לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה __ ברוכים הבאים לפורום מתגייסים וסדירים__ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > מתגייסים וסדירים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 30-03-2011, 20:50
  LP. LP. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.03.05
הודעות: 239
שלח הודעה דרך ICQ אל LP. שלח הודעה דרך MSN אל LP.
בית הספר לנהיגה מבצעית

שלום לכולם, ברצוני להעיר את עיני המלשב"ים ובאי הפורום לגבי יחידה ייחודית ולא כל כך מוכרת, על מנת שמלשב"ים באשר הם יכירו את האופציה הזו גם כן.




ייעוד ביה"ס לנהיגה מבצעית בצה"ל הוא הכשרת לוחמים מיחידות השדה השונות בתחום הנהיגה המבצעית, להוות מוקד ידע לנהיגה מבצעית בצה"ל והנחלת תרבות נהיגה נכונה בקרב הנהגים הקרביים בצה"ל תוך שאיפה להקטנת מספר נפגעי התאונות בצה"ל.

ביה"ס לנהיגה מבצעית הוקם בשנת 2005 כאשר לפני כן היה קיים מדור נהיגה מבצעית כחלק ממו"ס בביסלמ"ש, לאחר תהליכים ממושכים במז"י הוחלט על הקמת ביה"ס כדי לארגן ולמסד את תחום הנהיגה הקרבית בצה"ל תחת קורת גג אחת. בשנת 2006 הוקם מדור לוחם נהג האמון על הכשרת הנהגים הקרביים בצה"ל אשר אינם דורשים מתאר אופרטיבי כגון גדודי החי"ר, פלוגות העורב והפלחה"ן השונות, שריון, הנדסה קרבית, חת"מ, דובדבן ועוד.

מדור נהיגה מבצעית היה ונשאר אמון על תחום נהגי הסיור ולכן מאגד בתוכו את נהגי צוותי הפלס"רים ועוד יחידות שונות. ההבדל בין המדורים הוא באורכי הקורס השונים ומתוך כך גם בתכנים אשר מועברים בהם.

בנוסף קיים בבית ספר קורס סבלי החי"ר אשר מהווה חלק ממדור נהיגה מבצעית, הקורס מכשיר את נהגי המסייעות השונות בנהיגה על טרקטורון הפולאריס ריינג'ר למחלקות הפנת"ר וכן אנשי מילואים ויחידות מיוחדות.

קורס נוסף הינו קורס נהגי הבט"ש אשר מהווה חלק ממדור לוחם נהג, אמון על תחום נהגי הבט"ש לחטמר"ים השונים.

הקורס האחרון והוא גולת הכותרת של ביה"ס, קורס מדריכי נהיגה מבצעית, הקורס הארוך, האינטנסיבי והמפרך ביותר. מכשיר את מדריכי הנהיגה המבצעית וכן משק"י הניוד ליחידות השונות. הקורס עובר ברבים מן המתארים אשר קיימים בארץ, מהגולן עד אילת, נהיגות מתקדמות וארוכות תחת מגבלות ועומסים שונים. בקורס לומדים הנהגים על רזי הדרכת הנהיגה המבצעית ברכב כמו גם תחומים כגון גיאוגרפיה והכרת הארץ, חינוך והרבה הרבה איתור ותפעול תקלות שונות אשר קיימות בהאמר סיור.

הפלטפורמה העיקרית עליה מתבצעים כלל הקורסים היא ההאמר סיור, מי שלא מכיר- רכב רחב בלי דלתות חלונות ושאר מותרויות...

כמו כן, רכבים עליהם מתקיימים הנהיגות בקורסים ועליהם מוסמכים החניכים בסוף הקורס: סופה, סופה ממוגנת\ דוד, האמר קל, האמר ממוגן, סבל חי"ר (בקורס הייעודי שלו).

כחלק מהקורסים עוברים החניכים הדרכה על "סימולטור" הנהיגה במצבי קיצון, הרי הוא ה"סקיד קאר", מתקן עזר אשר מותקן על רכבים שונים ומדמה תת היגוי והיגוי יתר על משטח סטרילי על מנת לתרגל תגובות טובות יותר מהנהגים המבצעיים של צה"ל.

תפקיד מדריך נהיגה מבצעית משלב בתוכו המון מקצועיות, אחריות עצומה, עמידה תחת לחץ, עמידה באתגרים, פיקוד על לוחמים וכמובן אהבת הארץ ועולם השטח....

לאחר הכשרתו, המדריך הוא בעצם הדמות הבלעדית להטמעת הידע בחיילים לכדי הפיכתם לנהגים אשר יתפקדו בצורה טובה בשעת מלחמה ולכן עליהם לעמוד בגרף השתפרות בעל דרישות גבוהות. כמו כן מהווים המדריכים כוח ניוד איכותי למשימות המוטלות ע"י הזרוע אשר כוללות פעילויות בט"ש באיו"ש ולאורך הגבולות עם יחידות מיוחדות וכן השתתפות פעילה ומוצלחת במבצע "עופרת יצוקה".

התפקיד פתוח לכל המלשב"ים אשר להם פרופיל 82 ומעלה ללא בעיות גב וברכיים כמובן עם עדיפות לכאלו המגיעים מרקע של רכבי שטח או רקע טכני דומה. התפקיד הוא תפקיד פיקודי אשר אותו מאיישים לוחמים לכל דבר- בוגרי טירונות חי"ר בעלי רובאי 05.

מסלול ההכשרה של מדריך הנהיגה המבצעית- מעבר גיבוש וסינון ראשוני בגיבוש של חטיבת כפיר, לאחר מכן טירונות בכפיר והגעה לביה"ס לנהיגה מבצעית שבצאלים. מעבר קורס נהיגה מבצעית, מעבר רשיון ג', ולבסוף מעבר קורס מדריכי נהיגה מבצעית שם יקבל את המקצוע החדש ותוענק לו סיכת מדריך נהיגה מבצעית- סיכת העקרב. לאחר מכן יעביר קורס תחת בקרה וישתלב באחד המדורים כמדריך מן המניין. לאחר תקופת הדרכה ישנו מסלול קידום לתפקידים של סוגר שיירה ומוביל שיירה האחראי של שיירת רכבים של עד 7 כלים המנווטת עצמה בשטח באופן עצמאי.

כמו כן, ניתן לצאת לקורס קצינים ולחזור בתור קצין מפקד קורס.

ליחידה ניתן להגיע גם בתור לוחם עם ותק של לא יותר משנה וחצי אשר מעוניין בתפקיד.

היחידה כולה מורכבת מכמה עשרות יחידי סגולה אשר תחום הנהיגה בוער בעורקיהם, וככזה הינו התחום המשותף ביניהם מה שיוצר אווירה משפחתית ומיוחדת...

לכל המעוניינים בעוד פרטים, מוזמנים לכתוב ואני אענה.

סרטון קצר באתר מז"י- http://mazi.idf.il/113-9645-HE/IGF.aspx
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 31-03-2011, 20:43
  Menys Menys אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.03.11
הודעות: 2
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי LP. שמתחילה ב "בית הספר לנהיגה מבצעית"

טוב, בעקרון אני עונה כאן לשם "מנימן" אך עקב נעילה מוזרה של החשבון ונסיונות חוזרים ומייאשים ללא הצלחה לשחזר סיסמה, פתחתי משתמש חדש.

אז ככה, קודם כל מהיכרות אישית עם L.P (אחלה גבר ואחלה קצין), אוכל לומר לכם בוודאות שאין פה שום מטרת יחצנות, כמו כן גם בפוסט שלי.

L.P (אפשר לומר ליאור או שאני חורג מב"ש? ) דיבר כאן על הביה"ס בצורה פורמלית ביותר, כיאה לקצין, לכן אני חושב שאני אוכל לעזור כאן לסדירניקים רבים אשר איכשהו מצאו את עצמם במהלך הדרך בביה"ס לנהיגה מבצעית.

קודם כל, אני, הגעתי לביה"ס בלי שום רצון בכלל ועם אג'נדה ברורה מאוד לעוף משם כמה שיותר מהר.
כמו רוב המדריכים, הגעתי מקורס מ"כים, מס של מז"י מהגדוד, ולהיות מדריך זה בערך הדבר האחרון שרציתי. אני זוכר את התקופה שהיו לי ריבים על ימין ועל שמאל עם מפקד הביה"ס...

בכל מקרה, רצה הצבא ולא הצלחתי לצאת מהביה"ס, אבל גיליתי מקום מדהים.
מקום שבו אתה רואה המון המון המון (!!) שטח, אבל משרת עם החברה הטובים שבטובים.
מקום שבו העבודה לא נגמרת (קורס אחרי קורס אחרי קורס...וחניכים מעצבנים שחושבים שהם באים לנוח) אבל אתה עדיין נהנה והזמן שלך טס.
מקום שבו בכל שבוע שטח בלי יוצא מן הכלל, בסוף יום העבודה (שמסתיים בשעות לא שעות) יש לך שולחן ערוך עם ארוחות מדהימות...

את שירותי בצה"ל סיימתי (לא מזמן) כרס"פ מדור נהיגה מבצעית, ואם מישהו יגיע בקרוב למקום אולי אולי עוד ישאר איזה זיכרון שלי עד אז אוכל לפתות אתכם במעט תמונות (ממש קצה הקרחון):


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img220.imageshack.us/img220/8551/16532143.th.jpg]


Uploaded with ImageShack.us

וכמובן אם למישהו יש שאלות, תהיות, תלונות וכד' מוזמן להגיב פה

נערך לאחרונה ע"י Menys בתאריך 31-03-2011 בשעה 21:09.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 31-03-2011, 21:14
  Menys Menys אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.03.11
הודעות: 2
ועוד כמה...
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Menys שמתחילה ב "טוב, בעקרון אני עונה כאן לשם..."


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img40.imageshack.us/img40/2523/92221252.th.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img24.imageshack.us/img24/9506/img1721a.th.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img151.imageshack.us/img151/9982/img1734wt.th.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img153.imageshack.us/img153/6628/img1742co.th.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img832.imageshack.us/img832/5295/img1758u.th.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img824.imageshack.us/img824/4558/img5455i.th.jpg]


אגב, הביה"ס לא עוסק אך ורק בנהיגת שטח טיולים ופויקה כל היום.
הבטיחות היא דגש אם לא הכי חזק שמנחה את הביה"ס, ומגרש הסקיד קאר הוא מה שיכול להוכיח את הנקודה הזאת. מדובר על מגרש החלקה שנמצא ביחידה ומשמש ללימוד הקורסים השונים.
סרטון קצר- http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3497943,00.html

נערך לאחרונה ע"י Menys בתאריך 31-03-2011 בשעה 21:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 05-04-2011, 15:23
  אחלהגבר אחלהגבר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.03.11
הודעות: 7
מקצוע מדריך נהיגה מבצעית
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי LP. שמתחילה ב "בית הספר לנהיגה מבצעית"

הקודמים כאן דיברו יפה על התפקיד שממש לא מתאים לכל אחד ודורש תכונות אופי ייחודיות.
קודם כל, חשוב להדגיש לחדד ולהוסיף שמדובר בתפקיד המוגדר לוחם לכל דבר ועניין, החל מהשכר, קבלת תעודת לוחם ויתר האקסטרות הידועות.
זאת לא סתם- אלא מ2 סיבות עיקריות:
א. ראוי שמי שידריך לוחמים לתחום מקצועי כלשהו יעבור מסלול בסיס של לוחם בעצמו ובכך יכיר את הצורך, את האוכלוסיה וכו'.
ב. ביצוע פעילות מבצעית ביום פקודה ע"י המדריכים, כיחידה חוברת (כפי שכלבן של עוקץ מצטרף ליחידה אורגנית).

עד מחזור מרץ 2011 אכן היה ניתן להגיע עם ותק בצבא ולאחר קורס מכ"ים אך בימים אלו נבנה מסלול מוגדר ואחיד, בו כולם מאותרים במסגרת שני גיבושים: עוקץ ויח' חת"מ.
אלו שנמצאו מתאימים, משתלבים כמחלקה ייעודית באחת מפלוגות כפיר, ללא קשר אמיתי לחטיבה, עם סגל מלווה וכו', בסוף הטירונות עולים ליחידה (או יותר נכון- יורדים דרומה לצאלים) ומתחילים בפרק ההכשרה המקצועי שאורך כ-9 חודשים נוספים לערך.
בסיום מסלול המדריך, שיכלול תכנים נוספים לתכני הסדרות נהיגה והדרכה יקבלו המעטים המסיימים את סיכת העקרב ותתחיל העבודה האמיתית.
ציינתי בתחילה שהתפקיד קשה ומאתגר ולא מתאים לכל אחד- זאת היות ורוב רובו מבוצע בתנאי שדה מלאים, לינה בשטח- מנות קרב, בלי מקלחות וכו'...אין כאן ת"ש גבוה. עם זאת, מי שמדבר אליו שירות פיקודי משמעותי, בתחום מקצועי וסקסי, הרבה נופים, חבר'ה טובים וגם פעילות מבצעית מאוד ייחודית (פה ושם-נקודתית), לצד נהיגה על כלי שטח שונים ומגוונים- זה המקום בשבילו!!
נהיגה מבצעית- כמו ביה"ס ללוט"ר זה בית ספר, כלומר בראש ובראשונה יעוד היחידה הוא הדרכה מקצועית. פועל יוצא- המקצועיות הגבוהה הנרכשת עקב העיסוק האינטנסיבי- הופכים את היחידה לכוח ניוד איכותי ומיומן מאוד, המסייע בפעילויות מבצעיות מורכבות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 16-02-2012, 22:40
  אחלהגבר אחלהגבר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.03.11
הודעות: 7
מדריך ניוד מבצעי
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי idop93 שמתחילה ב "טירון בקורס"

היום בשעה טובה ומוצלחת הסתיים המסלול של מחזור מדריכי הניוד הראשון, מחזור מרץ 2011 בטקס מרגש בו נכחו המשפחות בבסיס סמוך לצאלים בדרום הארץ. בתום הטקס הוענקה למעטים שסיימו סיכת העקרב-סמל היחידה.
במסלול אין כרגע קורס צניחה, על אף שהיתה כוונה שכזו על תקן "צ'ופר ומוטיבציה". כיום רוב היחידות המוצנחות מבצעות זאת גם בשל מסורת ולא מעט וואסח. יתכן שבעתיד, אם ביה"ס אכן יעבור להיות תחת מרכז הטסות והכשרות מיוחדות, כמו לוט"ר ועוקץ, כחלק ממקומו הטבעי יבצע הכשרה זו.
לגבי המסלול עצמו, אכן אחרי סיום פרק טירונות החי"ר מתחיל רצף עמוס של קורסים מקצועיים ואיכותיים, בזה אחר זה שמטרתם להביא את המתאימים בנקודת הסיום לרמת מומחיות מבצעית והדרכתית גבוהה מאוד בתחום הניוד המבצעי. כל הקורסים מעניינים מאוד וחניכי המסלול מבצעים אותם לצד יחידות קטנות ומסווגות שלא אזכיר במספרים או שמות, והמבין יבין.
מסלול המדריך דומה מאוד למסלול מש"קי הלוט"ר, כל אחד עוסק בנישה מקצועית ממוקדת מאוד, מכשיר את אותן היחידות, מגיע למיומנויות הגבוהות ביותר וסטנדרטים שונים מאוד משל הגדודים ו"יחידות רגילות, בסופו של דבר לצד פיתוח יכולות מבצעיות גבוהות, אסור לשכוח שעיקר תפקידו של המדריך- הוא להדריך וכל פעילות מבצעית שכזו, או סדרה ספציפית, ניסוי בכלי רכב חדשים וכו' הם בגדר "ערך מוסף".
כמו כל יחידה ממיינת, מובן מאליו שכוח האדם המצומצם שמתחיל את ההכשרה והמצומצם יותר שמסיימה בהצלחה, הוא מקצועי, איכותי מאוד ובעל מוטיבציה. ביחידה זו אין מקום לנצנצנים, גימליסטים וכו'.
העבודה היא קשה, 45 שבועות בשנה נמצאים בסדרות שטח, מראשון עד רביעי בלילה, אוכלים רק מנות קרב וקצת פוייק'ה, מתפנקים בלינה תחת כיפה השמיים ונוסעים ברכבים פתוחים לחלוטין, ללא גג או דלתות- בכל מזג אוויר.
חדל בגלל מזג אוויר- עומס חום/קור? אין חיה כזאת.
בסופו של דבר לאחר הטירונות מבצעים סה"כ 4 הכשרות מקצועיות נוספות, כל אחת מתמקדת במתאר לחימה וכלי רכב אחרים. יש כמובן גם רגילות, הכנות סגל, טיול יחידה וכו' בין לבין.
ניתן לראות כתבה חדשה ולא מוצלחת לטעמי- באתר מאקו. מצ"ב קישורhttp://www.mako.co.il/pzm-soldiers/...302a1531006.htm
מקווה שעזרתי קצת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 16-02-2012, 22:59
  אחלהגבר אחלהגבר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.03.11
הודעות: 7
ועוד מעט מידע לשאלותיך
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי idop93 שמתחילה ב "טירון בקורס"

את המסלול מסיימים בדרגת רב"ט. לא הרבה אחר כך, 4 חודשים ליתר דיוק מקבלים סמל. אלו היוצאים/מגיעים מקורס מכ"ים מזרזים מעט את התהליך.
ביחידה חותמים כרגע על M16 מקוצר, למרות שהיו אמירות של גורמים יודעי דבר על כוונה לנפק בשלב מסויים מיקרו תבור. אבל בראיה מערכתית, סביר שזה יקרה רק לאחר שכלל יחידות הקצה יסיימו את ההסבות לנשק החדש.
התנאים בבסיס לא ממש רלוונטים היות ורוב השבוע, אם לדייק כל לילה למעט לילות רביעי (ויוצאים חמשו"ש קבוע), ישנים בכלל בשטח- כל לילה ביער, גבעה או מצפה אחר. ישנן סדרות בהן אתה מוצא עצמך מתעורר ביום ב' ביער שוויץ המשקיף לכנרת וביום המחרת אתה כבר משקיף על ים המלח. העסק הוא דינמי, בטח יותר דינמי ממחסום בפאתי רמאללה או מוצב בגבול הצפון.
למרות זאת, ליחידה יש מתחם מטופח, הכולל חדרים ממוזגים למדריכים, מועדון רווחה, מגרש ספורט, חדר כושר בבסיס וכו'. במסלול, כשכבר ישנים בבסיס, ישנים באוהל 12 או פריקסט, אבל זה גם פינוק לעומת סדרות השטח.
זו יחידה שבה נהנים לאכול אבק ולשתות סולר כל יום...העסק בנוי לאנשים עם שריטה לשטח, לנופים, לרעש המנועים, לאתגרים הטכנים העומדים בראש כל עלייה או מדרגה שנראה במבט ראשון שהג'יפ או הטרקטורון לא יכול לה.
היחידה היא קטנה והתפקיד הוא תובעני, בסופו של דבר מדריך זו אחריות עצומה.
אין אווירה של שכונה וקיבוץ אלא של מקום רציני, מקצועי מאוד, חם וביתי שעובד קשה וללא הפסקה על מנת להביא את היחידות המיוחדות של צה"ל לכשירות גבוהה בתחום הניוד המבצעי- כדי לנצח במלחמה/עימות הבא.
כפי שציינתי בתגובה הקודמת, רצף ההכשרות הוא כן צפוף ודי צמוד, בין לבין יש הפסקות של שבועיים לכל היותר אותם מנצלים לרגילות כשצריך או להכנסת תכנים מקצועיים נוספים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:57

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר