לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 17-10-2010, 23:48
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,089
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי hellfrost שמתחילה ב "תגיד לי, מה הנימוק ההילכתי,..."

ראשית - הם לא נשואים (הוא כתב "אני וחברתי").
שנית - בני זוג נשואים דתיים יכולים לרקוד ביחד (בימים בהם הם מותרים, כלומר האישה אינה נידה), אך לא לעיני גברים אחרים (כי לאישה אסור לרקוד לעיני אנשים שאינם בעלה/אביה/אחיה/בניה), ולכן הם אינם יכולים לרקוד יחד בחתונה של אנשים אחרים.
הזוג היחיד שבפועל יכול לרקוד ברחבת ריקודים בחתונה הוא החתן והכלה (או הכלה ואביה וכדו'), כי החתן מגיע לרחבת הנשים (וכך אף גבר לא רואה את הכלה רוקדת) וכל הבנות מפסיקות לכבודם וכך החתן לא רואה אף בחורה רוקדת.
אבל זוג אחר לא יכול להיכנס לרחבת הנשים כי זו חוצפה (הגבר מפריע לנשים לרקוד).

אגב, יש עוד איסור, אבל בימינו לא כל הדתיים מקפידים עליו (ורבים אפילו לא מודעים אליו) -
אסור לגבר ואישה נשואים לגעת זה בזה נגיעה של חיבה (וריקוד זוגי נכלל בזה, יש להניח...) בציבור.
כמו שהסבירה לנו המחנכת שלנו בכיתה י"ב: "נגיעה בין בעל לאישה אמורה להיות כ"כ מרגשת, ממש להעלות ניצוצות, וזה דבר שצריך להישאר פרטי ולא פומבי".
אפשר לקרוא על זה כאן:
http://www.kipa.co.il/ask/show/31459

[לכן הזוגות היותר דוסים לא רוקדים זה עם זה אפילו בחתונה שלהם עצמם.]
חזרה לפורום
  #16  
ישן 21-12-2010, 03:27
צלמית המשתמש של linuxsboot
  linuxsboot linuxsboot אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.04.06
הודעות: 18,034
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "ראשית - הם לא נשואים (הוא כתב..."

ציטוט:
[לכן הזוגות היותר דוסים לא רוקדים זה עם זה אפילו בחתונה שלהם עצמם.]

כנראה אמונה שונה אצל כל אחד ואחת.



אם כבר ענית על זה שחף, יש לי עוד שאלה.
ציטוט:
בני זוג נשואים דתיים יכולים לרקוד ביחד (בימים בהם הם מותרים, כלומר האישה אינה נידה), אך לא לעיני גברים אחרים (כי לאישה אסור לרקוד לעיני אנשים שאינם בעלה/אביה/אחיה/בניה), ולכן הם אינם יכולים לרקוד יחד בחתונה של אנשים אחרים.
הזוג היחיד שבפועל יכול לרקוד ברחבת ריקודים בחתונה הוא החתן והכלה (או הכלה ואביה וכדו'), כי החתן מגיע לרחבת הנשים (וכך אף גבר לא רואה את הכלה רוקדת) וכל הבנות מפסיקות לכבודם וכך החתן לא רואה אף בחורה רוקדת.
אבל זוג אחר לא יכול להיכנס לרחבת הנשים כי זו חוצפה (הגבר מפריע לנשים לרקוד).


מותר להורים להפגין רגשות בבית ולרקוד יחדיו, אם יש להם בנות בבית? רשמת שרק לגברים (בעלה,אביה, אחיה ובניה) מותר לראות את האישה רוקדת או שהכוונה הייתה לאירועים בלבד ולבית יש חוקים אחרים?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
will you marry me nesli barda? Operating system: Linux The day Microsoft & apple makes a product that does not suck will be the day they start making vacuum cleaners. say no to Apple&Facebook&MS&Samsung IL&Nokia&Hot&Yes,but say yes to Google

חזרה לפורום
  #17  
ישן 14-11-2010, 13:12
  y o g e v y o g e v אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.05.07
הודעות: 813
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Zorro26 שמתחילה ב "ריקודים בחתונה"

ב"ה שאתה מתחזק וחוזר בתשובה, שבעז"ה תעלה מעלה מעלה,ותזכה לראות מאורה של תורה.

לצערנו היום כיפה לא מעידה בהכרח על כך שהאדם דתי (שומר תרי"ג מצוות או לפחות משתדל מאוד ורוצה לשמור).

לכן תוכל לראות מדי פעם כיפות ברחבת הריקודים עם בנות.
מבט של חיבה והתענגות על יופי של אישה שלא שלך אסור אז ריקודים כל שכן.

כמובן שכל זה אסור,וזה לא בגלל שהדתיים איזה עם חשוך,אלא מדברים עמוקים ויסודיים.
דברים שצריך ללמוד אותם בעיון.

כל זוג ששומר על הטהרה ביניהם ומחוצה ,האישה שייכת לבעל והבעל לאישה ,אזכבר מראש הם מתחילים את הזוגיות מנקודה טובה הרבה יותר.

כשזה לא קורה,והבעל של כל הנשים,והאישה של כל הגברים,הרי למה להגביל עצמנו??
אז מראש ישנם בעיות בין הבני זוג וצרות.

כמה קישורים לחיזוק העניין.
http://www.mako.co.il/spirituality-...97de9321006.htm

שו"תים
http://www.kipa.co.il/ask/search.as...hcat=&searchrav=
קישור עם פירוט רציני ,המביא מקורות וכו'
http://www.yeshiva.org.il/midrash/Shiur.asp?id=8265
חזרה לפורום
  #51  
ישן 17-12-2010, 13:45
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,089
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי עמליה שמתחילה ב "לשחף- אני מסכימה עם המציאות..."

אויש נו. מצחיקה, אני יודעת שבעיניך הליכה בלי כיסוי ראש היא מבורכת. היה קשה לפספס את זה גם מההודעות הקודמות שלך. בכלל לא הבנת את האמירה של ההודעה שלי.

את כתבת שפעם נשים היו רוקדות מעורב. כדי להבהיר לך שהאמירה שלך לא רלוונטית, לא מעניינת ולא טוענת שום דבר ממשי, כתבתי כמה דברים שהיו פעם והיום אינם: נשים היו הולכות בלי כיסוי ראש ונערות עם חצאיות מיני, לא שמרו נגיעה וכו' (דברים שהם מבורכים בעיניך, אבל את מי זה מעניין?) וגם לנשים לא היתה זכות בחירה לפרלמנט (מתוש, עכשיו המילה מתאימה?), כושים היו עבדים ועוד.

במילים אחרות, טענתי היתה: זה שהמצב בעבר היה שונה מהיום, לא מוכיח שהמצב בעבר היה טוב יותר.
בעבר היו הרבה דברים שליליים שכבר הרבה פחות נפוצים, ב"ה (ביניהם עבדוּת, וגם, להבדיל: אי שמירת נגיעה ואי הליכה עם כיסוי ראש), וגם דברים חיוביים שלמרבה הצער כבר הרבה פחות נפוצים (ציוניות חילונית, למשל).

הבנת?
חזרה לפורום
  #53  
ישן 18-12-2010, 12:24
צלמית המשתמש של hellfrost
  hellfrost hellfrost אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.12.09
הודעות: 7,072
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "אויש נו. מצחיקה, אני יודעת..."

1. את משווה עבדות, במשפט אחד עם "אי שמירת נגיעה"? באמת כאילו?
2. כבר לא רואים שלטים של "התנועה הציונית" בת"א כי הציונות דיי הגשימה את עצמה. מדינה יהודית והכל...

3. אני לא מבין את הקטע של הדתיים, להתקרב יותר ויותר לחרדים... כאילו שקיצוניות בדת, פחד ממין, מהאשה, וסלידה מהאחר, זה מה שיהפוך אותם ליהודים יותר טובים...

לא אכפת לי איזה רב פסק איזה הלכה. בתנ"ך צניעות ממש לא היתה ערך מרכזי ומודגש. באמת שההתייחסות לזה, היא כאילו כל הגברים הם סוטי מין מיוחמים, שאם רק תבחין עינם בטפך, או רעמת שיער, או חלילה ישמעו אשה שרה, מייד תאבד עליהם דעתם...

קצת מזכיר את הנצרות הקתולית ד"א...

ציטוט:
אני מבין שזה אמונה והכל.
אבל אני חייב להגיד שלי זה נשמע פשוט מעוות, אפילו חולני...
חזרה לפורום
  #55  
ישן 18-12-2010, 17:08
צלמית המשתמש של Tallyco
  משתמשת נקבה Tallyco Tallyco אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.06
הודעות: 13,563
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי תבור - tar 21 שמתחילה ב "[QUOTE=hellfrost]13. אני לא..."

אף אחד לא בא ללמד אותך דבר. לעומת זאת, ההתנשאות שברבות מהודעות חבר'ה דתיים כאן בפורום בסגנון
"אתם חילונים, אין לכם תרבות וערכים, ואין לכם מה להתעסק ביהדות כי אתם לא מבינים בזה כלום" בהחלט מעוררת
אנטגוניזם. ולא, לא כל מנהג שנפוץ היום בקרב החברה הדתית הואמנהג מחייב הלכתית, ולא כל המנהגים הללו
שהשתרשו וממשיכים להשתרש בקיצוניות של החמרה שהולכת וגוברת עם השנים, הם בהכרח חיוביים. אם החברה
הדתית לא הייתה כ"כ מפוחדת מהיעלמותה היא עם ההיפתחות לעולם החילוני, אולי היית רואה פסיקות שאשכרה
מתאימות את היהדות לעת המודרנית, במקום פסיקות שהולכות ומחמירות עם השנים. אולי, רק אולי, אם ההלכה
הייתה מעודכנת יותר ומתאימה את עצמה לעת המודרנית, היית רואה פחות סלידה ויותר הבנה מהציבור החילוני,
ומי יודע - אולי אפילו התקרבות של אלה מביננו שאשכרה מאמינים בקיומו של אל, אבל לא בממסד הדת כפי
שהיא היום.

הכי קל לבוא ולהגיד "אל תתערבו, הדיונים האלה לא בשבילכם ואנחנו יודעים הכי טוב, ובעצם היהדות שייכת לנו"
מצד שני, במקום לקרב לבבות וליצור איזשהו דו שיח בגובה העיניים, אתה רק מרחיק. במקום לנסות ולהקשיב,
אתה נאטם. מי יודע - אולי יש טיפונת הגיון גם בדברי חילונים (אפילו אם זה נוגע להלכה ר"ל)
_____________________________________

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מיכל - 20.1.13

מאיה - 9.11.14
נטע - 2.4.20

חזרה לפורום
  #56  
ישן 18-12-2010, 17:18
צלמית המשתמש של תבור - tar 21
  משתמש זכר תבור - tar 21 תבור - tar 21 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.10.09
הודעות: 6,786
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי Tallyco שמתחילה ב "אף אחד לא בא ללמד אותך דבר...."

העניין הוא שלהלופרוסט אין בעייה עם דתי שיתחלן אבל יש לו בעייה אם דתי שכביכול "ייתחרד" (למרות שכאן מדובר על דברים די בסיסיים) - כלומר בעיניו רק בערכים שהוא מבין ראוי להאחז והשאר זה "התחרדות" ו"פסיקות חשוכות".
חוץ מזה - התנשאות יש בעיקר מהצד החילוני, לפחות לפי מה שאני ראיתי.
ולעניננו: אדם דתי מאמין שהתורה היא מהשמים ולכן אין מה להתאים אותה לכל משב רוח תרבותי שהיום הוא כאן ומחר בקבר - את המנהגים אפשר וצריך להתאים לזמן ולמקום אבל את ההלכה אני לא חושב שיש מקום לשנות
נ.ב. שום דבר לא אישי כמובן, גם אם אני מדבר בחריפות על דעה מסוימת אני לא מתכוון לפגוע באדם שאמר אותה.
חזרה לפורום
  #59  
ישן 18-12-2010, 18:10
צלמית המשתמש של פומבה
  משתמש זכר פומבה פומבה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.12.10
הודעות: 81
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי תבור - tar 21 שמתחילה ב "[QUOTE=פומבה] להתעלם ולהגיד..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי תבור - tar 21
השאלה היא למה אתה קורא התחרדות.
אם אדם מחליט להדר בצניעות זו "התחרדות"? כל עוד יש כבוד גם כלפי גישות אחרות - תבוא עליו הברכה.


כל עוד הוא מכבד, אני מסכים לגמרי.
מי שרוצה להדר - תבוא עליו הברכה. זכותו.
ההבדל בין הידור ולבין הלכה הוא מאוד גדול.

למה אני קורא התחרדות? - אנשים שעד לפני 15 שנה שלא הייתה להם בעייה ללמוד בבי"ס מעורב - ועכשיו מסתכלים על זה בבוז ו"מברכים" אנשים שממשיכים ללמוד ככה?

הרב עובדיה יוסף שליט"א, שבמשך שנים מצא את הדרך בהלכה להקל,
ובשנים האחרונות התחיל להחמיר? (ולפי חלק מהדעות כדי להתקרב לפוסקים האשכנזים?).
חזרה לפורום
  #60  
ישן 18-12-2010, 17:32
צלמית המשתמש של Tallyco
  משתמשת נקבה Tallyco Tallyco אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.06
הודעות: 13,563
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי תבור - tar 21 שמתחילה ב "העניין הוא שלהלופרוסט אין..."

מהצורה בה אתה מגיב, גם כאן באשכול וגם בסקופים, יש תחושה של ריחוק והתנשאות. וזה לא רק ממך.
תמיד, בכל דיון שנוגע לדת עם חבר'ה דתיים, יעלה הטיעון של "זו הלכה, לא למדתם את זה (מאיפה אתם כ"כ
בטוחים?) ואין לכם בכלל מה להכנס לדיונים כאלה". אתה חושב שההלכה ניתנה בהר סיני? כולה? או שהיא
התעדכנה עם פסיקות כאלה ואחרות עם השנים? אחרת למה יש פוסקי הלכה? למה יש דברים שהתווספו עם השנים?
אז כמו שיכולים לתת פסקי הלכה במהלך השנים - ניתן ורצוי היה לעשות התאמה לרוח ההווה... זה לא היה גורם
לאיש להיות פחות יהודי לו נשים היו הולכות במכנסיים, או שטבילת רווקות הייתה מותרת. ואלו רק שתי דוגמאות
לדברים שנאסרו או השתרשו מאוחר...
_____________________________________

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מיכל - 20.1.13

מאיה - 9.11.14
נטע - 2.4.20

חזרה לפורום
  #65  
ישן 18-12-2010, 18:15
צלמית המשתמש של hellfrost
  hellfrost hellfrost אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.12.09
הודעות: 7,072
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי תבור - tar 21 שמתחילה ב "[QUOTE=hellfrost]13. אני לא..."

באמת תרבות מפוארת, אם היינו נשארים איתה היינו עד עצם היום הזה יושבים בגטו, או בעיירה יהודית בתחום המושב (נוסח שלום עליכם) ומחכים למשיח... הנה הוא מגיע...

גם את ההשוואה לחשמונאים אהבתי, באמת דוגמה טובה להשוות את החילונים לכובש זר ואכזר שרוצה למחוק את היהודים מבחינה תרבותית, ולהטמיעה אותם בתוכו... וואלה... איפה "כולנו יהודים" איפה?

גם את הקשקוש שאומר שההלכה ניתנה לעם ישראל במעמד הר סיני ומאז היא מועברת לנו ע"י רבנים אהבתי. כתוב בתורה בדיוק מה נמסר למשה במעמד הר סיני, בכתב ובע"פ. גם לא חסר תיאורים לכל אורך התנך בדיוק מה ה' רוצה ממאמיניו. אם יש רבנים שפוסקים הלכה, אז אולי הם פוסקים מתוך התבססות על קודמיהם, או על הכתובים, אבל בסופו של דבר הם מנהיגים של קהילה, שמובילים את הקהילה שלהם, ומנחים אותם איך להתנהג ומתי.

מה שקשה לי עם ה"התחרדות" של הדתיים בישראל, זה שלדעתי לפחות זה לא נעשה מתוך התחזקות דתית או "הידור", אלא מתוך בדלנות, הליכה לקיצוניות, ובכלל אל ימי הביניים, וזה בישביל להגן על עצמם מהחברה החילונית.

שוב אני לא מבין איך צניעות בפני עצמה זה ערך יהודי. אתה מוזמן להביא פסוק - אני מתכון כמובן לצניעות מינית... אם כבר אז זה ערך של הנצרות הקטולית, איי שם מימיי הביניים, שנועד בעיקר לכבול את ההמונים...
חזרה לפורום
  #66  
ישן 18-12-2010, 18:26
צלמית המשתמש של תבור - tar 21
  משתמש זכר תבור - tar 21 תבור - tar 21 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.10.09
הודעות: 6,786
בתגובה להודעה מספר 65 שנכתבה על ידי hellfrost שמתחילה ב "באמת תרבות מפוארת, אם היינו..."

א.שכחת שחלק מאבותיה הרוחניים של החילוניות היהודית הרוחניים ראו את עצמם כגרמנים בני דת משה, במקרה הטוב...
הציונות היתה תנועה שהיו חברים בה גם דתיים, אמנם חילונים יזמו אותה אבל היהדות היא זו שהובילה לכך שהיתה לציונים עבודה בכלל.
אתה יכול למכור לעצמך אשליות מכאן ועד הודעה חדשה - אילולא היהדות לא היינו שורדים כעם, נקודה.

ב.מקור הצניעות: הממ... כל איסורי "גילוי עריות שיש בתנ"ך? "שקר החן והבל היופי אישה יראת ה' היא תתהלל"? ובטח יש עוד.
אגב, דיני צניעות מפליגים כבר מופיעים בגמרא, התלמוד הבבלי נערך, עד כמה שידוע לי, תחת שלטון הסאסאנים - אין שום קשר לקתוליות.

ג. לא השוויתי בין החילונים ליוונים, אמרתי שלפי העיקרון של "להתאים את ההלכה לתרבות המודרנית" החשמונאים היו סתם פנאטים. אופס, בזכות הפנאטים האלה אתה היום כאן כיהודי ולא איזה מוסלמי פלשתיני.
חזרה לפורום
  #69  
ישן 18-12-2010, 21:03
צלמית המשתמש של תבור - tar 21
  משתמש זכר תבור - tar 21 תבור - tar 21 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.10.09
הודעות: 6,786
בתגובה להודעה מספר 67 שנכתבה על ידי hellfrost שמתחילה ב "א. "הציונות הדתית" היא תופעה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי hellfrost
א. "הציונות הדתית" היא תופעה חדשה בעיקרה, היו דתיים בתנועה הציונית, אבל הם ממש לא היו הרוב. גם אם היו ציונים שהאמינו באלוהים, הם עשו מה שעשו מתוך מקום לאומי, וכאנטי טזה לקונספט היהודי של לשבת בגולה ולחכות למשיח

.נגיד שכך, עדיין אם לא היהדות - לא היתה ציונות (הרצל אמר משהו כזה "אנו, אפשר לומר, שבנו הביתה. הציונות היא שיבה אל היהדות עוד לפני השיבה אל ארץ היהודים")

ב. אתה צודק יש קשר ישיר בין כיסוי שיער, להוראה אלוהית לא לשכב עם אחותך. גם הציטוט מקהלת לא הוגן, הוא עומד בקונטקסט של כל הפרק, מה שמשנה את המשמעות שלו..[/QUOTE].
התכוונתי לעיקרון של צניעות, כיסוי ראש זה כבר ירידה לפרטים - אין עניין לדון על כל פרט ופרט בענייני צניעות כאן.
אם חשוב לך לדעת חפש בגוגל "הטעם לכיסוי ראש" בטח תמצא משהו.
חזרה לפורום
  #70  
ישן 18-12-2010, 18:46
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,089
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי hellfrost שמתחילה ב "1. את משווה עבדות, במשפט אחד..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי hellfrost
1. את משווה עבדות, במשפט אחד עם "אי שמירת נגיעה"? באמת כאילו?

אוי נו, אל תתחיל לי עם ה... הזאת. (במקום שלוש נקודות תציב מילה כלשהי, אני לא מוצאת מילה מתאימה.)
מותר לכתוב באותו משפט כה דברים ששונים מאוד אחד מהשני, ולשם כך נועדה המילה "ולהבדיל", ואכן כתבתי אותה.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי hellfrost
1
3. אני לא מבין את הקטע של הדתיים, להתקרב יותר ויותר לחרדים... כאילו שקיצוניות בדת, פחד ממין, מהאשה, וסלידה מהאחר, זה מה שיהפוך אותם ליהודים יותר טובים...

לא אכפת לי איזה רב פסק איזה הלכה. בתנ"ך צניעות ממש לא היתה ערך מרכזי ומודגש. באמת שההתייחסות לזה, היא כאילו כל הגברים הם סוטי מין מיוחמים, שאם רק תבחין עינם בטפך, או רעמת שיער, או חלילה ישמעו אשה שרה, מייד תאבד עליהם דעתם...

קצת מזכיר את הנצרות הקתולית ד"א...

אל תגיד "הקטע של הדתיים", כי כמו אצל "החילונים" - יש אצל "הדתיים" הרבה אנשים והרבה דעות.
בכל מקרה, גם אני (כדתייה) מתנגדת להתחרדות בציבור שלנו. אין לי בעיה עם אנשים שלוקחים על עצמם החמרות, יש לי בעיה עם גישות מתפתחות לפיהן אותן החמרות הן הלכה. חוץ מזה, מפריעה לי הנטיה להתחרדות בתחומים חברתיים, יותר מאשר בתחומים ההלכתיים.

אבל ההגדרה שלי למהי התחרדות שונה מההגדרה שלך. אתה טוען ששמירה על ההלכה היא התחרדות, אני טוענת ששמירה על ההלכה היא הכרח. התחרדות היא מעבר לזה.
חזרה לפורום
  #73  
ישן 18-12-2010, 19:00
צלמית המשתמש של פומבה
  משתמש זכר פומבה פומבה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.12.10
הודעות: 81
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 70 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "[QUOTE=hellfrost]1. את משווה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחף דרור
אל תגיד "הקטע של הדתיים", כי כמו אצל "החילונים" - יש אצל "הדתיים" הרבה אנשים והרבה דעות.
בכל מקרה, גם אני (כדתייה) מתנגדת להתחרדות בציבור שלנו. אין לי בעיה עם אנשים שלוקחים על עצמם החמרות, יש לי בעיה עם גישות מתפתחות לפיהן אותן החמרות הן הלכה. חוץ מזה, מפריעה לי הנטיה להתחרדות בתחומים חברתיים, יותר מאשר בתחומים ההלכתיים.


די נוטה להסכים עם הקביעה הזאת.
לי דווקא כן מפריעה ההתחרדות בהלכה.
רוצים להחמיר על עצמיכם - בבקשה. זכותכם המלאה.
אל תהפכו את הרצונות שלכם להחמרות - להלכה שמחייבת את מי שאינו מעוניין בכך.


ההלכה באה להקל על היהודי בתוך המסגרת. לא להכניס החמרות.
חזרה לפורום
  #79  
ישן 21-12-2010, 02:57
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
מסכים לחלוטין.
בתגובה להודעה מספר 73 שנכתבה על ידי פומבה שמתחילה ב "[QUOTE=שחף דרור] אל תגיד..."

זו תופעה שדי מייצגת את היהדות בכלליות, ההוספה של חומרות איסורים, וקביעתן בסופו של דבר כהלכה מחייבת.
האמת שגם בדברים הלכאורה ברורים שהזכרתם למטה הנושא לא כזה פשוט.

לגבי כיסוי הראש, עיין בתשובה הזאת מאת הר' יוסף משאש זצ"ל, הוא מראה שם מלשון התלמוד והמפרשים שכיום (למעשה נכתב עוד בשנות הששים) כלל לא בטוח שיש לחייב נשים בכיסוי ראש. (לא בטוח שהחיוב היה עליהן מלכתחילה.)
ברור שהרוב חולקים עליו (בלשון המעטה), אך העניין הוא שהרוב מעדיפים לחלוק עליו.

גם איסור הנגיעה הגורף לא כזה פשוט.

למעשה, אני חושב שלא אגזים אם אומר שחלק הארי של דרך החיים היהודית הדתית מושתת על מנהגים וגזרות, הרבה לשם החמרה גרידא.
ולמה זה חבל, כי כל קביעת החמרה כזו כהלכה מחייבת רק הופכת את כל הלא מקפידים עליה לחוטאים.


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 21-12-2010 בשעה 03:02.
חזרה לפורום
  #82  
ישן 21-12-2010, 14:43
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,089
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 81 שנכתבה על ידי פומבה שמתחילה ב "לפי הבנתי, הכוונה שלו היא שמי..."

נדמה לי שהוא התכוון שאדם שעובר על הלכה, גם אם היא לא אמורה להיות הלכה אלא נקבעה ככזו ע"י רוב פוסקי ההלכה באותו הדור - הוא בתכלס חוטא. לכן ההחמרות הופכות אנשים לחוטאים כשבפועל מבחינת ההלכה האמיתית - זה לא היה אמור להיחשב להם כחטא.
חטא זה אמנם דבר שהוא מול הקב"ה, אבל מהו חטא נקבע ע"י פסיקת ההלכה. כמו שהתירו לקחת אשת יפת תואר תחת תנאים מסויימים, כדי שיקחו אותה בהיתר ולא באיסור. אם הטענה שלכם (שאין קשר לפסיקת ההלכה, מה שמשנה הוא מה היה אמור להיות, מה הקב"ה התכוון) נכונה - לא היו צריכים להתיר אשת יפת תואר. או שהיא אסורה במילא, או שהיא כבר מותרת במילא.

הקב"ה נתן כוח לפוסקים לפסוק הלכה, וזהו תפקידם. ומי שעבר על איסור דרבנן (ולא משנה שיש פוסקים לכאן ולכאן. נניח שעברת על איסור של הרב שלזרם שלו אתה משתייך) - עבר עבירה.


וברוך - תמיד אפשר למצוא את מי שיתיר. אני טוענת שגדולי הדור שלנו (ושל דורות העבר) הם לא אנשים קטנוניים ו/או טיפשים ו/או נכלוליים שאוסרים משהו כי ככה הם "מעדיפים".
אם כל הפוסקים הדומיננטים (או כל הפוסקים בכלל, למעט אחד או שניים) פסקו משהו - אז זוהי ההלכה.
ואגב, לכן נאמר "עשה לך רב". אם אתה בדעות של הרב משאש - לך לפי דרכו. אבל אז אתה מחוייב לכל הפסיקות שלו. לא בדקתי לעומק, אבל אם הוא רב אורתודוקסי, קשה לי להאמין שהפסיקות שלו זהות להשקפה שלך. גם לא כתבת מפורשות אם הוא אכן מתיר ללכת בלי כיסוי ראש או אומר שלכאורה לא היה לזה מקור קדום, או משהו כזה.

נערך לאחרונה ע"י שחף דרור בתאריך 21-12-2010 בשעה 14:47.
חזרה לפורום
  #83  
ישן 21-12-2010, 16:54
צלמית המשתמש של פומבה
  משתמש זכר פומבה פומבה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.12.10
הודעות: 81
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 82 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "נדמה לי שהוא התכוון שאדם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ShoobyD
ולמה זה חבל, כי כל קביעת החמרה כזו כהלכה מחייבת רק הופכת את כל הלא מקפידים עליה לחוטאים.


מהמשפט הזה די ברור (לפחות לי...) שהכוונה היא שלוקחים החמרה ועושים ממנה את ההלכה המחייבת.

אני לא מתכוון למה שרוב פוסקי הדור אמרו שאסור. במקרה ברור שזאת ההלכה. (אחרי רבים להטות).

צריך גם להסתכל במה הכוונה כשאומרים רוב הרבנים - עדות? חסידויות?
הכוונה שלי היא שישנם רבנים שפוסקים/מחמירים בצורה כלשהיא,
ואנשים שהולכים לפי פסיקותיהם - מסתכלים על האנשים שלא נוהגים כך - כחוטאים.
(ע"ע - כובעים/פאות - ישנם [לא כולם!!!] שהולכים בצורה מסויימת ומסתכלות על האחרים בבוז ונלחמים על זה בצורה די מגעילה).
_____________________________________
הגלרייה שלי

חזרה לפורום
  #85  
ישן 23-12-2010, 07:33
צלמית המשתמש של פומבה
  משתמש זכר פומבה פומבה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.12.10
הודעות: 81
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 84 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "לא הבנתי למה כתבת לי את זה...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחף דרור
נדמה לי שהוא התכוון שאדם שעובר על הלכה, גם אם היא לא אמורה להיות הלכה אלא נקבעה ככזו ע"י רוב פוסקי ההלכה באותו הדור - הוא בתכלס חוטא. לכן ההחמרות הופכות אנשים לחוטאים כשבפועל מבחינת ההלכה האמיתית - זה לא היה אמור להיחשב להם כחטא.

ברור לי, ואני מסכים שאם יש משהו שרוב הרבנים הסכימו עליו זאת ההלכה שקובעת.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ShoobyD
ולמה זה חבל, כי כל קביעת החמרה כזו כהלכה מחייבת רק הופכת את כל הלא מקפידים עליה לחוטאים.

אני מבין, שהכוונה היא כשלא רוב הרבנים חושבים משהו מסויים, ואז האנשים שפוסקים לפיהם,רוצים לחייב את כולם לנהוג בצורה כזאת.



ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחף דרור
ואגב, לכן נאמר "עשה לך רב". אם אתה בדעות של הרב משאש - לך לפי דרכו. אבל אז אתה מחוייב לכל הפסיקות שלו. לא בדקתי לעומק, אבל אם הוא רב אורתודוקסי, קשה לי להאמין שהפסיקות שלו זהות להשקפה שלך.

את רצינית לגבי השאלה הזאת? הרב יוסף משאש בויקיפדיה. את מוזמנת לחפש עוד חומר.
לשאול שאלה כזאת, זה כמו לשאול אם הרב עובדיה יוסף אורתודוכסי.


בתקווה שעכשיו אני מובן.
_____________________________________
הגלרייה שלי

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 02:05

הדף נוצר ב 0.15 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר