא - כן !!!
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "[QUOTE=מיקיטל]ניו יורק הינה..."

הנושא עלה עוד בשלהי שנות ה- 80.

תרוצים שונים ומשונים רובם חסרי בסיס כלכלי - ועיסקי הושמעו מנגד. המערכת ככלל אהבה את מנהטן. הבכירים במערכת גילו התנגדות להעברה שכזאת. נמצאו תרוצים על קירבה למוסדות אמריקאים בעיר (אין לקירבה הזאת שום יתרון). היו שאמרו כי לכל חברה בטחונית המכבדת את עצמה יש משרדים במנהטן. זה לא ממש נכון אבל גם החלק שמחזיק משרדים שם, אין עימו (כמעט) שום מגעים עסקיים של ממש עבור המשלחת. אלה בדרך כלל משרדי PR ומשרדי פיתוח עיסקי אסטראטגי וקשרים עם Wall Streat של חברות ענק ציבוריות. אין להם ולמשלחת העוסקת ברכש שום חוט מקשר.

בעיקרון מוטב היה, כך חשבנו, למקם את המשלחת בקרבת ש/ת קנדי ולא הרחק מש/ת לה-גוארדיה (יש אזורים יפים מאד בלונג איילנד למשרדים וחנייה צמודה נמצאת בשפע וכן ניתן למצוא מגורים מעולים וחינוך מצוין לילדי השליחים. חינוך חילוני-עברי או אף דתי לפי בחירת עומק הקשר לדת). לחילופין ניתן להעתיק את המשלחת לקרבת ש/ת Newark בניו ג'רסי. וזאת על מנת להקל על "קבלת אורחים אמריקאי" המגיעים בטיסות פנים לשדות תעופה אלה, ואף ל"אורחים" מישראל המגיעים לקנדי (או לשדה ניוארק).

מבחינת עמ"י, רבים גרו ומתגוררים ברובע Queens שגם הוא מקום נוח למגורים וזול בהרבה ממנהטן.

גם באזור ניו -ג'רסי, מתגוררים עמ"י רבים באזורים מאוכלסי ישראלים ויהודים, גם שם יש מגוון מוסדות חברה וחינוך למשפחות ישראליות (טנפלי, פאיר-לואן, ועוד).

החיסכון הכספי בהפעלת משרדים מחוץ לגבולות מנהטן והיתרונות הלוגיסטטים לכך הינם רבים.

אכן יש עמ"י הגרים במנהטן והלומדים בכמה אוניברסיטאות שם. תמיד יהיו אנשים כאלה או אחרים בשלוי עקומת ההתפלגות. הנושא הזה פתיר וידוע ועבדך מבקש שלא להכנס להסברי נוחיות אלה אלה כאן.

הזכרתי כאן את נושא מגורי העמ"י כ"משתנה" אולם אין לטעות. המשלחת אינה מממנת את מגורי הסטודנטים הללו, אלא את מגורי ה"שליחים". אולם נושא מיקום מגורי העמ"י הינו חשוב כשדנים בנגישות גיאוגרפית וכלכלית עבור הסטודנטים הללו לעבודה במשלחת.

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 13-06-2010 בשעה 21:08.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 13-06-2010, 20:59
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "מבט מקורב יותר על המשלחת...."

תראה אני שמח שאתה תוהה אם אני מכיר את המערכת,
אני כותב רק במה שאני מכיר היטב..ואת המשלחת אני מכיר היטב מכל הכיוונים...
בוא נדייק עוד יותר בפרטים:
השליחים אכן מקבלים משכורות גבוהות..אבל חלקם במשלחת נמוך ביחס לעמ"י שמקבלים משכורות קטנות ומהווים כ 80% מעובדי המשלחת, ללא הוצאות נסיעה אל או מהארץ וללא הרבה מהצ'ופרים שהשליחים מקבלים...
עובדים מקומיים יש בודדים..
אכן את מיליוני הפריטים אפשר לתרגם לX משלוחים, אתה יודע כמה משלוחים בשנה עוברים לארץ? משלוחים שבכל אחד מהם צריך לטפל, לכל אחד מהם יש בעיות, תאום זמנים, לחלקם רשיונות יצוא אישורים כאלה ואחרים...כמה? מעל 10000... לא פריטים..משלוחים..את זה אי אפשר לעשות בטלפתיה...צריך הרבה כוח אדם לטפל בדבר הזה...
להעביר את המשלחת לניו ג'רסי? רעיון מצוין..יחסוך כסף? ממש לא בטוח, מזכיר לך שהמשלחת נמצאת באותו מבנה של הקונסוליה..ולכן יש חיסכון בכל מה שנוגע לתפעול המבנה, ההוצאות השוטפות, הביטחון וכו'...אז לפצל יעלה פחות לדעתך מאשר היעול שבוצע בשנות ה80(אם אני לא טועה..)?? ושבו איחדו את המשלחת עם גורמים ממשלתיים אחרים שנמצאים בארה"ב ובכך חסכו כסף רב....או שאולי אתה בעצם מציע להעביר גם את הקונסוליה לניו גרסי?...המממ, זה ממש יהיה הגיוני...
ולמי ששאל כמה שליחים יש לסינגפור או מצרים...לסיגפור יש (או היו בעבר, כשאני הייתי בענינים) רק 3 שליחים, שזה אומר שאצלנו יש בערך פי 60-70 מאצלם!!! אז אתה יכול להבין את חוסר היעילות.....אופס שכחתי לציין שהמשלחת שלנו עושה עיסקאות בערך בסכומים ובכמות הגדולה פי 80 מהסינגפורים....המממ. אז אולי זה בעצם די יעיל...
שורה תחתונה- ההצעות שלך מעט דמגוגיות...ציינתי בעבר שגוף גדול כמו המשלחת צריך ואפשר לצמצם קצת...רבל אחרי כל ההתיעלות, ואפילו אם יקצצו בשליש את כמות השליחים והעמ"י (לא ברור לי איך יבצעו את כלל הפעילות שם אם זה מה שיקרה, פיתרון שאני חשבתי עליו בעבר הוא להעסיק פחות עמ"י אבל במשרה אמיתית ובמשכורת יותר גבוהה..כך שבסך הכל זה יחסוך קצת מצד אחד ויהיה יותר מקצועי ויעיל מהצד השני..) כל החיסכון כולו יסתכם במעט מאוד כסף בשנה...ההסיבה שאנשים אוהבים לדבוק בנושא "הבזבוז" שיש במשלחת נובע בעיקר מחוסר הכרות ומקנאה...וכמו שציינתי, גם אני מקנא...
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 13-06-2010, 23:56
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
פי 80?
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "תראה אני שמח שאתה תוהה אם אני..."

חיפוש של דקה וחצי בגוגל מעלה את רשימת הקניות (החלקית) שסינגפור עשתה בארה"ב בחמש השנים האחרונות... רק מטוסי הקרב והמסוקים שרשומים פה זה גרוסו מודו 3-3.5 מיליארד דולר, יתר הציוד נגיד עוד חצי מיליארד... האם מה שאתה טוען בעצם זה שבין 2004-2009 ישראל רכשה נשק אמריקני בשווי 80*4 מיליארד דולר = 320-300 מיליארד דולר? לא נסחפנו קצת עם הסכומים?

12 F-15E Strike Eagle Fighter/bomber ac 2005 2009 (8) $1 b 'NFRP' programme; F-15SG version; delivery 2009-2010

12 F-15E Strike Eagle Fighter/bomber ac 2007 $1 b deal; F-15SG version; delivery from 2010

6 S-70B/SH-60B Seahawk ASW helicopter 2005 2009 (2) SH-70(N) version; delivery 2009-2010

20 F-16C Block-50/52 FGA aircraft (2000) 2004-2005 (20) 'Peace Carvin-4' deal; F-16D Block-52+ version

12 AH-64D Apache Combat helicopter 2001 2005 (12) $617 m 'Peace Vanguard' deal; stationed in USA until 2006

18 AN/AAQ-14 LANTIRN Aircraft radar 2001 2004-2005 (18) For F-16 combat aircraft

(192) AGM-114K HELLFIRE Anti-tank missile (2001) 2005 (192) For AH-64D helicopters

54 M-109 chassis Gun chassis (2001) 2001-2005 (54) For use as chassis of Primus self-propelled gun (with Singaporean 155mm gun turret), ALV and command post produced in Singapore

50 AIM-120C AMRAAM BVRAAM 2004 2006 (50) $25 m deal; AIM-120C-5 version

(60) AGM-154 JSOW ASM (2006) 2008-2009 (40) AGM-154A and AGM-154C version; for F-15SG combat aircraft (100) AIM-120C AMRAAM BVRAAM (2006) 2009 (50) For F-15SG combat aircraft; AIM-120C-5 version

50 JDAM Guided bomb (2006) 2009 (50)

(200) AIM-9X Sidewinder SRAAM (2007) 2009 (40) For F-15SG combat aircraft

18 HIMARS 227mm MRL (2008) Delivery 2010

(192) M-30 GMLRS SSM (2008)

(135) C-9 Diesel engine (AV) 2009 For AV-81 Terrex APC/IFV produced in Singapore 2010-2011


USA 6 EDO-980 VDS sonar (2000) 2007-2009 6 For 6 Lafayette (Formidable) frigates from France




http://www.pressrun.net/weblog/2010...-indonesia.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 14-06-2010, 19:19
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "פי 80?"

מאוד יתכן וטעיתי במדינה...
כבר עברו איזה 5 שנים...
אולי זאת היתה מצרים., אני יכול לבדוק (אבל האמת שאין לי כבר כוח..להוכיח כאן כל מילה שאני כותב שהיא אכן נכונה זה מיגע..)..אבל בשורה התחתונה, ובזמנו בדקתי אישית את הנתונים,לא הסתמכתי על האגדה האורבנית...המדינה הנ"ל (שיתכן שלא היתה סינגפור..) היתה בעלת משלחת של 3 אנשים וסכום רכש בין 50 ל 80 פעם קטן יותר משל ישראל (תלוי איך מחשבים..).
זהו,
בהסתכלות נוספת:
http://www.dsca.osd.mil/data_stats.htm
המדינה היתה תאילנד (תאילנד...סינגפור...די מבלבל.. בשנים הרלוונטיות (שנות ה 2000) זה בגדול היה היחס.
היחס בין סינגפור לישראל הוא פי 6 בערך לישראל..אז במדד הצר הזה (שלא כולל פרמרטרים רבים אחרים..כמו יעילות בהיבטי זמן וכו'...אצלנו כמובן שכל משלוח הוא סופר דחוף- חייב להגיע עכשיו, בסינגפור קשה לי להאמין שזה המצב..) צריך להיות להם בערך 40-35 עובדים כדי שהיחס יהיה זהה..
זהו.
לילה טוב
_____________________________________
!Ya Gotta Believe


נערך לאחרונה ע"י emile-a בתאריך 14-06-2010 בשעה 19:47.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 15-09-2011, 09:32
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
ניצני התייעלות ראשונים בחימוש דרום לאור יישום דוח מקינזי - כתבה מבמחנה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי 2liviu שמתחילה ב "חברת הייעוץ מקינזי: "מערך התחזוקה בצה"ל היעיל בעולם""

http://www.idf.il/1133-12398-he/Dover.aspx

ביחידת החימוש המרחבית של פיקוד הדרום רשמו הצלחה ביישום הדוח לחיסכון בתחומים רבים כמו בכשירות כלים ומימוש מיטבי של כוח אדם. "רשמנו שיפור משמעותי בזירוז הטיפול בכלי רק"ם", מספר מפקד היחידה. הצלחה ראשונית נרשמה לתוכנית ההתייעלות הרב שנתית של צה”ל ומשרד הביטחון ביחידת החימוש המרחבית של פיקוד הדרום. התוכנית, שחוברה על סמך דוח מקינזי, עוסקת ברכש, בינוי ואחזקה באוויר וביבשה. הראשון לאמצה היה יחש"ם דרום, פחות משנה לאחר פרסום הדוח, בנובמבר 2009. מאז תחילת השינויים בשלהי 2010, נרשמו תוצאות חיוביות בתחומים רבים כמו כשירות כלים ומימוש מיטבי של כוח-אדם. כל התמורות נטמעו במחלקה העיקרית ביחש"ם, במחלקת הרק"ם (רכב קרבי משוריין). בתקופה הקרובה, לאור ההצלחה שנרשמה בדרום, גם יחש"ם של פיקוד הצפון יאמץ את התוכנית.

"רשמנו שיפור משמעותי של כ-30% בזירוז הטיפול בכלי רק"ם", הסביר בגאווה לאתר צה"ל מפקד יחש"ם דרום, אל"ם חיים אזולאי. לדבריו, במקום השקעה של 40 יום בממוצע לטיפול בכלי רק"ם כמו טנק או נגמ"ש, כיום בממוצע מושקעים בין 24 ל-26 ימים. "העלנו את האיכות ואת הזמינות", קובע אל"מ אזולאי, שציין כי כשמדובר בזמינות, הכוונה היא לזמינות של כלי הרק"ם לפלוגות הבט"ש בגזרה הדרומית ולבסיסי האימונים הרבים, שמקבלים את הכלים תוך זמן קצר יותר, וגם אחרי טיפול דקדקני יותר.

הסטטיסטיקה הנאה התאפשרה אודות לשינוי מבני במחלקה. במקום עבודה ברמה מחלקתית, הוחלט על עבודה ברמה הצוותית, כשבראש כל צוות עומד נגד זוטר, המפקד עליו. הנהלים וההנחיות חודדו, ולדברי מפקד היחש"ם, רמת הפיקוד עלתה. “אחד מתוצרי הלוואי של השינוי מתבטא בכך שכמות החיילים הנפקדים ירדה לאפס", אמר אל"מ אזולאי, “הרבה פעמים החיילים שמשרתים אצלנו מגיעים מרקע סוציו-אקונומי נמוך, ומספר הנפקדים במחלקה עמד על כעשרה חיילים בממוצע בכל עת. הירידה לרמה הצוותית אפשרה את השינוי".

מלבד השינוי המבני, ביחש"ם דרום הושקעו כספים רבים בכדי לענות על הצורך בתשתיות מתקדמות יותר. בשבועות הקרובים צפויים להיקלט ביחש"ם מערכת שמנים מתקדמת, מערכת שאיבה לתדלוק, כלי עבודה חדישים ועוד. לדברי אל"מ אזולאי, ההשקעה הגדולה תחזיר את עצמה תוך תקופה ראלית. “זאת השקעה חד פעמית שתמנף את היחידה", הוא מבהיר, “התשתיות בדרום מאוד מיושנות ביחס לשאר היחש"מים, וזו השקעה מתבקשת".

השיפור בתשתיות נותן פן חיובי נוסף וחשוב של שמירה על איכות הסביבה. תעלת ניקוז שמנים שתשוקם בקרוב צפויה לחסוך פגיעה בסביבה. מחזור הדלק, עם שינוי התשתיות, עתיד לעלות. מלבד כך, החיילים עובדים תחת נהלי עבודה "ירוקים" ומחמירים
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 15-09-2011, 13:43
צלמית המשתמש של rshibi
  rshibi rshibi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.08.07
הודעות: 304
לא מצחיק
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי 2liviu שמתחילה ב "חברת הייעוץ מקינזי: "מערך התחזוקה בצה"ל היעיל בעולם""

ראשית וזה לימדו בשנה א' של מדע המדינה - תמיד תקרא מי פירסם את המאמר, כי בדר"כ ישנה הטייה
שני. עצוב שמקינזי קראו נהלים ואז גיבשו דו"ח. אני מזמין כל יועץ של מקינזי להתלוות לתהליך גיוס של פלוגה לאימון - היה מפגש חודשיים לפני האימון וסוכמו דברים, היה מפגש שבועיים לפני האימון כדי לבדוק מה נעשה (בד"כ כלום), תמיד ישנם פריטים המוגדרים כחריגים, אבל מה לעשות, אנו זקוקים להם.
בסופו של תהליך, ביום הראשון של האימון אנשי הלוג' של היחידה תמיד רצים סביב מל"י, למרות שהכל תואם מראש והיו 3 פגישות בנדון. זה גם תמיד עולה בלקחים ותמיד חוזר על עצמו...

יש פער משמעותי בין הנהלים לבין מה שמבוצע בפועל. כל מי שעשה אימון או תע"מ יודע שיש בזבוזים לא יאומנו. לדוגמא - מדוע סא"ל מצ"ן צריך לנסוע עד ת"א כדי להשתתף בפגישה שתארך שעה וחצי, כשזמן הנסיעה שלו הלוך ושוב שווה שלוש שעות? מדוע לא יקבל אישור להשתתף בחדר הוידאו-קונפרנס בפיקוד? (רמז: צריך מס' רב יותר של פלאפלים על הכתף ושהדלק והזמן שלך ילכו לעזאזל)...

בקיצור, מצטער, אבל לא קונה...
_____________________________________
לא תפעיל סיור - לא תדע מה לפניך.
לא תדע מה לפניך - תחטוף מכל הכיוונים
אם תחטוף מכל הכיוונים - תיאלץ לנהל קרב חילוץ וההתקדמות תיעצר.
אז לא כדאי להפעיל סיור?
יוכנס פרק "הפעלת מערך האיסוף" בקורס מג"דים ומח"טים מיד ולאלתר (פברואר 2008)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 27-12-2011, 10:02
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,198
מבולבל כלכליסט: איזה סעיף חרג מהתקציב? סעיף הכנת דו"ח ההתייעלות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי 2liviu שמתחילה ב "חברת הייעוץ מקינזי: "מערך התחזוקה בצה"ל היעיל בעולם""

מקינזי זכתה בזמנו בחוזה ייעוץ בסך כ-22 מיליון שקל, להכנת דו"ח על מערכי החימוש והתחזוקה שתואר באשכול כעת מתברר כי היא קיבלה כ-100 מיליון, בגלל תוספות שאושרו מעת לעת ע"י משהב"ט, שרצה לבדוק עוד ועוד נושאים. למשל, מקינזי כיום עוקבת אחר יישום המלצותיה- מה שבמפורש לא נכלל בחוזה המקורי (ושאין לי מושג למה גופי הביקורת הקיימים במערכת הביטחון לא יכולים לעשות).
ההצעה המקורית של מקינזי היתה נמוכה מהמקובל- מסתבר, בדיעבד, שהם ידעו מה הם עושים..
כתבה

בהשוואה לתקציב הביטחון 80 מיליון ש"ח הם זוטות. השאלה המעניינת היא, האם ניתן לשפר מערכת שאינך מבין.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:35

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר