לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 07-04-2010, 19:48
  death_Row death_Row אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.05.07
הודעות: 59
תל אביב - מדריד - תל אביב באלעל : רשמים וחוויות

שלום לחברי הפורום!

אני אמנם לא נוהג לכתוב פה , אבל אני טס כפעם בשנה וחשבתי שזה יהיה נחמד אם אני אעלה את הרשמים שלי מהטיסה , מה שאולי יעזור לאנשים להחליט על איזו חברת תעופה להשתמש.

אני מתגייס עוד כמה ימים , ובפסח אני החלטתי לטוס לספרד לפגוש את אבא שלי ולטייל לפני הגיוס. מאחר והתאריכים היו לא גמישים , ורכשתי כרטיס רק כשבועיים לפני הטיסה , לא היו מקומות פנוים בטיסות הזולות יותר , וההצעה הכי כדאית שקיבלתי הייתה בטיסה של אל-על.

עברו 6 שנים מאז טסתי בפעם האחרונה עם אל-על וכמובן שאני לא זכרתי הרבה מאז.
קראתי ביקורות באתרים מחו"ל. בהם אל-על לא מתוארת כתמורה טובה לכסף שמשלמים , התלונות היו בעיקר על צפיפות ואוכל. עם זאת צוין לטובה היחס החיובי של אנשי הצוות.

לעניין עצמו -

תל אביב - מדריד

הטיסה ב 5:25 בבוקר , הגעתי לשדה התעופה בערך ב 2 וחצי. לאחר הבידוק הביטחוני המסורתי נוכחתי לגלות שיש כ 6-7 עמדות צ'ק אין לכל הטיסות של אל-על באותם השעות - מאוד נוח , לא חיכיתי בכלל בתור , והחיוכים של אנשי הבידוק הבטחוני והצ'ק אין בהחלט תרמו להרגשה הכללית.
הטיסה עצמה המריאה בזמן , הכניסה למטוס מאחד השרוולים. המטוס מדגם בואינג 737-700
ישבתי במושב בשורה ה56 ופה יש נקודה שאני רוצה לציין - כשרכשתי את הכטיס נשלח אליי SMS מאל-על עם קוד כניסה לאתר של המעקב אחרי הכרטיס , אותו אתר שבו אפשר לשריין מקומות במטוס ולבחור ארוחה מועדפת. אני נכנסתי לאתר הזה רק כשבוע לפני הטיסה והמקומות הפנוים היחידים שנותרו היו בשורה ה56 ואילך , כך שרצוי להיכנס לאתר הזה מוקדם ככל האפשר אם מקום במטוס חשוב לכם.

משך הטיסה היה כ5 וחצי שעות , במהלכן הוקרנו במסכים ( לכל 3 שורות יש מסך שיוצא מהמקום מעל הראש של מי שיושב בשורה הקדמית יותר ) 2 סרטים די משעממים ( אחד עם ג'ורג' קלוני בתפקיד איש שמפטר אנשים , והשני על איזשהו כלב ) , מהדורת חדשות עדכנית בת חצי שעה ופרק בסדרה רמזור. כמו כן הוקרן חלק מהופעה של עינת שרוף עם מיטב שירי הזמר המזרחי ( אני אהבתי ).בגדול זה נחמד שהם ממלאים את הזמן בתכניות שלא כמו חברות שרק מראות את מסלול התעופה ( הגם שהיה לי קצת חסר הקטע שמראים איפה בדיוק נמצא המטוס ).

מבחינת נוחות הטיסה הייתה טובה , מעט כיסי אוויר ותנאי מזג אוויר טובים. המטוס עלה לגובה השיוט מהר יחסית , אבל מעל ספרד ( חלק טיסה הנמשך כ40 דקות ) המטוס הנמיך טוס הרבה לפני שלב הנחיתה ( אבל מה רע ? הרווחתי נוף )אני מצאתי את המושבים במחלקת התיירים די צפופים , למרות שאם שמים את התיק בתאי האחסון אז יש מספיק מקום לרגליים. בMALEV לדוגמא המושבים הטובים ביותר שנתקלתי בהם במחלקות תיירים , אבל אני לא מתלונן , תמיד יש יותר גרוע ( כמו לדוגמא במטוסי ה TU 154 האגדיים ).

אנשי צוות האוויר היו מאוד נחמדים , רמה הרבה יותר טובה מטיסות צ'רטר למיניהם , לא התמהמהו עם האוכל , שאצלי לפחות היה מורכב מחביתה בתור המנה העיקרית , הקברניט והדיילת הראשית דיברו במערכת הכריזה בצורה ברורה וצלולה.
מבחינת קהל - עשרות מונים יותר טוב מטיסות צ'רטר למיניהם ( אולי נובע מהפרש המחירים ) , לא נצפתה בהמיות , צעקנות וחוסר התחשבות בסובבים כמו שאיפיינה חלק גדול מהטסים בטיסת צ'רטר לפראג שנחכתי בה לפני חצי שנה. חלק גדול מהקהל ספרדים.

שדה התעופה BARAJAS במדריד הוא ע-נ-ק-י. לאחר שגומעים גרמי מדרגות ודרגנועים(ותור ארוך יחסית לבדיקת דרכונים ) אחרי השרוול מגיעים לרכבת (!) שנוסעת כמה דקות טובות עד לאיזור שבו הולכים עוד הרבה עד שמגיעים לחלוקת המזוודות , משם לאולם מקבלי הפנים. שדה התעופה מעוצב בצורה מודרנית : שימוש בצבעים בהירים , תקרות בצורה גלית , חלקים "דמויי מטוס" שמשמשים הן כפריט עיצובי , והן לדוגמא " צינורות מפלט" מעל עמדות בידוק הדרכונים. שדה התעופה מאוד מואר.

מדריד - תל אביב

טיסת RED EYE שהמריאה ב23:30 בלילה. יצא שהגעתי לשדה התעופה מוקדם יחסית , אז תפסתי את אחד המקומות הראשונים בתור לצ'ק אין ( באיזור פינתי ) , עם אנשי בידוק בטחוני של אל-על . הצ'ק אין התעכב כי המטוס הגיע לשדה התעופה בשעה איחור , אנשי הצ'ק אין לפיכך , היו ספרדים ( ניסיונות שלי להתחכם ולאמץ את מיטב הידע שלי בספרדית שרכשתי מצפייה בטלנובלות בשנות היסודי עלו בתוהו , וחיש מהר נאלצתי לעבור לדיבור באנגלית ).
שוב מקום בשורה 55 ( להיכנס לאתר כמה שיותר מוקדם ולשריין , אמרתי כבר? )
מעבר דרך מכונות שיקוף ( האירופאים יותר מחמירים מאיתנו ) , לאחר מכן הגעתי לאזור הדיוטי פרי של שערים J H ו K , חנויות של DUTY FREE , בגדים , אוכל מהיר ,אלקטרוניקה , באר ממלאות את הקומה ( לי היה קצת חסר חנות ספורט אמיתית , לא PUMA שיש שם , עקב רצוני לקנות נעליי ריצה לקראת הגיוס ). על מנת להגיע לשערים S וU וM יש , נכון מאוד , ללכת הרבה , ו, שוב בינגו , לקחת רכבת ( שדה התעופה ענקי כבר אמרתי? ). לאחר מכן מתבצע בידוק דרכונים מהיר כמעט ללא תור , ושוב אזור DUTY FREE ( הפעם כבר נשברתי וקניתי טובלרון ).

הטיסה כאמור התעכבה בשעה עקב איחור של המטוס שהגיע מתל אביב. ליד השער של השרוול הוקמה עמדת בידוק לנוסעים הטסים טיסת המשך ( רובם מבואנוס איירס ). למרות שהמטוס כבר הגיע , עדיין הכניסה אליו התעכבה , והמראנו רק ב 22:30 , למרות שלפי לוח המנים זה היה אמור להיות 22:05.

הטיסה ארכה 4 שעות ו10 דקות. הטיפוס לגובה לא ארך הרבה זמן , אבל הוא , ורוב הטיסה , היה מלא בכיסי אוויר. בהחלט לא תחושה נעימה , וזה מוזר בהתחשב בכך שמזג האוויר לא השתנה.
הטיסה הייתה כה מלאה בכיסי אוויר עד שחלוקת ואיסוף אוכל הופסקה מדי פעם , ומצאתי את עצמי תקוע בצפיפות עם מגש אוכל משומש על השולחן , בזמן כיסי אוויר.

לאחר שהאוכל פונה , ובקבוקון היין שרכשתי בדיוטי פרי רוקן ( מנסיון עבר , אותי , בטיסות , אלכוהול מרגיע ) , הצלחתי לתפוס תנוחה כשבין הפנים שלי לשולחן מפרידה כרית , ונרדמתי למשך כשעה להערכתי. כשהתעוררתי , וזה היה בערך אחרי שעתיים טיסה , ראיתי אורות מתחתינו , והאמת הופתעתי , משום בשבלב זה של טיסה , המטוס אמור להיות בגובה המקסימלי , והגובה לא נראה מקסימלי.
ישנתי עוד חצי שעה , לאחר מכן שידרו במסכים שוב את עינת שרוף , אז חדשות ולאחר מכן פרק מארץ נהדרת , כל זה שרף עוד כשעה ).
המטוס החל בנחיתה , טס מעל חולון , או אפילו לוד נראה לי ( בחושך לא כ"כ שמתי לב ).

שמתי לב שזה לא אותו המטוס שהביא אותנו למדריד(עדיין בואינג , אבל אחר737-700 ) , משום שבו השולחנות היו קצת שונים , לרעה כי הם ישבו ממש על הרגליים והיה פחות מקום.
כמו כן בכריזה הצוות נשמע פחות צלול.

אז אם לסכם את הכל , ברור שאל - על זה לא EMIRATES או חברת התעופה של תאילנד או LUFTHANZA , אבל יש חברות פחות טובות שעולות יותר , אולי אם הייתי תייר בריטי או גרמני , לא הייתי בוחר באל - על , אבל אני אישית מוכן לשלם עוד 100 דולר במקום לטוס בצ'רטר ואני לא אתבכיין על חוסר תמורה למחיר , במיוחד שבמילא אני טס במחלקת תיירים.
_____________________________________
מִגֹּב רִקָּבוֹן וְעָפָר,
בַּדָּם וּבַיֶּזַע
יוּקַם לָנוּ גֶּזַע
גָּאוֹן וְנָדִיב וְאַכְזָר;

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:01

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר