לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 22-07-2010, 07:39
צלמית המשתמש של hanamer
  hanamer hanamer אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.02.10
הודעות: 1,003
האם העברת חוק דתי בכנסת זו כפייה דתית?

ידוע לכולם שיש את המושג הנפוץ של "כפייה דתית" שצמד מילים אלו משמש כביטוי חילוני לכל אדם שמתוסכל מהחרדים, מההפגנות למינהם, ומהחוקים הדתיים של המדינה.

אני מסכים שכשהחרדים עושים הפגנות נגד חילולי שבת למשל [כמו במפעל "אינטל"] זוהי כפייה דתית. כלומר, המדינה קבעה שמותר לחלל שבת בפועל, אבל החרדים רוצים לכפות על האנשים לא לעבוד בעבודתם בשבת, זו כפייה דתית, וכן על זה הדרך וכל מה שדומה לזה.

השבוע היה צום תשעה באב, שסמלו יום אבל על חורבן 2 בתי המקדש, ועל הריגתם של מליוני יהודים.
והשבוע שמעתי (ברשת ב') שיו"ר האופוזיציה ציפי לבני בקשה להעביר חוק האוסר לפתוח בתי תענוג כגון פאבים ומסעדות למינהם בתשעה באב, כדי שיהיה קצת מודעות שביום הזה עם ישראל לא היה כלל במיטבו. היא ציינה שאינה רוצה זאת בשביל החרדים, אלא בשביל כל העם כולו.

אמנם, אתמול היתה תכנית טלוויזיה בערוץ 2 "מדברים על זה בבית" עם אמנון לוי, ששם הוא הציג את הרצון להעביר חוק כזה בכנסת, וכולם פה אחד כמו מוקי וגבי גזית ושאר המרעין בישין של התקשורת הישראלית, אמרו שזו כפייה דתית, והעברת חוק כזה זה פגיעה בחופש של מדינתינו החופשית. [חוץ מדניאלה וויס שהתנגדה].

ואני שואל, לעזאזל על מה מדברים פה?, אם ציפי ליבני החילונית תנסה להעביר חוק כזה בכנסת, והיה אם יעבור, על ידי רוב חברי הכנסת שברובם חילונים, אינני מבין מה הבעיה? מה זה שונה מחוק אחר? האם בכל חוק שהמדינה תרצה להעביר, נקרא לזה "כפייה מדינית" או "כפייה חילונית" או לא יודע מה? הרי זה כל כך אבסורדי ומעצבן, שנותנים במה לאנשים שמוחם מרוקן מכל תוכן מוסרי לומר את דברי השטות שלהם בפרהסיה ולהסית נגד הדת בצורה הבוטה ביותר .

ועוד יותר אני תמה על הכינוי לשאר חוקי המדינה הדתיים "כפייה דתית", כמו חוק הגיור והנישואין והגירושין וכדומה, הרי חוקים אלו עברו בכנסת כמו שאר חוקים מדיניים או בטחוניים או כלכליים אחרים, ולמה פה דוקא יקראו לזה כפייה דתית?
_____________________________________
"האמת תמיד נמצאת בפשטות, ולא בהכפלה ובסיבוך של דברים"
אייזיק ניוטון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 22-07-2010, 12:47
צלמית המשתמש של hanamer
  hanamer hanamer אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.02.10
הודעות: 1,003
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "אם ציפי לבני רוצה להעביר חוק..."

אתה לא הבנת את העיקרון בדברי. לא בגלל שציפי לבני חילונית היא ניסתה להעביר חוק דתי, לא לזה התכוונתי, אבל הכוונה שלי שאם היא אשה ללא סממן דתי, רוצה להעביר חוק (שעד ההצבעה בכנסת זה נשאר רק בגדר "רצון") זה אומר דרשני , ואם רוב חברי הכנסת יסכימו, קל וחומר שחוק זה הוא אנו אלא עוד חוק במדינה כמו שאר החוקים.*

ציטוט:
אגב, אם ח"כ חרדי היה מנסה להעביר חוק שמאפשר נסיעה בתחבורה ציבורית בשבת, היית קורא לזה כפיה חילונית?

אם ח"כ דתי ינסה להעביר חוק שמאפשר תחבור ציבורית בשבת, [כמובן שזה ציני לחשוב כך], אחשוב זאת כעוד חוק במדינה במידה וזה יעבור בהצבעה, גם אף אחד מהחילונים לא יאמר שזו כפייה חילונית, כיוון שהרוב במדינה חילונים, וזה נוח להם. ולחרדים יהיו דרכים להסתדר בעצמם. אבל מה זה משנה אם זה דתי, חילוני, מדיני, בטחוני, כלכלי, חינוכי, או לא יודע מה, חוק זה חוק, ואם זה עבר במליאה לא נקרא לזה כפייה דתית, כיוון שרוב המנהיגים הסכימו, בחרנו בהם, ואנו צריכים לשאת בתוצאות.

במגילת העצמאות כתוב שהמדינה היא "יהודית ודמוקרטית" צרוף המילים האלו מאשר בדיוק את דברי, שכמה שהמדינה דמוקרטית ואפשר להתבטא והכל, עדיין זו מדינה יהודית שצריכה להכיר בערכיה.
_____________________________________
"האמת תמיד נמצאת בפשטות, ולא בהכפלה ובסיבוך של דברים"
אייזיק ניוטון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 22-07-2010, 22:45
צלמית המשתמש של hanamer
  hanamer hanamer אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.02.10
הודעות: 1,003
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי KRIDoron שמתחילה ב "אפשר לקבל הסבר לגבי "רצח וטבח..."

ציטוט:
"כאשר הגיע נבוזראדן למקום שנהרג בו זכריה בן יהוידע הכהן ראה את דמו רותח. שאל את הכוהנים מה הוא, ואמרו לו דם זבחים הוא. אמר להם נבוזראדן: הביאו לי זבחים ואראה אם אמת בפיכם. זבח זבחים רבים על האבן ההיא, והדם לא חדל מרתיחתו. אמר נבוזראדן אל הכוהנים: הגידו לי אמת, ואם לא אסרוק בשרכם במסרקות של ברזל. אמרו לו הכוהנים: כוהן ונביא היה לנו, ונבא על חורבן ירושלים, ובעבור זה הרגוהו העם. אמר נבוזראדן, אני ארצה את דמו. הביא את הרבנים והרגם על האבן, והדם לא נח. הרג תינוקות של בית רבן, והדם עוד לא נח. הביא את פרחי הכהונה (באיכה רבתי: שמונים אלף פרחי כהונה) והרגם, וכסה בדמם את דם זכריה, והדם לא חדל מרתיחתו. עד אשר הרג תשעים וארבעה ריבוא על האבן הזאת". ההמשך בלינק

תשעים וארבעה ריבוא זה 940,000 בני אדם חוץ מ80,000 ילדים [פרחי כהונה], ועוד מאות חכמים יוצא יותר ממיליון, זה רק מה שהרג נבוזראדן בחורבן בית ראשון, מה עם כל הצוררים, חורבן הבית השני, וכל שאר הגלויות הקשות.
ראה עוד
ציטוט:
*לפי המסורת יום זה היה מוּעד לפורענויות ליהודים מאז ומתמיד, ואירעו בו חמישה אסונות היסטוריים: חטא המרגלים, חורבן שני בתי המקדש, כיבוש העיר ביתר בידי הרומאים - אירוע שסימל את כישלונו של מרד בר כוכבא, וחרישת ירושלים בידי הרומאים. כפי שמסכם זאת הרמב"ם, בהתבסס על המשנה בסוף מסכת תענית:
ותשעה באב - חמישה דברים אירעו בו: נגזר על ישראל במדבר שלא ייכנסו לארץ (בעקבות חטא המרגלים); וחרב הבית בראשונה, ובשנייה (חרב בית המקדש השני); ונלכדה עיר גדולה ובית תור היה שמה, והיו בה אלפים ורבבות מישראל, (ביתר בזמן מרד בר כוכבא) והיה להם מלך גדול ודימו כל ישראל וגדולי החכמים שהוא המלך המשיח, ונפל ביד גויים ונהרגו כולם, והייתה צרה גדולה כמו חורבן המקדש; ובו ביום המוכן לפורענות, חרש טורנוסרופוס הרשע ממלכי אדום את ההיכל ואת סביביו, לקיים "צִיּוֹן שָׂדֶה תֵחָרֵשׁ" (ירמיהו כו,יח; מיכה ג,יב).
– משנה תורה לרמב"ם, הלכות תענית פרק ה', הלכה ג'.
במשנה עליה מסתמך הרמב"ם, בה מופיעה רשימת הפורענויות,‏[9] וכן בתלמוד המפרש אותה,‏לא הוזכר מותו של בר כוכבא כאחד האירועים שקרו בתשעה באב, וזוהי הוספה של הרמב"ם, כנראה בהנחה שהוא נהרג עם נפילת עירו. ייתכן גם שהרמב"ם סמך על המקור הנמצא במסכת תענית בתלמוד הירושלמי,‏ ובאיכה רבה (ב'), שם מסופר שבר כוכבא, הנקרא שם "בן כוזיבא", נהרג עם אנשי ביתר.
בין האירועים הנוספים שהתרחשו בתשעה באב בתקופות מאוחרות יותר:
גירוש יהודי אנגליה בשנת 1290
גירוש ספרד בשנת 1492
פריצת מלחמת העולם הראשונה
הוראתו של הרמן גרינג על תחילת הפתרון הסופי
יציאת הרכבות הראשונות מגטו ורשה לטרבלינקה
שערי גוש קטיף נסגרו בפני אזרחיה והחלה בפועל תוכנית ההתנתקות http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA...%91%D7%90%D7%91
_____________________________________
"האמת תמיד נמצאת בפשטות, ולא בהכפלה ובסיבוך של דברים"
אייזיק ניוטון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 22-07-2010, 23:22
  אינקה אינקה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.01.09
הודעות: 1,143
נו ברצינות
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי KRIDoron שמתחילה ב "עניין הצבא נכפה גם על..."

"עניין הצבא נכפה גם על החילונים"
לפי הטיעון הזה, גם חוק שאתה טוען שהוא כפייה דתית נכפה גם על דתיים...

"והוא נכפה מתוך צורך, לא מתוך אידאולוגיה."

לא כל כך הבנתי מה זה החילוק הזה בין צורך לאידיאולוגיה, אבל בכל מקרה -
גם אם תגיד שזה נובע מתוך צורך, הרי שרק לשיטת החילונים זה הצורך, אולם לשיטת החרדים יש צורך יותר גדול בלומדי תורה. והנה החילונים כופים את שיטתם שגורסת שיש צורך בדבר מסויים על החרדים - חודרים לחיים הפרטיים של כל אחד ואחד וכופים עליו את שיטתם - שגורסים שיש צורך בדבר אחר.

ועוד, לשיטת החרדים יש צורך שכל אחד ישמור שבת בשביל בטחון מדינת ישראל, מה תגיד על זה?

"לפי דעתי לא יכולה להיות "כפייה חילונית" כי החילוני דוגל במחשבה חופשית ובשחרור מדוגמה."

אני רואה בזה סיסמא ריקנית מכל תוכן, מה הפירוש שלה?

נערך לאחרונה ע"י אינקה בתאריך 22-07-2010 בשעה 23:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 22-07-2010, 23:27
צלמית המשתמש של KRIDoron
  משתמש זכר KRIDoron KRIDoron אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.07.09
הודעות: 3,967
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי אינקה שמתחילה ב "נו ברצינות"

תאמין או לא, הרבה מאוד חילוניים לא כל כך משתוקקים לשרת בצבא, אבל הם עושים את זה כי הם חייבים. אם זו לא כפייה, אני לא יודע מה כן.

זה שיש צורך בכח צבאי גדול, זה לא פנטזיה של חילוניים. זו מציאות ברורה. יש פלג בעם שמאמין שיש צורך אף יותר גדול בלימוד תורה, שיבושם להם. ללמוד תורה אפשר גם אחרי הצבא. אני בטוח שרוב הציבור החרדי יודע שהצורך בכח מגן מזוין הוא צורך אמיתי.


כפייה חילונית יכולה להיות רק אם לדוגמה כופים על אנשים לחלל שבת, שברור שזה לא יקרה במדינת ישראל. מה שאתה מתייחס אליו כחוקים חילוניים הם בעצם חוקים שמעודדים חופש לאזרח, לבחור לעצמו כמה דתי הוא רוצה להיות ואילו מצוות הוא רוצה לקיים או להפר.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י KRIDoron בתאריך 22-07-2010 בשעה 23:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 23-07-2010, 16:41
צלמית המשתמש של סוכן שקט
  משתמש זכר סוכן שקט סוכן שקט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.03.02
הודעות: 3,684
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי KRIDoron שמתחילה ב "תאמין או לא, הרבה מאוד..."

כפיה לא לפתוח בתי עינוגים ומסעדות ביום השואה (יום אבל לאומי) ויום הזיכרון .
זו לא כפיה חילונית, מה גם שלחרדים יום השואה נקבע לי' בטבת וכיוון שהם מתאבלים בט' באב גם על כל הרוגים עקדה"ש, הם מתייחסים ליום הזיכרון ככפיה.
חילונים כופים חילוניות הרבה יותר ממה שהם חושבים.

ט' באב היה יום אבל יהודי (אולי יהדות אינה לאום לכן זה לא לאומי) הרבה לפני יום הזיכרון.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
שלום עושים עם אחים, מלחמה עושים עם אויבים.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי יחזקאל
וקראתי עליו לכל הרי חרב נאם אדני אלןהים חרב איש באחיו תהיה



Oui nous irons nous faire casser la gueule en cœur, Mais nous reviendrons vainqueur

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 23-07-2010, 17:52
צלמית המשתמש של hanamer
  hanamer hanamer אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.02.10
הודעות: 1,003
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי KRIDoron שמתחילה ב "שוב, מה זאת אומרת "כפייה..."

כפייה חילונית משמעה כפייה על אדם ששומר שלא לשמור. למשל אם יחוקקו שמותר לפתוח בתי עסק בשבת בשופי, והכל יהיה פרוץ, וכדומה, זו כפייה חילונית. כי ע"י זה לא יהיה אפשרות לחרדים העובדים לעבוד.
או למשל אם היה יום זיכרון לאחד מהציונים כמו בן גוריון או ביאליק, והיה חוק לסגור בתי עסק באותו יום, זו כפייה חילונית, מפני שהחרדים לא מכירים באנשי הציונות כאנשים שראוי להתאבל עליהם. מחלוקת אידאולוגית. וכן על זה הדרך.

אבל אני חושב שראוי שגם החרדים יעריכו את יום השואה והזיכרון. אלו דברים בלתי נפרדים מכל אדרחי המדינה על כל גווניה.
_____________________________________
"האמת תמיד נמצאת בפשטות, ולא בהכפלה ובסיבוך של דברים"
אייזיק ניוטון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 25-07-2010, 16:44
צלמית המשתמש של hanamer
  hanamer hanamer אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.02.10
הודעות: 1,003
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי KRIDoron שמתחילה ב "לא נכון. יוצא שציונות היא..."

ציטוט:
כך כותב הסופר חיים הזז מהוגי הדעות של ההנהגה הציונית (מוסף ה"ארץ" אלול תש"ג 1943):
"אין הציונות והיהדות דבר אחד, אלא שני דברים השונים זה מזה, בודאי שני דברים הסותרים זה את זה!
כשאדם אינו יכול להיות יהודי, הוא נעשה ציוני. הציונות מתחילה ממקום הריסת היהדות, ממקום שתש כוחו של העם...דבר אחד ברור הציונות לא המשך, לא רפואה למכה, והיא עקירה והריסה. אדרבה, היא מסיחה את דעתה מן העם, מתנגדת לו, הולכת נגד רצונו ורוחו, חותרת תחתיו ועוקרת אותו, ופורשת ממנו לדרך אחרת, למטרה רחוקה ומסויימת. היא וקומץ אנשים בראשה גרעין של עם אחר, בבקשה לשים לב, לא חדש לא מחודש אלא אחר. מי שאינו סבור כך או שהוא טועה או שהוא מרמה את עצמו".

חיים הזז מסביר כי הציונות והיהדות הם שני דברים שונים בתכלית וסותרים זה את זה. הציונות מתחילה מהריסת היהדות, הציונות היא עיקרת היהדות והריסתה.
_____________________________________
"האמת תמיד נמצאת בפשטות, ולא בהכפלה ובסיבוך של דברים"
אייזיק ניוטון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 23-07-2010, 19:22
צלמית המשתמש של סוכן שקט
  משתמש זכר סוכן שקט סוכן שקט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.03.02
הודעות: 3,684
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי KRIDoron שמתחילה ב "שוב, מה זאת אומרת "כפייה..."

לאחרונה ה"חילוניות" נראת ממש כמו איזה דת עם מצוות שהם מקיימים באדיקות.
ציטוט:
צרפת למשל היא מדינה חילונית שמושפעת מהנצרות לכן הם חוגגים חגים נוצרים אבל הם לא מכריחים איש לחוגגם.
יום ראשון הוא יום מנוחה לאומי,לכן רוב בתי העסק בעיר סגורים.
אך אין יום שבו ישנו אבל לאומי ואסור לפתוח בתי עינוגים
,כי "אבל" הוא אחרת אצל כל אדם יש אדם שבאבלו יסעד וישתה בצוותא(נוצרים)
ויש אשר ישבו לארץ ויבכו(דת משה)
ויש אשר יעמדו דום (יהודים חילונים ועוד)
אם אתה כופה מישהו להתאבל כמוך זוהי כפייה (חילונית במקרה שלנו)
במדינת ישראל שהיא מדינה עם בעיית זהות קשה דמוקרטית אבל גם יהודית (שזה סתירה מיניה וביה)חילונית אבל מזוהית דתית יש הרבה מקום לטענות.
אני אישית. נגד מדינה יהודית מסיבות אידיאולוגיות, והייתי מעדיף מדינה חילונית דמוקרטית עם הפרדת הדת מהמדינה, כך שבקרוב יוכלו אנשים כמו תנין זוובי להיות ראשי ממשלה .
אבל אלו הן חלומות, ואני מעדיף להיות ריאלי, ולדון בדרך של האזרח היהודי החילוני, האם יום מנוחה הוא כפיה דתית? אכן אני מודה שישנם הרבה דתיים שחושבים לכפות את דתם ודעתם על כל האחרים. אבל צריכים להיות ריאלים הקמנו מדינה עם פיצול אישיות אנחנו צריכים שהחילוניות לא תשתלט על הדת ולא הדת על החילוניות,אבל אין דרך אמצעית חוץ מלריב כל הזמן כמו סכיזופרן באברבנאל?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
שלום עושים עם אחים, מלחמה עושים עם אויבים.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי יחזקאל
וקראתי עליו לכל הרי חרב נאם אדני אלןהים חרב איש באחיו תהיה



Oui nous irons nous faire casser la gueule en cœur, Mais nous reviendrons vainqueur

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 22-07-2010, 13:24
צלמית המשתמש של hanamer
  hanamer hanamer אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.02.10
הודעות: 1,003
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי stoned שמתחילה ב "הפגנה מול אינטל היא לא כפייה דתית."

זה סופר כפייה דתית, כמעט שום חילוני לא מבין בכלל מהי מעלת שמירת השבת, זה לא מעניין אותם, לכן "הבעת הדעה" הזו מנוגדת לרוב העם שלא אכפת לו אם מפעל כזה או אחר יעבוד בשבת או לא.

ההפגנות למינהם כמו המחאה על גלעד שליט וכדומה או הפגנות של כל מיני עדות ומגזרים או סתם אנשים שלא מקבלים זכויות מסוימות שמגיעות להם, [לא רוצה להכנס לפרטים], מקובלת על העם, והעם רוצה שכולם יהיו שווים.
אבל הפגנות החרדים לא מקובלות בכלל, ורואים זאת כבר כאן בפורום, ועם כל אדם שלישי שאתה פוגש ברחוב שמתרעם ומתוסכל מההפגנות האלו, זו כפיה דתית. [זו לא הדעה שלי בכל אופן, אבל זו הדעה הכללית].*
_____________________________________
"האמת תמיד נמצאת בפשטות, ולא בהכפלה ובסיבוך של דברים"
אייזיק ניוטון

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 22-07-2010, 23:01
צלמית המשתמש של stoned
  stoned stoned אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.11.02
הודעות: 21,199
חבל שאתהלא מבין את משמעות חופש הביטוי.
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי hanamer שמתחילה ב "זה סופר כפייה דתית, כמעט שום..."

אני לא צריך להסכים עם הדעה של פלוני על מנת שאני אלחם למען זכותו להשמיע אותה.
כמובן שיש סייגים, אולם הם על דברים מאוד ספציפים וקיצונים.

אני לא חושב שצריך לשמור שבת, אני אלחם על זכותי לחלל שבת, אולם אני גם אלחם על זכותו של חרדי לקרוא לשמירת שבת (אע"פ שלצערי הרב מעטים החרדים שילחמו חזרה עבורי).

אם היה מדובר בהפגנה הקוראת להוציא להורג מחללי שבת, הרי שכאן בדיוק עובר הגבול בין חופש הביטוי להסתה.

הבעיה של רוב האנשים עם הפגנות החרדים היא לא עצם ההפגנה, אלא העובדה שהם משתמשים בזכות ההפגנה על מנת להתפרע, לשרוף רכוש ציבורי, לזרוק אבנים על כוחות המשטרה ועל עוברי אורח ולבצע שלל פעולות שהקשר בינהם ובין הפגנת דיעה הוא קלוש.
_____________________________________
חברי כנסת ישרים


נערך לאחרונה ע"י stoned בתאריך 22-07-2010 בשעה 23:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 22-07-2010, 11:33
  מיכאל חי מיכאל חי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.04.10
הודעות: 1,159
אתה מעלה שאלה מענינת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי hanamer שמתחילה ב "האם העברת חוק דתי בכנסת זו כפייה דתית?"

לפי מה שידוע לי קיים חוק שאוסר לפתוח בתי עינוגים בתשעה באב,אבל לעצם הנקודה שהעלת תשעה באב זה יום שהוא יותר לאומי מאשר דתי יום שמציין תקופה שבה לא רק שנחרב בית המקדש אלה מליוני יהודים נרצחו באותה תקופה ומיליונים הוגלו מארצם ועוד פרעות שנגזרו על עמנו בעקבות חורבן זה, עוד פרטים ניתן לראות כאן http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA...%91%D7%90%D7%91 היום הזה גם לאדם שאינו דתי הוא יכול לראות בו כיום מקביל ליום השואה,שהרי אז אין לאותו אדם שום בעיה עם בתי עינוגים סגורים והוא אף יחוש כעס אם הדבר לא יהיה כך ומי שיעיז לשבת בפאב או ללכת לדיסקוטק הרי הוא יחשב לחסר רגישות במקרה הטוב או מוקצה מחמת מיאוס במקרה הפחות טוב,וכאשר מתבוננים על העניין נשאלת השאלה מדוע,מה ההבדל בין יום השואה ליום תשעה באב הרי שניהם מציינים תקופות שארעו בהם צרות ושמדות על כל עמנו כקולקטיב,וגם מקום לטענה של כפיה דתית אין כאן משום שלא מכריחים איש לצום ביום זה או לישון על הארץ ואפילו לא ללכת לכותל,לכן הטענה על כפיה דתית פשוט לא מחזיקה מים במקרה זה,אותי בכל מקרה לא מפתיעה כלל העובדה שדוקא אנשים שלאו דוקא שומרי תורה ומצוות חשים צורך לציין את היום הזה משום שהדתיים וגם לאו דוקא דתיים אלא שומרי מסורת לייט צמים ביום זה באים לבית כנסת קוראים את מגילת איכה ויושבים על הארץ מידי שנה בשנה ואני חייב לציין שכל שנה כמות האנשים רק גדלה,עליהם אין את החשש שהם ישכחו את החלק הזה של ההיסטוריה של עמם,אבל לשאר עם ישראל שלא עושים זאת יש צורך לציין את היום הזה ולו מהסיבה הפשוטה שהם יהודים וכמו שבשואה נרדפנו בגלל יהדותינו גם בזמן החורבן נרדפנו בגלל יהדותנו לכן חשוב דוקא ביום זה לזכור שאחרי כל המחלוקות עם אחד אנחנו ולמי שמנסה גם את יום תשעה באב להפוך ליום של מחלוקות בין דתיים לחילונים זאת פשוט דמגוגיה לשמה,ולכן החשש של אותם אנשים לא שומרי תורה ומצוות מוצדק שאם גם יום כזה יתנהגו בו כמו יום רגיל כאילו שלא קרה כלום יגדל כאן דור חסר רגישות וכבוד להסטוריה שלו עצמו,וזה פשוט לא יתכן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #69  
ישן 22-07-2010, 12:41
צלמית המשתמש של רומק
  רומק רומק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.06.02
הודעות: 80,133
אל תשכח שחוץ מהחוק הזה יש את חוק יסוד כבוד האדם וחרותו
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי hanamer שמתחילה ב "האם העברת חוק דתי בכנסת זו כפייה דתית?"

מצד אחד תשעה באב זה לא סתם יום בלוח השנה.
שהארוע חל ביום של חופשת הקיץ כך שאין שעת חינוך מיוחדת המוקדשת ליום הזה במערכת החינוך,קשה להבין למי שלא בא מבית דתי את המשמעות.
אבל מצד שני כאמור יש את חוק יסוד כבוד האדם וחרותו כך שאי אפשר לכפות על אדם חילוני לשבת בבית ולקונן על משהו שלא מדבר אליו.
לכן אני לא יודע מה יותר "חזק".
בכל זאת, דעתי היא להשאיר את הנושא ברשויות המקומיות כחוק עזר עירוני
כי אין שום משמעות ליום הזה אם אנשים ישארו בביתם לקרוא את מגילת איכה בגלל שאין להם משהו אחר לעשות ולא בגלל שהם מכבדים את היום הזה ועושים זאת באמונה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #70  
ישן 22-07-2010, 13:00
צלמית המשתמש של hanamer
  hanamer hanamer אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.02.10
הודעות: 1,003
בתגובה להודעה מספר 69 שנכתבה על ידי רומק שמתחילה ב "אל תשכח שחוץ מהחוק הזה יש את חוק יסוד כבוד האדם וחרותו"

אתה צודק 100% , וחוץ מזה אל תקונן ואל תשב על הרצפה, זו לא מטרת החוק.
המטרה היא להוציא את האדם משיגרתו היומיומית, שישב בבית, שיהיה מודעות, שכשאבא יעבור עם ילדיו ברחוב והמסעדות ובתי הקפה יהיו סגורים, והילדים ישאלו למה, אז האבא יאמר להם שהיום תשעה באב, ולכן מכבדים את היום הזה כיום אבל היסטורי. שאנשים יבינו קצת וידעו את מקורותיהם. לגבי הקינות, כל אחד יעשה כטוב בעיניו, אם הוא מבין ומעריך את היום הזה, ובאמת כואב את האסונות והצרות היסטוריים שיקונן, אם לא, שלא יקונן, אבל העיקר שידע.*
_____________________________________
"האמת תמיד נמצאת בפשטות, ולא בהכפלה ובסיבוך של דברים"
אייזיק ניוטון


נערך לאחרונה ע"י hanamer בתאריך 22-07-2010 בשעה 13:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #71  
ישן 22-07-2010, 20:32
  משתמש זכר dorM dorM אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 26.07.08
הודעות: 6,473
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי hanamer שמתחילה ב "האם העברת חוק דתי בכנסת זו כפייה דתית?"

תלוי במטרות של ציפי, אם היא באמת מאמינה במה שהיא אומרת ורוצה לעשות את זה כדי להתאבל על מות הנספים (בשואה ובעקבות חורבן בתי המקדש) וחורבן בתי המקדש, או שהיא עושה את זה למטרות דתיות (דתייה בסתר?) שזה סיכוי קלוש, או שהיא באמת עושה את זה למטרות פוליטיות... מי יודע..?

בסה"כ הטענה מאחורי העברת החוק לא קשורה לכפייה דתית, אלא התאבלות על אנשינו שמתו במלחמות ישראל (ממש ככה, ממש כמו שאבלים על חיילים שמתו)

האנשים שמתנגדים להעברת החוק הזה, יש להם אינטרס של ביטול ימי אבלות, כי סה"כ אפשר פחות להנות בימים כאלה. הם פשוט רוצים לבלות... לכן טוענים כפייה דתית, כי זו טענה כביכול מוצדקת. בכל מקרה לא הייתי מתרגש מהתכנית הזו "מדברים על זה בבית"...

אני חושב שאי אפשר לקרוא לזה כפייה דתית, כיוון שפאבים ומסעדות למיניהם אלו מקומות ציבוריים. מילא היו מעבירים חוק שכולם חייב להתאבל ולהתפלל בבית כנסת ביום הזה - אז כמובן אפשר לקרוא לזה כפייה דתית. אבל דובר רק על סגירת מקומות ציבוריים ...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:31

הדף נוצר ב 0.17 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר