25-03-2010, 02:15
|
|
מנהלת פורומי הצילום
|
|
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,089
|
|
אין לך אחריות של היצרן, יש לך אחריות של החנות שמכרה לך (מיבוא לא רשמי). במקרה שלך: ארליך. אחריות מאוד מכובדת במעבדה שנחשבת נהדרת (אני אישית נכוויתי מהם לשלילה, אבל תמיד יש גם מקרים כאלה).
המקרה שלי דומה לשלך, אלא שאני קניתי במקום קצת פחות מכובד, שנקרא "קאמרה". אז לי יש בשנה הראשונה אחריות שלהם.
שנינו צריכים/רוצים אחריות שתתחיל מאחרי השנה הראשונה, ותתן לנו עוד שלוש שנים של אחריות. סיבה: בשנה הראשונה יש לנו אחריות של החנות שמכרה לנו. זה אמנם לא רשמי, אבל יש מספיק סיפורים שמתארים איך יבואן לא רשמי נתן שירות טוב יותר מיבואן רשמי. כמובן שיש גם סיפורים הפוכים.
בפועל זה לא משנה, הרי ארליך נתנו לך תעודת אחריות ואפילו אם הם היו מעבדה מפוקפקת כמו קאמרה (והם לא), הם היו מחוייבים לספק את האחריות. ובשביל להכריח אותם קיימים בתי משפט...
אגב, הסיבה שיש אחריות למשך שנה, ככל הידוע לי, היא שהחוק במדינת ישראל מחייב אותם לתת את זה. אבל אני לא בטוחה לגבי זה.
ועוד אגב, יש חנויות שאם אתה קונה בהם מצלמה ואחריות של מאק, הם מוכרים לך בכוונה אחריות שמתחילה מרגע הרישום, ואז אתה בעצם מבזבז שנה של אחריות מהחנות שמכרה לך. ככה אם יש לך תקלה בשנה הראשונה החנות תגיד לך לפנות למאק, במקום שהם עצמם יצטרכו לטפל בזה ולשלם על התיקון. זו רמאות חצופה (כי מאק מוכנים להשקיע עד סכום מסויים בכל פריט, ואתה עלול להזדקק ליותר תיקונים ממה שהם מוכנים לאשר), אבל זה קיים. לכן ממליצים לקנות אחריות מאק במקום אחר מהמקום בו קנית את המצלמה (או פשוט להתעקש על אחריות החל מסוף השנה הראשונה).
כמו שאתה רואה, למרות שקנית דרך ארליך מצלמה+אחריות הם לא רימו אותך, וכן מכרו לך אחריות שמתחילה מסוף השנה.
|