לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 24-02-2011, 19:50
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "זה לא שלא ידענו, אבל זה תמיד..."

יש פה שני נושאים- הראשון הוא הסבסוד הצולב בין חברות הליסינג לצרכן הפרטי. היבואן מוכר לחברות בזול כי לנו הוא מוכר ביוקר, כך שהוא בכל מקרה מרוויח וימות העולם. זה נושא מעט בעייתי כי אני לא יודע אם ראוי שהממשלה תקבע את מחירי הרכבים ותתערב בשור.
השני הוא הכישלון בייבוא המקביל בגלל המיסוי. כאן יש כבר סוגיה אחרת- מה השיקול הראוי לממשלה- האם להעלות רכבים חדשים לכביש, מה שיפחית זיהום ויוריד הרוגים? האם למסות רכבים כדי להגדיל הכנסות (בתקווה שאלו תלכנה לשיפור מערך התחב,צ ומלחמה בזיהום אוויר)?

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 25-02-2011, 16:31
  Bimler Bimler אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.08.06
הודעות: 1,131
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "זהו בדיוק- לכן אני אשמח אם..."

איזה פיתרון אלטרנטיבי טוב יש לך בדיוק? יש הפרש של שעה נסיעה, בין הגעה מהאזור שבו אני חי (מקום מאוד מרכזי באזור המרכז) לבין עזריאלי למשל - בין רכב פרטי לאוטובוס. שעה! ואני לא היחיד שיכול להעיד על כך. מה גם שאיזה פיתרון ציבורי יש לתחבורה בסופ"שים? או שעל כולנו לקמול בבתים כי החרדים אונסים את כולנו ואוסרים על תחבורה ציבורית נגישה לכל בסופי השבוע?

אין פה שום אלטרנטיבה טובה לרכבים פרטיים. יש אלטרנטיבות, אבל ההבדלים ביניהן מהותים. ברור שלמי שאין רכב יוכל להסתדר בקלות רבה יחסית עם תחבורה ציבורית, כי רכב זה מותרות. אבל מכאן ועד לומר שיש חלופה שאפשר לכנותה סבירה? יש חלופה. בזה, זה מסתכם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 25-02-2011, 18:54
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "[QUOTE=shruki]לכן אני אשמח אם..."

דווקא מאוד רציונלי, בעוד החלופה אינה כזאת. רכב הוא גם סמל סטטוס, ואנשים יעדיפו כמעט תמיד רכב על פני תחב"צ, טובה ככל שתהא. מדוע שאנשים יעלו לאוטובוס עם אחרים כשהם יכולים לעלות על הרכב הפרטי שלהם ולשים יד מחוץ לחלון? הם לא. למרות שמבחינה רציונלית (כשהתחב"צ טובה) אין סיבה שיקנו רכב, נכון? מבחינת עלות תועלת וכו'.
מכאן, שיש לגרום לכך שרכבים לא יהיו אטרקציה גדולה מדי.


זאת חשיבה מאוד רציונלית, במיוחד כשכתבתי מעלה את החסרונות הבלתי נראים של רכבים- הרוגים, פצועים, זיהום, אובדן תוצר.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 25-02-2011, 19:05
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "דווקא מאוד רציונלי, בעוד..."

יש דרכים אחרות לעידוד תחבורה ציבורית כמו איסור כניסה לערים בשעות מסוימות והטלים למינהם.

מה שמפריע לי באמירה הזו שלך ובאופן המחשבה שלך, וקלות הדעות במשחק המחירים הן ההשלכות האחרות שאתה מתעלם מהן.
הרי אי אפשר לעשות מחיר מיוחד לכל בעל מקצוע, לכן מחירי הדלק אחידים לכולם ובעזרת היטלים למינהם אפשר לווסת תנועה בתוך הערים.
אבל מה עם מי שנוסע מחוץ לעיר, ותח"צ אינה פתרון עבורו ?
מה עם נהגי חלוקה ? סוכני מכירות ? אנשים שהרכב הוא כלי העבודה שלהם ?
לא כל העולם סטונדטים שעובדים בעבודה של סטודנטים.
השאיפה שלך לא נורמלית והרסנית מאחר והיא תייקר ברמות קשות המון מצרכי יסוד, שנהגים צריכים לחלק מדי יום ומדי לילה לחנויות שאתה וגם אני מבקרים בהן.
אתה לא מצפה שבעלי קוי החלוקה למינהם יסעו בתחבורה ציבורית עם צידניות ויורידו ביצים וחלב במכולות ובסופרים נכון ?

מחירי הדלק הם לא רק בשביל להגיע לאוניברטיסה, ולמקום העבודה.
רכב זה לא סמל סטטוס.
בינתיים דלק זה מוצר שמחיר גבוה שלו מזיק ומפרק כלכלות.

תסתכל מחוץ לעולם הקטן שלך ותבין כמה האמירה הזו תלושה ולא מקצועית לכן לא רלבנטית בעליל
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 25-02-2011, 23:41
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "האמת שהבנתי את הכוונה שלך לתת..."

מה זאת אומרת איך? כמו שעושים עכשיו- משאיות וטנדרים לא נחשבים כרכב פנאי ואילו רכבים פרטיים כן. אז מי שמחזיק משאיות וטנדרים ו-ואנים בעסק שלו יקבל את הטבת המיסוי ומי שמחזיק רכבים פרטיים- לא.

ומה אם תהיינה פרצות? פרצות קיימות תמיד, גם עכשיו. אני בטוח שיש מעסיק שלא רושם את הרכב בחברה על שם העובד והעובד לא משלם את שווי המס עליו כתוצאה מכך. האם זה אומר שכל הרעיון גרוע?

ומה הבעיה עם מחירי הסולר? הוא לא עד כדי כך גבוה היום, אתה יודע, לא ברמות אליהן אני שואף שהבנזין יעלה.

ואם הבנת את כוונתי קודם, אז יצאת אדם מגעיל. התגובה שלך גם ככה היתה בוטה ועכשיו אחרי ההסבר היא אפילו יותר.

ועם כל הכבוד, כן, בדיונים הכלכליים האחרים הוכחת בעיקר חזרה על קלישאות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 26-02-2011, 00:22
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "מה זאת אומרת איך? כמו שעושים..."

תשמע שרוקי אתה על גבול הליצנות, אבל תסלח לי כן ?
א. נהג חלוקה שנוסע בטנדר ומחלק סחורה, יהנה מדלק מוזל גם לאחר העבודה וגם בסופש, לפי שיטתך כן ?
ב. בעל חברה יכול לרכוש טנדרים גם לעובדי מנהלה ועובדים שאינם מחלקים סחורה, נכון ?
ג. להחזיק ככה סתם רכבים ללא שיוך ? שבעל העסק ישלם עליהם ? למה לו, הוא יהפוך כל מזכירה לנהגת חלוקה.
ד. מגעיל ? אז הבנתי שגם אם זה לא קיים היום, בטח תרצה להציע את זה בעתיד, אבל זה מגוחך ברמות קשות, אז אני ? מגעיל ?
ה. שאלתי כמה עולה סולר ולא ענית לי, אתה לא יודע ? אתה רוצה שאני ארשום או שתבדוק קודם בעצמך כמה עולה היום ליטר סולר ?
ו. אתה עדיין חושב שאני המגעיל ואתה זה שמפגין בקיאות כלכלית כלשהי שתצדיק גם התקפות קודמות שלך עלי כאילו אני זה שלא מבין בכלכלה וחזור על קלישאות ואתה הוא בעל המושג מביננו ?
ז. כן, כל הזין. ליטר סולר עולה 13-14 שקל במשאבות שבתחנות. רב מתדלקי הסולר נמצאים בהסדר כלשהו עם חברות הדלק ומשלמים פחות, משהו כמו קצת יותר מחצי. כלומר ליטר סולר עולה לחברות בהסדר סביב 7 שקלים פלוס מינוס, איך זה מסתדר לך עם התכנית הגרנדיוזית להעלות את מחירי הדלק לגבהים שמחירי הקוטג יהיו זהים למחיר ליטר דלק ? וליטר חלב ? נצטרך לשדוד אותו בקרוב מעשירים כמוך.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 26-02-2011, 09:25
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "תשמע שרוקי אתה על גבול..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מצפון
תשמע שרוקי אתה על גבול הליצנות, אבל תסלח לי כן ? לא, לא בא לי.
א. נהג חלוקה שנוסע בטנדר ומחלק סחורה, יהנה מדלק מוזל גם לאחר העבודה וגם בסופש, לפי שיטתך כן ? כן.
ב. בעל חברה יכול לרכוש טנדרים גם לעובדי מנהלה ועובדים שאינם מחלקים סחורה, נכון ? ברור, כל בעל חברה ירכוש טנדרים לכל העובדים שלו, המצב הכלכלי כל כך משובח...
ג. להחזיק ככה סתם רכבים ללא שיוך ? שבעל העסק ישלם עליהם ? למה לו, הוא יהפוך כל מזכירה לנהגת חלוקה. ברור, לתת רכב לכל מזכירה זה דבר מאוד יעיל לעסק, אני כבר רואה התנפלות על סוכנויות הרכב.
ד. מגעיל ? אז הבנתי שגם אם זה לא קיים היום, בטח תרצה להציע את זה בעתיד, אבל זה מגוחך ברמות קשות, אז אני ? מגעיל ? אתה סתם בוטה. מה זה מעיד על אמונתך בצדקת דבריך?
ה. שאלתי כמה עולה סולר ולא ענית לי, אתה לא יודע ? אתה רוצה שאני ארשום או שתבדוק קודם בעצמך כמה עולה היום ליטר סולר ? ומה זה מעניין המספר בדיוק?
ו. אתה עדיין חושב שאני המגעיל ואתה זה שמפגין בקיאות כלכלית כלשהי שתצדיק גם התקפות קודמות שלך עלי כאילו אני זה שלא מבין בכלכלה וחזור על קלישאות ואתה הוא בעל המושג מביננו ? כן, הראית בורות בנושא הדיון הקודם, מה שלכשעצמו לא מהווה סיבה לבושה, לרבים חסרים מושגים והבנה, זה בסדר, רק שאתה מתעקש להתווכח על נושאים שלא בתחומי הבנתך. חבל.
ז. כן, כל הזין. ליטר סולר עולה 13-14 שקל במשאבות שבתחנות. רב מתדלקי הסולר נמצאים בהסדר כלשהו עם חברות הדלק ומשלמים פחות, משהו כמו קצת יותר מחצי. כלומר ליטר סולר עולה לחברות בהסדר סביב 7 שקלים פלוס מינוס, איך זה מסתדר לך עם התכנית הגרנדיוזית להעלות את מחירי הדלק לגבהים שמחירי הקוטג יהיו זהים למחיר ליטר דלק ? וליטר חלב ? נצטרך לשדוד אותו בקרוב מעשירים כמוך. במידה ולא הבנת או לא רצית להבין, הכוונה היתה למחירי הבנזין, היות ומרבית הרכבים הפרטיים בארץ עובדים על בנזין. עכשיו תגיד שאנשים יעברו לרכוש רכבי דיזל, נכון? אז זהו, ההיצע מאוד נמוך, זה קודם כל, דבר שני הסולר לא זול בכלל, ואמרנו שניתן את ההטבות במיסוי רק לרכבי עבודה למיניהם (כולל משאיות וכמובן מוניות)


עוד דבר שעלה לי לראש עכשיו הוא הקלות במס לרכבים ירוקים, יותר ממה שנותנים עכשיו. רכבי הייבריד למשל, מכוניות מיני עם מנוע 1000 וגיר ידני שעושות 1:20 ופולטות פחות זיהום מסיגריה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 26-02-2011, 09:37
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "[QUOTE=מצפון]תשמע שרוקי אתה..."

ידידי לא אני זה שהפגין בורות, אני פשוט נטשתי את הויכוח (או הויכוחים) הקודמים כאשר הגיעו למבוי הסתום הידוע.
לגבי האפליה החמורה שאתה מציע פה, שנהגי חלוקה (ומה הקריטריון אם בכלל אפשר לאכוף דבר כזה) למינהם יהנו גם בשבת מדלק מוזל, ואדם שמקצועו בחיים לא כולל הובלה כלשהי ישלם הון תועפות על דלק, אינני מבין מהיכן התעוזה להציע הצעה כזו יומרנית ולא מתחשבת ותוך כדי להטיח בי שאני מפגין בורות כלכלית.
מחירי דלק שונים לאזרחים שונים ?
אתה תכפה על X לסע באוטובוס ובגלל ש Y התקמבן על ברלינגו מהעבודה הוא יסע בכיף ובזול בשבת ?
זו אותה בורות שאתה הפגנת כאשר אמרת שהוצאת הדלק היא הוצאה מוכרת לנהגי המוניות לכן מה הם מלינים. ניסיתי אז ואנסה שוב להסביר לך, שהוצאה מוכרת, כאשר ההכנסה של המונית מתכווצת (פחות כסף לאנשים) , ומחירי הנסיעה בפיקוח ממשלתי, תגרום לירידיה חד משמעית בהכנסות הנהג, והעובדה שזו הוצאה מוכרת כן או לא לא רלבנטית, וכמובן, מעידה על בורות כלכלית, ולא שלי כמובן.
שרוקי, אני אשתמש בביטוי שכולם אוהבים להשתמש בו נגדי, והוא תרד מהעץ שטיפסת עליו, אבל תרד מהעץ שטיפסת עליו, מאחר ויש 0 הגיון כלכלי מאחורי הדברים שלך.
ואיך פתאום התעלמת ממחירי הסולר הגבוהים יותר מהבנזין ?
למה אתה לא מציע הטלי עומס, והטלי כניסה לעיר, וההטל הירוק שלך בהחלט במקום (לא הטל, זיכוי כמובן) אתה לא יכול בשום אופן לחלק את האוכלוסיה לנהגים מקצועיים וסתם אזרחים וכל קבוצה תשלם מחיר אחר לדלק, כולל בשעות הפנאי. זה פשוט לא.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 26-02-2011, 09:51
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "ידידי לא אני זה שהפגין בורות,..."


בדיון ההוא חמקת אחרי שהראיתי לך מענות לכל הטענות, כולל תגובה של מדור הכלכלה בהארץ, היות ואמרת שאני לא ברמה לתת הסבר כלכלי.
האפליה קיימת כבר עכשיו, כשרכב לעבודה הוא הוצאה מוכרת ורכב פרטי לא (אגב, פעם גם ג'יפים גבוהים נחשבו כרכבים לצורכי עבודה ואנשים קנו אותם רק בגלל זה, יבואנים הגביהו את הג'יפים כדי לעמוד בתקנות). האפלייה קיימת כבר עכשיו כשהמוני בני ישראל משתמשים בליסינג שהדלק עליו בחינם מבחינתם ולכן הם מרשים לעצמם לנהוג כאילו אין מחר. אז? תמיד תהיה אפליה.
לא מתחשב? יכול להיות. אבל זה דורש את זה. במצב הנוכחי כשמממנים טרור, מעלים זיהום ומתים בדרכים, זה מתבקש.
לגבי הדלק לנהגי המוניות- עכשיו אתה מעוות את דברי. מה שאמרתי אז הוא שהפגיעה יותר נמוכה ממה שהם מראים בגלל הקטע של הוצאה מוכרת, לא אמרתי שהם לא נפגעים בכלל מזה, אל תשקר.

מה אתה רוצה לכל הרוחות ממחירי הסולר? כן, הם לא נמוכים, אז? איך זה סותר את מה שאמרתי?
היטלי עומד וגודש- רעיונות נחמדים, צריך לבחון אותם, אבל למה זה צריך לבוא במקום ולא כתוספת?

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 26-02-2011, 10:19
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "[font=Verdana][/font] בדיון..."

היטלי עומס וגודש קיימים בלא מעט ערים בעולם
גם בישראל מדברים על זה כבר הרבה זמן וכמעט התחילו אותם כבר הרבה פעמים
אין מה לבדוק ולבחון, יש לעשות
אפליית מחיר בדלק לעומת זאת אין בשום מקום בעולם, לדעתי (אני מדגיש שזאת דעתי הלא מלומדת OK?) אין מה לבחון וזה רעיון לא ריאלי לא רציני ולא ישים.
אתה נתפס על ההגדרה של הוצאה מוכרת לדעתי בלי לדעת את המשמעות המעשית.
לא כל רכב מוכר זה נכון, ופעם היתה הפקרות גם זה נכון, כמו שהיתה הפקרות בכל ולאט לאט היא מצטמצמת.
לא מעט מקומות עבודה מגבילים קילומטרז' או סך תדלוק חודשי, ומקומות שלא עושים את זה, במיוחד גופים ממשלתיים, עוברים על חוקים חברתיים של בזבוז משאבי ציבור וחלוקה לא הוגנת של כספי משלם המסים. גם לשם יגיעו בסוף המבקרים, במיוחד אם מחיר הדלק יעלה.
לא מעט אנשי הייטק בוחרים לסע ברכב פרטי מאחר ויש להם הגבלת דלק וכמובן יש את סעיף זקיפת שווי המס על הרכב שנועד גם הוא לתקן עיוותים של הוצאות מוכרות על רכב לעומת אנשים פרטיים שמחזיקים את רכבם בעצמם ומשלמים את כל ההוצאות.
לסיכום אני יכול להגיד שמיסוי אפלייתי זה דבר שאני לא בטוח שהוא חוקי בכלל, ואני יותר בטוח שהוא לא ישים וגם לא יתקיים לעולם.
מהדיון ההוא ברחתי בגלל רוחות רעות ואנרגיות שליליות והכנסת יותר מדי פוליטיקה ודעות לא מקצועיות.
לא בגלל שאתה צודק יותר מדי, או אני טועה יותר מדי.
לגבי המוניות, אני אגיד פעם אחרונה, אתה טועה. זה שהדלק הוצאה מוכרת או לא זה לא משנה כלום את המשוואה. מה שמשנה זה האם לעומת עליית מחירי הדלק תהיה עלייה בכמות הנסיעות שתפצה על העלייה הזו. על אותה כמות של נסיעות באותם מחירים, עליית מחירי הדלק תייצר הפסד בדיוק בגובה העלייה במחיר הדלק, המוכר או לא מוכר נשאר בכל מקרה, כך שזה לא משנה ולא רלבנטי למשוואה.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 26-02-2011, 11:39
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "היטלי עומס וגודש קיימים בלא..."

סבבה שהם קיימים בעולם, אני אישית לא מכיר את הנושא ולכן לא מחווה דיעה יותר מדי. בניגוד לאחרים...
אפליית מחיר בדלק? לא, המחיר של הסולר לפרטי ולעסק יהיה אותו מחיר, הטבות המס שונות בין חברה לבין אדם פרטי. אתה טוען שיש פה אפליה? כן, כמו שיש אפליה בין מס שחברה משלמת, 25%, לבין מס של אדם פרטי- עד 47% לפי מדרגות. אפליה או לא? עוד מעט תגיד שהטבות מס לרוכשי הייבריד היא אפלית מס וזה לא ריאלי ולא ישים.
אגב, אתה עדיין רוצה לטעון שבעלי עסק יקנו ברלינגו בהמונים למזכירות שלהם או שהבנת שהטיעון שלך מגוחך?

מה זה החוקים החברתיים שאתה מדבר עליהם? מי חוקק אותם? מי אוכף אותם? על מה אתה מדבר בדיוק?? לא מעט מקומות מגבילים? לא יודע, מההיכרות השטחית שלי רוב החברות לא מגבילות. הצבא התחיל עכשיו משהו כזה אבל בתור מי שממומן מכספי מיסים כנראה שהוא אמור לעשות זאת. חברה פרטית חייבת? לא רק זה- אם תעלה את מחירי הדלק אז אותן חברות בהכרח יחשבו פעמיים על מדיניות דלק חופשי. כבר היום חברות מעודדות נסיעה בשיתוף, עידוד תחב"צ ואופניים. למה? לא בגלל טוב ליבן.. כנראה שבגלל הוצאות הדלק.

לגבי מיסוי אפלייתי- לא זכור לי, מה היתה דעתך בנושא המיסוי לחברות הגז? יש לי הרגשה כזאת שדווקא לא היה אכפת לך מהעלאת המיסוי. אני טועה?

מהדיון ההוא ברחת כי לא ידעת להתמודד עם הטענות של לוקלוק ושלי. הטענות שנענו מתוך ידע לטור של שיינין. לא ראיתי שאתה מפגין איזשהו ידע בנושא מלבד לנסות לצטט חלקים שמתאימים לך מהטור.

לגבי המוניות- פעם אחרונה- דיברנו בנושא לגבי העלאת מחיר הבנזין ולגבי איגוד המוניות, על איך אין קשר בין הבנזין למנועי המוניות (הנוסעות בסולר) ועל איך הפגיעה שהם מדברים עליה חמורה פחות בגלל עניין ההוצאה המוכרת. כל נסיון שלך לעוות את דברי ולהוציא אותי חסר ידע מגוחך ומעיד רק עליך. אולי אתה מנסה להוריד אותי למדרגה שלך, כלומר מי שמלהג מתוך בורות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 26-02-2011, 12:18
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "סבבה שהם קיימים בעולם, אני..."

אתה יורה צרורות ולא מכוון לשום מקום.
אל תאשים אותי ברעות החולות של המדינה, אבל אתה מדבר בלי שום הגיון כלכלי ומתוך חוסר הבנה מובהק ביותר מדי תחומים.
לא ניתן לתמחר דלק זול לנהגים ויקר לאזרחים, זה פשוט בלתי אפשרי.
כן, כל העולם יקנה ברלינגו אם הדלק שבו יהיה זול. אגב זה רכב מצוין ומאד נח, הוא ושאר אחיו הטנדרים יהפכו לנחלת הכלל בשיטה שלך, ולך תוכיח שעובד X או Y לא זקוקים לרכב הובלות להוביל משהו לאנשהו.
אל תשכח שכל הויכוח החל בכך שאתה רוצה להעלות את מחירי הדלק למקום שלא ישתלם לאזרח פשוט להחזיק רכב.
לגבי ההוצאה המוכרת, אתה יכול להמשיך עד מחר עם ההתקפות הילדותיות שלך ולטעון שאני מלהג מתוך בורות. אתה לא נראה כמו אחד שניהל עיסק או עסק בתזרים מזומנים או בנה דוח רווח והפסד לעסק שהוא מנהל. אני לא מדבר על תרגיל בלימודים או מבחן.
גם מהדיון הזה אני כנראה אמלט ולא בגלל שאתה צודק ואני טועה, אתה פשוט כל כך אטום וכל כך נפגע מכך שאני מתקן טעויות בוטות שלך, שאין טעם להתדיין יותר.
הדבר היחיד שאני מוכן להודות בו זה שאני הייתי בוטה ואולי קצת גס רוח בתגובות אליך, אין לזה שום קשר לכך שאתה יודע או מבין יותר ממני, להפך, אתה מוכיח שאתה צריך ללמוד יותר, או ללמוד להקשיב לאחרים.
תיקח קורס בסיסי בהקמה וניהול עסק במט"י, זה על בטוח הוצאה מוכרת. וגם משתלמת מאד.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 26-02-2011, 12:39
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "אתה יורה צרורות ולא מכוון..."

אתה ממשיך לא לענות כמו שצריך... מעולה, זה רק מחזק את הטענות שלי.
אמרת שזה בלתי אפשרי, הראיתי לך שכן- בעל העסק יקבל הטבת מס (לא בזמן התדלוק מן הסתם, המשאבה לא יודעת מה תפקידו בכוח, אלא רטרואקטיבית). אדם פרטי- לא.
סולר יהיה זול מבנזין, כי מרבית הרכבים הפרטיים מונעים בבנזין. אתה טוען שכולם יעברו לרכבי דיזל? אחלה, אבל הם עדיין ישלמו הרבה כי רק בעלי עסק יקבלו את ההטבות הללו.
טענת שבעלי עסק יקנו רכבי עבודה לכל העובדים שלהם, אפילו למזכירות. זה באמת טיעון דבילי. אני רוצה לראות בעל עסק שיקנה מכוניות פרטיות לכל העובדים שלו. אולי צריך לשלוח אותו לקורס יזמות במט"י שילמד לנהל עסק. זה מה שטענת, וזאת טענה מפגרת. הנה

"ב. בעל חברה יכול לרכוש טנדרים גם לעובדי מנהלה ועובדים שאינם מחלקים סחורה, נכון ?
ג. להחזיק ככה סתם רכבים ללא שיוך ? שבעל העסק ישלם עליהם ? למה לו, הוא יהפוך כל מזכירה לנהגת חלוקה."
בהחלט טענה לא הגיונית ולא ריאלית.

כל הויכוח אכן התחיל כך, לטעמי זה רעיון מעולה לצמצום רכבים פרטיים על הכביש. אגרות גודש? אחלה, השילוב יכול להיות טוב. לא פוסל.

לגבי ההוצאה המוכרת- זה מתחיל להימאס. אתה משקר ודוחף לי מילים לפה. כשמחיר הדלק הוא הוצאה מוכרת, הנזק לנהג המונית לצורך העניין קטן יותר מאשר לאזרח רגיל. לא שהוא לא קיים, קטן יותר. זה מה שטענתי וזה מה שאני עדיין טוען. תפסיק לעוות את דברי.

מבלי להכיר אותך, אני בטוח שניתחתי דוחות כספיים ותזרימי מזומנים רבים יותר ממך , ובהיקף כספי גדול יותר משאי פעם ראית או תראה. האם בניתי? לא, יש לי את מחלקת הכספים לשם כך. אבל איך זה לכל הרוחות מתקשר להוצאה מוכרת? האם טענתי שאין פגיעה כלל בגלל ההוצאה הזאת? לא, רק בטענות המעוותות שלך יש אזכור לזה שטעתי כך.

התגובות שלך היו בוטות, בהתייחס לזה שתקפת אותי קודם כשהתייחסת למשהו שכאילו כתבתי, כשאח"כ הודית שהבנת למה התכוונתי.
כתבת לי "לאיזה עסק בדיוק יש הנחות במיסוי על דלק ואיך בדיוק נרשמים להטבה הזו ?" בעוד הבנת טוב מאוד שלא התכוונתי שזה קיים עכשיו. אפילו הודית בזה אח"כ- "האמת שהבנתי את הכוונה שלך לתת בעתיד וזה נשאר לא ריאלי ואפילו מפלה".

ולגבי הדיון האחר- כל מה שהבאת זה לזרוק איזה טור שלא הצלחת להבין (לא שזאת בושה), להגיב לטענות הענייניות שלי כאילו אין לי מושג בעוד אין לך ככל הנראה מה כתבתי שם (שזה גם לא בושה) ועוד להצטייר כמבין (זאת כן בושה האמת).

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 26-02-2011, 13:20
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "אתה ממשיך לא לענות כמו..."

טוב נמאס לי לדבר איתך בצורה כזו
אתה קורא לי שקרן
אתה מדבר לא לעניין
ואתה גם לא מבין יותר מדי במה שאתה חושב שאתה מבין
אתה מתייחס בהתנשאות לאגרת הגודש כאילו אתה מוכן לשקול את הרעיון, אדון דוקטור פרופסור שרוקי.
לא שמעתי עליו, אני מוכן לשקול אתה אומר.
אתה מצפה שאקח משפט כזה ברצינות, בחייאתק. אתה בא לצחוק עלי ?
מה הקשר בין הנזק יותר או פחות לנהגי המוניות.
נזק הוא נזק, ואתה מנסה להתחמק ממה שאמרת במקור.
מה הם בוכים, הרי זו הוצאה מוכרת.
יופי נחמה, יהיה להם פחות כסף בארנק בסוף החודש נקודה.
מה זה משנה אם יותר או פחות ממישהו אחר ? מה שווה ההשוואה המיותרת הזו ?
מה הקשר להוצאה מוכרת.
אני יצאתי מפה, אי אפשר להתווכח כאשר אתה רוצה לנצח ולא משנה במה, העיקר לנצח ושאני אפסיד.
אני רוצה להתדיין על ריאלי ולא ריאלי ואתה מתעסק בשקרים, בוטות ובורות.
אז ניצחת, אני פרשתי.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 26-02-2011, 14:08
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "טוב נמאס לי לדבר איתך בצורה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מצפון
טוב נמאס לי לדבר איתך בצורה כזו
מעולה, אקח זאת כחיזוק לדברי.
אתה קורא לי שקרן
לא, אתה עיוותת את דברי.
אתה מדבר לא לעניין
אל תזרוק אבנים בבית מזכוכית
ואתה גם לא מבין יותר מדי במה שאתה חושב שאתה מבין
הרבה יותר ממך,לאור ההודעות שלך
אתה מתייחס בהתנשאות לאגרת הגודש כאילו אתה מוכן לשקול את הרעיון, אדון דוקטור פרופסור שרוקי.
לא שמעתי עליו, אני מוכן לשקול אתה אומר.
אתה מצפה שאקח משפט כזה ברצינות, בחייאתק. אתה בא לצחוק עלי ?
נעלבת מזה? מה נסגר איתך? אני לא מכיר את הרעיון לעומק, לא מכיר ביקורות טובות ורעות עליו, איך אתה רוצה שאחווה דיעה על נושא שאני לא מכיר טוב? לא כולם כמוך, אתה יודע. התנשאות? הצחקת אותי.
מה הקשר בין הנזק יותר או פחות לנהגי המוניות.
נזק הוא נזק, ואתה מנסה להתחמק ממה שאמרת במקור.
מה הם בוכים, הרי זו הוצאה מוכרת.
יופי נחמה, יהיה להם פחות כסף בארנק בסוף החודש נקודה.
מה זה משנה אם יותר או פחות ממישהו אחר ? מה שווה ההשוואה המיותרת הזו ?
מה הקשר להוצאה מוכרת.
אתה מבין למה אתה נקרא שקרן בעיני? כי לא אמרתי שאין להם נזק כלל, טענתי שהנזק פחות ממה שהם בוכים, ויחד עם זאת הדגשתי שההפגנה בכלל היתה על הבנזין והם לא מתדלקים בו בדר"כ.
אני יצאתי מפה, אי אפשר להתווכח כאשר אתה רוצה לנצח ולא משנה במה, העיקר לנצח ושאני אפסיד.
אני רוצה להתדיין על ריאלי ולא ריאלי ואתה מתעסק בשקרים, בוטות ובורות.
אז ניצחת, אני פרשתי.
הניצחון הגדול שלי יהיה אם תלך ללמוד קצת כלכלה, זה חשוב. לצערי אזרחים רבים במדינה לא מבינים בזה הרבה, וזה מתכון לכך שעובדים עליהם בנושאים רבים. היכנס לקישור בחתימה שלי ותיקח דוגמא לכך.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 26-02-2011, 16:43
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
גם, אבל לא רק
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "כלומר? אתה מתכוון לשינוי סוג..."

לדעתי הפתרון טמון בהמצאה של מערכת לנהיגה אוטומטית ואוטונומית בארץ.
כן, אני יודע כמה שזה יהיה קשה לפתח כזה דבר, אבל נוכח היתרונות העצומים הטמונים במערכת כזו, קשה להבין מדוע זה לא פרוייקט שהממשלה דוחפת למימוש שלו בהקדם האפשרי.

אם תהיה מערכת כזו, תוכל לקבע מהירות קבועה בכל הכבישים הבין-עירוניים בארץ (נניח, 130 קמ"ש) ובכבישים עירוניים (נניח 50 קמ"ש) ולכוון את מנועי המכוניות כך שבמהירויות הללו, הם יתאמצו הכי פחות ולכן יבזבזו מעט דלק.
* לא יהיה צורך ברמזורים, שכן שהמכוניות לא תאלצנה לעצור בשום מקום - גם לא בצמתים - שכן המחשבים ברכבים יתזמנו את התנועה בעצמם כך שלא תהינה התנגשויות.
* אין גורם אנושי במהלך הנהיגה = אין (כמעט) תאונות = אין צורך לשלם סכומים גדולים לביטוח הרכבים = אין בעיה של מאות הרוגים בשנה מתאונות דרכים.
* לא יהיה צורך במשטרת תנועה שכן לאדם שברכב לא תהיה שליטה על הנהיגה במכונית והמהירות שלו תהיה בעלת גבול מקסימלי של המהירות החוקית - תחשוב כמה כסף זה יחסוך למדינה.
* לא תצטרך יותר מרכב אחד למשפחה (ברוב המקרים): הרי אם האבא הולך בבוקר לעבודה, והרכב שלו מסיע אותו לשם - מהרגע שהגיע לעבודה, הרכב יוכל לנהוג בעצמו חזרה הביתה ולקחת את הילד לבית הספר גם כן ללא צורך בנהג. מכיוון שכל הרכבים נוסעים באותה המהירות ומערכת הניהוג יודעת בדיוק כמה זמן יקח לה להגיע ממקום למקום, תזמון התנועה בערים יהיה אופטימלי ואף אחד לא יתקע בפקקים.
במקרה הקיצוני ביותר בו באמת תצטרך 2 רכבים בו-זמנית, תמיד ניתן יהיה להזמין מונית אוטונומית (אולי מונית כזו תהיה גם חשמלית לגמרי) - אולי הסידור הזה אפילו ייתר תחבורה ציבורית, לך תדע...
* אני סוף סוף אוכל ליסוע לצלול באילת מוקדם בבוקר מבלי להתבאס על הנהיגה הארוכה, כי אני סוף סוף אוכל לישון בה

אבל יש בקונספט הזה כמה בעיות עדיין - אם כי הבעיה הגדולה מכולן היא לאו דווקא טכנולוגית אלא אנושית: מה עושים עם הולכי הרגל?
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 26-02-2011, 12:49
צלמית המשתמש של rubber_duck
  rubber_duck מנהל rubber_duck אינו מחובר  
מנהל פורומי מטיילים ותרמילאים, תעופה אזרחית ופורומי הלוחות
 
חבר מתאריך: 01.05.03
הודעות: 23,380
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "יש דרכים אחרות לעידוד תחבורה..."

זה קצת מצחיק שאתה מדבר על בורות אבל לא יודע שמי שהרכב משמש את העסק שלו, כלומר נהגי הסעות, מוניות, משאיות וכו', לא משלם את אותו המס על הדלק כמו שאדם פרטי משלם. נכון להיום בעלי משאיות חלוקה למשל מקבלים 50% החזר מהמס על הדלק, כלומר הם משלמים בסביבות שקל וחצי מס על כל ליטר. אבל זה לא הסוף של ההנחות שהם מקבלים בגלל שאת המס שהם כן משלמים הם רושמים כהוצאה מוכרת, מה שכמובן מוריד עוד יותר את המס שהם צריכים לשלם. חשבת שבזה זה ניגמר? אז לא, בגלל שהם כמובן גם מקזזים את המע"מ שצריך לשלם על הדלק כהוצאה. בקיצור, למרות מה שאתה טען העלאת מחיר הדלק לא תשפיע על בעלי העסקים כמו שהיא תשפיע על האזרח הפרטי.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 26-02-2011, 14:16
צלמית המשתמש של rubber_duck
  rubber_duck מנהל rubber_duck אינו מחובר  
מנהל פורומי מטיילים ותרמילאים, תעופה אזרחית ופורומי הלוחות
 
חבר מתאריך: 01.05.03
הודעות: 23,380
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "אתה לא מחדש כלום, להפך אדוני,..."

אתה מדבר על הצקות של בורות???? אם אני לא מחדש לך כלום למה כתבת משפטים כמו "הרי אי אפשר לעשות מחיר מיוחד לכל בעל מקצוע, לכן מחירי הדלק אחידים לכולם", וכמו "אבל מה עם מי שנוסע מחוץ לעיר, ותח"צ אינה פתרון עבורו ? מה עם נהגי חלוקה ? סוכני מכירות ? אנשים שהרכב הוא כלי העבודה שלהם ?". אני מוצא את הטענה שלך שבעלי חברות יתחילו לקנות לכל העובדים שלך טנדרים מצחיקה ברמות קשות. אתה באמת חושב שכל עובדי ההיטק למשל, שהתרגלו למזדה 3 ולרכבים דומים יוותרו על הנוחות של רכבי הנוסעים ויעברו לנהוג בטנדרים שרובם הגדול ספרטניים ולא מפנקים? אני לא חושב שזה יקרה וגם אם זה יקרה אפשר לטפל בנושא ע"י חקיקה מתאימה ואכיפה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 26-02-2011, 01:10
  משתמש זכר -TsAcHi - -TsAcHi - אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.01.08
הודעות: 6,755
בחורף רוכבים לאט וביתר זהירות.
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי alonmore28 שמתחילה ב "ומה תעשה בחורף? מה עם..."

ואם מקפידים על כך, באמת מקפידים על כך, אין סיבה שתימרח על האספלט אלא אם כן רכב סורר גרם לכך. אני כל החורף האחרון רכבתי ולא קרה לי דבר מלבד החלקה אחת שציינתי באשכול אחר שדווקא הייתה ביום ללא גשם והייתה קשורה לבעיה במזלג של הקטנוע שטופלה.

אבל עזוב אין לי באמת צורך לשכנע כי אני מאמין שעוד כמה שנים שהצפיפות והפקקים הרבים על הכביש כבר יהיו בלתי נסבלים (לא שעכשיו הם נסבלים יותר מדי) כולכם תבינו או יותר נכון, תאלצו להבין. .
אני מאמין שאם התשתית והתח"צ הלקויות לא יטופלו ויעברו שינוי דרסטי, רוב הנהגים היום יעברו בסוף לדו"ג בעתיד כי פשוט לא תהייה להם ברירה.

נערך לאחרונה ע"י -TsAcHi - בתאריך 26-02-2011 בשעה 01:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:02

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר