לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-12-2009, 08:54
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,641
תאונות בח"א הודי...

כרגיל הפולנים יודעים מהר והרבה.

http://www.altair.com.pl/start-3778

אתמול התרסק SU-30MKI נוסף והצוות ניצל.
הוא מצטרף לתאונות אוויריות שארעו השנה כדלקמן:

2 מטוסים SU-30MKI, 3.
3 מטוסים MIG-27 ועוד 3 מטוסים MIG-21.
מה זה אומר לדעתכם, האם רמת האימונים היא גבוהה ולכן אחוז התאונות עולה בהתאם או סיבות אחרות?
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 01-12-2009, 13:13
  DOZER DOZER אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.07.07
הודעות: 125
תאונות אוויריות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "תאונות בח"א הודי..."

רמת האימונים היא לא הפאקטור המרכזי. רמת הבטיחות (סדר עדיפות + מקצועיות)
לפי כמות המטוסים שצויינה - זה די מזכיר את חה"א שלנו לפני מספר שנים, חילות אוויר שעדיין לא הפנימו את חשיבות הבטיחות באימונים ימשיכו לאבד צוותים ומטוסים.

לצורך הדיון אני אגדיר את המושגים הנ"ל
רמת אימונים - מורכבות המתארים, צפיפות גיחות, דימוי אויב, דימוי תנאי סביבה, מנטליות ורמה מקצועית.

רמת בטיחות באימונים - זה הדירוג ותעדוף של סעיף הבטיחות בתכנון האימון. לדעתי באימונים סעיף זה אמור להמצא במקום ה1 בצורה חד משמעית . (כתפיסה ארגונית ולא מוחלטת - כן? יוצאים מהכלל יש תמיד).

לגבי המקצועיות - לא טסתי בחה"א ההודי, לא בקיא מספיק.

ואם אני אסכם (ואתעלם מסעיף המקצועיות, לדעתי אפשר כמעט ולהוציא אותו מחוץ למשוואה) - אפשר להקפיד על רמת בטיחות גבוהה במתארים לא מסובכים גם עם צוותים "חלשים".
רק כאשר יוצאים לאימון ויודעים שהיעד המרכזי זה 0 אירועי בטיחות (גם בתור מתכנן וגם בתור מתאמן) אפשר לצאת מזה בשלום באופן עיקבי והיעד השני כמובן אמור להיות "אלפא", "0 נפילות" וכו...
ככה שבגדול המספרים האלה מראים על ניהול לא נכון של הכוח בשגרה ובאימונים (אלא אם כן יש להם ממש שנה חריגה) אבל גם מאחורי שנים חריגות עומדת שורה ארוכה של סיבות וכשלים.
ההודים צריכים לתחקר את עצמם לחומרה עם סטטיסטיקה שכזו - כשעוסקים בתעופה מספרים כאלה צריכים לעורר דאגה - תחקיר וזעזוע אירגוני.


יום טוב

נערך לאחרונה ע"י DOZER בתאריך 01-12-2009 בשעה 13:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:10

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר