לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > מחשבים > חומרה ורשתות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 04-01-2010, 20:31
  חומיהו חומיהו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.07.07
הודעות: 21
אחריות קשיחה גמישה

לפני כשנה וחצי רכשתי(בחברה שכרגע לא אזכיר את שמה, אבל ודאי רבים ממשתתפי הפורום מכירים אותה) מחשב, שכלל בין היתר דיסק קשיח Seagate 500GB 32MB. אלא שלצערי הרב לפני כמה ימים הדיסק חדל לתפקד.

התקשרתי אל החנות שם רכשתי אותו, והם אמרו שאוכל לבוא איתו ולקבל במקום דיסק חדש מאותו הסוג.
הגעתי, וכשהחליפו לי לדיסק התקין שמתי לב שהמשקל שונה - הקודם שקל יותר. שאלתי אותם אם זה אותו סוג, ואותה כמות של Buffer Cache ונעיתי בחיוב.

אלא שכשהגעתי הביתה והבטתי במסמך ההחלפה הבנתי שבכוונה או לא - הוטעתי. הדיסק החדש שהביאו לי היה עם 16MB Buffer Cache ולא 32MB כמו הקודם.

כמובן שדבר ראשון היה לחזור אליהם טלפונית ולהבין את פשר העניין. הם הסבירו שהסידרה של הדיסק שהחלפתי היתה פגומה, ולמעשה לא ניצלה לגמרי את המהירות, ובינתיים החברה הפסיקה לייצר דיסקים בנפח הזה עם 32MB Buffer Cache. ולכן, הם יכולים להחליף רק לכזה עם 16MB.
ניסיתי להסביר עד כמה המדיניות הזאת לא הגיונית - הרי שילמתי בכוונה יותר על דיסק שאמור לתת ביצועים טובים יותר, ולא רק שהוא מתקלקל הרבה לפני שציפיתי, אלא שמחליפים לי אותו בדגם פחות טוב, שאם מלכתחילה הייתי קונה אותו, הייתי יכול לחסוך כסף.

הם אמרו שהם יוכלו בתוספת כסף להחליף לי ל-1TB עם 32MB, אבל שזאת תהיה אותה תוספת שהייתי משלם לו הייתי קונה דיסק עם 16MB שהיה מתקלקל.

לי בתור לקוח נראה הוגן שאחריות משמעה קבלת מוצר זהה לזה שרכשתי והתקלקל, ואם אין בנמצא כזה, אז טוב יותר, ללא שום תוספת מחיר!

מה דעתכם? מה אתם הייתם עושים?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 05-01-2010, 15:05
  Rationalist Rationalist אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.05
הודעות: 3,216
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Zed3 שמתחילה ב "[QUOTE] לי בתור לקוח נראה..."

סתם שאלה - אם כתוב שאתה חייב למסור את בנך הבכור שנה לאחר שייוולד, זה גם נראה לך תקין וחוקי?

למרות שלעיתים בני אדם נוטים להאמין שיש להם יכולת להבחין בין טוב ורע, ולקבוע גבולות, ולדעת מה עדיף להם, במדינת ישראל יש בית דין מיוחד שמטפל בדיוק בכל מיני תקנונים, חוקים ותקנות דביליים, כוללנים, דורסנים, מעוותים, סותרים ולא חוקיים כמו מה שמרשים לעצמם בעלי חנויות/רשתות בארץ לכתוב באתר שלהם.

לא יכול להיות שכל מה שייכתב באיזה אתר, תחת סעיף "תקנון", יהיה הסכם מחייב וחוקי (שלא לדבר על העובדה שהם לא יכולים להוכיח שקראת אותו, או שכלל היית מודע לקיומו. ושלא לדבר על כך שהם יכולים לשנות אותו כאוות נפשם ומבלי להודיע. ושלא לדבר על העובדה שבמרבית המקרים מי שכותב אותו מכיר את מקצוע עריכת הדין מהצד הלא נכון של הסורגים).

בקיצור, עד שבית הדין לחוזים אחידים (זהו שמו) לא נתן חותם חוקי ואישר חוזה אחיד, אין לו ממש תוקף וסביר להניח שלא יעמוד בבית המשפט. חוזה אחיד הוא בדיוק החוזה שבו אתה נתקל בחנות/רשת, שחל על על לקוחותיה באופן גורף, לא פרטני.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 05-01-2010, 14:58
  Rationalist Rationalist אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.05
הודעות: 3,216
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי חומיהו שמתחילה ב "אחריות קשיחה גמישה"

להבדיל מעמיתיי, אני מסכים עימך וחושב שאתה צודק הן בתביעתך שלא לקבל מוצר נחות בשל פגם אצל היצרן (שלא לדבר על מדיניות ש"הומצאה" ע"י המוכר), והן בהרגשה כי רומית.

עצתי - אל תוציא שקל נוסף בחנות/רשת הזו. אל תעניק להם פרס, בכך שתוסיף כסף ותשדרג מוצר נחות שניתן לך. זו שיטה ידועה (רק השבוע קרה לי מקרה דומה בפרטנר) ואני רואה בה סוג של סחיטה: בכדי לקבל מוצר טוב עלייך לשלם יותר ממה שהוא שווה.

הודע להם שאין בכוונתך להוציא ולו אגורה, עד יום מותך, בחנות/רשת שלהם, ושיש בכוונתך להפוך ל"שגריר רע" (כלומר, בכל פעם שתישאל במפורש תאמר את דעתך השלילית עליהם). קבל את המוצר החליפי כשאתה רושם בכתב "תחת מחאה" על כל מסמך רלוונטי, ושמור לעצמך כל זכות לסעד עתידי (ובעברית, תבע אותם בבית המשפט לתביעות קטנות).

והכי פשוט - אם אתה לא סומך עליהם, אל תקנה מהם. נקודה. זה כל-כך פשוט. לא לקנות מרמאים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 05-01-2010, 15:40
  The_Equivocator The_Equivocator אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.04
הודעות: 16,543
מה החנות צריכה לעשות?
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Rationalist שמתחילה ב "להבדיל מעמיתיי, אני מסכים..."

ראית דגם של סיגגיט 512 מגה 32 באפר?
אתה רוצה שייתנו לו W.D במקום? (אני בטוח שאם הוא ייתעקש לא תהיה שום בעיה), מה איתך?

ציטוט:
אתה צודק הן בתביעתך שלא לקבל מוצר נחות בשל פגם אצל היצרן


למה אתה חושב שמדובר במוצר פגום? רק כי יש שם 16 מגה באפר?
עשית מבחני בצועים מול דגמים אחרים?

אולי אתה רץ כל יום לתביעות קטנות, אבל לא לכולם יש זמן להתרוצץ בבתי משפט בשביל זוטות שכאלה. בשביל בן אדם נורמאלי הזמן שהוא יבזבז בלרוץ לדיונים, הוא יוכל להרווח 2 דיסקים קשחים חדשים כאלה.
ואם אתה רוצה לספר לנו סיפורים שבית המשפט ייפסוק גם על "ימי עבודה" אז כנראה שמזמן כבר לא בקרת במשפט כזה(למרות שאתה אוהב לתת עצות).

ציטוט:
לאחרונה חל שיפור ביחס בתי המשפט (בעצם, ביחס השופטים) אל לקוחות שרומו ע"י חנויות/רשתות, ורואים עלייה בכמות פסקי הדין המסתיימים עם החזר הוצאות, שכר טרחה, פיצויים ועוגמת נפש


דווקא אני הייתי בכמה משפטים כאלה(גם ממש לאחרונה)- אחד מהם התארך עד כדי שנתיים וחצי, כשפעמים הראשונות הצד השני הבריז(בדיון השני השופטת קבע קנס), בדיון השלישי הצד השני סוף סוף הגיע, אבל מה התחלף השופט שהחליט לבטל את הקנס, וכך הייתי צריך להגיע ל3 דיונים שנפרסו על שנתיים, בכדי בסופו של דבר רק לקבל מה שמגיע לי(ושם דובר על 5000 ש"ח)- פה אתה מדבר על "מוצר נחות" שאני אפילו לא יודע אם בכלל בדקת עד כמה הוא "נחות".

נערך לאחרונה ע"י The_Equivocator בתאריך 05-01-2010 בשעה 16:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 05-01-2010, 17:34
  Rationalist Rationalist אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.05
הודעות: 3,216
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי The_Equivocator שמתחילה ב "אז דווקא אני השקעתי מאמץ לבדוק את הסוגיה "מוצר נחות""

למרבה המזל, הפסיקה לא מתבססת על מבחן ביצועים ספציפי שבודק מה שכבודו רוצה לבדוק. ולמרבה המזל, בחלק לא מבוטל מהתביעות החנויות/רשתות כלל לא טורחות להגיש כתב הגנה.

בכל אופן, אני מכיר איזה שופט או שניים. אם יראו להם 32 שהוחלף ב-16, ומוכר ממוצע מחנות/רשת ממוצעת בארץ, נדמה לי שאני יודע לאיזה כיוון תטה הפסיקה.

אגב, ישנה אפשרות (מזעזעת!) שכלל לא העלית על דעתך - למה שלא יבטלו את העיסקה ויחזירו לו את הכסף? אם מדובר בסדרה פגומה, שיגידו תודה שיש תובע פוטנציאלי אחד פחות לתביעה הייצוגית.

זו בעיה של היבואן (רשת, חנות), לדעתי. אם זו המדיניות של היצרן, שיתכבד להחזיר את הכסף ללקוח ויתבע נזקים מהיצרן (ממש לא אכפת לי). אני קונה מרשת/חנות, משלם להם, ומעבר לזה אדיש.


בעריכה - סתם שאלה. למה שהרשת/חנות לא תעשה צעד כזה או אחר, כך שהלקוח יהיה מרוצה, ולא ירגיש צורך לאיים בתביעה ו/או לפרסם את שמה באופן לא מחמיא במיוחד בפורום שקוראים רבים? מדוע שהם לא יטרחו בצורה מינימלית לגרום ללקוח להרגיש שמח בבחירתו לבצע אצלם את קניותיו? סוף מעשה, במחשבה תחילה - אם הוא הרגיש מרומה, זו הבעיה.

נערך לאחרונה ע"י Rationalist בתאריך 05-01-2010 בשעה 17:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 05-01-2010, 17:58
  The_Equivocator The_Equivocator אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.04
הודעות: 16,543
בתשובה לעריכה(לא ראיתי מקודם)
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי The_Equivocator שמתחילה ב "אני רוצה להדגיש, אני לא מגן על החנות הזו(זו לא החנות של אבא שלי)"

ציטוט:
בעריכה - סתם שאלה. למה שהרשת/חנות לא תעשה צעד כזה או אחר, כך שהלקוח יהיה מרוצה, ולא ירגיש צורך לאיים בתביעה ו/או לפרסם את שמה באופן לא מחמיא במיוחד בפורום שקוראים רבים? מדוע שהם לא יטרחו בצורה מינימלית לגרום ללקוח להרגיש שמח בבחירתו לבצע אצלם את קניותיו? סוף מעשה, במחשבה תחילה - אם הוא הרגיש מרומה, זו הבעיה.


זו בדיוק הייתה כוונתי שאמרתי עוד בתגובה הראשונה שלי, שאני לא הייתי חוזר לקנות בחנות זו שוב.
אני בטוח שפותח התרד הרגיש מרומה, "המוכר סיבן אותי", והיה אפשר לפתור את הסוגיה הזו בצורה הרבה יותר טובה, כך שכולם יהיו מרוצים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 05-01-2010, 21:09
צלמית המשתמש של linuxsboot
  linuxsboot linuxsboot אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.04.06
הודעות: 18,034
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי Rationalist שמתחילה ב "אם מחזירים כסף - מצוין. אבל..."

כל המוצרים, שקיבלתי מאותן חנויות, עובדים מעולה פרט לשני מוצרים בודדים והם הוחזרו לחנות. רכשתי מאותן חנויות כמה מחשבים בחלקים וחלקים בנפרד ואם מכל המלאי הזה רק שני מוצרים עשו בעיות זה אומר שיש להן אמינות בחלקים ובשירות, אם זאת השאלה שלך Rationalist.
קרתה פעם אחת בעיה אצל החנויות המדוברות בעיה עם המוצרים, שהיתה בעיה עם מוצר בודד בכל חנות והם נתנו לי לבחור בין זיכוי לקחת דברים אחרים או פיצוי כספי גם דרך חברת האשראי ישירות לחשבון הבנק שלי. (בלי ויכוח ובלי לדרוש זאת מצידי, הם הציעו זאת לבד.)

לכן אני ממשיך לחזור אליהן, היחס והשירות מזכיר את השירות בחו"ל.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
will you marry me nesli barda? Operating system: Linux The day Microsoft & apple makes a product that does not suck will be the day they start making vacuum cleaners. say no to Apple&Facebook&MS&Samsung IL&Nokia&Hot&Yes,but say yes to Google

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 06-01-2010, 09:08
  Rationalist Rationalist אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.05
הודעות: 3,216
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "כן, אבל אני כאן בפורום, לא..."

אין לי מידע פנימי לגבי החנות/רשת. אני מניח שאנשיה הם לא רשעים גמורים, או עצלנים גמורים.

יכול מאוד להיות שיש איזושהי בעיה, והם לא רוצים לריב יותר מדי עם היבואן ו/או היצרן. אולי עדיף להם לשמר יחסים טובים על חשבון הלקוחות (וזו טעות חמורה).

ייתכן גם שהם עשו מאמצים כבירים, והיבואן ו/או היצרן סירב לסייע להם בפיצוי הלקוחות. במקרה הזה ראוי היה שיישתפו את ציבור צרכניהם במידע, ויאפשרו ללקוחות לבחור בעתיד איזה מותגים לרכוש (בעסק הקטן שלי, אני פשוט לא מוכר מוצרים שבעבר היה לי ניסיון מר איתם. למה לי להמשיך לפגוע בלקוחות אם אני יכול להימנע מכך?).

כך או כך, מי שאמור לקחת חלק בדיון הזה מול הלקוח היא רק החנות/רשת. היא החוצץ (Buffer, בשפתנו) בין הלקוח ובין כל השרשרת, עד אותם פועלים במפעל. הלקוח זכאי לעלות במעלה שרשרת מזון זו, אבל הוא אינו חייב - בשביל זה הוא שילם לחנות/רשת, ולא טס לטייוואן וקנה כונן קשיח משני פועלים במחסן של המפעל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 06-01-2010, 16:48
  Rationalist Rationalist אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.05
הודעות: 3,216
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "אבל אם נניח שהמשתמש המתחכם..."

זה בדיוק האבסורד - אותו לקוח מתוחכם פונה ליבואן ומקבל תשובה שמוצאת חן בעיניו. אחרי זה הוא צריך לחזור לחנות/רשת, ולשכנע אותה. בכל מדינה מתוקנת פניה ליבואן היא חרב מתנופפת מעל חנות/רשת, ומספיק שאתה מביע חוסר שביעות רצון מהשירות והיבואן נרתם לשירותך.

פה היבואן יגיד לך - פנה לחנות. לכל היותר הוא יאשר לך כי על החנות להחליף את המוצר הפגום. אני לא זוכר מקרה בארץ בו יבואן הודיע לחנות/רשת כי יפסיק למכור לה מוצרים בשל תלונות לקוחות.

ולמה? כי ליבואן לא באמת אכפת מהמותג שהוא מוכר. עצם העובדה ש-CRG (מה שמם) קיבלו את הזיכיון בארץ נובעת מחוסר שביעות רצון של היצרן מהיבואנית הקודמת (שבלשון המעטה, לא תרמה לאיכות המותג).

דוגמא - היתה לי בעיה עם הזמנת מכונית חדשה. היבואן בארץ לא הלך לקראתי מספיק, לדעתי. פניתי בכתב להנהלת החברה בארה"ב (סוג של רמז) ומיד המשנה למנכ"ל הישראלי יצר עימי קשר וענה על כל דרישותיי. הודיעו לי מארה"ב כי הם מאוד מעוניינים למכור, ועוקבים מקרוב אחרי הסיפור. היבואן הישראלי ראה בי לקוח של מכונית אחת, ואילו היצרן בחו"ל ראה בי פוטנציאל (קודם כל קונה ממנו, אחרי זה לא קונה מהמתחרים. בנוסף נשאר נאמן אליו וכו').
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:33

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר