לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #9  
ישן 21-10-2010, 11:02
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,579
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "היה על גלגלים"

התאונה הזו מעניינת מאוד, נראה שהמטוס נשלט לחלוטין- שומעים תגובת מנוע ונראית הרמת אף רגע לפני הפגיעה בקרקע- הגלגלים נראים בחוץ תקין אך אולי המטוס בתצורה כבדה מאוד- נתיקים מלאים?
מי יודע להרחיב כאן או לנתח?
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 21-10-2010, 21:22
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי רועי כהן שמתחילה ב "[QUOTE=NehemiaG]מה השאלה?..."

מדהים כמה דברים שלא כתבתי אתה מצליח לקרוא.

נכתב למטה שהטייס אמר שהמנוע כשל בנחיתה, מהסרטון נראה שהוא הגיע בשיעור הנמכה גבוה מדי (כך גיל, והייתי סומך על דבריו) ולכן היתה נחיתה קשה.
כשאני אומר שלא סביר שהיה כשל במערכת ההפלטה, זה מתבסס על זה שהיתה הפלטה בסופו של דבר (למרות שאני מכיר טוב אירוע כשל במערכת הפלטה שבו כן היתה הפלטה, אבל מאוחרת ולא תקינה), וזה קיבל חיזוק מדברי הטייס (האידיוט, סליחה, מותר לי עכשיו לומר את זה) שאמר שלא נטש מיד כדי למנוע פגיעה בכלי טיס אחרים (לא ברור איך בדיוק. לא סביר שהמטוס יגיב לו טוב במצב כזה).
וכן, הוא היה יכול לההרג, לכן הוא אולי גיבור, אבל לא חכם. אי לכך... אידיוט בשפת העם.


נערך לאחרונה ע"י NehemiaG בתאריך 21-10-2010 בשעה 21:24.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 21-10-2010, 21:52
צלמית המשתמש של רועי כהן
  רועי כהן רועי כהן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.07
הודעות: 87
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "[B]מדהים כמה דברים שלא כתבתי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
מדהים כמה דברים שלא כתבתי אתה מצליח לקרוא.

נכתב למטה שהטייס אמר שהמנוע כשל בנחיתה, מהסרטון נראה שהוא הגיע בשיעור הנמכה גבוה מדי (כך גיל, והייתי סומך על דבריו) ולכן היתה נחיתה קשה.
כשאני אומר שלא סביר שהיה כשל במערכת ההפלטה, זה מתבסס על זה שהיתה הפלטה בסופו של דבר (למרות שאני מכיר טוב אירוע כשל במערכת הפלטה שבו כן היתה הפלטה, אבל מאוחרת ולא תקינה), וזה קיבל חיזוק מדברי הטייס (האידיוט, סליחה, מותר לי עכשיו לומר את זה) שאמר שלא נטש מיד כדי למנוע פגיעה בכלי טיס אחרים (לא ברור איך בדיוק. לא סביר שהמטוס יגיב לו טוב במצב כזה).
וכן, הוא היה יכול לההרג, לכן הוא אולי גיבור, אבל לא חכם. אי לכך... אידיוט בשפת העם.


מדהים שאתה קורא לטייס קרב אידיוט, בזמן שלא ישבת בקוקפיט במקומו, עם מטוס עמוס חימוש, רגע לפני נחיתה קשה על המסלול, תוך קבלת החלטות של שברירי שנייה תחת לחץ של חיים או מוות. באמת מדהים.
קצת צניעות.
ואגב, הכשל בהודעה הקודמת שכתבתי, לא היה קשור למערכת הפליטה.

נערך לאחרונה ע"י רועי כהן בתאריך 21-10-2010 בשעה 21:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 21-10-2010, 22:06
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי רועי כהן שמתחילה ב "[QUOTE=NehemiaG][b]מדהים כמה..."

אתה מזכיר לי כמה אנשים שאמרו למומחי תוכן (לא שאני מומחה תוכן) שמכיוון שהם לא מתפעלים הם לא אמורים להתבטא בתפעולי חירום. שהרי הם מעולם לא היו בסצינה הזאת. זכותי המלאה לטעון שהבחור שגה, ושהשגיאה שלו אידיוטית.... למרות שלא הייתי שם. והטפות על צניעות הן תמיד על סף הדמגוגיה, אני מציע שתתייחס עניינית.

לא אמרתי שהטייס היה צריך לנטוש רגע לפני הנגיעה (לא בטוח שהבד"ח אומר לנטוש רגע לפני נגיעה עם אובדן מנוע), אבל הוא היה צריך לנטוש לפני הזמן שבו נטש. משמעותית לפני.

לא יודע כמה התרסקויות ראית בעיניים או בסרטונים וכדומה, אבל יש מצבים שבהם אין זמן ובאמת אי אפשר לשפוט את הטייסים - בעיקר כשאין להן מושג מה קורה (תאונת קורנס 139 זו דוגמה טובה לדעתי: הטייסים כנראה לא הבינו מה בדיוק קרה להם, והקריאה להם לנטוש היתה כנראה מאוחרת מדי - היה להם מעט מאוד זמן); ויש מצבים שברור מה קורה (איבדת מנוע, נגעת קשה, איבדת כן נסע, המטוס מטלטל, הראדום נשבר, אש עולה מאחוריך, המטוס נכנס להחלקה...) וצריך לפעול מאוד מהר, במקרה הזה לנטוש כדי שלא להתפוצץ או לא להתגלגל ולמות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 21-10-2010, 22:55
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "אני בטח קטונתי מלהתווכח עם..."

זה חוסר מקצועיות... אם כבר.
מתוך http://www.ejectionsite.com/av8bseat.htm :
ציטוט:
The seat is designed for fast parachute deployment for the low speed/low altitude portion of the aircraft envelope, including the hover which is the most dangerous portion. This is due to the high sink rates that can develop if there is a catastrophic failure while in the hover.

מושב המפלט של ההרייאר הוא מ-0-0 עד 600 קשר. נקודת המוצא של טייס צריכה להיות שהכסא תקין (מערכת אוטונומית, כלומר - לא תלויה בשאר המטוס - שאמורה לעבור תחזוקה קפדנית במיוחד), ולכן אין סיבה שהוא לא יינטוש.

עוד על מושב המפלט הזה - כאן:
http://www.ejectionsite.com/siiisseat.htm

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 21-10-2010, 12:42
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,976
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "נטישה מאוחרת מאוד..."

התאונה אירעה ב-14 במאי 2009 בבסיס קנדהאר והמטוס - הארייר GR.9A מס' ZG478/68 - נמחה. המטוס היה חלק מכוח ההארייר המשולב מבסיס קוטסמור ופעל במסגרת גף פרישה של טייסת 1.
תוצאות חקירת התאונה עוד לא פורסמו, אם כי החקירה נסתיימה כנראה מזמן.
הטייס סיפר שכשל מנוע בשלבים האחרונים של הגישה גרם לנחיתה הכבדה. מה שהחמיר את מצבו היתה העובדה שהמטוס נשא חימוש. לדבריו הוא נשאר בתא הטייס עד הרגע האחרון כדי לנסות למנוע התנגשות במטוסים אחרים (מקור).

ד"א, ההארייר היה בגישה לנחיתה נורמלית ולא אנכית.
_____________________________________
שפונדרה
Good People, Good Food
http://www.shpondra.com/


נערך לאחרונה ע"י Fox450 בתאריך 21-10-2010 בשעה 12:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 22-10-2010, 11:49
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,067
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "נטישה מאוחרת מאוד..."

ההערכה שלי לנטישה המאוחרת: הטייס מרגיש שהוא מגיע בקצב שקיעה גבוה מהרצוי ופותח מנוע (שניה 13 בסירטון). כאשר נדמה לו שהמצב השתפר הוא מפחית שוב את כח המנוע (שניה 15) ואז הוא מבין שהתיקון לא היה מספיק והוא פותח שוב מנוע, אך זה כבר מאוחר מידי והוא פוגע במסלול בחוזקה.
כרגע הוא במצב שהמטוס אמנם נפגע אך ממשיך ישר על המסלול. הוא אינו ממהר לנטוש עקב החשש שמשמעות נטישה הינה איבוד בטוח של המטוס, ועוד באשמתו. כל עוד המטוס ממשיך ישר (אני מניח שהוא לא רואה את האש המתפתחת מאחוריו) הוא "תקוע" באשמה הנ"ל ולכן לא ממהר לנטוש. רק כאשר האש כבר אופפת אותו לחלוטין הוא מבין שאין ברירה.
ההנחה שלי מתבססת על אובדני טייסים שלא מיהרו לנטוש, למרות שידעו שלפי ההנחיות הם כבר צריכים לנטוש, כיוון שהם מנסים להציל את המטוס שנקלע לצרה באשמתם (קורה בד"כ בכניסה לסחרור).
במקרה הנוכחי המזל פעל לטובתו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 23-10-2010, 01:19
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,967
תשובה
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "ה'אגו' והחשש מ'מה יגידו' משחקים תפקיד במצב שכזה?"

נטישה היא פעולה מאוד קיצונית עם תוצאות כמעט ודאיות של אובדן כלי מלחמה יקר. אף טייס לא מעוניין להגיע למצב כזה אם הוא חושב שהוא יכול לצאת ממנו. היו מקרים בעבר של נטישה מאוחרת מדי שהסתיימו במוות, והוערכו כנסיון מיותר של הטייס להציל את המטוס. תאונה אחת שעולה לי לראש היא התאונה של יורם איתן ז"ל: הוא הסתחרר עם כפיר, אחרי שתי תאונות (פוגה ועייט, אחת עם רישום לזכות ואחת עם רישום לחובה). ההערכה היא שהוא נשאר יותר מדי בגלל שלא רצה תאונה שלישית ברקורד.
יש באתר חיל האויר תיאור של תאונת בז 137 בינואר 1998, שבה מתאר הטייס שהוא ניסה להמשיך עוד ועוד להציל את המטוס, למרות שהתקרב להוז"א ביחס לגובה נטישה מזערי, עד שהונטשו שניהם ע"י הנווט.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 23-10-2010, 09:31
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,067
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "ה'אגו' והחשש מ'מה יגידו' משחקים תפקיד במצב שכזה?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי .ישראלה היפהפיה
ה'אגו' והחשש מ'מה יגידו' משחקים תפקיד במצב שכזה?
אני מניח [ואולי אני טועה] שהם/אתם מתרגלים את הסיטואציות הללו שוב ושוב בסימולטורים והאדם פועל אוטומטית לפי פרוטוקול מסויים אלא אם משהו משבש את הרפלקסים?

הלם החבטה או רצון לשלוט בכלי כדי לא לפגוע באחרים נשמעים [לי] כסיבה סבירה לעיכוב של 10 שניות בהחלטה של אדם למלט את חייו. אבל המחשבה של 'אקח סיכון של 10%-50% לחיי בכדי להציל כלי' ממש לא נשמעת כרפלקס בריא בעיני עכבר היבשה.

לחלוטין לא בעיה של "אגו", יותר בכיוון של חשש מהמשמעות הקשה של איבוד מטוס יקר באשמתך.
בסימולטור קל לנטוש מטוס כיוון שאין בכך שום משמעות כספית ופסיכולוגית ואתה אכן מבצע את התירגול לפי הדרוש.
באויר המציאות יותר מורכבת והלחץ הפסיכולוגי נוטל תפקיד מרכזי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 23-10-2010, 00:22
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
בס"ש
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "נטישה מאוחרת מאוד..."

לא יודע לאן לשרשר את התגובה - אז בס"ש (בסוף שירשור)

מתוך דו"ח התאונה עולים כמה נקודות שסותרות את האמור לעיל:

1) ככל הנראה לא היו בעיות מנוע
2) כן הנסע קרס בעקבות הפגיעה הקשה במסלול
3) הטייס לא נטש על מנת למנוע פגיעה במטוס שעמד לצד המסלול ובו שמונה נוסעים

עכשיו נשאר לברר מדוע הגיע בזווית שכזו לנחיתה, ולא מן הנמנע כי התשובה תהיה בסוף "אישי צ"א"...

May14 2009 No 1 Sqn Harrier GR9 ZG478/"68"
Crashed at around 1030hrs Whilst Landing at Kandahar. The Pilot ejected saftly , sustaining only minor injuries,and was taken to the ISAF medical facility for treatment. Although there were reports of engine failure, these were believed to be wrong, however,the undercarrage collapsed when it hit the runway hard. The pilot remained with the aircraft for as long as possible in an effort to avoid hitting a commercial aircraft waiting to take-off,which had 8 people on board.The ATC had allegedly asked the Harrier pilot to land quickly because of this aircraft. When the Harrier burst into flames, he ejected and the damaged aircraft came to a halt 30ft from the civilian aircraft.

From the crash report
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 23-10-2010 בשעה 00:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 15-09-2012, 08:58
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,917
סרטי הדרכה של חהא"א על תזמון נטישה בכלל ונטישה מאוחרת בפרט
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "נטישה מאוחרת מאוד..."

סרטים מבק"א אופיינים אך בה בעת מעניינים (ויתכן שגם רלוונטיים להיום?). הסרט הראשון, המשותף לחהא"א ולצי, גדוש במידע טכני רב על תרחישים ושיקולי נטישה, סיכוי הישרדות במטוסים שונים וכו'. הסרט השני המאוחר יותר נוצר בעקבות גל של אבדות טייסים בהתרסקויות קטלניות בסוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80, אותן היה ככל הנראה ניתן למנוע על ידי נטישה מוקדמת יותר או בתנאים אחרים וכולל עדויות של טייסים של מטוסי מתקדמים כגון F-4 ,F-16, F-15, A-10, F-111 המתארים את שיקולי וחווית הנטישה שלהם.

Ejection Decision - A second Too Late


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

Ejection Vectors


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:41

הדף נוצר ב 0.46 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2020 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר