לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה --לשאלות בנושאי טלוויזיות, מערכות קולנוע ביתי, הגברה וסאונד - אנא פנו לפורום אודיו וקולנוע ביתי -- www.fresh.co.il/f=103 תגיות פורום: פורום אלקטרוניקה - פורום חשמל - שאלות בנושאי אלקטרוניקה - תכנון מעגלים - מעגלים מודפסים - פיתוח אלקטרוני - תכנון PCB - בקרים למנועים - תאורת לדים - תכנון דימר - מודינג - Arduino - מיקרו בקרים - שליטה על תאורה - שלט רחוק - משדר FM - תאורת LED - פתרון שאלות בחשמל - אלקטרוניקה תקבילית חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > חשמל ואלקטרוניקה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 25-01-2010, 12:07
  מרק10 מרק10 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.08.09
הודעות: 1,313
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "יפה. ושתי שאלות; אם כבר בנית..."

המעגל נבנה על-פי הסכימה בקובץ ה-PDF שצירפתי ולא עלה בדעתי לשנות את הטרנזיסטור.
שים לב המעגל אינו מבוסס PWM אלא PPM.

ברוב הרכבים השליטה על מהירות המפוח נעשית על-ידי בורר בעל 3 או 4 מצבים אשר מחבר/מנתק מודול נגדים (המורכב מ-3 או 4 נגדים או סלילים+נגד טרמי להגנה) כמו בתמונה המצורפת ולא בעזרת פוטנציומטר (רק ברכבים עם בקרת אקלים).

האמת שאינני יודע למה ממשיכים להשתמש במודול נגדים שמבזבז הרבה אנרגיה בצורת חום גם ברכבים מודרנים כמו גולף דור 4 טויוטה ראנקס ועוד...

הווסת שבניתי חובר בסופו של דבר לבורר המקורי לרכב מסוג פיג'ו והותקן בתעלת המיזוג של הרכב ועובד בסדר (יש קצת רעשים עדיין מהמנוע של המפוח).
בפועל ניתן להקטין את מידות גוף הקירור מהסיבה שקיימת זרימת אוויר יחסית מאוד גבוהה על-פני גוף הקירור.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

https://2010-uploaded.fresh.co.il/2...25/42894619.pdf
_____________________________________
טרנזיסטור


נערך לאחרונה ע"י מרק10 בתאריך 25-01-2010 בשעה 12:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 28-03-2011, 23:20
  haim_gds haim_gds אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.02.05
הודעות: 22
מספר הערות לשיפור.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מרק10 שמתחילה ב "בנה לך וסת מהירות למנועי DC (זרם ישר)-מצורפים צילומים"

-רצוי להשתמש בבקרת PWM ולא ב PPM מיכוון שקל יותר לפלטר את קווי המנוע וקווי האספקה מרעשים (התדר קבוע)
-איך D3 שורדת במעגל? זוהי אינה דיודת מיתוג ונדמה לי כי בתדר של 10K היא לא ממש מתפקדת.
-עדיף FAT וחד משמעית לחובב הבונה מעגל כזה. שימוש ב IRF53X למשל מקטין את פיזור ההספק בהרבה ומוסיף הגנה נוספת עם הדיודה הפנימית שלו.

פיתרון מהר+מלוכלך+מהשרוול לפיתרון הבעייה שתיארת ברכב הוא להשתמש בבקר מהירות מאווררים למחשב, ניתן למצוא כאלה משומשים בג'נקיאדות של חלקי מחשב.
יש להוסיף זנר+נגד ל 5 וולט, להחליף את הפוטנציומטר במפסק בורר (אם צריך, אצלי ברכב הייתי מעדיף פוטנציומטר) ואת הטרנזיסטור המקורי ב FAT הספק עם VGS נמוך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:50

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר