סיון יקרתי...
אני לא מתיימיר להגיד שאני שר הכותבים או סופר - אני אדם שאוהב לכתוב ולקרוא ועוסק בזה די הרבה.
לעניין... קטע ה"תן לקורא להבין" "תן לקורא לפרש" "תן לקורא למצוא את האדיאולגיה החבויה בטקסט" עליה לא בונים משהו שנקרא כתיבה.-
בוודאי שכן! חלק מהקטעים הספרותיים הטובים ביותר הם אלו שהשאירו לקורא להשלים את ה"חורים" בטקסט באופן מכוון. אם תרצה, אפנה אותך לכמה וכמה.
בכול זאת אני לא אומר שבכול המקרים ובכול הקטעים - תלוי בסיבוך ואורך העלילה - לא צריך לתת לקורא לנחש או לתהות, אבל אם כבר עושים את זה חשוב לעשות את זה הייטב.
מה שהבחורה פה ניסתה לכתוב הוא רשימה - התגלות למשהו חדש שנוכח מנסיונה הפרטי (אם בדיוני או אם באמת התרחש)
לכן במצב הזה היא צריכה לשמור על כללי הכתיבה של הרשימה (או לפחות לדבוק בהם)-
אין כזה דבר. היופי בספרות הוא החופש הבלעדי לכתוב איך שמתחשק. תמיד יהיה קהל קוראים שיעריך ויאהב ותמיד יהיה קהל קוראים שלא יחבב את הסגנון. אם היה סגנון אחד מנחה לכתיבת רשימה- העולם היה משעמם להפליא.
מעבר לזה אם נסתכל לרגע על ההערות שלך על ההערות שלי - שנינו לא נוכל להחליט מי יותר צודק - ואת יודעת למה? כי הטקסט דל.
למשל האם הם בבית ספר או באוניברסיטה ! איך ולמה אני אמור לנחש את זה? נכון שזה פרט שולי אבל כשמסתכלים על זה בתמונה הגדול מידע קטן זה יש לו השלכות.-
אני מאמינה שחנפץ תוכל לתת לנו את האינפורמציה הרלוונטית.
האם אני אמור להבין שהם באוניברסיטה - כאשר הרושם הראשוני הוא של תלמידה בבית ספר?
וכן הלאה זה מתגלגל בפרטים הקטנים.
ולכן כשאמרתי שצריך להעשיר מעט את הטקסט התכוונתי שהיא צריכה גם להוסיף מידע שיספק את הקורא בכול המצבים שהזכרתי למעלה.-
גם כאן, היא אינה צריכה לעשות דבר. אולי לך היה יותר נח לקרוא את הטקסט אם היה משתנה ע"פ הערותיך, אני דווקא מצאתי אותו מסוגנן לטעמי.
.................................................. ..........
גם קטע המספר - אם המספר הוא מישהו שמספר לקבוצה של אנשים (זה את הנחת) ואני הנחתי שזה דוח לכיתת ביולוגיה (שוב עניין הפרטים)
למה היא לא דבקה בסגנון הדיאלוג... למה אין משתתפים.-
גם בקטע שנכתב כאמירה לקבוצה, לא צריכים להיות משתתפים. גם בהספד/ נאום אין משתתפים.
לסיכום ואחסוך בפירוק הקטע הזה :
אם מתיימרים לכתוב - כול דבר שהוא - ולקרוא לזה יצירה כול שהיא. חשוב שהיא תעמוד בכללים המנימלים של הכתיבה.
אלא אם אתה גאון מופלא וברגע זה המצאת סגנון כתיבה יוצא דופן במיוחד.-
אין שום צורך בהמצאת סגנון כתיבה. אפשר להתפרע ולכתוב הכל. חלק יאהבו, חלק לא. הבעיה המרכזית בכתיבה היא שגיאות במילים וכל עוד אין כאלו- אפשר להביע דיעה, אבל אין צורך להיות שיפוטיים
REFRENCE TO THE QUTE OF THE "MOVING LINE"