08-09-2008, 11:09
|
|
|
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
|
|
למרות שזה אינו נושא האשכול, החלטתי להתייחס לנושא קורס הצניחה
בד"כ אלו שלא עברו קורס צניחה במהלך הקורס וסיימו קורס טיס, אינם נשלחים לביצוע הקורס למרות חשיבותו הגבוהה (וכל אלה שחושבים שכסא מפלט גורם לקורס להיות מיותר טועים לגמרי. הקורס מיועד עבור התנהגות באויר, במיוחד במקרים של תקלות, ובנחיתה על הקרקע או בים. למרות מיעוט הצניחות, זוכרים מצויין מה צריך לעשות במקרים של תקלות. לא לשכוח שלאחר נטישה על הנוטש לבצע דברים נוספים לאלו שתירגל בקורס צניחה, כגון, ליצור קשר תוך כדי צניחתו, ולכן כדאי שהצניחה בעת הנטישה לא תהיה הראשונה בחייו. אגב, בהמשך הדרך יש רענונים ותרגולים בנושא, כולל חילוצים לאחר שהיה במים) הסיבה לכך היא הסיכון הפוטנציאלי. סיכון שכדאי לקחת בחשבון בתחילת הקורס (ועבדכם נפצע בצניחה הראשונה בקורס ונאלץ להמתין לקורס הבא. לשמחתי זה היה רק שבר בכף הרגל) כבר אינו מוצדק לאחר סיומו.
זכור לי שהטייס פלטר (אחד מתוך 3 אחים טייסים), שהיה אחראי על השלב בקורס טיס שבו צונחים, השיג אישור מיוחד בכדי להצטרף לחניכיו הצונחים. הוא נפצע קשה בגבו בעת הנחיתה ולא טס זמן ממושך ביותר(כמדומני מעל שנה). אחריו כבר אף אחד לא קיבל אישור חריג כזה.
נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 08-09-2008 בשעה 11:13.
|