לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום כתיבה וספרות!!! והשורה הנעה - נוע תנוע! אוסף ביקורות הספרים של כל הזמנים אוסף אתגרי הכתיבהלכתיבה הציטוט הנבחר: 'הסופר, כמו הילד, אוהב לשחק משחקים, אבל יודע להציב את הגבול בין האמת לבדיון' מאת פרויד. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > כתיבה וספרות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 20-03-2011, 01:30
  משתמש זכר Mnemosyne Mnemosyne אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.07
הודעות: 3,397
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי chatulim שמתחילה ב "אהבתי מאוד מאוד. אמיל- אני..."

אינני חולק על דעתך אבל מניח שאת לא ראית את זה בדיוק כפי שראיתי !

הינה ציטוט עם ההערות:
ציטוט:
עשיתי ניסוי השבוע במסגרת הלימודים.

היינו צריכים לשתול זרע של שעועית בשתי צנצנות:

באחת - אדמה חומה, מדושנת רווית מים

בשניה - שתלנו את הזרע בתוך עיסת גבס

היה צורך בשימוש באותו נוסח...(אדמה חומה, מדושנת רווית מים)- בשניה היא הייתה צריכה לכתוב:
אבקה לבנה, מעט מים - עיסת גבס.
השימוש של "שתלנו את הזרע בתוך עיסת הגבס" הוא תרתי משמע לא מתאים לכתיבה.



אחרי שבוע חזרנו לכיתה - הזרע באדמה החומה צמח, והזרע בעיסת הגבס פשוט שבר את הגבס וצמח לגובה גבוה יותר מהזרע השני.

*אין צורך בציון המקום - מוקד הקטע הוא הצנצנות - הן מטאפורית והן ריאלסטיות.
התיאור מתוח ומסורבל באותו עת - אם הוחלט שהכול יתועד כ"עבודת כיתה" לפחות צריך לדבוק בקונספט.


כשהמרצה התחיל להסביר לנו למה זה קורה מבחינה ביולוגית, חשבתי כמה זה דומה לנו, בני האדם.

*אתם בכיתה - לא מרצה, מורה !

אנחנו יודעים להצליח כשהסביבה מושלמת (אדמה נעימה ומושקת) אבל אנחנו גם יודעים להצליח כשהתנאים לא אידיאלים (תסכימו איתי שלגדול בתוך עיסת גבס זה לא פשוט...).

תסכימי איתי שנוסח ישיר כזה - זה פשוט לא מתאים, אם זה הוא טוויסט העלילה לפחות שיהיה כתוב טוב ולא חבוי בסוגריים.

המסקנה בשיעור הייתה שזרע זקוק רק למים כדי לצמוח, המסקנה שלי היא שהחיים חזקים מהכל.

לא הסברת את המסקנה הייטב - אז מה זה המים? בדרך כלל הם סמל לקר\ משהו מרענן \ גשם...
ופה את לא נותנת משמעות לזה... אפילו שזה היה אמור להיות מובן מאליו. בכול זאת ככותב שמספר סיפור בצורה כזאת צריך לתת DEAD END לקורא. ולא סתם תהייה שאפילו היא לא מכוונת.



אני יודע שלפעמים אני מחמיר בהערות, אבל העניין שכואב לי לראות רעיונות עם פוטנציאל שמבוזבזות בגלל טכניקה וידע דל.

נערך לאחרונה ע"י Mnemosyne בתאריך 20-03-2011 בשעה 03:28.
חזרה לפורום
  #8  
ישן 20-03-2011, 22:24
צלמית המשתמש של chatulim
  chatulim chatulim אינו מחובר  
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
 
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Mnemosyne שמתחילה ב "אינני חולק על דעתך אבל מניח..."

אם כך, אני נוטה להאמין שפשוט לא הבנת את הקטע, וחנפץ תוכל לתקן אותי אם אני טועה..
להלן תגובותי:

עשיתי ניסוי השבוע במסגרת הלימודים.

היינו צריכים לשתול זרע של שעועית בשתי צנצנות:

באחת - אדמה חומה, מדושנת רווית מים

בשניה - שתלנו את הזרע בתוך עיסת גבס

היה צורך בשימוש באותו נוסח...(אדמה חומה, מדושנת רווית מים)- בשניה היא הייתה צריכה לכתוב:
אבקה לבנה, מעט מים - עיסת גבס.
השימוש של "שתלנו את הזרע בתוך עיסת הגבס" הוא תרתי משמע לא מתאים לכתיבה.


אני חושבת שלומר על ניסוח משפט "לא מתאים לכתיבה" זו אמירה דורסנית. מי שמך להחליט אם מתאים/ לא מתאים? לא מתאים לאיזו כתיבה? שייקספיר? יאיר לפיד? גרישם? גרוסמן?


אחרי שבוע חזרנו לכיתה - הזרע באדמה החומה צמח, והזרע בעיסת הגבס פשוט שבר את הגבס וצמח לגובה גבוה יותר מהזרע השני.

*אין צורך בציון המקום - מוקד הקטע הוא הצנצנות - הן מטאפורית והן ריאלסטיות.
התיאור מתוח ומסורבל באותו עת - אם הוחלט שהכול יתועד כ"עבודת כיתה" לפחות צריך לדבוק בקונספט.


אין סיבה שלא לתאר את המקום- זו נראית לי קטנוניות לשמה. מנקודת המבט שלי- הקונספט אחיד לאורך כל הקטע.

כשהמרצה התחיל להסביר לנו למה זה קורה מבחינה ביולוגית, חשבתי כמה זה דומה לנו, בני האדם.

*אתם בכיתה - לא מרצה, מורה !

ואם מדובר בכיתה במכללה/ אוניברסיטה? שם יש כיתות ויש גם מרצים.

אנחנו יודעים להצליח כשהסביבה מושלמת (אדמה נעימה ומושקת) אבל אנחנו גם יודעים להצליח כשהתנאים לא אידיאלים (תסכימו איתי שלגדול בתוך עיסת גבס זה לא פשוט...).

תסכימי איתי שנוסח ישיר כזה - זה פשוט לא מתאים, אם זה הוא טוויסט העלילה לפחות שיהיה כתוב טוב ולא חבוי בסוגריים.

זה אינו טוויסט בעלילה. מדובר במסקנה אליה הגיעה הכותבת. כל הקטע נכתב כאילו הכותבת מספרת משהו לקבוצה, ולא כמאמר/ קטע מליצי. אני חושבת שדווקא הכתיבה בסוגריים נותנת מימד מעניין, לפעמים לא צריך להגיש את הכל עד לעיני הכותב, אלא לתת לו לשחק מעט בין המילים ולהגיע להבנה לבד.

המסקנה בשיעור הייתה שזרע זקוק רק למים כדי לצמוח, המסקנה שלי היא שהחיים חזקים מהכל.

לא הסברת את המסקנה הייטב - אז מה זה המים? בדרך כלל הם סמל לקר\ משהו מרענן \ גשם...
ופה את לא נותנת משמעות לזה... אפילו שזה היה אמור להיות מובן מאליו. בכול זאת ככותב שמספר סיפור בצורה כזאת צריך לתת DEAD END לקורא. ולא סתם תהייה שאפילו היא לא מכוונת.

אין למים משמעות מבחינת הכתיבה- המסקנה בשיעור היתה X. כתוצאה מהמסקנה הזו, הכותבת חשבה והגיעה למסקנה משלה- הקשורה לחיים שיכולים לשבור את "מעטה הגבס".
שוב, אין צורך לתת לקורא את הכל, יש יופי גם בחשיבה מופשטת שהיא מעט מעבר לטקסט עצמו.

_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


חזרה לפורום
  #9  
ישן 21-03-2011, 00:54
  משתמש זכר Mnemosyne Mnemosyne אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.07
הודעות: 3,397
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי chatulim שמתחילה ב "אם כך, אני נוטה להאמין שפשוט..."

סיון יקרתי...

אני לא מתיימיר להגיד שאני שר הכותבים או סופר - אני אדם שאוהב לכתוב ולקרוא ועוסק בזה די הרבה.

לעניין... קטע ה"תן לקורא להבין" "תן לקורא לפרש" "תן לקורא למצוא את האדיאולגיה החבויה בטקסט" עליה לא בונים משהו שנקרא כתיבה.

בכול זאת אני לא אומר שבכול המקרים ובכול הקטעים - תלוי בסיבוך ואורך העלילה - לא צריך לתת לקורא לנחש או לתהות, אבל אם כבר עושים את זה חשוב לעשות את זה הייטב.

מה שהבחורה פה ניסתה לכתוב הוא רשימה - התגלות למשהו חדש שנוכח מנסיונה הפרטי (אם בדיוני או אם באמת התרחש)

לכן במצב הזה היא צריכה לשמור על כללי הכתיבה של הרשימה (או לפחות לדבוק בהם)

מעבר לזה אם נסתכל לרגע על ההערות שלך על ההערות שלי - שנינו לא נוכל להחליט מי יותר צודק - ואת יודעת למה? כי הטקסט דל.

למשל האם הם בבית ספר או באוניברסיטה ! איך ולמה אני אמור לנחש את זה? נכון שזה פרט שולי אבל כשמסתכלים על זה בתמונה הגדול מידע קטן זה יש לו השלכות.

האם אני אמור להבין שהם באוניברסיטה - כאשר הרושם הראשוני הוא של תלמידה בבית ספר?
וכן הלאה זה מתגלגל בפרטים הקטנים.
ולכן כשאמרתי שצריך להעשיר מעט את הטקסט התכוונתי שהיא צריכה גם להוסיף מידע שיספק את הקורא בכול המצבים שהזכרתי למעלה.

.................................................. ..........

גם קטע המספר - אם המספר הוא מישהו שמספר לקבוצה של אנשים (זה את הנחת) ואני הנחתי שזה דוח לכיתת ביולוגיה (שוב עניין הפרטים)
למה היא לא דבקה בסגנון הדיאלוג... למה אין משתתפים.

לסיכום ואחסוך בפירוק הקטע הזה :
אם מתיימרים לכתוב - כול דבר שהוא - ולקרוא לזה יצירה כול שהיא. חשוב שהיא תעמוד בכללים המנימלים של הכתיבה.

אלא אם אתה גאון מופלא וברגע זה המצאת סגנון כתיבה יוצא דופן במיוחד.

REFRENCE TO THE QUTE OF THE "MOVING LINE"
חזרה לפורום
  #10  
ישן 21-03-2011, 11:54
צלמית המשתמש של chatulim
  chatulim chatulim אינו מחובר  
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
 
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Mnemosyne שמתחילה ב "סיון יקרתי... אני לא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי simen
סיון יקרתי...

אני לא מתיימיר להגיד שאני שר הכותבים או סופר - אני אדם שאוהב לכתוב ולקרוא ועוסק בזה די הרבה.

לעניין... קטע ה"תן לקורא להבין" "תן לקורא לפרש" "תן לקורא למצוא את האדיאולגיה החבויה בטקסט" עליה לא בונים משהו שנקרא כתיבה.- בוודאי שכן! חלק מהקטעים הספרותיים הטובים ביותר הם אלו שהשאירו לקורא להשלים את ה"חורים" בטקסט באופן מכוון. אם תרצה, אפנה אותך לכמה וכמה.

בכול זאת אני לא אומר שבכול המקרים ובכול הקטעים - תלוי בסיבוך ואורך העלילה - לא צריך לתת לקורא לנחש או לתהות, אבל אם כבר עושים את זה חשוב לעשות את זה הייטב.

מה שהבחורה פה ניסתה לכתוב הוא רשימה - התגלות למשהו חדש שנוכח מנסיונה הפרטי (אם בדיוני או אם באמת התרחש)

לכן במצב הזה היא צריכה לשמור על כללי הכתיבה של הרשימה (או לפחות לדבוק בהם)- אין כזה דבר. היופי בספרות הוא החופש הבלעדי לכתוב איך שמתחשק. תמיד יהיה קהל קוראים שיעריך ויאהב ותמיד יהיה קהל קוראים שלא יחבב את הסגנון. אם היה סגנון אחד מנחה לכתיבת רשימה- העולם היה משעמם להפליא.

מעבר לזה אם נסתכל לרגע על ההערות שלך על ההערות שלי - שנינו לא נוכל להחליט מי יותר צודק - ואת יודעת למה? כי הטקסט דל.

למשל האם הם בבית ספר או באוניברסיטה ! איך ולמה אני אמור לנחש את זה? נכון שזה פרט שולי אבל כשמסתכלים על זה בתמונה הגדול מידע קטן זה יש לו השלכות.- אני מאמינה שחנפץ תוכל לתת לנו את האינפורמציה הרלוונטית.

האם אני אמור להבין שהם באוניברסיטה - כאשר הרושם הראשוני הוא של תלמידה בבית ספר?
וכן הלאה זה מתגלגל בפרטים הקטנים.
ולכן כשאמרתי שצריך להעשיר מעט את הטקסט התכוונתי שהיא צריכה גם להוסיף מידע שיספק את הקורא בכול המצבים שהזכרתי למעלה.- גם כאן, היא אינה צריכה לעשות דבר. אולי לך היה יותר נח לקרוא את הטקסט אם היה משתנה ע"פ הערותיך, אני דווקא מצאתי אותו מסוגנן לטעמי.

.................................................. ..........

גם קטע המספר - אם המספר הוא מישהו שמספר לקבוצה של אנשים (זה את הנחת) ואני הנחתי שזה דוח לכיתת ביולוגיה (שוב עניין הפרטים)
למה היא לא דבקה בסגנון הדיאלוג... למה אין משתתפים.- גם בקטע שנכתב כאמירה לקבוצה, לא צריכים להיות משתתפים. גם בהספד/ נאום אין משתתפים.

לסיכום ואחסוך בפירוק הקטע הזה :
אם מתיימרים לכתוב - כול דבר שהוא - ולקרוא לזה יצירה כול שהיא. חשוב שהיא תעמוד בכללים המנימלים של הכתיבה.

אלא אם אתה גאון מופלא וברגע זה המצאת סגנון כתיבה יוצא דופן במיוחד.- אין שום צורך בהמצאת סגנון כתיבה. אפשר להתפרע ולכתוב הכל. חלק יאהבו, חלק לא. הבעיה המרכזית בכתיבה היא שגיאות במילים וכל עוד אין כאלו- אפשר להביע דיעה, אבל אין צורך להיות שיפוטיים

REFRENCE TO THE QUTE OF THE "MOVING LINE"
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


חזרה לפורום
  #11  
ישן 28-03-2011, 09:32
  מיטל=) מיטל=) אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 316
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי chatulim שמתחילה ב "[QUOTE=simen]סיון יקרתי......"

אני נאלצת להסכים עם חתולים, בעניין האידאולוגי של הויכוח שהתפתח כאן.
כתיבה זה לא מתמטיקה. במתמטיקה יש משוואה ויש לה תשובה אחת נכונה.
כתיבה זה אומנות, יצירה, חופש.
חופש לכתוב מה שעולה על דעת הכותב. חופש לכתוב איך שרוצים ומה שרוצים.
אני חושבת שלהגיד שיש חוקים לכתיבה, זה אסון. זה יהרוג את הכתיבה.
יש את הבסיס הכי בסיסי שהוא- שגיאות כתיב ופיסוק. (וגם את הבסיס מותר לשבור)

אני חושבת שמאוד יעזור לכותבים פה שכשאתה מגיב, תכתוב "לדעתי" ותנסה להיות קצת יותר עדין. אני הצלחתי למצוא סיבה להיעלב מהתגובות שלך, למרות שאני בטוחה שהן באות אך ורק מכוונה טובה, הן קוטלות את הטקסט, ואף אחד לא אוהב כשקוטלים משהו שבא מיציר כפיו, מלבו.

אחלה של שבוע לכולנו!
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #12  
ישן 28-03-2011, 12:48
  משתמש זכר Mnemosyne Mnemosyne אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.01.07
הודעות: 3,397
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי מיטל=) שמתחילה ב "אני נאלצת להסכים עם חתולים,..."

אני אקח לתשומת ליבי את הערות הגישה אבל אסכם ואגיד...

לכתיבה יש חופשיות אין סופית ב - קונספט ! התוכן מה שיהיה יהיה אי אפשר להגיד עליו שהוא שגוי או לא.
הוא הדעה של הכותב שהובעה דרך דמויות... תיאורים וכו'...

לכתיבה יש כללים כמו לכול אומנות בעולם - וצריך לשמור עליהם, אומנם אם פה ושם מעקמים מעט את הכללים - או משנים או מוסיפים. זה לא שגוי.

אבל לבוא ולכתוב משהו (ועשכשיו אני לא מתייחס לטקסט של חנפץ) שהוא מבחינת רעיון (נחמד \, טוב) ולהציג אותו בצורה לא נכונה או כזאת שלא עונה על אף כלל ספרותי. זה קצת לא הגיוני והוגן להגיד שזה יצירה ושאין לערער על הטכניקה שלה.

בנוגע לחוק שקראת לו בסיס שזה שגיאות כתיב(או כוונתך שגיאות דקדוק) ופיסוק - מותר רק למשורר לשבור אותם ורק על מנת לסדר את החריזה.

וידוע שמשורר שהשתמש באספקט הזה, השיר שהוא כתב מעיד על חולשה ספרותית.

ואת כול מה שהסברתי למעלה לא המצאתי מהראש - זה מספרים ומדברים שלמדתי.

רק שורה אחרונה בכללי: לבוא ולפרגן לכול משפט שמישהו פה כתב (אף על פי מידת האמת) זה תרתי משמע כמו שאני אלך אל דודה שלי ואקריא לה את זה.

ואני לא חושב שפה זה פורום שמצפים ממנו לתגובות של דודות.

יום טוב,
אמיל.
חזרה לפורום
  #13  
ישן 29-03-2011, 15:34
צלמית המשתמש של chatulim
  chatulim chatulim אינו מחובר  
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
 
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Mnemosyne שמתחילה ב "אני אקח לתשומת ליבי את הערות..."

לא תגובות של דודות, אבל גם לא תגובות של עורך "ידיעות".
אין כאן מקום לחתוך/ לקצץ/ להוריד/ מילת פועל אחרת אלימה טקסט של אנשים. סה"כ כולנו כאן חובבים ואף לא אחד כאן הוא סופר/ משורר שמכר כבר ספרים (הכי הרבה שאני הגעתי אליו הוא להכניס יצירה לספר של סיפורים קצרים, שנמכר בחנויות הספרים בעבר).
יש דרך למתוח ביקורת ולהביע דיעה. אין צורך להשתמש בסימני קריאה! (נכון שזה הופך להרבה יותר נוקשה עם סימני קריאה?)
אני שמחה שאתה מעשיר את עצמך וקורא חומרים בתחום, אבל אם עדיין לא הגעת למסקנה שכתיבה היא דבר אמורפי לחלוטין, אתה צריך להחכים עוד מעט.
יש כללים לכתיבה מסוגים מסויימים. יש גם כתיבה חופשית, ללא כללים והגבלות, שיכולה לבוא לידי ביטוי בשיר, רשימה או סיפור, ולא להיות מוכפפת לאף כלל וחוק. גם זה בסדר.

בשורה התחתונה- אני חושבת שאנחנו כאן בעיקר כדי להביע דיעה על רעיונות של יצירות ופחות על הטכניקה, שוב- מהסיבה הפשוטה שאין לאף אחד כאן את הכלים והידע להעביר ביקורת כזו.

(אגב, אני לא יודעת אם אתה מכיר את דוד אבידן. במידה ולא, אני מאמינה שגם סוג כזה של יצירה יעשיר אותך.)
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


חזרה לפורום
  #14  
ישן 30-03-2011, 21:32
צלמית המשתמש של Noa_A
  Noa_A Noa_A אינו מחובר  
מנהלת אמצע החיים | אני? אני מסיפור אחר...
 
חבר מתאריך: 01.11.03
הודעות: 5,211
אויש...
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Mnemosyne שמתחילה ב "אני אקח לתשומת ליבי את הערות..."

בלי להיכנס במילימטר ליצירה עצמה - כל כך לא.

אין חוקים לכתיבה. בטח שלא אסור ומותר. כתיבה טובה יכולה להיות הכל. היא יכולה להיות שגויה מכל בחינה ובחינה שאתה מדבר עליה. מותר לכתוב בשגיאות דקדוק (לפעמים הכרחי, תלוי בדמות שלך). מותר לכתוב בטעויות פיסוק, מותר להחליף סגנונות ומושגים. בכתיבה מותר הכל. אם זה יוצא טוב או לא בסוף - זה משהו אחר, וגם זה תלוי-שיפוט. אתה יכול להגיד שיצירה בעיניך היא לא קוהורנטית. אחר יגיד שהיא משמיעה לו קול מאוד ספציפי ומדוייק.

אבל להגיד שכתיבה היא טובה רק אם היא נעשית ע"פ כללים? אלוהים שישמור, איזה דבר נורא להגיד. נבוקוב, ג'ויס, סאלינג'ר ורבים אחרים מתהפכים בקברם כרגע.

...ולדעתי, מי שכותב לפי כללים וחוקים יכול אולי להיות כותב טוב, אבל סופר מבריק - הוא כבר לא יהיה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Noa_A בתאריך 30-03-2011 בשעה 21:35.
חזרה לפורום
  #18  
ישן 28-03-2011, 09:42
  מיטל=) מיטל=) אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 316
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי חנפץ שמתחילה ב "עשיתי ניסוי"

חנפץ:
ברוכה הבאה!

אני חייבת לומר לך, את כל היצירה קראתי כמעט בלי לשים את דעתי עליה. המשפט האחרון תפס אותי חזק! ("המסקנה שלי היא שהחיים חזקים מהכל.") זוהי מסקנה מבורכת וחזקה מאוד!
המשפט הזה, השאיר בי טעם של עוד, חזרתי לקרוא את הטקסט שוב, אך לצערי, -בעיניי- הוא לא עמד בסטנדרט שהצבת עם המשפט האחרון.
כשאני חושבת על זה אפילו יותר עמוק, כל הטקסט נכתב כדי להגיע למשפט האחרון והנפלא הזה.

לגבי התגובות שלא מצאו חן בעינייך, אני מסכימה עם חנן וחושבת שכדאי לך, לכל אורך הדרך, ומכל תגובה שהיא למצוא את המקסימום ולהוציא את הטוב ביותר. כמו שכבר אמרתי אני חושבת שאמיל בא מכוונה טובה ביותר.
וגם אם נניח שנפגעת ומצאת את התגובה שלו לא הולמת, אולי תראי לו איפה בדיוק. לנחש הוא בטח לא יכול.

המון המון בהצלחה בהמשך דרכך, ואני מחכה לראות עוד יצירות שלך!
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:40

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר