04-01-2010, 20:31
|
|
|
חבר מתאריך: 01.07.07
הודעות: 21
|
|
אחריות קשיחה גמישה
לפני כשנה וחצי רכשתי(בחברה שכרגע לא אזכיר את שמה, אבל ודאי רבים ממשתתפי הפורום מכירים אותה) מחשב, שכלל בין היתר דיסק קשיח Seagate 500GB 32MB. אלא שלצערי הרב לפני כמה ימים הדיסק חדל לתפקד.
התקשרתי אל החנות שם רכשתי אותו, והם אמרו שאוכל לבוא איתו ולקבל במקום דיסק חדש מאותו הסוג.
הגעתי, וכשהחליפו לי לדיסק התקין שמתי לב שהמשקל שונה - הקודם שקל יותר. שאלתי אותם אם זה אותו סוג, ואותה כמות של Buffer Cache ונעיתי בחיוב.
אלא שכשהגעתי הביתה והבטתי במסמך ההחלפה הבנתי שבכוונה או לא - הוטעתי. הדיסק החדש שהביאו לי היה עם 16MB Buffer Cache ולא 32MB כמו הקודם.
כמובן שדבר ראשון היה לחזור אליהם טלפונית ולהבין את פשר העניין. הם הסבירו שהסידרה של הדיסק שהחלפתי היתה פגומה, ולמעשה לא ניצלה לגמרי את המהירות, ובינתיים החברה הפסיקה לייצר דיסקים בנפח הזה עם 32MB Buffer Cache. ולכן, הם יכולים להחליף רק לכזה עם 16MB.
ניסיתי להסביר עד כמה המדיניות הזאת לא הגיונית - הרי שילמתי בכוונה יותר על דיסק שאמור לתת ביצועים טובים יותר, ולא רק שהוא מתקלקל הרבה לפני שציפיתי, אלא שמחליפים לי אותו בדגם פחות טוב, שאם מלכתחילה הייתי קונה אותו, הייתי יכול לחסוך כסף.
הם אמרו שהם יוכלו בתוספת כסף להחליף לי ל-1TB עם 32MB, אבל שזאת תהיה אותה תוספת שהייתי משלם לו הייתי קונה דיסק עם 16MB שהיה מתקלקל.
לי בתור לקוח נראה הוגן שאחריות משמעה קבלת מוצר זהה לזה שרכשתי והתקלקל, ואם אין בנמצא כזה, אז טוב יותר, ללא שום תוספת מחיר!
מה דעתכם? מה אתם הייתם עושים?
|