לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #17  
ישן 15-12-2010, 02:22
  משתמש זכר -TsAcHi - -TsAcHi - אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.01.08
הודעות: 6,755
אני לא רואה עצמי מוהל את ילדיי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי -TsAcHi - שמתחילה ב "סיבוך בברית: הווריד נחתך - התינוק דימם שעות"

התינוק הזה היה בסכנת חיים ממשית והיה עלול למות אלמלא הניתוח המהיר.
בראות עיניי המנהג הזה מיותר, מוריד מההנאה של חיי המין ואף עלול להיות מסוכן כפי אנחנו רואים לא רק בכתבה הזו אלא גם כאן:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3509332,00.html.
ויש גם את שמונת התינוקות שנדבקו בהרפס עקב אקט מציצת הדם של המוהל.
או את הדברים האלה:
"כמה דיווחים בספרות הרפואית מתארים בכי כה עז של התינוק לאחר הסרת העורלה, עד למצב מסכן חיים של תמט ריאה ומצוקה נשימתית. סיבוכים שכיחים יותר הם זיהומים באיזור הפין, העלולים להגיע עד כדי נמק ודלקת קשה בדרכי השתן ובכליות, כריתה גסה של העורלה, ודימומים בלתי נשלטים. "
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3052814,00.html

ורק רושמים את הערך "ברית" בגוגל ומקבלים עוד מספיק "תקלות" דומות.

אני לא יכפה על תינוק שלא יכול להביע דעה ולהשתמש בזכות הבחירה את המנהג הזה. הוא יגדל ויחליט בעצמו אם הוא מעוניין לעבור ניתוח.

נערך לאחרונה ע"י -TsAcHi - בתאריך 15-12-2010 בשעה 02:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 15-12-2010, 08:02
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,528
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי -TsAcHi - שמתחילה ב "סיבוך בברית: הווריד נחתך - התינוק דימם שעות"

ממעקב אחר האשכול הקודם שנפתח בנושא אני לא יודע אם יש טעם להתייחס לנידון.
בכל אופן אציין:
בעם ישראל לאורך כל הדורות ערכו מוהלים בריתות אף שהם לא היו רופאים.
נערכים עשרות אלפי בריתות בשנה ללא סיבוכים.
רבים מהמוהלים המומחים ערכו בחייהם אלפי ואפילו עשרות אלפי בריתות.
רמת השכיחות של הסיבוכים בקרב התינוקות שנימולו על ידי מוהלים אינה גבוהה מזו הקיימת בתינוקות שנימולו על ידי רופאים, ואולי גם להפך.

לגבי המישור העקרוני, ובכן אף אחד לא כופה עליכם למול את ילדיכם. כתבו לכם על קרן השור אין לנו חלק באלוקי ישראל. תוכלו להקים לעצמכם לאום משלכם תוכלו לכנותו "יהודי מתקדם" ישראלי צה"לי - מה שתרצו. כל דכפין ייתי ויצטרף, העיקר שהתגייר(ס) לצה"ל.
אתם מוזמנים להיכנס לפנתיאון ההיסטורי ביחד עם השומרונים, הצדוקים, הבייתוסים, האיסיים, הנוצרים (גם היו יהודים), הקראים השבתאים הפרנקיסטים והרפורמים (לדור השלישי שלהם בארה"ב).
בהצלחה וכל טוב

נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 15-12-2010 בשעה 08:11.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 15-12-2010, 14:36
צלמית המשתמש של סוכן שקט
  משתמש זכר סוכן שקט סוכן שקט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.03.02
הודעות: 3,684
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי -TsAcHi - שמתחילה ב "ולמה אני צריך למהול את ילדיי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי -TsAcHi -
ולמה אני צריך למהול את ילדיי בשביל להוכיח לך את יהדותי?
הבן שלי צריך לאבד חתיכת בשר בשביל שהוא יהייה מספיק יהודי בשבילך? אם המנהג הזה הוא הדרך שלך לראות אדם כיהודי אז צר לי עליך.
ועל כלכם כאן, אם יש אנשים שבשבילם חתיכת בשר באיבר המין זה מה שצריך לעשות כדי להתקבל לחברה היהודית אז אבד עלינו הכלח.

אני לא חושב שצריך למהול את הילדים, (אני מעדיף שילדי יהיו ילדים נקיים, על משקל "אלכוהול נקי")
משא"כ למול את ילדיי אני מלתי את בני וגם את אלו שיבואו ב"ה אמול אבל ח"ו לא אמהל.

ואגב מה הוא יהודי??
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
שלום עושים עם אחים, מלחמה עושים עם אויבים.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי יחזקאל
וקראתי עליו לכל הרי חרב נאם אדני אלןהים חרב איש באחיו תהיה



Oui nous irons nous faire casser la gueule en cœur, Mais nous reviendrons vainqueur

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 15-12-2010, 14:50
  משתמש זכר -TsAcHi - -TsAcHi - אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.01.08
הודעות: 6,755
מהו יהודי
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי סוכן שקט שמתחילה ב "[QUOTE=-TsAcHi -]ולמה אני..."

בשבילי יהודי הוא קודם כל יהודי בלב ובנפש. ואני רואה עצמי ככזה.
אני לא אדם מאמין אבל אני גם לא מתכחש לדת שלי. אני כל שישי מקיים קידוש, כל חג מקיים מצוות ואף הולך מדי פעם לבית כנסת.
הייתה תקופה שהנחתי תפילין, עליתי לתורה כמו כולם ואני רואה עצמי מתחתן עם יהודייה.
אבל, אני לא חושב שאקט של חתיכת בשר צריך להיות הוכחה לכל זה.

אתם צודקים שאכן הסיבוכים נדירים אבל למה לקחת את הסיכון הזה בגיל כל כך פגיע שאיבר המין כל כך קטן? ולמה לא לשאול לדעתו של הילוד? למה שלא יגדל וחליט בעצמו?
ברור שקל לי לדבר עכשיו ושיהייה לי אישה והיא תהייה בהריון עם ילד ראשון אני באמת לא יודע מה אחליט או יותר נכון, נחליט לגבי זה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 15-12-2010, 16:03
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי תבור - tar 21 שמתחילה ב "אתה לא חילוני?"

וגם אם כן? מה זה משנה?

יש סיכוי שישרדו שני סוגים חדשים של יהדות בעתיד הקרוב: יהדות חילונית ויהדות דתית מזרמים אלטרנטיביים (רפורמים, קונסרבטיביים, מאדימיים, גנימדיים...), אבל אם הם ישרדו זה יהיה בזכות קיומה של מדינת ישראל, שתאפשר 'חיי חברה יהודיים' בלי התרכזות בדת.

כנראה שבממלכות היהודיות הקדומות גם היו 'דתיים יותר' ו'דתיים פחות', אבל בגלות היו רק דתיים (חרדים) ומתבוללים. אם חס וחלילה תקרוס מדינת ישראל, כל סוגי היהדות האלטרנטיביים האלה יעלמו דקה אחרי. היהדות שהייתה ושתישאר היא זו שמבוססת על ההסכמה הרבנית, על התפילה לירושלים, על מילה, על כשרות, על שלושת הרגלים, וכן הלאה. גם אם אתה לא חי לפי השולחן-ערוך אחד לאחד אתה יכול להיות יהודי, אבל אם אתה מערער בכוונה על העקרונות האלה (לעומת 'סתם' לא מבצע דברים כאלה ואחרים), לא תישאר יהודי למשך זמן רב, ואפילו אם אתה תחשיב עצמך כיהודי - 3 דורות אחרי כבר לא יהיה לכך זכר (וכך אכן קרה ביותר מתנועה אחת שניסתה לעשות "רפורמה ביהדות" עד העת האחרונה).

לא צריך להיות דתי כדי להבין את זה, ואכן גם רוב החילונים עדיין מלים את בניהם...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 15-12-2010, 16:41
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי תבור - tar 21 שמתחילה ב "הבנתי, תודה. והאם אתה מחשיב..."

הציונות הדתית היא מקרה ייחודי ומעניין (בגלל זה הדגשתי שבגלות הדתיים היו מה שאנחנו נחשיב כחרדים). הציונות הדתית איננה רפורמה מסוג הרפורמה, תנועת ההשכלה, או הנצרות, לפי הקריטריון הפשוט שבו אני משתמש כדי להבחין בין יהודים ללא יהודים, גם אם אלה מצהירים על עצמם כיהודים (כמו יקירינו "יהודים למען ישו") - האם שאר הזרמים ביהדות מכירים בהם, והאם הם מכירים בשאר הזרמים ביהדות.

חרדים מסוגים שונים אולי לא כל כך אוהבים את הציונות הדתית, אבל מקובל שהם יהודים, כמו שמקובל שהחסידים והמתנגדים כולם יהודים, אף אם יש מחלוקות קשות מאוד ביניהם. באותו אופן, הציונות הדתית מקבלת את כל אותה מסה של היהדות.
תוספת בעריכה:
למרות רטוריקה מתלהמת מכל מיני גורמים לפעמים, יהודי מכל אחד מהזרמים האלה שנתקע בעיר בה אין בית כנסת מהסוג החביב עליו ילך לבית-כנסת של אחד הזרמים האחרים, אבל לא ילך למסגד או לכנסיה. יש נושאים בהם יש בעיה קצת גדולה יותר, כמו כשרות רגילה, או כשר-לפסח, מצה שרויה ולך תדע מה עוד, אבל בגדול - ההכרה ההדדית היא רחבה וגורפת, ולא שמעתי אשכנזי טוען שזה לא יהודי לשמור 6 שעות או ספרדי טוען שזה לא יהודי לשמור 3 שעות בית בשר לחלב... יש מחלוקות וזרמים בהלכה, אבל לא בעניין ההכרה עצמה.
סוף תוספת

לשם השוואה נסתכל על הקראים שלא מכירים ביהדות (טוענים שהם היהודים האמיתיים) והיהדות אינה מכירה בקראים.(כלומר, אלה שדרך שרשרת האמהות והסבתות שלהם היו יהודים גם הם יהודים, אבל הקראים ככלל (כלומר, ה'קראות') אינה נחשבת ליהדות, כמו שיכול להיות שיש איזה בורמזי שהוא בעצם יהודי דרך שרשרת של אמהות וסבתות אבל דרך החיים שלו גם היא לא נחשבת ליהדות.)

עם זאת, העובדה הפשוטה היא שלא התפתח זרם כמו הציונות הדתית במהלך הגלות, אלא שבניגוד לזרמים האחרים שהזכרתי שטוענים שהם יהודים בפני עצמם (אבל חייבים את קיומם למדינת ישראל) הציונות הדתית הפוכה בדיוק: היא שילוב של יהדות במובן הדתי, וכן תפישה פוליטית או מדינית מסוימת (הציונות - תהיה מה שתהיה) שקשורה למדינת ישראל, ואין שום ניסיון להכחיש את זה. (בהקצנה, ניתן לומר שבמובן מסוים הציונות הדתית היא כמו אגודת הרופאים היהודים או מועדון המעריצים היהודים של ויליאם שאטנר - צירוף של שני אלמנטים שאחד מהם הוא יהדות על כל מה שהיא כוללת, ובנוסף לכך אלמנט נוסף ואחר.)

לסיכום, הציונות הדתית היא כן חידוש במובן החברתי שלא היה דבר כזה במשך אלפי שנים של היהדות, אבל היא אינה כופרת בעיקרי היהדות שהזכרתי בתגובה למעלה.

נערך לאחרונה ע"י פסטן בתאריך 15-12-2010 בשעה 16:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 16-12-2010, 01:38
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,528
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי -TsAcHi - שמתחילה ב "מהו יהודי"

הבעיה האמיתית שלך שאינך יודע מהי יהדות (ואני לא מדבר כעת על שאלת הלאום אלא על החיים כיהודי). אינך מבין את משמעות המצוות בכלל ואת משמעותה של ברית המילה בפרט.

כמי שהניח תפילין בודאי שאלת את עצמך מהי המשמעות של מצווה זו. (את קריאת התורה עוד ניתן להבין בתור לימוד).

רוב מעשי המצוות הן פעולות טכניות שאין להם הבנה פשטנית, הדרך היחידה לקבל אותן לכל הפחות באופן כללי, היא על ידי ההכרה שהן ניתנו מהקב"ה שברא את האדם על כל מערכותיו הגשמיות והרוחניות, והוא נתן לו את התורה שיש בה תרי"ג מצוות כנגד תרי"ג החלקים שבאדם על מנת שיוכל להשלים בהם את מציאותו הרוחנית. (כמובן שהידיעה הפרטנית מחייבת לימוד רב ביותר. וישנה כמובן סיבה לכך שעל האדם מוטלת עבודה זו).

ברית המילה היא מצווה בסיסית שמקיימים אותה באופן מיידי, (כשהתינוק צעיר מאוד, אך מסוגל כבר לעמוד בכך), מכיוון שהאדם לא נחשב כלי הראוי לעבודה ותיקון מהבחינה הרוחנית ללא המילה. זהו הא' ב' של הוויית האדם היהודי כישות הראויה לעבודת ה' ולמילוי תפקידו בעולם. לכן גם מי שנמנע במזיד מלקיים מצווה זו מפקיע את עצמו מההוויה היהודית (כרת).

אינני מבין את הסתירה שבדבריך אודות היותך אדם שאינו מאמין אך כזה שאינו מתכחש לדתו. אני בכל אופן כתבתי תגובה זו מתוך נקודת הנחה שאתה מאמין ב13 עיקרי האמונה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 19-12-2010, 10:24
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,043
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "ממעקב אחר האשכול הקודם שנפתח..."

ציטוט:
לגבי המישור העקרוני, ובכן אף אחד לא כופה עליכם למול את ילדיכם. כתבו לכם על קרן השור אין לנו חלק באלוקי ישראל. תוכלו להקים לעצמכם לאום משלכם תוכלו לכנותו "יהודי מתקדם" ישראלי צה"לי - מה שתרצו. כל דכפין ייתי ויצטרף, העיקר שהתגייר(ס) לצה"ל. אתם מוזמנים להיכנס לפנתיאון ההיסטורי ביחד עם השומרונים, הצדוקים, הבייתוסים, האיסיים, הנוצרים (גם היו יהודים), הקראים השבתאים הפרנקיסטים והרפורמים (לדור השלישי שלהם בארה"ב). בהצלחה וכל טוב


כמה התנשאות וכמה דמגוגיה.
אתה מוזמן למקלחות הצבאיות, אתה תגלה ש 99.9% מהחיילים שם נימולים.כולל עולים חדשים מחבר העמים.
לדון את היישראליות דרך אלו שלא מלים את הילדים שלהם, זה כמו לדון את החרדים עפ"י הרב אליאור חן.
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 19-12-2010, 13:43
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,528
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "[QUOTE]לגבי המישור העקרוני,..."

הנושא הרבה יותר מהותי ורצוני מדמגוגיה לכאן ולכאן.

התגובה נכתבה לאלו שאינם מלים ולא התייחסתי לאלו שכן.

לגבי נושא הגיור ולגופו של ענין אין ספק כי המשך המגמה יוביל אותנו למצב של שני גיורים לשני עמים (למרות שברור שאיש לא רוצה בכך). ואם מישהו רוצה למנוע זאת עליו להידבר ולא לקבוע עובדות בשטח ללא הידברות (ע"ע חוק הגיור הצבאי).

ייתכן שזה נושא לאשכול נפרד אך אציין כי אינני מבין כיצד אפשר להעמיד אדם כמו הרבצ"ר שהשכלתו התורנית דלה בראש מערך גיור שאמור לקבל הכרעות מרחיקות לכת בנושאים הלכתיים וציבוריים כבדי משקל, שהם מעבר ליכולתו המקצועית בתחום. (ההסמכה המתאימה לכך היא הסמכה לדיינות, וההפרש בין הסמכה לרבנות לבין הסמכה לדיינות מקביל להפרש שבין תואר ראשון לבין תואר שלישי ואף מעבר לכך. מה גם שהרב עמאר הוא הרבה יותר מאשר בעל כושר לדיינות).

נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 19-12-2010 בשעה 13:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 19-12-2010, 17:12
  eshely77 eshely77 אינו מחובר  
מנהל פורום סטודנטים
 
חבר מתאריך: 03.09.08
הודעות: 5,043
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "על פי הצעת החוק שעברה בקריאה..."

מאחר והעלת את נושא הגיור,
נראה לי, שזהו מקום בו דווקא התנהלות בתי הדין החרדיים גורמים את הנזק.
שמעתי מהרב דרוקמן עצמו את תפיסת עולמו לגבי גיור. היא לא נשענת על איזו חנופה, רפורמיות או גמישות הלכתית. מדובר במשנה סדורה הנשענת על פוסקי הלכה. (אני זוכר משם רק את הרמב"ם) אבל בלא ספק שמדובר בתהליך פסיקה כמו שפסיקה צריכה להיות.
ברור לי שטבעי ולגיטימיש לא לקבל את פסק ההלכה, ולהסתמך על פסקים אחרים.
אבל צר לי, אני לא מאמין שזה מה שקרה כאן. וזאת בהחלט לא הייתה ההתנהלות של בתי הדין.
יש כאן מאבק כוח ומאבק אידאולוגי על השליטה בבתי הדין.
זה שכתוצאה מהמאבק הזה יתחולל קרע גדול פשוט לא מעניין את ההנהגה החרדית.
יש כאן את אותה התנשאות ישנה שגורסת שלא יכול להיות שמשהו שלא למד בישיבה חרדית באמת יודע לפסוק הלכה, ואת חוסר האחריות הלאומית המאפיין לא מעט מההתנהלות.
הדברות כבר קיימת מאז תחילת שנות ה-90, עת החלה העליה מחבר העמים. וגישת בתי הדין רק נעשתה אכזרית יותר. (לא מדובר בחומרות, שכן חלק לא קטן מהאמירות ומהמעשים נוגדים לחלוטין את עקרונות הפסיקה, אלא אכזריות.)
_____________________________________
זנגה זנגה, דאר דאר
(מ.קדאפי)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 19-12-2010, 22:51
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,528
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "מאחר והעלת את נושא..."

בטרם אגיב על דבריך אצטרך אתמצת מעט את הלכות הגיור. (ע"פ המבואר בתלמוד ביבמות פרק החולץ בשולחן ערוך יורה דעה סי' רס"ח וברמב"ם פרקים יג – יד מאיסורי ביאה ונושאי כליהם).

לפני שהמתגייר מקבל ע"ע עול מצוות ישנם שני שלבים א' בודקין אותו ב' מודיעין אותו עיקרן של מצוות. הבדיקה אמורה לברר את מטרתו של המתגייר ובאם יש לו סיבה צדדית כמו טובת הנאה ממונית, או שנתן עיניו בבת ישראל (או להפך), דוחין אותו. באם לא נדחה, מודיעין אותו עיקרן של מצוות, בכלל זה פרטי המצוות והקושי בקיומן. כמו כן מבהירים לו את העונשים העתידים לבוא על יהודי שאינו מקיים את המצוות כראוי. (במצבו הנוכחי כגוי אין הוא מחויב במצוות אלו).

לאחר מכן מתחיל תהליך הגיור המורכב משלשה חלקים עיקריים:א' קבלת עול מצוות ב' מילה (רק בגבר כמובן), ג' טבילה. קבלת עול המצוות אמורה להיות קבלה רצינית ומחייבת. ובאם ברור שלא הייתה כוונה לקבל המצוות הגירות בטלה, למרות שהגר מל וטבל. כמו כן ברור שעיקר הגירות הוא קבלת עול המצוות (ויש בכך נפקא מינה לגבי מילה וטבילה בלילה שלדעת חלק מהראשונים כשרה בדיעבד, מה שאין כן לגבי קבלת עול מצוות).

על אף האמור לעיל מובא בפוסקים שישנם מצבים שבהם לא בודקים ודוחים את הגר, למשל כאשר הוא כבר נשוי לבת ישראל (שלא כדין), או כאשר הוא מזרע ישראל (כגון שאביו יהודי שהיה נשוי לנכרית). לגבי לימוד המצוות מובא בשלחן ערוך - ואין מרבין עליו ואין מדקדקין עליו. יש מפרשים שהכוונה כפי שמשמע בלשונו שאין מרבים ומדקדקים בפירוט העונשים (ש"ך שם), אך יש מפרשים שהכוונה שאין צורך להודיעו את כל פרטי המצוות (עי' בדברי הפוסקים). יש להוסיף כי בדיעבד גם באם לא בדקו ולא הודיעוהו כראוי את ענין המצוות הגיור חל עי' רמב"ם פרק יג הלכה י"ז.

גר שחוזר לסורו נחשב לישראל ולכן העובדה שאינו שומר מצוות בפועל אינה מהווה הוכחה לכך שלא התכוון מעולם לקיימן.

לאור האמור תוכל להבין את הבעייתיות שנוצרה כיום. אזכיר בהקשר זה את דברי הרמב"ם שם בהלכה י"ח

ומפני זה אמרו חכמים קשים להם גרים לישראל כנגע צרעת שרובן חוזרין בשביל דבר ומטעין את ישראל, וקשה הדבר לפרוש מהם אחר שנתגיירו, צא ולמד מה אירע במדבר במעשה העגל ובקברות התאוה וכן רוב הנסיונות האספסוף היו בהן תחלה.

וכן שם בהלכה ט"ו

לפיכך לא קבלו בית דין גרים כל ימי דוד ושלמה, בימי דוד שמא מן הפחד חזרו, ובימי שלמה שמא בשביל המלכות והטובה והגדולה שהיו בה ישראל חזרו, שכל החוזר מן העכו"ם בשביל דבר מהבלי העולם אינו מגירי הצדק, ואעפ"כ היו גרים הרבה מתגיירים בימי דוד ושלמה בפני הדיוטות, והיו ב"ד הגדול חוששין להם לא דוחין אותן אחר שטבלו מכ"מ ולא מקרבין אותן עד שתראה אחריתם.

אם נסכם את הויכוח בין הגישות הוא מתמקד בשלש נקודות א' עד כמה מוצדק ראוי צריך או ניתן לדחות את הבאים להתגייר, ובאילו מצבים. ב' עד כמה צריך להודיע להם את פרטי המצוות. ג' עד כמה צריך וניתן לבחון את רצינותם של המתגיירים בנוגע לקבלת עול המצוות. אני מניח שתוכל להבין מכל האמור שמדובר בשאלות נוקבות לגבי ההנהגה הראויה ולא במאבק על מוקדי כח כפי שאתה מתאר.

אציין עוד שאין מי שסובר שהגירות המבוצעת על ידי מנהל הגיור לא חלה בוודאות (באם יקדש אישה היא תהיה זקוקה לגט ממנו), שכן מספיק שהמתגייר יתכוון לקבל ע"ע עול מצוות בשלב כל שהוא כדי שגירותו תחול.

נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 19-12-2010 בשעה 22:53.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 02:45

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר