לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 13-05-2010, 07:08
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
YNET: מזוזות ואידאולוגיה בבי"ס קיבוצי

http://www.mynet.co.il/articles/0,7...3888760,00.html

שלושה ילדים החשים עצמם מגובשי דעה מוחים נגד קביעת מזוזות על דלתות כיתות ז' בבית ספרם ומארגנים עצומה בשם המורשת הקומוניסטית-אתאיסטית עליה לכאורה גודלו הילדים והוקמו בתי הספר.

אין ספק שמדובר בילדים דעתנים הבקיאים היטב ברזי המניפסט הקומוניסטי, המסרבים לאכול ולגור על אדמתם שכן אדמה זו ניתנה להם ע"י גוף ציוני-יהודי גזעני בשם קק"ל ואת המזון קונים הרי בכספי מחיקת החובות שחבו לחזירים קפיטליסטים... אין ספק גם ששלושת הדעתנים מגובשי הדעה נאבקים על 'הדרך' הקומוניסטית ויוזמים השכם והערב מכתבי מחאה נגד איסור קבלת תרומות לבי"ס ממפעל הפיס לדוגמא או איסור נטילת שכר לימוד מתלמידי חוץ המהווים שני שליש מקהל בית ספרם... בטוחני כי המתנגדים למזוזות אינם סתם פרובוקטורים קטנים. סביר שהם כה בקיאים בקורות עמם והאיזור מימי שלטון מצרים ועד ההקמה הנועזת של קיבוציהם ורק מתוך ידע שהונחל להם גיבשו את דעתם... אין גם ספק שהיו פועלים כנגד כל סממן מוסלמי או לאומי ערבי במוסדות ציבור באיזור מגוריהם באותה עוצמה ולמעשה כבר כעת הם עושים דרכם יחד עם פעילי חד"ש לאום אל פאחם לודא שאין שום שטיחון ירוק בביה"ס.

ולסכום: ביה"ס 'הפרטי' יוסד בידי שלושה קיבוצים בדלנים באותה מידה שפ"ת הוקמה ע"י יהודים חרדים. מזה זמן רב נטשו הקיבוצים את דרך האבות לטוב או לרע. האדמה עליה הוא בנוי היא אדמה שניתנה למוסד ע"י העם היהודי, כל תלמיד מתוקצב גם ע"י מדינת ישראל היא המדינה היהודית ונכון לכרגע שני שליש מתלמידי ביה"ס כלל אינם מהקיבוצים המייסדים. כמו שאי שם בבריטניה חי ודאי צאצא למשפחת אצילים שמכונה 'ברון ואדי ערה' או 'הרוזן הגדול של אום אל פאחם' כך גם 'בעלותם' של שלושת היהירים על ביה"ס. כל מה שצריך הוא להעביר בהוראה מנהלית קטנה את המוסד לאחריות גוף שלטון מקומי אחר ולהגיש למלאים בעצמם חשבון הוצאות קטן בכדי שיזכרו בקשר שלהם למדינת ישראל ולעם היהודי.

אין הבדל גדול בין ילדים 'קומוניסטים' ה'מוחים' נגד קיום מזוזות בבית ספרם ובין ילדים ב'מאה שערים' ה'מוחים' כנגד מעבר של מונית עם דגל ישראל בשכונתם. כל שצריך לעשות הוא להמתין ולראות כיצד יתקוף בודאי גבי גזית את בפרובוקטורים...

**
אין באמור מאומה בכדי לעמעם ולו במעט את החשיבות וההקרבה של ההתישבות הקיבוצית, של מעשי הראשונים וממשיכיהם או לקשר בין זאת לבין זכותם של משקים להמשיך ולעבד את אדמותיהם היקלאיות. מי שמבזה את ההתישבות הקיבוצית אלו דווקא הנערים 'המוחים'.

נערך לאחרונה ע"י .ישראלה היפהפיה בתאריך 13-05-2010 בשעה 07:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 13-05-2010, 07:51
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "YNET: מזוזות ואידאולוגיה בבי"ס קיבוצי"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי .ישראלה היפהפיה
http://www.mynet.co.il/articles/0,7...3888760,00.html



**
אין באמור מאומה בכדי לעמעם ולו במעט את החשיבות וההקרבה של ההתישבות הקיבוצית, של מעשי הראשונים וממשיכיהם או לקשר בין זאת לבין זכותם של משקים להמשיך ולעבד את אדמותיהם היקלאיות. מי שמבזה את ההתישבות הקיבוצית אלו דווקא הנערים 'המוחים'.


אני מניח שאתה יודע בדיוק כמוני שרוב רובם של הקיבוצניקים מדורות ה"הקרבה" הם או בקבר או כבר מזמן באים לקיבוץ רק פעם ב, בלי בלורית מתנפנפת ואפילו בלי לבקש קילו יונתן. אני לא מצפה שיתנו לי זכות אבות על ההקרבה העצומה של אבותי במאבק בנאצים (שלעומתה אפילו דגניה הייתה קייטנה) ואני לא חושב שאתה צריך לתת לכמה פישרים קטנים אי אילו הנחות בשם זכות אבות.

המקרה היחיד שבו זכות אבות נחשבת איכשהו זה כאשר ישנה המשכיות ברורה וישירה בין מעשה בנים למעשה אבות, וזה לא המקרה.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 13-05-2010, 08:16
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
יש ל"מקריבים" להגיד את מה שבהרבה מקרים מי שנתן חייו לכלל יכול להגיד
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "שלא אובן לא נכון: לפישרים כמובן אין כל הנחות. לאבות המייסדים יש זכויות בתולדות עמנו"

"אולי חבל שלא הייתי קצת יותר עם הילדים, היה יוצא מהם משהו". אני לא חושב שזו מקריות שכ"כ הרבה "בנים של" או "נכדים של" הם פישרים חצופים, קולניים ורדודים. לפעמים סבא וסבתא נתנו את כל זמנם לבניין הארץ, ולא נשאר זמן לתת חינוך עממי לילד. בסרט תעודה די מפורסם שעשת בת קיבוץ חולתה (שקרוב לליבי מסיבות מסויימות, ולכן צפיתי בסרט כמה פעמים) היא מראיינת שלוש קיבוצניקיות קשישות וקשוחות מדור ההקמה (2 מהן הולכות לעולמן עוד בתחום הזמן של הסרט) שעושות חשבון די נוקב עם עברן, גם אם עדיין לא מעבר לעומק הרגיל שביקורתיות אולטרא סוציאליסאית יכולה לחדור אליו. למרות הביקורת על החומרניות ",אליה הגענו" בשלב מסויים הן מציינות ברגע של כנות שמסירת התינוקות לבית הילדים הייתה טעות שהן מצתערות עליה כל דקה ודקה.
_____________________________________
.


נערך לאחרונה ע"י g.l.s.h בתאריך 13-05-2010 בשעה 08:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 13-05-2010, 08:35
  ישראל היפה ישראל היפה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 16,254
לפי הכותרת סברתי שהגיעו ימות המשיח
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "YNET: מזוזות ואידאולוגיה בבי"ס קיבוצי"

אבל בהמשך הבנתי שהדבר נעשה בעבור בצע כסף - הכוונה על מנת למשוך לבית הספר "מנשקי מזוזות".

זה איננו המקרה הראשון שקבוצים אפילו מהשומר הצעיר - נכנעים ומוותרים על אידאליים ואדאולוגיות בעבור בצע כסף. זה מעיד על התדרדרות חמורה בחברנה הישראלית.

אני מצר על כל אדם חופשי המכפיף עצמו לחוקי הדת הארכאיים וכמו ששמכנים זאת כ"מתחזק" - מה שאצלי הוא מגלה חולשה ונחלש. מי שמתחיל להאמין באל כל שהוא ומאבד את האמונה בעצמו ובאדם בכלל, הוא אדם ההולך אחורה בזמן.
מי שעושה זאת לשם שמים ואמונתו באה עליו שלא מתוך כוונת רווח גשמי, אלא לדעתו רווח רוחני בלבד מילא. אבל מי שעושה זאת בעבור תגמול כל שהוא - האל הקיים לכאורה, לא יסלח לו לא בעולם הזה ולא בעולם הבא.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 13-05-2010, 08:54
  ישראל היפה ישראל היפה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 16,254
עובדי האלילים לא פסו לעולם הם הראשונים ואליהם ישנם שחוזרים
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "כולה החליפו א תאמונת ההבל במארקס וכנופייתו, באמונת הבל בנישוק מזוזות.."

כמו ה"מנשקים" למיניהם (מנשקי עצמים וזקני רבנים - אין הכוונה למנשקי עלמות ואפילו למנשקי עלמים). כמו המאמינים בקמעות והמשתטחים על קברי צדיקים, שלאו דוקא הצדיק המוזכר הוא הטמון בקבר.

אגב לו עיינת פעם אחת בכתבי מרכס הייתה מבחין שהוא כולל חוקים חברתיים וחוקי יחסים בין בני אנוש, שאינם נופלים מספר התורה ומדברי הנביאים. מלוי כל החוקים והמנהגים הללו אינם זקוקים לכוח עליון מפחיד ונורא ולבטח לא כוח תחתון המטיל אימה.

נערך לאחרונה ע"י ישראל היפה בתאריך 13-05-2010 בשעה 08:58.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 13-05-2010, 09:09
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
אני לא ממש מכיר אותם, אבל מרשה לעצמי להניח שאלה לא ילדי כפות, או ה"שבבניקים" של הקיבו
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי מרקויס שמתחילה ב "סתם ילדי כאפות שאין להם חיים..."

צורת החיים של הקיבוץ (מגורים במרחב, ריחוק מעין החוק ועוד היבטים) לפעמים מוציאה מקרבה שבבניקים בעלי מנטליות של כנופיה פורעת חוק (ולא פעם חברי הקיבוץ עצמם הם הקורבנות הראשונים), אבל לא נראה לי שפה זה המקרה. מדובר על התופעה ההולכת ומתרחבת של ילדים סופר דעתנים עד לחציית הרבה יותר מאשר קו אדום אחד. הם עוד משתינים בחיתול, אבל כבר חושבים את עצמם מומחים לבעיות הערמונית, אם לעשות פראפרזה על דבריה של דמות טלוויזיונית מימים אלה... אלה כמובן לא רק מהאגף הפוליטי המסויים הזה, אבל משום מה רק לפישרים משמאל נותנים מיקרופון ובמה מכובדת. יש כאלה ילדים גם בעיר, ואפילו 2 כאלה נמצאים בקרבת אחד הבנים שלי (רק שבעיר לא מדברים על פוליטיקה כ"כ מהר). יש להם תמיד מה להגיד, כולל להתערב בלי בושה באמצע שיחה שלי עם הבן שלי (נזיפה עקב התנהגות שלו, או הצעת יעול לאיך לעשות/לא לעשות משהו) ובראש מורם אפילו יודעים לתת לך הרצאה מלומדת, וריקה לחלוטין מתוכן מעשי, שבטח שמעו בבית. למרות שאני ממש לא מהטיפוס של "חכם על ילדים", באחת הפעמים, כשהייתי בייבי סיטר של כל החבורה והאחד הזה כבר עלה לי על העצבים, עניתי לו משהו כמו "אם אתה כזה חכם, ויודע בדיוק מה זה אנזימים ומה זו רירית המעי הדק, ולמה מה שאני אומר לילד שלי לא נכון, אז איך זה שאתה אלרגי לכל מה שזז ומשלשל לי בשירותים 3 פעמים בכל ביקור?". ותאמין לי שלא הייתי גאה להגיע לרגע הזה, אבל הילדים האלה שרצים לפני העגלה ונותנים עצות לסוס, מצליחים לעצבן אותך בסופו של דבר.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 13-05-2010, 09:30
  משתמש זכר מרקויס מרקויס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.12.08
הודעות: 5,329
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "אני לא ממש מכיר אותם, אבל מרשה לעצמי להניח שאלה לא ילדי כפות, או ה"שבבניקים" של הקיבו"

יכול להיות שהפישרים הקטנים באים מאיזור שאין בו אינטגרציה ואין יחס של פיפטי פיפטי עם הילדים העירוניים ואז הגמילה שלהם מהסרט שחיינו בו תהיה יותר קשה.
מה שכתבת על השבבניקים והכנופיות הוא נכון אבל היה יותר מוגבל לתחומי הקיבוץ כשהשיא היה פריצה לכלבו או למחסן הבגדים.
תמיד הפליא אותי בתור עירוני שהגיע לקיבוץ הקטע הזה של לסגור הכל בבית . חלק גדול מהשטויות האלה יכול היה להימנע אם היו מצלצלים 100 באופן יותר תכוף..
בכל אופן, לזכות ההפרטה ייאמר שמאז שהקיבוצניק הממוצע חייב להתפרנס כמו שאר 99.99. אחוז מהאוכלוסיה אז התופעה הזאת כמעט פסקה לחלוטין ( לפחות באזור שאני גר בו).
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילהמחמלי, אחיי גיבורי התהילה ,כל הרפאים , משל"ג עד 2000

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 13-05-2010, 09:48
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
דווקא לא התכוונתי להכפיש את החברים שם
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי מרקויס שמתחילה ב "יכול להיות שהפישרים הקטנים..."

אלא לאפיין את זן הבנדיטים האופיניים לקיבוץ, בניגוד לזנים שבאים ממקומות אחרים. לא טענתי שהרוב, או אפילו יותר מאשר מיעוט, הם כאלה. מה שכן בקיבוץ, כמו בכל חברה סגורה המתקיימת במרחב גדול מבחינת טריטוריה, כשאדם הוא בנדיט, או אפילו סוציופט, לרוב ההתמקצעות שלו תהיה הרבה יותר גבוהה. כשהייתי חייל תמיד ידעתי שקיבוצניקים אסליים, בשעת הצורך, יהיו אנשים ש"אפשר לסמוך עליהם". כמה מהם ידעו לגנוב ממתקים, או פריטים קטנים, מחיילים אחרים הרבה זמן בלי להתפס, או אפילו לעורר חשד, וגם ידעו להכיל אלימות ממוסדת איפה שצריך בלי שום נקיפות מצפון. זה היה, כמובן, מאחר וכבר בגיל 18 היו אנשים שבאו ממקום שבו חווים את החיים, ולא רק לומדים עליהם. אם היה צריך "להעמיד במקום" איזה בן זונה בפלוגה השניה, ללא ספק הייתי מעדיף קיבוצניקים ולא כמה חברה שבאו מאיזו צ'חונה, או מושב נידח ליד בית שמש. היכולת של (חלק) מהקיבוצניקים ח=לחצות גבולות של חוק ומוסר לשם השגת מטרה, ואז לחזור חזרה למרחב הבטוח של להיות אדם מרוסן ומתון, תמיד הדהימה אותי. זה בניגוד לעירוניים שאלה שמתוכם שחצו גבולות כאלה, תמיד היו בסכנה של איבוד עשתונות.

כמובן שכל זה כבר איננו, משום שבין הקיבוצים "של היום" ובין אלה של לפני עשרים שנה, במקרה הטוב, יש מעט מאוד.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 13-05-2010, 08:58
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
הטיעונים שבהם משתמשים המוחים - מדהימים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "YNET: מזוזות ואידאולוגיה בבי"ס קיבוצי"

התקנת מזוזות היא כפייה דתית?? מזוזה היא סמל יהודי עתיק יומין שמותקן בבתים יהודים ברחבי העולם, כולל אצל כאלה שבקושי יודעים על יהדותם. אני אינני מנשק מזוזות ואינני מאמין בכוחן המאגי. ספק אם התלמידים היהודים שביקשו את המזוזות בכניסה לכיתות יעשו זאת וספק גדול עוד יותר אם יאמינו שתצמח להם טובה מכך . מכל מקום כפייה אין כאן. האם הכריחו מישהו לנשק את המזוזה? ומה יש בתוך המזוזה? קטעים מן התורה - אולי תלמידי בית הספר רוצים לאסור גם על הכנסת התנ"ך לכיתות?! להחרים את ספר הספרים? למרבה הצער, פעולות כאלה שוב מציגות את החלקים הפנאטים בתנועה הקיבוצית כתנועת שנאה למסורת היהודית, חבורה של מנתצי סמלים, מפרי טקסים ופוגעים במסורת - אנשים שאסור לתת להם שליטה כלשהי במערכת חינוך במדינת ישראל.
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 13-05-2010, 09:52
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
אילו היו קובעים מזוזות כנגד רצונם בבתיהם של הזאטוטים - הייתה זו כפיה
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "כפיה הוא מעשה כנגד רצונו של הנכפה"

אילו היו מקימים מכספם הבלעדי על אדמה שנרכשה בכסף פרטי ובמבנה שהוקם מכסף פרטי ומהוראה הניתנת בכסף פרטי מוסד לימודי שכל ההורים השולחים אליו את ילדיהם היו מודעים ומודיעים כי המובן מאליו בבתים יהודיים מזה אלפי שנים אינו מקובל עליהם - אזי לגיטימית היתה ההתנגדות למזוזות. יש כאלה שלא מוכנים למזוזה על דלת ביתם וזהו מהות חופש המחשבה. היכולת לשחות נגד הרוב והזרם. אותו חופש אינו מקנה לבעל המחשבה את הזכות להטות את הזרם או לשבש את אמונת הרוב. יש כאלה שרוצים לנשק מזוזות בכניסתם למבנה צבור במדינת ישראל [תלמיד, מורה, שרת, הורה או אורח] זוהי זכותם וזוהיחלק ממהות קיומה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי [ולא כמדינת כל פועלי העולם]

מבנה ציבור במדינת העם היהודי צריך שיהיה בו את אותו פריט יהודי חשוב/סמלי שאת עקבותיו תמצא על משקופים ברובע 'המוסלמי' בעיר העתיקה או בערים ספרדיות. פריט המודיע 'ברוך הבא ליהודי'.

נערך לאחרונה ע"י .ישראלה היפהפיה בתאריך 13-05-2010 בשעה 09:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 15-05-2010, 12:00
צלמית המשתמש של Tallyco
  משתמשת נקבה Tallyco Tallyco אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.06
הודעות: 13,563
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "אילו היו קובעים מזוזות כנגד רצונם בבתיהם של הזאטוטים - הייתה זו כפיה"

יש המון בתי"ס במדינה שבהם לא נלמדים מקצועות בסיסיים ביותר. יתרה מזאת - לילדי לא יותר להיכנס ללמוד שם
מכיוון שאינם דתיים או אינם דתיים מספיק.
אם ניתן לאפשר חערכת חינוך שלמה, המקיפה אלפי תלמידים, שהיא מערכת בדלנית לחלוטין ואשר בחלקה אף
מלמדת ומחנכת לקיצוניות ואנטי-ציונות, ניתן גם לאפשר לאנשי התנועה הקיבוצית ללמוד כפי רצונם, ואם רצונם ללמוד
ללא מזוזות - שיבושם להם. הם, בניגוד לדוגמה השניה שנתתי, לא מונעים מאיש ללמוד בקירבם, לומדים את כל
מקצועות הליבה, מחונכים (עדיין, לדעתי) לאהבת הארץ, גיוס לצה"ל (עדיין אחוז המתגייסים מתוך הקיבוצים הוא
גבוה משיעורם באוכלוסיה).
_____________________________________

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מיכל - 20.1.13

מאיה - 9.11.14
נטע - 2.4.20

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 15-05-2010, 13:23
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
סוף סוף אנו לא מסכימים על משהו :)
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי Tallyco שמתחילה ב "יש המון בתי"ס במדינה שבהם לא..."

שני דברים:

[1] המערכת המדוברת אינה 'קיבוצית' אלא ציבורית. יתרה מכך, רוב תלמידיה אינם אנשי קיבוצים ומסופקני כמה מאנשי הקיבוצים עצמם רואים בהעדר מזוזות אידאל כלשהו. החלטת 'המערכת' הייתה להתקין את המזוזות. מיעוט של תלמידים שלדעתי הינם פרובוקטיבים ושיקוליהם אינם נובעים מעומק מחשבתי כלשהו - יוצאים נגד מעשהו של מנהל בית הספר וכנגד סמל יהודי שמן הסתם מקובל על רוב משפחות התלמידים בבית הספר.

[2] דעתי אינה שונה בענין החינוך החרדי. אני סבור כי כל מוסד המקבל תקציב כלשהו ממדינת ישראל או מהמוסדות הציוניים הרשמיים - צריך להיות מחויב להניף את דגל ישראל מעליו. לא טוב? לא כסף...
זה צריך להיות נכון למוסדות חינוך חרדיים בבית"ר ובירושלים, לסניפי קופ"ח באום אל פאחם ולבית
הספר הדמוקרטי בתל אביב. אם למישהו כל כך עקרוני לא להניף דגל עד כדי כך שהוא מוכן לוותר על עיקר תקציבו המגיע מאותו גוף העומד מאחרי הדגל - שיבושם לו.

[3] חוק החינוך הממלכתי ביטל את הזרמים בחינוך [בתי חינוך לילדי עובדים של הפועלים, המזרחי, הכללי] למעט הזרם החרדי העצמאי. בית הספר פועל תחת חוק מדינה והמדינה היא מדינת העם היהודי. הוא לא גוף עצמאי ואסור שיהיה כזה. הנערים לא חויבו לנשק מזוזות. הם רק חויבו להסכין עם כך שבית ספר הפועל תחת חוקי מדינת היהודים ותקציביה יכיל פריט המצוי כמעט בכל בית יהודי בארץ המאפשר לשרת הדתי, למורה המצוי בשנת אבל או סתם כך למיסטיקנית המאמינה שזה מה ששומר עליה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 15-05-2010, 15:03
צלמית המשתמש של Tallyco
  משתמשת נקבה Tallyco Tallyco אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.06
הודעות: 13,563
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "סוף סוף אנו לא מסכימים על משהו :)"

מצד שני - אין אף חוק שיכול להכריח בי"ס לשים מזוזות.
אני לא ממש רואה כאן פרובוקציה. אני מסכימה עם קגנס כאן - יש כאן (בפורום) נסיון להוציא את הילדים האלה גרוע
בהרבה ממה שהם. למה? אולי כי הם משתייכים לזרם שלא ממש אהוב כאן על רוב הכותבים.
לא נעשתה כאן כל פרובוקציה. סה"כ שלחו מכתב, שטוען שדעות אחרות לא נשמעו. לא תלשו מזוזות, לא שרפו ספרים
ולא יצאו בהפגנות אלימות. הביעו את דעתם. אתם יכולים לא להסכים איתה (כמו שגם אני לא), אבל מכאן ועד היותם פרובוקטורים - סטאליניסטים - מרקסיסטים הדרך מ-א-ד ארוכה.
ולחבר שרוקי (ברוח הקיבוץ ) - ביה"ס הוקם ע"י קיבוצים וברוח מסויימת. מי שמגיע ללמוד שם מהעיר - צריך
להסכים לחוקי המקום, כפי שמי שהולך ללמוד בבי"ס דתי ייאלץ ללכת עם כיסוי ראש ולהתפלל כל בוקר.
נורא קל לצאת ולהעביר עליהם ביקורת. אני דוקא מעריכה את העובדה שהם מוכנים להלחם על משהו שבעיניהם
הוא עקרוני. קצת מוזר לי שדוקא בבי"ס איזורי שהוקם עבור שלושה קיבוצים הטריח עצמו הרב הראשי להתקין
מזוזות.... זו לא פרובוקציה? אצלי בתיכון הגיע מורה דתי, אסף מניין וברכו על המזוזות. ככה גם בטכניון.

פרובוקציה היא לדחוף משהו בגרון למי שלא מעוניין בו. כאשר אפילו לא מנסים לערוך דיון כאשר יש מתנגדים -
זו הופכת לכפיה.

שלא יובן לא נכון - אין לי בעיה עם מזוזות. אני חושבת שחינוך לערכי יהדות הוא חשוב, וחשוב לי שילדי לעתיד
יקבלו חינוך כזה - שידעו מה המנהגים, החגים, יכירו תפילות בסיסיות וכו'. זה חלק מהיותם יהודים. אני יכולה להבין
שיש מי שלא מעוניין. לאלו - צריך לאפשר. לפחות כל עוד אין חוק המחייב אחרת.
_____________________________________

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מיכל - 20.1.13

מאיה - 9.11.14
נטע - 2.4.20

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 15-05-2010, 17:39
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
אני מקווה שאיני חשוד בחוסר חיבה לקיבוצים/קיבוצניקים. זה יכול לגרור סכסוכים משפחתיים
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי Tallyco שמתחילה ב "מצד שני - אין אף חוק שיכול..."

אבל בכתבה מובא הציטוט: "אנו מוחים על ההחלטה הנ"ל, מבקשים לקיים בירור דחוף כיצד קרה הדבר הזה, ומבקשים טיפול דחוף בנושא, הכולל הסרת המזוזות מבתי המוסד", כתבו התלמידים בראש דפי ההחתמה..

הרב הראשי המדובר יכול אולי להחשב כפרובוקציה במובנים אחרים - אבל לבית הספר הזה הוא לא נדחף בכח. הוא הוזמן ע"י בעל הסמכות. ושוב - בית הספר אינו רכושם של שלושה קיבוצים. זהו מוסד ציבורי המשרת אזרחים רבים שלדעתי האישית די באחד מתלמידיו/מוריו הרוצה [1] לשלם שכר לימוד לאותו מוסד ולכוון לשם את תקציב החינוך הנגזר ממנו או לעבוד שם במסגרת זכותו לעבוד במוסד ציבורי בארץ [2] לראות מזוזה על דלת המוסד הצבורי בו הוא שוהה/עובד/לומד - בכדי להצדיק קביעת מזוזה שכזו.

מי שדורש כמו התלמידים [הבודדים?] הללו להסיר מזוזות במסגרת טיפול דחוף ראוי לעקיצות ללא קשר להשתייכותו המגזרית.

מבחינתי הנערים זוכים לבקורת למרות המסגרת ממנה באו ולא בגללה. האיזכורים אודות מרקסיסזם/קומוניזם לא באו מתוך מחשבה כי הנערים הללו התעמקו במושגים מופשטים אלו. להפך. אני מניח כי 'המחאה נגד מזוזה' מקורה באותה רדידות נערית שהחליפה ערכי יסוד חשובים וקשים יותר להגשמה במשנה הסוציאליסטית. הם אלה שהזכירו את דרך אבותיהם אותה מן הסתם לא למדו.

מי שחושב כי בדרישה להסרת מזוזה - מיצה את דרך הקומוניזם [ולא חלילה בחלוקה אמיתית של רכוש, איש כפי צרכיו וכפי יכולתו, אי גביית שכר לימוד מהזולת, מאבק בהפרטה, סרוב להשען על שולחנו של הקפיטליזם וכו'] אינו שונה מזה שחושב כי אם יסרח ויגזול מחוץ לביתו אך ינשק מזוזה בדבקות בכניסה לחדר יהפוך לצח וכשר.

נ.ב

גם אני מעדיף שמזוזה תקבע ע"י חובש/חובשת כפה שתברך, בני בית שיאמרו אמן וללא כל פוליטיקאים. עדיין לא הייתי דורש להסיר מזוזה שנקבעה בדרך זו.

_______________
העתקתי כלשונה תגובית מהתגובות לכתבה [של תלמידה?]: 239. לא כך חינכו אותנו בשומר הצעיר!
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.mynet.co.il/images/display_tb_blue_left_up.gif]
כחניכת השומר הצעיר במוסד החינוכי מבואות עירון, אני מתביישת בעצומה הטיפשית הזו. נכון, חוצפה לבצע החלטה שכזו בשקט וללא העלאת דיון בנושא ובנוסף הבחירה ברב הראשי לישראל יונה מצגר קיצונית. אבל דווקא בשומר הצעיר חינכו אותנו לסובלנות ושיוויון ולקבלת השונה, באשר הוא. לא יעלה על הדעת שאת שכנינו הערבים ומסורתם נקבל בזרועות פתוחות, ואילו תלמידים מבית ספרנו ואת דתם, הרי היא דתנו נחרים. רק רציתי שידעו שעצומה זו אינה מיצגת את עמדת הרוב, ושתנועת השומר הצעיר מכבדת ומקבלת כל אדם ללא הבדל דת, גזע, מין ודעה
תלמידת המוסד (14.05.10)

נערך לאחרונה ע"י .ישראלה היפהפיה בתאריך 15-05-2010 בשעה 18:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 15-05-2010, 19:06
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
והנה ב'הפוך על הפוך' מתוך אתר חופש:
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "אני מקווה שאיני חשוד בחוסר חיבה לקיבוצים/קיבוצניקים. זה יכול לגרור סכסוכים משפחתיים"

http://www.hofesh.org.il/articles/halacha/mezuza.html
פסק הרמב"ם: "עשרה תנאים יש [צריכים להתקיים] בבית, ו[רק] אחר כך חייב הדייר בו לעשות לו מזוזה; ואם חסר תנאי אחד מהן, פטור מן המזוזה. ואלו הן: ... ויהיה עשוי לדירת אדם ... ועשוי לדירת קבע"

כלומר - אין לכאורה צווי הלכתי לקיום המזוזה אלא רק בגדר התחשבות בכאלה שקיומה חשוב להם.
זה אומנם שומט את הקרקע מתחת לרגלי בענין בעיתיות לאלה המעונינים בקיום מזוזה במבנה ומותיר את הדבר העקרוני: האם סממן יהודי לא אקטיבי וצנוע כמזוזה החשוב לחלק משותפיהם ללימודים מפריע כל כך לנערים ובמה?

נערך לאחרונה ע"י .ישראלה היפהפיה בתאריך 15-05-2010 בשעה 19:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 13-05-2010, 19:54
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
הקשר בין תוכן הכתבה ובין הטענות הקשות שנכתבו כאן נגד המוחים מקרי בהחלט
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "YNET: מזוזות ואידאולוגיה בבי"ס קיבוצי"

עם ישראלה אף פעם לא לגמרי ברור איפה נגמר הסרקזם ומתחילה הרצינות, אבל ייאמר מייד שהתלמידים ממש לא טענו שהם קומוניסטים או תומכים במשנה הקומוניסטית ואף כתבו במפורש שהם מכבדים את הדת היהודית ואת הדתיים. הם בסה"כ טוענים שלמוסד החינוכי שלהם יש רוח חילונית ושהם רואים בקביעת המזוזות פגיעה באופן החילוני של המוסד. לא שאני מסכים עם זה באופן אישי אבל אפשר לחשוב מה הם כבר כתבו. מעבר לכך, כקראתי את התגובות כאן על בנדיטים והשוואות לסוקלי מכוניות ושורפי דגלים במאה שערים כבר חשבתי שהם שרפו מזוזות או מנעו בכח את התקנתן. ומה מסתבר מהכתבה? שהם בסך הכל הביעו מחאה באמצעות מכתב, ועוד מכתב שכתוב באופן די רהוט לתלמיד תיכון ישראלי ממוצע ואין בו שמץ של אלימות מילולית. הלוואי שכל תלמידי התיכון בארץ יהיו דעתנים (תהא דעתם אשר תהיה) ויביעו אותה באופן כזה!
אני רואה את הסיפור הזה באופן חיובי גם מהבחינה הזאת וגם מבחינת התגובה של ראשי בית הספר. אני שמח על האינטיגרציה בין הקיבוצניקים ללא קיבוצניקים (בתור לא קיבוצניק שלמד בבית ספר של קיבוצים היו רגעים שבהחלט הרגשתי כשייך למיעוט זר) ומזוזות זה סבבה. למרות שאני חייב לציין שלפחות בתיכון שלי הרי שאומנם חזרה בתשובה נתפסה כפחות או יותר האסון הכי גדול שיכול לקרות אבל מצד שני בהחלט היה מאמץ ללמד על ההיסטוריה היהודית ועל המסורת היהודית גם מעבר לנדרש בתוכנית הלימודים הכללית. למעשה, מהלימודים שם פיתחתי עניין מסויים שיש לי עד היום בתלמוד ובחז"ל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 13-05-2010, 20:13
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
"הם בסה"כ טוענים שלמוסד החינוכי שלהם יש רוח חילונית ושהם רואים בקביעת המזוזות פגיעה"
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "הקשר בין תוכן הכתבה ובין הטענות הקשות שנכתבו כאן נגד המוחים מקרי בהחלט"

ניסחת בדיוק רב את הבעייה. מה שעשו התלמידים הוא כתיבת טיעונים דביליים בניסוח משובח וזו גרועה עשרות מונים מהמקרה ההפוך של כתיבת טיעון מעולה בניסוח קלוקל.

כיצד קביעת המזוזות תפגע ב"רוחו החילונית" של המוסד? מזוזה היא אחד הסמלים היהודיים העתיקים ביותר , שכבר מזמן חרג מגבולות הדת היהודית ונכנס לתרבות היהודית.מזוזה מכילה קטעים מהתנ"ך, לכן מי שטוען שאסור להתקין מזוזות, וודאי סבור שאסור גם להכניס תנ"ך לכיתות. אין הרבה הבדל בין זה ובין איסור הנפת דגל ישראל. הטיעון שלהם דבילי, מכיוון שהם לא כתבו ולו הסבר אחד לשאלה "כיצד תפגע המזוזה בקודשי חילוניות המוסד"
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 13-05-2010, 20:26
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
אתה מגזים וגם אם לא, הם בוודאי לא נהגו באופן שמשתמע מהתגובות כאן
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי looklook שמתחילה ב ""הם בסה"כ טוענים שלמוסד החינוכי שלהם יש רוח חילונית ושהם רואים בקביעת המזוזות פגיעה""

נניח שהטיעונים שלהם דבילים. אז מה? הרי הקצף כאן לא יצא בגלל זה, תסכים איתי.
ובכלל, מדוע הם צריכים לנמק מעבר למה שכתבו? מזוזה היא ללא ספק סממן דתי-יהודי מובהק. הם רואים בקביעה שלהם, ובאופן שזה נעשה, סטייה מהנורמה שנהוגה במקום והם גם צודקים. זה שמדובר בסטייה שהיא בעיני חיובית או לכל הפחות לא-שלילית זה כבר עניין אחר. אי אפשר להשוות זאת לספרי תנ"ך. בבית הספר שלהם יש מן הסתם שיעורי תנ"ך. אתה יכול להשוות את זה אם אתה מוכרח לדגל ישראל במובן שבישיבה של העדה החרדית במאה שערים ראש הישיבה יחליט להציב את דגל ישראל במרכז הישיבה. אם במקרה הזה תלמידים ימחו באותו האופן כמו במקרה הנ"ל, אני אגיב באותו אופן בדיוק. יחד עם זאת, חשש מתגנב לליבי שיש סיכוי טוב שבמקום מכתב מנומק תקבל דגל שרוף או נעלם...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 14-05-2010, 15:13
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
עכשיו אתה נתלה בטיעון המכונה "המדרון החלקלק"
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "לך זה לא מפריע"

לפיו אסור לשנות כלום - לשום כיוון, מחשש שאם נמשיך לצעוד באותו כיוון נגיע למקום שהוא "קיצוני". זה טיעון שהוא מראש מאוד חלש, כשהוא לא מגובה בהוכחות (כמו במקרה הנדון) אז הוא מטופש לגמרי. אם התלמידים היו יודעים שמתכוונים לקיים במקום שיעורי מוסר לצעירים ולהזמין את אמנון יצחק פעמיים בשבוע להפחיד אותם עם מעשיות מהגהינום (תרתי משמע) , אז היה אפשר עוד להבין את זה. אבל כפי שאמרתי , מזוזה הייתה מותקנת במשך מאות שנים בכל מבואות ישראל, בארץ ובגולה, היא מכילה תנ"ך ואין לתלמידים בדל ראייה לכך שזה צעד מקדים למשהו רע ומסוכן. לכן, הטיעון לא רק שאינו תקף , אלא הוא מטופש. הסיבה שהוא מעורר זעם הוא שיש תחושה שהתלמידים מתנגדים לסממן ממניעים של שנאה עצמית, מן אוטו אנטישמיות שהם מנסים לכבס באמצעות "ערכים חילוניים".

*
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 14-05-2010, 23:40
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
אני לא נתלה בכלום משום שבאופן אישי אינני תומך בעמדתם, רק יוצא נגד ההתנפלות המוזרה
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי looklook שמתחילה ב "עכשיו אתה נתלה בטיעון המכונה "המדרון החלקלק""

עליהם. המדרון החלקלק הוא טיעון נפוץ משום שבמקרים רבים הוא גם נכון. היית נמנע מהרבה מצבים לא נעימים בחיים אם היית מותח את הקו בזמן. החוכמה היא לא לומר זאת לאחר מעשה אלא אכן למתוח את הקו בזמן אמת. ומה פירוש "לא מגובה בהוכחות"? לאיזה הוכחות בדיוק הם נדרשים פה? די ברור שגם אם כוונה כרגע להניע את בית הספר לכיוון דתי יותר, מדובר בהחלט בצעד שאחריו יכולים לבוא אחרים. מבחינתם, היום שמים מזוזות, מחר יזמינו רבנים לתת שיעורי דת (בבית הספר היסודי שלי הרב האיזורי אכן היה מגיע מפעם לפעם לתת הרצאה-וזה היה בסדר גמור מבחינתי האישית) ומחרתיים יזמינו גם מחזירים בתשובה לתת הרצאות. אני חייב לומר שמי שטוען כאן מתוך "תחושות" שלא מגובות בעובדות הוא דווקא אתה שכן אין בדבריהם שום דבר שמצביע על "אוטואנטישמיות" ואני קצת מכיר אוטואנטישמיים מחד וחילונים מושבעים/אתאיסטים/אגנוסטים מאידך וממש אין זהות בין הקבוצות.
ולגבי מה שכתבת על המזוזות-זה נכון לגבי עוד הרבה מאוד מנהגים וסממנים יהודיים שאני לא בטוח שהיית רוצה שייושמו בבית הספר של ילדייך אם אינך דתי, כולל כיסוי ראש (ואגב, גם שטריימל הוא מנהג יהודי בן מאות שנים...), הפרדה בין גברים ונשים וכו'. המזוזה איננה האישיו כאן, כאמור, אלא רק כסממן למגמה שבני הנוער האלו יוצאים נגדה. העובדה שהם עושים זאת בצורה דמוקרטית לעילא ובהתאם לחוקי המדינה צריכה להתקבל בחיוב כשכל כך הרבה בודדים וקבוצות בישראל מכל הקשת הפוליטית פועלים בדרך של מחאה אלימה ו/או לא חוקית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 15-05-2010, 13:33
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
אתה מוזמן לבחון כמה מאנשי היי טק בארץ יהיו מוכנים להסיר את מזוזת ביתם תמורת 100 ש"ח.
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "ולא פחות סביר שהם יהיו לאנשי הייטק שיפרנסו כל מיני חבר'ה שרוממות הדת בגרונם"

אני מכיר יותר חרדים שהגיעו לעולם ההיי טק מקיבוצניקים שעשו זאת ואני מכיר גם חרדים וגם קיבוצניקים. מה זה אומר? מאומה רק שזה מעגל ההכרות שלי...

המשותף לאנשים משתי הקבוצות הללו שאני מכיר הוא הכעס על מערכות החינוך שלהם שלא נתנו להם כלים טובים לפרנסה ולהשתלבות בלימודי השכלה גבוהה. בחינוך הקיבוצי בשנות השישים-שבעים הושם דגש על ערכי עבודה ותחושת 'נסתדר במסגרת המשק'. מי שרצה ללמוד למד כמובן אך הורים ומורים לא דחפו למצויינות אקדמית. הם יצרו דור של אנשי עמל המצוינים לחברה הישראלית אך מקופחים בכליהם להשתלבות בחברה שמחוץ למשק. בחינוך החרדי אפילו לא ניתנו הערכים וההזדמנויות הללו.
_____________________________________
http://www.youtube.com/watch?v=RTf09_AuwrE&noembed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 16-05-2010, 01:16
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
מה הקשר בכלל? מאיפה אתם שואבים את הטיעונים הירודים האלה?
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "אתה מוזמן לבחון כמה מאנשי היי טק בארץ יהיו מוכנים להסיר את מזוזת ביתם תמורת 100 ש"ח."

מישהו פה דיבר על הורדת מזוזות תמורת כסף?
מה הקשר לחינוך הקיבוצי של שנות השישים והשיבעים??? אנחנו מדברים על שלושה חבר'ה שלומדים ה-י-ו-ם בבית ספר תיכון ושלפי רמת הכתיבה והמעורבות שלהם יש להניח שמדובר באנשים בעלי רמה גבוהה. אנשים בעלי רמה אינטלקטואלית גבוהה יש יותר סיכוי שיילכו להייטק מאשר למשרות באקדמיה למדעי הרוח ולו משום העניין הפשוט של שיעורי הבסיס-יש הרבה יותר אנשי הייטק מאנשי סגל אקדמי של מדעי הרוח. אני גם מבטיח לך חגיגית שיש הרבה יותר יוצאי קיבוצים בתעשיית ההייטק מאשר חרדים (הכוונה באחוזים מתוך אותן 2 אוכלוסיות) ולו משום שמקרב החרדים שיעור גבוה ודווקא מקרב המוכשרים יותר (בלי להכנס לויכוח על מספרים מדוייקים) איננו מועסק כלל או מועסק בתחום הדת-הוראה, רבנו וכיו"ב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 16-05-2010, 19:15
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
ב"אתם" הכוונה למי שהגיבו להודעה האחרונה שלי
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "מי זה 'אתם' ולמה 'טיעונים ירודים'?"

קודם כל, אל תניח הנחות על כותבים אחרים ביחס למה שהם יודעים ומה שלא. אתה עלול להיות מופתע.
שנית, הטיעונים ירודים משום שהם נעים בין הלא רלבנטי לעוד יותר לא רלבנטי-
לולקלוק כותב שהוא איש הייטק ואין לו דיעות כמו לשלושה וכך גם לרוב חבריו. נחמד ולא רלבנטי לא רק משום שאין לדעת אם הוא וחבריו הם מדגם מייצג, וגם אם היו, הדיעות הן לא מה שרלבנטי כאן. אינני טוען שבגלל הדיעות שלהם הם יהיו אנשי הייטק אלא מסתמך על ההסתברות נטו בהתחשב בסוג החינוך שהם מקבלים, השכבה החברתית שהם באים מימנה וזה שמה לעשות, אין הרבה תלמידי תיכון בישראל שיש להם בכלל דיעה ושמסוגלים לבטא דיעה שיש להם באופן כזה. ואני עבדתי עם בני נוער בישראל שבהחלט יכולים להחשב איכותיים.
ולהשתמש לצורך העניין בסיפורים של אנשים שהתחנכו בשנות השיבעים או השמונים, או למצב את זה כנכונות לעשות אקט כזה או אחר תמורת כסף זה כבר בקצה הדי קיצוני של סקלת החוסר רלבנטיות.
ושוב, מבחינת הסתברותית טהורה, על סמך נתוני הלמ"ס, הסיכוי שנער יוצא בית ספר חילוני יעבוד בהייטק גבוה מהסיכוי שנער יוצא ישיבה חרדית יעבוד בהייטק, וזה עוד בלי להכנס בכלל לשאלת התאמת טיב ההכשרה במוסדות האלה היום לעולם ההייטק.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 16-05-2010, 20:23
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
נו, אז מאחר ואני נכלל ב'אתם' אז אנסה גם 'לענות'.
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "ב"אתם" הכוונה למי שהגיבו להודעה האחרונה שלי"

שלא כהרגלך - לא התייחסת לטיעונים שהעלתי באשכול. להגיד 'ירודים' זה לא תשובה.
לפעמים אתה מצליח לשכנע אותי - לא הפעם.

עוד יותר איני מצליח להבין מה יצירת ההילה סביב שלושת הדרדקים. כבר סופחו להייטק וכבר הפכו לרהוטים ואינטלגנטים. לא מספיק להיות בן משק בשביל לזכות במניות של כל בני המשקים ולא מספיק לצאת בעצומה נטולת שגיאות כתיב נגד מזוזות כדי להחשב אינטלגנטי ולקבל משכורת הייטק.

אתה מושך את הויכוח לחרדים-קיבוצניקים. אין כאן חרדים בתמונה.

אזכור התשלום בעבור מזוזה נועד להפנות את תשומת לבך לכך ש'אנשי הייטק' אין משמעותו אנשים שלא רוצים מזוזות
אזכור חינוך שנות השבעים והשישים [שנעשה תוך הדגשת הטוב שבחינוך הקיבוצי דאז] נעשה בכדי להזכיר כי גם ממערכות החינוך הקיבוציות אפשר היה לצאת חסר כלים.
שתי האמירות היו בהתייחס לכיוון אליו משכת אתה.

איזה הנחות שגויות או חלילה פוגעות הנחתי לגביך ומדוע הענין נראה כל כך אישי?

האם בית הספר 'שלהם' הוא אכן 'שלהם'? האם במוסד המונה 1200 ילדים 800 חוצניקים משלמי שכ"ל חודשי גבוה שבנוסף לכך מעבירה עבורם המדינה תקצוב כלכל תלמיד במוסד השוכן על אדמות מדינה ולאום [שיכולות לעבור מרשות מוניציפלית לשניה בהחלטת שר פנים], ניזון ככל מוסד חינוכי מקופת הצבור יש יותר 'שלהם' ופחות 'שלהם'?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 16-05-2010, 22:17
  משתמש זכר EtEoR EtEoR אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.04.03
הודעות: 23,256
כן, לי נדמה שאתה פשוט לא קורא את הכתבות
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "סליחה? נדמה לי שהם רוצים שלא ישימו מזוזות בביתם שלהם"

מסתבר ע"פ דברי מנהל בית הספר, שכמעט 85% מהתלמידים של בית הספר נוטים למסורת.
אז עם כל הכבוד שלושה ילדוד'ס-עאלק-דעתניים (שמרצים את ההורים שלהם בעיקר) - אין פה
שום "כיתה שלהם". יש פה רוב ברור שבעד התקנת מזוזות.

חבל שאתה ממשיך להיות יוצא דופן בשביל להיות יוצא דופן, ולא כי עומד מאחורי זה משהו מהותי.

אגב, מעניין מה יקרה כשינהיגו במוסדות החינוך לבוש אחיד, ואולי חלילה וחס יעמדו לשירת
ההמנון היהודי-ציוני-פאשיסטי. מה אז יעשו אותם ילדים? יוכיחו לעולם שההורים שלהם חינכו
עוד תלת שמאל קיצוני שיפגין בעתיד נגד גדר הביטחון כשדגל אש"ף מונף לגאווה?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י EtEoR בתאריך 16-05-2010 בשעה 22:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 17-05-2010, 00:53
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
הם נוטים למסורת כמוך?
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי EtEoR שמתחילה ב "כן, לי נדמה שאתה פשוט לא קורא את הכתבות"

מעניין כמה מהם חובשים כיפה או איכפת להם באמת אם יש או אין מזוזה בדלת של הכיתה שלהם.
ובכלל מדוע שאתה והמנהל לא תציגו את הסקר או המשאל שמצביע על ה"רוב הברור"?
ומעניין אם אתה בעצמך קראת את הכתבה, שכן המנהל אומר בפירוש שיש כיתות שמתנגדות לקביעת מזוזות.
ובאמת סליחה שאני לא מצטרף להתנפלות הכללית על 3 החבר'ה האלה, שנשמעים לי יותר בוגרים ורציניים מכמה כותבים בפורום הזה. לא צריך להסכים איתם (ואני לא) בשביל להתקומם על האופן שבו מתייחסים פה לכמה נערים שבסך הכל הביעו מחאה בצורה דמוקרטית ולא אלימה.
הסיפא שלך מלמדת שמי שבעיקר שטוף שינאה הוא, מה לעשות, אתה. אתה יודע כבר מה הדיעות של ההורים שלהם? אתה חושב שהם בהכרח מדקלמים מה שההורים שלהם חושבים? מדוע? מפני שאצלך זה ככה? אתה מסיק מזה שהם מתנגדים למזוזות שהם אנטי ציוניים .על סמך מה? השומר הצעיר שהיה תמיד בין הלא-דתי ל-אנטי-דתי תמיד הוציא מקירבו ממיטב הלוחמים בצה"ל וממיטב התורמים לקהילה בכלל.
תתבייש לך.
ולגבי תלבושת אחידה-היה זמן שזה היה מקובל ויש לקוות שתישהו יחזירו את הנוהג הזה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 17-05-2010, 04:25
  משתמש זכר EtEoR EtEoR אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.04.03
הודעות: 23,256
אם היו תלמידים נוספים שאולי התנגדו לתליית מזוזה, מדוע לא חתמו גם?
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "הם נוטים למסורת כמוך?"

תן לי להעריך ששלושת הפנומנים האלה לפחות פרסמו את דבר המכתב בכיתה\בבי"ס כדי לקבל
תמיכה נוספת. לא קיבלו. אגב, לא צריך לחבוש כיפה כדי לתמוך בתליית מזוזה בפתח דלת. עם
כל הכבוד לאנטי-דת, זה עדיין לא ימנע מאף אחד לטרוף חזיר ולכרסם שרימפסים מטוגנים. וכן,
גם חילוניים גמורים תולים מזוזות.

אני לא צריך להציג שום סקר או משאל. מנהל בית הספר לא יכול לשקר בעניין הזה כי יש עוד
גורמים שיכולים לחשוף את המציאות בבית הספר. שורה תחתונה, ואין לנו אלא להשתמש במילתו
של המנהל כעובדה, העובדה היא, ושוב אני חוזר על עצמי, שכמעט 85% (וזה לא 55 או 65
אחוז) הם שומרי מסורת בצורה זו או אחרת.
ציטוט:
מנהל מבואות-עירון, רונן דורי, טוען שהמזוזות הותקנו בשלב זה רק בכיתות ז' ו-ט' של המוסד החינוכי,
גם משום שהתלמידים באותן שכבות, מרביתם מיישובים כפריים וקהילתיים, ביקשו זאת
.
אותם נערים הביעו מחאה שהיא בעבר הייתה טאבו מוחלט והיום היא לצערנו רק על גבול הטאבו
במקומות מסויימים (ולמרות זאת, היווכח לרעש שזה עושה). לגבי "הביעו מחאה דמוקרטית",
חסוך ממני את הניסיון למשמעות גדולה שצצה במוחם. חסוך ממני את הצגת הילדים כבני דעת
ודעתנים בחסות הדמוקרטיה. אף אחד לא מדכא אותם ואף אחד לא גזל את זכותם.

הסיפא שלי, כפי שהגדרת, ממש לא שטופת שנאה. היא שטופת מציאות. כן, מה לעשות שילדים
קטנים כאלה (כיתה ז' בלבד) שטרם התגייסו אפילו לצבא, לא יכולים באמת לגבש לעצמם דעות
יחסית מאוד קיצוניות אלא מההורים. ואם כבר שלחת אותי לעשות משאל, אז לך אתה ובדוק מהן
דעותיהם של ההורים של אותם "בוגרים" ואני מבטיח לך שלא תחכה לך שם הפתעה.

ואל נא תשלח אותי להתבייש. אני לא ילד קטן. קצת כבוד בכתיבה לא יזיק. אגב, אתה מוזמן לפנות
למינה צמח או לקמיל פוקס, ולגלות שיש איזו חפיפה מאוד מגזרית בין שמאל קיצוני לאנטי-דתיים
ואפילו לאשכנזים (שוב, שלא תקפוץ כאילו האשמתי את כל האשכנזים חלילה. כוונתי שהקבוצה
המאוד סטריאוטיפית הזו מורכבת בעיקר משמאל קיצוני, שהוא גם שונא דת, והוא בעיקרו מעדות
אשכנז). אין מה לעשות, אלו העובדות.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י EtEoR בתאריך 17-05-2010 בשעה 04:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 17-05-2010, 18:58
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
אתה מסוגל להבחין בין מכתב לעצומה?
בתגובה להודעה מספר 66 שנכתבה על ידי EtEoR שמתחילה ב "אם היו תלמידים נוספים שאולי התנגדו לתליית מזוזה, מדוע לא חתמו גם?"

המכתב שנוצר על ידי 3 החבר'ה האלה היה בנוסף לעצומה שלא נכתב כמה חתמו עליה.
לגבי דבר המנהל-תרשה לי להניח שאין לו הזמן, הרצון או האמצעים לבצע סקר בנידון. אם תיקרא בקפידה את דבריו תבין שכוונתו היא ש-85% מהתלמידים מגיעים מהיישובים שאינם קיבוצים. הוא מניח שאנשי אותם יישובים הם ככל נוטים יותר למסורת אבל כמו שכתבתי באשכול אחר ,"מסורתיים" במקרים רבים משמע חילוניים לכל דבר מבחינת אורח החיים
זה שאתה לא יודע את זה, זה חבל מאוד, אבל המחאה של הנערים האלה ממש ,אבל ממש, לא הייתה טאבו מוחלט בעבר. להיפך, היא מתונה יחסית לפעילויות מסוימות של גורמים בשומר הצעיר בעבר שהיו באמת קומוניסטיים או מקורבים לקומוניסטיים. מה שהנערים האלו אומרים הוא המשך ישיר, ומתון יחסית, של הקו של השומר הצעיר מאז ייסודו. ממליץ לך לקרוא את הספר המצויין של אלי עמיר, תרנגול כפרות, על מנת לקבל תחושה על הגישה לדת של השומר הצעיר בשנות החמישים.
אני יכול לחסוך ממך הרבה דברים. לצערי, החלטת לחסוך מעצמך גם את ראיית המציאות נחוכה. למשל את העובדה הפשוטה שכותבי המכתב הם בכיתה י"ב ולא בכיתה ז'. נער בכיתה י"ב עשוי להיות כבר בעצםן בחור בן 18. ואתה כנראה לא יודע מה זה קיבוץ של השומר הצעיר אם אינך מבין שלהורים השפעה ישירה קטנה מאוד על בני התיכון (בגיל הזה בהרבה קיבוצים אפילו כבר לא גרים עם ההורים). אבל אינני מאשים אותך-אתה משליך מסתבר מעצמך כמי שמגדיר עצמו "מסורתי" ו"מאמין" אבל לא מקיים מצוות וחי בשלום עם הסתירה משום שכך, לדבריך, הורייך גידלו אותך. ושוב, שלא תחשוב שאני תוקף אותך אישית בעניין הזה. אני חושב שאתה מייצג הרבה מאוד ישראלים והיו לי בזמנו שיחות מאוד מעניינות עם רב צעיר ומאוד חכם על העניין הזה ואני מודה שהרבה ממה שאני כותב בנידון היו טיעונים ששמעתי מימנו ומצאתי עצמי מסכים איתם.
ולגבי חפיפה בין שמאל קיצוני לאנטי-דתיות-זה לא בדיוק סוד. הבעיה היא שאתה לא עושה הבחנה בין זרמים בשמאל. השומר הצעיר היה מאז ומעולם לא דתי עד אנטי דתי מחד, וציוני באידיאולוגיה והפועל מאידך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #72  
ישן 17-05-2010, 19:21
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
בתגובה להודעה מספר 71 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "נו באמת, לא מתאימה לך הדמגוגיה הזאת"

טענת המדרון החלקלק מושמעת בדרך-כלל על-ידי מי שאי לו טיעון של ממש. את טענת
המדרון החלקלק ניתן לטעון על כל דבר - וזה מה שהדגמתי למעלה: אני יכול לטעון
שמדובר בעוד גילוי אנטי-דתי שקשור לתעמולה האנטי-דתית שמושמעמת במדינה מבוקר
ועד ערב (החל מכמה שהדתיים הם עלוקות ורק לוקחים לנו כסף, ושמעתי אינספור פעמים
את המשפט הזה עם דתיים, ולא רק עם חרדים), והדגמתי לא רק לאן הוא עלול להוביל
אותנו אלא לאן בפועל הוא הביא אותנו לפני כמה קיצים.

מאחר ואת טענת המדרון החלקלק ניתן לטעון בקלות לגבי כל עניין שהוא, כדי שהיא
תהווה טיעון בעל ערך, יש להצדיק אותו ולא להסתפק ב"אוי אוי אוי יש פה מדרון חלקלק"
וזה מה שקיבלנו בינתיים מהמכתב שלהם ומהסנגוריה שלך לעיל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #73  
ישן 17-05-2010, 19:31
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
המדרון החלקלק הוא טיעון נ-כ-ו-ן
בתגובה להודעה מספר 72 שנכתבה על ידי פסטן שמתחילה ב "טענת המדרון החלקלק מושמעת..."

מה לעשות והמדרון החלקלק הוא חלק מהמציאות שבה אנו חיים? כל סחף מתחיל בהדרדרות קטנה. כך בחיים האישיים וכך בחיים הציבוריים ויש אינספור דוגמאות. החוכמה היא לדעת לזהות את המגמה ולעצור אותה בראשיתה. בקיצור, זה טיעון תקף לא פחות מכל טיעון אחר. הדבר היחיד שצריך פה הוא מידרון. במקרה הנ"ל המידרון היחיד האפשרי הוא בכיוון היותר דתי שכן בית הספר מלכתכילה היה לחלוטין לא דתי.
אבל אין לי כח להתווכח מעמדת ה"סנגוריה" על נושא שאני לא מסכים איתו (הסירוב למזוזות-הכוונה). כל מה שניסיתי לעשות פה הוא לאזן את ההתנפלות על החבר'ה האלה ולנסות להציג את הדברים מהזווית שלהם על מנת להמחיש שגם אם הם טועים, המחאה שלהם סבירה ולגיטימית. אני מכיר כבר את חיבתך לויכוחים פילוסופיים, ויש ימים שזה מתאים לי. היום זה לא יום כזה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #76  
ישן 17-05-2010, 19:08
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
זה בהחלט גם הבית שלהם ,אפילו במובנים שאתה מציין כאן
בתגובה להודעה מספר 75 שנכתבה על ידי פסטן שמתחילה ב "אבל זה לא הבית שלהם. זה הבית..."

עם כל תלמיד לוקח חלק בבעלות, הרי שגם הם בבעלים.
אבל האמת היא שבית הספר הוא בבעלות 4 קיבוצים, כולל אלו שמהם הם באים. אפשר להתווכח על מהות הבעלות הזאת אבל אני מבקש לנסות לראות זאת מזווית הראיה של השלושה ולא מהזווית החוקית-
בית הספר הזה הוקם על ידי קיבוצי השומר הצעיר והתקיים, על ערכיו הייחודיים, עשרות שנים. אותם תלמידים התחילו ללמוד בו במצב הזה. בשנים האחרונות נוספו לבית הספר תלמידים רבים מיישובי הסביבה אבל אני מניח שהם עדיין רואים את בית הספר כאותו בית ספר שבו החלו ללמוד מבחינת האווירה והציביון ומעוניינים לשמר את זה. בעיני זה חלק מקרב המאסף האבוד על דמותו של הקיבוץ בכלל. הקיבוצים שינו פניהם ללא הכר (ברובם) ולמעשה כבר לא ראויים לתואר הזה. יש ביניהם גורמים, בעיקר בקרב הצעירים, שמעוניינים לשמר ככל האפשר את מה שהיה או להחזיר עטרה ליושנה. ככלל, אין להם סיכוי אבל בקונטקסט הזה צריך להבין את המכתב הנ"ל. זה לא שונה מאוד מהקונפליקט שיש בקיבוצים מסויימים ביחס לשכונות ההרחבה. מצד אחד הקיבוצים זקוקים לשכונות האלה מבחינה תקציבית ודמוגרפית, ומצד שני הם מפחדים שיווצר בקיבוץ רוב שידחוק את הקיבוצניקים המקוריים ומעט אורחות החיים הייחודיים שהם מנסים לשמר. בסופו של דבר הצורך לשרוד ייגבר ברוב הקיבוצים (אלו שאינם חזקים כלכלית) והקיבוצים יהפכו להיות ליישובים קהילתיים לכל דבר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #81  
ישן 16-05-2010, 20:26
צלמית המשתמש של תבור - tar 21
  משתמש זכר תבור - tar 21 תבור - tar 21 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.10.09
הודעות: 6,786
אידאולוגיה של טירוף.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "YNET: מזוזות ואידאולוגיה בבי"ס קיבוצי"

בזמן האחרון (או שמא זה כבר מזמן?) אוחזת את השמאל הקיצוני רוח רעה, מטורפת, שכל ענינה הוא לנגוח את עמם, דתם וארצם. הם קוראים לרמת הגולן "הגולן הסורי" כביכול הסורים הם כבשים תמימות, כביכול לא רמסו ברגל גסה במשך 19 שנה את החוק הבין לאומי ואת המוסר האנושי וירו בדם קר על מנת לזרוע הרג, הרס וחורבן ביישובים של אזרחים תמימים. הם שכחו שהפלשתינים המסכנים עוד לפני "הכיבוש" יצאו בתור "פידאיון" רצחניים ליישובי הדרום(עזה) והמזרח(ירדן) כדי להרוג, לשדוד ולהרוס את כל הנקרה בדרכם. הם שכחו את הצלף הפלשתיני שירה בראשה של שלהבת פס הי"ד, הם שכחו את פיגועי ההתאבדות הרצחניים נגד אזרחים תמימים, הם שכחו את הלינץ' המזוויע ברמאללה והם שכחו ושכחו... יהודונים מתרפסים שיצאו מהגלות בזכות הכובשים האכזריים של תש"ח אבל את הגלות הם כנראה גם שכחו להוציא מעצמם.
הם שכחו שבלעדי המורשת הם היו מפוזרים כיום בתור גרמנים, צ'רקסים, ערבים או אמריקאים ועכשיו את כל מרצם (כלומר זה שנשאר להם מהשיטה האחרת של ההחרבה העצמית שציינתי לעיל) הם מפנים לעיקור המורשת של העם הזה, בתעודות הזהות ובעתירות לבתי משפט וכמו שראינו עכשיו - גם במשקופי הדלתות. ראו גידולים שגידלתם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:03

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר