08-07-2010, 20:20
|
|
|
חבר מתאריך: 04.08.09
הודעות: 1,313
|
|
בדיקת הקבל ניתנת לביצוע בכמה דרכים:
1. בדיקת קיבול הקבל .
בבדיקה זו אפשר למדוד את הקיבול (אם רב-המודד מאפשר בדיקה כזו, לא לכל רבי-המודדים יש את האפשרות הזו). התוצאה המתקבלת היא מקורבת, לא מדוייקת. מכשירי בדיקה מסוג בודקי LCR, מספקים תוצאות מדויקות יותר.
2. צריך ואפשר לבדוק את ההתנגדות האוהמית של הקבל.
קבל אלקטרוליטי אמור להראות מעט זליגה, די קרוב למצב נתק בתחום
הגבוה. אם הוא מראה התנגדות נמוכה יותר, סביר שאינו תקין, ויש לו זליגה פנימית.
בזמן הבדיקה צריך להקפיד על קטביות מתח נכונה בהדקי המודד הנוגעים בקבל: במרבית המודדים הבחון האדום הוא הצד השלילי של הסוללה הפנימית במודד, וצריך לחברו אל הצד השלילי של הקבל. חיבור הפוך עשוי להוביל לתוצאות שגויות אפילו אם הקבל תקין.
שים לב לענין הקטביות, המודדים שונים זה מזה והסוללה הפנימית בחלק מהם הפוכה. צריך לבדוק את כיוון הסוללה במדידת אוהמים, ולסמן בהתאם את מכשיר המדידה שלך.
בדיקה יותר מקצועית נהוג להשתמש במכשיר ייעודי המודד ECR (בדיקת עכבת הקבל או במילים אחרות התנגדות הקבל למעבר אות חילופין בתדר מסויים דרכו).
_____________________________________
טרנזיסטור
|