14-12-2009, 10:47
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
|
|
ניתן לראות שקצה הכנף מעוקל מעט כלפי מעלה. זהו ה raked wingtip, או קצה-כנף משוך לאחור. ניסויים הראו שאם מושכים את קצה הכנף לאחור ניתן לקבל את אותו החיסכון בדלק שמקבלים ע"י התקנת כנפונים, וללא הצורך בחיזוק קצה הכנף שהתקנת הכנפונים דורשים. החיסרון הוא הארכת מוטת הכנף. עד היום נעשה השימוש ב raked wingtip בעיקר בלהבי מסוקים.
מסוק S-92 מתוצרת סיקורסקי
http://www.airliners.net/photo/Ever...ibus/1616458/L/
תמונה המראה מעולה את הקצות הכנף של ה 777-300ER
http://www.airliners.net/photo/Etih...X-ER/1288068/L/
...בניגוד לאלו של ה 777-200ER.
http://www.airliners.net/photo/Viet...8-ER/1619411/L/
בדגם ה 787-3 לטווח קצר יותקנו כנפוני blended wingtip רגילים, כמו שרואים על ה 737 ולאחרונה גם 757 ו-767.
ד"א, ה 737 לא יוצר במקור עם כנפונים, וניתן להזמין אותו מצוייד איתם כאופציה או להתקין אותם לאחר-מכן כ retrofit. כמו כן ניתן להתקין כ retrofit כנפונים גם ב 767 ו- 757.
אותו פיתרון נמצא גם ב 777-200LR/300ER, 767-400 ו- 747-8.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 15-12-2009 בשעה 02:44.
|