לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 05-04-2010, 21:35
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "גם בכתבה משנת 1998 בבטאון הוא..."

אתה לא טועה.

במחצית השנייה של שנות ה-90 ענף היסטוריה ערך מחקר מקיף על ההפלות בח"א ובהתאם לממצאיו נצבעו סימני ההפלה הנכונים על הניצים הבזים והקורנסים.

לגביי הקורנסים,עד לאותה תקופה כמעט ולא היה ניתן להתבסס על מה שהיה צבוע על המטוס.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 05-04-2010, 23:34
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "גם 100 ו- 105 עדיין בחיים לא?..."

ה 100 למיטב ידיעתי לא היה ברביעיה הראשונה. (שהורכבה משני חדמ"ש ושני דומ"ש).
לגביי ה 105,אני לא יודע האם ה 105 שבתמונה הוא ה 105 המקורי.
למיטב ידיעתי ה 105 אבד. (אם אני מתבלבל כאן נא לתקן).
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 05-04-2010 בשעה 23:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 06-04-2010, 19:54
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי gm4450 שמתחילה ב "דוגמא קלאסית.."

המקרה הספציפי הזה לא ידוע לי, אבל חצי הפלה מסמנים כאשר שני מטוסים אחראים ודאית להפלה של מטוס, או כאשר מטוס ונ"מ מפילים את אותו המטוס (לדוגמא הבז וההוק שחולקים הפלה של מיג-25).

עריכה: קטע מכתבה שכבר קושר אליה באשכול הזה (אמנם לא כתובה בה הסיבה המדוייקת לחצי ההפלה):
ציטוט:
מטוס ה-F-16 שסימנו 107 עדיין משרת את חיל-האוויר נאמנה ב"טייסת הנגב". 107 ראה לא מעט התרסקויות. שבע מתוכן של מטוסי אויב, שהיה שותף להפלתם. אבל לצד סימני ההפלה הרבים שנמצאים על גופו ישנו סימן ייחודי יותר - סימן תקיפת הכור בעיראק.
ההפלה הראשונה של המטוס היתה ב-1 באפריל 82', והיא בוצעה על-ידי מפקד הטייסת אל"מ רז. "הוזנקנו למפגש עם מטוסי מיג-23. אחד מהם טס לכיוון הבקעה. רדפתי אחריו. מספר שתיים הזהיר אותי שאני נכנס לאיזור שידוע שנמצאות בו סוללות טילים. התעלמתי מהאזהרות. לא חשבתי שישגרו לעברי טיל, כי בכך הם יסכנו גם מטוס שלהם. ברגע שהמחשב הראה שאני בתוך הטווח - שיגרתי. הטיל פגע והטייס נטש".
הפלה וחצי נוספות התרחשו במלחמת לבנון, אבל הדובדבן שבקצפת היה ביומה האחרון של המלחמה. סא"ל איתן, אז רס"ן, הפיל בגיחה אחת ארבעה מטוסי אויב. "לא ידעתי שמדובר במטוס מהרביעייה הראשונה", הוא אומר. "במלחמה מחליפים מטוסים בקצב מהיר ואין סנטימנטים".
המטוס הראשון שהופל היה מיג-23. "פיטרלנו באיזור שדה-התעופה ריאק בבקעת הלבנון ואז התחילו להגיע מטוסים", מספר סא"ל איתן. "המכ"ם שלי ננעל על מיג. ראיתי אותו טס נמוך מתחתי, בערך בגובה 30 מטר. יריתי בו טיל ופגעתי. הסתכלתי עליו עד שהתרסק. לא שמתי לב שגם אני נמצא בגובה מאוד נמוך - 100-120 מטר מעל הקרקע. פתאום ראיתי, 70 מטר מתחתי, את בן-הזוג של המטוס שהפלתי. הסורים טסו הרבה יותר נמוך מאיתנו. התכוננתי ושיגרתי טיל. המיג נדלק ונמרח על האדמה, משאיר אחריו פס בוער. משכתי לגובה.
"התחלתי להתארגן חזרה למבנה. לפתע נעל המכ"ם שלי על מטרה שני מייל ממני. גם הבקר דיווח לי על מטרה נוספת באיזור שלי. פניתי וראיתי שני מטוסים. לא הצלחתי לזהות אם אלה מטוסים סוריים או מטוסים שלנו". בינתיים זיהה אותם טייס אחר מהמבנה. היו אלה מטוסי תקיפה מסוג סוחוי-22. "טסתי מערבה ונכנסתי ליעף תותחים על אחד המטוסים. לא היתה לי נעילת מכ"ם, אז שחררתי צרור פגזים. הסוחוי התפוצץ ונכנס לאדמה. מצב הדלק שלי היה מעולה ועוד נשארה לי תחמושת. כשמצאתי את המבנה שלי המשכנו להסתובב, עדיין בשטח אויב".
אז שוב ננעלו המכ"מים. "זיהיתי מסוק בורח לכיוון סוריה. שלושת המטוסים הנוספים במבנה התחילו לירות בתותחים ולא פגעו. הוא נכנס עמוק לוואדי. ניסיתי להגיע למצב נוח לשיגור טיל. ממרחק של כאלף מטר הטיל שלי קלט אותו ופגע בו. בשמיים הופיע כדור אש ענק, שחתיכות ברזל עפו מתוכו. זה נראה כמו קטע מסרט פעולה". היתה זו ההפלה האחרונה באותה גיחה בלתי-נשכחת, שבה הפילה רביעיית מטוסי ה-F-16 תשעה מטוסים. ארבעה מהם הופלו על-ידי 107.


http://iaf.co.il/Templates/Journal/...565&docID=19331
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 06-04-2010 בשעה 20:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 07-04-2010, 19:25
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי eyal_am שמתחילה ב "יש לא מעט מקרים..."

מתי לבז ולקורנס יצא להכנס יחדיו לק"א?
ויותר מזה,באיזה עוד הזדמנות נכנס קורנס לק"א בתקופת הבזים חוץ מבהפלה האחרונה שלו? (בן עמי פרי ודוד אוקמן)

לגביי ההפלות של הקורנס
בעקבות המחקר המקיף של ענף היסטוריה,התמונה אודות הפלות הקורנס היא די ברורה וידועה כיום.
אני מסכים שנותרו כמה מקרים בודדים שבאמת לא יודעים (הפלות שאושרו ע"י המודיעין,לדוגמא).
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 07-04-2010 בשעה 19:28.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 07-04-2010, 20:48
  eyal_am eyal_am אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.09.08
הודעות: 69
קצת לפני של"ג...
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "מתי לבז ולקורנס יצא להכנס..."

ביום האחרון של שנת 1980 - הפלה משותפת לקורנס מטייסת העטלף (רן גרנות) ולבז מטייסת "אבירי הזנב הכפול".

אגב - הקורנס והבז הפילו את המיג כ"א בפיתון 3, שזה גם די נדיר.

לגבי ההפלות של הקורנסים זה ממש לא נכון - ישנם מקרים לא מעטים של הפלות במלחמת יוה"כ, בעיקר של קרבות-אוויר המוניים שבהם היו הפלות, לא שייכו את זה למטוס כי לא היה זמן להתעסק עם זה, ואח"כ או שזה נרשם למטוס אחר, או שהמטוס שהפיל הופל אחרי יום-יומיים בעצמו ואז גם דו"חות למד"ן אינם מדויקים.

בנוסף - גם הפלות שנרשמו כ "הפלות טייסת", ויש לקורנסים לא מעט כאלו, חלקן הן הפלות ששייכות למטוסים ולא ניתן לשייכם כי אין מידע.

אפשר להגיע לחלק מהמידע מהצלבות, אבל זה גם לא 100% כי במצב של מלחמה בתוהו ובוהו אין תמיד תיעוד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 07-04-2010, 21:12
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי eyal_am שמתחילה ב "קצת לפני של"ג..."

אכן.
עכשיו קראתי על ההפלה בספר של Airdoc.

מה שאתה אומר זה דבר אחר לחלוטין.
אני מדבר על הפלות של הקורנס יחסית לאיכות המידע הקיימת כיום.

זה שיש הפלות שלא יודעים מי הפיל בדיוק או שללמד"ן אין מידע ספציפי לגביהם זה דבר שהוא טבעי שיקרה ואני לא רואה כל כך מה אפשר לעשות מעבר לזה. (חוץ מאשר ללכת לארכיון של הצד הנגדי לבדוק,דבר שלא מעשי בעליל).
נכון להיום,המידע על הקורנסים הוא שלם יחסית לאיכות המידע הקיימת והמחקר שנעשה עד כה.


_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 07-04-2010 בשעה 21:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 07-04-2010, 21:51
  eyal_am eyal_am אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.09.08
הודעות: 69
מסכים
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "אכן. עכשיו קראתי על ההפלה..."

אני מסכים איתך לחלוטין .

כמו שאתה אומר "המידע על הקורנסים הוא שלם יחסית לאיכות המידע הקיימת והמחקר שנעשה עד כה"

הבעיה הגדולה היא שלא ניתן לחזור אחורה בזמן (עדיין...) ולתעד, כי חלק מהמידע נכון להיום פשוט אינו קיים בשום מקום, ולא ניתן להסתמך על עדויות / הצלבות כי זה בגדר השערה.

(אגב - המידע על ההפלה של הקורנס והבז אינו חדש, לדעתי זה כבר פורסם באיזשהוא מקום. את בז 695 הטיס יואב שטרן).

יש הרבה חורים בהיסטוריה ובתיעוד של מערך הקורנסים. בגלל כמות המטוסים הגדולה, המעברים בין הטייסות, הנפילות והמלחמות קשה מאוד לפעמים לקשור בין דברים. גם בספרים של AIRDOC יש לא מעט טעויות וזה דבר מובן.

איל
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 08-04-2010, 01:27
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי eyal_am שמתחילה ב "מסכים"

נכון.
אני חושב אבל שעדויות והצלבות הם מקור בלתי נדלה של מידע,וצריך להתייחס אליהם ברצינות הראויה,עם כי בהסתייגות מסויימת.

אגב,עדיין צץ מידע פה ושם מהצד השני שביכולתו להפריח מידע שקיים אצלנו.
למשל "הפלת" המיג 17 של אסף בן-נון מעל בסיס קבריט במהלך מבצע מוקד,שאושרה בדיעבד על סמך מידע מודיעיני ועכשיו התברר שהמטוס ש"הופל" נחת בשלום למרות שהיה פגוע קשה. (ולא סתם מטוס,אלא מיג 17 מתת דגם PF,שהיו רק מעטים ממנו במצרים).
בטוחני שיש עוד מקרים דומים כאלו.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 08-04-2010 בשעה 01:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 03-07-2015, 10:46
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yrn_n שמתחילה ב "הפלות נץ מס' 107-שאלה"

וכך כתב מאיר אמיתי בפייסבוק:
נץ - 35 שנה - 2 ביולי 1980 - 2 ביולי 2015
- היום הזה לפני 35 שנה - יום רביעי, בדמדומי אחרי הצהריים, בשמש קיצית קופחת ולחות האופיינית לעמק יזראעל - נחתו בשדה התעופה רמת דוד ארבעה המטוסים הראשונים של חיל-האוויר מסוג F-16 (שם קוד נץ), שניים מדגם A החד מושבי ושניים מדגם B הדו מושבי.
- מטוס מספר 107 היה הראשון שגלגליו נגעו במסלול הנחיתה. לימים, כעבור פחות משנה, ב-7 ביוני 1981, ישתתף בתקיפת הכור העיראקי ליד בגדד ובאפריל -יוני 1982 יעוטר ב-6 וחצי סמלים של חיל-האוויר הסורי, המספר הגדול ביותר של מטוסי אויב שהופלו על-ידי נץ כלשהו.
- המטוסים הראשונים (בלוק 5 שיועדו במקור להיקלט בחיל-האוויר האיראני) נקלטו בטייסת הסילון הראשונה 117. בהמשך הוקמו 2 טייסות נוספות, אבירי הצפון ואחריה טייסת הנגב (שבהמשך עברה לבסיס רמון לאחר שהוכרז מבצעי).
- קליטת המטוס הייתה מהירה ביותר. היא הואצה בעקבות החלטת מפקד חיל-האוויר, אלוף דוד עברי, שמטוסי הנץ החדשים יתקפו את הכור העיראקי. באוקטובר 1980 - כשלזכותו מספר טיסות בודדות והוא עדיין חניך בקורס ההסבה הראשון שנפתח באותו חודש - המריא טייס הניסוי, רס"ן רדר ז"ל, במטוס מספר 105 (שנמנה על הרביעייה הראשונה) והטיל במטווח פצצה ראשונה מסוג MK-84 (במשקל קרוב לטון).
- ב-29 באפריל 1981 הופלו שני מסוקי מי 8 בהרי סנין - הפלות ראשונות שנזקפו לנץ, ראשון המפילים היה סרן ולימים תא"ל במיל' רפי ברקוביץ ושני הפיל סמ"ט א', רס"ן ולימים אל"ם במיל' דב (דובי) יפה.
- ואז הגיע ערב שבועות, 7 ביוני 1981, בדיוק 14 שנה לקרב האוויר בשמי שדה התעופה העיראקי H-3 במלחמת ששת הימים בשנת 1967 ממנו לא שבו שלושה מטוסים (שחק מטייסת 117 ושני ווטורים מטייסת אבירי הצפון), צוות ווטור נהרג וטייס שחק וטייס ווטור נפלו בשבי. ביום זה המעגל נסגר. שרביעייה מכל טייסת, הראשונה שהוביל מפקד 117 שפיקד על הכוח האווירי ושעל תפקודו ומנהיגותו עוטר בצל"ש רמטכ"ל, סא"ל ולימים אל"ם במיל' זאב רז והשנייה בהובלת מפקד אבירי הצפון, סא"ל ולימים תא"ל במיל' אמיר נחומי, תקפה והשמידה את הכור העיראקי בפאתי בגדד - מבצע "אופרה".
- אישית הגעת הנץ קבעה את עתידי עד היום הזה. התחביב הפך למקצוע. ביום רביעי 19 באוגוסט 1980 התייצבתי במשרדו של סא"ל רז והשאר היסטוריה תרתי משמע. שיחת היום בחיל-האוויר באותו יום הייתה מבצע "מוביל", פשיטה מצפון לנהר הליטני בלבנון של כוחות מחטיבת גולני וחטיבת הצנחנים. אחד היעדים היה מוצב הבופור, שהכוח היבשתי לא ביצע לבסוף את משימתו ואת מקומו תפסו מטוסי קורנס. 27 שנה מאוחר יותר ועד היום הזה הבופור יהיה עיסוק מחקרי מרכזי שלי.
בתמונות מטוס קורנס מטייסת הפטישים 69 מוביל את הרביעייה הראשונה לנחיתה ברמת דוד. צולם על-ידי קורנס צילום של הפטישים ונץ 107 לאחר הנחיתה. צולם על-ידי צילום אוויר הכנפי.
— ‏ ‏מרגיש/ה ‏‎שהיה זה רגע מכונן בחיינו‎‏.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:33

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר