לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #9  
ישן 20-08-2010, 21:09
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
הצדעה זאת לא אמירת שלום
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "אלוהים...אפשר לחוש את החום רק מלהביט בחלק מהתמונות!..."

כבר עמדנו על כך באשכול אחר (אלוהים יודע איזה) ואשתדל להעלות כאן מחר את "קטלוג הסימונים".

הצדעה, בסמוך ליציאת המטוס, אינה "נוהל צבאי" אלא נושא של סימנים מוסכמים בין צוות אוויר לצוות הקרקע, ומשמעותו "ALL CLEAR" - כלומר המטוס יכול להתחיל בהסעה מתוך ידיעה שאין כל מגבלה סביב המטוס לעשות כך (אנשים, חפצים, פיני בטיחות וציוד תומך).

אגב - יש סימונים שונים למטוסים ומסוקים, אבל על כך בהזדמנות אחרת.

בין הסימונים - אגודל למעלה "חיובי"
אגודל מטה "שלילי"
הצלבת ידיים - "סגור" או "עצור"
יד קמוצה לאגרוף - "הפעל בלם"
יד פתוחה - "שחרר בלם"
ועוד...

הנושא מעוגן כמעט בכל - Aircraft Handling Manual - AHM או GHM - Ground Handling Manual שקיים - גם אזרחי וגם צבאי.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 20-08-2010 בשעה 21:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 21-08-2010, 10:48
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "הצדעה זאת לא אמירת שלום"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
הצדעה זאת לא אמירת שלום
כבר עמדנו על כך באשכול אחר (אלוהים יודע איזה) ואשתדל להעלות כאן מחר את "קטלוג הסימונים".

הצדעה, בסמוך ליציאת המטוס, אינה "נוהל צבאי" אלא נושא של סימנים מוסכמים בין צוות אוויר לצוות הקרקע, ומשמעותו "ALL CLEAR" - כלומר המטוס יכול להתחיל בהסעה מתוך ידיעה שאין כל מגבלה סביב המטוס לעשות כך (אנשים, חפצים, פיני בטיחות וציוד תומך).

עד כמה שזכור לי, הצדעה זו כן אמירת שלום (ליתר דיוק, ברכת "צאתך לשלום") ואינה מחליפה את האגודל המורם. שניהם אמורים להתבצע (קודם מרימים אגודל, לציין שהכל תקין ואין מכונאים מתחת למטוס, ואז מצדיעים).
גם לי זכור שמנהג ההצדעה הגיע עם צוותי הבזים שחזרו מארה"ב, יחד עם מנהגי סדר ומשמעת נוספים, כגון שמות וסמלים על סרבל הטיסה.

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 21-08-2010 בשעה 10:50.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 21-08-2010, 20:12
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
כאמור
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אכן, יש תנועה רציפה שמתחילה..."

הצדעה, עפ"י סימנים מוסכמים המעוגנים גם ב-FAA פרושה ALL CLEAR.

אין קשר בינה לבין אמירת שלום צבאית. העובדה שמדובר בסימנים מוסכמים בתעופה אזרחית - יש בה משום חיזוק לכך.

אימוץ הנוהג המקובל ב-FAA גם אל תוך התעופה הצבאית האמריקאית (ולא רק שם), ובעיקר כאשר מדובר במנהגים שיובאו מארה"ב - יש בה רק משום חיזוק לכך.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.tc.gc.ca/media/images/ca-publications/23.jpg]


Dispatch aircraft

Perform a standard salute with right hand and/or wand to dispatch the aircraft. Maintain eye contact with flight crew until aircraft has begun to taxi.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 21-08-2010 בשעה 20:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 22-08-2010, 00:18
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "בסדר, אבל זה לא העניין. חיל..."

דיברנו על משמעות ההצדעה. דיברנו על האימוץ מארה"ב. זה הכל.

אגב טיסות תובלה אזרחיות... נראה לי שבתחום זה יש לי "מעט" יותר ניסיון מאשר לך... לגבי ההצדעה לצוות אוויר זר - קורה לעיתים רחוקות מן הדרוש - ככל הנראה מהרתיעה הטבעית להביא לעבודה מנהגים מהצבא, בעיקר כאשר רוב האוכלוסייה העוסקת בכל השתחררה לא מזמן מהצבא, וכל אימוץ של נורמות צבאיות לאחר השחרור נראה לה בעייתי משהו (מה לעשות - בתוך עמי אני חי)...

מעבר לכך - בהרבה טיסות אזרחיות - יש קשר מקרי בלבד בין ה"פורמאלי" ל"חיים", בעיקר כפונקציה של יחסי אנוש וקשרים בין הנפשות הפועלות (לטוב ולרע) - בצבא זה קשה יותר. אצ"א הוא לא בדיוק הגורם שנתון לחסדיך או שחצי שעה לפני כן התחנן בפניך שתאשר לו לצאת לעשן בטרמינל או להחליף את הנעליים שקנה בדיוטי פרי בשבוע שלפני כן... בתעופה האזרחית זה כן עובד כך, והשיח בין צוות האוויר לצוות הקרקע מגיע לרמות הזויות שלא היית רוצה לדעת לפני הטיסה שלך לחו"ל....

בבקשה. פרסום של אחת החברות הגדולות בעולם.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 22-08-2010 בשעה 00:29.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 21-08-2010, 09:36
צלמית המשתמש של שמולביץ אשר
  משתמש זכר שמולביץ אשר שמולביץ אשר אינו מחובר  
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
 
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
Facebook profile
הי לכולם
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי רועי כהן שמתחילה ב "תמונות מדהימות. אהבתי במיוחד..."

ראשית, התמונות מדהימות, הן באיכותן והן במסר המועבר דרכם,
לגבי התמונה של החיילת, מיותר לציין כי היא חיממה מאד את ליבי,
בהזדמנות זאת (וסליחה שאני מתפרץ פנימה), אני רוצה לספר חוויה שהייתה לי.
בזמנו, לפני פירוק קו הייצור של מטוסי הכפיר, כאשר עדין הייתי בתע"א, הייתי שייך ליחידה קטנה שעסקה בהכנת מלאי ציוד וחלקי חילוף עבור מטוסי הכפיר (הרי קו היצור נסגר, ויש צורך בחלקי חילוף עבור ח"א),
במסגרת אחד הביקורים בטייסות הכפיר בח"א, ראיתי חמ"מניקית. נגשת למטוס כפיר "ערום", ותוך דקות, המטוס היה עמוס בכל טוב, החל מפצצות 250 וכל מיני מערכות ל"א וטילי א"א שונים,
ממש לא יכולתי לעצור את הדמעות כאשר ראיתי "ילדה קטנה" ניגשת לגוש פלדה ואלומייום, והופכת אותו תוך דקות למפלצת מלחמה.
בהזדמנות זאת. אני רוצה לספר חוויה שהייתה לי בשרות סדיר.
הוזכר בפורום זה, נושא "סימני ידיים" בין הטייס לבין איש צוות הקרקע.
כאשר עדין הייתי - בסדיר - בטייסת 103 - מטוסי נורד, נשלחתי להוציא מטוס לטיסה, לאחר התנעת המנועים, נגשתי להוציא את "הצ'וקים" - סדים - מגלגלי המטוס, מול מנוע שמאל, עמד מיכל ענק לכיבוי אש (בדיוק לפי הנוהל, המיכל הענק הוא מיכל רגיל, אלא עגלה גבוהה, המיועדת לכיבוי אש במטוס שבו יש כנף עילית,)
עוד אני מוציא את הצ'וקים, שמעתי את רעש המנוע משתנה. הסתובבתי, ולהפתעתי המטוס התחיל להסיע, ללא קבלת אישור ממני, והמדחף השמאלי התקרב בצורה מסוכנת מאד לעגלת כיבוי האש,

רצתי כמו מטורף וסימנתי לטייס לבצע "כיבוי חירום" (ע"י העברת כף היד בניצב לגרון). הטייס שהבחין בסימנים שלי, ביצע עצירת חירום, מספר סנטימטרים מהעגלת כיבוי אש, מיותר לציין שהוא ירד מהמטוס, חיוור כולו, והבין את גודל הטעות שלו,
אם הטייס לא היה עוצר את המטוס, היה נגרם נזק חמור מאד למדחף ולמנוע,
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 20-08-2010, 18:15
  דן 137 דן 137 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.05.04
הודעות: 773
"הנע והמתן" רשאי להמריא...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "תמונות מיום הורים בטייסת אבירי הזנב הכפול"

יצא לי לראות הרבה הזנקות בלא מעט מקומות (אפילו הזנקה של צוות הוקאיי!)

העיניין של להגיע למטוס שיכול לטוס מאך 2 בריצת אמוק...לא יודע...זה שריד של "הקרב על בריטניה"?
זה באמת נחוץ? וכן..אני יודע שמטוס אוייב חוצה את מדינת ישראל בשלוש דקות.

אגב- באותה הזנקה של ההוקאיי- אחד מאנשי הצוות "פיספס" את הפתח הקטנטן ,פגע אם הכתף ועשה סיבוב כמעט מלא...וכשהוא נראה די המום- נגרר פנימה על ידי אחד מאנשי הצוות האחרים...(א.השכל)

וייש לא מעט סיפורים משעשעים סביב הזנקות...(שווה אשכול בפני עצמו.)

אולי לפעמים צריך להקריב קצת מהירות לטובת איכות ביצוע?

(גם לשריונרים יש את ה "צוות פעל" שגורם להם לעוף לתוך הטנק ב 10 שניות...תוך שהם שוברים עצמות...)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 20-08-2010, 20:52
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי NKS שמתחילה ב "זה אשכול של טוקבקים. "תמונות..."

לא, זה לא אשכול של טוקבקים אלא של תמונות מאירוע מיוחד ביום חם וארוך.
תגובות כמו "תמונות יפות" זה מעט מההערכה שאפשר לתת לנחמיה, ניר ואנשי ט.133 על היום הזה.

טוקבק זה לצאת בהצהרה כללית כמו שעשית כשאין מאחוריה כל תכלית עניינית לפורום אע"פ שאני מאמין שהכוונה שלך היתה טובה, רק שבדרך השמצת אנשי עמל אחרים שמשום מה זה ספורט לאומי להשמיץ אותם - זה אנחנו לא מרשים אצלנו, בעיקר כי זה לא נכון.

סידרת החינוך מפורטת היטב באשכולות "דבר המנהל" ו "פעם ראשונה בפורום" הנימצאים בראש הפורום, אתה מוזמן להתעדכן שם, כעת נחזור אל נושא האשכול.

אחד הדברים השונים בצילומים של ט.133 לעומת צילומי המטוסים החדשים יותר הוא העובדה שבצילומי המטוסים הותיקים מצלמים גם היסטוריה.

658 טייפון - שתי הפלות
678 היורה - שתי הפלות
667 ציקלון - הפלה אחת

נו, איפה הסיפורים? נסו כאן

(אגב, רואים על הצבע של המטוסים שהם עובדים קשה ובעיקר בימי שמש יוקדת כמו שיש עכשיו...)


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 20-08-2010 בשעה 21:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 20-08-2010, 21:52
  nec_000 nec_000 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.05.07
הודעות: 1,200
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי yunes100 שמתחילה ב "תמונות מעולות אבל כתושב ישוב סמוך לתל נוף אני מאוד מאוד חושש מהמטוסים הישנים האלה"

אינני יודע באם אפשר להרגיע אותך ואת שכניך - ולו בקצת,
אבל במחקרים ומבדקים כולל גם בחי"א האמריקאי,
הכלים האלו הוכיחו בסופו של יום שהם מסוגלים לטוס מעל מכסת השעות המקורית לה תוכננו,
וזאת תוך הפגנת עמידות מרשימה.

להערכתי הצנוע, יש עוד לא מעט חיים בתכנון הזה ואפשר למשוך עוד זמן.

יעידו על כך אם לא יותר מכל, מספר השעות הקיצוני שנמדדו על כלים מסוימים בארץ ובארה"ב,
שעדיין טסים יפה מאד ומשמשים כמדד מחקרי לנושא.
לא נרשמה עד כה תאונה כפועל מקריסת מבנה מטוס מסוג זה.

אגב, ההסטוריה הוכיחה שגם עם כנף אחת תלושה, הכלי האמור לעיל מסוגל עדיין לנחות בשלום
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 20-08-2010, 21:58
צלמית המשתמש של winner
  winner winner אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.01.03
הודעות: 1,173
"המטוסים הישנים האלו" מזדקנים יפה...
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי yunes100 שמתחילה ב "תמונות מעולות אבל כתושב ישוב סמוך לתל נוף אני מאוד מאוד חושש מהמטוסים הישנים האלה"

וזה בדיוק מה שחשבתי כשראיתי את התמונות - צוותים שאפילו לא היו בתכנון כשהמטוס הגיע לראשונה לישראל.
אני עוד זוכר את כל הבאאז סביבו - כקורא אדוק של "ביעף" ובטאון ח"א של אותם ימים בלעתי את כל הסיפורים והכתבות על בחירת המטוס (אפילו השוואות ל-F14), אח"כ שירתתי 4 שנים לא רחוק מה-"בית" שלהם וזכיתי לשמוע את רעם המבערים ולראות אותם באויר לא מעט, אפילו האזנתי בקשר לחלק מקרבות האויר שהניבו את סימני ההפלה שבתמונות...
תמונות נהדרות - כל הכבוד לצלמים ועוד יותר לעושים במלאכה, צוותי האויר וכמובן צוותי הקרקע שמאפשרים את המשך תפעול המטוסים "הזקנים" האלו.

ולא, לא נראה לי ש-F35 יחליף אותם (אולי F22 אם אי פעם ארה"ב תהיה מוכנה למכור ומשרד הביטחון יוותר על תקציב של שנה שלמה בשביל זוג )
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 21-08-2010, 21:26
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,564
זאת כאמור בהנחה,
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "איך שלא תסתכל על זה, תמיד..."

שיש לך רק משימות עלית שמצריכות עד 20 מטוסים (ובד"כ פחות, ושלא מפילים לך אף אחד כמובן). במצב של מלחמה כוללת ואפילו מלחמה מוגבלת, אני בספק אם זה יהיה המצב.
זה כמו, להבדיל, תצוגות הבט"ש של כל החברות שמוכרות ציוד שליטה מתקדם: תמיד למפקד יש את כל הזמן שבעולם לבחון את תמונת המצב, מקור אש אחד או שניים, ויש לו גם מחסה מוצלח כדי שהוא יוכל להסתכל בנחת במהלך הקרב בצג של המחשב...
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 21-08-2010, 22:56
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "סתם דוגמא שקופצת לראש"

לגבי הצפע - זאת לא היתה עייפות החומר. לא ממה שאני זוכר..

לגבי השרף - נקודה מעניינת, אבל מוסכם שמדובר על פגם בייצור של פריט ספציפי ובודד (דבר שקורה לעיתים ולא תמיד ניתן לדעת את זה).
מנועי העיט הם גם נקודה מעניינת, לדעתי לא היחידה בהיבט של מנועים - אבל פחות קשורה לגיל המטוסים כי למנוע אורך החיים נפרד מהמטוס ולא קשור אליו ישירות (זה רכיב שפיץ).

בכל מקרה הייתי צריך לכתוב כשל מבני שנובע מעייפות החומר (מה שקרה לבז האמריקאי זה כשל מבני, למשל).

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 21-08-2010, 19:21
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "מעולה כרגיל, תודה לשניכם"

א. כמו שאמר יערי ידידי, השימוש הנפוץ יותר הוא דווקא באטמים, ויש לזה כמה סיבות:
1) אטמי אוזניים יעילים יותר מאוזניות.
2) אוזניות ששירתו יותר מדי זמן כבר לא נסגרות מספיק טוב ובפועל אפילו מגדילות את כמות הרעש שנכלא באיזור האוזניים..
3) אוזניות הן כלי עבודה לכל דבר ועניין (מצריכות רישום קבוע, חתימה לפני שימוש וכו') ויקרות יותר.

ב. אנשים במשרדים בתל נוף פשוט סובלים מהרעש (הזמני) בכל המראה.. משתדלים להמריא על המסלולים המרוחקים יותר מהמשרדים, המעבדות והמוסכים, אבל בסוף לא הכל אפשרי.
יצא לי לעבור לפני כמה שנים מספר קורסים בתל נוף. תחשוב מה זה שכל כמה דקות המדריך צריך לשתוק כי אי אפשר לשמוע מילה מהרעש..

יש חשיבות לכך שהרעש בהמראות הוא זמני, מכיוון שנזקי שמיעה תלויים במשך ועוצמת החשיפה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:44

הדף נוצר ב 0.22 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר