לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > הסטוריה ותיעוד
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #10  
ישן 21-04-2010, 11:21
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
אני חושב שפעם נעזרתי בו באותו פורום
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי shlomz שמתחילה ב "אין לך ויכוח אתי, אלא עם..."

מאחר ולא בדקתי מה הוא טוען שיש לו, אני מסתמך על מה שאתה אומר... מזכיר לי במשהו את יריב שפירא ז"ל, ה"שריף" של אזור והמוזאון שלה, שזכיתי לבלות שעות במחיצת הסיפורים שלו, שתמיד היו מרתקים, גם אם כמה פעמים "גלש" למחוזות שאפילו בגיל 14 היה ברור לי שהם פנטזיה(*)

אל תשכח ש"אנו" הישראלים די סקפטיים לטוב ולרע עוד מינקות, ומאוד לא קל בישראל להיות אדם שמאמין בדברים שאינם "נעוצים לקרקע" וגם שלא ילעגו לך. זו הסיבה שאתה ממעט לשמוע סיפורים כאלה. אם תעבוד פעם במשלחת חפירות הכוללת אמריקאים (מכל הסוגים והמינים) אתה תגלה שאדון "אבו שמס" יחשב כגיבור, מומחה ואיש המציאות, בעוד שסקפטי כמוך נחשב לפנטזיונר... אפילו ביחס לארכאולוגיה של ישראל ישנו "ליין" שלהם של ספרות/כתבי עת אמריקאים שמייצגים מציאות מקבילה לזו שאתה מכיר גם אם אתה די שמרן.

* כמו סיפור מרתק, גם אם בדיוני לגמרי, אודות מגילת קלף קבלית שנמצאה חתומה במאגר מים של המבצר הצלבני באזור ואשר על בטוח הייתה "הופכת" על פניה של כל הכרונולוגיה של חקר הקבלה, אלא שאיכשהו חוקר הקבלה שהיה יכול לאשר זאת נפטר בדיוק כשהמגילה הייתה בדרך אליו לצפת, ועוד שלל ניסים שקרו סביב המגילה הזו וגרמו לכך שהיא מעולם לא מימשה את ייעודה: לספר לעלום שמה שנחשב ליצירה של המאה ה-15, הוא למעשה מהתקופה הצלבנית, ואפילו מבין כותלי המבצר שעל הגבעונת באזור...
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 21-04-2010, 11:52
  shlomz shlomz אינו מחובר  
מנהל פורום מילואים (במיל.)
 
חבר מתאריך: 21.08.06
הודעות: 4,003
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "אני חושב שפעם נעזרתי בו באותו פורום"

כאן הסיפור פשוט: האיש (ד"ר לארכיאולוגיה ע"פ טענתו. מזוהה בפורום בשמו המלא, כך שאני מניח שאינו משקר בקשר לכך) טוען שברשותו מאות מסמכים מתקופת המרד, חלקם הגדול נכתבו בשמו של בן-קוזיבא (ככתבו).
משום מה, ישנה עמימות גדולה מאוד לגבי מוכנותו של אותו האדם להעביר את הממצאים שברשותו למחקר חיצוני ובלתי תלוי. בכל אופן, הרושם שנוצר אצלי הוא שלא מדובר בשרלטן, אלא באדם שמאמין באמת ובתמים שבידיו נמצא ה"דבר האמיתי".
יהיה מעניין לעקוב אחרי ההתפתחויות...

בכל מקרה, מצ"ב "טעימה" מהחומר (למקור):

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.collect.co.il/forumattachment.aspx?m=78937&i=1]


ציטוט:
אחרי העלאת החומר אתמול שבתי ועיינתי בכמה נקודות שנותרו ללא פתרון שהניח את דעתי, תרגיל המדגים את חשיבות הצגת סיכומי החומר ומסקנות העבודה כאן. זה מחיב לשוב ולבחון אותן עד לפתרון (זמני) שיניח את דעתי. להלן 2 קטעים רלונטים במתכונתם המעודכנת:

שחזור הפיקוד העליון של צבא יהודה בפשיטה לירושלים (המינוחים לתפקידי הפיקוד הם ע"פ המקובל בצה"ל לתפקידים דומים)

[ה]חוד = מפקד הצבא שפיקד על חטיבת הפשיטה (הנתון מלוחיות נחושת סופר 1 ו - 11)
שמעון נשיא ישראל = החקלאי מכפר (עיר) קוזיבא, שכנם ומקורבם של בני צדוק בעיר קוזיבא.

סגנו של שמעון בכל המלחמה שלא השתתף כנראה בפשיטה על ירושלים (ראה הערה בסוף הפרק)
מתאן בן הליל בן גריס = מעיר נחושת, מפקד העתודה המטכלית שלא השתתפה בפשיטה על ירושלים.

4 המשנים למפקד הצבא שמעון נשיא ישראל (לוחית סופר 1):

א.המשנה לעיניני הדת = כוהן הצבא: אלעזר הכוהן = הכוהן מעיר נחושת, מומלצו של הליל שכנראה לא השתתף בפשיטה לירושלים.

ב.המשנה למינהל, לוגיסטיקה, למימון ולתיעוד (סופר 1: על האר[ץ] I [ו]ישועיא): הליל הלוי בן גריס = מאחוזת נחושת.

ג.המשנה לעיניני שלישות (כוח אדם, תנאי שרות, טיפול בפצועים ובמשפחות הנספים): סמחא בת הליל = כנראה הממונה עלת מינהלת הצבא במלחמה. ניהלה מן הסתם את ארכיון המלחמה של הליל בן גריס שהיה בחדר הארכיון ממעמקי חילות המסתור בעיר נחושת.

ד.ראש הלשכה, מ"פ מפקדה (חרוטת בכלי הבית 5 ומידע משלים מתעודות אחרות): מלבאת בת שמעון = מעיר קוזיבא, בכורתו מאשתו בארית והקרובה ביותר לשמעון נשיא ישראל מכל ילדיו.

3 חברים קבועים אחרים במטכ"ל בשנת אחת (לוחית כסף 110,לוחית נחושת גדולה 203):
מרדכי בן גריס=על הנשק (גדולים 9), זרחי ב' בן גריס בן אחינו של הליל (שניהם מעיר נחושת), ישוע עגלי בן נון=עוזרו של שמעון, שהוביל בד"כ דברים חשובים ביותר כמו מטילי הזהב (מוצאו כנראה כפר חרס שבשבט אפרים).

מצבת כ"א בחטיבת שמעון שפשטה על ירושלים (בעיקר ע"פ לוחית נחושת סופר גדולה 7):

1518 הלוחמים שצוינו בתעודה, נחלקים בודאי ל - 3 יחידות עיקריות = גדודים. גודל הגדוד בצבא יהודה היה כ- 400 + לוחמים, בעיקר ע"פ הנתון על גדוד משמר הראש שנע עם שמעון בשנת שתים, שתועד בלוחית נחושת גדולה 97 (418). זה מותיר כ-300 לוחמים בסגל הפיקוד שהשלימו את מצבת כוח האדם שתועד (1518 לוחמים). נראה שאלה שיכים בעיקר ליחידות עזר טכניות ולגדוד המיפקדה, בפיקודם (המשוער) של השלישה סמחא בת הליל, הרל"שית מלבאת בת שמעון, מרדכי וזרחי בן גריס.

מפקדי 3 הגדודים בחטיבת שמעון שפשטה על ירושלים ושחררה את הר הבית (סופר 7):

אחמוש/יחמושו/חמיש = בנו של מרדכי בן גריס, שהקים את העיר (כפר) חמיש באחוזת נחושת.
עאמוס/עמוס = מעיר קוזיבא, מונה למפקד של עיר נחושת האיסטרטגית אחרי שחרור הר הבית.
שבע ניר = מעיר נחושת. נראה שהוא ולוחמיו נשארו בירושלים עם שמעון כחיל מצב של צבא יהודה.

הערה: בשלב זה לא נראה שמתאן ומנשה בני הליל וסמחא ושנע בנות הליל השתתפו בפשיטה. מתאן הבוגר בין 2 הבנים, הוא סגנו של שמעון המפקד במלחמה שהיה למפקד הצבא בשנת ארבע עם פטירתו של שמעון בביתר. בד"כ הוא פיקד על עתודה מטכלית ולכן לא השתתף ישירות בקרבות של שמעון ולהיפך וסביר לכן שלא היה בפשיטה על ירושלים. מנשה הצעיר היה אחראי לרכוש החקלאי ולבעה"ח של משפחת גריס בנחושת ולכן פיקד תחילה על חיל המצב הקבוע באחוזה ובעיר נחושת. אחרי הנצחון מונה המג"ד עאמוס לפקד על חיל המצב בעיר נחושת האסטרטגית ומנשה פיקד מכאן ואילך על הגזרה החשובה בנחל סמחא. לא ברור אם סמחא, שלישת החטיבה (?), עלתה יחד עמה בפשיטה לירושלים אבל זה אפשרי. לעומתה נראה ששנע אחותה הצעירה (?) שכמעט לא נזכרה בתיעוד (ראה התשריט של ביתה), ניהלה כנראה עם אמה הזקנה שמירא, את הבתים ורכושה של המשפחה בעיר נחושת, בארמון במוראק ובנחושא.

יש תיעוד שהעיד כי שמעון ביקש מהליל לתגבר את הכוח ששחרר את ההר בנשק ובלוחמים אותם יובילו מתאן ומנשה (ג.מאוד 172 = שלום הליל תשלאח מנשי וי מתא[ן] לי האר הבית וי תשלאח יתם קול מא תסריח (תשלח איתם מה כל מה שצריך) לשלוח בי דירח הרדיס שייוו יתם חרוות (שיבואו איתם גם את החרבות) לי האר אבית שמעון שנת אחת ש/ע ש/ע ש/ע). ממנה מסתבר כי שניהם לא היו בפשיטה בירושלים והוזעקו להר הבית אחריה, כשהובילו תגבורת נגד התקפה רומאית שלא מומשה אותה ביקש שמעון מהליל. המסלול לירושלים דרך הרדיס, מלמד שהיא שימשה כנקודת הערכות אחרונה (?) בדרך לירושלים ליחידות שמצאו מסתור במעמקי מינהרותיה: כך התגבורת וכך מן הסתם גם החטיבה שפשטה ושיחררה את עיר דוד והר הבית.
_____________________________________
על מג"דים אין שירים, רק כתובות בשירותים.

http://www.baking.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 21-04-2010, 11:56
  shlomz shlomz אינו מחובר  
מנהל פורום מילואים (במיל.)
 
חבר מתאריך: 21.08.06
הודעות: 4,003
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי shlomz שמתחילה ב "כאן הסיפור פשוט: האיש (ד"ר..."

וה"יהלום שבכתר":
ציטוט:
לוח נחושת סופר 172 = קטע ראשון: מי שמעון לי הליל בן גריס I תשמאע הליל תשמור על הרושמות עד שי אני יגד לחא מא לעסות יתם (עד שאני אגיד לך מה לעשות איתם) וי תשמור על [ה]אנשים של דומא וי סמאר בי נחושת עד יגמיר (יגמר) הבלגאן ים הרמאיים (עם הרומאים) תשמאע הליל תשייר (תשאיר) בה אנשים החזקים בי דומא וי סמאר ללחם בהים (בהם) עד שי ננתסיח (שננצח) שמעון שנת שתים האר אבית ש/ע ש/ע ש/ע ש/ע קטע שני: הליל תשמאע שלחתי לחא [א]נשים וי סיוסים ת (x90=1980) I קטע שלישי: הליל [כש]תסים [ה]ענין [ב]דומא וי סמאר תגאש לי חברון וי [בני] נעומי (הכפר בני נעים, מס. 151 בסקר של כוכבי) וי סוסיא שמעון שנת שתים האר אבית ש/ע (x9).

ההדגשה באדום שלי.
_____________________________________
על מג"דים אין שירים, רק כתובות בשירותים.

http://www.baking.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:03

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר