לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה   מה שבראש היתרון האנסי | freedom.fresh.co.il   נושא: ילדה, רוצה לבוא אתי לדירה? –אני רק בת ארבע־עשרה. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > מה שבראש
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #37  
ישן 22-04-2010, 23:20
  The_Equivocator The_Equivocator אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.04
הודעות: 16,543
יש עוד הרבה דברים שקיימים רק במדינה שלנו, נו אז?
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי Lance שמתחילה ב "למה צריך "לשדר" משהו? רק..."

ממש מפריעה לך?, סה"כ מדובר ב5 דקות של רעש בשנה- נו שיון...
עריכה- מה גם שמבדיקה קצרה, עולה שזה פשוט לא נכון.

ציטוט:
אף כי ציון דקת דומייה הוא נוהג מקובל בעולם, בפרט בארצות המערב, הנוהג ללוות את דקת הדומייה בצפירה נעשה נדיר בשנים האחרונות. בארצות בעלות מסורת נוצרית יש נטייה להחליף את צפירת הזיכרון בצלצול פעמוני הכנסיות, שהוא נוהג נוצרי ותיק לציון אירוע בעל אופי ציבורי, בפרט אבֶ‏ל ציבורי. ביפן נהוג להכות מכות קצובות בגונג בעת דקת דומייה, בהתאם למסורת המקומית.

נערך לאחרונה ע"י The_Equivocator בתאריך 22-04-2010 בשעה 23:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 22-04-2010, 23:32
  Lance Lance אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.04
הודעות: 21,076
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי The_Equivocator שמתחילה ב "יש עוד הרבה דברים שקיימים רק במדינה שלנו, נו אז?"

מה לא נכון, תקרא את מה שאתה מצטט
ציטוט:
הנוהג ללוות את דקת הדומייה בצפירה נעשה נדיר בשנים האחרונות


גונגים ופעמונים בטקסים זה דבר הרבה יותר ראוי ומקובל,
אפילו הסירנת אוויר המעצבנת הזו, תהיה יותר אפקטיבית באופן מקומי בטקס כזה או אחר,
אבל להפעיל צופרים מוניצפיליים דרך מגברים מחרישי אזניים, זה ארכאי ופרימטיבי.
אני זוכר פעם במלחמת המפרץ שהיתה צפירה, איזה זקן ישיש אומלל עמד והרכין ראש במקום לרוץ לתפוס מחסה,
כלי הצופרים הוא כלי התרעה שראוי שיישמר לעיתות חירום, ולא כדי לחנך אותנו לעמוד ולהוריד את הראש כמו כלבי קרקס.

ההתייחדות האמיתית, הכואבת, לא באה מהרעש המחריש הזה,
היא באה מבפנים, ואלו שמתייחדים יתייחדו גם בלעדיה,
ואלו שלא, סתם עומדים שם כמו לא רוצה להגיד לך מה ו"מעבירים ת'זמן",
בשבילהם אנחנו צריכים לשחק את המשחק הזה כל שנה? זה מבהיל פעוטות וקשישים,
זה מלחיץ אזרחים שסובלים ממחלות לב, וזה מיותר לגמרי - מי שרוצה שיעשה מחווה אודיבלית בטקסים עצמם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 23-04-2010, 16:29
צלמית המשתמש של sheep
  sheep sheep אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.06
הודעות: 22,587
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי Lance שמתחילה ב "אני לא מתעקש, זהו נושא השיחה..."

אתה סתם מחפש איפה יש פסודו דיכוי של אזרחים כדי לשים עליו את הזרקור.

אתה טוען שרק בישראל ממשטרים אבל, כאילו זו כפייה יחודית שישראל המציאה, או לכל הפחות שישראל היחידה שממשיכה במסורת המדכאת הזו.
כמובן שאיש פה אינו חוקר צפירות בין לאומי, ואינו יודע מה קורה במאות המדינות בעולם, אלא יכול לדעת רק מה כתוב באינטרנט, בנושא היבש הזה.

נאמר לך שיש מדינות שבהן נהוגים צלצולי פעמוני כנסיות, ובעבר הייתה נהוגה צפירה, למשל אצל הבריטים (רמז למקור הצרה הזו אצלנו), והופסקה מסיבה זו או אחרת.

אז אתה אומר שפעמוני כנסיות וגונגים זה הגיוני. זה יפה שזה הגיוני, אבל אנחנו בישראל.
להזכירך בבתי כנסת אין גונגים ואין פעמונים.
לנו יש את מסורת הצפירה, ואף שהיא לא שלנו, יש עליה קונצנזוס רחב, והיא גורם מאחד.

כל דבר שהוא יחודי, בעיניך הוא נלוז (ע"ע "רק בישראל קוראים לזה סילבסטר").
כל דבר מאחד, הוא בעינך מדכא.

זה מצער אותי מאוד.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
יהיה משהו, כי יש משהו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 23-04-2010, 18:02
צלמית המשתמש של sheep
  sheep sheep אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.06
הודעות: 22,587
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי Lance שמתחילה ב "אתה מחפש יותר מדי דברים שאין..."

אם פירשתי את דבריך לא נכון, סליחה.

"פאניקה", "חרדה", "מלחיץ ומפחיד אזרחים חלשים וחולים" -
כל אלה מתארים פיפס קטן מהאוכלוסיה שאני בכלל לא סופר.
אנשים חרדתיים יפחדו גם מרעמים, החיים לא יעצרו בגללם.

אי אפשר להכליל, ילדים וזקנים עומדים בצפירה והיא מיועדת לכולם (ילדים היינו וזקנים נהיה, הצפירה כאן מאז קום המדינה).
אין שום דרך אחרת, מאחר שלא כולם נוכחים בטקסים בימי הזכרון, להפוך את זה לאירוע מקומי.
הצפירה מגיעה לכל אדם באשר הוא ומאחדת את העם לחשוב דקה אחת על הנופלים.
זה דבר נפלא שהצדדים השליליים בו מתאפסים.

אם הייתה דרך אחרת - יכול להיות שהיו בוחרים בה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
יהיה משהו, כי יש משהו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 25-04-2010, 14:19
צלמית המשתמש של hellllllo
  משתמשת נקבה hellllllo מנהל hellllllo אינו מחובר  
..........مديرة..........
 
חבר מתאריך: 01.02.07
הודעות: 11,044
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי fap שמתחילה ב "אף אחד לא קובע לך כלום, את..."

אתה יודע טוב מאוד שאני לא יכולה להתעלם ולהמשיך במעשיי בזמן הצפירה
כשאני ברחוב אני אעמוד כמו כולם, אבל רק בשביל האנשים ברחוב
שכנראה חשוב להם כל כך שאני אעמוד, אחרת ישלחו לעברי מבטים שונאים.
דקת הדומיה היא יותר דקה שבה מחפשים מי לא עומד או מי סתם בוהה בחלל
ואין לו מבט מהורהר כלשהו..
אתה באמת יכול להגיד שמהרגע שמתחילה הצפירה ועד הרגע בו היא נגמרת,
אתה מקדיש כל מחשבה שלך לנופלים? גם אם תרצה, אתה לא יכול לשלוט במחשבות שלך.
יהיה יותר פשוט להבטיח לעצמך ש-X דקות/שעות/כמה שתרצה ביום הזיכרון, תקרא על אנשים שנפלו,
במקום לקבוע לעצמך שבשעה 11:00 תעמוד במשך שתי דקות ותחשוב על הנופלים.
תמיד ביום הזיכרון/יום השואה מפרסמים תמונות של חרדים ש"הראו נאמנות והזדהות" ועמדו,
ומה הצלמים עושים באותו רגע? מצלמים, במקום לעמוד ו"להתייחד" בעצמם. כנראה שזה לא כל כך חשוב..
ואם בתמונות יש כאלו שלא עמדו, אז 95% מהטוקבקים באותה כתבה עסוקים בלהשמיץ את החרדים (ולא את הצלמים שלא עמדו!)
אז במקום שיום הזיכרון יאחד את כולנו, הוא מפלג ומותיר כעס ושנאה בין כולם.

בכל מקרה, אני בתור בחורה דתיה ומאמינה, חושבת שקריאת תהילים תועיל לנופלים יותר
מאשר דקת דומייה, אבל אני לא אדרוש מכולם לקרוא תהילים. שכל אחד יעשה מה שהוא
מרגיש לנכון, אבל בלי לדרוש מכל המדינה לעשות את אותו הדבר
(וכן, דקת הדומיה היא דרישה מכל המדינה, אחרי מה שכתבתי פה..)

נערך לאחרונה ע"י hellllllo בתאריך 25-04-2010 בשעה 14:27.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 25-04-2010, 14:34
צלמית המשתמש של hellllllo
  משתמשת נקבה hellllllo מנהל hellllllo אינו מחובר  
..........مديرة..........
 
חבר מתאריך: 01.02.07
הודעות: 11,044
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי shai.shai שמתחילה ב "אני לא מצליחה להבין אותך. מה..."

את האמת? אני מנסה בכל הכוח לחשוב על הנופלים, אבל אני לא כל כך יודעת מה לחשוב.
אני לא מכירה אישית מישהו שנהרג במלחמה או בפיגוע (ב"ה..) וזה לא שיעלו לי פתאום
שמות ששמעתי בטלויזיה או שקראתי עליהם בעיתון. אז מה לעשות, במקום לחשוב על הנופלים,
מה שהייתי מעדיפה לעשות באותה דקה כשאני עומדת עם כולם בחוץ, יוצא שאני חושבת על
הסנדלים שלי או על מזג האוויר..אני לא יכולה להכריח את עצמי להתמקד בנופלים, מחשבות לא עובדות ככה.

אני אתן לך דוגמא מנושא שכן נוגע אליי, באזכרה של אדם קרוב אליי שנפטר, לא הכי ייצא
לי לחשוב עליו, כשאני עומדת שם עם כולם. אני אחשוב עליו כשאני לבד וככה סתם פתאום,
כשאני אזכר בו, לא בזמן שנקבע לי מראש.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #96  
ישן 25-04-2010, 16:29
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD מנהל ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 95 שנכתבה על ידי KRIDoron שמתחילה ב "מכיוון שהוחלט בכנסת שלמשך שתי..."

אתה רציני?? אתה באמת השווית עכשיו בית-כנסת/טקס שאתה הולך אליו מרצונך למדינה שלמה שאתה אזרח בה?
כאילו באמת בן-אדם :\


מעבר לכך, בכנסת לא נקבע שאדם יהיה מחוייב לעמוד דום בצפירה, זה יהיה אבסורדי, בכנסת נקבע על השבתת עבודה ו"הפסקת התנועה בדרכים"
(גם אם תנסה באופן מאולץ לנסות להכליל את ה"תנועה בדרכים" מעבר לנסיעת רכבים, כמו שמשתמע ממנו הגיונית, אלא גם לגבי אנשים ההולכים ברחוב, עדיין אדם היושב לו בפינת הרחוב לא יהיה מחוייב לעמוד, שהרי אינו נע..)
דרישת העמידה בצפירה היא חברתית, ותו לא.


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 25-04-2010 בשעה 16:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #103  
ישן 25-04-2010, 15:18
צלמית המשתמש של fap
  fap fap אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.08.09
הודעות: 2,880
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי hellllllo שמתחילה ב "אתה יודע טוב מאוד שאני לא..."

אני לא רוצה שתנסי לשכנע אותי שלעמוד בצפירה זה חסר תועלת, כפי שאני לא מנסה לשכנע אותך שקריאת תהילים חסרת תועלת.
אני עומד בצפירה מגיל עמידה, ואני אמשיך לעמוד. אני לא יכול להגיד שאני אכעס על מישהו שלא יעמוד בצפירה,
אבל במובן מסויים כן הייתי מצפה ממנו להפגין קצת אנושיות ולכבד את הסובבים אותו.
ומשהו שאני לא מבין,
למה לפזול הצידה למקרים שבהם לא באמת מכבדים את הדקה הזאת, כשבוודאות יש אנשים שזה כן חשוב להם,
ובישבילם את צריכה לעשות מאמץ. גם אם את לא בטוחה שמולך עומדים אנשים כאלה.
אין טעם להתייחס לצבועים שמחפשים כאלה שלא עומדים. תתייחסי לאלה שלא צבועים.

את יכולה לקרוא תהילים, את יכולה לעשות מה שבא לך, אבל לכבד אנשים ברמה הבסיסית ביותר זה עניין אחר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #130  
ישן 26-04-2010, 22:26
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD מנהל ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 129 שנכתבה על ידי fap שמתחילה ב "שאלתי אותך: "אם הייתי עובר עם..."

אבל נתתי בפירוש סיבה, ואף ציטטת אותה בעצמך, כי "רובם המוחלט של האנשים נמנע בכך ביו"כ", משמע לא כי לי אישית יש בעייה עם זה..
אם היית יושב ברחוב ברחוב באמצע צפירה כשאנשים מסביב מסתכלים עלייך, האם הייתי חושב שזה ראוי? לא!
אז גם פה אמרתי בעצם: אני חושב שזה לא ראוי שאתה לא תעמוד בצפירה בציבור, אבל שוב, לא כי זה מפריע לי.

ההקבלה פה בין המקרים מושלמת, אז הטענה שלך שקולה לכך שתגיד שזה שאני מצפה מאנשים לעמוד בצפירה בציבור, כדי שאחרים לא יפגעו, למרות שאני חושב שהסיבה שלהם לא מוצדקת, זה בדיוק כמו הדרישה של ה"נפגעים" עצמם..
אפילו לא היית צריך להכניס את יוה"כ לעסק..

יש הבדל עצום בין איך צריך להתנהג בגלל מה שאחרים דורשים ממך (אטיקט), ובין מה ראוי לך לדרוש מהאחר מסיבותיך שלך (אגואיסטיות)
אלו שני צדדים שונים לחלוטין של אותו מטבע, הסיבה הלא מוצדקת ותוצאתה בשטח
אני די חוזר על עצמי שוב ושוב, ואני מרגיש שאני עושה זאת לשווא.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #131  
ישן 26-04-2010, 23:14
צלמית המשתמש של fap
  fap fap אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.08.09
הודעות: 2,880
בתגובה להודעה מספר 130 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "אבל נתתי בפירוש סיבה, ואף..."

אני מבין במאה אחוז כל מה שאתה אומר, ואין צורך שתחזור על עצמך לשווא..

ההבדל שאני לא רואה פה בכלל שני צדדים למטבע, או שהם פשוט זהים מבחינתי.

ככה אני רואה את זה:
אתה מכיר בעובדה שאי עמידה בצפירה מפריעה לאנשים, וכתוצאה מכך זה מפריע לך (שזה מפריע להם ).
בעצם אתה תומך באי-פגיעה בציבור. אותו ציבור שלטענתך מורכב מאנשים שלהם אישית זה מפריע.
אז... אתה בעצם מכיר בדרישה של הפרט, רק כשזה ברבים? ומתייג את זה כ"דרישת הציבור"
לא ברורה לי ההפרדה הזאת כלכך.

מאיפה לך שכל המבטים שיופנו כלפי אדם היושב בצפירה הם דווקא מתוך אגואיזם?
אולי כל אחד חושב בדיוק כמוך "מה זה? איך הוא מרשה לעצמו לשבת? הוא פוגע בציבור".

זה בסופו של דבר מנוגד, להפנות את כעסך אל אותם "אגואיסטים" בעוד שאתה נגד פגיעה בהם כקבוצה...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #132  
ישן 27-04-2010, 10:01
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD מנהל ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 131 שנכתבה על ידי fap שמתחילה ב "אני מבין במאה אחוז כל מה שאתה..."

ההבדל הוא בגורם לדרישה, אם בגלל אנשים או בגלל המעשה עצמו, וכן, במקרה זה לציבור יש כח
המעשה עצמו לא משנה, נניח והייתה להם קבוצה תמהונית של אנשים החושבים שבחולצות לבנות יש סגולה אנרגטית בין-גלקטית תלת-פאזית האמורה לעזור איכשהו לגלעד שליט
אז אילו היית הולך לכנס מיוחד שלהם, זה יהיה לא ראוי לבוא בחולצה אדומה, אבל אם בשכונה שלך היה מתגורר רק אדם אחד כזה, אז למי אכפת ממנו..
הדרישה לא לעשות מעשה כדי לא לפגוע בציבור היא לגיטימית בעיניי, אך הדרישה לפעול כך בגלל עצם המעשה, כי הדורש סובר שהמעשה עצמו הוא ראוי ומי שלא פועל לפיו בזוי, זה כבר אינו לגיטימי.
מהות המעשה עצמו זניחה..

מאד מעניינת אותי עמדתך בעניין, הרי אם לדעתך זה אותו דבר בדיוק, אז בעינייך כל דרישה היא לגיטימית, או שכולן אינן כאלה? או שמא אתה מחשיב כלגיטימי רק דרישות איתן אתה מסכים?


מאיפה לי מה אחרים חושבים? פשוט מעדויות שלהם, כי כל המצודדים בעמידה בצפירה (שאני נתקלתי בהם) ומקטרגים על אלו שאינם עושים זאת, מנמקים את עמדתם בפגיעה ב"זכר הנופלים", "סמליות" ושאר סיסמאות נבובות
אם המצב היה כמו שאתה טוען, אזי הצפירה הייתה כבר מזמן מתבטלת, אין טעם להמשיך במנהג אם אין מי שחושב שצריך לעשות אותו בגלל עצמו..

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #139  
ישן 26-04-2010, 08:07
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD מנהל ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 138 שנכתבה על ידי KRIDoron שמתחילה ב "נו... אני תושב. מצד אחד אתה..."

אלו שני דברים שונים, שני ההפכים למעשה, וחבל שאתה לא רואה זאת
חשבתי שכבר הבהרתי זאת לעייל:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ShoobyD
לא מדברים על האם ראוי לו לאדם לעמוד בצפירה בפומבי, אלא האם ראוי להם, לעומדים, לצפות זאת גם מאחרים.

אם אתה רוצה להשתמש בקלישאות, אז ההבדל הוא בין ה"מצוי" ל"רצוי"
ה"מצוי" הוא שאנשים באמת חשים שזה מבטא זלזול, ולכן צריך להתחשב בהם
ה"רצוי" הוא שהם פשוט לא יחושו ככה, כי אין סיבה לכך. זהו מקור הבעיה, העומדים גם הם צריכים להתחשב.
בציטוטים שהבאת התייחסתי לחלק הראשון, אתה שייך לחלק השני.


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 26-04-2010 בשעה 08:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:04

הדף נוצר ב 0.25 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר