לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 05-11-2010, 05:35
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
שלט "לא לעשן"

שלום
מכיוון שחלק נכבד מהחודש האחרון ביליתי במטוסים שונים ,במגוון חברות במגוון מדינות , הצטברו אצלי מס' שאלות :

1.מדוע עדין מייצרים שלטי "לא לעשן" במטוסים? הדבר היה רלבנטי לפני 30 שנה כשעדיין עישנו בטיסות אך כיום זה מיותר. מדוע לא להוסיף שלט "אין להכות את הטייס" או "אין להפעיל סלולרי בנחיתה" ? האם הסכנה מעישון במטוס עדיין כה משמעותית ? החסכון שניתן היה להשיג מביטול השלטים האלו ו/או הפסקת הדפסת NO SMOKING על גבי כרטיס הבורדינג הוא אדיר! מדוע ממשיכים להדפיס??



2.מי לעזאזל תכנן והגה את ממשק המשתמש לשדה התעופה במדריד?...אחד הטרמינלים הקשים והמוזרים להתמצאות... מאד לא אינטואיטיבי...

3.בכל הטיסות , ההמראה התבצעה ללא קשר למועד ההמראה המתוכנן (25 דקות לכאן או לכאן) אבל מועד הנחיתות,של כל הנחיתות, היה מאד מדוייק בהתאם למועד המתוכנן. (טולרנס של 5 דקות מקס.) מעניין..דעתכם בנושא?

שאלות לא חשובות נוספות - בהמשך .

נערך לאחרונה ע"י שחר אדום בתאריך 05-11-2010 בשעה 05:42.
חזרה לפורום
  #2  
ישן 05-11-2010, 06:23
  משתמש זכר Yaneev Yaneev אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.10.01
הודעות: 1,533
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "שלט "לא לעשן""

1. מזכיר לי סיפור נחמד:
ציטוט:
במרכז כלוב ובו חמישה קופים הציבו מדענים סולם ובראשו ערימת בננות. כאשר קוף מסוים עלה על הסולם כדי לקחת לו בננה, המדענים שפכו מים קרים על כול ארבעת הקופים שנשארו בתחתית הסולם - על הקרקע. לאחר זמן מסוים, כל אימת שקוף כלשהו נסה לעלות על הסולם, היו אוחזים בו שאר הקופים או מונעים את עלייתו לסולם באלימות.

במשך הזמן הפסיקו הקופים לעלות על הסולם למרות הפיתוי של הבננות המונחות בראשו.

בשלב השני החליפו המדענים בהדרגה את הקופים. תחילה הוחלף קוף אחד. הדבר הראשון שהוא נסה לעשות היה לעלות על הסולם, דבר שנמנע ממנו בנחרצות ובמהירות על ידי שאר הקופים אשר הכו אותו. לאחר מספר ניסיונות כואבים הפסיק הקוף המצטרף לחבורה לנסות לעלות על הסולם.

הוחלף קוף שני אשר נסה לעלות על הסולם כקודמו. דבר שנמנע ממנו אלא שהפעם השתתף בהכאות גם הקוף הראשון שהוחלף בהדרגה הוחלפו שני הקופים הנוספים עד שלבסוף לא נותר אף לא קוף אחד מהקבוצה המקורית. בקלוב היו עתה חמישה קופים שלמרות שמעולם לא ספגו מקלחת מים קפואים כולם המשיכו להכות בכל קוף חדש שנסה להגיע אל הבננות.

אם היה ניתן לשאול אותם למה הם מכים את כל מי שמנסה לעלות על הסולם, קרוב לוודאי שהתשובה הרצינית הייתה:
´כי ככה תמיד היה אצלנו'



2. לא הייתי במדריד

3. שעת המראה ברוב המקרים לא באמת תלויה בצוות או בחברת תעופה, לרוב קשור לשירותי הקרקע ולבקרת התנועה בשדה. לעומת זאת הטייסים יכולים לשחק לא מעט עם שעת הנחיתה ולהאט את המטוס ולהאיץ את המטוס (גם אם זה זולל יותר דלק) בשביל להגיע לגייט\סלוט בזמן.

אגב ואולי אני טועה אבל לדעתי שעת ההמראה זה שעת עזיבת הגייט. אם תסתכל על אורך טיסה מסטנסד לאמסטרדם תגלה שזמן הטיסה הרבה יותר ארוכה ממה שהיא צריכה להיות
חזרה לפורום
  #3  
ישן 02-01-2011, 12:57
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Yaneev שמתחילה ב "1. מזכיר לי סיפור נחמד: ..."

ציטוט:
שעת המראה ברוב המקרים לא באמת תלויה בצוות או בחברת תעופה, לרוב קשור לשירותי הקרקע ולבקרת התנועה בשדה. לעומת זאת הטייסים יכולים לשחק לא מעט עם שעת הנחיתה ולהאט את המטוס ולהאיץ את המטוס (גם אם זה זולל יותר דלק) בשביל להגיע לגייט\סלוט בזמן.


זמן היציאה מושפע מכמה גורמים:
א. מועד ההמראה המתוכנן - עפ"י לוח הזמנים המקורי, ובהתאם אליו מתוכנן כל סבב המטוס
ב. סגירת המטוס מושפעת מהשלמת תהליך הכנת המטוס (סיום תדלוק, עליית נוסעים למטוס, העמסה)
ג. יציאת המטוס מושפעת מעומס בשדה (למשל זמינות רכב גורר למטוס, תנועה מאחוריו וכד')
ד. חשוב לא פחות מכך - הקצאת ה-CTOT אן SLOT בעגה המקצועית שקובע אם יציאת המטוס בכלל רלוונטית להשתלבותו במערך התנועה הכולל אל היעד וממנו.

ה-SLOT מושפע מעומס בנתיב וגם.... מעצם היכולת של שדה היעד לקלוט את המטוס. כך למשל (בימים בהם עוד הייתה תנועה משמעותית מישראל אל תורכיה) קיבלו טיסות תורכיות SLOTים ליציאה מנתב"ג בגלל אי יכולת קליטה של שדות האם בשל עומסים בשדה...

מעבר לכך - אני מסתייג מההפרדה שנעשתה, בתגובה מעלי, בין הצוות, חברת התעופה ושרותי הקרקע. בסיכומו של דבר מדובר במכלול הכולל אנשי צוות אוויר, נציגי חברת התעופה, גורמים טכניים ונציגי חברות ההנדלינג שמיישמות את מדיניות השדה והלקוחות.

קל להשליך מפעולה של גורם א' על התוצאה של גורם ב'... למשל - האם התעקשות צוות אוויר לרדת אל הדיוטי-פרי, במקום לתדלק מטוס או להשלים את הפעולות הדרושות טרם עליית הנוסעים למטוס (וכתוצאה מכך - פתיחת גייט מאוחרת ועיכוב ביציאה) היא אחור של צוות או אחור של חברת ההנדלינג המתפעלת את השער?

על מנת לדעת בדיוק מה הסיבה לאחור ביציאה - צריך לאתר את ה-DELAY CODE (יש קוד לכל סיבת איחור בטיסה - לרוב הקודים אחידים בתעשיית התעופה למרות שישנן חברות שלהן קודים ייחודיים לחברה) שהסביר את האיחור. בלעדיו קשה יהיה לדעת את הגורם האמיתי לאיחור.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 02-01-2011 בשעה 13:01.
חזרה לפורום
  #4  
ישן 02-01-2011, 13:11
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
את השאלה אודות שלטי ה"לא לעשן" שאלו הרבה אנשים...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "שלט "לא לעשן""

וככל שעובר הזמן השאלה הולכת ומתחדדת, כמו גם "אם כבר למה לא שמים שלט "אסור לדבר בסלולארי"?

השמועה אומרת שבמטוסים חדשים מאוד כבר אין שלטים כאלה - ואני מתכוון למטוסים מדגמים חדשים, לא רק ייצור חדש. הסבר ששמעתי כשאני שאלתי שאלה זו, כבר לפני עשור, הייתה שכל חלקיק שמרכיב מטוס מיוצר ומאושר בקפדנות ולאחר בירוקרטיה רבה. מסיבה זו חלקי מטוסים הם יקרים כאשר מתחיילים לייצר אותם, ולא פעם כדאי להמשיך ולייצר את אותו חלק, למרות צורתו המיושנת, מאשר לעצב אב טיפוס חדש. מערכת השילוט, לפי הסבר זה, נפלה בקטגוריה זו, למרות שעל פניו נראה מאוד פשוט לייצר אחרת (לו היה מדובר על מרכב שמצריך פחות התערבות של אישורים בטיחותיים). בקצרה: השלטים יוצאו לפי מין "שבלונה" (מבחינת הדגם המאושר בטיחותית) ופשוט לא היה כדאי להתחיל ולייצר אחרת, ללא עניין העישון.
_____________________________________
.

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:40

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר