03-01-2010, 01:24
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
|
|
מה שבאמת קובע את עומק השדה הוא ההפרש בין המרחק של הנושא מהעדשה, ומהנושא לרקע.
כאשר נצלם פורטרטים, המרחק בין הנושא לעדשה ישתנה כתלות ישירה (לניארית) באורך המוקד.
אבל, ככל שנתקרב לנושא, נצטרך להוריד את אורך המוקד ואז עומק השדה קטן.
כלומר - ב 50מ"מ נקבל רקע הרבה יותר ברור, מאשר בצילום עם 200 מ"מ (בהנחה שהנושא תופס את אותו הגודל בפריים).
מצד שני, צילום פורטרט ב 50 מ"מ יתן עומק שדה גדול, בעוד שצילום מאקרו ב 50 מ"מ יכול לתת עומק שדה קטן (רדוד) מאוד.
כלומר, המרחק בין הנושא לעדשה, קטן, בעוד שהמרחק בין הנושא לרקע (באופן יחסי) גדל מאוד.
מה שאומר שצילום ב 200 מ"מ לא יבטיח עומק שדה רדוד. זה אכן ידרוש צילום מכמה שיותר קרוב כדי לקבל רידוד מאסיבי, ואם נצלם ב 200 מ"מ כאשר הנושא קרוב לרקע - נקבל את הרקע די חד.
מצד שני, צילום מאותו המרחק ב 50 מ"מ ו 200 מ"מ יתנו תוצאות שונות לחלוטין בעומק השדה.
אם אנחנו מדברים על אותו הפריים, אז שניכם צודקים... צריך להתקרב לנושא כמה שיותר, אבל להתקרב עם אורך מוקד גדול, ולא ללכת פיסית ולצלם באורך מוקד קצר.
הדברים די תלויים זה בזה. בכל מקרה, מה שמשפיע יותר על עומק השדה יהיה אורך המוקד מאשר הצמצם (כלומר, צילום בצמצם 'יחסית סגור' כמו 11, עדיין יתן תוצאה רכה לצילום באורך מוקד גדול כמו 200 וצפונה [בתנאי שמצלמים מקרוב], בעוד שצילום בצמצם פתוח כמו 2.8 לא יתן עומק שדה כל כך רדוד לצילום ב 15 מ"מ ודרומה).
|