לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום כתיבה וספרות!!! והשורה הנעה - נוע תנוע! אוסף ביקורות הספרים של כל הזמנים אוסף אתגרי הכתיבהלכתיבה הציטוט הנבחר: 'הסופר, כמו הילד, אוהב לשחק משחקים, אבל יודע להציב את הגבול בין האמת לבדיון' מאת פרויד. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > כתיבה וספרות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 11-09-2010, 23:48
  משתמש זכר Mnemosyne Mnemosyne אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.07
הודעות: 3,397
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי S N U F K I N שמתחילה ב ""חכמה מה היא" ?"

אהבתי ! אפילו מאוד !

בניית השיר המונולוג - דיאלוג \ סוג של שאלות רטוריות, במקום ובהתאם !

בכול זאת לדעתי יש אולי פה ושם אות מיותרת או שצריך להחליף:

בלכתו לרופא,עבור מה ישלם? רפואה - כמובן.
בלכתו לפסל,עבור מה ישלם? פסלות - כמובן.
בלכתו לאופה,עבור מה ישלם? מאפים - כמובן.
אך בלכת האדם אל החכם,עבור מה ישלם? חכמה - כמובן.
(אתה הולך אליו, אליו אישית כבן אדם, ולא למקום הימצאותו, לכן אצלו נשמע לא הגיוני)
ומה היא אותה חכמה?
הידע לרפאות,לפסל,לאפות? לא.

(השמתשתי פה ב"ה" הידיעה מהצורך הפשוט שהגדרת את הידע, והגבלת אותו, לא זוכר בדיוק את ניסוח הכלל הדקדוקי, אבל לא משתמשים בה' הידעיה במקים שבהם שם העצם לא מוגדר, כללי בכיוון מילים אחרות)

להחכים? הן.


לכן בזאת:
בלכתך לרופא וכשל,
בלכתך לפסל וכשל,
בלכתך לאופה וכשל,
(פה אינני בטוח אם צריך לתקן או לא כי ה"כשל" לא מתחברת לי מבחינת זמן הבית, ובכול זאת נשמעת הגיונית,אשמח אם מישהו יכול הכריע את הדילמה )
תיקון יכפר.



אבל בלכתך לחכם וכשל,
תיקון מהו? איננו.
(ה"אין" צריכה משלים, תיקון מהו? אין... תיקון \ פתרון \ הגיון..... לכן הנחתי שהתכוונת שאין הוא נמצא, ואיננו מחליפה בהתאם)
ולמה? (ה"למה" פה, היא קצת רדודה לטעמי, אפשר להחליף ב"מדוע?"
כי את נפשך טימא - ועל זאת לא תכופר.
(אינני זוכר כרגע את סיבות הדקדוק (איפה שובי כשצרכים אותו :S) אבל לדעתי צריך להשתמש באות ת' במקום י' ! זה נובע מהבניין או הזמן ! לא ברור לי כרגע...)



להלן שוב השיר(בלי כול ההערות והצבעים) לקריאה ברורה:

בלכתו לרופא,עבור מה ישלם? רפואה - כמובן.
בלכתו לפסל,עבור מה ישלם? פסלות - כמובן.
בלכתו לאופה,עבור מה ישלם? מאפים - כמובן.
אך בלכת האדם אל החכם,עבור מה ישלם? חכמה - כמובן.

ומה היא אותה חכמה?
הידע לרפאות,לפסל,לאפות? לא.

להחכים? הן.


לכן בזאת:
בלכתך לרופא וכשל,
בלכתך לפסל וכשל,
בלכתך לאופה וכשל,

תיקון יכפר.



אבל בלכתך לחכם וכשל,
תיקון מהו? איננו.

ולמה?
כי את נפשך טימא - ועל זאת לא תכופר.


----------------------------------------------------------------------

כתיבה מענינת והשראה טובה !

ערב\ לילה טוב,
אמיל.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:49

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר