לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 30-03-2011, 14:30
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,519
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי קורנסון שמתחילה ב "מיג-29 סורים - התמונות"

מציאה טובה, תודה!

על-פי פיוטר בוטובסקי, הסורים משדרגים 20 מיגים לגירסאת ה-SMT, ומתכוונים לרכוש עוד טייסת של MiG-29M ו-MiG-29M2. השידרוג של מיגים ל-SMT יכול לכלול התקנת מכ"ם Zhuk-ME והתאמה לחימוש חדש (כמו טילי אוויר-אוויר "שגר-ושכח" RVV-AE, טילי אוויר-קרקע מונחים Kh-29 וטילים נגד קרינה ונגד ספינות Kh-31), שידור גמערכות אוויוניקה ו"קוקפיט זכוכית", ואופציה שלישית היא התקנת מיכל דלק תצורתי על גב המטוס שמכיל 950 ליטר דלק. שידרוג מקנה יכולת נשיאה מבצעית של מיכל דלק נתיק גדול (2,150 ליטר) מתחת לגוף, ושני מיכלי דלק נתיקים (1,150 ליטר כ"א) מתחת לכנפיים. כמו כן אפשר לצייד את המטוס במערכת תדלוק באוויר.

אם בתמונות אכן רואים את הגירסאות המשודרגות ל-SMT, אז אפשר לציין שהסורים לא הלכו על מיכל דלק תצורתי. אבל, תוספת מיכלי דלק נתיקים פותרת את אחת הבעיות הגדולות של מיג-29 - מלאי הדלק הקטן שלו. שידורג המכ"ם, אוספת חימוש חדש ושידרוג המערכות האוויוניות אמורות להביאה את המטוס, לדעתי, לרמה של מטוסי ה"ברק" ששודרגו במסגרת התוכנית "ברק-2020", ומטוסי MiG-29M/M2 מקבילים בביצועים וביכולות שלהם למטוסי F-16I "סופה".

תמונה גזורה מאותו ההבלוג:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

http://4.bp.blogspot.com/-E3lIRNjYR...252819%2529.JPG
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 30-03-2011, 16:14
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,519
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "המיג 29 לא משתווים לברק או..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי גיל חזקיה
המיג 29 לא משתווים לברק או לסופה משום בחינה. (גם המטוסים ה"מושבחים" לכאורה).

אתה מתכוון גם לפרט, או שיש לקחת את הדברים שלך בתור אקסיומה?

ציטוט:
והייתי מתייחס בעירבון מוגבל מאוד לכל מה שאומרים כל מיני חוקרים רוסיים על ח"א ערביים. (בדגש על יפים גורדון ושות').

אז אפשר להתנחם בכך שפיוטר בוטובסקי אינו מומחה רוסי אלא פולני, עם אמון אימון בקהילת עתונאי תעופה מערביים וקשרים טובים בתוך רוסיה.

מה הבעייה שלך אם גורדון אני לא יודע, אבל מבחינתי הוא מקור כשאר המקורות, והספרים שלו נחשבים, להבנתי, לספרים טובים בתחום.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 30-03-2011, 16:31
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=גיל חזקיה]המיג 29 לא..."

הספרים שלו נחשבים ל"מובילים בתחום" כי הוא היחיד שכותב על הנושא באופן רציני (למראית העין) בשפה האנגלית.
הכתיבה שלו מתובלת במוטיבים פרו-סובייטית והאנטי-אמריקאים מובהקים ורוב המידע המופיע בספרים שלו מועתק ממקורות רוסיים גלויים תוך שהוא מנצל את היותם לא ידועים במערב (מאגזינים וחוברות ישנות,כמובן בלי לתת קרדיט לכותבים המקוריים) תוך שהוא מוסיף כל מיני אבחנות מצוצות מהאצבע והערות שטותיות.
וכל זה בנוסף לטעויות העובדתיות (הנובעות מנבערות גרידא) והמתודולוגיות (הצלבה פשוטה בין מקורות שאותה הוא נכשל פעם אחר פעם לעשות).

באשר לפירוט-אני לא בטוח שאפשר לדון על כך בפורום, אבל מהשוואות רלוונטיות שנעשו ע"י אצ"א בח"א עולה יתרון ברור לטובת הסופות.(לא יודע לגביי הברקים).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 30-03-2011, 19:30
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,519
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "הספרים שלו נחשבים ל"מובילים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי גיל חזקיה
הספרים שלו נחשבים ל"מובילים בתחום" כי הוא היחיד שכותב על הנושא באופן רציני (למראית העין) בשפה האנגלית.
הכתיבה שלו מתובלת במוטיבים פרו-סובייטית והאנטי-אמריקאים מובהקים ורוב המידע המופיע בספרים שלו מועתק ממקורות רוסיים גלויים תוך שהוא מנצל את היותם לא ידועים במערב (מאגזינים וחוברות ישנות,כמובן בלי לתת קרדיט לכותבים המקוריים) תוך שהוא מוסיף כל מיני אבחנות מצוצות מהאצבע והערות שטותיות.
וכל זה בנוסף לטעויות העובדתיות (הנובעות מנבערות גרידא) והמתודולוגיות (הצלבה פשוטה בין מקורות שאותה הוא נכשל פעם אחר פעם לעשות).

שיכנעת אותי, אני לא אתחיל לקנות את הספרים שלו

ציטוט:
באשר לפירוט-אני לא בטוח שאפשר לדון על כך בפורום, אבל מהשוואות רלוונטיות שנעשו ע"י אצ"א בח"א עולה יתרון ברור לטובת הסופות.(לא יודע לגביי הברקים).

מה זה אצ"א בח"א?

יתרון ברור ל"סופות" על-פני איזה גירסאת מיג-29 בדיוק? אם תשים לב, עשיתי הקבלה בין MiG-29SMT ל"ברק-2020" ובין MiG-29M/M2 ל"סופה".
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 07-04-2011, 12:52
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,519
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "הגירסאות המתקדמות. (יכול..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי גיל חזקיה
הגירסאות המתקדמות. (יכול להיות שמדובר בגירסאות שציינת).

זה לא ממש עוזר. יש הבדל משמעותי בין הגירסאות השונות. בלי לדעת במה בדיוק מדובר אי אפשר לערוך השוואה.

ציטוט:
ואם תוכל להסביר על מה מבוססת הדעה שלך אני אשמח.

אני חושב שכבר ציינתי באופן כללי על מה הדעה שלי מבוססת. כשרוצים להשוות בין איכות המטוסים משווים את ביצועי הטיסה של המטוס ואת נתוני המערכות שלו. לדעתי הם מקבילים. אם אתה רוצה לערוך השוואה בין ביצועים מסויימים או בין מערכות מסויימות אני אשמח לחפש את הפרטים הרלוונטיים למיגים - כבר אמרתי את זה. אתה מעוניין?
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 30-03-2011, 17:44
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,745
אמנם כתבת את המילה "לדעתי"...
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "מציאה טובה, תודה! על-פי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Centurion
שידורג המכ"ם, אוספת חימוש חדש ושידרוג המערכות האוויוניות אמורות להביאה את המטוס, לדעתי, לרמה של מטוסי ה"ברק" ששודרגו במסגרת התוכנית "ברק-2020", ומטוסי MiG-29M/M2 מקבילים בביצועים וביכולות שלהם למטוסי F-16I "סופה".


אך אני באמת סקרן לדעת, על סמך מה קבעת קביעה מעין זו?

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 30-03-2011, 19:39
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,519
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "אמנם כתבת את המילה "לדעתי"..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי רועי AZ
אך אני באמת סקרן לדעת, על סמך מה קבעת קביעה מעין זו?

מבחינת המכ"ם הביצועים הם מקבילים, מבחינת החימוש מונחה, גם אוויר-אוויר וגם אוויר-קרקע - יכולות מקבילות, מבחינת ניהול קרב אוויר-אוויר בטווחים קרובים ורחוקים - מקבילים, מבחינת ביצועי טיסה - ביצועים מקבילים, מבחינת טווח טיסה ותדלוק האוויר - בגדול מקבילים.

ניתן למצוא יתרונות לכאן או לכאן, כל אחד לפי הצד החזק שלו. אבל בגדול כפי שהייתה הקבלה בין הגירסאות המוקדמות, שנעלמה עקב שידורגים במערב וחוסר שידרוגים במזרח, אחרי השידרוגים האחרונים הפאר הזה נעלם והמטוסים שוב שבו להיות מקבילים אחד של השני. ודרך אגב, לא רק הרוסים סגרו על הפארים אלא גם במערב - למשל תוספת תק"ע ובמקרים מסויימים תוספת מערכת אלקטרו-אופטית על F-16 קרבו אותו למיגים.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 09-04-2011, 18:52
  nec_000 nec_000 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.05.07
הודעות: 1,089
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=גיל חזקיה]על סמך מה..."

אתה חושב שהשוואת מערכות (כמו מכ"מ במקרה שלפננו) על סמך נתונים טכניים מפרוספקט אינטרנט היא נכונה וראויה ?
ועוד על סמך נתונים מבולמסים על אחת כמה וכמה ???

מערכות משווים אנשי מקצוע שזהו תפקידם ולאחר שאלו נמצאים תחת ידיהם והם
מכירים אותם כמו את כף ידם, לא רק מבחינת "נתונים" אלא גם מבחינה הנדסית,
מדעית, ואלגוריתמית. וודאי נכון הוא הדבר במערכות מורכבות ומתקדמות כמו מערכות מכ"מ.


אם באמת מעניין אותך אזי מהשוואות ענייניות שנערכו במערכות הבטחון והתעשיה
הרלוונטית בארה"ב ובישראל לכאשר ציוד סוביטי/רוסי הגיע ליידנו (בעיקר לאחר
התפרקות ברית המועצות) ונבחנה הרמה והיכולת הטכנולוגית בין המזרח למערב
התברר, כי הפערים עומדים על כדי סדר גודל של 20 שנה בממוצע לטובת האוייוניקה המערבית ובכללה מערכות מכ"מ.


לשאלתך:
בק"א = בקרת אש, וגם בקרה אוירית (תלוי בהקשר).

נערך לאחרונה ע"י nec_000 בתאריך 09-04-2011 בשעה 19:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 07-04-2011, 16:17
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,745
למילה שלך אני מאמין... למילים שקראת - לא.
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "אם יש לך התנגדויות ספציפיות..."

התנגדויות? לכל מה שהזכרת לעיל..אני אסתפק בשניים שלושה מקורות...

ולמה דווקא סופות ולא רעמים או ברקים? האם הבחירה היא נוחה כי אלו המטוסים הכי חדישים וחדשים (כרונולוגית) של החיל?


נערך לאחרונה ע"י רועי AZ בתאריך 07-04-2011 בשעה 16:20.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 07-04-2011, 20:53
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,519
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "למילה שלך אני מאמין... למילים שקראת - לא."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי רועי AZ
התנגדויות? לכל מה שהזכרת לעיל..אני אסתפק בשניים שלושה מקורות...

כל מה שהזכרתי אי אפשר לתמצת בשניים-שלושה מקורות. אפילו כדי להשוות AIM-120C-7 ל-RVV-AE, למשל, עדיף לא להסתפק במקור אחד מכל צד אלא לבדוק כמה מקורות. וזה רק טיל אחד מתוך רשימה לא קטנה של חימוש אווירי שמהווה מערכת או רכיב אחד משלל המערכות של המטוס, כאשר הסכום שלהם הוא זה שיוצר את היכולות והביצועים הטכניים שלו. אז אני מקווה שאתה מבין למה זה לא עניין טריוויאלי בשבילי לבסס את דעתי באופן כולל. מצד שני, אם יש לך שאלה או טענה ממוקדת למה מה שאמרתי לא נכון, אני אשמח לדון לגבי הנקודות הספציפיות (כל עוד נישאר במישור הטכני ולא נגלוש, כפי שזה קורה לעתים, לתחומים האחרים שאינם ניתנים למדידה או השוואה אובייקטיבית).
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 08-04-2011, 19:06
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,745
ראה חבר.. אינני רוצה לפגוע בך..
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "אני רוצה להבין, אתה מחפש..."

אך סגנון הכתיבה הזה שלך, ללא תימוכין, הוא סגנון "דבקאי" (כמו באתר "דבקה")...

לזרוק לחלל האוויר קווים כלליים ולהגיד שהנה, יש בידי האויב מטוסים שהם ברמתם של מטוסי הקו הראשון של חה"א, ובמישירין לגרום לפאניקה מסוימת..

אם יש משהו שמתחרה ב"דימיון המזרחי", זו התכונה להאדיר את את הרמה של אמא רוסיה מול כל העולם.. בעיקר בכל הקשור לצבא ואמצעי לחימה.. כל אמל"ח שמפותח במדינות המערב, מיד מפותח אמצעי נגד או כלי טוב הרבה יותר... הנה - יש תשובה למיגון האקטיבי שעוד לא פותח בארה"ב ובשימוש מצבעי בצה"ל.

לא אמין בלשון המעטה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 07-04-2011, 12:41
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,519
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "אתה טועה. המיג 29 הוא מטוס דו..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי גיל חזקיה
אתה טועה.
המיג 29 הוא מטוס דו מנועי,מורכב,יקר, עם הרבה פחות חלפים והוכנס לשירות במספרים קטנים בהרבה מהמיירטים האחרים והאמינים שלהם.
למעשה, המיג 23 הוא כיום המיירט הראשי של ח"א הסורי ולא בכדי הם רכשו מטוסים נוספים (רובם מדגמי ML\MLD המתקדמים)-ככה"נ לשמש מקור חלפים למלאי הקיים אך לא מן הנמנע שכמה מהם יושמשו למצב טיסה בסיוע מדינה זרה. (כמו אוזקיסטאן או אוקראינה-כפי שראינו בעבר).

הטענה שתחזוקת המטוס מצוייה בעדיפות עליונה רק בגלל שמדובר כביכול ב"מטוס איכות" היא נמהרת ואינה מסתדרת עם העובדות בשטח.

על איזה עובדות בדיוק אתה מדבר? הנה יש לך תמונות וכתבות על השידרוג העמוק של ה"פולקרומים" הסוריים ועל הרכש המתוכנן של מטוסים חדשים. אלו הן עובדות בשטח שמדגימות איזה מטוס קרב נמצתא בראש סדר העדיפויות של חיל האוויר הסורי. (כאילו שיש בכלל צורך לבסס את הדבר הברור מאליו הזה.)

מה שאתה אומר על עלות, מורכבות וכמויות של המטוסים מהדור הרביעי ביחס למטוסי הדורות הקודמים הוא נכון באופן גלובלי, אבל זה לא אומר בשום אופן שנתינת עדיפות למטוסים ישנים יותר. גם F-16 מורכב ויקר יותר מ-A-4, וה-F-15 יקר ומורכב יותר מ-F-4. ובעוד כמה שנים צפוים להיכנס למערך מטוסים יקרים ומורכבים עוד יותר - F-35. נו אז מה? לא צריך לבלבל בין המטוס העיקרי (שהוא נמצא בכמויות הגדולות ביותר) ולמטוס הראשי (שהוא המתקדם ביותר ומשמש בתור "חוד החנית" של החיל).

זה שאמרת על מיג-29SMT שהוא מטוס איכות "כביכול" מארה שאינך אובייקטיבי או שאינך מכיר את הביצועים והיכולות שלו. אין כאן שום "כביכול".
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.


נערך לאחרונה ע"י Centurion בתאריך 07-04-2011 בשעה 12:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 07-04-2011, 15:40
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=גיל חזקיה]אתה..."

אין שום קשר בין ההודעה הזו שלך למה שכתבתי.
לא דיברתי על ה SMT והוא גם לא רלוונטי כלל לדיון.
המטוסים בתמונות הם פולקרום A ישנים,מהסוג שנקנה ע"י סוריה ועיראק בסוף שנות ה-80.
המטוסים הללו גם צולמו בסוריה לאחר שהם יצאו מתחזוקה תקופתית (שלעיתים ומסתכמת ב"פחחות" וצבע בלבד).
לא ברור לי איך קבעת שמדובר דווקא ב SMT.

כמו כן,אם שמת לב,אתה היחיד בדיון הזה שכבר מתחילתו יצא בהצהרות בומבסטיות שמדובר במטוסים "חדשים" המשתווים בביצועיהם לסופות וכן מפליג אל מסקנות מרחיקות לכת שתחזוקת המיג 29 בח"א הסורי היא ב"עדיפות עליונה" רק בגלל שהוא המטוס החדיש ביותר כביכול וכנראה שבעינייך זה מאוד הגיוני להסיק זאת...

מי בכלל מדבר על מטוסי קרב דור רביעי?
אני מדבר על המיג 29 לעומת מטוסי קרב אחרים מהסוג המצוי בשירות כיום בח"א הסורי.

ולסיום
לאור התגובה שלך למעלה שאתה מבקש מאנשים "לסמוך על המילה שלך" וזאת מבלי שתביא ולו סימוכין רציני אחד למה שאתה טוען,אז חוששני שאי אפשר לקחת אותך ברצינות.

נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 07-04-2011 בשעה 15:48.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 07-04-2011, 21:36
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,519
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "אין שום קשר בין ההודעה הזו..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי גיל חזקיה
אין שום קשר בין ההודעה הזו שלך למה שכתבתי.
לא דיברתי על ה SMT והוא גם לא רלוונטי כלל לדיון.
המטוסים בתמונות הם פולקרום A ישנים,מהסוג שנקנה ע"י סוריה ועיראק בסוף שנות ה-80.
המטוסים הללו גם צולמו בסוריה לאחר שהם יצאו מתחזוקה תקופתית (שלעיתים ומסתכמת ב"פחחות" וצבע בלבד).
לא ברור לי איך קבעת שמדובר דווקא ב SMT.

אני הנחתי שאולי מדובר במטוסים משודרגים לגירסאת SMT (היו דיווחים על כך והבאתי גם מקור אחד). וכל הדיון התפתח על בסיס ההשארה הזאת שלי. אבל אם אתה יודע ממקור אמין שזה לא הם, ומדובר בתיקונים בלבד, אז באמת הדיון לא קשור לתמונות הללו.

ציטוט:
כמו כן,אם שמת לב,אתה היחיד בדיון הזה שכבר מתחילתו יצא בהצהרות בומבסטיות שמדובר במטוסים "חדשים" המשתווים בביצועיהם לסופות וכן מפליג אל מסקנות מרחיקות לכת שתחזוקת המיג 29 בח"א הסורי היא ב"עדיפות עליונה" רק בגלל שהוא המטוס החדיש ביותר כביכול וכנראה שבעינייך זה מאוד הגיוני להסיק זאת...

בא נפריד שני עניינים שונים כאן. הראשון הוא האם רואים בתמונה גירסאת SMT או גירסאות ישנות. כבר בהתחלה כתבתי "אם בתמונות אכן רואים את הגירסאות המשודרגות ל-SMT", כלומר מה שנאמר בהמשך תלוי בקיום התנאי הזה. אם התנאי לא מתקיים - אין על מה לדבר.

העניין השני הוא השוואת יכולות מטוסים בגירסאות המתקדמות, וכאן אמרתי את דעתי. אין שום דבר "בומבסטי" במה שאמרתי. להפך - הדבר הוא רק טבעי, מפני שמדובר בגירסאות מקבילות בזמן הפיתוח שלהן, והמטוסים הם המקבילים הטבעיים (מיג-29 פותח כמענה ל-F-16, אם מישהו שכח). גם ההנחה שתחזוקת מיג-29 עומדת בראש סדר העדיפויות של חיל האוויר הסורי היא אך ורק טבעית. אני אפילו לא אתחיל להסביר למה, כי זה הדבר המובן מאליו, לדעתי. והמטוס הוא לא "החדיש ביותר
כביכול", זאת העובדה - אין בחיל האוויר הסורי מטוס קרב חדיש יותר ממיג-29.

ציטוט:
מי בכלל מדבר על מטוסי קרב דור רביעי?
אני מדבר על המיג 29 לעומת מטוסי קרב אחרים מהסוג המצוי בשירות כיום בח"א הסורי.

זה אני שמדבר על מטוסי קרב דור רביעי (מה לעשות שמיג-29 משתייך לדור ה-4). אולי לא קראת את הדברים? זה הרושם שנוצר אצלי - הגבת בלי לקרוא באופן מסודר את מה שכתבתי. אולי תעבור על הדברים שוב, אני חושב שזה יעזור.

ציטוט:
ולסיום
לאור התגובה שלך למעלה שאתה מבקש מאנשים "לסמוך על המילה שלך" וזאת מבלי שתביא ולו סימוכין רציני אחד למה שאתה טוען,אז חוששני שאי אפשר לקחת אותך ברצינות.

אתה יכול לעשות מה שבא לך - זכותך. מה שאמרתי (למישהו אחר, אגב) לגבי "לסמוך על המילה שלי" התייחס להשוואה כוללת של המטוסים, שאי אפשר לעשות אותה כאן על רגל אחת (אם בכלל ניתן לעשות השוואה כזאת בפורום). לגבי השאלות הספציפיות הצעתי לך יותר מפעם לערוך השוואה מסודרת של מערכת מול מערכת, כאשר אני הביא את הנתונים הרלוונטיים. לא רצית להשתתף בדיון כזה. לא צריך. אבל אל תגיד שאני לא מוכן לבסס את המילים שלי לפני שבכלל הייתה לי אפשרות לעשות את זה.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 07-04-2011, 22:08
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=גיל חזקיה]אין שום קשר..."

אתה זה שהפכת את הדיון לדיון של השוואות בין מטוסים שאף אחד מהם לא רלוונטי לפוסט זה.

המסקנה שלך לגביי העדיפות שנותן ח"א הסורי לשמירת המיג 29 בשירות היא שגוייה.
כפי שאמרתי,מדובר במטוס דו מנועי,מורכב לתחזוקה ויקר להפעלה,עם פחות חלקי חילוף זמינים בשוק. (לא מרוסיה).
כמו כן לסורים נותרו רק מעט מאוד מטוסים כשירים מדגם זה (זה מתוך המספר הנמוך בלוו הכי שהם רכשו במקור),מה שהופך את תחזוקתו ללא כדאית עוד יותר.
ולראייה,בחרו הסורים לקנות עוד כמה עשרות מטוסי מיג 23 (כמה מהם בפועל יוכנסו לשירות זו כבר שאלה אחרת)-מטוס הנפוץ במספרים גדולים בהרבה ולמעשה מהווה היום החוד של מערך היירוט הסורי.
הם אף שלחו מספר מטוסים לתחזוקה כוללת באוזבקיסטאן וכנראה גם בבלארוס-דבר המעיד על הרצון הסורי לשמור את המטוס בשירות.
לעומת זאת,עדיין לא ראיתי דיווחים\ראיות לכך שהסורים שלחו מיג 29 לתחזוקה דומה. (אני לא אומר שלא הייתה כזו,אבל זה מדד לא רע בסה"כ).

אם העדיפות לשמירת המיג 29 לדבריך היא כל כך גבוהה,אז איך אתה מסביר את העובדה שבמהלך ה-20 שנים האחרונות הסורים לא קנו ולו מטוס אחד בנוסף לאלה שנקנו בסוף שנות ה-80? (גם אם במטרה שישמש כמקור חלפים).

לגביי המקורות
אני לא ביקשתי שתסביר לי את השיקולים שלך או שממש תכתוב כאן את המלל מן המקור עצמו.
בסה"כ ביקשתי שתביא לי הפניות רלוונטיות למקורות ואני כבר אדאג לקרוא אותם ולעשות את החיתוכים המתאימים.
אבל גם את זה לא עשית. (ובמקום זה כתבת עד כמה זה מורכב לערוך השוואות או להסביר את השיקולים ועוד כהנה וכהנה- לא רלוונטי כלל לדיון).

מה גם שאני לא כל כך מעוניין במידע על המיגים (את זה גם אני יכול להשיג) אלא יותר מעניין אותי המידע שיש לך על הסופות שעליו אתה מסתמך לצורך ההשוואה.

אבל בוא נחתום את הנושא.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 08-04-2011, 19:52
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,519
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "אתה זה שהפכת את הדיון לדיון..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי גיל חזקיה
אתה זה שהפכת את הדיון לדיון של השוואות בין מטוסים שאף אחד מהם לא רלוונטי לפוסט זה.

אם מה שאמרתי לא רלוונטי, אז למה אתה מתכווח? לא אני באתי אליך בתשובות וטענות אלא אתה באת אלי.

ציטוט:
המסקנה שלך לגביי העדיפות שנותן ח"א הסורי לשמירת המיג 29 בשירות היא שגוייה.
כפי שאמרתי,מדובר במטוס דו מנועי,מורכב לתחזוקה ויקר להפעלה,עם פחות חלקי חילוף זמינים בשוק. (לא מרוסיה).

אתה מסרב להבין שכל מטוס מתקדם הוא בהכרח יקר ומורכב יותר מהמטוס הפחות מתקדם. זה דבר טריוויאלי שמוזר לי מאוד להסביר אותו למישהו שכבר לא נמצא בביה"ס היסודי (אני מקווה). גם F-15 יקר ומורכב יותר מ-F-4, ו-F-35 יקר ומורכב יותר מ-F-16. תנסה לחשוב ולהבין למה בכל זאת חילות האוויר עוברים למטוסים החדשים. אחרי שתמצא את התשובה, תבין גם למה הסורים יעדיפו מיג-29 על פני מיג-23.

אין כבר שום בעיה עם חלקי חילוף בשביל המיגים, כבר אמרתי את זה.

ציטוט:
כמו כן לסורים נותרו רק מעט מאוד מטוסים כשירים מדגם זה (זה מתוך המספר הנמוך בלוו הכי שהם רכשו במקור),מה שהופך את תחזוקתו ללא כדאית עוד יותר.

אתה מדבר שטויות. הנוהג המקובל בחילות האוויר בעולם הוא צי מטוסי קרב מעורב, אם מספר קטן יותר של מטוסי איכות ומספר גדול יותר של מטוסים יותר זולים. במדינות פחות מתקדמות או עשירות התופעה הזאת היא בולטת אפילו יותר.

ציטוט:
ולראייה,בחרו הסורים לקנות עוד כמה עשרות מטוסי מיג 23 (כמה מהם בפועל יוכנסו לשירות זו כבר שאלה אחרת)-מטוס הנפוץ במספרים גדולים בהרבה ולמעשה מהווה היום החוד של מערך היירוט הסורי.
הם אף שלחו מספר מטוסים לתחזוקה כוללת באוזבקיסטאן וכנראה גם בבלארוס-דבר המעיד על הרצון הסורי לשמור את המטוס בשירות.
לעומת זאת,עדיין לא ראיתי דיווחים\ראיות לכך שהסורים שלחו מיג 29 לתחזוקה דומה. (אני לא אומר שלא הייתה כזו,אבל זה מדד לא רע בסה"כ).

אתה רואה ברכישת מיגים לחלקי חילוף הוכחה לחשיבות הרבה שלהם בשביל חיל האוויר הסורי אבל מתעלם לגמרי מהחוזה לשידרוג 20 מיג-29 לגירסאת SMT ורכישת טייסת MiG-29M. תעשה חשבון פשוט (סדר גודל), כמה כסף הולך למיג-23 וכמה למיג-29, ואז יתברר לך (אני מקווה) סדר העדיפויות של חיל האוויר הסורי, ואיזה מטוס מבחינתם הוא המטוס הקרב הראשי שלהם.

ציטוט:
אם העדיפות לשמירת המיג 29 לדבריך היא כל כך גבוהה,אז איך אתה מסביר את העובדה שבמהלך ה-20 שנים האחרונות הסורים לא קנו ולו מטוס אחד בנוסף לאלה שנקנו בסוף שנות ה-80? (גם אם במטרה שישמש כמקור חלפים).

אם לא שמת לב, ב-20 שהנים האחרונות התפרק ברה"מ שהיה ספק הנשק העיקרי של סוריה. אם הסובייטיים היו מוכנים לממן שידרוג הצבא הסורי מטעמים אידאולוגיים, עכשיו הם רוצים תמורה כספית. אם בברה"מ התעשיה הביטחונית הייתה עובדת בסיבובים גבוהים כל הזמן, ברוסיה רק בעשור האחרון היא התחילה להתאושש. ואם לא סמת לב, לא רק שמטוסי קרב לא נרכשו ע"י סוריה מאז שנות ה-80, אלא בכלל כל אמצעי לחימה עיקריים (מטוסים, מסוקים, ספינות, צוללות, טנקים, ארטילריה), בגלל המצב הכלכלי הקשה שהיה בסוריה באותם השנים. היה להם כסף רק למערכות משניות (שולות יחסית) ושידרוגים, וגם זה במספרים מוגבלים. החוזה הגדול יחסית הראשון של הסורים במאה הזאת היה למערכות הגנ"א "פאנציר", ויחד איתו התנהלו דיונים גם לרכש מיג-29 משודרגים ומשופרים.

ציטוט:
לגביי המקורות
אני לא ביקשתי שתסביר לי את השיקולים שלך או שממש תכתוב כאן את המלל מן המקור עצמו.
בסה"כ ביקשתי שתביא לי הפניות רלוונטיות למקורות ואני כבר אדאג לקרוא אותם ולעשות את החיתוכים המתאימים.

למקורות של מה (מנוע, מכ"ם, חימוש, ביצועי טיסה...)??? האם מטוס זה מקרר שיש מקור אחד שכולל את כל הפרטים שלו בטבלה קטנה ומסודרת? תגיד לי ספציפית מה אתה רוצה, ואני הביא לך מקור. מה כל כך קשה להבין כאן? תגיד לי מה אתה רוצה לדעת, עם מה אתה לא מסכים, ואני אביא לך אפילו לא רק מקור אלא פרטים מוכנים. כמה פעמים כבר כתבתי את זה, וכמה פעמים אני צריך לכתוב שוב ושוב לפני שתפנים???

ציטוט:
אבל גם את זה לא עשית. (ובמקום זה כתבת עד כמה זה מורכב לערוך השוואות או להסביר את השיקולים ועוד כהנה וכהנה- לא רלוונטי כלל לדיון).

לא, אתה לא עשית. ביקשתי למקד את הדיון. לא עשית את זה. הלכת לכיוונים שונים ומשונים, הזכרת מחקר בלי לדעת לאיזה דגם הוא נעשה, דיברת על ראשי תיבות ולא הסברת מהם, למרות שביקשתי. האשמת אותי בדברים מוזרים. ואני עדיין מקווה שיצא משהו קונסטרוקטיבי מהשיח הזה איתך, ושוב ושוב אתה מאכזב.

ציטוט:
מה גם שאני לא כל כך מעוניין במידע על המיגים (את זה גם אני יכול להשיג) אלא יותר מעניין אותי המידע שיש לך על הסופות שעליו אתה מסתמך לצורך ההשוואה.

כלומר במידע אודות המיגים אתה לא מעוניין, את המידע אודות "סופות" אין לך. אז על סמך מה כתבת את זה: "המיג 29 לא משתווים לברק או לסופה משום בחינה. (גם המטוסים ה"מושבחים" לכאורה)"?

ציטוט:
אבל בוא נחתום את הנושא.

אין פה נושא לחתום, יש רק את האינפנטיליות הריקה מתוכן הזאת שאתה עצמיך יצרת.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 09-12-2011, 18:55
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי קורנסון שמתחילה ב "הקפצה - שני סרטונים"

פעם ראשונה בהיסטוריה שיש תמונות ברורות של סוחוי 24 סוריים!
שימו לב למיקום הפנימי יחסית-בשורש הכנף-של הראונדלים על הכנפיים (יש תמונה ברורה של הראונדלים בצד התחתון כך שזה מסתדר מצויין)-צביעה מוזרה ולא שגרתית שלא ברור מה ההיגיון העומד מאחוריה.

ועכשיו לחידה
מהו האירוע שלכבודו בוצע המטס הזה ומי מזהה את הבסיס מעליו הם חולפים?
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 09-12-2011 בשעה 18:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 09-12-2011, 22:16
  itaimes itaimes אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.08.08
הודעות: 150
תחילת הסרט מעל חאלב, הטיסה מזרחה
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "פעם ראשונה בהיסטוריה שיש..."

לא יכולתי להתאפק מול האתגר...
בתחילת הסרט רואים עיר גדולה, חשבתי על דמשק - אבל בהמשך הטיסה האזורים החקלאיים לא מתאימים למדבר שרואים ב-Google Earth בדרום סוריה.
הלכתי צפונה ובחרתי בחאלב. קצת קדימה-אחורה ו-בינגו!

בזמן 0:14 בסרט מול התמונה שגזרתי מ-Google Earth,
רואים בבירור את הכביש הראשי צפון-דרום (אזימוט 350-170 אם לדייק) במרכז התמונה (צפון למטה),
וכמה עוגנים כמו 4 הבניינים בצורת האותיות L בצפון התמונה, אחת מהם לבן בולט.
כיוון הטיסה כללי מזרחה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

https://2011-uploaded.fresh.co.il/2...09/11306425.kmz

בזמן 2:46 המבנה (שירד לגובה נמוך) חולף לאורך מסלול טיסה, מתאים לשדה שנראה כמו בית ספר לטיסה (ליין ארוך של מטוסים שנראים כמו מטוסי אימון). ב-GE זה נקרא Rasin El Aboud.

https://2011-uploaded.fresh.co.il/2...09/26532849.jpg
https://2011-uploaded.fresh.co.il/2...09/48813546.jpg

https://2011-uploaded.fresh.co.il/2...09/36576697.kmz

ניחוש מושכל: מסדר כנפיים...

נערך לאחרונה ע"י itaimes בתאריך 09-12-2011 בשעה 22:45. סיבה: הוספת מידע
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 10-12-2011, 21:03
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,022
הסרטון השני באמת מדהים ונראה שצולם ללא אישור
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי קורנסון שמתחילה ב "הקפצה - שני סרטונים"

הסרטון השני ממש מדהים, פעם ראשונה שאני רואה צילום בעת טיסה של חיל האוויר הסורי, הסרטון הזה יותר מפתיע משום שלא מדובר בצילום באישור ובהפקה של חיל האוויר הסורי פשוט בגלל שהטייס מצלם בטלפון סלולרי.

משהו שתפס את עיני בסרטון, דת"קים:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 10-12-2011 בשעה 21:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 29-12-2011, 23:26
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,519
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "מה זה נבנה מאפס או לא נבנה..."

בתרמינולוגיה רוסית יש מושג "בנייה חדשה" ויש "בניה לעתיד" או "מלאי" (zadel). כלומר במהלך הייצור, מיוצרים חלקים גם להזמנות עתידיות. במקרה של מיג-29, עוד מהתקופה הסובייטית נשארו הרבה רכיבים כאלה, שבהם השתמשו לבניית המטוסים עד לפני כמה שנים. כאשר אומרים "בניה מאפס" או "בניה חדשה", הכוונה היא לשא נעשה שימוש ברכיבים שיוצרו קודם. בכל מקרה לא מדובר בשידרוג או בשימוש בחלקים משומשים.

במקרה של החוזה האלג'ירי אחד מקבלני המשנה, חברת Aviaremsnab, היה אמור לספק כני נחיתה, מדי גובה ומיכשור נוסף בהיקף 14.3 מיליון דולר. כל הרכיבים האלה היו אמורים להיות חדשים על פי תנאי החוזה עם אלג'יריה. אבל החברה סיפקה ל"מיג" רכיבים שיוצרו בשנים 1982-1996 עם המדבקות של חלקים חדשים ומסמכים נלווים מזויפים.

במקרה של MiG-29M/MiG-29K/MiG-35 הוכנסו שינוים משמעותיים במטוסים. מהרבה בחינות מדובר במטוסים חדשים ושונים ממטוסי מיג-29 של העבר.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 07-02-2012, 10:21
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,519
בתגובה להודעה מספר 76 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "המעטים באיזור מה שמכונה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
המעטים באיזור מה שמכונה strake - הקונטור שמחבר בין הכנף לגוף נושאים בעומס..

להבנתי החוזק הסגולי (ביחס למשקל) של חומ"מ לעומסים הוא טוב יותר ממתכות. במיגים החדשים הורידו את המהירות המירבית מ-2.35 מאך ל-2 מאך בערך, מה שמקטין את החימום של המטוס. יכול להיות שזה מה שאיפשר שימוש רחב יותר בחומ"מ (לפי מקורות מסויימים החלק של חומ"מ במטוס עלה ל-15%, בערך פי שניים בהשוואה לדגמים קודמים).

ציטוט:
נראה לי שמשטחים אפורים כהים באיזור הכנפיים הם מעטים שמודבקים לחומרי מרוכבים בתצורת חלת דבש, אבל אני בכלל לא בטוח.

מצאתי שמכסה המנועים העשוים מחומ"מ במיג-29 מחוברים באמצעות ברגים [מקור].

במיג-29 (גדראות מוקדמות), חומ"מ משמש ב-:
1. קצה קדמי של הכנף (5 מ"ר);
2. מעטים של מייצבים (11 מ"ר);
3. כונס אוויר (4.5 מ"ר);
4. מכסה המנוע (2.5 מ"ר);
5. "הדבשת" שמאחורי תא הטייס (2.5 מ"ר);
6. מעטה הכנף (16.2 מ"ר).

[מקור]

לפי המקור הזה, חוממ"ים במיג-29 (גרסאות מוקדמות) מבוססות סיבי פחם וחלת דבש.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #78  
ישן 07-02-2012, 18:58
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 77 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=NehemiaG]המעטים באיזור..."

למיטב ידיעתי, על פי רוב חומ"מ קלאסי פחות קשיח (ופחות פריך, ועם תחום אלסטי גבוה יותר) ממתכת באותו עובי, אין בעולם (למיטב ידיעתי) כלי טיס גדולים עם פריטי מבנה "Class A" (חציצים, למשל) שעשויים מחומ"מ - מעטים חיצוניים מלאים יש (לדוגמה ה-787).

עוד שאלה מעניינת היא תצורת החומ"מ בכל נקודה.
אני משוכנע שבמשטחים הישרים זה מעטה עם חלת דבש באמצע (קרבון/גרפיט), בדבשת ובמקומות שמדובר בחיפויים (שלא נושאים בעומס רב - לדוגמה מתחת למנועים) זה ללא חלת דבש..

הייתי שמח לבקר ברצפת הייצור או לקבל איזו חוברת טכנית טובה על זה...

אגב, חומ"מ = בהגדרה פחות עמיד לפגיעות קרב, אבל לא יוצר נזקים משניים כמו שנוצר בפגיעות בחלקי מתכת.
_____________________________________
עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, ובצדק.

חתירה להרתעה משמעה כישלון שחתירה לניצחון תמנע.

סון-צו גם אמר שאם אתה במיעוט מספרי אל תלחם אלא תברח.

NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #81  
ישן 15-02-2012, 00:55
  ykantor ykantor אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.07.05
הודעות: 580
לדעתי לא מדויק
בתגובה להודעה מספר 78 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "למיטב ידיעתי, על פי רוב חומ"מ..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
למיטב ידיעתי, על פי רוב חומ"מ קלאסי פחות קשיח (ופחות פריך, ועם תחום אלסטי גבוה יותר) ממתכת באותו עובי,
.

חומר מרוכב (למשל גרפיט אפוקסי) קשיח יותר מאלומיניום.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
, אין בעולם (למיטב ידיעתי) כלי טיס גדולים עם פריטי מבנה "Class A" (חציצים, למשל) שעשויים מחומ"מ - מעטים חיצוניים מלאים יש (לדוגמה ה-787).
.

חלק גדול מהחציצים של האירבאס 350 הוא מחומרים מרוכבים.
http://www.reinforcedplastics.com/v...350-xwb-update/
Whereas Boeing is producing the B787 fuselage in large monolithic tape-wound barrel sections that are subsequently joined, Airbus has opted to clothe a pre-fabricated fuselage skeleton with large carbon fibre composite panels. ....
Stringers and most frames are of carbon, though certain frames in high load areas are titanium so that crashworthiness criteria can be met

יהודה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #83  
ישן 17-02-2012, 08:52
  ykantor ykantor אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.07.05
הודעות: 580
בתגובה להודעה מספר 82 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "קנטור - מניסיון שלי חומ"מ הוא..."

כנראה שהטעות היא בהשוואת הקשיחות של 2 פנלים מחומרים שונים ובעלי אותו עובי, במקום להשוות המשקל של 2 פנלים מחומרים שונים ובעלי אותה קשיחות. הסיבה היא שבמטוסים הדרישה העיקרית היא לחלק הקל ביותר שעדיין עומד בדרישות .

לפי טבלה 8.2 אכן הפנל המרוכב פחות קשיח מפנל אלומ' באותו העובי, אבל גם הרבה יותר קל. בטבלה 8.4 ומתחתיה, מתברר כי אם מתכננים פנל מחומר מרוכב שיהיה בעל אותה קשיחות של פנל האלומינ' (וכמובן יהיה עבה יותר) , הוא יהיה קל יותר בכ 15% .
כלומר, פר משקל, החומר המרוכב קשיח יותר מאלומיניום.

בדפים המצולמים מפורטת ההשוואה והמסקנה היא: (בדף ה3 )

the previous example points In the important fact that, once the design and best-practices rules and other constraints are imposed on the composite design. the weight savings are drastically reduced compared with the nominal savings one would obtain based on the tension or compression strength of a unidirectional ply. The savings of 15% found here is typical of the performance of modern composite materials when used on airframe structures. A somewhat higher value of 38% savings was found in Section 6.2 for a buckling application. In general, the weight savings rarely exceeds 30% and not without detailed evaluation of all possible failure modes and use of a good, robust optimization scheme.

.תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #93  
ישן 07-02-2012, 09:04
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,519
בתגובה להודעה מספר 92 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "אכן יפה, בעיני, יותר מהדגם..."

נראה לי שזהו הדגם החד-מושבי, שנבדל מהדגם הדו-מושבי בהתקנת מיכל דלק במקום המכשירים והכיסא של הטייס האחורני. שים לב שלא רואים טייס מאחורה, ונראה גם שמותקן שם משהו.

יכול להיות שאפשר להסב מטוס חד-מושבי לדו-מושבי ולהפך בקלות יחסית. מבחינת המבנה המטוסים זהים.

אגב, הפעם רואים שהחלק הקדמי של החופה גם הוא "משוחם" (למניעת חימום הקוקפיט ובתור אמצעי להקטנת חותמת המכמ"ית), בהבדל מהמטוס הקודם והמיגים ההודיים (שם רק החלקים העליונים של החופה היו "משוחמים"). גם אפשר לראות שהמשטחים הפנימיים של כונסי אוויר הם אפורים - כנראה זהו ציפוי או חומר בולע קרינה.

---

לגבי היופי של המטוס, נראה לי שאתם שופטים לפי התקן המערבי. אני חושב שחופה אחידה בצבע זהבהב וצביע אפורה חד-גוונית הייתה מוצה חן בעיניכם אפילו יותר
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #98  
ישן 28-03-2013, 00:43
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,552
Observations on the Air War in Syria
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי קורנסון שמתחילה ב "מיג-29 סורים - התמונות"

http://www.au.af.mil/au/cadre/aspj/...2013/V-Boxx.pdf

מאמר חדש לגמרי (אפריל 2013) שפורסם בירחון האקדמי לטיס של חהא"א, אנקדוטות מעניינות

על אסד סניור

As a former fighter pilot, squadron commander, air force commander, and defense minister, al-Assad embraced airpower, along with armor, artillery, and missile capabilities. In 1951 he was one of only 15 cadets chosen for flight training in Aleppo. He became an accomplished pilot, surviving multiple near-fatal incidents and even attempting to engage a British Canberra reconnaissance plane during the Suez crisis of 1956. Al-Assad was one of the few Syrian officers chosen to undergo MiG-15 and MiG-17 jet fighter training in the Soviet Union in 1958 and later led a fighter deployment to Egypt.


סטטוס ח"א הסורי

By late summer 2012, the regime likely had no more than 200 combat capable aircraft—approximately 150 jets and 50 helicopters—of the 600 in its total pre-civil-war inventory, and even those had varying degrees of combat capability
. Additionally, in light of historical maintenance shortcomings, combined with the pace of operations, the al-Assad regime probably can employ no more than 30 to 50 percent of its aircraft.

At the same time, the rebels claimed to have destroyed a grand total of 111 Syrian aircraft, half of them airborne kills and the others destroyed while sitting on the tarmac

על מלחמת האזרחים

The rebels’ growing air-defense capability, which forced the regime to operate at higher altitudes, also accounts for the transition from rotary- to fixed-wing aircraft. The opposition responded to the regime’s airpower by shooting down a limited number of aircraft and attacking air bases. Additionally, the FSA initially sought to overrun regime air bases, including those at Abu ad Duhur (south of Aleppo), Minakh (north of Aleppo and home to more than 40 Mi-8 helicopters), Taftanaz (another helicopter base near Aleppo), and al-Qusayr (near Homs). Presumably, the rebels overran these air bases to take advantage of aircraft vulnerability on the ground or during takeoff and landing. Four of the successful aircraft engagements occurred near these military bases

תקיפת אזרחים

By September 2012, many international observers believed that the Syrian air force was targeting civilians, primarily employing its aircraft in a punitive and retaliatory manner rather than a tactical one. Empirical evidence and observations in one of the world’s most videoed civil wars indicate that a majority of the regime’s air strikes have targeted towns and neighborhoods where the rebels had gained control, rather than specific rebel military sites. The 13-plus aerial bombings that occurred as Syrian civilians stood in line at bakeries and communal olive presses during harvest time illustrate their vulnerability to
airborne attacks. By October 2012, it had become apparent that the Syrian air force made no pretense of avoiding civilian deaths when it attacked towns containing rebel forces

השימוש במסוקים

Furthermore, the regime has used its Mi-8/17 helicopters to toss old storage tanks or sheet metal cylinders packed with explosives and metal scrap—“barrel bombs”—out of helicopters. No one knows whether the air force used this tactic to maximize its helicopters’ multifunctionality or to save factory-grade munitions for the attack jets.
Regardless, high-altitude employment of these “bombs” clearly terrorized the civilian populace to great effect. One Syrian refugee described the bombs as so big that “they sucked in the air and everything crashes down, even four-story buildings

השימוש באלבטרוס

Like many modern air forces, Syria’s was not prepared to fight an insurgency, having focused primarily on a potential Israeli threat, which explains the re-role of L-39 (Albatross) aircraft not as trainers (their primary purpose) but as close air support platforms. The surprising use of L-39s may have resulted from the fact that they have fewer maintenance problems than the more finicky MiG jets, their comparatively better performance at lower altitudes and airspeed, or simply the presence of more pilots proficient and comfortable with a trainer aircraft

מערך הנ"מ

On the other hand, Syria’s Russian-made air defense legacy systems had limitations. A Syria-bound Russian jet diverted by Turkey reportedly carried much-needed spare parts. Also, the North Atlantic Treaty Organization and the Israeli air force have repeatedly and effectively penetrated and suppressed Russian-made systems. Indeed, the internal conflict has significantly degraded the effectiveness of Syria’s air defenses. As with the ground force, absenteeism and defections have plagued the readiness of Syrian missile and radar systems. In the past year, the FSA has captured SA-2 and SA-8 launchers and overrun SA-2, SA-3, and SA-5 sites and facilities.Towards the end of October 2012, as the rebels consolidated gains in the north in Idlib province, Syrian forces had to destroy some of their SAMs to prevent them from falling into FSA hands.By December 2012, FSA battalions stationed in the governorate of Damascus had “gained control of most of the air defense bases in the governorate

האיום על שד"ת דמשק

In January 2013, due to increasing rebel checkpoints and fear of being engaged by SAMs on takeoff, over 80 Russian evacuees traveled by bus to the Beirut airport in Lebanon instead of departing from the international airport in Damascus.

השימוש בסקאדים

5 On 12 December, the regime launched is first Scud missile from Damascus against rebel positions in Aleppo,
perhaps signaling that the Syrian civil war has reached another milestone—this time from airpower to surface-to-surface theater missiles as the FSA wears down the Syrian air force. To date, the Syrian regime has launched more than 25 Scuds and “Scud-like” missiles at targets in northern Syria and the Damascus suburbs. Syria’s winter weather certainly has adversely affected the regime’s air force operations, but the use of missiles may suggest the strain on the Syrian air force along with the need to deliver ever-increasing munitions against the advancing rebels and the willingness to use every available weapon in the regime’s arsenal
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #107  
ישן 25-07-2013, 18:36
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 1,907
בתגובה להודעה מספר 106 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "אשמח למידע הנוגע להשבחה..."

http://bmpd.livejournal.com/268665.html#cutid1
באתר המצוין ישנה תמצית דו"ח פעילות של RSK MIG ומפעל SOKOL.
מדובר שם על ארבעה מטוסים של חיל האויר הסורי שעברו השבחה לרמת SM, השבחה שנסתיימה באוגוסט 2011.
אחפש דוח"ות עבור 2012, אולי יהיה שם מידע מעודכן.
אני לא יודע בדיוק מה ההיקף. נתחיל מזה שההבדל בין SMT ל- SM הוא במוט תדלוק, עד כמה שידוע לי. אבל ל- SMT הרוסיים (אלג'יראים לשעבר, סוג של), ישנה גם גבנת (מיכל דלק תצורתי) ולסורי שבתמונה אין. מצד שני, 9-13S גם יכול היה לשאת R-77, אבל שוב, עד כמה שידוע לי, סוריה קיבלה בזמנו גרסת יצוא של 9-12, לכן הסקתי שאולי זה בכל זאת אחד המטוסים המושבחים.
זה לגבי הבדלים חיצוניים. מבחינת אויוניקה, עוד יותר קשה לדעת, כי זה נתון לגחמות הלקוח וסורים כידוע משתדלים לחשוף כמה שפחות מידע.

תוספת:
http://bmpd.livejournal.com/557405.html
http://bmpd.livejournal.com/541157.html
אלה סיכומי דוח"ות פעילות של RSK ו- SOKOL עבור שנת 2012. בראשון (RSK) השבחה (והספקה ללקוח) לא מוזכרת כלל. בדו"ח השני (SOKOL) יש אזכור להקפאת ייצור ה- M2 לסורים.
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב


נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 25-07-2013 בשעה 18:47.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #114  
ישן 27-07-2013, 00:14
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 1,907
בתגובה להודעה מספר 108 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "..."

ציטוט:
אלא בשידרוגים רבים (כולל מכ"ם "ז'וק-ME", חימוש וכו')

יכול להיות שלא הובנתי נכון. התכוונתי לכך שחיצונית, לא ראיתי בתמונה של ה-SM הסורי לכאורה (ואם זו אכן תמונה רעננה, אז יש יסוד חזק להניח שזה SM), שום שינוי מבני חיצוני בולט לעין. לגבי מה שיש בפנים זו תעלומה. סורים היו יכולים לשמור על המכ"ם המקורי ולהוסיף לו ערוץ "קרקעי" כמו שעשו בשדרוג של SU-27SM, במטרה לשמור על העלויות, אם בכלל נעשה שינוי.
ציטוט:
הסורים מקבלים SMT ללא מיכל דלק תצורתי. SM היא גרסאת שידרוג ישנה יותר. אבל אני לא בטוח.

בדו"ח של RSK, בפירוש כתוב שדרוג 4 מיגים סורים לרמת SM. לדעתי, ההבדל בין ה- SMT ל- SM הוא במוט תדלוק. במקורות שונים מפרשים את T כ- Toplivnaya shtanga ("מוט תדלוק" לחברינו שלא דוברים רוסית). אני לא מאמין, שדחפו לסורים את שדרוג ה-SM המקורי שהוצע בסוף שנות התשעים, כשכבר קרוב לעשור ה- SMT מככב ברשימת התוצרת של RSK. כלומר יכול להיות ש- SM מופיע בדו"ח רק מטעמי נוחות כדי להבדיל SMT עם מוט תדלוק למטוס באותה רמת שדרוג (גם מבנה אני מניח יעבור איזשהו ריענון) ללא המוט.

עריכה:
טוב, חיטטתי באתר ה- RSK ויוצא שע"פ פרסום היצרן (השאלה עד כמה הוא מדוייק באתר) טעיתי!
גרסאות ה- SM ו- SMT מוצעות כרגע במקביל והן שונות הן במכ"ם והן במנועים. מה שכן, בשורה התחתונה, שתי הגרסאות מסוגלות לשאת את אותו האמל"ח בדיוק.
http://www.migavia.ru/military/MiG_29_SM.htm
http://www.migavia.ru/military/MiG_29_SMT.htm
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב


נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 27-07-2013 בשעה 00:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:50

הדף נוצר ב 1.13 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר