25-06-2010, 15:11
|
|
|
חבר מתאריך: 10.10.07
הודעות: 2,500
|
|
לא מדובר בשנאי (ליפוף ראשוני ומשני) אלא בסליל בלבד.
לסליל זה שני תפקידים:
1. ליצר מתח גבוה כדי להצית קשת חשמלית בתוך הנורה. פעולה זו נוצרת בעזרת ה STARTER - מפסק דו מתכת שמפסיק את הזרם בחדות וגורם ליצירת מתח מושרה גבוה בסליל.
2. להגביל את הזרם לאחר שכבר יש פריצה ונוצרה קשת חשמלית. הזרם אינו קבוע, ותלוי גם בנתוני הנורה (לאחר הפריצה ויצירת הקשת החשמלית, התנגדות הנורה יורדת. היגב הסליל שמחובר בטור לנורה יגרום לכך שהעכבה הכללית לא תהיה נמוכה מדי - וכך מגבילים את הזרם ללא בזבוז הספק).
בפלוריסנט לרכב לרוב עושים שימוש בנורות CCFL שלא מכילות גופי חימום בקצוות (בפלוריסנט רגיל, גופי החימום עוזרים ליינן את אטומי הכספית כך שפריצת הקשת החשמלית תהיה קלה יותר, מה שלא דרוש ב CCFL בגלל האורך הקצר יותר). ממיר מתח מיצר את המתח הגבוה מה 12V, שגורם לפריצת הקשת החשמלית. ממיר זה בנוי עם הגבלת זרם כך שמיד לאחר הפריצה הוא הופך למקור זרם קבוע.
גם נורות פלוריסנט רגילות ניתן להפעיל מ 12V עם ממיר מתאים. לא ניתן להפעיל נורות פלוריסנט מ 12V בחיבור ישיר.
_____________________________________
Elim
|