19-08-2010, 13:37
|
|
|
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,222
|
|
ה"טעות" של המתנחלים מאז 1967 אינה שונה מ"הטעות" של אבות הציונות והמתנחלים שהגיעו לא"י החל מסוף המאה ה- 19 ועד להקמת המדינה ולאחריה..., הם "מסכנים" אותך, את משפחתך וכל "שלומיסט" מצוי, לא יותר מאשר כל מתנחל אחר בשיך מונס, יפו, עין חוד ודומיהם... (עוולות "כיבושי" 48 לא נופלות מאלו של 67, ואם תקשיב למנציחי ומקדשי הנכבא ולפליטים מהדור השלישי והרביעי - אף עולות על האחרונות בכמה דרגות!).
תמונת השחור לבן שאתה מציג - של או מדינת דו לאומית, או חלוקה ע"י הקמת מדינה פלשתינית/ערבית נוספת - היא טועה ומטעה. אני בטוח שבחור יצירתי כמוך מסוגל לחשוב על פתרונות יצירתיים נוספים (בכ"ז מדובר על שטח זעיר של אלפי קמ"ר בין הים לירדן, לעומת מיליוני קמ"ר של אדמות המדינות הערביות שלאומיותם "עוצבה" ע"י הקולוניאליזם האירופאי...).
כמה שתתעורר מהר יותר מהפנטזיה הנעימה שהערבים יעלמו יום אחד כן ייטב לכולנו. אתה צודק, עוולות 1948 גרועות בהרבה מאלו של 1967 אבל ההשוואה לא רק מטומטמת אלא גם מזיקה מאוד לעניין הציוני.עוולות 1948, בגלל צירוף נסיבות היסטורי, היו כאלו שיכולנו להעביר, למעשה אני סבור שהיו בבחינת רע הכרחי ולכן, למרות שאני לא מכחיש אותן, אני בהחלט מצדיק אותן (וכמובן שאין לשכוח את עוולות הצד השני).
למעשה מכל טמטומי הימין (והרשימה ארוכה מאוד) טימטום ה״דין שייח׳ מוניס כדין חברון״ הוא אולי הגרוע מכולם. כרגיל הימין צודק, הסטורית יש הרבה יותר צדק ביישוב היהודי בחברון מאשר בהתנחלות רמת אביב וחיסולה של קהיליית חברון יהיה תמיד פצע פתוח שראוי לזכור (כמו שחזקה על הצד השני שיזכור ויזכיר את אסונותיו וכך ראוי) אבל בחיים האמיתיים כדאי לו לאדם להבדיל בין אידאולוגיות ורעיונות צדק שצריכים להשאר מופשטים לבין פרקטיקה שמכתיבה את התנהגותנו היומיומית.*
אבל אל תדאג, נמשיך כך ושייח׳ מוניס אכן תהיה כחברון רק שלא באופן שאתה מקווה לו. אתה כמובן, אם תשרוד בכלל, תאשים את ה״סמול״ ״הקרן״ ושאר הבוגדים, למעשה כל שתצתרך יהיה להתבונן במראה. אתה ושכמותך עם רעיונותיכם המופרחים מסכנים את כל המפעל הציוני המפואר וככזו מסכנים את עצמכם, את משפחותיכם וכן, גם ״שלומיסט״ כמוני.
(ורק לסבר את אזניך אני כלל לא תומך כרגע בנסיגה מיו״ש כפי שהסתייגתי בזמנו מנסיגת הצבא מעזה אבל אני מעדיף כיבוש ללא התנחלויות וזאת לא משום זכויות היסטוריות כאלו או אחרות אלא בגלל שאני מאמין שאנחנו נושכים משהו שאנחנו לא יכולים לבלוע).
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006
|