לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #10  
ישן 22-03-2011, 18:55
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
צעיר צעיר אבל מהתחום הנכון
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=NehemiaG]אז..."

ככל שיש יותר שעות טיסה ככה גדל הסיכוי לאובדן מטוס עקב תקלה טכנית. הסטטיסטיקה מנצחת פה.
למרות שבמבנה מטוס, לדוגמה, מקדם הבטחון הנמוך ביותר בתעופה (צבאית ואזרחית) הוא 1.5 (תקנות ה-FAA), אני יכול לקחת אותך לכל מטוס ולהראות לך כמה דברים יכולים להכשל ולגרום לאובדן מטוס.

שתי דוגמאות של אובדן f-15 בעקבות כשל מבני מתוך:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_F-15_losses

1. כשל במבנה תומך שפת התקפה של הגה הגובה (כנראה הפרדות במבנה חומר מרוכב):
On 30 April 2002, an F-15C Eagle of the 46th Test Wing, based at Eglin Air Force Base, Florida, crashed in the Gulf of Mexico approximately 60 miles south of Panama City, Florida, killing test pilot Maj. James A. Duricy, assigned to the 40th Test Squadron, 46th Test Wing. An Accident Investigation Board determined that the crash was caused by the structural failure of the honeycomb material supporting the leading edge of the port vertical stabilizer during a high-speed test dive. A section of the leading edge, approximately 6 x 3 feet, broke away.[9]

2. כשל מבני שאירע כנראה במנגנון התעייפות:
On 2 November 2007, a 27-year-old F-15C (s/n 80-0034 of the 131st Fighter Wing) crashed during air combat maneuvering training near St. Louis, Missouri. The pilot, Maj. Stephen W. Stilwell, ejected but suffered serious injuries. The crash was the result of an in-flight breakup due to structural failure. On 3 November 2007, all non-mission critical models of the F-15 were grounded pending the outcome of the crash investigation,[13] and on the following day, grounded non-mission critical F-15s engaged in combat missions in the Middle East.[14] By 13 November 2007 over 1,100 were grounded worldwide after Israel, Japan and Saudi Arabia grounded their aircraft as well.[15] F-15Es were cleared on 15 November 2007 pending aircraft passing inspections.[16] On 8 January 2008, the USAF cleared 60 percent of the F-15A-D fleet for return to flight.[17] On 10 January 2008, the accident review board released its report stating the 2 November crash was related to the longeron not meeting drawing specifications.[18] The Air Force cleared all its grounded F-15A-D fighters for flight on 15 February 2008 pending inspections, reviews and any needed repairs.[19] In March 2008, Stilwell, the injured pilot, filed a lawsuit against Boeing, the F-15's manufacturer.[20]

בז 669 - תקלת אנטי סקיד בנחיתה בעייתית:
http://www.sky-high.co.il/134771/%D...9C%D7%94%D7%A7-

קצת פחות קשור:
בז 821 - טייס נהרג בנטישה כתוצאה מכשל טכני:
http://www.sky-high.co.il/134771/%D...D7%91%D7%96-821


נערך לאחרונה ע"י NehemiaG בתאריך 22-03-2011 בשעה 18:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 22-03-2011, 18:59
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "צעיר צעיר אבל מהתחום הנכון"

נחמיה
המטוסים שהיו מעורבים בתאונות הללו היו מטוסים ותיקים מאוד שסבלו מבעיות טכניות האופייניות לגילם.

F-15E הוא מטוס שהוא עדיין חדש יחסית,והרשימה מעידה על כך שלא התרסק ולו מטוס אחד מדגם זה כתוצאה מתקלות טכניות מכל סוג שהוא.

כמובן שזה לא אומר כלום בקשר למקרה דנן בלוב,אבל זה מדד לא רע.

תיקון
מצאתי את התאונה הזו שלא מוזכרת ברשימה הנ"ל.

http://www.aircraftresourcecenter.c...sh/story023.htm
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 22-03-2011 בשעה 19:04.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 22-03-2011, 19:05
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "נחמיה המטוסים שהיו מעורבים..."

אני לא כל כך מסכים איתך בהקשר הזה.
נכון שיש כאן היבטים של מה שנקרא "גרף האמבטיה" (חיי מערכת, כלשהי, ניתנים להסבר על פי הגרף הזה - התבגרות מלווה בתקלות, בשלות יציבה יחסית [דשא בגרף] והזדקנות עם עליה בכמות התקלות), אבל כמו שציינתי גם בתקופת הבשלות יש מדי פעם תקלות משמעותיות. במקרה של השבר במבנה הקדמי זה פשוט לא נצפה מראש, למשל.

תקלת אנטי סקיד יכולה לקרות לכל מטוס, ואם זה יגיע בזמן הלא נכון המטוס ייתרסק.
אני מזכיר שתקלה טכנית כוללת בתוכה גם שגיאות של טכנאים (תיקון מבנה לא טוב בגלל טעות בהבנת התכן הוביל לאסון התעופה הגדול בהיסטוריה - ג'מבו של ג'אפאן איירליינס...) והחלטות שגויות של גופים הנדסיים בתזמון בדיקות וכו'.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 22-03-2011, 19:10
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "צעיר צעיר אבל מהתחום הנכון"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
ככל שיש יותר שעות טיסה ככה גדל הסיכוי לאובדן מטוס עקב תקלה טכנית. הסטטיסטיקה מנצחת פה.
למרות שבמבנה מטוס, לדוגמה, מקדם הבטחון הנמוך ביותר בתעופה (צבאית ואזרחית) הוא 1.5 (תקנות ה-FAA), אני יכול לקחת אותך לכל מטוס ולהראות לך כמה דברים יכולים להכשל ולגרום לאובדן מטוס.

שתי דוגמאות של אובדן f-15 בעקבות כשל מבני מתוך:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_F-15_losses

1. כשל במבנה תומך שפת התקפה של הגה הגובה (כנראה הפרדות במבנה חומר מרוכב):
On 30 April 2002, an F-15C Eagle of the 46th Test Wing, based at Eglin Air Force Base, Florida, crashed in the Gulf of Mexico approximately 60 miles south of Panama City, Florida, killing test pilot Maj. James A. Duricy, assigned to the 40th Test Squadron, 46th Test Wing. An Accident Investigation Board determined that the crash was caused by the structural failure of the honeycomb material supporting the leading edge of the port vertical stabilizer during a high-speed test dive. A section of the leading edge, approximately 6 x 3 feet, broke away.[9]

2. כשל מבני שאירע כנראה במנגנון התעייפות:
On 2 November 2007, a 27-year-old F-15C (s/n 80-0034 of the 131st Fighter Wing) crashed during air combat maneuvering training near St. Louis, Missouri. The pilot, Maj. Stephen W. Stilwell, ejected but suffered serious injuries. The crash was the result of an in-flight breakup due to structural failure. On 3 November 2007, all non-mission critical models of the F-15 were grounded pending the outcome of the crash investigation,[13] and on the following day, grounded non-mission critical F-15s engaged in combat missions in the Middle East.[14] By 13 November 2007 over 1,100 were grounded worldwide after Israel, Japan and Saudi Arabia grounded their aircraft as well.[15] F-15Es were cleared on 15 November 2007 pending aircraft passing inspections.[16] On 8 January 2008, the USAF cleared 60 percent of the F-15A-D fleet for return to flight.[17] On 10 January 2008, the accident review board released its report stating the 2 November crash was related to the longeron not meeting drawing specifications.[18] The Air Force cleared all its grounded F-15A-D fighters for flight on 15 February 2008 pending inspections, reviews and any needed repairs.[19] In March 2008, Stilwell, the injured pilot, filed a lawsuit against Boeing, the F-15's manufacturer.[20]

בז 669 - תקלת אנטי סקיד בנחיתה בעייתית:
http://www.sky-high.co.il/134771/%D...9C%D7%94%D7%A7-

קצת פחות קשור:
בז 821 - טייס נהרג בנטישה כתוצאה מכשל טכני:
http://www.sky-high.co.il/134771/%D...D7%91%D7%96-821

דוגמה קלאסית לזה שאתה צעיר....שחושב שהוא מבין..
אתה רוצה להיכנס לפרטים הקטנים או לא?
מכל מה שהבאת י שרק תאונה טכנית אחת שעומדת בקריטריונים הרלוונטים, בדיוק כפי שציינתי.... בעצם רק התאונה של התפרקות החלק הקדמי...
סטטיסטיקה ביקשת?
אז מה בעצם אנחנו יודעים? בכל מאות אלפי, אם לא מיליוני שעות הטיסה של המטוס, הוא התרסק פעם אחת בשל תקלה טכנית (שלא בהמראה או בנחיתה..בדיוק כפי שציינתי בתגובתי הראשונה)....
כל ההתרסקויות האחרות של המטוס היו בשל: תפעול לא נכון, ציפורים, התנגשות, חימוש, CFIT
אז שוב אני שואל: מה הסיכוי שמטוס שהתרסק פעם אחת למיליון בגלל תקלה טכנית עשה זאת דווקא מעל לוב, שם יש סיכוי גבוה דווקא לכל אחת מסוגי ההתרסקוית האחרות שנפוצות בסבירות גבוהה פי 30 בערך ..
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 22-03-2011, 20:06
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=NehemiaG]ככל שיש יותר..."

התאונה הראשונה שהבאתי זהה בהגדרותיה לתאונה השניה.
שים לב שלא כל תאונות המטוס כתובות שם.

לגבי סטטיסטיקת התאונות:
לסטטיסטיקה לא אכפת אם המטוס נמצא במבצע או באימונים.
מכיוון שבמבצעים טסים יותר זמן ויותר פעמים, יש הסתברות גבוהה יותר לתקלה טכנית פטאלית דווקא בזמן מבצע.
כמו שאמרתי, כשיש מיליוני שעות טיסה, הסבירות לתקלה שהורסת מטוס פשוט גדלה. לא יעזור כלום בהקשר הזה.

לאמיר - תקלת אנטי-סקיד יכולה להרוס מטוס גם אם אין תפעול לקוי לפניה... לפעמים זה פשוט עניין של מזל רע.

אפשר להביא גם את ה-F-22 כדוגמה למטוס שווה ערך ל-F-15 בהרבה מובנים, שהיו לו 4 התרסקויות.
1. תקלת תוכנה של אב הטיפוס הראשון.
2. תקלת מתח בזמן המראה. אגב, זה מנגנון שאמור להיות אל-כשל.
עוד 2 התרסקויות נבעו מתפעול טייס ככל הנראה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 22-03-2011, 20:18
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "התאונה הראשונה שהבאתי זהה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
התאונה הראשונה שהבאתי זהה בהגדרותיה לתאונה השניה.
שים לב שלא כל תאונות המטוס כתובות שם.

לגבי סטטיסטיקת התאונות:
לסטטיסטיקה לא אכפת אם המטוס נמצא במבצע או באימונים.
מכיוון שבמבצעים טסים יותר זמן ויותר פעמים, יש הסתברות גבוהה יותר לתקלה טכנית פטאלית דווקא בזמן מבצע.
כמו שאמרתי, כשיש מיליוני שעות טיסה, הסבירות לתקלה שהורסת מטוס פשוט גדלה. לא יעזור כלום בהקשר הזה.

לאמיר - תקלת אנטי-סקיד יכולה להרוס מטוס גם אם אין תפעול לקוי לפניה... לפעמים זה פשוט עניין של מזל רע.

אפשר להביא גם את ה-F-22 כדוגמה למטוס שווה ערך ל-F-15 בהרבה מובנים, שהיו לו 4 התרסקויות.
1. תקלת תוכנה של אב הטיפוס הראשון.
2. תקלת מתח בזמן המראה. אגב, זה מנגנון שאמור להיות אל-כשל.
עוד 2 התרסקויות נבעו מתפעול טייס ככל הנראה.

התאונה הראשונה היא בניסויי מהירות גבוהה...ממש לא מחובר כמעט לאף תאונה אחרת..זה מתאר סופר קצה...
למדת סטטיסטיקה?
אם מטוס מתרסק פעם אחת במיליון שעות (נגיד פעמיים, בשבילך) בגלל תקלה טכנית אבל מתרסק 30 פעם בגלל סיבות אחרות אז הסטטיסטיקה היא מראש לטובת הסיבות האחרות..עכשיו מכניסים לנוסחה מעט הגיון אנושי..המטוסים טסו בתצורות חמושות, אזור לא מוכר, הרבה ציפורים איום נ"מ וטילי כתף...תעשה אתה את החשבון...
שים לב שאני לא כתבתי בוודאות שאין שום סיכוי שזאת תקלה טכנית...אבל לא ברורה לי ההתעקשות שלך שהסבירות לכך גבוהה..הסבירות לכך היא אפסית!
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 22-03-2011, 20:38
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=NehemiaG]התאונה..."

התאונה הראשונה יכלה לקרות בכל מקום וזמן, היא קשורה לתכנון, ייצור ואחזקת המטוס (למיטב ידיעתי, לא מכניסים מטוס, גם לא בניסוי, למצב שבו עוברים את מגבלות התכנון ההנדסי לרכיבי המטוס השונים. לדוגמה - אם המגבלה אומרת שהמטוס מתפרק ב-13g אתה לא תגיע לשם, אלא מקסימום ל-12.5....).

שים לב שלא אמרתי שההסתברות לכך שדווקא כשל טכני הוא הגורם היא הגבוהה ביותר. אמרתי שהטענה שלך ש-"מטוסים כאלה לא מתרסקים על תקלה טכנית (פרט אולי בהמראה ובנחיתה)" היא לא נכונה.
ומצאת לך זמן לא טוב לדבר איתי על הנושא הזה כי בדיוק עברתי הרצאת עומק על היבטי מבנה בהתרסקויות מטוסים (אזרחיים מן הסתם, למעט התרסקות ה-F-111 שעיצבה גם היא את עולם התעופה) ועסקנו גם בסטטיסטיקה שמאחורי העניין.

אני גם די התעלמתי פה מכך שיש אירועים שמגיעים בהכרח רק אחרי אלפי שעות טיסה (כמעט כל כשלונות ההתעייפות), ולכן הסבירות לכשל טכני גבוהה יותר משלב מסויים (אי אפשר לדעת מה הוא, כמובן).


נערך לאחרונה ע"י NehemiaG בתאריך 22-03-2011 בשעה 20:50.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 22-03-2011, 21:05
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "על איזה 111 מדובר? האוסטרלי?"

האמריקאי. התרסקות קלאסית.
המטוס תוכנן לפרוש אחרי משהו כמו רבע משעות הטיסה האפשריות מבחינת המבנה, אבל המטוס הזה התרסק ב-1968 אחרי 107 שעות טיסה בלבד בגלל פגם קטנטן בייצור של נקודת החיבור בין הגוף לכנף. הפגם (נקודה קטנה) הובילה לשבר במנגנון התעייפות מואץ... זה הכניס את עולם התעופה לחרדות והוביל לשינוי מהותי בגישת התכנון של המטוסים (במילה אחת: מטוס מתוכנן היום כך שיוכל לסבול סדקים גם אם התחילו להתפתח ביום שבו יצא מפס הייצור)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 22-03-2011, 21:14
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "האמריקאי. התרסקות..."

אם זכרוני אינו מטעני התאונה הזו התרחשה בבסיס נליס שבמהלכה עפה כנף המטוס.(וזה היה בתקופה של מיד אחרי Combat Lancer,פריסת להק בן 6 מטוסים לויאטנם,שמתוכם אבדו 3 תוך שבועיים בלבד).

התאונה כשלעצמה העמידה בזמנו את הפרוייקט כולו במצוקה,שכן התקלה הנדירה (שהובילה לתכנון מחדש של המטוס) לצד הניסיון המבצעי העגום בויאטנם-גרמו לקונגרס וגם לציבור להטיל ספק בעתידו של המטוס וכמעט גרמו לביטולו.

לא ידעתי שלתאונה היו השפעות מרחיקות לכת כמו אלו שתיארת.
יפה.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 22-03-2011, 21:39
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "אם זכרוני אינו מטעני התאונה..."

האירוע הזה נמצא בשורה אחת עם התרסקויות הקומט (תכן לקוי בשלושה היבטים קריטיים לפחות [חלונות מרובעים, מסמרות קודחות, מעטים רציפים] ואירוע מעניין שגילה לעולם שעמיסה סטטית מחזקת את המבנה להתעייפות), התרסקות טיסה 243 של אלוהא איירליינס (מספר כשלים מבניים שחברו יחדיו וגילו לעולם את הזדקנות המטוסים), אסון ביילמר (פין גזירה שנכשל עקב קורוזיה שלא זוהתה והוביל לתלישת מנוע לא סימטרית - בדיקות לא הורסות לא טובות מפילות מטוסים..) והתרסקות טיסה 123 של ג'פאן איירליינס (תיקון מבנה שכשל כתוצאה מהעתקת תכן שגויה).

אם מישהו מעוניין ללמוד קצת על נושא מבנה המטוס:
http://docs.google.com/viewer?a=v&q...YNXe_E2bA&pli=1

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 22-03-2011, 21:00
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "התאונה הראשונה יכלה לקרות בכל..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
התאונה הראשונה יכלה לקרות בכל מקום וזמן, היא קשורה לתכנון, ייצור ואחזקת המטוס.

שים לב שלא אמרתי שההסתברות לכך שדווקא כשל טכני הוא הגורם היא הגבוהה ביותר. אמרתי שהטענה שלך ש-"מטוסים כאלה לא מתרסקים על תקלה טכנית (פרט אולי בהמראה ובנחיתה)" היא לא נכונה.
ומצאת לך זמן לא טוב לדבר איתי על הנושא הזה כי בדיוק עברתי הרצאת עומק על היבטי מבנה בהתרסקויות מטוסים (אזרחיים מן הסתם, למעט התרסקות ה-F-111 שעיצבה גם היא את עולם התעופה) ועסקנו גם בסטטיסטיקה שמאחורי העניין.

אני גם די התעלמתי פה מכך שיש אירועים שמגיעים בהכרח רק אחרי אלפי שעות טיסה (כמעט כל כשלונות ההתעייפות), ולכן הסבירות לכשל טכני גבוהה יותר משלב מסויים (אי אפשר לדעת מה הוא, כמובן).

זה תמיד זמן לא טוב להתווכח איתי על הדברים הללו..אבל אם אתה מתעקש..
מטוסים כאלה, f-15, לא מתרסקים על תקלות טכניות (פרט אולי בהמראה ובנחיתה)..זה לחלוטין נכון.
לא הבאת שום נתון פרט לדיבורים על הרצאות..והזכרת תאונה נוספת אחת(אני לא מוצא עליה נתונים אבל כתוב שהיא התרחשה בניסוי מהירות גבוהה..כך שהיא שהתרסקות בטיסת ניסוי לא שגרתית ולא רלוונטית..אבל שוב, ניחא..ניתן לך אותה כתאונה טכנית).
עכשיו f-15 טסו כבר למעלה מ2 מיליון גיחות בהערכה גסה...אז אם התרסקות טכנית אחת לכל מיליון גיחות זה לא עומד בקריטריון של "לא מתרסקים בגלל תקלות טכניות" אז אני לא יודע מה כן...
מכיר את המשפט "אחד למיליון" שלא כמו בסרט טיפשים בלי הפסקה (קלאסיקה עם גים קארי שלאחר שהוא שומע את המשפט הנ"ל הוא עונה- "אהה, אז יש לי סיכוי!!") בשאר העולם, המושג "אחד למיליון" מתייחס לזה שאין לזה סיכוי בתכל"ס....
עכשיו- או שתביא עוד נתונים שמראים שf-15 כן מתרסקים בגלל תקלות טכניות או שנסיים את הדיון בעניין כאן.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 22-03-2011, 21:14
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=NehemiaG]התאונה..."

הבאתי שני אירועים, וההנחה היא שיהיו עוד ככל שיעבור הזמן... המטוס הזה לא יסיים את השירות שלו בעולם עם 2 "התרסקויות טכניות" בלבד.
הסיבה העיקרית לכך שמטוסים כאלה לא מתרסקים היא לא רק בגלל שרידות יוצאת דופן אלא כי מוצאים כל הזמן עוד פגמים - ובזמן. פגמי ייצור, פגמי אחזקה, פגמי התעייפות... לא חסר.

בהקשר התעופתי של "אחד למיליון" - בהיבטי התעייפות מבנה מקובל להגדיר שאם מספר המחזורים (כיפוף ימינה, כיפוף שמאלה.. זה מחזור התעייפות) הנדרשים לכשלון הפריט הוא גדול ממיליון אז זה רכיב בעל אורך חיים בלתי מוגבל (לפני שמישהו ינסה לתפוס אותי במילה - זה נכון בעיקר למבנה, וזאת הנחה שלא תמיד עובדים איתה).


נערך לאחרונה ע"י NehemiaG בתאריך 22-03-2011 בשעה 21:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 23-03-2011, 14:00
  Rשף Rשף אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.10.04
הודעות: 295
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=NehemiaG]אז..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
עכשיו פתאום זה קורה בלוב?

ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
שאי אפשר לספור את האפסים בהסתברות שזה יקרה...

ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
גם בלוטו זוכים לפעמים


חישובי הסתברויות יכולים להיות מטעים לפעמים, קרה כאן מה באמת קורה בלוטו הבולגרי

נבנו מאות בודדות של F15E, תכפיל בכמה אלפי שעות טיסה למטוס ובהסתברות ההקטנה לתקלה (הסתברות שכבר מניחה תחזוקה ועמידות של המטוס) ופתאום תקבל מספר לא בלתי אפשרי, לטיסה מעל לוב אין שום ייחוד אם אנחנו מניחים התפלגות אחידה של הסכוי לתקלה ואתה לא צריך להיות מופתע מתקלה דווקא שם.

כמובן שייתכן שמשתמשים ב"תקלה טכנית" בצורה גנרית, במיוחד כשלאף אחד לא הייתה את הזכות לחקור לעומק את מהות התקלה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 23-03-2011, 14:08
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי Rשף שמתחילה ב "[QUOTE=emile-a]עכשיו פתאום זה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Rשף
חישובי הסתברויות יכולים להיות מטעים לפעמים, קרה כאן מה באמת קורה בלוטו הבולגרי

נבנו מאות בודדות של F15E, תכפיל בכמה אלפי שעות טיסה למטוס ובהסתברות ההקטנה לתקלה (הסתברות שכבר מניחה תחזוקה ועמידות של המטוס) ופתאום תקבל מספר לא בלתי אפשרי, לטיסה מעל לוב אין שום ייחוד אם אנחנו מניחים התפלגות אחידה של הסכוי לתקלה ואתה לא צריך להיות מופתע מתקלה דווקא שם.

כמובן שייתכן שמשתמשים ב"תקלה טכנית" בצורה גנרית, במיוחד כשלאף אחד לא הייתה את הזכות לחקור לעומק את מהות התקלה.

לא מקבל את ההנחות הללו.
ההבדלים בין f-15 ל F-15E הם זניחים, זה בעצם אותו מטוס. לכן כפי שכתבתי, למעלה מ2 מליון גיחות ורק 2 תקלות טכניות שגרמו להתרסקות. א זההנחה שלך לגבי המספרים אינה רלוונטית בעיני.

לטיסה מעל לוב יש בהחלט ייחוד! י ששם נ"מ, זה אזור בלתי מוכר, המטוס טס חמוש ויש שם להבנתי ציפורים בתקופה הזאת של השנה (אבךל על הסעיף האחרון אני לא חותם) כל הפרמטרים הללו הינם פרמטרים שאינם קיימים ביום יום ומגבירים את הסיכוי להתרסקות מסיבות אחרות שאינן טכניות, סיכוי שכאמור מראש גדול בערך פי 30 מהסיכוי להתרסקות בשל תקלה טכנית.
עכשיו מה היה כאן? כל מה שאמרתי זה שאני שם את הכסף שלי על "לא תרלה טכנית" כפי שהראיתי כאן, הסיכוים לכך הם 30:1 לפחות, וכנראה יותר. מי שבתנאים הללו לא שם את הכסף שלו על הסיכוים הללו, כנראה לא יודע לספור, אז שלא יספר לי על הסתברות...
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 22-03-2011, 14:40
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
המטוס שהתרסק F-15E 91-0304
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "אתר ההתרסקות"

_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 22-03-2011, 17:42
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "המטוס שהתרסק F-15E 91-0304"

סרטון קצר אך מפורט של אתר ההתרסקות.

http://www.telegraph.co.uk/news/wor...r-aircraft.html

הטלגרף גם כן מאשר שאחד מאנשי הצוות חולץ ע"י MV-22 של המארינס.
כמו כן ערוץ 4 מדווח ש 6 אזרחים נורו במהלך החילוץ ע"י אחד מצוותי האוספרי

http://www.channel4.com/news/third-...ombing-in-libya


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img862.imageshack.us/img862/4707/032211jet3.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img546.imageshack.us/img546/3244/r3286532726.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img101.imageshack.us/img101/7926/46f5ea5761baf6d678d01aa.jpg]
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 22-03-2011, 19:00
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,240
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "ל F-15 אין FBW."

הסבר על מערכות הניהוג של ה F-15 כאן

ע"פ ההסבר (טייס F-15 כתב?), המערכת הבסיסית היא מכנית, אבל יש גם מערכת עזר חשמלית שניקראת CAS (שמשמשת גם כגיבוי ויודעת לתפעל את מערכות הניהוג של המטוס כשהמכנית כושלת).

לאחרונה פורסם שחיהא"א מבצע עבודות שידרוג לדגמי C הכוללות חיווט שמתבצע בארץ, באותו מעמד קראתי שהחיווט יכלול את גם את מערכת ה CAS (אפשר להריץ על זה חיפוש ברשת או בפורום)

אגב, ע"פ פירסומי בואינג בדגמים החדשים (K,SG,SE,SA) המערכת היא כבר FBW מלאה.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 22-03-2011 בשעה 19:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 22-03-2011, 20:01
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,240
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "פיט גאריסון הוא טייס הניסוי..."

תודה על העדכון
אכן צ'רלס "פיט" גריסון היה טייס ניסוי של מקדונל דוגלאס ולמעשה היה הטייס השני בעולם שהטיס F-15.
אני מניח שהתאונה של בז 957 (נדיבי/גל) מאד עניינה אותו (מעניין אם הוא היה בין אנשי MD שביקרו בארץ)
ניפטר בגיל 79 לפני כשנה וחצי.

אגב, ציטוט מתיאור התאונה של זיו נדיבי הרלוונטי לאשכול הזה:
"שום דבר מהמכשירים בתא לא נפגע, אך למרות זאת לא הצלחתי להחזיק את המטוס. דחפתי את הראש פנימה, לתוך התא, וראיתי שניתק ההיגוי החשמלי. חיברתי מהר את ההגאים החשמליים שהתנתקו, רגל ימין היתה עד הסוף בפנים, המאזנת עד הסוף ימינה וההגה כמעט עד הסוף אחורה. במצב כזה הצלחתי לאט-לאט לתפעל את המטוס ולהביא אותו למצב אופקי"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #69  
ישן 23-03-2011, 13:19
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,641
סיפור נטישה והצלה (לפי הפולנים)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מיכאל חי שמתחילה ב "מטוס קרב אמריקאי F-15E התרסק בלוב"

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomo...italu__Kto.html

לאחר שהטייסים נטשו הם דווחו כי מתקרבים אליהם אנשים לא מזוהים.
2 מטוסי HARRIER זרקו 2 פצצות כ"א 500 ק"ג ומייד נחת מטוס V-22 OSPREY בעל יכולת המראה ונחיתה אנכית ואסף אחד הטייסים. דובר אמריקאי לא ידע להסביר ממה נפגעו לובים, אך יש כמה עשרות פצועים.
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #71  
ישן 23-03-2011, 22:45
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,240
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מיכאל חי שמתחילה ב "מטוס קרב אמריקאי F-15E התרסק בלוב"

כתבה ברויטרס המצטטת הודעה רשמית כביכול של חיהא"א הטוענת שהמטוס התרסק עקב תקלה מכנית וששרידיו הופצצו במהלך אותו לילה.
http://www.msnbc.msn.com/id/4223102...rld_news-africa

עוד כתבה באתר חיהא"א בה צוטט קצין בכיר האומר שאינו יכול לאשר את דיווחי התקשורת על פתיחת אש ע"י חייל המארינס באוספרי על כפריים לוביים והריגת 5 מהם מאחר והנושא בבדיקה.
http://www.airforcetimes.com/news/2...n-libya-032211/

ובמקביל המארינס פירסם פרטים על מבצע החילוץ בו לקחו שני מטוסי הארייר, שני מטוסי אוספרי עם כוחות חילוץ, שני מסוקי סי סטליון עם כוחות חסימה ומטוס תדלוק.
במהלך המבצע אחד ממטוסי האוספרי אסף את אחד הטייסים ומטוסי ההארייר הטילו שתי פצצות מונחות לייזר (לא נאמר על מה).
בפנטגון דוחים בשלב זה את טענות התקשורת שבמהלך המבצע חיילי המארינס פתחו באש על הלוביים וכי הנושא בחקירה
http://www.marinecorpstimes.com/new...leased-032211w/

באתר Flightglobal נטען שמטוסי ההארייר הטילו את הפצצות עוד לפני שמטוסי האוספרי הגיעו בכדי לחלץ את הטייסים.
http://www.flightglobal.com/article...lot-rescue.html

כתבה ב Ynet על האירוע
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4046961,00.html



נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 24-03-2011 בשעה 00:44.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #76  
ישן 24-03-2011, 10:38
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 74 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "SA-5? זה לא ענתיקה מימי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ISHPUZ
SA-5?

SA-5 זאת עדיין מערכת הגנ"א לטווח ארוך היחידה בחלק מהמדינות, למשל איראן וסוריה. מערכות שעברו שידרוג יכולות להוות בעייה מסויימת גם היום.

ציטוט:
זה לא ענתיקה מימי ה-SA-2?

כל מערך הגנ"א של לוב הוא ענתיקה. לוב הקימה אותו בסוף שנות 70 ותחילת שנות ה-80.

ציטוט:
לא נראה לי שטק"א כזה מהווה איום למטוסים מודרניים עם ECM בסיסי. אולי בגלל הטווח המאוד ארוך שלו הוא עלול להוות איום למטוסי תובלה\ביון\בקרה (למרות שאני מקווה שיש גם להם ECM כל שהוא) או לתעבורה אזרחית.

כניראה שהחליטו לא לקחת סיכון בכל זאת.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #80  
ישן 24-03-2011, 13:33
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
באתר הנ"ל יש פירוט מלא לפריסת הטק"א הלובית, נכון לתחילת 2010
בתגובה להודעה מספר 73 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=Devilito]בהתחשב בזה..."

ניתוח מודיעיני מרשים ויסודי, שמדגים יפה מה שאפשר לבנות היום עם גוגל מפס וקצת הגיון בריא.
לטענת המחבר המערך הלובי הוא השני בעוצמתו רק למערך המצרי, שהיה ונותר אחד מהגדולים בעולם (אחרי ברה"מ, סין, ויאטנם, צפון קוריאה ועירק שלפני המלחמה).
http://geimint.blogspot.com/2010/05...am-network.html

בדף הראשי יש עדכונים לגבי תקיפות בעלות הברית על המערך הנ"ל במהלך השבוע האחרון
http://geimint.blogspot.com/

מעניין מתי יתפרסמו תמונות של אתרי ומערכי הטק"א שנפלו לידי המורדים - הכוונה לאלו שפרוסים לאורך החוף המזרחי של לוב ואלו שסמוכים למיסרתה, שם גם שכן הביסנ"מ הלובי, כך לפחות על פי האתר הנ"ל. על פי המפות שפרסמו האמריקנים חלק מהאתרים שבסמוך לבנגזי, טוברוק וכו' טרם הותקפו (או שאולי הותקפו על ידי בעלות הברית האחרים ולא צוינו במפה) וצריכים להיות שלמים למדי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #91  
ישן 15-03-2013, 23:27
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
אחרי שנתיים - סיפור חילוץ הצוות הנוטש ותחקיר התאונה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מיכאל חי שמתחילה ב "מטוס קרב אמריקאי F-15E התרסק בלוב"

Strike Eagle Rescue

http://www.airforce-magazine.com/Ma.../0313eagle.aspx

The event started in the routine but careful preparation for a two-ship sortie of Strike Eagles from 492nd Fighter Squadron, RAF Lakenheath, UK, on the afternoon of March 21, 2011. It was the third day of air operations in the effort to protect the opposition from Libyan strongman Muammar Qaddafi's troops. The squadron's aircraft had deployed to Aviano AB, Italy, for Odyssey Dawn as part of the air campaign. The No. 2 aircraft for the mission, call sign Bolar 34, had Maj. Kenneth Harney as its pilot with Capt. Tyler Stark in the backseat as the weapon systems officer (WSO). Harney was rated as an "experienced" F-15E pilot with 1,469 hours in the Strike Eagle, 661 of them as a pilot and the remainder as WSO. He had flown combat missions in Iraq and Afghanistan. Stark was a novice aircrew member with 185 total hours, 167.7 as an F-15E WSO.

he Strike Eagle was heavily loaded for a long-endurance mission with air-to-air and ground-attack capability. In addition to its internal fuel, Bolar 34 carried two 610-gallon external fuel tanks under its wings and two 750-gal*lon conformal tanks nestled against the fuselage. It was armed with two AIM-9 Sidewinders and two AIM- 120 AMRAAM anti-air missiles. It carried three GBU-38s (500-pound GPS guided Joint Direct Attack Munition bombs) on left wing stations, and four GBU-12s (500-pound laser guided bombs) under the right wing. The fighter also carried a 20 mm rapid fire cannon with 500 rounds in the right side of the fuselage. The official Air Force accident report noted the F-l5Eis "inherently right wing heavy" because of the gun—a factor in the subsequent accident. The fighter also had LANT1RN navigation and Sniper targeting pods for the night-time preci*sion strike mission.

At 10:27 p.m., Bolar 34 launched a JDAM against the target. The JDAM came off a left wing station. That added to the Strike Eagle's weight imbalance, or "lateral asymmetry."
The F-15E's gun is on the right; the tank-feed anomaly meant Bolar 34 still had extra fuel in the right side external tank; and four bombs remained under the right wing. After weapon release, Harney started a descending right turn with 100-degree bank and 330 knots (380 mph) airspeed at military power—full throttle without afterburner. About 90 degrees through the turn, the aircraft nose dropped unexpectedly. Harney released stick pressure to reduce aerodynamic forces, but the accident report stated that the fighter "departed controlled flight" and went into a left spin.

Harney attempted the normal spin recovery procedures to no effect and at 10:28 told his flight lead that "two's in a spin" and radioed, "Mayday, Mayday, Mayday," the international air distress signal. With the spin accelerating as the Strike Eagle approached the recom*mended uncontrolled flight minimum altitude, Harney told Stark to bail out and initiated ejection at an observed altitude of 5,715 feet, the accident report said.

Kearsarge was part of an amphibious ready group. The ARG operated with the 26th Marine Expeditionary Unit, an integrated air-ground force equipped with AV-8B Harrier short takeoff and vertical landing attack jets, helicopters, tilt-rotor MV-22 Ospreys, and a Marine battalion landing team.
The aircraft were assigned to Ma*rine Medium Tilt-rotor Squadron 266 Reinforced, and the ground marines were from 3rd Battalion, 8th Marine Regiment, both based at Camp Lejeune, N.C. The Kearsarge ARG and the 26th MEU had been deployed since August, and had moved into the Mediterranean first in response to the uprising in Egypt and then to support Odyssey Dawn

צוות החילוץ ממריא

Grunke and his wingman took off first, clearing Kearsarge '5 flight deck for two Ospreys and a pair of CH-53E Super Stallion helicopters. Each MV-22 carried 15 reconnaissance marines to help in the pilot rescue, and the helos took 35 marines each as a backup force. The Harriers were airborne first, and the Ospreys took off about 30 minutes later.

חילוץ אחד הטייסים

Within minutes of being on station, Grunke said he used his targeting pod to spot the approaching vehicles and told Harney that he had two 500-pound bombs. "Do you need them?" The Air Force pilot replied "Yes, yes I do:' Grunke recalled. As he was maneuver*ing to drop a bomb, Harney came back on the radio and said: "Tell my wife I love her." Grunke said he replied, "Don't worry, I'm going to have a bomb on the deck in one minute." The Harrier pilot released a laser guided bomb and directed it to hit between the downed pilot and an ap*proaching vehicle. When another vehi*cle continued moving toward Harney' s position, Grunke dropped another bomb in front of it as well. He also selected a possible landing site for the TRAP package coming behind him.

הטייס השני חבר בניגוד לנוהל למקומיים, שלמזלו הרב אהדו את המרד

Although Stark did not follow SERE procedure, he was fortunate the Liby*ans who found him were anti-Qaddafi rebels. In the USAF-CNN video, Stark recalled that he saw two vehicles approaching and someone called out to him. "I hear the voice a little bit closer, 'American, come out, we are here to help," he related. "I get up and put my hands up and start walking to the voice. ... Once I get there my impression is, 'OK, you have to assume that they are the bad guys,' so I approach them thinking 'OK, I am caught. This is really not good. This is not where I want to be.' And they said, 'Hey, we are here to help." Stark was driven to a nearby build*ing, still very much on his guard, but when he walked into the room he got a round of applause, he said. Stark was taken to a Benghazi hotel and cared for until he was returned to US forces

The official accident report found that the loss of controlled flight was due to the weight imbalance on the Strike Eagle's right side and the fact that Harney performed an approved combat maneuver—but at an untested altitude above 30,000 feet. The acci*dent board said, "Ambiguous F-15E technical order guidance concerning maneuvering limitations with aircraft lateral asymmetry" contributed to the accident. Although maneuvering with lateral imbalance was considered acceptable at moderate angles of attack, the flight simulator tests the board conducted showed that "an asymmetrically loaded F- 15E flying at high altitude is prone to depart controlled flight and enter an unrecoverable spin" at that angle of attack. The board said the pilot was not at fault, but added, "Evidence suggests that the [crew] was overconfident in the maneuvering capabilities of the F-15E.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:22

הדף נוצר ב 0.23 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר