27-12-2010, 13:58
|
|
|
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
|
|
אין שום ענף מכירות המוני שבו "מוכרנים" לא משקרים בפרצוף ללקוח
מוכרן התיירות, כאשר אין לו מושג לגבי איכותו של מוצר תיירותי שהוא מוכר לך, יגיד "מלון סבבה". אז נכון שהמוכרן בסטימצקי לא כזה עילג, אבל לפי אותו דגם מכירה הוא עדיין יעשה את מה שצריך כדי שתקנה מוצר רווחי (לחנות ו/או לו אישית), גם אם הוא מכיר אותו באופן שולי מאוד. אני מבלה יחסית הרבה ליד מדפי ספרי העיון/הסטוריה/יהדות/ביוגרפיה. אני כבר רגיל לזה שהמוכרניות מתיימרות לנתב אותי לרכישה מסויימת תוך הפגנת בורות מביכה בקשר לכל דבר הקשור בספר, פרט למה שרואים בתמונות (אם יש) ומה שכתוב על הכריכה האחורית. ברוב רובם של המקרים מוכרן ממיר את ה"רייטינג" של ספר למטבע של "איכות" הספר. פעם כאשר עמדתי ועילעלתי בספר העמוס, הפרטני והמאוד לא "ידידותי" "האשכנזים הראשונים", המוכרנית ניסתה לשכנע אותי שכל מה שאני מחפש (ופירטתי) נמצא ב"איך ומתי הומצא העם היהודי" שהיה להיט באותו הזמן. כשנתתי לגברת תקציר מנומס ומנומק של חצי דקה בקשר ללמה לא מעט סיבות מרחיקות אותו מאוד מהתיאור שלה, ראיתי שהיא פשוט לא ידעה על מה אני מדבר, אלא רק ידעה שזה ספר מבוקש.
_____________________________________
.
|