לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 13-01-2011, 11:27
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,196
יכולת איתור מטוסים דלי שח"ם ב- F35?

בבלוג ARES מופיע הקטע הבא, בפוסט על ה-J20 החדש:
ציטוט:
Airborne detection of stealth aircraft may have already been accomplished in a series of tests done at Edwards AFB, Calif. in the second half of 2009. Those with insight into the research say Lockheed Martin’s CATbird avionics testbed –a 737 that carries the F-35 joint strike fighter’s entire avionics system -- engaged a mixed force of F-22s and F-15s and was able to target the F-22s.

"The F-35 mission systems suite is the most sophisticated and powerful avionics package of any fighter in the world," said Dan Crowley, Lockheed Martin executive vice president and F-35 program general manager at the time of the tests.

His clue about the fighter’s anti-stealth capability is in a reference to confronting new, sophisticated, foreign aircraft.

“The F-35's avionics include on-board sensors that will enable pilots to strike fixed or moving ground targets in high-threat environments, day or night, in any weather, while simultaneously targeting and eliminating advanced airborne threats,” Crowley said.

אין לי מושג האם ה-F22 אותרו מכ"מית, אופטית, לפי פליטות המכ"ם והתקשורת שלהם, או בכלל לפי חיווי של חיישן חיצוני; גם אין לי מושג האם האיתור היה בטווח משמעותי מבצעית (נאמר, מעל הטווח בו ה-F35 עצמו מתגלה..). בכל מיקרה:
- לטווח הקצר, זה משפר את סיכויי השיווק של ה-F35, הפעם ככלי נגד T50 ו-J20 (מה שנקרא בציטוט "new, sophisticated, foreign aircraft")..
- לטווח ארוך, זה מסכן את החמקנים: הרי את אותה חבילת חיישנים אפשר להרכיב על מטוסי דור-4, שיהפכו לקוטלי חמקנים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 13-01-2011, 13:33
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "יכולת איתור מטוסים דלי שח"ם ב- F35?"

או עדיף על כך: האם כל הטכנולוגיה של ה"חמקנות" היא במקרה הטוב מקח טעות, במקרה הרע תעמולה מסחרית / פוליטית ריקה?

האם שכלול של מערכת מכ"מ (אם בתוכנה ואם בציוד אחר) יאפשר בסוף לגלות חמקן? השכלול זול יחסית לפיתוח החקמנות, ואולי קצר בהרבה. כלומר אין תועלת אסטרטגית ארוכה מטכנולוגית חמקנות.

הפתרונות הרוסיים: תקיפה מטווח ארוך מאוד, והפתרון הישראלי: דגש על לוחמה אלקטרונית לסוגיה (כולל הדלילות על הנגזרות והפיתוחים והדורות). אלו פתרונות עדיפים על חמקנות.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 13-01-2011, 16:29
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "א. זה ציטוט מפורש של מנהל..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
ב. עובדתית, אגב, גם הרוסים מפתחים מטוס חמקן, כך שנראה שאכן יש בטכנולוגיה הזו משהו..

כמובן שיש משהו בחמקנות. אבל התעמולה הצבאית האמריקאית עשה מחמקנים סוג של נשק פלא וזה לא נכון. כל עוד הם היו היחידים עם היכולת הזאת, החמקנות הייתה מין פרה קדושה. אבל כשהופיעו מתחרים מעבר לים, פתאום הסתבר שיש דרכים להתמודד איתה. זה דומה לסיפור עם יכולת תימרון. כשלרוסים היה יתרון במערב אמרו שזה לא משנה בעולם האמיתי וטוב רק לתערוכות אוויריות. אבל כשנולד F-22 זריז ומתמרן, פתאום ראינו אותו מבצע תעלולים בתערוכות וגם הסתבר שזה דבר חשוב ומועיל. סיפור דומה עם מערכות גילוי אלקטרו-אופטיות (IRST וכד') בעשור האחרון, שמקבלות בתודעה המערבים יותר חשיבות ככל שזה מגיעה למטוסים מערביים.

ציטוט:
טכנית, קשה לי לשפוט את החמקנות. אני בתחום האופטי ולא ב- RF. לכן העליתי את הנושא בפורום- אשמח לשמוע חוות דעת. איך ייראה קרב אויר בין מטוסים חמקנים (בצירוף שונה של חמקנות, יכולת חישה וסד"כ בכל צד)? אני מניח שזה יהיה מין קרב נגד-צוללות, כשכל צד צריך לשקול לאן לנוע ומתי להיחשף.

העניין הוא שגם מכמי"ם וחיישנים אופטיים מתפתחים יפה. הגילוי נעשה קשה יותר מצד אחד ובו זמנית קל יותר מהצד השני. בנוסף, מטוסי קרב לא פועלים בוואקם, אלא בשיתוף הפעולה עם מערך הגנ"א קרקעי, מטוסי AWACS ומטוסי קרב אחרים כבר הרבה זמן. האמת גם בלוחמת נצ"ל לא קיים כמעט דו-קרב בין צוללות, אלא צוללות פועלות בשיתוף פעולה עם ספינות נצ"ל, תעופה ימית, לווינים וצוללות אחרות. כלומר ההתמודדות היא בין מערכת מערכות אחת לשניה, כשהחמקנות היא רק חלק קטן יחסית במשוואה כללית אחת גדולה. אפשר להזכיר כאן ש-PAK FA הרוסי זה למעשה לא הכינוי של המטוס עצמו אלא של המערכת שהוא רק חלק אחד ממנה.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 13-01-2011, 17:14
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,240
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=קרן-אור]ב. עובדתית,..."

כל עוד הם היו היחידים עם היכולת הזאת, החמקנות הייתה מין פרה קדושה. אבל כשהופיעו מתחרים מעבר לים, פתאום הסתבר שיש דרכים להתמודד איתה
למתחרים מבית (F-35) ומעבר לים (T-50 רוסקי, J-20 סיני, ATD-X יפני ו KF-X ד.קוריאני) יש יכולת חמקנות לכאורה בלבד, מכיוון שהפרויקטים האלה עדיין בפיתוח (חלקם טסו וחלקם עדיין בגדר רעיון).
אפילו על ה F-35 (שהוא הכי מתוקשר ובשלבי הפיתוח הכי מתקדמים מבין כולם) לא ניתן עדיין לקבוע את רמת החמקנות שלו מכיוון שרק לאחרונה החלו ניסויי החמקנות במטוס הזה ורק בסופם תקבע רמת החמקנות שלו, כך שיש לפחות עוד עשור עד שיהיו עוד מטוסים חמקניים זרים בזירה.
אבל, מצד שני (כפי שנאמר כאן), מערכות גילוי החמקנות מתפתחות בקצב מהר יותר וזה לבד נתון שיכול להפוך את הקערה מבחינות רבות.
לדעתי, נקודת התפנית אצל האמריקאים בתפיסת החמקנות כעוד חליפה טכנולוגית במטוס ולא כנשק פלא היא הפלת ה F-117 (ע"י אמצעים ישנים ופשוטים יחסית).

אגב, לוקהיד מרטין חשפה את שיטת החמקנות של ה F-117, על שיטות החמקנות של ה B-2, F-22 וה F-35 יש איפול.

מבחינה מסחרית, האמריקאים בשלב זה לא מוכנים למכור את החמקנים הקיימים בין היתר בגלל הגנה על סודות החמקנות שלהם, קצב פיתוח אמצעי הנגד והחמקנים המתחרים סביר שיגרום להם לשנות את הגישה כפי שקרה עם אמצעים טכנולוגיים "ייחודיים" אחרים שלהם בעבר.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 13-01-2011 בשעה 17:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 13-01-2011, 23:18
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[b]כל עוד הם היו היחידים עם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
אגב, לוקהיד מרטין חשפה את שיטת החמקנות של ה F-117, על שיטות החמקנות של ה B-2, F-22 וה F-35 יש איפול.
.


לא כ"כ ברור לי למה התכוונת. אני זוכר מאמר מלפני הרבה שנים ב"ביעף" שדן בהבדלים בין הצורה הבסיסית של ה-F-117, שהיא מאוד זויתית, לבין ה-B-2 שהיא מעוגלת. ההסבר היה שבעת שפיתחו את הראשון, לא היו מודלים מתמטיים או שלא היה מספיק כוח חישוב (לא זוכר במדויק ולא יכול כרגע לאתר את הכתבה) בכדי ליצור שטח פנים עגול שלא יהיו ממנו החזרי מכ"מ, אז השתמשו בהרבה מאוד זוויות. מאוחר יותר כבר הייתה האפשרות הטכנית לתכנן, ולכן ה-B-2 עגול.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 14-01-2011, 16:51
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[b]כל עוד הם היו היחידים עם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
כל עוד הם היו היחידים עם היכולת הזאת, החמקנות הייתה מין פרה קדושה. אבל כשהופיעו מתחרים מעבר לים, פתאום הסתבר שיש דרכים להתמודד איתה
למתחרים מבית (F-35) ומעבר לים (T-50 רוסקי, J-20 סיני, ATD-X יפני ו KF-X ד.קוריאני) יש יכולת חמקנות לכאורה בלבד, מכיוון שהפרויקטים האלה עדיין בפיתוח (חלקם טסו וחלקם עדיין בגדר רעיון).
אפילו על ה F-35 (שהוא הכי מתוקשר ובשלבי הפיתוח הכי מתקדמים מבין כולם) לא ניתן עדיין לקבוע את רמת החמקנות שלו מכיוון שרק לאחרונה החלו ניסויי החמקנות במטוס הזה ורק בסופם תקבע רמת החמקנות שלו, כך שיש לפחות עוד עשור עד שיהיו עוד מטוסים חמקניים זרים בזירה.

נכון. אבל גם לגבי החמקנות המכמ"ית של F-22 אנחנו יודעים רק מה שהאמריקאים בעצמם רוצים לספר (שח"ם בגודל של גולה). כי אין גישה לחומרים וציפוים בולעי קרינה כדי למדוד את הפרמטרים שלהם. אפשר רק למדוד את החמקנות הגיאומטרית של המטוס באמצעות מודלים (שגם אינם מדוייקים ב-100%). החמקנות הגיאומטרית הזאת על פי הרוסים היא בסביבות 0.3-0.4 מטרים מרובעים מקדימה בתדר X.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 13-01-2011, 16:06
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי רס"ר שמתחילה ב "לא היתי מתרגש משתי סיבות"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי רס"ר
2)אני זוכר שעוד שהיתי ילד והB2 היה הדבר הגדול הבא אחד הטיעונים שהועלו כנגד המשך הפרויקט היה שבכל מיקרא המטוס ניתן לגילוי ע"י מכמים מסוגים מסוימים וכן ע"י שילוב חישנים מסוים שהעלות הכרוכה ברכישת חמקן לא מצדיקה את התועלת כי הרי היריבים מהגוש המזרחי פשוט יצטידו ביותר
מערכות שיכולות לגלות את החמקן וכך לא יהיה לו שום יתרון .
25 שנה אחרי ,אנחנו עדין מדברים על חמקנות ?!

אין כאן סתירה בין הדברים. מכמ"ים הפועלים על תדרים נמוכים יותר פחות רגישים לציפוים וצורה גיאומטרית מאוחדת מאשר המכמ"ים הפועלים בתדרים יותר גבוהים. י גם את המכמ"ים הפסיביים שמסעיים באיתור החמקנ"ים גם כן. בשירות מערך ההגנ"א של ברה"ם היו גם אלה וגם אלה (בתור מכמ"ים גילוי). מצד שני, זה לא מבטל את היתרונות של מטוסים חמקניים, א) בגלל שהמכמ"ים במטוסי קרב ובטילים מונחי מכ"ם מוגבלים לתדרים גבוהים בגלל שיקולים של מימדים והנחיית חימוש, וב) בגלל ששח"ם מופחת מסייע בל"א.

אם אנחנו מדברים על מטוסי קרב ולא על המפציצים האסטרטגיים, אז לחמקנות יש חשיבות גדולה יותר, מפני שהמפציצים צריכים לפעול מעל לשטח מוגן ולרוב (במיוחד במקרה של מכה ראשונה) ללא ליווי של מטוסי ל"א. גם קל יותר ליירט אותם מטווח קרוב בגלל המהירות ויכולת תימרון נמוכים והמימדים הגדולים שלהם.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 17-01-2011, 15:27
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,196
ועכשיו- יכולת גילוי חמקנים ב... F15?!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "יכולת איתור מטוסים דלי שח"ם ב- F35?"

הבלוג DANGER ROOM טוען כי חיל האויר האמריקאי מתכוון להשתמש במטוסי F15 משודרגים עם מכ"ם AESA לגילוי חמקני אויב, והכוונת F22 אליהם. הטענה היא שבאף ה-F15 יש מקום למכ"ם חזק יותר משאפשר להתקין ב- F22.


ציטוט:
To be fair, the F-15 and F-22 (and, later, the F-35) will probably usually work in teams. But the F-15, with its better sensors, could prove to be the backbone for U.S. and allied forces in any Pacific dogfight.

The magic is all in the Eagle’s nose. Compared to the angular, stealthy F-22, the totally non-stealth F-15 has a more capacious nosecone that can carry a larger radar. The larger the radar, the more likely it is to detect the J-20, despite that plane’s potentially very small frontal radar cross-section. The F-15 also routinely carries more fuel and missiles than the F-22.
[...] The Air Force is working on new tactics to blend the F-15s and F-22s into a single team. As currently envisioned, the F-15s would fly with extra fuel tanks and AMRAAM missiles and with radars blaring, while the F-22s, carrying less gas and fewer missiles, would turn off their radar and sneak up on the enemy for ninja-style jabs
.
“Our objective is to fly in front [of any strike force] with the F-22s, and have the persistence
[because of larger fuel loads] to stay there while the [stealthy fighters] are conducting their LO attack,” says Maj. Todd Giggy, the wing’s chief of weapons and tactics. Giggy was formerly with the chief of weapons and tactics for the 1st Air Dominance Wing at Langley. “That
persistence is something we can add that no one else can in the air dominance world
.”
.This teaming will get a big boost starting in 2014, when the Air Force finally installs secure
data links on the F-22, allowing it to covertly swap targeting info with other planes. Even then, the F-15 will have a better radar and more weapons and endurance, making it the Pentagon’s preferred J-20-killer — and the biggest reason why the United States hasn’t yet lost control of the airspace over the Pacific.




אני רואה את הבעיות הבאות:
א. אני הנחתי של-F22 יכולת שהייה טובה מל-F15, והינה טייס F15 מתגאה ביכולת שלהם לשהות מעל שטח האויב, שאין לאף מטוס יירוט אחר..
ב. ה- F15 חשוף מאוד לתקיפה ע"י חמקן האויב והנ"מ שלו. הוא תלוי מאוד בל"א. ל-F22 אולי יש טווח גילוי קטן במקצת, אך החתימה שלו נמוכה בהרבה. כפי שמגיב כתב:
ציטוט:
I wonder how the F-15 pilots feel about this arrangement?
“OK, your job is to stand in the middle of this field shining a spotlight into those trees so that our snipers can see their snipers better. Good luck.”


מה דעתכם- אפשרות אמיתית?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 17-01-2011, 20:20
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "ועכשיו- יכולת גילוי חמקנים ב... F15?!"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
א. אני הנחתי של-F22 יכולת שהייה טובה מל-F15, והינה טייס F15 מתגאה ביכולת שלהם לשהות מעל שטח האויב, שאין לאף מטוס יירוט אחר..

F-15 נושא מיכלי דלק נתיקים בתצורה מבצעית בניגוד ל-F-22 שהמיכלים הנתיקים הרגילים מבטלים למעשה את החמקנות שלו. למנועי F-22 גם bypass ratio קטן יותר באופן משמעותי מזה של מנועי F-15, מה שמקנה לו יכולת שיוט על קולית טובה אבל גם מגדיל את צריכת הדלק במהירויות שיוט (תת-קוליות).
ציטוט:

ב. ה- F15 חשוף מאוד לתקיפה ע"י חמקן האויב והנ"מ שלו. הוא תלוי מאוד בל"א. ל-F22 אולי יש טווח גילוי קטן במקצת, אך החתימה שלו נמוכה בהרבה. כפי שמגיב כתב:

אולי יש כאן בילבול. אני חושב שהכוונה היא להטיס F-15 ומטוסים לא חמקניים אחרים מחוץ לטווח יירוט של האוייב (ושל הטילים שלהם עצמם) בתפקיד של מיני AWACS כאשר F-22 מוצב קרוב יותר לאוייב. F-22 מקבל את הנתונים לשיגור הטילים fire-and-forget שלו מהמטוסים הלא חמקניים ומבצע את השיגור לעבר המטרה\ות כאשר המכ"ם שלו לא מופעל. למטוסים הלא חמקניים הידידותיים לא נשקפת סכנה כיוון שהם נמצאים מחוץ לטווח השיגור היעיל של טילי האוייב. אפשר לעשות את זה גם עם הכוח האחיד של F-22, כאשר חלק מהכוח מוצב אחורה עם מכמ"ים מופעלים, וחלק קדימה עם מכמ"ים מכובים שמשגרים טילים על פי ההנחייות של המטוסים מאחורה.

כלומר אין פה חידוש כלשהו, אלא פשוט רוצים לשפר את הביצועים של F-15 בתור מיני AWACS. הרוסים עשו את זה עם MiG-31 ו-Su-27, כאשר MiG-31 משמש כמיני AWACS למטוסי Su-27 באמצעות ה-datalink המתקדם שלו וה-WSO בתפקיד בקר אווירי.

בנוגע למכ"ם גדול יותר ב-F-15 - המצב הוא יותר מסובך. מכ"ם גדול יותר מציך לא רק יותר מקום אלא גם מערכת קירור חזקה וכבדה יותר, הספק חשמל גדול יותר (אולי מחולל חשמל עזר) ויעלה יותר באופן משמעותי (כל מודול משדר\מקלט עולה בסביבות מאות דולרים, ודרושים הרבה מהם). הדרך המקובלת היום לשיפור ביצועי המכ"ם היא שיפור בטכנולוגיות וגידול בהספק ולא גידול פיזי של מפתח המכ"ם.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.


נערך לאחרונה ע"י Centurion בתאריך 17-01-2011 בשעה 20:22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 17-01-2011, 21:45
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=קרן-אור]א. אני הנחתי..."

ציטוט:
בנוגע למכ"ם גדול יותר ב-F-15 - המצב הוא יותר מסובך. מכ"ם גדול יותר מציך לא רק יותר מקום אלא גם מערכת קירור חזקה וכבדה יותר, הספק חשמל גדול יותר (אולי מחולל חשמל עזר) ויעלה יותר באופן משמעותי (כל מודול משדר\מקלט עולה בסביבות מאות דולרים, ודרושים הרבה מהם). הדרך המקובלת היום לשיפור ביצועי המכ"ם היא שיפור בטכנולוגיות וגידול בהספק ולא גידול פיזי של מפתח המכ"ם.

מכ"ם מודרני יותר וגדול יותר לא בהכרח יצטרך הספק גבוה יותר, ומערכת קירור מודרנית וחזקה יותר יכולה לשקול פחות. מקווה שאתה מבין את הרעיון...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 26-01-2011, 18:14
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,240
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "ועכשיו- יכולת גילוי חמקנים ב... F15?!"

סטרייק איגל ראשון המצויד במכ"מ AESA מסוג APG-82 (v)1 המריא בשבוע שעבר לטיסת בכורה.
בכוונת חיהא"א להסב 224 דגמי E תחת פרויקט RMP משנת 2007 למכ"מ AESA (כולל מערכת קירור חדשה, מערכת זע"ט חדשה ומערכת RFTF חדשה המאפשרת למכ"מ ולמערכות הל"א של המטוס לפעול בו זמנית- מידע מבואינג כאן).
זהו המכ"מ ה AESA הכי מתקדם של ריית'און והוא מהווה פיתוח של המכ"מ APG-63 (v)3 אשר בואינג החלה להתקין במסגרת השבחת 178 מטוסים מדגמי C (בנוסף מותקן בהם חיווט חדש, תצוגה ואוויוניקה מודרניים, קסדת JHMCS-תק"ע, IRST והמכ"מ כאמור).
חיהא"א החל לקבל את המטוסים ב 2010 והציב אותם בבסיס קדנה ביפן.

הרעיון של חיהא"א להפעיל את ה F-15 יחד עם הרפטורים למשימות א"א\א"ק תוך כדי ניצול היתרונות היחסיים של כל אחד מהמשתתפים.
כתבה כללית באתר דו"צ כאן (החמקן הסיני J-22?)

עוד פרויקט עתידני מעניין שכבר הוזכר בפורום מספר פעמים, זה מערכת הל"א NGJ אשר תותקן בגריזלי (EA-18G) וב F-35.
הייחוד של המערכת הזו היא לא רק ביכולת הגבוהה שלה לשבש אותות אלקטרוניים אלא גם "להפציץ" מערכות אלקטרוניות של האוייב (לא רק הגנ"א) בוירוס מחשבים.
לצורך ביצוע המשימה הזו, המערכת חייבת לעבוד בתיאום יחד עם מכמ"י AESA של המטוסים שישאו אותה.
כתבה בנושא באתר דו"צ ששופכת מעט אור בנושא כאן


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 26-01-2011 בשעה 18:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 27-01-2011, 17:27
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,240
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "[QUOTE] The new jammer, and..."

דומני שדו"צ מסתמך עליו- יש שם אותה תמונה של הגראולר.
נכון, הקרדיט לבלוג מופיע בכתבה.

לגבי החדרת וירוסים: מן הסתם, הכוונה לא שהאקר יישב בבק-סיט וינסה לפרוץ לרשת, אלא שאם ידוע אפנון התקשורת RF, ואם ידועה דרך להחדיר וירוס למערכת התקשורת של האויב, אז ה- NGJ יכול לשדר את האות שייקלט במערכת וישפיע עליה.
אכן וזוהי כבר פעילות ריגול (קלאסית, אותות וכו').
כאמצעי נגד, מעניין אם ברמה הטכנית המערכות האלה מסוגלות להחליף בתדירות מסויימת (של כל כמה שעות?) את המאפיינים שלהם אותם יחפש ה NGJ ועדיין לתפקד?
אנטי וירוסים וחומות אש לא בטוח שיוכלו להיות הגנה מספקת..

ל nitch, הדברים אולי נשמעים בדיונים אבל כבר למדנו שהמציאות עולה על כל דמיון.
רק לאחרונה התפרסמה בתקשורת פרשת וירוסים שכביכול שיבשה את הפעילות הגרעינית של איראן..


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 27-01-2011 בשעה 17:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:37

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר